Co miałeś źle?
Zdemontuj fajkę z przewodu i zbliż go na 2-3 mm do masy - sprawdź czy iskra przeskakuje. Jeśli tak - fajka do wymiany...Przy braku iskry - przerwa na stykach przerywacza do kontroli i ustawienia...
Moja motorynka też gubiła iskrę. Wymieniałem wszystko: cewkę, kondensator, fajkę, cały zapłon.. Objawy były takie, że iskra pojawiała się raz na kilka suwów pracy. Co się okazało, wał był delikatnie krzywy, magneto miało 'za daleko' i iskra uciekała..
Sprawdż czy jest iskra na świecy. Wiesz jak to zrobić ?
Wymieniłem kondensator i komar odzyskał moc, ale po chwili zgasł i teraz nie ma iskry.
Jak nie zrobisz przerwy na przerywaczy to nie będzie iskry przerwa musi być.
Jak wygląda świeca jest mokra czy sucha ? Dodano po 1 Jaki kolor iskry jest ?
O zwarciu u mnie już nie ma mowy bo mase podłączyłem na stałe do obudowy lampy a aby + teraz przełączam lampę. Na to Zrobiłem osobny przełącznik na odpalanie i gaszenie. Iskra jest :|
Mianowicie na początku była łądna iskra ale po wkreceniu swiecy silnik sie nie odzywał chociaż swieca była mokra. To są objawy walniętego kondensatora ( pustego).
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Jak kopiesz cały dzień to jest iskra? Jeśli jest to zalewa ją paliwo ?
Cewka powinna mieć ten sam rozstaw śrub mocujących. Różnica jest w tym, że stare były robione porządniej i miały tulejki prowadzące będące jednocześnie "nitami" trzymającymi w kupie blachy rdzenia cewki. Zrobiłeś zdjęcia w niosącej mało informacji pozycji. Wg mnie da się założyć nową cewkę i nie sądzę, że to bubel. Trzeba trochę popracować głową i rękami....
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana cewki zapłonowej na nową (na starej też była iskra). Dzięki wszystkim za pomoc.
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
W Komarze nie ma żadnego regulatora. 4,5 mm to stanowczo za dużo. Oczywiście przerwa 0,7 - 0,8 mm na Iskrze F70. No i kondensator. O ile pamięć mnie nie myli, to wkręcasz dyszę z boku gaźnika to oporu i wykręcadsz ją 1,5 obrotu. Następnie po odpaleniu wykręcasz ją w celu uzyskania najwyższych obrotów tak, by nie zaczął gasnąć. No i ciekawe, jak uszczelnienie...
No nie w to nigdy nie uwierzę, ale jednak to prawda. Znalazłem jakąś świece iskra lgp i co? Komar pali a już chciałem cały zapłon zmieniać, dziś kupiłem nową świecę bosch, teraz tylko regulacja gaźnika i takie tam i komar powinien śmigać. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc Dodano po 3 Jeszcze jedna sprawa. Silnik na tej nowej świecy bosch nie pali,...
Witam, mam problem związany z odpaleniem Komara. Powiem krótko, iskra jest. Wymieniona na nową świeca i kondensator. Gdy naleje się trochę paliwa bezpośrednio na tłok to zaczyna odpalać dopóki nie spali paliwa. Wcześniej niestety bezposrednio na tłok był nalany olej, może to jest problem? Proszę o pomoc.
ale możesz wytłumaczyć po co ci to. tam jest osobna cewka do zapłonu, kondensator i platynki - i to wystarczy. Poco sobie utrudniać życie kiedy iskra ładnie skacze? :D :D :D
I drugie pytanko mam magneto z takim długim znacznikiem i tu pytanie w którym miejscu następuje iskra? Na końcu znacznika? Czy na początku? Na początku. Na kole magnesowym powinno być o znaczenie T jak Top (górny martwy punkt tłoka) i F jak Fire (iskra, zapłon).
