Trochę trudno ocenić na podstawie tych zdjęć. Ale rozumiem, że chodzi o zużycie płaszczyzny pionowej. Więc pytanie jaki jest luż wzdużny wału (oczywiście z założoną panewką ioporową)? Ponadto zużycie (zwiększony luz) nie wpływa specjalnie na wielkość ciśnienia. Niby nasuwa się wniosek, że panewki zawsze były na dnie misy, ale to chyba przesda. Ponadto...
Takie coś mam: http://obrazki.elektroda.pl/9275534300_1... Imbus 4 mm.
60 W ogrzejesz ręce. Celuj raczej w 2000-watową grzałkę. Pamiętaj, że nie grzejesz oleju w plastikowej misce, tylko jednocześnie oddajesz ciepło do masy nieodizolowanego termicznie żelastwa.
Element, o który pytasz, to odśrodkowy regulator obrotów. Dźwignia opiera się o górny kołnierz regulatora. Prowadnice zaworów w Tecumsehu są wymienne, zawory również. Na rysunku jest pokazane położenie dźwigni względem regulatora. http://obrazki.elektroda.net/5_125022801...
Albo olać albo zdjąć misęi zobaczyć co się w niej nazbierało.
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
Tu też jest http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/602... Jak słusznie napisałeś jest to dodatkowy zasobnik oleju. Z uwagi na duże obciążenie silnika zwiększono ilość oleju w stosunku do wersji wolnossącej. Dodatkowa powierzchnia miski również chłodzi olej.
Tak jak pisze kwrobert zaślepka wału każde kopytko trza odkręcić i lukać ale i tak wał do wyjęcia .
Najlepiej było by ściągnąć miskę olejową i wspawać nowy króciec. Choć są magicy że zrobią to bez ściągania miski .
Mozesz do napedu dolać troche benzyny.Zrób wtryski i napisz jakie masz ciśnienia spreżania.Silnik jest wolno ssacy??Pozdrawiam Dodano po 1 P.S Podstawa to dobry akumulator i rozrusznik diesel musi mieć uderzenie nie może mymlać bo bedzie lipa.
Witaj.Rujkę bagnetu lepiej wyjąć wcześniej. Powinna być przykręcona od góry do silnika a w misce powinna być tylko włożona na oringu .Także nie powinno być problemu z jej wyjęciem. Sanek też raczej nie trzeba ruszać co najwyżej wydech.
Od spodu w misce olejowej
Temperatura oleju okolo 110 przy rozgrzanym silniku. Sprzwdz kostke do czujnika poziomu w misce olejowej z lewj strony. Czujnik poziomu oleju mierzy też temperature. Może nie mieć dobrego przejsca tylko
Nikt nie zagląda?
witam, w misce olejowej powinien być taki kawałek wspawany blaszki, który zapobiega przemieszczaniu sie oleju w czasie hamowania i ostrych skrętów, bo smok pompy może wtedy zassać powietrze i zapali sie oczywiście cisnienie oleju, mozliwe że nie masz tej blaszki, powodzenia
Jest to silnik cztero suwowy,czyli wlewamy czystą benzyne (znaczy bez domieszki oleju),olej musi być w misce olejowej (na pierwszym planie widać miarke oleju).
Według dokumentacji masz ZF5HP19HL. Olej uzupełniamy poprzez otwór w misce olejowej (śruba na imbus 17) na uruchomionym silniku.
Serwisówka do silnika. Walki wyważające od strony 168 w przeglądarce.Poza tym to proste ,znaki na kołach zębatych(punkty) a same koła osadzone są przecież na kołkach, nie sposób ich przestawic.
W 17 instruments (zestaw wskaźników) powinieneś mieć w którymś bloku pomiarowym
Wszystkie to wszystkie. No chyba że chcesz tłoków szukać w misce olejowej :D
Czujnik ciśnienia dobrze znalazłeś kontrolka świeci na czerwono czy żółto drugi czujnik poziomu i temperatury jest w misce olejowej
Nie przejmuj sie tym. W Mercedesie rowniez z silnikiem 2,5 D mam to samo. Ostre zakrety w lewo koncza sie blysnieciem tej kontrolki. Z tego co zauwazylemw misce olejowej po jej lewej stronie jest jakis czujnik. Poprostu przy skrecie olej przemieszcza sie w misie chwilowo odkrywajac czujnik. Nalezy sie cieszyc tym, ze mamy sprawne czujniki poziomu oleju...
