Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
Pierścienie wymieniał znajomy elektromechanik, który prowadzi swój własny warsztat. Mam do niego pełne zaufanie, jego ojciec pracuje w serwisie Peugeota w Goleniowie i też sugeruje pękniecie głowicy. Po zapchaniu się DPFa, pojechałem do niego na diagnostykę. Wyszło mu, że drugi cylinder nie pali, wiec wszystko posprawdzał, włącznie z ciśnieniem sprężania,...
To nie prościej NAJPIERW przeprowadzić pomiaru kompresji zamiast operacji zwiadowczej?
Na pewno z baku. A serio: sprawdź kompresję w silniku i stan całego silnika- czy pali na 2 garach przez cały czas?
Cześć Panowie. Chciałbym Was zapytać o poradę, ponieważ drugi dzień spędza mi sen z powiek dziwny przypadek golfa IV 1.9 tdi 101hp. Syn uderzył miską olejową w kamień, co poskutkowało wypompowaniem oleju. Twierdzi, ze auto zgasił, tylko że po zamontowaniu nowej miski i wlaniu oleju silnik kręci nie odpala. Do tego zdarzenia wszystko było ok. Jedyny...
Pracujący i rozgrzany na wolnych obrotach ma 5 bar? jeżeli faktycznie tak jest, to miska w dół i przy pompie olejowej wkrecany od spodu jest zawór regulacji ciśnienia i wygląda że coś z nim nie tak, może po rozgrzaniu ściska go i się blokuje. Brak kompresji też by to powodowało, tylko zazwyczaj działo się tak na zimnym gęstym oleju.
Tak. Na początku to był problem z odpaleniem na gorącym silniku, myślałem ze problem leży po stronie automatycznego ssania ponieważ przy odpaleniu na sekundę czy dwie przydymiło i jakby pojawił się spadek mocy. cały czas myślałem ze to wina, tej "sprężyny" pod tłumikiem. dzisiaj, rozebrałem silnik- zdjąłem miskę olejową i głowicę celem wyczyszczenia...
Kupiłem olej Stihl i mam problem, po wymianie oleju piła dławi się tzn. jak wcisnę cały gaz to muli i po chwili wchodzi, a jak powoli to normalnie. Myślicie, że ustawienie gaźnika pomoże tylko? Już próbowałem. To dopiero wynalazek: nie dość że ma moc bez kompesji, to jeszcze czterosuw z miską olejową.
Taaa tylko że sam TBN nie odpowiada za to czy olej wypłuka nagar czy też nie. Np oleje do silników diesla maja większą wartość TBN bo muszą pracować w trudniejszych warunkach. A zresztą popatrz sobie na oleje castrola. Syntetyk ma najmniejsze TBN półsyntetyk nieco większe, a mineralny największe. W sumie to większość syntetyków ma mniejsze TBN od olejów...
Trzeba zacząć od zdjęcia i weryfikacji głowicy. Jak będzie zdjęta i okaże się, że zawory są szczelne (w co wątpię sądząc po minimalnym wzroście kompresji po próbie olejowej) to pozostaje demontaż miski olejowej, odkręcenie korbowodów i wyjęcie tłoków
odnośnie poprzedniego postu Stawiam hipotezę że sonda jest kaput i za bogata mieszanka- bena idzie do oleju - olej rozrzedzony - silnik go spala Na ile słuszna ta teoria - nie wiem, nie spotkałem się z tym w takiej sytuacji, ale jeśli benzyniak przykapca na czarno to ewidentnie za dużo paliwa Do założyciela tematu: nie zauważyłeś zbyt dużego spalania?...
Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
w jednym miejscu jest mniejszy opór a wdrugi większy kompresja. ----------------------------------------... dzieki z tego wnioskuje że mogę odpalić ----------------------------------------... Dzisiaj, tak dla pewności sprawdziłem po kolei wszystko...
Szukając jakiś dodatkowych informacji w tym temacie trafiłem na całkiem ciekawy post na temat "puszczania" oleju przez turbo, ale nie związanymi z uszkodzeniem samej turbiny. A w nim między innymi: Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria. Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze...
Może też wał jest pęknięty, a tak na serio - jakaś historia, zgasł w czasie jazdy, nie zapalił rano, jakaś naprawa? Tak jak flaga na moim nick'u obwieszcza, nie jestem w Polsce. Samochód przypłynął z Europy, nie wiem z jakiego kraju dokładnie. W Lome (Togo), tu gdzie mam zakład mechaniki jest bezcłowa tranzytowa giełda samochodów używanych. Samochód...
