trzeba najpierw wymienić kompresor, skraplacz, osuszacz i rozprężny, wypłukać przewody i parownik Możesz wytłumaczyć po co prawie kapitalny remont? Druga rzecz, sprężarka się zatarła czy spaliła się cewka elektrosprzęgła? przyczyna prawdopodobnie jest podawanie napiecia do kompresora ktore zmienia sie w zaleznosci - 19v klima wylaczona, 27 klima wlaczona...
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
czy jak wszystko złoże bez czynnika to nie zatre nowego kompresora? Zatrzesz. Dzwoń po lawetę.
marix1998 na wylatujący olej nic nie poradzisz jedynie odolejacz za kompresorem i co jakiś czas zalewać trochę oleju żeby się nie zatarł.
1. Maszyna powinna mieć filtry. 2. Odciągasz raczej czynnik w postaci gazowej. 3. W układzie Klimy też jest filtr bo zawsze jest osuszacz i w nim zintegrowane jest sitko/siatka do wyłapywania drobin. Inna sprawa że coraz częściej jest niewymienny/zintegrowany z chłodnica klimy (skraplaczem).
Ja kombinowałem z podobnym kompresorem (lodówka z lat 90'), podłączyłem wg schematu w załączniku. Ale popracował jakiś czas i się zatarł.
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Mógł się kręcić luźno ze względu na zerwane sprzęgło - innymi słowy - czy koło pasowe, przenosiło napęd na wałek kompresora. Jeśli kompresor się zatarł i opiłki poszły do układu, to nowy kompresor wkrótce podzieli jego los.
Jak masz zatarty kompresor to powinno być zerwane sprzęgło na kole pasowym i nic nie trzeba kombinować z jego ominięciem. Sprawa druga-sama zmiana kompresora nic nie da bo w krótkim czasie też się zatrze
Witam, posiadam chłodnie Termo Kinga zasilaną elektrycznie kompresorem TM16. Po kilku minutach od włączenia zadymiło się ze sprężarki, poszły iskry i to był koniec chłodzenia. Po wizycie w serwisie panowie stwierdzili zatarcie kompresora. Koszty naprawy: - kompresor 1300pln - płukanie układu 1500pln - odolejacz 1000pln - filtr 2X200pln Poradźcie czy...
Bo jeśli problem powstał po nabiciu to kompresor się zatarł i jest do wymiany. Skąd takie śmiałe diagnozy.?
Proszę Kolegów o radę. Jakiś czas temu kupiłem żonie Accord VIII 2.2 diesel. Od początku nie działa klima. W ubiegłym tygodniu podjechałem sprawdzić szczelność i po czym został uszczelniony jeden z przywódow. Czynnik wpuszczony, ubytków nie ma. Klima nie startuje. Zostawiłem auto w serwisie, po kilku dniach telefon, że wszystko sprawdzone i diagnoza...
Miałem coś podobnego tyle że z butlą... i spokojnie maleństwo osiągało 12-13 atmosfer ale pewnego razu sie "kompresor" zatarł i koniec zabawy muszę kołować nowy. i to przez to że raz nie smarowałem dwa sie przegrzewał bo pracował nieraz po kilka godzin bez przerwy, no i nie miałem filtra na wlocie. Tak że tobie radze butlę jakąś by mieć "elastyczność"...
oczywiście ze płyn był uzupełniony. Szczelność sprawdzona za pomocą Azotu jeżeli chodzi o działanie klimatyzacji jest już wszystko ok. Czyli załącza się i działa poprawnie. Może ktoś zna odp co może być przyczyną pytania nr 2 powiem szczerze że raz działa dobrze raz tak że jak chce uruchomić wentylator muszę dodać jedną prędkość więcej lub zmniejszyć....
Potwierdzam. U mnie taka sprężarka działa w kompresorze około 30 lat. Konstrukcja mojego ojca. Zbiornik na płyn chłodzący jest powyżej sprężarki. Dodatkowo, z tego co pamiętam ojciec mówił mi że są tam nawiercone panewki w celu lepszego smarowania. Oryginalnie olej pod ciśnieniem doprowadzany jest z zewnątrz. Póki co kompresor działa, nie zatarł się...
na kompie wyskoczył bład ze komputer nie widzi połaczenia z tym czujnikiem. Pojechałem do elektryka sprawdzil napiecie na sprezarce nie ma zadnego... Czemu tu się dziwić? Nie poda napięcia jak nie widzi sygnału z czujnika. Takie zabezpieczenie żeby później nie płakać że się kompresor zatarł bo nie było czynnika. Usuń przyczynę powstania błędu a wtedy...
