Skoro jest paliwo i iskra we właściwym momencie to brak kompresji.
Dobra jeśli wymieniane były panewki to z jakiej przyczyny? Dwa skoro panewki się skończyły (tak zakładam) to jak z ciśnieniem sprężania (kompresja)?
Ideałem byłoby zapięcie manometru na przewód ciśnieniowy.Pompa na skrętach daje co najmniej 100 barów.Poważne firmy regenerują dokładnie.Może być nieszczelna maglownica.Rodzaj braku kompresji.
Zmierz kompresję.
jaka korekta wtrysków oraz kompresja ??
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
Kompresję mierzył?
Kompresja zmierzona?
Jakaś musi być przyczyną niskiej kompresji. Jak na wszystkich cylindrach to samo to jednak szukałbym w rozrządzie przyczyny. Albo przestawiony albo ktoś za bardzo zredukował bieg i pogięło zawory. W każdym razie przy takiej kompresji nie zapali.
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Wtryskiwacze załóż jakie być powinny. Dodatkowo wykonaj sprawdzenie kompresji.
Witam zmierz kompresję na cylindrach.
Ostatni błąd - brak zapłonu na 1-szym cylindrze. Sprawdź świece, cewkę ( zamień z innym cylindrem i sprawdź czy błąd "pójdzie" za cewką) i ewentualnie kompresję.
Ogólnie rzecz ujmując błąd ten sugeruje graniczną wartość korekt dawki paliwa na tych cylindrach. Może to być usterka samych wtryskiwaczy lub mechaniczna usterka silnika (słaba kompresja).
Co do grup nie jestem w stanie Ci napisać bo nie pamiętam, kolega T5 dobrze sugeruje żeby zmierzyć kompresję. Co nie zmienia faktu, że szybciej będzie sprawdzić czujnik ciśnienia i ewentualnie go wyeliminować choć by ze względu na to że nie masz pewnie manometru do kompresji.
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Jak komputer nic nie pokazał to np kompresja zmierzona została ??
Jest iskra i paliwo. Przy odpięciu cewki lub wtrysku jest wyraźna różnica, POPRZEDNIO NIE BYŁO, jest taka możliwość że komputer po pewnym czasie odcina cylinder ze względu na wypadanie zapłonów? Czas zmierzyć kompresje.?
Sprawdź kompresję i rozrząd. Zdjęcie możesz wstawić tutaj.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Kompresje na 1 cylindrze.
Gaz jest w aucie? Szczelność dolotu sprawdzona? Jak wygląda kompresja na cylindrach?
Ja bym zdecydowanie przyjrzał się świecom żarowym. Jak są okej to kompresja do zmierzenia :P
Może w celach edukacyjno-diagnostycznych kupię sterownik do Fabii - SIMOS3PA (50zł w górę) - te powinny mieć możliwość pomiaru wypadania zapłonów? Nie powinno się nic uszkodzić w silniku ( oczywiście na stałe nie zostawię tego ECU ) Tylko, czy samochód w ogóle odpali na tym sterowniku? By nie odbiegać od tematu, przygotowuje się teoretycznie, do sprawdzenia/skasowania...
Do tej pory były świece dwudiodowe i było dobrze przez 5 lat, a wczoraj były wymienione na jednodiodowe. Kazano mi sprawdzić kompresję bo nierówno chodzi.
Problem jest już znany. Zamykam
Pewnie to wypadanie zapłonu. Teraz trzeba sprawdzić czy to brak kompresji czy wadliwa świeca czy wadliwa cewka. Może to też byś nieprawidłowy skład mieszanki.
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
Sprawdź kompresję-mam brzydkie podejrzenia...
To na razie zrób pomiar kompresji na cylindrach.
Witam wszystkich jestem właścicielem Skody Fabia 1.4mpi 2003r która uległa awari Po zmierzenia kompresji Na 1 zero Na 2 14.5 Na 3 zero Na 4 12.5 Jaka może być przyczyną proszę o jakieś rady
Sprawdź zawory, kompresję i odpal go awaryjnie na gazie.
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
Dostałeś na piśmie odmowę naprawy gwarancyjnej?Przekładnie TRW w Fabii nie wycierają się raczej opiłkowo.Jeśli tak, to powoduje to mniejszą kompresję części mechanicznej.Nic nie ma do uszkodzenia części elektrycznej pompy.Mechanik przy wymianie pompy,jeśli był "opiłkowy" płyn powinien ci to powiedzieć i przepłukać płynem układ hydrauliczny.Dużo tu dziwnych...
