No pisałem o tym ale autor twierdzi że ma filtr na zaworku wiec syf można by wykluczyć. Inną przyczyną jest pływak i komora pływakowa czasem trzeba blaszkę pływaka wygiąć by dysza dozująca się otwierała poprawnie ale już nie pamiętam to było dawno. Gaźnik jest dolno pływakowy więc może być przytkany wentyl.
To w takim razie spróbuj podmienić i moduł. Trzeba próbować i szukać aż coś znajdziesz... A jak dojdziesz do ładu z tą iskrą to co do tego buuuuu to może też być za dużo paliwa w komorze pływakowej.
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
Tu masz ustawianie komory pływakowej: http://obrazki.elektroda.pl/6003236600_1...
chcę mieć, że jak daję ssanie to obroty idą w górę i nie gaśnie Zapomnij. W MZ na ssaniu gaźnik ciągnie samo paliwo, w Simsonie jest mieszane z powietrzem, ale i tak ogromna pojemność komory ssania w pokrywce komory pływakowej sprawia że silnik prędzej się zaleje niż zacznie normalnie pracować na włączonym ssaniu. Musiałbyś zamontować gaźnik Dellorto/Keihin/Mikuni...
w rogu komory pływakowej jest taki słupeczek poziom paliwa najlepiej ustawić na równo z nim
za niski poziom paliwa w komorze pływakowej
Na pewno masz coś z gaźnikiem, więc przydałoby się go rozebrać przeczyścić/przedmuchać, złożyć (prawidłowo) i wyregulować. Skoro silnik jest po remoncie to zapewne jest teraz docierany, więc może nie równo pracować. Kolejna rzecz to poziom w komorze pływakowej gdy jest niski to szybko pozbywa się paliwa i nie zostaje ono szybko uzupełniane (czasem to...
Zalewa się. Najsampierw wyreguluj prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej, dalsze regulacje w kolejnych krokach
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Przecież to typowy objaw zapchania dyszy głównej. Brud albo woda w paliwie, zbiorniku paliwa. Trzeba zobaczyć co pływa na dnie komory pływakowej w studzience dyszy głównej i wokół niej. Gaźnik BVF ma kiepsko zrealizowane odpowietrzanie komory pływakowej. Woda dostaje się do wnętrza podczas mycia lub jazdy w deszczu.
Witam Musisz wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. O ustawianiu poziomu paliwa w simsonie poszukaj na internecie lub w książce "jeżdzę motorowerem simson" jest to dokładnie opisane. Pozdrawiam
Czyli wiemy, że problemem był gaźnik. Powodem takiego zachowania może być zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub coś z zasilaniem gaźnika. Nie pamiętam, jak jest w Simsonie, ale może być coś z przyspiesznikiem zapłonu.
OBER1: Dysze są nowe. thomas__1: Co do pływaka to nie sprawdzałem, ale jak pochyle silnik lekko do przodu to paliwo wylewa sie z zaworka przelewowego (nie wiem czy tak sie to nazywa). Więc paliwa w komorze pływakowej ma chyba dużo.
Wyglada mi to na niedostateczny poziom dopływu paliwa do gaźnika i silnik wypala całe paliwo z komory pływakowej. Może być brudny filtr w baku, przypchaniy kranik, przewód lub w ostateczności zaworek iglicowy może się nie otwiera całkowicie. Polecam czyszczenie całego układu. Jeśli na zalewa się i mimo to nie można odpalić to możliwe, że pływak lub...
Jest w deklu miejsce do którego ma sięgać paliwo. Nie ma czegoś takiego. Kiedy w końcu ludzie ruszą mózgownicą i odkryją że w komorze pływakowej znajduje się nadlew blokujący sworzeń pływaka przed wypadnięciem z gniazd w korpusie? Chyba że masz taką komorę pływakową (serwisową): http://www.moto-selmer.de/images/content...
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
Wyreguluj poziom paliwa w komorze pływakowej a następnie sprawdź na którym rowku jest zapinka od iglicy.
przedewszystkim sprawdż gazinik czy masz dobrze wyrególowany potem zapłon acha apropo jaki masz zapłon na przerywaczu czy elektronika?? a co do plucia przez gardziel z gazinika mieszanki to normalne morze to być terz przyczyna cewki wysokiego napjęcia albo świecy albo zaworku odcinającego w komorze pływakowej (zaworek morze się zawieszać)
Panowie ten gaźnik ala dellorto to jakaś porażka. To się nie nadaje do używania. Jak się silnik rozgrzeje to na oryginalnej dyszy także wchodzi na wysokie obroty. Mimo mniejszej ilości paliwa w komorze pływakowej i tak nie chce za bardzo jeździć. Dopiero jak zdjąłem filtr powietrza jakoś jechał. Nie będę się więcej z nim użerał. Zamówiłem już oryginalny...