No to mamy problem bo kolega wylał olej którym zalany jest spód zbiornika sprężarki. Bez niego sprężarka się w niedługim czasie zatrze.
Jakbyś nie rozcinał tej bańki to też by działał, a brak oleju tylko pogarsza w tym przypadku sprawę - kompresor szybko się zatrze. Zamontowanie nawe niedużego zbiorniczka załatwiłoby sprawę smarkania olejem (sam sprawdzałem - ze zbiornikiem nierozcinany kompresor nie pluje olejem).
A co zrobisz jak olej chłodniczy zawarty w kompresorze naciagnie wilgoc z powietrza i kompresor w srodku zardzewieje lub sie zatrze?
Kondensator rozruchowy, uzwojenie rozruchowe. Odprężnik, zatarcie.
Do midi. Może nie będzie tak źle jak mówisz. Ja mam coś takiego, tylko sam kompresor z lodówki bez niczego, kawałek przewodu i to wszystko. Chodzi to kilka lat i jeszcze się nie zatarł.
dla smarowania silnika i samego kompresora raz na jakiś czas dolewam oleju transformatorowego do silnika. Olej transformatorowy nie ma właściwości smarujących i nadaje się tylko do "smarowania" przekładni transformatora (jak sama nazwa wskazuje). Oczywiście, to żart, bo jak wiemy, przekładnia transformatora się nie porusza, więc nie musi być smarowana,...
O tak dokładnie zrobiłem, wylałem resztkę oleju i był całkowicie czysty. Kiedyś z dobre 2 lata temu wymieniałem w hodzie accord o przebiegu 350tys i tam kompresor się zatarł wylała się z niego "maz z opiłkami" czyszczenie układu + nowy skraplacz + oszusacz + kompresor w zamienniku i działa ładnie do dziś. No ale 2700zł całość W tym przypadku skraplacz...
Rzetelny fachowiec powinien wypytać klienta, obejrzeć układ i w przypadku podejrzeń nieszczelności napełnić wstępnie układ np azotem i przez pewien czas obserwować zachowanie ciśnienia w układzie. Takie napełnianie nieszczelnych układów jest nietyczne z punktu widzenia fachowości i oczywiście ekologii - wysyła to świństwo do atmosfery.... Wycieki z...
Kompresor zatarty do wymiany.
Nie muszą być związane z klimatyzacją. Jesli były jakieś błędy to nie wróciły po wykasowaniu a klimatyzacja nadal nie działała Czy zerwane sprzęgło zawsze oznacza uszkodzenie samego kompresora? Mozna wymienić samo sprzegło czy raczej sam kompresor juz się zatarł?
Wał jest połączony z tarczą sprzęgła.. Kompresor masz uszkodzony i nie ma opcji naprawy bez demontażu.
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Osobiście jestem autorem 4 takich pompek z agregatów z lodówki. Podpisuje się obiema rękoma, iż to będzie raczej wina zatarcia się.Mój kompresor używam od roku , kilka razy miesięcznie po kilka minut i nie ma z nim żadnych problemów. Co prawda miałem wcześniej kompresorek i mi się zepsuł, ponieważ zapomniałem go wyłączyć.Kompresorki takie po kilku minutach...
Agregat ten podczas pracy w instalacji "klimy" ma stałe smarowanie ( w czynniku chłodzącym ), natomiast wykorzystany jako sprężarka w kompresorze będzie pozbawiony smarowania i skutek do przewidzenia - zatarcie.
Mój agregat wypluł tyle oleju ile chciał później przestał, oleju nie dolewałem do dziś.Chodzi tak już parę ładnych lat jest używany całkiem często i póki co nic się nie zatarło.
Chociaż po obejrzeniu filmu może wyglądać to również na zatarcie łożysk? Trzeba rozsprzęglić i wykluczyć zbyt duże tarcie czy opory łożysk? Oraz sprawdzić kondensator tego silnika.