Witam, zaczęło się od tego że podczas jazdy puściła chmurę i zdechła. Po wymianie rozciągniętego łańcucha dalej nie pali. Rozrząd ustawiony na blokady. Jest paliwo, jest iskra. Kompresja kolejno 12-12-13bar. Czujnik położenia wału pokazuje obroty.
Witam mam problem z fabia 1.0 CHYA LPG 2016r 80 tys km Od kilku dni jest wypadanie zapłonu 1-2 Cylinder na wolnych obrotach jest ok powyrzej 2 tyś zlicza wypadanie zapłonu jak szalony na słuch silnik prauje ok Zrobione Podmiana świec z 3 cylinder , cewka , wtryski zamienione miejsami kompresja równa na każdym 13 bar dolot szczelny , sondą wykręona przed...
Zaczął brać stopniowo, jutro zmierzę kompresję. A jak w ogóle sprawdzić odmę ? Może pierścienie się zapiekły w niektórych autach ponoć pomagało zalanie cylindrów naftą.
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
To zostaje obadać zamieniając moduły zapłonowe 'cewki' a potem wtryski gazu (oczywiście podmianka wężyka i podmianka złączki sterowania). Dobrze, że mam drugi cyl. zdrowy bo jest się do czego odnieść. Może pomiar kompresji oscyloskopem? (analiza przysiadania akumulatora podczas rozruchu) ?
Tak się zastanawiam nad zastosowaniem ceramizera by przez zimę jakoś przejeżdzić bez dolewek oleju, zgodnie z instrukcją na nim po 1500 km uszczelnia układ, ale czy to prawda, ktoś z was używał może ten środek? Testowałem cerateca ;) Nieco podniósł kompresję i moc, ale jak olej brał.. Tak brał ;)
Witam. Problem : nie pali na 4 cylinder na zimnym i ciepłym. Błędów brak. Przełożony wtrysk 1 za 4 (i taka sama reakcja) Przełożone kable z 3 wtrysku na 4 (to samo) brak rekacji na 4cyl. Cewka daje iskrę na wszystkie świece. Przełożona na inną (używkę) - to samo. Świeca przełożona z 3 na 4 ( i to samo) Kompresja ok. 9,5 na wszystkich cyl. Jakiś pomysł...
Skoro check miga tzn że jakiś błąd wykrył sterownik silnika. Można by odczytać co to za błąd . Pewnie wypadnie zapłonu. Pytanie czy na konkretnym cylindrze czy losowo. Te silniki miały problem z wypalaniem zaworów i już racji wieku z kompresją (uszczelnienie tłok cylinder). Oleju nie pije za bardzo? Można by wyjąć świece i ocenić ich stan. Czy któraś...
Może mnie nie do końca zrozumiałeś, ale bank=kolektor wydechowy, np w silnikach widlastych są 2 banki. Sonda 1, to ta przed katalizatorem Na pewno kompresja 13bar na pierwszym cylindrze nie ma wpływu na takie objawy jak opisałeś. Możliwe przyczyny to lewe powietrze, ciśnienie paliwa, wtryskiwacze
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
A tak poza tematem, aczkolwiek nie do końca, czym spowodowane jest zjawisko że w 99% przypadków zawsze wysiada drugi cylinder, miałem kilka fabii i vw polo, nawet ze dwa foxy się trafiły, bez znaczenia czy z gazem czy bez, zawsze niska kompresja na drugim cylindrze, wtrysk wyłączony nawet przy różnicy 1,5 bara od pozostałych?. Pozdrawiam
Mechanik mówi, że jest bardzo zdziwiony, że silnik aż tak wysoko i równo trzymał kompresję. Przerabiałem już to nie raz , ciśnienie mierzone kilka razy i ok , a po ściągnięciu głowicy niespodzianka. Pozdrawiam
Sprawdza ciśnienie wtrysków, kompresje silnika i turbinę to na początek. Zobacz czy po przekroczeniu 3000 obrotów kopci na niebiesko Później sprawdź kable przepływomierza często się łamią.
No właśnie nie wygląda na to sprawdzałem już to 2 razy, nie widać tam nic takiego uszczelka za przepustnicą jest cała. Gdzie by tam mogło zaciągać ? I to tak min. by obroty były 750-800 no stop ? Co ciekawe również ucieka płyn chłodniczy, czyli idealnie jak u autora tamtego wątku. Czyli co przedmuch miedzy cylindrami na uszczelce ? Pomiar kompresji...
Witam, mam problem z fabią 1.2 htp + gaz, 3-cylindowa. Chwile po włączeniu silnika, na wolnych obrotach występuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika usterka znika. Błąd nie występuje już na ciepłym silniku. Samochód oglądał gazownik i elektryk, ale nic nie wykryli... Co było sprawdzane: - zamiana miejscami...
