Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
trzeba najpierw wymienić kompresor, skraplacz, osuszacz i rozprężny, wypłukać przewody i parownik Możesz wytłumaczyć po co prawie kapitalny remont? Druga rzecz, sprężarka się zatarła czy spaliła się cewka elektrosprzęgła? przyczyna prawdopodobnie jest podawanie napiecia do kompresora ktore zmienia sie w zaleznosci - 19v klima wylaczona, 27 klima wlaczona...
Wał jest połączony z tarczą sprzęgła.. Kompresor masz uszkodzony i nie ma opcji naprawy bez demontażu.
czy jak wszystko złoże bez czynnika to nie zatre nowego kompresora? Zatrzesz. Dzwoń po lawetę.
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Jak to jest z maszyną która odessała czynnik ( z opiłkami ) po zatarciu kompresora?. Czy w maszynie obsługującej klimatyzacje samochodowe są zamontowane jakieś filtry które wychwytują opiłki? Czy po takim odessaniu powino płukać się maszynę.
Do wymiany kompresor, osuszacz i do płukania cały układ. Co do nawiewu to sprawdzić komputerem klimatronik, może wystarczy adaptacja
Agregat ten podczas pracy w instalacji "klimy" ma stałe smarowanie ( w czynniku chłodzącym ), natomiast wykorzystany jako sprężarka w kompresorze będzie pozbawiony smarowania i skutek do przewidzenia - zatarcie.
Proszę Kolegów o radę. Jakiś czas temu kupiłem żonie Accord VIII 2.2 diesel. Od początku nie działa klima. W ubiegłym tygodniu podjechałem sprawdzić szczelność i po czym został uszczelniony jeden z przywódow. Czynnik wpuszczony, ubytków nie ma. Klima nie startuje. Zostawiłem auto w serwisie, po kilku dniach telefon, że wszystko sprawdzone i diagnoza...
Po paru tygodniach jazdy padł mi kompresor. Bez freonu będzie chodzić Dziwne by było, jak by auto z 2012 roku z kompresorem sterowanym elektromagnetycznie, nie miało czujnika ciśnienia na systemie klimatyzacji i pozwoliło na zatarcie sprężarki... Po paru tygodniach jazdy padł mi kompresor. Ale skąd wiesz, skoro nie było gazu? Stanął i zerwało mu to...
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Jeżeli sprężarka ma się kręcić cały czas to właśnie oni się zerwało. zerwało bo sprężarka się zatarła i stoi.
Czy wcześniej klimatyzacji działa czy dopiero została napełniona i pojawił się problem??Bo jeśli problem powstał po nabiciu to kompresor się zatarł i jest do wymiany.
Mógł się kręcić luźno ze względu na zerwane sprzęgło - innymi słowy - czy koło pasowe, przenosiło napęd na wałek kompresora. Jeśli kompresor się zatarł i opiłki poszły do układu, to nowy kompresor wkrótce podzieli jego los.
Witam , padł kompresor klimatyzacji zatarty koszt naprawy nieopłacalny Przecież zatarta sprężarka nie stanowi problemu.Łożysko ma być sprawne (w kole pasowym) a to przecież wyjdzie tyle co nowy pasek.
Witam, jeżeli poprzednia sprężarka się zatarła to niewypłukanie układu spowoduje zatarcie się następnej. Używanie czynników wieloskładnikowych w układzie samochodowym to nieporozumienie ( ucieczka jednego z nich powoduje zmianę składu i parametrów pracy układu chłodniczego). Pozdrawiam.
W kompresorze/sprężarce koło kręci się razem z paskiem a tylko sprzęgło,w momencie włączenia dociskając się do koła pasowego uruchamia kompresor. Jeżeli nie ma gazu a piszczy to lepiej wyjąć i coś zrobić bo zatrze się i zblokuje pasek.
brak czynnika chyba nie ma wpływu na załączanie elektromagnesu bzdura bez ciśnienia w układzie sprzęgło kompresora się nie załączy (czujnik ciśnienia i sterownik tego pilnują). Układ klimy jest smarowany olejem w obiegu czynnika chłodniczego więc bez gazu kompresor uległ by zatarciu.
Bo piszesz nie wiedząc o czym. Widziałeś zatarty kompresor klimatyzacji? Bo ja wiem że nie. Zatarty kompresor klimatyzacji nie pompuje - a ponadto nie zaciera się z braku czynnika. Zapobiega temu olej w komorze po stronie napędu.