1) Honda Civic 1997, 1.6 16v, aktualny przebieg 177 tys. (nie wiem czy realny), auto miało przede mną 2 właścicieli, a posiadam je od 8 lat. 2) Przez 8 lat jeździłem nim całkowicie bezawaryjnie, silnik chodził jak szwajcarski zegarek - równo i cicho - Nigdy nie było falowania obrotów, dławienia, przerywania, odpalał na przysłowiowe dotknięcie w każdych...
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
Witam, otóż mam problem z skuterem 4t bo zauważyłem, że w oleju jest paliwo. Myślałem że to wina pierścieni ale po zdjęciu głowicy z cylindrem okazało się, że z pierścieniami i cylindrem jest wszystko ok przynajmniej na moje oko. Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (zdj. cylindra,...
faktycznie za szybki hurrraoptymizm, dolne wyglądały jeszcze ok ale górne czerwone efekty silikonowania miski olejowej... Co radzicie zrobić reklamować silnik? Silnik ma okolo 30 bar kompresji na cylindrach. Panewki będą pewnie kosztować ze 200zł, teraz szukać następnego i się okaże gorszy albo taki sam trup. Żądać zwrotu cześći kasy?
Może i ja się nie znam na mechanice samochodowej dobrze ale jestem przekonany że żadna elektronika ani sterownik nie jest odpowiedzialny za dostawanie się benzyny do oleju w silniku.To są dwa odrębne układy i lepiej poszukaj dziury w tłoku. Podobnie wpływ miski olejowej na elektronikę, też temat dyskusyjny bo miska to raptem kawałek metalu na kilkunastu...
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Do (at)szachu41, wiem że wtrysków nie wolno odpinać na pracującym silniku. Nie zawsze najprostsza metoda jest najskuteczniejsza ale na pewno jest najszybsza . Przelewy nie powiedzą nic o końcówkach wtrysków, tak. Ale już wydatek wtrysku (czyli kompresja cylindra) odczytany Lexią i załączony do pierwszego postu...
Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder. Przed włożeniem tłoka namotałem na patyk dość grubą ilość waty,...
Chciałbym opisać mój dość nietypowy problem mający jak myślę związek z popychaczami w silniku 2.0cdti. Mam nadzieje, ze ktoś spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie w stanie mi coś doradzić, gdyż pomysły powoli się kończą. Cierpliwość tez. Ale do rzeczy: Pacjent to Astra EcoFlex, rok produkcji 2012, silnik A20DTH, 165 koni. Silnik miał typowa...
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa otwierając się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Prawidłowe ciśnienie najczęściej...
Witam, Problem dotyczy auta Ford Escort 1.6 16V Zetec, 90 KM. Ciśnienie oleju mierzone zaraz po odpaleniu wynosi ok. 5 bar. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (do ok. 2000 obr/min) ciśnienie oleju rośnie do 7 bar. Po chwili samochód gaśnie i przy ponownej próbie odpalenia występuje odgłos braku kompresji. Jak silnik się nagrzeje, wszystko...
Witam wszystkich na forum. Mam problem z Sprinterem W906 2.2CDI 150km. Samochód stał około pół roku, nie znam niestety jego wcześniejszej historii. Auto kręci ale nie odpala, nawet przy użyciu plaka. Na komputerze błąd P1955 który z tego co wiem oznacza problem modułem świec żarowych. Mam pewne podejrzenie co do możliwości przeskoczenia rozrządu, jednak...
Jak dłużej pokręcisz i z wydechu leci mgła : to paliwo jest. Brak kompresji może być spowodowany tylko dwoma rzeczami. Zawory albo pierścienie. (dziura w tłoku to już hardkor). Przy prawidłowej kompresji powinien odpalić nawet na plaku - do weryfikacji. Nie używaj samostartu bo przy odrobinie pecha można korbowód wyjmować z miski olejowej :D
- z grubsza dobrze, tak jak pisałem po nocy jak się odpali i nie dymi (na niebieskawo-szaro) to nie uszczelniacze - z korka wlewu oleju rzadko dymi, bo rurą od odmy wszystko wciąga do przepustnicy, prędzej jak rurę odmy (zwykle gruba kal kciuk i idzie z pokrywki zaworów) się odkręci i tą rurą dymi no to wiadomo pierścienie. Świece też dużo mówią, możesz...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
Jeżeli zapłon był by zle ustawiony to raczej mógł by zle odpalać,''kichać'' w wydech lub w ssący,a co do kompresji muszę przyznać że nie sprawdzałem jest tylko jedno ALE czy przypadkiem paliwo nie lądowało by misce olejowej co wiąże się ze wzrastającym stanem oleju?? Dodano po 1 Ale można spróbować nie zaszkodzi.