Przechyl ją i zobacz czy wyleci z niej olej. Jeżeli w układzie nie masz teraz czynnika to należało by odkręcić kompresor, zlać z niego olej i nalać taką samą ilość oleju do nowego. Nabić układ czynnikiem. Gdy z układu ściągany jest czynnik to nigdy nie odzyskasz całego oleju. Jeżeli kompresor jest suchy a zastosujesz poradę kolegi WoŹny to zatrzesz...
Czyli zatarcie pierwszego kompresora, mogło spowodowane być utratą oleju plus przegrzanie od pracy 24h. Żeby sprawdzić szczelność poszczególnych elementów układu musiała by być rozbieralna lodówka, ta wygląda na nierozbieralną.
Stary środek odzyskany zabrał do utylizacji gdyż twierdził ze może być o złych parametrach. Ma racje, R407c jest mieszaniną 3 gazów, przy nieszczelnej instalacji nigdy nie ma pewności który z gazów uciekł. Wymienia się zawsze na nowy. Co do cen się nie wypowiem. Ale 800pln za czynnik plus praca to raczej cena normalna. Dzięki za info. Powiedz mi jeśli...
W moim przypadku prawdopodobnie niewłaściwy moment dokrecenia. Ten klim pełni rolę bardziej orientacyjną niż blokującą to sroba blokuje koło z walkiem . Moja historia zaczęła podczas wyjazdu do Polski trasa UK PL w Polsce coś trzasnęło okazało się że kompresor klimy się zatarł i stoi dęba rozwaliło pasek a więc laweta na pomorze ( dobrze ze to się stało...
To nie jest tłumik drgań tylko zrywalny łącznik. Kompresor kręci się cały czas. W momencie jak się zatrze po pracy bez gazu to unieruchomiłby cały napęd paskowy. A tak guma się zrywa, kompresor stoi a rolka się kręci. Można jechać dalej. Kompresor oczywiście do wymiany a instalacja do płukania.
Zastosowałem się do wszystkich powyższych rad, kompresorek działa już ponad 2 lata, nie wymaga naoliwinia, puki co nie zatarł się ;)
Staraj się nie dopuszczać do rekordów ujemnych temperatur, bo zatrzesz kompresor, lub instalacja sie rozszczelni od naprężeń. Nie szukaj innych przyczyn że coś zamarzło, czy się zatkało, zapowietrzyło. To sprawa czujnika, lub regulatora.
Dzięki za odpowiedź czyli: 1. Sprawdzić czy jest czynnik (co nie zmieni faktu że prze brak czynika mógł się zatrzeć kompresor) 2. Rozumiem, że jeśli założe mocniejszy agregat czyli 168W zamiast 145W jak był w oryginale nie będzie to problem i wszystko będzie śmigać? oczywiście po napełnieniu nowym czynnikiem. Dobrze myślę?
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Do wymiany kompresor, osuszacz i do płukania cały układ. Co do nawiewu to sprawdzić komputerem klimatronik, może wystarczy adaptacja
Nadmierny pobór prądu. Albo zatarty kompresor, albo silnik też już "dobiłeś".
Raczej nie na stałe,nie wiadomo co może się uszkodzić. Np.zabraknie gazu a kompresor będzie pracował aż się zatrze.
Wrzuć fotki tego kompresora. Jak obroty będą za duże, to możesz zatrzeć sprężarkę. Do czego używasz tego kompresora, bo może wystarczyło by dołożyć/zmienić zbiornik? Zda to egzamin tylko wtedy, gdy potrzebuje duże ilości powietrza w krótkim czasie.
Ogólnie miałem wymieniany silnik ze skrzynią i odczynnik był spuszczony po złożeniu wszystkiego jakimś cudem włączyła się sprężarka klimatyzacji gdzie nie było odczynnika i zatarła się wymieniłem ją i chłodnice resztę układ był przepłukany kupiłem kompresor chiński który pochodził tylko jeden dzień i też się zatarł ale to już po nabiciu i znów był wymieniony...
Witam sprawdz kondysator rozruchowy i łożyska może są zatarte
wentylatorowy rok, może półtorej kompresor uległ zatarciu lub spaleniu W tych miejscach powinna być szczelina min. 5 cm, przegrzewało się, aż padło. Nawet aso nie powinno uznać gwarancji, chyba, że to będą mieli gdzieś. https://obrazki.elektroda.pl/9511671000_...
