Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
grzalki za drogo wychodza. Podstawa to dobre swiece nowe filtry dobra kompresja a przedewszystkim paliwo a jak zlapie duzy mroz to farelka na pompe i musi odpalic :D
Trzeba zacząć od zdjęcia i weryfikacji głowicy. Jak będzie zdjęta i okaże się, że zawory są szczelne (w co wątpię sądząc po minimalnym wzroście kompresji po próbie olejowej) to pozostaje demontaż miski olejowej, odkręcenie korbowodów i wyjęcie tłoków
Trzeba zdjąć miskę olejową i obejrzeć panewki,kompresję najpierw zmierzyć.Głowica ewentualnie do zdjęcia.
(at)pierkwadrat Ta "porada" to rozumiem że żart. Nie żart. Ja w ten sposób, w maluchu sprawdziłem powód niższej kompresji w jednym cylindrze. Przy zamkniętych zaworach, podłączyłem do cylindra sprężone powietrze i słuchałem, skąd syczy (miska olejowa, wydech, ssanie). U mnie syczało z wydechu. Po zdjęciu głowicy, w grzybku zaworu wydechowego widoczna...
Witam Wymieniłem pierścienie w silniku briggs&stratton 15hp bo brał już olej, . Po wymianie i złożeniu silnik odpalił bez problemu lecz słyszalny był stukot rozebrałem jeszcze raz i rozrząd był przestawimy o 2 zęby Po prawidłowym złożeniu silnik ma bardzo wysoka kompresję rozrusznik nie jest w stanie go obrócić w cyklu sprężania, po wykręceniu świecy...
To nie prościej NAJPIERW przeprowadzić pomiaru kompresji zamiast operacji zwiadowczej?
czy jest cos co moge dolac do paliwa aby silnik zapalal przy nizszej kompresji (jesli mam uszkodzone pierscienie i kompresja jest zbyt niska ) ??? Wiem co spowodowalo problem (16 L oeju w misce olejowej). Teraz widze kapiacy olej na sciankach rury wydechu na jej ujsciu jak i wlocie a nawet na gumowym kanale od wlotu powietrza wiec zakladam ze opary...
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Jak dłużej pokręcisz i z wydechu leci mgła : to paliwo jest. Brak kompresji może być spowodowany tylko dwoma rzeczami. Zawory albo pierścienie. (dziura w tłoku to już hardkor). Przy prawidłowej kompresji powinien odpalić nawet na plaku - do weryfikacji. Nie używaj samostartu bo przy odrobinie pecha można korbowód wyjmować z miski olejowej :D
Kupiłem olej Stihl i mam problem, po wymianie oleju piła dławi się tzn. jak wcisnę cały gaz to muli i po chwili wchodzi, a jak powoli to normalnie. Myślicie, że ustawienie gaźnika pomoże tylko? Już próbowałem. To dopiero wynalazek: nie dość że ma moc bez kompesji, to jeszcze czterosuw z miską olejową.
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry? Bez świec lepiej, stał na dworze jak mówię rok czasu Dodano po 1 Doprowadź rozrząd do kultury i ustal czy pompa oleju w ogóle daje jakieś ciśnienie. Silnik jak ma...
Jak któryś zawór będzie podparty (nie domyka się) lub jest wypalony, to też będzie spadek kompresji, ale próba olejowa wskazuje na pierścienie (brak szczelności tłok-cylinder). Dawniej sprawdzano gdzie jest nieszczelność przez podłączenie sprężonego powietrza do cylindra (przez otwór świecy) przy zamkniętych zaworach i słuchano gdzie syczy lub dmucha...
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Moga byc tez uszkodzone uszczelki pod glowica i tak pewnie jest ,prosze sprawdzac olej czy nie ma paliwa w nim bo moga byc tez uszkodzone pierscienie lub gumki pod zaworami ale raczej to pierwsze jesli kopci na niebiesko ja wlasnie to robie po zdjeciu glowicy i cylindra wlasnie to ujrzalem uszczelki trzymaly kompresje ale byly uszkodzone do wewnetrznej...