Ogólnie miałem wymieniany silnik ze skrzynią i odczynnik był spuszczony po złożeniu wszystkiego jakimś cudem włączyła się sprężarka klimatyzacji gdzie nie było odczynnika i zatarła się wymieniłem ją i chłodnice resztę układ był przepłukany kupiłem kompresor chiński który pochodził tylko jeden dzień i też się zatarł ale to już po nabiciu i znów był wymieniony...
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Nie muszą być związane z klimatyzacją. Jesli były jakieś błędy to nie wróciły po wykasowaniu a klimatyzacja nadal nie działała Czy zerwane sprzęgło zawsze oznacza uszkodzenie samego kompresora? Mozna wymienić samo sprzegło czy raczej sam kompresor juz się zatarł?
Widziałem przypadki w których strzępy paska osprzętu (wyniku zatarcia kompresora klimatyzacji) dostały się pod osłonę rozrządu i doprowadziły do przeskoczenia paska rozrządu powodując bliskie spotkania tłoków z zaworami Co znaczy napinacz paska leżał na dole w obudowie??? - Rozumiem napinacz paska rozrządu leżał na dole w obudowie , jeżeli tak to znaczy...
Pewnie zatarła się sprężarka klimy, stanęło koło pasowe i zjarało pasek pk.
Witam Mam problem z klimatyzacją w oplu corsie D.(sprężarka klimatyzacji denso GQ2 ze zrywalnym Sprzęgłem ).2-3 tygodnie temu zerwalo sprzęgło sprężarki klimatyzacji ,wymieniłem sprężarke klimatyzacji (używana ) i wszystko działało ok( starym kompresorze nie było śladów zatarcia). Dziś jednak zerwało sprzegło w tym uzywanym. Czynnik jest prawidłowa...
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
Wydajność taka żeby butlę 50 litrów napełniła w ciągu 30 sek. mam nawet pompę klimatyzacji DTM00022 ale doczytałem że powietrza musiało by być mocno zaolejone żeby się nie zatarła
Jak nie wypłuczesz układu po zatarciu to nowy kompresor najczęściej też szlag trafi a i gwarancja tego nie obejmuje. pozdr
moim zdaniem zatarła się sprężarka i padł w module elemęt wykonawczy (tranzystor)
Albo ugnił przewód,tak czy siak próbówka w dłoń i trzeba sprawdzić czy jest zasilanie we wtyku kompresora.
R134a - zestaw z Allegro dwie butle miałem jedna wystarczyła do takiej ilości . 5.5 jest na włączonej jak i wyłączonej klimie Update Właśnie poszedł pasek kompresor zatarty
Przyczyną był używany kompresor który nie generował ciśnienia. Lepiej dołożyć parę złotych i kupić przynajmniej regenerowany lub z pewnego źródła! Wymiana na kompresor z "pewnego źródła" załatwiła sprawę. Oczywiście wymagane ponowne płukanie układu i wymiana osuszacza ponieważ kompresor prawdopodobnie był po zatarciu gdyż pokazały się opiłki w układzie....
No właśnie muszę osłuchać dokładnie. Z drugiej strony boję się włączać klimę teraz, bo jeżeli kompresor jest na granicy zatarcia, to mogę biedy narobić. Czytałem, że napinacz może też stukać pod obciążeniem, jak się klimatyzację włączy.
Podejrzewam wentylator bo piszczał. I niekiedy takie zgrzyty było słychać. Z początku myślałem że to jakaś rolka albo kompresor od klimy. Ale po zgaszeniu silnika też takie piszczenie było. a jak się silnik zgasi to żadne koło pasowego ani rolki nie chodzą. Dodano po 8 Ma ktoś jakieś pomysły żeby wymienić wentylator bez demontażu przodu i chłodnic
Tak, czujniki ciśnienia zabezpieczają układ klimatyzacji. Czujnik zbyt niskiego ciśnienia sterując sprzęgłem kompresora zabezpiecza kompresor przed zatarciem, czujnik zbyt wysokiego ciśnienia sterując wentylatorem, wentylatorami oraz w skrajnych przepadkach sprzęgłem kompresora zabezpiecza układ przed rozerwaniem spowodowanym nadmiernym wzrostem ciśnienia....
Rzetelny fachowiec powinien wypytać klienta, obejrzeć układ i w przypadku podejrzeń nieszczelności napełnić wstępnie układ np azotem i przez pewien czas obserwować zachowanie ciśnienia w układzie. Takie napełnianie nieszczelnych układów jest nietyczne z punktu widzenia fachowości i oczywiście ekologii - wysyła to świństwo do atmosfery.... Wycieki z...