To zależy jaką masz świece. Duża wartość cieplna=nieco gorsze odpalanie ale duża odporność na temperatury, na lato dobre, Np: Iskra F95 Niska wartość cieplna=nieco lepsze odpalanie ale za to przy wysokich temperaturach potrafi "gubić" iskrę no i jak się nagrzeje silnik to znacznie gorzej go odpalić z taką świecą. Np Iskra F65 Musisz sprawdzić jaką masz...
dziekuje za pomoc , silniczek jest już złożony , jest iskra , ale nie mam czasu na dalszą zabawe z komarkiem , ponieważ kupiłem wsk 175 . Komarek z 1980 roku , z wszystkimi częściami oryginalnymi , z kartą gwarancyjną i z ciągłością umów kupna sprzedaży jest do sprzedania . Kontakt :606283879
A ja uważam, że to ciekawy temat - w końcu renowacja zabytku ;). Tam masz tylko kilka elementów. Sprawdź miernikiem cewkę, czy ma przejście. Sprawdź, czy odczep cewki (który służy do gaszenia silnika) nie jest zwarty do masy przez niewłaściwie działającą/ źle podłączoną instalację lub zepsutą stacyjkę. Jak pisał kolega wcześniej - może być za duża przerwa...
Ale cewka zapłonowa która jest podłączona na wyjściu modułu jest na 12V, więc pomyśl co by się z nią stało jak by na nią puścić chociażby te 400V:D To nie wska ani komar że cewka zapłonowa z której wychodzi kabel bezpośrednio do świecy siedzi w zapłonie pod kołem zamachowym.
Witam. Poszukuje schematu sprawdzonego i działająccego zapłonu elektronicznego do Komara i jasno opisanego montażu w komarze. Szukałem na Elektrodzie ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Chodzi mi o to żeby była bardzo mocna iskra. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Iskry są dobre do komara, Boscha jak się trafią dobre sztuki, to nie ma co narzekać, NGK sa bardzo dobre, plecam równierz BRISK
To schemat pastucha elektrycznego, który daje impuls wysokiego napięcia o bardzo małej energii. Normalny układ zapłonowy ma cewkę z jednej strony na stałe podpięta do +, a przerywacz podpięty do drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i do masy. Iskra generowana jest w momencie przerwania obwodu pierwotnego cewki przerywaczem. Kondensator wpięty...
iskra jest Jak długą iskrę można osiągnąć?
Hej. Bardzo ciekawy temat zacząłeś. Kupiłem sobie 2 tyg. temu taką samą paletkę (wygląda jak rakieta do tenisa dla dzieci) i też zaglądałem do środka i się zastanawiałem co by tu przerobić :-) Ta paletka nie jest w 100% skuteczna bo faktycznie potrafi tylko np 1 nogę lub kawałem skrzydełka komarowi nadpalić, ale i smród jest ochydny. Dodam tylko ( i...
Witam Mam pytanie do ogarniętych w temacie elektryki w starszych jednośladach. Mam silnik do komara, kiedyś działał normalnie, teraz nie ma iskry. Dzieciak wygadał się, że bawił się przy nim z akumulatorem, że niby go odpalał. Prawdopodobnie podłączył plus do fajki(dokładnie do kabla, fajka była zdjęta), minus pewnie do obudowy(lub odwrotnie). Czy takie...
Zapomniałem dodać iskra jest dwa razy podczas obrotu koła i jeszcze jest brak uszczelki pod cylinder i przez to komora wydechu nie jest do końca otwarta. Jakiś Janusz to robił przede mną, mam pytanie ile powinno wynieść GMP tłoka z podkładką?
