Tu nie chodzi o producenta tylko o proste zasady fizyki. Jak przechylisz szklankę (komora pływakowa) to się woda/benzyna wyleje... Komora pływakowa ma, bo musi mieć odwietrzenie. Jakby go nie było paliwo nie napłynęło by do gaźnika! Gaźnik jest konstrukcji POZIOMEJ, bo taki kierunek ma mieć oś gardzieli (głównego przelotu powietrza). Dopuszczalne jest...
Wybrałeś sobie trochę nieszczęśliwy model gaźników . Na pierwszym zdjęciu A - połaczenie podciśnienia systemu air-CUT - to musisz zostawić tak ja jest , system reguluje skład mieszanki przy hamowaniu silnikiem kiedy przepustnice są zamknięte .a silnik ma wysokie obroty . B - podgrzewanie , oryginalne wpięte w system chłodzenia i tu nie chodzi o pracę...
Silnik na wtrysku czy gaźniku? Jeśli na gaźniku to masz kranik mechaniczny czy podciśnieniowy? Jeśli podciśnieniowy to muszą być wyższe obroty by wytworzyć podciśnienie i kranik mógł się otworzyć. Taki akumulator ma bardzo niską sprawność na mrozie i generalnie ten sprzęt nie jest jest przystosowany do niskich temperatur. Po dłuższym postoju możesz...
Błąd w logice AI. Komora pływakowa napełnia się pierwsza. Żeby do tego doszło musi być drożny kranik, filtr, przewód paliwowy, zawór komory pływakowej. Niespodzianką dla wielu jest otwór w korku paliwa. Po co on jest, nie wiadomo... Gdy się zapcha kurzem, to paliwo nie chce spływać do komory pływakowej. Prosty test - odkręcenie korka wlewu paliwa -...
a weź spróbuj go uruchomić bez korka na wlewie paliwa. Filtr paliwa czysty? Jakiś kranik po drodze jest? Kranik drożny? Komora pływakowa zalana?
Ledowy Brak ssania, ale jest przelewanie gaźnika i powinno wystarczyć, pewien nie jestem bo nie miałem okazji testować, ale powinno działać, można by przesłonkę ssania dorobić ale to już pewna ingerencja jest. Davvvi Tak jak napisał radarator ta uszczelka komory pływakowej powinna tam być. Zapinka na iglicy powinna być na 2 rowku jeśli są tam 3 a gdy...
Wygląda na wężyk przelewowy gaźnika, Jak jest wyciek, to jest coś nie tak z: pływak/dźwigienka/zawór iglicowy - w każdym bądź razie komora pływakowa z jakiegoś powodu jest przelewana paliwem...
A wsumie to sie zastanawiam jak odstojnik ma być pełny skoro zostaje jeszcze pływak To w końcu chodzi ci o odstojnik, czy o komorę pływakową? Bo odstojnik to jest przeważnie przy kraniku paliwa, https://obrazki.elektroda.pl/2619030500_... a komora pływakowa, jak sama nazwa wskazuje, jest częścią gaźnika w której pracuje pływak regulujący...
Leję się paliwo z gaźnika jak na filmie. Co może być nie tak Jeśli gaźnik posiada komorę z pływakiem. A pływak odpowiada za przepełnienie, napełnienie się gaźnika. To przyczyny usterki (przelewanie paliwa) szukałbym właśnie tam. Po prostu pływak się zawiesił, i nie blokuje dopływu paliwa do komory pływaka. Pływak jest wyposażony w specjalną iglicę...
Czy przy okazji mycia gaźnika udrożniłeś dysze w gaźniku. Filterek paliwa powinien być o większych rozmiarach. Przewód podciśnieniowy od kolanka gaźnika do kranika podciśnieniowego musi być szczelny tj. ciasno nasunięty na odpowiednie króćce. Po zmianie cylindra na "większy", powinno się też zmienić dysze w gaźniku (na "większe").
W takim położeniu powinien być pływak. http://obrazki.elektroda.pl/3580287300_1... Trzeba porządnie ten gaźnik wyczyścić. Paliwo oczywiście świeże?