1- odpoczną tylko wtedy jak podłączysz odpowiednio duży zbiornik z presostatem. Ile byś razem nie podłączył reagować i tak będą na spadek ciśnienia. 2- I zaraz interes zatrze się, chyba że zastosujesz jakiś system smarowania (czytaj oliwienia powietrza ssanego) 3- Zastanów się nad sprężarką membranową.
A co miałoby się z nimi dziać? Układ zamknięty i już tam zostaje. "Uszczelniacze" to bardzo toksyczne (dla kieszenie właściciela i dla układu) substancje, stosowane przez leniuszków i wygodnisiów. Problemy jakie powodują, zależą np. od rodzaju kompresora. Zatykając całkowicie separator oleju, zalepiają filtr osuszacz, zawór rozprężny, oblepiają parownik...
Dzień dobry, pacjent Audi A3 1.9 TDI 74kw z 2001 silnik ATD. Pamiętam że około 4 lata temu po awaryjnym hamowaniu silnikiem rozłączyło mi klimatyzację tj. całkowicie przestała chłodzić. Podejrzewałem że uciekł mi cały czynnik przez nieszczelność. Zostawiłem temat bo poruszałem się innym pojazdem. Znalazłem gościa co zajmuje się mobilną diagnozą klimatyzacji....
na kompie wyskoczył bład ze komputer nie widzi połaczenia z tym czujnikiem. Pojechałem do elektryka sprawdzil napiecie na sprezarce nie ma zadnego... Czemu tu się dziwić? Nie poda napięcia jak nie widzi sygnału z czujnika. Takie zabezpieczenie żeby później nie płakać że się kompresor zatarł bo nie było czynnika. Usuń przyczynę powstania błędu a wtedy...
Kompresory montowane w MB 180 wymagają sprawnej instalacji, ponieważ obracają się ciągle jak tylko silnik pracuje a więc potrzebny jest mu olej do smarowania i przy niskiej ilości czynnika lub jego braku zawracanie tego oleju jest zakłócone .Istotą tego rozwiązania jest płynna regulacja wydajności sprężarki od około 3 do 10 procent ,Doraźnie póki nie...
Podlacz na krotko Kompresor, tzn bezposrednio z akumulatora, jak sprzeglo zaskoczy i po 2-3 minutach bedzie chlodzil, tzn, ze cos ze strowaniem. Jak nie znajdziesz to wklinij adres Email, wysle schematy. Pozdrawiam amicar Email: remilogo(małpa)yahoo.de Odradzam, jeśli układ jest pusty, przez te 2-3 minuty możesz zatrzeć sprężarkę, na początek pojedz...
Dzień dobry, zatarła mi się sprężarka klimatyzacji w samochodzie passat b5 1.9 tdi afn nr części 8B0 260 805D. Aktualnie mam cały układ rozkręcony, wypłukany z pozostałości oleju i opiłek. Kompresor kupiłem używany po sprawdzeniu nie zalany olejem. Wiem, że należy zalać go olejem w ilości 250ml. Jednak pytanie mam ten cały olej wlać do kompresora do...
Jeśli puściłeś plusa bezpośrednio z panela do sprężarki to gratuluję bardzo. Tylko czekać aż coś pierd......e. Jak bedzie nieszczelność i gaz ucieknie to zatrze się kompresor bo bęzie chodził bez smarowania. Jak przestanie działać wentylator to ciśnienie wzrośnie powyżej 28 bar i albo coś rozerwie albo ukręci się kompresor.
Trudno powiedzieć bo wspomniana zmiana miała miejsce właśnie w 2003r. - najprościej sprawdź czy kompresor masz pod alternatorem czyli po lewej stronie auta czy też po prawej (starsze rozwiązanie) pod turbo. Jesli masz te nowsze to klima chodzi cały czas - tak dokładnie przyciskiem ECON odcinasz obieg czynnika ale sprzęgło i kompresor cały czas się kręcą...
Wyciek pewnie z pod ośki kompresora. Pamiętaj że biedny płaci najdrożej, lepiej zregenerować starą niż kupić inne badziewie które pochodzi miesiąc i albo się zatrze albo zacznie puszczać czynnik, bo to czas w dużym stopniu wpływa na szczelność układu.
nie sprawdzisz jej rękami.musisz oddać kompresor na hamownie biorą około 100 zł.jeślli się kręci to znaczy że nie jest zatarty(konkretnie)FAFIK nie mów że jeśli nie ma oporu to jest zepsuta bo nie raz staje zawór sterujący i 90% mechaniorów twierdzi ze jest zepsuta.generalnie w rekach jest nie do sprawdzenia,jeśli nie stoi dęba(zatarcie)
Witam ! Mam pytanie dotyczące sprzęgła klimatyzacji ( Pontiac 3,8 z 1993r) tzn. w jaki sposób je zdjąć aby na nowo "nie odkryć ameryki". Sprzęgło nie załącza kompresora, przed zakupem nowego chciałbym jeszcze to sprawdzić na sucho tj. samą cewkę z elektromagnesem. Może uda się ruszyć kompresorem aby wykluczyć iż się zatarł. Liczę ,że ktoś przerabiał...