Jakis aparat co miał wcześniej ten sprzęt przykręcił mase do silnika o.O a ten kabel od masy rozłącza zapłon i dlatego nei było.. teraz nstępnę pytanie czy ten silnik 3.5hp uciągnie gokarta jeśli zastosuje odpowiednie przełożenia komar ma około 2 km i pociska ?? teraz jakie przełożenia skrzynia od malucha ?
to działa na takiej zasadzie że odcina na chwilą iskrę i jak paliwo bez spalenia przejdzie przez cylinder do rury wydechowej i przy ponownym podaniu iskry spala się wszysto co doszło do tłumika. wiec to nie będzie takie proste do zrobienia tylko na 555. w motorku typu Jawa Komar Mz może sz to łatwo osiągnąć : odpalasz dajesz trochę gazu, potem wyłączasz...
Witam chciałbym sprzedać lub wymienić komara Romera 2375 i ogara 200 zdjęcia poniżej . Cenę jaką bym chciał nie wiem proszę proponować ale tylko całość , żaden silnik nie chodzi w s38 jest zapłon CDI i gaźnik z jackmotors podróba dellorto 15mm trzeba go zamontować i zapłon CDI iskra jest kompresja bardzo duża wystarczyłoby dalej złożyć w 2375 silnik...
Dziękuję za odpowiedzi. Przełożyłem zapłon (cewka, kondensator, platynki razem z podstawką) i chodzi. Iskra niebieska. Chwila regulacji i Crossik już śmiga . :)
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
Witam, tak mialem Ci wlasnie napisac, jak czytalem po kolei posty, ale widze - ze doszedles sam do tego : ja zawsze zaczynam od przeczyszczenia stykow przerywacza, w starym 'Poradniku Motocyklisty' z lat 50/60-tych pisza nawet, zeby : 'wyrownac powierzchnie stykow jedwabistym pilniczkiem - jesli sa wybite, bez wypalonych kraterow'. Jak sa 'kratery'...
Kolego pomimo dokonanych już sprawdzeń, podmiany podzespołów itd. - sprawdź jeszcze jakie ma silnik ciśnienie w cylindrze, czy dobrze jest ustawiony zapłon, załóż nową świecę zapłonową tj. o właściwej wartości cieplnej (w zależności od koloru "starej" świecy po wykręceniu). Aby sprawdzić jakość iskry można zdjąć tzw. fajkę z przewodu wysokiego napięcia...
(at)tomek122 Przeprosiny przyjęte, dziękuję. Nie tylko w Simsonie tak jest. Komar (i pochodne), WSK i Jawa 50 - znane mi sprzęty. W podlinkowanym temacie pierwszy schemat NIE jest rometowski. Po pierwsze dlatego, że Romet (raczej, i zaznaczam chodzi mi o produkcję PRL) nigdy nie miał fabrycznej cewki butelkowej tylko zintegrowaną (nawijaną na cewce...
Cześć , nie jest mi potrzebna iskra tylko prąd do podłączenia 1 czy 2 żarówek na 6 V .Chciałbym maksymalnie wykorzystać tą prądnicę.Prądnica będzie wymontowana z motorka , właściwie to już jest ,Jak to zrobić może ktoś wie, na elektryce słabo się znam .
A czy przypadkiem w jawie nie jest zapłon bateryjny??? Nie wiem o jakim ogarze mówisz, ale w tym z silnikiem od komara był zwykły iskrownik.
Powodem było, tak jak pisałeś, złe ustawienie zapłonu. Ustawiłem według instrukcji na tej stronie: http://www.simsomoto.fora.pl/porady-arty... Ponad 10 lat leżenia regulacji zapłonu i wlaniu paliwa strzykawką do gazika (bo ten kranik leje) silnik zapalił niemal od razu :) Króciec ma średnice ok 12mm.
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
siema niestety nie udało mi sie kupić tych części bo sklep był zamknięty przeczyściłem cały aparat zapłonowy i popryskałem WD ale istra nadal tylko na 1 świecy od kopułki podłączyłem świecę bezpośrednio pod cewkę by zobaczyć jaka jest iskra a co się okazało że iskra jet ale bardzo pomarańczowa i nie za duża to już w komarze jest większa ale nie wiem...