Każda komora pływakowa ma pod spodem zaworek do spuszczania paliwa, otwiera się go wkrętakiem krzyżakowym (działa jak odpowietrznik przy hamulcach). Jeśli luzujesz zaworek i cieknie z niego benzyna, to znakiem tego jest w komorze.
To trzeba podłączyć do komory pływakowej kawałek wężyka od dołu gaźnika i skierować go w górę żeby było widać jak wygląda poziom paliwa A do czego podłączyć ten wężyk? Jest tam jakiś dedykowany króciec przeznaczony do tego celu? No bo komora pływakowa to jest raczej szczelna...
Jeszcze raz - Zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej - wyregulować zgodnie z instrukcja. Silnik szybciej je spala niż zdąży do komory pływakowej wpłynąć i dlatego gaśnie. Podnieś stan paliwa w komorze pływakowej, nie wiem jak to jest zrobione w tym gaźniku, pływak - iglica dogięcie blaszki.
Może być problem z gaźnikiem, przy jeździe na samym gazie komora pływakowa jest pusta i pływak ociera się spodem, co jest powodem jego przecierania. Po przełączeniu na benzynę, dziurawy pływak nie domyka zaworu i silnik jest zalewany nadmierną dawką paliwa
Ustaw go tak by poziom paliwa był 2-3 mm poniżej komory pływakowej, podginając delikatnie blaszkę zaworu pływaka. Należy przeprowadzić testy w naczynku ze zdjętą komorą pływakową, jest to domowy sposób ale skuteczny.
Sprawdź czy gaźnik ma poprawnie wyregulowane wolne obroty (znajdziesz w necie) i jeszcze: czy benzyna nie jest stara i czy nie masz wody w gaźniku? Trochę benzyny jest sprzed 4 miesięcy, było jej około 3-5 litrów, dolałem do niej jeszcze 6-7 l świeżej. Wody w gaźniku nie mam ponieważ chlupotała by przy wymianie podstawki gaźnika bo akurat komora pływakowa...
Mając ten "osadnik" z golfa, w ogóle można sobie odpuścić całą przeróbkę na pompę elektryczną, wystarczy dać zawór odcinający między osadnikiem a gaźnikiem. Paliwo z osadnika nie zejdzie, a jest w nim go wystarczająco dużo, żeby napełnić komorę pływakową gaźnika i uruchomić silnik na benzynie. Oczywiście osadnik musi być zamontowany wyżej niż komora...
Tutaj na tym forum fajnie jest opisane, co robić w przypadku wyskakująch biegów :) http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Ten biały to jest wężyk przelewowy, jak komora pływakowa będzie z jakiegoś powodu za pełna, lepiej go nie zaślepiać. A tą śrubkę obok wężyka jak poluzujesz, to możesz opróżnić komorę gaźnik z paliwa za pomocą tego wężyka.
Racja tam jest komora pływakowa
A - wlew oleju? , B - swieca, C - ???, D - filtr powietrza, E - wlew paliwa, F - jakis zawór, po nacisnięciu leci benzyna , G - ???, H - ssanie paliwa. C - ???, - tłumik G - ???, - komora pływakowa gaźnika
Pływak równolegle do płaszczyzny komory pływakowej.
To w takim razie odkręć komorę pływakową nalej do niej wody destylowanej i sprawdź czy nie ucieka - tylko nie lej benzyny bo ma zbyt dużą lotność, najlepsza byłaby nafta. Jeśli paliwo ucieka z komory pływakowej to Ci silnik nie odpali. Tam w tej śrubie spustowej komory pływakowej jest uszczelka?
A może silnik "wysysa" sobie całe paliwo z gaźnika i komora pływakowa nie zdąży się napełnić?? patrzyłeś pod tym kątem? Może zbiornik paliwa się zapowietrza, albo jest ustawiony za niski poziom paliwa w gaźniku w komorze pływaka.