Czyli zostały sporadyczne błędy braku zapłonu na 2 cylindrach co pokrywa się z liczbą cylindrów obsługiwanych przez jedną cewkę i jej kluczowanie. Cudów nie ma, jeśli jest kompresja i paliwo to do zapłonu brakuje jedynie iskry. Sprawdź sygnały napięciowe na przewodach zielono-brązowym oraz zielono-żółtym chociażby diodą LED z rezystorem, Sprawdziłeś?
Skoro doświadczmy mechanik to w czym problem? Powinien wiedzieć że im większe ciśnienie tym lepiej ( no prawie bo przy dużym ciśnieniu i wysokiej prędkości obrotowej dochodzi do kawitacji erozyjnej panewek ) ograniczeniem jest tutaj wytrzymałość mechaniczna części silnika , a zwłaszcza filtra który jest liczony na 6bar więc to ciśnienie to nie tragedia....
Nie chce cie martwić kolego, jeśli sprawdzisz że sam kompresor sie nie zaciera i że komp podwyższa obroty w momencie załączenia klimy, trzeba by sie było przyjrzeć bardzo dokładnie kompresji, bo w tych silniczkach bardzo często spotyka się powypalane zawory. Jeszcze sprawdź zawór recylkulacji czy sie na pewno całkowicie domyka.
Nie wiem czy piszesz o tym samym silniku bo ja nie mam zadnego paska rozrzadu tylko lancuch bez napinacza ktory zyje ok 50 tys km wiec jego tez wymienilem bo sie rozciaga. Ja drgania i szarpania sie nie pozbylem. Uszczelka pod glowica wymieniona Wszystkie czesci w silniku podmienione Rozrzad ustawiony zawory zdrowe kompresja dobra jest Oleju jako tako...
Największą wartość mają silniki "nie ruszane" które są zamontowane w aucie, mają prawidłową kompresją i nie biorą oleju. Ja bym tego twojego zajeżdżonego silnika (po częściowym remoncie) nie kupił. Wystaw to cudo na aukcji od złotówki a się przekonasz ile jest wart.
Witam wszystkich :) Mam dość nietypowy problem w Fabii 1.2 o kodzie silnika CGPA. Silnikiem szarpie tylko i wyłącznie kiedy wejdzie się w zakres obrotów 4500-5000 i wywala błąd wypadanie zapłonu na 1 i na drugim cylindrze lub tylko np. na 2. Zależy jak mu się będzie chciało ;/ . Silnik jest po wymianie rozrządu (kpl. ślizgi, kółka, łańcuch, napinacz)...
Na temperaturę przy końcu sprężania temperatura na dolocie ma niewielki wpływ, praktycznie - żaden. Zasadniczy wpływ ma tu stopień kompresji powietrza. Chłodniejsze powietrze - więcej powietrza w jedn. objętości - większa ilość powietrza w cylindrze - większa jego kompresja - wyższa temperatura przy końcu suwu sprężania. Paliwo w silniku diesla nie...
Cała wypowiedz jest średnio czytelna. Nie ma czegoś takiego jak blokada rozruchu silnika, przy uszkodzeniu układu hamulcowego, masz rozładowany akumulator, coś pobiera prąd pomimo wyłączenia, zostawiłeś włączone radio np. Minimalne napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12 V. Rozładowany akumulator, uniemożliwił rozruch silnika. Co do samego silnika,...
Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Witam własnie naprawiam fabie 1.4 TDI 70 km 2003 problem był słaba kompresja na 1 cylindrze 10 atmosfer 2-3 po 30 bar . Samochod ciezko palił i kopcił na biało . Zrobiona została głowica zawory zmienione szklanki na 1 cyl . ustawiony kat poczatku wtrysku , rep wtryskiwaczy dałem nowe wtryski przeregulowane . Samochod odpala ciezko po czym nie wkreca...
Witam Serdecznie Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu...
(at)gabikam nie :) od pół roku stan płynu chłodniczego jest na stałym poziomie, nie dolewałem nawet kropli. Kompresji nie sprawdzałem, ale raczej jest ok bo mocy samochód ma tyle, że w zasadzie tylko super carów nie wyprzedzam :P hehehehe :) Drugi samochód - Skoda Fabia - żre płyn a nie ma tylu białych oparów jak Subaru przed ustąpieniem objawów. Dzisiaj...