Witam, to jeszcze świeca wchodzi w grę - wkręć "gorętszą", czyli np. wg starych oznaczę "Bosch-a": W 145 - to jest odpowiednik "Iskry F 50", bo może ta, którą masz teraz zamontowaną - jest "za zimna", ma zbyt wysokie oznaczenia i nie spala nagaru, który tworzy się na świecy - bo świeca nie zdąży się nagrzać do temperatury pracy? Świece muszą być dobierane...
Tak ale dlaczego świeżo po zakupie podczas zabijania komara było słychać trzaski i widać i czuć iskrę??? Teraz z elektroniki wychodzi 600V po podłączeniu siatki siada do 20V i nie ma iskry ani trzasku. Jak odlutuje jeden drucik siatki obojętne który i dotykam do tego miejsca z 2 mm to jest iskra i trzask. Dlaczego nie ma na siatce??
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
Witam opisze od początku mój problem z motorynką. Kilka lat temu za poprzedniego właściciela motorynka miała problem z paleniem i przerywała dlatego trafiła w kąt. Po tym jak się za nią zabrałem nie było iskry. Po przeczyszczeniu aparatu założyłem ścięty wcześniej klin i wymieniłem przerywacz na nowy i iskra się pojawiła, ale motorynka nie chciała odpalić....
Cześć, ostatnio coś mnie wzięło i postanowiłem zrobić od nowa zapłon do silnika (komar, jajo). Już mam mniej więcej rozplanowane co i jak zrobić. Będzie to zapłon z akumulatorem i cewką butelkową. Chciałbym sterować cewką za pomocą mikrokontrolera STM32 (układ to nie problem). Mam jednak pewne obawy co do działania mikrokontrolera przy kablu wn. Jak...
Na początku na twoim miejscu bym ściągnął wężyk i sprawdził jak leci paliwo. Jeśli jest OK to następna sprawa gaźnik. Nic nie kręć, nie reguluj (jeżeli wcześniej dobrze jeździł) lecz wyczyść. Dysze przedmuchaj, możesz też sprawdzić pływak jak go rozbierzesz czy nie tonie. Może zalewa simsona? Chociaż wątpię. Następnym krokiem sprawdzenie go na innej...
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
Jack słuchaj...... Simson S51 z instalacją 6v nie ma iskrownika ...... , coś się tobie pomyliło z poczciwym komarem......, co znaczy że ,, ustaw przerwę minimalną"- Jack ,styki przerywacza maksymalnie rozwarte powinny mieś szczelinę o.35-045 mm, trzecia sprawa skąd wg. ciebie te napięcie 200volt???.Czy wg. ciebie tyle ma wytwarzać napięcia cewka zasilająca...
A mam pytanie posiadam cewkę zapłonową z komara i czy da się jakoś zrobić żeby podawać na nią napięcie i otrzymywać iskrę czy jest to nie możliwe i będę musiał się rozejrzeć za jakąś z samochodu?
Nie, klin nic nie da nowy, jeśli tamten nie był ścięty. To nie milimetr różnicy, to około 30° przesunięcia i tego nie potrafię zrozumieć. Pisałem o 1/3 obrotu przesunięcia płytki, bo w silniku Komara S38ZB4 płytka była na trzech śrubkach i tam można było się pomylić.
Z dzieciństwa pamietam, że do komarka najlepsza była ruska świeca od silniczka benzynowego do odpalania deta. Miała jasnofioletową porcelankę. Deciarze po odpaleniu silnika wykręcali tą świecę i chowali taki był na nią popyt.
Gdzieś po starych zapasach u ludzi z branży. Widziałem na aledrogo za 3 dychy... Najlepiej pożyczyć od kogoś z komarkiem, na chwilę dla sprawdzenia. Potem szukać.
