Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
Trzeba zdjąć miskę olejową i obejrzeć panewki,kompresję najpierw zmierzyć.Głowica ewentualnie do zdjęcia.
Podpiera zawory misa w dół i zawór na pompie do sprawdzenia. i przy okazji kolega zobaczy co ma na dnie misy:)) ja przy swoim pasku zrobiłem tak pokrywa zaworów w górę misa olejowa w dół ropownica kompresor i 3 l ON i cheja banana mycie silnika od środka,przy okazji mycie pompy olejowej:) szok co ja miałem w silniku:) a teraz po 3 tyś km olej nadal...
grzalki za drogo wychodza. Podstawa to dobre swiece nowe filtry dobra kompresja a przedewszystkim paliwo a jak zlapie duzy mroz to farelka na pompe i musi odpalic :D
Wczoraj próby z odpaleniem i maszyną gadają. Tylko po odpaleniu jest problem taki, że wkręca się na mega obroty i nie reaguje na nic. Więc szybko gaszę sprzęt. To ustrojstwo w misie olejowej, grzybek co się uchyla, to jakiś regulator obrotów? Mogłem go źle złożyć?
czy jest cos co moge dolac do paliwa aby silnik zapalal przy nizszej kompresji (jesli mam uszkodzone pierscienie i kompresja jest zbyt niska ) ??? Wiem co spowodowalo problem (16 L oeju w misce olejowej). Teraz widze kapiacy olej na sciankach rury wydechu na jej ujsciu jak i wlocie a nawet na gumowym kanale od wlotu powietrza wiec zakladam ze opary...
Witam Wymieniłem pierścienie w silniku briggs&stratton 15hp bo brał już olej, . Po wymianie i złożeniu silnik odpalił bez problemu lecz słyszalny był stukot rozebrałem jeszcze raz i rozrząd był przestawimy o 2 zęby Po prawidłowym złożeniu silnik ma bardzo wysoka kompresję rozrusznik nie jest w stanie go obrócić w cyklu sprężania, po wykręceniu świecy...
Ursusy zimą zalewało się gorącą wodą i po odczekaniu paru minut kręciło rozrusznikiem. Można było użyć wyłącznika kompresji, ale z czasem usunęli go. Potem wymyślono grzałki wkręcane w miskę olejową, były zasilane z 220 V AC. Starsze miały z przodu wejście na korbę, można było zamontować koło pasowe i kręcić silnikiem od krajzegi. No ale potem przyszły...
Co ci tu doradzić? Zmierz kompresję w silniku, daj pompę wtryskową do sprawdzenia. Coś mi podpowiada, że zapowiada się tam grubsza robota. Skoro wtryski sprawdzone/ustawione...
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
.... Bo skoro paliwo idzie do misy olejowej to i olej musi iść do komory spalania... Niekoniecznie. Przeciez ciśnienie w cylindrach dużo wyższe niz w misie olejowej. Kierunek raczej z wyzszego do niższego ciśnienia.
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Witam Koledzy.Wiec tak,rozebrałem silnik.Zdjalem głowicę z auta.Zwalilem miskę olejową i wyciągnąłem tłoki.Co się okazało na tym 3 cylindrze,co była słaba kompresja jest skrzywiona korba tłoka.Zamowilem tłok z korbą , używany.Przy okazji wymienię pierścienie na nowe.No i oczywiście muszę splanować głowice i uszczelkę kupić.Kurcze i te wtryski jeszcze...
Jeżeli zapłon był by zle ustawiony to raczej mógł by zle odpalać,''kichać'' w wydech lub w ssący,a co do kompresji muszę przyznać że nie sprawdzałem jest tylko jedno ALE czy przypadkiem paliwo nie lądowało by misce olejowej co wiąże się ze wzrastającym stanem oleju?? Dodano po 1 Ale można spróbować nie zaszkodzi.
Moim zdaniem olejowe pierścienie albo zapchane szlamem albo stanęły. Raczej przedmuchów kompresji do misy oleju nie ma, bo by rzygał korkiem i każdą dziurą, uszczelniaczem, a autor pisze że suchy. W miarę. Do weryfikacji głowica. I to organoleptycznie, bo jak 8V piłby olej w takich ilościach uszczelniaczami na zaworach, to tam uszczelniacze nie istnieją....