tzn Gdy woda sie zagrzeje wentylator sie wlacza bo sprawdzalem .Natopiast gdy właczam przycisk A.C. slychac jak sie klima zalacza ale wentylator nie wlacza sie .Natomiast w tej meganie co mamy od dawna wystarczy wcisnac przycisk A.C. i momentalnie zalacza sie wentylator Jeśli jest tak jak mówisz to po włączeniu klimatyzacji na odpalonym silniku, z...
zerknij bezpieczniki ale te z boku, tam jest o ile sie nie myle do kompresora Dodano po 1 wyjaranie- to pewnie podstawowa usterka wentylatora czyli zatarcie,w koncu pracuje czasami w niezadobrych warunkach
oczywiście ze płyn był uzupełniony. Szczelność sprawdzona za pomocą Azotu jeżeli chodzi o działanie klimatyzacji jest już wszystko ok. Czyli załącza się i działa poprawnie. Może ktoś zna odp co może być przyczyną pytania nr 2 powiem szczerze że raz działa dobrze raz tak że jak chce uruchomić wentylator muszę dodać jedną prędkość więcej lub zmniejszyć....
A w środku susza. Czy ma sens napełniać jakimś olejem i próbować odpalać, czy po pierwszym teście, w którym chodziła jakiś czas jest już zatarta na amen ? To jest sprężarka od klimatyzacji praca bez oleju powoduje szybkie zatarcie ale tutaj wygląda na przegrzane uzwojenie przez zamianę przy podłączeniu uzwojeń pracy a rozruchu stąd ta niska oporność...
To zależy co się uszkodziło,ale na pewno filtr osuszacz i dyszę dławiącą oraz jeśli kompresor został zatarty lub uszkodzony mechanicznie wewnątrz, obowiązkowo płukanie całego układu .
(at)bearq, fajnie Ci to wychodzi, zbiornik chyba od ASPY masz? Też jestem na etapie kapitalnego remontu wana ce na zbiorniku 115l. Dzisiaj wypiaskowałem i pomalowałem podkładem butlę, silnik, podstawę i odwadniacz. Jutro idzie w kolor. Pompę mam już zregenerowaną i pomalowaną. Dzięki, tak zbiornik od Aspy. Wytrzymał prawie 20 bar na próbie. Najpierw...
Ciśnienia w układzie wskazują na brak wydajności kompresora. Przypuszczam ,że w Twojej skodzie zatarła się sprężarka,ale sama wymiana niewiele pomoże,bo pewnie są opiłki w układzie i bez płukania ,wymiany skraplacza i sprężarki i mycia chłodnic się nie obędzie. W skodzie octavii dieslu są trzy chłodnice ,jedna za drugą i często przyczyną uszkodzenia...
,,Przy szukaniu nieszczelności układ został napełniony azotem i przez nieuwagę zrobiłem z załączoną sprężarką ok. 50km i jak się można domyśleć , zatrałem ją na amen ( nie odłaczyłem fizycznie sprzęgła a nie zauważyłem że przycisk AC jest właczony ). Spręzarkę wymieniłem ( używana sprawna z pewną ilościa oleju wewnatrz) , nieszczelności naprawiłem jednak...
Albo łożysko zatarte i bez prądu sie kreci razem
(at)Czarny4994 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Dziura ozonowa była modna x lat temu, do 2020 świat miał się ugotować bo warstwa ozonu miała nas nie chronić, ale temat już nieaktualny, zastąpiło go globalne ocieplenie, ale już też chyba nieaktualne, teraz jest pandemia ;) Tak jak pisałem, miałem złe doświadczenia w poprzednim aucie z fachowcami napełniającymi...
Witam Chcesz mieć w aucie 23 stopnie - myślę, że temperatura dość optymalna. Na zewnątrz temperatura oscyluje między 19 a 25 stopni. Jak zachowa się układ? - chodzi mi o częstotliwośc uruchomień kompresora. Jak wcześniej wspomniałem używam sterownika gdy panuje temp. na zewnątrz powyżej 26°C i w związku z tym nie potrafię odpowiedzieć. Mogę tylko spekulować...