Kolego należy wziąć pod uwagę uzyskane już informacje. Ponadto ja wyczulam kolegę na jakość paliwa tj. "stare" należy zlać i użyć np. do innych celów i zbiornik zalać świeżym paliwem, w odpowiedniej proporcji z olejem do dwusuwów. Jeśli cewka zapłonowa bez tzw. fajki daje właściwą iskrę i skrzynia korbowa wraz z gaźnikiem jest szczelna oraz silnik ma...
Witam, skoro to silnik 'IFA' z 'NRD' - to najprawdopodobniej elementy iskrownika beda bardzo podobne lub takie same w Simsonkach z tego samego okresu lub podobnych ? Wyglada, jakby poprzedni wlasciciel 'odwinal' z tej cewki - cale uzwojenie 'wtorne' iskrownika, a ono moze miec nawet 20 - 22 tys. zwojow bardzo cienkiego drutu, takiego 'wlosowego' -...
Kupiłem 75, zastosowałem i niestety nie odpaliłem. Mój problem tkwił w tym, że ściągnęła się linka od sprzęgła. Poprawiłem to i odpaliłem. Zmieniłem też tarcze sprzęgłowe na nowe od komara, ale pasują. Zamierzam w najbliższym czasie zmienić obecny silnik na silnik od rometa, bo biegi ma w nodze, a mój obecny ma w rączce.
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
Podczas pracy podlej go PB ze strzykawki, to rozwieje wątpliwości braku zasilania paliwem. Poza tym stroboskop. do iskry jest potrzebny. O oscyloskopie zapomnij, po co armatę, na komara, wytaczać!
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
Mam zagwozdkę. Silnik od komara ale 60cm3. Dezamet 023. Kolega uparł się, ze chce go wstawić w rower. Odpaliłem go na zapłonie bakteryjnym. Chodził od kopa, wkręcał się na obroty bez problemu. Stwierdziłem że skoro działa to spróbuje odpalić na oryginalnej cewce i tu jest zonk. Próbuje odpalić, iskra jest ale nie może jakby załapać i teraz nie wiem. Czy...
Witam Chciałem odpalić mój zabytkowy opryskiwacz ale brakuje iskry. Sprzęt leżał na strychu z 6 lat nieużywany a w związku z plagą komarów chciałem go użyć :) tutaj zdjęcie modułu odpowiadającego za wytwarzanie iskry (z góry przepraszam za słownictwo) http://obrazki.elektroda.pl/6083567700_1... A tak wygląda kompletny opryskiwacz znaleziony...
Może sprubój wziąść inną cewkę zapłonową jak jest na 12V to od jakiegoś samochodu i podepnij zamiast orginalnej i wtedy się dowiesz czy tamta ogrinalna padła czy coś innego. I najpierw zmież napięcie za kabelkach dochodzących do cewki bo może jest za niskie i dlatego iskra jest słaba a pod ciśnieniem (w cylindrze) zanika. Życzę powodzenia w naprawie....
Witam Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Dokonałem próby o której pisałeś(wyciągnięte cewka WN, napięcie zasilania +12 biały, masa na rdzeń,) i iskra przeskakuje. To chyba świadczy o tym iż jest dobra, czy dobrze...
Zapłon napewno dobrze te motorki mają czuły zapłon, świeca ok? Zrób tak przelej motor zakręć paliwo i wtedy spróbuj odpalić to że iskra jest nie świadczy o dobrze ustawionym zapłonie trzymaj się tego co pisałem wyżej. Poza tym jawa50 ma słaby prąd na świecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor stał parę ładnych lat a to przecież dwusuw sprawdź...
Podlewałem pod świece i do gaźnika i nic jakby już trochę łapał i dalej nic... świecę trzy przerobiłem, nowy gaźnik i szlak mnie trafia. Zawory szczelne, dobrze dotarte. Układ szczelny co do licha? Kompresji nie sprawdzałem manometrem ale jest kilkakrotnie lepsza niż przed wymiana zaworów i tłoka. Poratujcie czymś sensownym bo jak żyje na tym świecie...