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli gaźnik jest chińską podróbą możesz mieć dużo większe...
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
Może błędne może nie. W zasadzie powinno się mieć komorę pływakową z oknem i ustawiać wg. zaznaczonych w tym oknie znaków. A do króća przelewowego to jeszcze daleko... Najpierw paliwo wypłynie przez nieszczelność uszczelki komory pływakowej przygniecionej pokrzywionym przez zbyt mocne dokręcanie korpusem. Standard w Simsonach i gaźnikach 16N. Nie każdy...
Zużyta (wytarta) iglica - tak one się także zużywają bo to wszystko wibruje podczas pracy, tudzież rozkalibrowany otwór w dyszy głównej (tej wkręcanej od spodu), względnie za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Poczytaj tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... To co prawda nie Bing 17, ale wszystkie motorowerowe gaźniki...
Ten kto sądzi że ten gaźnik reguluje się tylko dwoma śrubkami jest w błędzie. Zaczynamy od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej ( ustawiamy paliwo na wysokości nadlewu w komorze "to odkręcane na dole od gaźnika" za pomocą odginania i doginania blaszki przy pływaku) sprawdzamy ustawienie zapłonu. Zapalamy Simsona, aby się zagrzał do normalnej...
Przypuszczam że ssanie nie działa. Gdybyś polał benzyny na przepustnicę lub do cylindra, to by łatwiej odpalił. Na ssaniu powinien zalać świecę po kilkunastu kopnięciach. Powodów braku ssania może być kilka. 1. Wypadła gumka ssania z tłoczka ssania i dodatkowo przykleiła się do kanału w gaźniku. W innych przypadkach gumka potrafi stanąć bokiem przez...
Nieszczelny zawór iglicowy w komorze pływakowej lub źle ustawiony poziom paliwa w tejże. Nie zaglądałem do środka, ale spróbuj ściągnąć instrukcję: http://odsiebie.com/pobierz/2169035---45...
Dzisiaj rozebrałem silnik na pół, bo uszczelka między karterami już mi zaczęła przeciekać, sprawdziłem zimmeringi i zastąpiłem uszczelkę silikonem.... A przyczyną jest na 100% gaźnik.... bo jak go poskładałem to nie chciał zapalić bo go zalewało... zdjąłem gaźnik i bez gaźnika zapalił od pierwszego.... ale go szybko wyłączyłem bo by sie zatarł.... potem...
Witam. Mam bardzo denerwujący problem z Simsonem. Simek bardzo mocno kopci i leje się mu olej z końcówki tłumika i kolanka. Jakoś w październiku wymieniłem simmer od strony sprzęgła bo simek kopcił, ale nie leciał mu olej z tłumika, tylko z kolanka. A teraz gdy odpaliłem go po zimie zaczął lecieć olej z tłumika i simek bardzo mocno kopci... Próbowałem...
A skład mieszanki paliwowo - olejowej masz dobry / regulacja gaźnika - poziom paliwa w komorze pływakowej / ssanie nie zacina się / świeca jaka - nasza polska Iskra? Dodano po 2 Tu masz dyskusję na ten temat: http://simsony.info/Thread-Simson-traci-...
Kolego, masz problem z poziomem paliwa w komorze pływakowej. Jest za wysoki, albo masz pływak dziurawy. Możliwy jest też uszkodzony zawór odcinający tzw. pływakowy, ale na tyle sztuk które miałem w swoich rękach nigdy mi się to nie zdarzyło. Wyjmij pływak i zobacz czy nie jest dziurawy lekko go podgrzej zapalniczką, jak będzie dziurawy to zobaczysz....