spróbuj odkręcić miskę olejową i sprawdzić korbowody z profilu i an face,u mnie były krzywe proporcjonalne do wykresu kompresji tj.1 tłok-22atm.(krzywy)2 tłok-20atm.(bardzo krzywy)3 tłok-27atm.4 tłok 28atm.(lekko krzywy)silnik zapalał tylko jak stał w cieple i po podgrzaniu powietrza dolot.kopcił dopóki się nie zagrzał jak lokomotywa(spalał o 50%więcej...
a więc tak...rozrusznik jest dobry(tak pow pan który go spr.-wziął za to 5zł.;/) bezpieczniki świec są całe nic się z nimi nie działo. a damochód jak nie chce chciał odpalić tak nie chce. próbowaliśmy go podgrzać(żelazkiem podgrzaliśmy miskę olejową, zrobiliśmy "kopcia" żeby dostał ciepłe powietrze. i podgrzaliśmy filtr paliwa. a i wymieniliśmy akumulator...
Remont robił znajomy znajomego (Q...wa z rodziną i znajomymi najlepiej wychodzi się na zdjęciach). Owal sprawdzał i jego zdaniem było OK (choć ile tego luzu było wiem). Kompresji nie sprawdzałem ale silnik pracuje teraz zdecydowanie ciszej i równiej. W związku z tym że śladów wycieku na styku blok silnika miska olejowa nigdzie nie widzę a wyciek jest...
Trzeba zdjąć miskę olejową i obejrzeć panewki,kompresję najpierw zmierzyć.Głowica ewentualnie do zdjęcia.
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
objawy: na zimnym silniku kręci i odpala ok, na ciepłym silniku: raz kręci i odpala od razu raz na jakiś czas, nawet kilka razy z rzędu kręci ciężko, tak jakby kompresja na tłoku była za duża i rozrusznik nie daje rady, rozrusznik i akumulator ok, trochę kopci na wolnych obrotach na dłuższym postoju, podczas jazdy w normie auto na vagu nie wykazuje...
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Kolego takie pytania bez "zbadania pacjenta" to sam rozumiesz - do wróżki. Jeśli nie masz zaufania do mechanika to nie dawaj mu zarobić. Jeśli silnik ma przedmuch do komory korbowej i bierze olej to pierścienie do wymiany (objawem może być dymienie spad korka wlewu oleju i wyrzucanie bagnetowego wskaźnika poziomu oleju z miski olejowej). Kompresję można...
(at)kybernetes, dziękuję za konstruktywną odpowiedź, wiem już mniej więcej za czym się oglądać. na stronie sprzedawcy znalazłem parametry: Model GX 25 1,0 KM Typ silnika czterosuwowy (mogący pracować w każdej pozycji 0-360 stopni), górnozaworowy OHC, chłodzony powietrzem, ze sprzęgłem odśrodkowym Typ cylindra aluminium Zakres pracy 0-360º Pojemność...
Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane....
proponowałbym sprawdzić odpowietrzenie bloku silnika, a jeśli nie to i są to faktycznie spaliny to raczej pierścienie tłokowe. Przy sprawnym układzie w misce olejowej i przestrzeni korbowej nad lustrem oleju nie powinno się tworzyć duże ciśnienie i podciśnienie bo może to być przyczyną rozszczelnienia całego bloku. Ale jeśli to spaliny to raczej pierścienie....
Proponowałbym ściągnąć miskę olejową Jeśli regeneracja/wymiana lejącego wtrysku nie przyniesie efektu, i rozrząd będzie ok., to w następnej kolejności to zrobię. Człowiek czasami się myli.Nawet fachowiec. Raczej to był "fachowiec", bo prawdziwy fachowiec, umiał by się przyznać do błędu. hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? No...
Witam! Osobiście tym autem nie jeżdżę za często, ale kto inny tak. Wyszukiwanie problemów zaczęło się gdy zaczął brać olej. Wiejski mechanik tłumaczył że ciężko pali ponieważ jest nagar z oleju i że zalewa świece olejem. I tak się jeździło ponad rok. W lecie na benzynie odpalał na dotyk, ale gdy się go gasiło rozgrzanego i po chwili znowu paliło to...