Po pierwsze to w silniku WSK 175 nie ma klasycznego koła magnesowego tylko jest wirnik z magnesami stałymi na zewnątrz których znajdują się uzwojenia cewek - takie koło o jakim piszecie jest np w WSK 125 i wymienianych wczesniej komarkach :) i simsonach z tym że w tych maszynach jest zawsze mechaniczny przerywacz. Po drugie nie chce Cię martwić ale...
Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka. U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś...
witam masz pewnie silnik nie od ogara 125(takiego nie ma) a od 205.jest to silnik "rometowski" 2 biegowy bo jak masz 3 biegi od jawki50 bo takie tez byly w ogarach i pasuja do komara. Masz instalacje elektryczna do swiatel skladajaca sie z dwoch cewek dajacych moc 6V-20W gdzie zarowka przednia to 6V-15W/15W a tylna 6V-5W. zapalenie swiatel nie ma nic...
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Zapytam czy podstawiałeś nową świece, świecę która na pewno działa w innym sprzęcie? Na co dzień robię ogary, komary a ostatnio rower z silnikiem. Miałem podobny problem, podstawiałem świece mam ich ze 20. Wkurzyłem się i kupiłem NGK B6HS, wkręciłem i kurdę jak ręką odjął. Tu może (ale niekoniecznie) leżeć problem. Kondensator w układzie jest tak naprawdę...
Zmierz szerokość przerwy od elektrody do dyszy zapalniczki i już jest wynik - 1 mm w przybliżeniu 1 KV przebicia łukiem elektrycznym w powietrzu o wigotności normalnej. Piezoelektryki dają iskrę ale o tak mikroskopijnej mocy, że odczujesz to mniej jak ukąszenie komara. Jak nie wierzysz to ztrudnij się w energetyce i tylko wejdź sobie do celki rozdzielni...
Aha czyli napięcie decyduje głównie o przebiciu a natężenie o sile z jaką "dotrze"? Ja tak to zrozumiałem. Skoro tak to aby przez cieniutką skórę komara się przebić nie trzeba zwiększać napięcia, ponieważ niewielkie powinno sobie poradzić, natomiast należy się zająć natężeniem które wynosi 150mA przy mojej konstrukcji 12V. W takim wypadku lepiej użyć...
Zdjęcia mojego trafa https://obrazki.elektroda.pl/7196117500_... https://obrazki.elektroda.pl/1449120200_... A no i który kabel najlepiej wykorzystać czerwony czarny czy kremowy? https://obrazki.elektroda.pl/4695061200_... Dodano po 4 A no i który tranzystor lepiej się nadaje? BU 508DF czy D2499 https://obrazki.elektroda.pl/2816389300_...
Jak mu świece zalewa np za duża dawką paliwa ? Gdzieś masz ewidentnie brak napięcia . Wykręć świece i sprawdz czy jest iskra na niej . Tak jak kiedyś się sprawdzało w komarku czy innym motorowerze .
jestem załamany. kupiłem nową cewke butelkową i moduł startowy motor nie zapala iskra jest słaba i raz jest raz nie ma. prawdopodbnie jeszcze simering się rozwalił bo z po cylindra gdzie wychodzi kolanko do tłumika leci olej. Ale to nie problem kupiłem świece bosch super w simsonie iskra nędzna a dałem ją sprawdzic do mojego komarka a tam iskra ogromna...