(at)Bob271 Ten kompresor wymaga przede wszystkim wymiany zbiornika, żeby było coś z tego, oraz faktycznie rozwiązanie chłodzenia. On ci się przegrzeje i zatrze przy dłuższej pracy jako sprężarka powietrzna.
Najtańsze kompresory to straszny badziew, jak je włączysz na kilka minut, to się zaczynają topić, miałem taki i chce coś lepszego, dlatego pytam utaj. Uzywany będzie to okazjonalnego pompowania kół, a tez z raz do roku, i właśnie teraz potrzebuje do napompowania hydroforu, wiec musi pochodzic conajmniej z pół godziny non stop, i chodzi o to, aby się...
R134a - zestaw z Allegro dwie butle miałem jedna wystarczyła do takiej ilości . 5.5 jest na włączonej jak i wyłączonej klimie Update Właśnie poszedł pasek kompresor zatarty
Sprężarka klimy w VAG, obraca się cały czas z silnikiem w efekcie czego pada często przed 100km przebiegu Zatarty kompresor pali pasek PK chociaż teoretycznie powinno zadziałać - urwać się zabezpieczenie w sprzęgle Uszkodzona sprężarka nie nadaje się do naprawy
brak czynnika chyba nie ma wpływu na załączanie elektromagnesu bzdura bez ciśnienia w układzie sprzęgło kompresora się nie załączy (czujnik ciśnienia i sterownik tego pilnują). Układ klimy jest smarowany olejem w obiegu czynnika chłodniczego więc bez gazu kompresor uległ by zatarciu.
Czy te resztę freony trzeba zlać? Tam nie ma już freonu bo przy ciśnieniu atmosferycznym już dawno odparował. Tam jest olej smarujący kompresor, można go ewentualnie wymienić ale jak wylejesz to zatrzesz maszynę. Ten olej będzie wylatywał razem z powietrzem - może być potrzebny odolejacz w zależności od wymagań na czystość powietrza. W lodówce on powraca...
no i do używania tego jako kompresor potrzeba zbiornika wyrównawczego. sprężarka w lodówce to poprostu sprężarka i wszystko jej jedno co pompuje freon czy powietrze, ważne żeby sie nie zatarła.
Możliwe jest także zatarcie wentylatorka (po czasie kręci się wolniej bo się zużył), na sam początek pójdź do kogoś kto ma kompresor (nie plujący wodą) i wyczyść wentylatorek. Możliwe, że jest zawalony. Czyszczenie wykonaj z wyjętą baterią i odłączonym zasilaniem. Wentylatorek ZABLOKUJ np. wykałaczką aby się NIE obracał w trakcie czyszczenia kompresorem....
Wydajność taka żeby butlę 50 litrów napełniła w ciągu 30 sek. mam nawet pompę klimatyzacji DTM00022 ale doczytałem że powietrza musiało by być mocno zaolejone żeby się nie zatarła
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
Jeżeli sprężarka ma się kręcić cały czas to właśnie oni się zerwało. zerwało bo sprężarka się zatarła i stoi.
W Poznaniu w firmie Airpol Pani mnie poinformowała że mają taki za około 335 zł brutto. Myślę że nie ma tragedii. Przynajmniej oryginał, mam nadzieję no nie, ale wiesz, ja mam kompresor gdzie zawór się rozpadł i zatarł się cylinder, teraz mam przynajmniej nauczkę że jest resurs i jest wymiana zaworów a nie czekanie na nieszczęście, to co wymienisz...
Jeśli puściłeś plusa bezpośrednio z panela do sprężarki to gratuluję bardzo. Tylko czekać aż coś pierd......e. Jak bedzie nieszczelność i gaz ucieknie to zatrze się kompresor bo bęzie chodził bez smarowania. Jak przestanie działać wentylator to ciśnienie wzrośnie powyżej 28 bar i albo coś rozerwie albo ukręci się kompresor.
Ten Jager ma prawdopodobnie pompę Z2065, czyli to co u mnie. Tagred (zależy który) jest na trzytłokowcu, więc może wydajność będzie odrobinę większa, ale nie aż taka jak dali w opisie. Moja rada zastosować coś na pasku, te pompy są wszystkie na jedno kopyto, więc jak się zatrze, to sobie wymienisz. Co do bezolejowych nie miałem z tym styczności.