No niestety ale tez uważam że bez głębszego rozkręcenia nie uda mi się oczyścić tej nalepionej mazi z przepalonego oleju silnikowego. Dziś zdjąłem miskę olejową i w skrzyni korbowej jest ten sam przepał co na głowicy.Dołączam fotki.Nafta podobno super rozpuszcza taka maź ale trzeba z grubsza oczyścić co się da nawet jakąś szpachelką a potem pędzelkiem...
Moga byc tez uszkodzone uszczelki pod glowica i tak pewnie jest ,prosze sprawdzac olej czy nie ma paliwa w nim bo moga byc tez uszkodzone pierscienie lub gumki pod zaworami ale raczej to pierwsze jesli kopci na niebiesko ja wlasnie to robie po zdjeciu glowicy i cylindra wlasnie to ujrzalem uszczelki trzymaly kompresje ale byly uszkodzone do wewnetrznej...
Jak któryś zawór będzie podparty (nie domyka się) lub jest wypalony, to też będzie spadek kompresji, ale próba olejowa wskazuje na pierścienie (brak szczelności tłok-cylinder). Dawniej sprawdzano gdzie jest nieszczelność przez podłączenie sprężonego powietrza do cylindra (przez otwór świecy) przy zamkniętych zaworach i słuchano gdzie syczy lub dmucha...
Też stawiam na turbo: 1. demontaż turbo = regeneracja 2. demontaż intercoolera = mycie 3. demontaż miski olejowej + smoka = czyszczenie dokładne 4. ładnie czysto poskładać 5. nowy olej + filtry = wymiana oleju Koszt takiej naprawy to +- 2000 tysiące. Dopilnuj aby dobrze wszystko wymyli i wyczyścili. Dobrze by było jeszcze zrobić pomiar kompresji czy...
Przede wszystkim sprawdzić kompresje jeśli chodzi o pierścienie to mogą być też zapieczone, również do sprawdzenia przylgnie zaworów i uszczelki tulei popychaczy a ten przeciek już dawno powinieneś zlokalizować pojedź na myjnie gdzie myją podwozie (jeśli nie ma zamontowanej spodniej osłony) a potem do mechanika może to tylko uszczelka miski olejowej...
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry? Bez świec lepiej, stał na dworze jak mówię rok czasu Dodano po 1 Doprowadź rozrząd do kultury i ustal czy pompa oleju w ogóle daje jakieś ciśnienie. Silnik jak ma...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
Tak to wygląda na filmie. Na 100% na forum nie do sprawdzenia. Np: u mnie zaraz za korkiem jest wałek rozrządu, odrobina pary w misce olejowej ten daje podobny efekt, jeszcze bryzga olejem, ale w układzie jest podciśnienie. Ta chmurka jaki ma zapach? Bo to może być para, opary płynu (ale jak rozumiem nie znika) lub spaliny. Odłącz odmę i zobacz. Masz...
Dzień dobry, poruszam ponownie temat z brakiem synchronizacji wałków w Citroenie C8 (p0340), ponieważ nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój kłopot. A mianowicie... Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Raz odpalał, raz nie ale jeździł, normalnie przyspieszał itp. Gdy nie chciał odpalać, kasowałem błąd p0340 i samochód dalej jechał. Nigdy nie...
Witam, kosiłem ostatnio trawnik i nóż ude rz ył w korzeń i natychmiast stanął. Potem kosiarka odpalała ale praca była bardzo nierówna, prychanie kichanie itd. tak jakby rozrząd został przestawiony. Rozebrałem i tak: sworzeń u góry na kole magnesowym nie uszkodzony jak nowy. Miska olejowa, po rozebraniu wygląda znakomicie, żadnego osadu, zadrapań, luźnych...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
Witam Koledzy.Wiec tak,rozebrałem silnik.Zdjalem głowicę z auta.Zwalilem miskę olejową i wyciągnąłem tłoki.Co się okazało na tym 3 cylindrze,co była słaba kompresja jest skrzywiona korba tłoka.Zamowilem tłok z korbą , używany.Przy okazji wymienię pierścienie na nowe.No i oczywiście muszę splanować głowice i uszczelkę kupić.Kurcze i te wtryski jeszcze...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...