Wymieniłeś wał... A aczy przypadkiem nie założyłeś wału od komarka? Wyglądem jest taki sam i pasuje do silnika ale ma w innym miejscu rowek na klin (nie pasuje kąt wyprzedzenia zapłonu). Najlepsze ustawienie gaźnika to wkręcasz śrubkę tą od mieszanki z boku gaźnika do końca i wykręcasz ją 1,5 obrotu. Ustawienie zapłonu- obróć zapłon na maksa w przeciwną...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Jak moduł podłączałeś nie odpowiednio - to na pewno się spalił . Żeby cewkę sprawdzić użyj kondensatora na kablu minusowym do masy akumulatora co zwierasz kablem czy iskrzy , - taki układ stwórz jak ze starym przerywaczem. Jak nie masz kondensatora np z komara "WSK" czy jawa , maluch itp; możesz użyć ziemniak i wbić do niego 2 gwoździe , za nie zawiąż...
Wersja pierwsza, z dwoma uzwojeniami, jest typowym iskrownikiem, czyli pełnym układem zapłonowym jesli wziąć pod uwagę jeszcze przerywacz i kondensator. Wersja druga, z jednym uzwojeniem, może być też zapłonem iskrownikowym, ale z wydzieloną cewką WN. Porównanie między nimi jest takie jak między zapłonem Komara i Simsona - oba w wersji z przerywaczem...
W jaki sposób można wypalać takie tłumiki których dalej się nie rozbierze? Nie wypalaj bo to nie wiele da. Wypłucz środek w benzynie lub jakimś innym rozpuszczalniku tak długo, aż wylewany rozpuszczalnik będzie czysty a nie czarny. To wszystko. W Komarku zatykało się wylot a przez wlot wlewało się "zupę". Mieszu-mieszu i po kilku takich mieszaniach...
Wlasnie 'odwrotnie' - bo to zbyt bogata mieszanka, a szczegolnie 'bogata w olej', czyli za duzo oleju w paliwie - powoduje 'mostkowanie' swiecy spalonym nagarem - takim zweglonym 'mostkiem olejowym'...I wtedy zanika iskra - to moze byc wlasnie zbyt wysoko podniesiona iglica na przepustnicy, na 'dolnym wycieciu' lub zbyt bogate paliwo w olej lub slabo...
Skoro jest iskra, to masz zapłon jak w komarku. Ustaw zapłon za pomocą lampki z bateryjką. Daj wyprzedzenie zapłonu od 5 do 10° lub około 3mm przed górną granicą wysokości tłoka. http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/Sezn... http://pf62motorobot.blueforum.cz/19625/... http://www.pf62.wbs.cz/Motor-BD-1-S-72-A...
no i się poddaję :(, kupiłem nową tą cewkę od ssania i dalej to samo, ani z kopki ani z rozrusznika nie chce odpalić:(. Ja już nie mam pojęcia co to może być rzucajcie pomysłami to będę sprawdzał za koleją bo nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić. Dodam tylko jak wcześniej pisałem że zawory są ustawione jak należy, iskra na świecy jest dobra, gaźnik...
Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Ostatni przerywacz w ukł. zapłonowym widziałem 50 lat temu w ,,Komarku", więc nie pisz takich głupot. Tutaj jest zapłon typu CDI z zewnętrznym modułem. Masz tam ten moduł ? Nr. 8 ? https://obrazki.elektroda.pl/8107922600_...
Witam pomocy nie wiem jak ustawić zaplon w husqwarnie te610... wiem ,ze google nie boli ale nie moge znalezc zadnych informacji stator jest regulowany jak w komarze mozna przesuwac lewo i prawo brak tylko tego mlotka w srodku sa same cewki, z tego co wyczytalem czesto odklejaja sie magnesy niestety to nie ich wina u mnie wszystko ok, jedyne co zdiagnozowalem...
Dziękuję za odpowiedz. Nie pytam dlaczego bo z grubsza mam świadomość ryzyka podłączania dodatkowych urządzeń w istniejącą wiązkę. Miałem kilka samochodów, w każdym robiłem gniazdko do CB, czy do lodówki w bagażniku. Czasem nie trzeba zaglębiać się w teorię by zrobić coś dobrze "na chłopski rozum" Jednak jak pisałem gniazdko to element "tjuningu" który...