Ursusy zimą zalewało się gorącą wodą i po odczekaniu paru minut kręciło rozrusznikiem. Można było użyć wyłącznika kompresji, ale z czasem usunęli go. Potem wymyślono grzałki wkręcane w miskę olejową, były zasilane z 220 V AC. Starsze miały z przodu wejście na korbę, można było zamontować koło pasowe i kręcić silnikiem od krajzegi. No ale potem przyszły...
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod...
Kolego takie pytania bez "zbadania pacjenta" to sam rozumiesz - do wróżki. Jeśli nie masz zaufania do mechanika to nie dawaj mu zarobić. Jeśli silnik ma przedmuch do komory korbowej i bierze olej to pierścienie do wymiany (objawem może być dymienie spad korka wlewu oleju i wyrzucanie bagnetowego wskaźnika poziomu oleju z miski olejowej). Kompresję można...
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
hahah "kali lubić jeść" :) Chodziło mi o to że sam sobie naprawiam samochód i od strony praktycznej poznaję jak działają poszczególne układy.:) A do rzeczy....olej wymieniany systematycznie 5w30 Valvoline max life..... około 2 mies patrząc wstecz, wymieniałem uszczelkę miski olejowej.... Filtr smoka był zupełnie czyściutki, miska olejowa czysta bez...
- 250 st.C miska olejowa lekko ciepła przy dotknięciu ręką/ i obroty wału 220 1/min Pomiar na wolnych obrotach ,ale wyniki wskazują jak na mój proste rozumowanie ,że coś chyba jest z czujnikami pierwszy od temp.oleju ,a drugi od obrotów wału. ,,Urządzonko" robi Cię w wała, bo odczyty są bzdurne aż tak, ze przy nich silnik nie mógłby pracować. Przyczyn...
dzien dobry, Dzieki za odpowiedzi. Jak kolwiek nie odbieracie mojej postawy, nie chce sie ladowac w koszty. Tylko ewentualnie znalesc to co moze byc przyczyna, albo "teoretycznie" moze byc przyczyna. Bo np. ten wyciek z ost. zdjec to owszem oszczelniacze od rozrzadu i Mech. tez mi tak powiedzial, ze nawet "mozna" zrobic na tym rozrzadzie bo ma mniej...
Remont robił znajomy znajomego (Q...wa z rodziną i znajomymi najlepiej wychodzi się na zdjęciach). Owal sprawdzał i jego zdaniem było OK (choć ile tego luzu było wiem). Kompresji nie sprawdzałem ale silnik pracuje teraz zdecydowanie ciszej i równiej. W związku z tym że śladów wycieku na styku blok silnika miska olejowa nigdzie nie widzę a wyciek jest...
Jeżeli zapłon był by zle ustawiony to raczej mógł by zle odpalać,''kichać'' w wydech lub w ssący,a co do kompresji muszę przyznać że nie sprawdzałem jest tylko jedno ALE czy przypadkiem paliwo nie lądowało by misce olejowej co wiąże się ze wzrastającym stanem oleju?? Dodano po 1 Ale można spróbować nie zaszkodzi.
Witam Koledzy.Wiec tak,rozebrałem silnik.Zdjalem głowicę z auta.Zwalilem miskę olejową i wyciągnąłem tłoki.Co się okazało na tym 3 cylindrze,co była słaba kompresja jest skrzywiona korba tłoka.Zamowilem tłok z korbą , używany.Przy okazji wymienię pierścienie na nowe.No i oczywiście muszę splanować głowice i uszczelkę kupić.Kurcze i te wtryski jeszcze...
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Do (at)szachu41, wiem że wtrysków nie wolno odpinać na pracującym silniku. Nie zawsze najprostsza metoda jest najskuteczniejsza ale na pewno jest najszybsza . Przelewy nie powiedzą nic o końcówkach wtrysków, tak. Ale już wydatek wtrysku (czyli kompresja cylindra) odczytany Lexią i załączony do pierwszego postu...