Cześć. Mam w garażu kompresor Stanleya 24l. Używam go do sporadycznego malowania, napompowania koła itp. Kupiłem niedawno klucz udarowy, odkręca koła w aucie ładnie, ale niestety 24l to malutko na taki klucz. I mam pytanie jak z żywotnością sprężarki jeśli dołożyłbym dodatkowy zbiornik 20l lub całkowicie wymienił zbiornik na 50l z większego kompresora?...
Ja nic niechce zbudowac z silnika od komara nawet nie jestem w posiadaniu czegos takiego ;) A jeszcze mam pytanie jakim cudem panewki w tym silniku (kompresorze) sie jeszcze nie zatarły jezeli niama tam oleju ?? Z ciekawosci pytam z czego są zrobione ? A tak dla dokładnosci w dwusuwie olej znajdował sie w paliwie.
Bez problemu możesz je wykorzystać, kupujesz presostat z manometrami i załączkami, do tego gaśnica kilku kg - trafiają sie na złomie i masz cichutki kompresor... Kiedyś coś takiego wykonałem, działa już kilka lat, wadą jest, że agregat wypluwa olej i trzeba uzupełniać aby sie nie zatarł (w lodówce pracuje w obiegu zamkniętym). Wydajność - mała... pracuje...
Jak nie wypłuczesz układu po zatarciu to nowy kompresor najczęściej też szlag trafi a i gwarancja tego nie obejmuje. pozdr
Może mieli na myśli "wyciekł", ale i tak kompresor by pracował Pracował, aż do zatarcia. Co najprawdopodobniej się stało...
jak się interesowałem każdy mówił o nowym osuszaczu więc pytam czy to konieczne..kompresor zatarty...piłki aluminium w układzie...mycie muszę zrobić
Przyczyną był używany kompresor który nie generował ciśnienia. Lepiej dołożyć parę złotych i kupić przynajmniej regenerowany lub z pewnego źródła! Wymiana na kompresor z "pewnego źródła" załatwiła sprawę. Oczywiście wymagane ponowne płukanie układu i wymiana osuszacza ponieważ kompresor prawdopodobnie był po zatarciu gdyż pokazały się opiłki w układzie....
Witam, konstrukcja na własną odpowiedzialność , brak odprowadzenia ciepła ze sprężonych gazów(ogrodowe węże), zawór bezpieczeństwa ?? , brak smarowania silnika kompresora [działa w układzie zamkniętym, po czasie wyrzuci do zbiornika i sprężarki się zatrą ] konstrukcja ładnie wykonana lecz nie do końca przemyślana
Sprawdź, czy za sprężarką (strona tłoczna) podczas pracy, rurka miedziana jest gorąca. Ale najprawdopodobniej uciekł czynnik chłodzący, lub jest go zbyt mało. Dobrze jest ją odstawić z użytku, bo można zatrzeć sprężarkę.
Pozdrawiam Kompresor co jakiś czas włącza się i buczy. Nie mrozi. Obwód pneumatyki jest rozszczelniony. Czy rozszczelnienie może być przyczyną buczenia ( zatarcia, silnika lub pompy )? Andrzej
Tak, czujniki ciśnienia zabezpieczają układ klimatyzacji. Czujnik zbyt niskiego ciśnienia sterując sprzęgłem kompresora zabezpiecza kompresor przed zatarciem, czujnik zbyt wysokiego ciśnienia sterując wentylatorem, wentylatorami oraz w skrajnych przepadkach sprzęgłem kompresora zabezpiecza układ przed rozerwaniem spowodowanym nadmiernym wzrostem ciśnienia....
Witam, jeżeli poprzednia sprężarka się zatarła to niewypłukanie układu spowoduje zatarcie się następnej. Używanie czynników wieloskładnikowych w układzie samochodowym to nieporozumienie ( ucieczka jednego z nich powoduje zmianę składu i parametrów pracy układu chłodniczego). Pozdrawiam.
Witam, sprzedam moduł od lodówki, sterownik jest sprawny w 100%, wymontowany z lodówki, w której rozszczelnił się układ i zatarł kompresor, moduł powinien pasować też do modeli: MBA 3831, MBA 3832 , MBA 4031, MBA 4033, MBAA 3831 cena około 100PLN
Albo ugnił przewód,tak czy siak próbówka w dłoń i trzeba sprawdzić czy jest zasilanie we wtyku kompresora.