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Do (at)szachu41, wiem że wtrysków nie wolno odpinać na pracującym silniku. Nie zawsze najprostsza metoda jest najskuteczniejsza ale na pewno jest najszybsza . Przelewy nie powiedzą nic o końcówkach wtrysków, tak. Ale już wydatek wtrysku (czyli kompresja cylindra) odczytany Lexią i załączony do pierwszego postu...
Tak. Na początku to był problem z odpaleniem na gorącym silniku, myślałem ze problem leży po stronie automatycznego ssania ponieważ przy odpaleniu na sekundę czy dwie przydymiło i jakby pojawił się spadek mocy. cały czas myślałem ze to wina, tej "sprężyny" pod tłumikiem. dzisiaj, rozebrałem silnik- zdjąłem miskę olejową i głowicę celem wyczyszczenia...
Tak to wygląda na filmie. Na 100% na forum nie do sprawdzenia. Np: u mnie zaraz za korkiem jest wałek rozrządu, odrobina pary w misce olejowej ten daje podobny efekt, jeszcze bryzga olejem, ale w układzie jest podciśnienie. Ta chmurka jaki ma zapach? Bo to może być para, opary płynu (ale jak rozumiem nie znika) lub spaliny. Odłącz odmę i zobacz. Masz...
Trzeba zacząć od zdjęcia i weryfikacji głowicy. Jak będzie zdjęta i okaże się, że zawory są szczelne (w co wątpię sądząc po minimalnym wzroście kompresji po próbie olejowej) to pozostaje demontaż miski olejowej, odkręcenie korbowodów i wyjęcie tłoków
Potrzebuję fachowej rady kogoś kto miał do czynienia z remontem silnika w foce TDDi. Stwierdziłem brak kompresji na jednym cylindrze , i tu mam pytanie. Czy jeśli okaże sie to ,że rozleciał się tłok/pierścienie a nie uszkodzona głowica , to czy da się wyjąć tłok z korbowodem dołem po zdjęciu misy olejowej i włożyć inny bez ruszania wału , czy bez zdejmowania...
proponowałbym sprawdzić odpowietrzenie bloku silnika, a jeśli nie to i są to faktycznie spaliny to raczej pierścienie tłokowe. Przy sprawnym układzie w misce olejowej i przestrzeni korbowej nad lustrem oleju nie powinno się tworzyć duże ciśnienie i podciśnienie bo może to być przyczyną rozszczelnienia całego bloku. Ale jeśli to spaliny to raczej pierścienie....
Witam wszystkich na forum. Mam problem z Sprinterem W906 2.2CDI 150km. Samochód stał około pół roku, nie znam niestety jego wcześniejszej historii. Auto kręci ale nie odpala, nawet przy użyciu plaka. Na komputerze błąd P1955 który z tego co wiem oznacza problem modułem świec żarowych. Mam pewne podejrzenie co do możliwości przeskoczenia rozrządu, jednak...
w jednym miejscu jest mniejszy opór a wdrugi większy kompresja. ----------------------------------------... dzieki z tego wnioskuje że mogę odpalić ----------------------------------------... Dzisiaj, tak dla pewności sprawdziłem po kolei wszystko...
To przytarcie rzeczywiście jest ale wygląda jakby było tylko na samej górnej części, tam gdzie jeszcze pierścienie tłoka nie dochodzą, no i kompresja też jest niezła. Czy rzeczywiście mimo poprawnej kompresji mogą być aż takie przedmuchy do komory korbowej? O ile pamiętam czasami jest lekkie kopcenie ale to raczej w trakcie zatrzymywania silnika. Podczas...
spróbuj odkręcić miskę olejową i sprawdzić korbowody z profilu i an face,u mnie były krzywe proporcjonalne do wykresu kompresji tj.1 tłok-22atm.(krzywy)2 tłok-20atm.(bardzo krzywy)3 tłok-27atm.4 tłok 28atm.(lekko krzywy)silnik zapalał tylko jak stał w cieple i po podgrzaniu powietrza dolot.kopcił dopóki się nie zagrzał jak lokomotywa(spalał o 50%więcej...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
a więc tak...rozrusznik jest dobry(tak pow pan który go spr.-wziął za to 5zł.;/) bezpieczniki świec są całe nic się z nimi nie działo. a damochód jak nie chce chciał odpalić tak nie chce. próbowaliśmy go podgrzać(żelazkiem podgrzaliśmy miskę olejową, zrobiliśmy "kopcia" żeby dostał ciepłe powietrze. i podgrzaliśmy filtr paliwa. a i wymieniliśmy akumulator...