A presostat? Wysadziło czynnik zaworem w powietrze? Nie, to nie tak. Kompresor, i nie tylko on, był już w tym samochodzie raz wymieniany na nieoryginalny, ale nowy przed półtora rokiem. Teraz zatarły się w nim łożyska. Jeśli dobrze zrozumiałem opowieść mechanika, to kompresor pracując pod tak wysokim obciążeniem "zagotował się". Wiem, że zapłaciłem...
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Może nie zaraz zatarty tylko doładować czynnika. czujnik sprawdz kompresorem doMax12,5bara
Witam. Od dwóch dni zaczął dochodzić z silnika dziwny dźwięk przypominający nieco gwizd turbiny ale ewidentnie z z okolic pasków wieloklinowych. Na niskich obrotach jest słyszalny mocniej przy wyższych nieco zmienia się częstotliwość i czuję minimalne drgania na lewarku zmiany biegów w rytm tego dźwięku. Pomyślałem o uszkodzonym łożysku jakiegoś napinacza...
Witam wszystkich!!! jestem posiadaczem ww Audi. zakupilem je z uszkodzoną klimatyzacją (zatarty kompresor).Jakis tydzień temu wymienilem na używany wraz z przeczyszczeniem ukladu z opiłków i napełnieniem go.Kompresor jest firmy ZEXEL. Auto ma klimatronik.W warsztacie wszystko działało ok, po włozeniu zewnętrznego elektronicznego czujnika temperatury...
cena uzupełnienia 400zl dla mnie to porażka No rzeczywiście. To gdzie tak liczą? Ja bez próby szczelności biorę 250. Brałem dwieście ale właśnie przez kombinatorów musiałem trochę sprzętu dokupić więc jest drożej. to porażka autko warte 3tys A co za róznica czy 3 czy 30 tysi auto warte? Usługa to usługa, mało tego w nowszym aucie można się spodziewać...
Czy w układzie jest gaz, to po pierwsze. Jezeli go nie było po zimie to kompresor moze byc zatarty bo to taka konstrukcja i wymiana zaworu nic nie da. Napisz mi z kad jestes.
Silnik obraca się normalnie. Nie czuję by był zatarty. Lekko, bez bicia i zacięć. Czyli kompresor mam sobie odpuścić i zająć się silnikiem i płytką sterującą? Czy skupić się na tym czujniku (kliksonie) przy kompresorze?
w audi A4 B6 w czterech autach z jakimi się spotkałem sprężarka pracuje cały czas, za chłodzenie i wydajność odpowiada zawór z tyłu kompresora, jeżeli oś się nie obraca sprzęgło jest uszkodzone jak piszą wyżej... jednak jego uszkodzenie bardzo często wynika nie z zatartego kompresora tylko z uszkodzonej chłodnicy lub osuszacza który powoduje wysokie...
Witaj. W klimie jest nie tylo czynnik chlodzacy, lecz rowniez olej. Mieszanka obydwu jest bardzo wazna i niezbedna dla funkcjonowania klimy. Jezeli klima jest szczelna, mozesz dodawac tylko czynnik chlodzacy. Jezeli jest nieszczelna, powinienes dac ja - razem z olejem - napelnic, zeby chodzila dlugo i szczesliwie :-D Jak wycieknie za duzo oleju, to...
Witam. Koledzy mam problem niedawno zakupiłem sobie Touareg 2.5 tdi R5 174KM 2005r. Jak auto zimne pracuje bdb nie kopci, odpala od strzała ma moc pracuje równe. Jak osiągnie 90 stopni na biegu jałowym nierówno pracuje tak ja by chciał zgasnąć. Po dodaniu gazu wszystko ok, i jak wcisnę sprzęgło bo to manual też przestaje. Jak włączę klimatyzacje jeszcze...
Witam jak w temacie sprzedam wszystkie części do Golfa 4 3D 2001 1.9 TDI AXR 101 KM Oprócz Silnika który jest zatarty posiadam wszystkie części Przykładowe Ceny Alternator 100 Kompresor klimatyzacji 200 Pompa wspomagania 70 Przekładnia kierownica 300 Osłona na Silnik 60 Lampy przód Soczewki 300 komplet przód Zderzak Przód czarny 130 Belka pod zderzak...
kompresor zatrzeć zatrzeć kompresor zatrzeć sprężarka klimatyzacja
uchwyty drzwiczek iskrownik ustawić katalog bipolarnych
korektor graficzny podłączenia restart reset
Problem z wyjęciem szuflady na warzywa po zmianie kierunku otwierania drzwi w lodówce Bosch Odłączenie akumulatora w połączeniu równoległym