Witam Wykonałem sobie kompresorek ze starego agregatu lodówki. Działa bardzo fajnie. Ostatnio dołożyłem odolejacz i jestem zaskoczony ilością "wypluwanej" mgły olejowej. W związku z tym mam pytanie: jakim olejem uzupełniać ubytek w agregacie, jak można sprawdzić poziom oleju, którą rurką najlepiej dolewać? Pytam się, bo jestem bardzo zadowolony ze swojego...
Poprawka. Sprężarka to Sanden SD7V16. Pytałem o Denso w poście a nie mam spreżarki Denso. Sytuacja wyglada następująco na teraz. Zmieniłem oszuszacz, zawór rozpreżny, chłodnice, kompresor na regenerowany, oraz uszczelki, zrobiłem próżnie. -70 hg 4 h odczekałem troche i podciśnienie trzymało. napełniłem bez załączenia na 50 psi. Uruchomiłem, sprzęgło...
Uważasz, że obydwa tłoki zarysowały się w tym samym miejscu bo ciało obce wpadło w to samo miejsce? Nie mowie, że nie jest to możliwe. Na zdjęciach widać ze wał korbowy uderzał w obudowę skrzyni korbowej i bardziej bym obstawiał, że coś jest nie tak z pracą korbowodu niż ciało obce. Przy składaniu dodatkowo przedmuchałem komorę spalania oraz skrzynie...
Z regóły stosuje się jeden kondensator - pracy. Akurat ten typ kondensatorów z Twej fotografii nie słynie z trwałości, więc od niego trzeba zacząć. Stary silnik -pomiar rezystancji izolacji też by się przydał. Wartość tego kondensatora - zgaduję, ale ok 45µF. Na koniec sparawdź opory mechaniczne tego kompresora. Może trochę zatarty, stąd te opory.
W kompresorze/sprężarce koło kręci się razem z paskiem a tylko sprzęgło,w momencie włączenia dociskając się do koła pasowego uruchamia kompresor. Jeżeli nie ma gazu a piszczy to lepiej wyjąć i coś zrobić bo zatrze się i zblokuje pasek.
To na 95 procent zatarte jest sprzegielko kompresora standardowa usterka w tych modelach. Na pocieszenie powiem ze i tak długo wytrzymało .
Witam Dawno nie zaglądałem nie odpisywałem ale ochłonąłem i na spokojnie mogę opisać :) A wiec tak: 1. Lodówka padła a dokładniej kompresor 2. Padł kompresor z powodu niemal braku czynnika chłodzącego w układzie 3. Nieszczelność gdzieś za nierozbieralną częścią na plecach lodówki. 4. Można nowy kompresor nabić i czekać az powoli ucieknie chłodziwo i...
Po zatarciu kompresora sa dwa wyjścia: wypłukać cały układ specjalnym płynem za pomocą pompy cyrkulacyjnej lub drugi: wymienić parownik, zawór rozprężny,skraplacz i osuszacz czyli praktycznie wszystko.W tej chwili kompresor który założyłeś naciągnął opiłków i jest też do d...
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
No właśnie muszę osłuchać dokładnie. Z drugiej strony boję się włączać klimę teraz, bo jeżeli kompresor jest na granicy zatarcia, to mogę biedy narobić. Czytałem, że napinacz może też stukać pod obciążeniem, jak się klimatyzację włączy.
Czy kompresor będzie używany tylko do konserwacji ? Jeśli tak, to tańszy wystarczy. Zauważ, że wszystkie tańsze kompresory są połączone bezpośrednio z silnikiem jednym wałkiem, silnik obraca się z prędkością ok. 2800 obr/min. Mają one krótką żywotność, do końca gwarancji działają ale są wyjątki. Jeśli będziesz lakierował często większe elementy, warto...
To zatarł się w końcu kompresor czy rozleciało się koło pasowe na wale samo z siebie?. Kompresor się zatarł, zatrzymał się, a silnik pracował. Koło pasowe wału korbowego musiało się ślizgać na gumowym tłumiku drgań, który się stopił. W tytule remont głowicy a w opisie nic na jej temat nie ma.. Szukam porad co trzeba podczas tego remontu jeszcze dokupić...