Witam, Problem dotyczy auta Ford Escort 1.6 16V Zetec, 90 KM. Ciśnienie oleju mierzone zaraz po odpaleniu wynosi ok. 5 bar. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (do ok. 2000 obr/min) ciśnienie oleju rośnie do 7 bar. Po chwili samochód gaśnie i przy ponownej próbie odpalenia występuje odgłos braku kompresji. Jak silnik się nagrzeje, wszystko...
Witam kolegow jak w temacie.Silnik bral olej mial przedmuchy z komory korbowej rozebralem silnik glowica do planowania wymiana prowadnic uszczelniaczy zaworow,no i perscieni ,niestety bez szlifu cylindrow bo budzet sie skonczyl.Po cylindrach nie było wydac wiekszych wyrobien,wiec wymienilem pierscienie poskladalem silnik i niespodzianka.Totalny brak...
Może i ja się nie znam na mechanice samochodowej dobrze ale jestem przekonany że żadna elektronika ani sterownik nie jest odpowiedzialny za dostawanie się benzyny do oleju w silniku.To są dwa odrębne układy i lepiej poszukaj dziury w tłoku. Podobnie wpływ miski olejowej na elektronikę, też temat dyskusyjny bo miska to raptem kawałek metalu na kilkunastu...
No niestety ale tez uważam że bez głębszego rozkręcenia nie uda mi się oczyścić tej nalepionej mazi z przepalonego oleju silnikowego. Dziś zdjąłem miskę olejową i w skrzyni korbowej jest ten sam przepał co na głowicy.Dołączam fotki.Nafta podobno super rozpuszcza taka maź ale trzeba z grubsza oczyścić co się da nawet jakąś szpachelką a potem pędzelkiem...
Kolego takie pytania bez "zbadania pacjenta" to sam rozumiesz - do wróżki. Jeśli nie masz zaufania do mechanika to nie dawaj mu zarobić. Jeśli silnik ma przedmuch do komory korbowej i bierze olej to pierścienie do wymiany (objawem może być dymienie spad korka wlewu oleju i wyrzucanie bagnetowego wskaźnika poziomu oleju z miski olejowej). Kompresję można...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod...
To nie prościej NAJPIERW przeprowadzić pomiaru kompresji zamiast operacji zwiadowczej?
Kupiłem olej Stihl i mam problem, po wymianie oleju piła dławi się tzn. jak wcisnę cały gaz to muli i po chwili wchodzi, a jak powoli to normalnie. Myślicie, że ustawienie gaźnika pomoże tylko? Już próbowałem. To dopiero wynalazek: nie dość że ma moc bez kompesji, to jeszcze czterosuw z miską olejową.
Może też wał jest pęknięty, a tak na serio - jakaś historia, zgasł w czasie jazdy, nie zapalił rano, jakaś naprawa? Tak jak flaga na moim nick'u obwieszcza, nie jestem w Polsce. Samochód przypłynął z Europy, nie wiem z jakiego kraju dokładnie. W Lome (Togo), tu gdzie mam zakład mechaniki jest bezcłowa tranzytowa giełda samochodów używanych. Samochód...
Proponowałbym ściągnąć miskę olejową Jeśli regeneracja/wymiana lejącego wtrysku nie przyniesie efektu, i rozrząd będzie ok., to w następnej kolejności to zrobię. Człowiek czasami się myli.Nawet fachowiec. Raczej to był "fachowiec", bo prawdziwy fachowiec, umiał by się przyznać do błędu. hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? No...