Jutro rozkręcę i zobaczę. Ale nie widziałem tam żadnej sprężynki-iglica stanowi mosiężny element zakończony gumowym stożkiem i wchodzi luźno w otwór w pokrywie komory pływakowej. Dopiero dzisiaj mogłem zdemontować gaźnik. Jutro go rozbiorę i jeszcze raz przejrzę tudzież zamówię podejrzane części. Niestety są one b. drogie-nie chciałbym niepotrzebnie...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
na łączeniu gaźnika z cylindrem jest napewno szczelne bo mam dość grubą uszczelka z specjalnego tworzywa więc to odpada zobacze jeszcze simeringi ale ten od strony sprzęgła odpada bo wtedy by świeca była czarna z nagaru a tak nie jest więc odpada możliwe że ten od strany magneta ale tam jest sucho więc nie mam pojęcia Ps. w poście nie chodzilo mi o...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Nadlew w pokrywce komory pływakowej służy do zabezpieczenia osi pływaka przed przesunięciem i wypadnięciem z korpusu, a nie do kontroli ustawienia poziomu paliwa w gaźniku. Zapewne nie ustawiłeś języczka od maksymalnego otwarcia zaworu iglicowego, wysokość pływaka przy maksymalnym otwarciu ma wynosić 33.5 mm. Gaźnika 16N1 nie potrafisz wyregulować,...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Może zaworek igiełkowy nie trzyma, dostaje za dużo paliwa a ta czarna maź to rozpuszczony przez benzyne nagar z tłumika. Albo paliwo z komory pływakowej dostaje się gdzieś "bokiem" do gardzieli a nie przez dyszę głowną paliwa. Może to być też niesprawny układ ssania i dostaje paliwo cały czas tak jak by chodził na ssaniu, sprawdź zaworek ten który odkręca...
Generalnie - sprawdzasz czy dolatuje mieszanka do silnika. Sprawdzasz czy mieszanka ma warunki do zapłonu - ciśnienie, iskra. Sprawdzasz czy spaliny mają swobodny wylot. No i sprawdzasz czy sam silnik działa jak trzeba (swobodny ruch tłoka, czy pierścienie są szczelne, czy komory silnika są szczelne. Oczywiście nie sprawdzasz wszystkiego na raz i przy...
Witam, mam Simsona Enduro z cylindrem 60ccm i gaźnikiem 16n1-11, 4 biegowego. Ostatnio zauważyłem coś dziwnego. Jechałem pod górę, jak zawsze go przypilnowałem i szedł na 2 tak jak zwykle aż nagle w połowie góry zaczął słabnąć. Nie żeby coś odcięło tylko łagodnie i musiałem zejść do 1. Nigdy nie było czegoś takiego a w ostatnim czasie parę razy mi się...
Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika. Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy: 1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim...
Bo najstarsi górale nie wiedzą do czego ona tak naprawdę była. Ot tak zarówno FSO jak i FSM w pewnym momencie zaczęli ją stosować. Jej brak nie wpływał w odczuwalny sposób na "walory" eksploatacyjne. Cel zastosowania elektrodyszy był ogólnie znany i opisany chyba w każdej książce. Gaźniki ogólnie w tamtych czasach były strojone w kierunku ubogiej mieszanki,...
Simsona kupiłem przed kilkoma miesiącami i miałem już założony cylinder 50 ccm firmy Almot. Przyznaje ze może i materiały z których jest wykonany są dobre ale Polacy zmaścili w nim kanały. Kanał ssacy ma srednicę 18 mm czyli gaźnik 16 mm przechodzi gwałtownie w 18 (rozpilowalem gaźnik tak że mam na wyjściu 17 mm a za uszczelką 18 i jest płynna zmiana...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
No więc przede wszystkim wielkie THANK'S For Everyone za próbę pomocy. Sprawa wygląda tak że dziś sprawdziłęm wszelkie kable i cewki i sprawa przedstawia się tak że wsio is OK ale zapogiewaczo założyłem starą cewkę zapłonową i moto OŻYŁO !!!. Znaczy nie całe bo na razie jest iskra. Świec mam kilka i jaką nie założe to efekt ten sam ale chyba i tak najlepiej...
Witam, przy takim dlugim postoju / bez odpalania przynajmniej raz - 2 razy / tydzien / na 10 minut - z gaznika paruje benzyna, a olej w niej zawarty - zbiera sie na dnie komory plywakowej i pod dysza glowna i zakleja dysze... Gaznik trzeba zdjac, rozebrac i umyc dokladnie z wszelkich osadow olejowych, bo na '99%' - zaklejona jest starym olejem, osadem...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Ewidentnie nie doplywa paliwo do komory plywakowej lub przecieka bardzo powoli przez 'krociec doplywowy', na ktory naklada sie wezyk paliwowy...99% osob, ktore mowia, ze : 'czyscily gaznik' - nie udrozniaja tego malego detalu, bo tego prawie 'nie widac' - nikt nie mysli, ze w takiej 'malej rurce' - moze siedziec wrecz 'korek z paprochow i rdzy' - przez...
komora pływakowa pompa pływakowa pompa pływakowa schemat
lodówki bosch opinie tester napięcia baterii system navigation
jakie imadło kupić przełącznik landi
Czołówka - sygnał dźwiękowy słuchowiska dla dzieci z lat 60-tych Objawy uszkodzenia kondensatora w kompresorze suszarki AGD z pompą ciepła