W tych opryskiwaczach padają cewki i niestety nie idzie już ich nigdzie dostać ale idzie go uratować montujesz cewkę ładowania od simsona platynki ona ma takie blaszki odpilowujesz je ona wtedy taka waska jest jeden otwór w tej tarczce wiercisz nowy i pasuje i podlaczasz ja pod przerywacz kondensator dajesz od malucha z tym kabelkiem dajesz go na zewnątrz...
1.Jak duże jest pomieszczenie w którym ma być telewizor ? 16m2 Jednakowoż scena na której chciałbym takowy ewentualny telewizor umieścić ma maksymalną szerokość i wysokość 100 (stu) centymetrów. 2.Jak daleko siedzimy od ekranu telewizora ? lata eksploatacji sprawiły, że nawet z okularami, moje oczy muszą być przynajmniej 30 cm od ekranu, aby te małe...
o modelatstwie to jest tak duzo tego ze hoho ----------------------------------------... modelarskie PL--------------------------------------... NASTIK-http://nastik.pl/ Modele.sklep.pl/-http://www.modele.sklep... Mix Model tutaj kupisz modele gigantów, managery bardzo przyjemny sklep-http://mixmodel.esco.pl/ Perfecthobby Wszystko do elektryków...
Witam!!! Posiadam komara i mam z nim problem. Świeca po ok 2-25 km łapie straszny nagar i dostaję przebicie. Paliwo to bezołowiowa 95 z miksolem 1:50 odmierzonego dokładnie co do mililitra. Myśle aby założyć zapłon tyrystorowy (bo przy takim przerwa na świecy jest ok. 1,4 mm). Kolega ma simsona i przerwe na świecy ok 1,5-2 mm i mu na jednej świecy jedzie...
Witam mam swojego komarka do, którego kupiłem akumulator 6V 0,5A, kierunki 2x3W, przerywacz led (kierunki z baterii mrugają prawidłowo) mostek prostowniczy i żarówki diodowe. Wszystko by było dobrze gdyby nie to, że po podłączeniu albo nie ma iskry albo światła nie świecą. Chciałbym żeby lampy świeciły z akusia bądź z prądnicy a kierunki z prądnicy....
Witam Mam Quada 200cc i to się stało tak iż jechał i nagle zgasł no i juz odpalić nie idzie. Okazało sie iż mam brak iskry na świecy . Moje podsumowanie : Świeca - OK Fajka i kabel z cewki do świecy - OK Po załączeniu startera na kabelku doprowadzającym zasilanie na cewkę pojawia sie napięcie do Max ok. 10V. Na tej cewce jest widać takie pękniecie lekkie....
Witam. Jakiś czas temu miałem okazję bawić się ustrojstwem na kształt śrubokręta i wydawało dźwięki przy "fazie" i miało nie brzęczeć przy "niczym". Okazało się że czasem na "niczym" też brzęczało, ale nie na wszystkich "N". Pomiary miernikiem nic nie wykazywały ani na jednych brzęczących, ani na innych nie brzęczących. W jednym z pokoi brzęczało na...
Ja tam nigdy w obliczenia sie nie bawiłem mialem kiedys CZ Jawe MZ ale dawno nie siedzialem przy tym teraz siedze przy samochodach. Ale wiele razy zdarzało sie ze instalacja glupiała jak silnik sie rozgrzał np w komarku po przejechaniu 20km nie mial iskry jak ostygł znow bylo ok wymiana cewki pomoga musisz pamietac ze temperatura tez ma wplyw na rezystancje...
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
komar komar komar gaźnik ładowanie komar
termik sprężarka radeon 7670m android przesyłanie obrazu
wybór suszarki phoenix contact
Odczyt IMEI za pomocą komend AT w modemach GSM Oscyloskop OMŁ-3M - produkcja radziecka czy polska?