Witam. Mam ostatnio sporadyczny problem z moją fabią. Chodzi o to że czasami ciężko zapala. Gdy na przykład rano ją zapalę i wyjadę z garażu i postoji 20 minut jest problem z odpalenim . Muszę dość długo kręcić rozrusznikiem, a po odpaleniu chwilę trzęsie silnkiem i póżniej zaczyna normalnie pracować. Dwa takie przypadki miałem też na mieście. Po zgaszeniu...
1. Zmierz kompresję. 2. Sprawdź, czy wtryskiwacz 1 cylindra jest wysterowany, zamień wtryskiwacze w listwie miejscami. 3 zakładam, że na pewno masz 100% sprawny układ zapłonowy. Co do przepustnicy - nie mam autodaty, aby sprawdzić teraz opis błędów, z tego, co pamiętam, błąd P1172 oznacza nieprawidłowy skład mieszanki na którejś sondzie lambda.Reszta...
Skoda Fabia 1, 1.4 8V 44kW Mpi 2001r. Kod silnika AZE . Przebieg 166000km Podczas próby uruchomienia silnika, rozrusznik robi jeden obrót wałem i silnik się zatrzymuje jakby go cofało. Iskra jest na wszystkich świecach. Świece wymienione na nowe. Paliwo dochodzi. Dźwigienki zaworów poruszają się po odkręceniu pokrywy zaworów. Kompresja sprawdzona "palcem"...
Dzień dobry. Kupiłem jakiś czas temu fabię 1 z silnikiem 1.4 mpi 8v. Był problem z olejem w układzie chłodzenia, więc wymieniona została uszczelka pod głowicą, a z nią przy okazji rozrząd, panewki, uszczelki kolektorów, i kilka węży układu chłodzenia. Oczywiście głowica została splanowania i sprawdzona szczelność (według pana który to robił była ona...
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Samochód to Skoda Fabia 1.4 MPI 2002 rok Samochód bez LPG Iskra powinna być wnoszę to po stosunkowo nowych świecach oraz tym że od czasu do czasu samochód odpala na 3 sekundy A jeżeli chodzi o ciśnienie wtrysku ciężko mi się wypowiedzieć wymieniłem pompę palia na nową w obawie że stara nie podaje paliwa pod odpowiednim ciśnieniem ale nie było żadnego...
Ostatnio silnik w fabii mojego ojca zaczal sie dziwnie telepac na jalowych obrotach, dzisiaj po zmierzeniu cisnienia na cylindrach okazalo sie ze na trzecim jest okolo 10bar. Jutro zdejme glowice i oddam do zakladu do naprawy. Czy ktos orientuje sie co jest przyczyna wypalania sie zaworow w tych silnikach ? W internecie wyszukalem ze to nie odosobniony...
Ja bym odpuścił temat, auta salonowego się z tego nie zrobi, po co porównywać do Astry biednej której i tak się łatwo nie odsprzeda a do tego podstawowa wersja żeby cennik się tanio otwierał. Taka Astra 1,4 to jest target dla starszego pana, inni to kupują albo większe auta albo coś nowszego, mocniejszego. Dzisiaj benzyna bez turbo w aucie kompakt to...
Witam . I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku są hydrauliczne ?? Czekam na jakąś podpowiedz . Jak cos trzaslo i nagle zgasl to pewnie zawory ma pokrzywione, bo z braku oleju to raczej sie szybciej...
Opisze przytoczony problem na swoim przykładzie. Spotkałem się osobiście z opinią dobrego mechanika, że miał przypadki (najczęściej kobiet), które przez lata nie jeździły do serwisów na wymianę oleju, tylko jakaś awaria zmusiła je do przyjechania do serwisu (najczęściej to był problem z zawieszeniem i jakieś inne drobne usterki) i wtedy okazywało się,...
Witam wszystkich, Jak w temacie przymierzam się do wymiany obecnego silnika (x16szr 1,6 8v 1 punkt z lpg 2 gen 322 tys KM) z powodu dużego brania oleju (przy przebiegu 500-600 KM na tydzień zjada ponad 0,5L). Ostatnio wymienione dla pewności (choć pewności mój mechanik nie miał że to pomoże) pierścienie, uszczelniacze i wszystkie po drodze uszczelki....
skoda fabia kompresja skoda fabia cylinder kompresja kompresja wtrysk
kolory kabli audio pierścienie tłoka przełożenie przekładni pasowej
klapka lodówka samsung pyronix matrix
Audi A1 Francja – zmiana języka systemu MMI/MIB na polski, aktualizacja pakietu językowego Audi A1 2014 – wymagana karta SD do nawigacji RMC, typy i aktywacja