Silnik przegrzany poznasz po pokrywie rozrządu, misce olejowej i bloku jeżeli są malowana farbą.Plastikowe osłony paska rozrządu są pokrzywione.Maska nad silnikiem ma inny odcień.Plastikowe mocowanie silnika wentylatora chłodnicy potrafi się nadtopić od wydechu.
Zanim go wymienisz podjedz na diagnostyke, bo mozesz sie narazic na niepotrzebne koszta. Co do czujnika to w wiekszosci samochodow czujnik cisnienia oleju znajduje sie w okolicy fitra oleju, nie znam sie na mietkach ale ta kontrolka moze tez byc od stanu/jakosci oleju czujniki jesli sa w aucie najczesciej znajduja sie w misce olejowej
Nie ma co wyrokować że przytarty. Skoro dojechał i się lało to znaczy że olej jeszcze był jak pracował silnik. Kontrolka się nie zapaliła i nie było słychać panewek ,może szczęśliwie dziura jest w takim miejscu że smok wytwarza podciśnienie i w czasie pracy ubytek nie jest duży a po zgaszeniu wyciekło bo olej spłynął z góry silnika.
stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic...
1. Czy konieczne jest aby wymienić uszczelniacz skrzynia-konwerter ? Wg strony midparts wchodzi tam 50x65x7 - a ja mogę dostać na miejscu tylko 50x65x8. Uszczelniacz, który jest zamontowany moim zdaniem wygląda dobrze - ale różnie to bywa. - Jeżeli nie ma uszkodzonej wargi to zostaw. Warga nie jest gumowa tylko silikonowa (czerwona). 2. Podczas wymiany...
witam Korek spustowy oleju jest na misce olejowej dokłanide pod miska olejową, przed wymianą oleju nagrzej silnik żeby olej był zadki odkręć korek spustowy i zostaw chwile zeby sciekł sobie stary olej, oczywiście filtr oleju tez musisz wymienić, stary filtr poprostu odkręć nie wiem jak tam jest z dostepem do filtra ale napewno jakos odkręcisz najlepiej...
kumpel kiedyś w pojeździe marki star miał zamątowaną grzałeczke od pralki automatycznej w misce olejowej kiedyś widziałem klijenta co miał coś podobnego w osobowym ale nieznam szczegułów ale jak sie olej zrobi ciepły to powinno autko na mrozie odpalić. Co do samostartu to dobry ale na krutką mete bo silnik na tym cierpi a na zamarznięte paliwo to jest...
Drodzy, Nie doczekałem się odpowiedzi i zaryzykowałem. Odkręciłem czujnik poziomu oleju i umyłem go w rozpuszczalniku stosowanym do mycia gaźników. Operacja trwała 15 minut. Stary oring był na tyle miękki że zastosowałem go ponownie. Usterka minęła.
Zajechany rozrusznik niema mocy pewnie występują w nim przebicia jeżeli na odprężniku tylko daje rade.Miernik i zbadać pobór prądu jaki bierze rozrusznik .Oczywiście jeżeli jest 100% pewny akumulator.
Nie zdziwiło kolegi to, że jak już wcześniej napisałem przed wymianą uszczelki pod głowicą i na misce olejowej nie miałem takiego spalania oleju? A czemu miało by mnie to zdziwić? Tak się stało dopiero po zdjęciu głowicy. Może zbieg okoliczności, a może nie. Niedługo będę rozbierał silnik i powiem o efektach. Czyli o złomowaniu silnika. Czytając powyższe...
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
W misce olejowej od spodu jest czujnik (oznaczany G77 chyba) który mierzyć ma poziom i temperaturę oleju. Uszkodzenie tego czujnika, lub któregoś z jego trzech przewodów (plus, masa i sygnałowy) objawia się dokładnie tak jak to opisałeś - świeceniem na żółto komunikatu ostrzegawczego. Po otwarciu maski silnika komputer uznaje że poziom oleju sprawdzono...
Smok jest na samym dnie.