Nr 13 to jest pływak, 14, 15, 16 zawór iglicowy, to jest silnik czterosuwowy pracuje na czystej benzynie. Problem jest taki, że po otwarciu przepustnicy pęd powietrza nie zaciąga paliwa z rozpylacza 11 i to na trzech gaźnikach. Luzy na zaworach wyregulowane, rozrząd dobrze ustawiony, pali na dotyk. Gaźniki zachowują się tak jak by był za niski poziom...
Pływak nie zacina się? Nie pamiętam czy w tym gaźniku ustawia się poziom paliwa w komorze pływakowej.
No pisałem o tym ale autor twierdzi że ma filtr na zaworku wiec syf można by wykluczyć. Inną przyczyną jest pływak i komora pływakowa czasem trzeba blaszkę pływaka wygiąć by dysza dozująca się otwierała poprawnie ale już nie pamiętam to było dawno. Gaźnik jest dolno pływakowy więc może być przytkany wentyl.
No to jak nie przepuszcza zaworek to nie może cieknąć paliwo, ma się napełnić komora pływakowa i tyle. Gaźnik jest "w gotowości" do pracy. Podłącz wężyk paliwa ze zbiornika w króciec zaworka iglicowego i nalej paliwa do zbiornika i nie może cieknąć z gaźnika, nawet takiego luźno trzymanego w ręce (niżej niż zbiornik paliwa). Jeśli cieknie to go jednak...
Na sprawdzeniu drożności kanałów, dysz, poprawności działania zaworu komory pływakowej i w końcu regulacji gaźnika. Należy się także przyjrzeć montażowi gaźnika do silnika, czy nie ma zasysanego “fałszywego powietrza”
Odświeżam post. Może ktoś wie jaka powinna być dysza główna aby gaźnik prawidłowo chodził? Czy trzeba wykonywać jeszcze inne operacje np, wymiana iglicy, regulacja pływaka, wymiana pozostałych dysz? Dysza na oryginalnym filtrze w okolicach 75 (na gąbce 78-80), iglica drugi rowek od dołu, komora pływakowa na około 20mm. Zależy też jaką masz wersje tego...
Paliwo nie ma prawa odparować z komory pływakowej po kilku dniach. Jedyną przyczyną opróżnienia komory pływakowej może być tylko nieszczelny spust paliwa z komory pływakowej. Radziłbym przekazać skuter specjaliście który wyczyści gaźnik i sprawdzi jego regulację. Jeszcze jedna rada, podczas dłuższego kopania należy robić przerwy 10-20 sekund aby napełniła...
Witam. Tak komora pływakowa zalana Dodano po 3 Pływak dobrze pracuje . Dysza przedmuchana . rozkręciłem gażnik na ile się dało. Płukałem benzyną przedmuchałem. już jestem głupi. Póżniej zrobię foto Dodano po 14 Tak myślę że komora pływakowa jest zalana ponieważ z boku jest wężyk i jak popuszczę przy nim śrubkę to benzyna nim leci , i jak rozkręcam dno...
Kolego Nie ominiesz tego.. Sam jeździłem kiedyś polonezem i wiem że w komorę pływakową mieściło się tyle paliwa, że po przełączeniu na "0" dało się jeszcze przejechać ładnych parę set metrów. Więc silnik musi je najpierw spalić benzynę żeby poprawnie chodził na gazie.. Przecież jak benzyna jest w gaźniku i przełączysz na gaz to dochodzi do sytuacji,...
ciekawe, ale mało prawdopodobne, bo niby jak skoro z komory pływakowej paliwo może spłynąć najprędzej przez dysze /poduszka powietrzna pomiędzy lustrem paliwa a dolotem z zaworem iglicowym i podciśnienie w przewodach nie ma jak zassać tego paliwa chyba że jest pod samą pokrywę gaźnika, ale tak to przeleje/ do kolektora, odparowuje, komora pływakowa...
Gaźnik OK:) komora pływakowa sprawdzona, no i dokładnie przeczyściłem. Może simmeringi poszczają powietrze, no i zapłon został do sprawdzenia.