Dzień dobry, poruszam ponownie temat z brakiem synchronizacji wałków w Citroenie C8 (p0340), ponieważ nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój kłopot. A mianowicie... Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Raz odpalał, raz nie ale jeździł, normalnie przyspieszał itp. Gdy nie chciał odpalać, kasowałem błąd p0340 i samochód dalej jechał. Nigdy nie...
Witam moze w czyms pomoge mam takiego seata ibize 1.4mpi 8v z lpg i kod AKK cacko dbane i dopieszczane fakt ze pali ale zalezy jak kto jezdzi:) ale do tematu mialem taki problem z tym zamarzaniem i bylo to w mroz okolo -30 tego roku koncem stycznia jak na zlosc zaparkowalem autem w miejscu takim ze go nie owiewalo zabardzo prawie ze w blaszaku i po...
Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane....
Jak dłużej pokręcisz i z wydechu leci mgła : to paliwo jest. Brak kompresji może być spowodowany tylko dwoma rzeczami. Zawory albo pierścienie. (dziura w tłoku to już hardkor). Przy prawidłowej kompresji powinien odpalić nawet na plaku - do weryfikacji. Nie używaj samostartu bo przy odrobinie pecha można korbowód wyjmować z miski olejowej :D
Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder. Przed włożeniem tłoka namotałem na patyk dość grubą ilość waty,...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...
Moga byc tez uszkodzone uszczelki pod glowica i tak pewnie jest ,prosze sprawdzac olej czy nie ma paliwa w nim bo moga byc tez uszkodzone pierscienie lub gumki pod zaworami ale raczej to pierwsze jesli kopci na niebiesko ja wlasnie to robie po zdjeciu glowicy i cylindra wlasnie to ujrzalem uszczelki trzymaly kompresje ale byly uszkodzone do wewnetrznej...
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
Remont robił znajomy znajomego (Q...wa z rodziną i znajomymi najlepiej wychodzi się na zdjęciach). Owal sprawdzał i jego zdaniem było OK (choć ile tego luzu było wiem). Kompresji nie sprawdzałem ale silnik pracuje teraz zdecydowanie ciszej i równiej. W związku z tym że śladów wycieku na styku blok silnika miska olejowa nigdzie nie widzę a wyciek jest...
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
hahah "kali lubić jeść" :) Chodziło mi o to że sam sobie naprawiam samochód i od strony praktycznej poznaję jak działają poszczególne układy.:) A do rzeczy....olej wymieniany systematycznie 5w30 Valvoline max life..... około 2 mies patrząc wstecz, wymieniałem uszczelkę miski olejowej.... Filtr smoka był zupełnie czyściutki, miska olejowa czysta bez...
Silnik stary to fakt, ale nie takie trupy się widywało u innych. Zapocone , dymiące z rzadko wymienianym olejem... i takiego efektu niebyło. U mnie silnik bez wycieków czysty, suchy, oleje filtry w czas wymieniane. To już drugi silnik w tym aucie. W poprzednim pobiłem misę olejową na drodze brukowej, nawet tego nie poczułem, a że wyświetlacz na desce...
Pierścienie wymieniał znajomy elektromechanik, który prowadzi swój własny warsztat. Mam do niego pełne zaufanie, jego ojciec pracuje w serwisie Peugeota w Goleniowie i też sugeruje pękniecie głowicy. Po zapchaniu się DPFa, pojechałem do niego na diagnostykę. Wyszło mu, że drugi cylinder nie pali, wiec wszystko posprawdzał, włącznie z ciśnieniem sprężania,...
Czy na pewno zawory ustawione są prawidłowo - może jest zero luzu i się nie domykają. Już różne rzeczy widziałem... Czy na samostarcie odpala? Rozrząd ustawiony prawidłowo, zawory się domykają i luzy też są ok. Wczoraj go rozbierałem i kolektor ssący wyglądał okropnie, cały zasyfiony od przedmuchów. Wszystko wskazuje na słabą kompresję (przypominam...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
misce olejowej metalowe misce olejowej czujnik misce olejowej
propan zawór bezpieczeństwa volvo silnika tworzyć instalka
trabant schemat trabant schemat
Schemat elektryczny okapu Mastercook - jak znaleźć? Jak zapisać ułamek niewłaściwy w Excelu?