Mam nadzieję, że nie zamykam tematu przedwcześnie ale po dwóch dniach prób wydaje się, że wszystko jest OK tzn ciśnienie w normie a ściślej przy 1500 obr.- 4,5 bara przy 1000 obr- 3,5 bara przy 600 obr-1,5-1,8 bara i żadnych niepokojących komunikatów. Co zrobiłem? Postanowiłem, że zanim zacznę rozbierać silnik na kawałki i wymieniać części "na pałę"...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik....
Cześć wszystkim chciałbym zapytać o niezidentyfikowany przedmiot w misce olejowej. Samochód VW Touareg 3.0TDI o oznaczeniu silnika BKS. Samochód mam od kilku dni, kupiłem go z defektem automatycznej skrzyni biegów, niestety po jej wymianie i poskładaniu wszystkiego do kupy, po przejechaniu kilku metrów włączył się komunikat o niskim ciśnieniu oleju...
Zico63: Dzisiaj skontaktowałem się z takim Panem który miał identyczną sprawę z maluchem, powiedział że wina tkwi w zaślepce wału korbowego :) Koszt to około 2 zł więc jutro kupię i może wymienię.
Witam nie będzie nic świecić ale w usterkach sterownika będzie widniał.
VW Passat 1,8 benzyna, rocznik 1999
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
Ten parametr nic ci na ten temat nie powie,zmieniaj dobry olej i markowy filtr co 10tys./km , jak masz zacięcie i narzędzia i wiedzę to zmień sobie te panewki przynajmniej na korbach. Jak nie ma żadnych niepokojących objawów to lataj spokojnie przy zachowaniu zmian oleju. I tak Murphy cie złapie i tak. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_Murp...
Dodam swoje 3grosze odnośnie smarowania. Większość kosiarek o mocy od 3 do 6,5km smarowane są rozbryzgowo, w misce olejowej jest turbinka rozbryzgująca olej, sama kosiarka ma TYLKO panewki w stopie główce i czopach korbowodu a potrafi przetrwać i z 10lat. Więc nawiercenie panewek powinno wystarczyć.
Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety, w misce olejowej łuszczy sie farba. To co widać na zdjęciu to efekt stania ok 10 dni bez oleju. Co chwila farba tak puchnie w innym miejscu. Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Farby brak nawet w miejscach, w których nie ma stałe oleju. Polonez robi rocznie ok 1000km. Wilgoć + ciepło = korozja. A jej drobinki...
tomekshlm06t ja miałem kiedyś podgrzew oleju w misce olejowej auta. Były to dwie grzałeczki 500w 220 v podłączone szeregowo. Zaletą tego pomysłu, w przeciwieństwie do jednej lub co gorsza 2 grzałek podł. równolegle(a i tak bywało!) była stała (chyba coś koło 100ki)temperatura, która co ważne w tym akurat przypadku-nie gotowała mi oleju.Te grzały chińskie...
czujnik temperatury oleju jest wraz z czujnikiem poziomu oleju A skąd ta pewność że czujnik zakończony plastykową rurką jest w stanie zmierzyć temperaturę? Ja też jestem w stanie uwierzyć, że czujnik poziomu oleju w grupie VAG zamontowany w misce olejowej jest w stanie zmierzyć temperaturę. To przypadku Peugeota ten czujnik nie ma bezpośrednio kontaktu...
Szukam manuala serwisowego do M9R 760. Jutro prawdziwe wyzwanie - wyciąganie wtrysków. Tych małych wałeczków jest więcej. W misce olejowej 20 sztuk, a po zdjęciu odmy widać 3 i połamaną dźwigienkę.
Prawa rura która zasila nagrzewnicę ma wychodzić w płaszcza wodnego a ta lewa z tej dolnej rury ( przy misce olejowej ) Może ktoś to sprawdzić?U mnie ktoś coś kombinował i te metalowe rurki przechodzące przez ramę są luzem ( nie ma tego wspornika który je łączy i tego profilu do przykręcania do ramy , choć rurki wyglądają na oryginalne )
kompresja misce olejowej metalowe misce olejowej paliwo misce olejowej
oporność głośnik panasonic viera głośniki silniczek obiegu astra
olympus aparat projektor rzutnik
Zamiennik cylindra Husqvarna 40 – Meteor, Nevada, Hyway, Farmertec, średnica 40 mm, powłoka Nikasil Czyszczenie głowicy drukarki Canon MAXIFY MB5450