Witam,ten otwór zaznaczony to odpowietrzenie komory pływakowej gaznika,nie ma tam być zadnej zaślepki czy też śrubki,
Witam przychodzę z prośbą o radę Chce uruchomić silnik benzynowy czterocylindrowy na gaźniku i aparacie zapłonowym. Iskra jest, silnik kręci z rozrusznika, pod pokrywą zaworów nowa uszczelka, w gaźniku komora pływakowa jest okej, dysze również przeczyszczone generalnie cały gaźnik wygotowałem w rostworze woda/ocet aby pozbyć się wszelkich zabrudzeń...
niestety ale narazie nic nie pomaga pływak ustawiłem tak: trzymając gaznik do góry nogami to pływak leżąc bez naciskania jest lekko podniesiony do góry - oryginalnie leżał prawie poziomo po odpaleniu silnika było chyba jeszcze gorzej silnik chciał odpalić ale nie mógł bo kichał za każdym obrotem rozrusznika zaczynam mieć wątpliwosci co do regulacji...
No cóż jeśli dobrze się domyślam problem jest banalny pewnie autko jest na gaźniku i jeśli zgasisz na LPG to ponowne odpalenie wiąże sie z tym ze najpier musi sie napelnic komora pływakowa a późnie dopiero zapali ale napisz jeśli masz wtrysk to będziemy się martwic dalej
No właśnie, te zalinkowane K&S nie sądzę by miały jakiś podgrzewany parownik bo jak wspomniane niby czym, a jednak zasilanie LPG jest. Więc myślę, że to działa tak jak mój grill gazowy, jakoś za reduktorem w palnikach gaz w stanie lotnym już jest i nie ma problemu z piezoelektrycznym odpaleniem i to nawet na mrozie, a ja agregat będę miał w garażu w...
Było wcześniej. Rozkręcałeś górną część gaźnika? Tam gdzie jest komora pływakowa jest taka śrubka z dziurką. Dysza biegu jałowego. Wykręć i przedmuchaj. Jeśli nie pomoże to elektrozawór biegu jałowego sprawdź. Pozdrawiam.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim Mińskiem 125 a dokładnie z gaźnikiem. Posiadam gaźnik o nazwie Pacco, znalazłem info o nim i jest on produkcji Indyjskiej. Jest to oryginalny gaźnik w tym moto. Problem polega na tym, że na postoju stoi na stopce bocznej, kranik czy to zakręcony czy otwarty nie ma...
Tu masz ustawianie komory pływakowej: http://obrazki.elektroda.pl/6003236600_1...
normalne - bo przecież paliwo wewnątrz też się przelewa :) . Ważne aby paliwo nie przelewało się przy kącie mniej ostrym niż 45 stopni (tj maksymalny odchył w lewo lub w prawo to maks 45 stopni). Pamiętaj że komora pływakowa ma przelew (którym pewni ci właśnie paliwo zwiewa.
Widziałem ten link i wyczysciłem wszystko i nic nie pomogło. Leje sie doładnie z tego miejsca: http://obrazki.elektroda.net/1_124911301... Ale zastamnnawia mnie dlaczego tylko na max obrotach... Komora pływakowa jest dobrze ustawiona.
na co zwróciłem uwagę po zdjęciach innych gaźników to w moim nie ma w komorze pływakowej na zewnątrz takiego bolca obok końcówki od podawania paliwa tylko jest dziura i jak włożę cieniutki pręcik to dotykam pływaka. Jak naciśniesz na ten "pręcik" co wkładasz, tak aby "przydusić" pływak to leci paliwo z komory pływakowej, a po ustąpieniu nacisku przestaje...
Jest zapchana. Dysza pobiera paliwo wprost z komory pływakowej.
Niewłaściwy poziom paliwa w komorze pływakowej?
Prawdopodobnie paliwo nie nadąża napływać do komory pływakowej.
komora pływakowa simson pompa pływakowa pompa pływakowa schemat
otwieranie drzwiczek ogrzewanie szyby antena różnica ciśnień klima
electrolux ergospace silnik electrolux ergospace silnik
Bosch SKT5002/1 – zakończenie produkcji, ostatnie serie, zamienniki części Manetka akceleratora motocyklowa – obsługa, regulacja, usterki, kalibracja ride-by-wire