Tak. Na początku to był problem z odpaleniem na gorącym silniku, myślałem ze problem leży po stronie automatycznego ssania ponieważ przy odpaleniu na sekundę czy dwie przydymiło i jakby pojawił się spadek mocy. cały czas myślałem ze to wina, tej "sprężyny" pod tłumikiem. dzisiaj, rozebrałem silnik- zdjąłem miskę olejową i głowicę celem wyczyszczenia...
Pracujący i rozgrzany na wolnych obrotach ma 5 bar? jeżeli faktycznie tak jest, to miska w dół i przy pompie olejowej wkrecany od spodu jest zawór regulacji ciśnienia i wygląda że coś z nim nie tak, może po rozgrzaniu ściska go i się blokuje. Brak kompresji też by to powodowało, tylko zazwyczaj działo się tak na zimnym gęstym oleju.
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Przede wszystkim sprawdzić kompresje jeśli chodzi o pierścienie to mogą być też zapieczone, również do sprawdzenia przylgnie zaworów i uszczelki tulei popychaczy a ten przeciek już dawno powinieneś zlokalizować pojedź na myjnie gdzie myją podwozie (jeśli nie ma zamontowanej spodniej osłony) a potem do mechanika może to tylko uszczelka miski olejowej...
Tak to wygląda na filmie. Na 100% na forum nie do sprawdzenia. Np: u mnie zaraz za korkiem jest wałek rozrządu, odrobina pary w misce olejowej ten daje podobny efekt, jeszcze bryzga olejem, ale w układzie jest podciśnienie. Ta chmurka jaki ma zapach? Bo to może być para, opary płynu (ale jak rozumiem nie znika) lub spaliny. Odłącz odmę i zobacz. Masz...
Cześć Panowie. Chciałbym Was zapytać o poradę, ponieważ drugi dzień spędza mi sen z powiek dziwny przypadek golfa IV 1.9 tdi 101hp. Syn uderzył miską olejową w kamień, co poskutkowało wypompowaniem oleju. Twierdzi, ze auto zgasił, tylko że po zamontowaniu nowej miski i wlaniu oleju silnik kręci nie odpala. Do tego zdarzenia wszystko było ok. Jedyny...
Też stawiam na turbo: 1. demontaż turbo = regeneracja 2. demontaż intercoolera = mycie 3. demontaż miski olejowej + smoka = czyszczenie dokładne 4. ładnie czysto poskładać 5. nowy olej + filtry = wymiana oleju Koszt takiej naprawy to +- 2000 tysiące. Dopilnuj aby dobrze wszystko wymyli i wyczyścili. Dobrze by było jeszcze zrobić pomiar kompresji czy...
Pierścienie wymieniał znajomy elektromechanik, który prowadzi swój własny warsztat. Mam do niego pełne zaufanie, jego ojciec pracuje w serwisie Peugeota w Goleniowie i też sugeruje pękniecie głowicy. Po zapchaniu się DPFa, pojechałem do niego na diagnostykę. Wyszło mu, że drugi cylinder nie pali, wiec wszystko posprawdzał, włącznie z ciśnieniem sprężania,...
Szukając jakiś dodatkowych informacji w tym temacie trafiłem na całkiem ciekawy post na temat "puszczania" oleju przez turbo, ale nie związanymi z uszkodzeniem samej turbiny. A w nim między innymi: Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria. Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze...
proponowałbym sprawdzić odpowietrzenie bloku silnika, a jeśli nie to i są to faktycznie spaliny to raczej pierścienie tłokowe. Przy sprawnym układzie w misce olejowej i przestrzeni korbowej nad lustrem oleju nie powinno się tworzyć duże ciśnienie i podciśnienie bo może to być przyczyną rozszczelnienia całego bloku. Ale jeśli to spaliny to raczej pierścienie....
w jednym miejscu jest mniejszy opór a wdrugi większy kompresja. ----------------------------------------... dzieki z tego wnioskuje że mogę odpalić ----------------------------------------... Dzisiaj, tak dla pewności sprawdziłem po kolei wszystko...
objawy: na zimnym silniku kręci i odpala ok, na ciepłym silniku: raz kręci i odpala od razu raz na jakiś czas, nawet kilka razy z rzędu kręci ciężko, tak jakby kompresja na tłoku była za duża i rozrusznik nie daje rady, rozrusznik i akumulator ok, trochę kopci na wolnych obrotach na dłuższym postoju, podczas jazdy w normie auto na vagu nie wykazuje...
Witam wszystkich na forum. Mam problem z Sprinterem W906 2.2CDI 150km. Samochód stał około pół roku, nie znam niestety jego wcześniejszej historii. Auto kręci ale nie odpala, nawet przy użyciu plaka. Na komputerze błąd P1955 który z tego co wiem oznacza problem modułem świec żarowych. Mam pewne podejrzenie co do możliwości przeskoczenia rozrządu, jednak...
Może i ja się nie znam na mechanice samochodowej dobrze ale jestem przekonany że żadna elektronika ani sterownik nie jest odpowiedzialny za dostawanie się benzyny do oleju w silniku.To są dwa odrębne układy i lepiej poszukaj dziury w tłoku. Podobnie wpływ miski olejowej na elektronikę, też temat dyskusyjny bo miska to raptem kawałek metalu na kilkunastu...
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
Witam. Mam BMW 523i 3 l benzyna 204 KM. Opiszę całą sytuację: gdy zakupiłem w lutym auto, kopciło, wydawało mi się, że na szaro, nawet podczas jazdy, i brało około 1 l oleju na 1500 km. W marcu albo lutym wymieniłem uszczelkę pod miską olejową, bo był wyciek. Miesiąc później pompę wysokiego ciśnienia oraz drugi katalizator, przy czym przy wymianie był...
Dzieki kolego za tak obszerne wyjasnienie... Byłem dzisiaj u mechanika zrobić próbe olejową. No i "pupa'.... ...Po wlaniu kieliszka oleju ciśnienie podskoczyło prawie do 20 bar.... . czyli pierścionki padły... Kolego nie bądź w gorącej wodzie kąpany. Trzeba było taki sam kieliszek wlać do pozostałych cylindrów i porównać wyniki, przypuszczam że przy...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
a więc tak...rozrusznik jest dobry(tak pow pan który go spr.-wziął za to 5zł.;/) bezpieczniki świec są całe nic się z nimi nie działo. a damochód jak nie chce chciał odpalić tak nie chce. próbowaliśmy go podgrzać(żelazkiem podgrzaliśmy miskę olejową, zrobiliśmy "kopcia" żeby dostał ciepłe powietrze. i podgrzaliśmy filtr paliwa. a i wymieniliśmy akumulator...
odnośnie poprzedniego postu Stawiam hipotezę że sonda jest kaput i za bogata mieszanka- bena idzie do oleju - olej rozrzedzony - silnik go spala Na ile słuszna ta teoria - nie wiem, nie spotkałem się z tym w takiej sytuacji, ale jeśli benzyniak przykapca na czarno to ewidentnie za dużo paliwa Do założyciela tematu: nie zauważyłeś zbyt dużego spalania?...
Witam, Problem dotyczy auta Ford Escort 1.6 16V Zetec, 90 KM. Ciśnienie oleju mierzone zaraz po odpaleniu wynosi ok. 5 bar. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (do ok. 2000 obr/min) ciśnienie oleju rośnie do 7 bar. Po chwili samochód gaśnie i przy ponownej próbie odpalenia występuje odgłos braku kompresji. Jak silnik się nagrzeje, wszystko...
Witam, otóż mam problem z skuterem 4t bo zauważyłem, że w oleju jest paliwo. Myślałem że to wina pierścieni ale po zdjęciu głowicy z cylindrem okazało się, że z pierścieniami i cylindrem jest wszystko ok przynajmniej na moje oko. Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (zdj. cylindra,...
misce olejowej metalowe misce olejowej paliwo misce olejowej
ipconfig orange sieci klimatyzacja czynnik sharan zawór filtrze paliwa
telefunken 17mb97 telefunken 17mb97
Zamienniki E100D i E174D RFT DDR – odpowiedniki TTL 7400, 7474, UCY7400, К155ЛА3 MTD traktorek – regulacja równoległości i pochylenia platformy tnącej, ustawienia decku