(at)Czarny4994 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Dziura ozonowa była modna x lat temu, do 2020 świat miał się ugotować bo warstwa ozonu miała nas nie chronić, ale temat już nieaktualny, zastąpiło go globalne ocieplenie, ale już też chyba nieaktualne, teraz jest pandemia ;) Tak jak pisałem, miałem złe doświadczenia w poprzednim aucie z fachowcami napełniającymi...
Tak - ściągnąć , zrobić i przedmuchać kompresorem trzeba tylko pamiętać o gwintowaniu stopów typ AK lubią się zatrzeć na gwintowniku bez smarowania , przelicznik techniczny średnicy wiertła do gwintu - gwint x 0,8 ale warto popatrzyć do tabel , na starych suwmiarkach VIS były tabele z wymiarami gwintu
A sprzęgło na sprężarce musi być, bo niby jak można by było wyłączyć klimę w zimę ?? Wcale nie musi. W tym przypadku efekt regulacji uzyskuje się poprzez zmianę wydajności sprężarki w granicach od kilku do 100% Powtarzam: OD KILKU (ok.5) procent! Nigdy nie jest tak, że wydajność spada do zera! Chyba że kompresor jest zatarty :) Jeżeli ktoś zna pompę...
Z zewnątrz zabrudzenie można w wodzie ale wewnątrz (tam gdzie jest łożysko) warto wstrzyknąć odrobinę np wd40 (nie wolno do czyszczenia łożyska używać wody !!!). Zapodaj dokładne zdjęcie mocowań od góry karty graficznej. Z opisu wynika że zatarło się łożysko i pędzelkiem + kompresorem będzie ciężko to wyczyścić.
Zakupiłem sprężarkę BEHR nowa nie regenerowana,i mam pytanie czy zalane są już fabrycznie olejem. Dodano po 13 Zapomniałem jeszcze zapytać czy po złożeniu wszystkiego mogę bez obaw podjechać na nabicie gazu,czy nie bo te sprężarki działają cały czas,a nie chcę jej zatrzeć.Oczywiście zakładam za radą nowy skraplacz pozdrawiam.
Olej w sprężarce musi być, inaczej zatrze się silnik i po sprężarce. A freon to już dawno się ulotnił :)
Ale sam zawór zwrotny wystarczy? Jakim cudem? Chyba między sprężarką a tym zaworem musi być jeszcze trójnik i np. elektrozawór NO zasilany razem z silnikiem sprężarki, albo jakaś maleńka, celowo zrobiona nieszczelność. Co do rurek podciśnieniowych o których było wyżej - zwykłe wężyki z oplotem się nadają pod warunkiem, że mają niezbyt dużą średnicę....
Witaj, to sprężarka chłodnicza, najprawdopodbniej 4-ro cylindrowa. Pod te elementy przyłączony był presostat, to nie są smarownice. Jako sprężarka powietrza trudna do użycia. Nie posiada pierścieni olejowych i dodatkowo ma kanał łączący skrzynię korbową z wylotem, przez co powietrze jest bardzo zanieczyszczone olejem, ubywa go na tyle szybko, że można...
Witam Niedawno zakupiłem audi a8 d3 problem był z długo dobijającym przodem i brakiem możliwości adaptacji zawieszenia . Przyjrzałem sie kompresorowi i regeneracja na czarnym pierścieniu spowodowała zatarcie cylindra . Zakupiłem prawie nowy roczny kompresor z audi a8 d4 , po pewnych małych modyfikacjach założyłem to nagle opadł tył podczas jazdy . Cały...
Bo piszesz nie wiedząc o czym. Widziałeś zatarty kompresor klimatyzacji? Bo ja wiem że nie. Zatarty kompresor klimatyzacji nie pompuje - a ponadto nie zaciera się z braku czynnika. Zapobiega temu olej w komorze po stronie napędu.
Widziałem przypadki w których strzępy paska osprzętu (wyniku zatarcia kompresora klimatyzacji) dostały się pod osłonę rozrządu i doprowadziły do przeskoczenia paska rozrządu powodując bliskie spotkania tłoków z zaworami Co znaczy napinacz paska leżał na dole w obudowie??? - Rozumiem napinacz paska rozrządu leżał na dole w obudowie , jeżeli tak to znaczy...
Witam Wczoraj przewoziłem kompresor w bagażniku i wywrócił mi się. Rano wyjmując go zauważyłem plamę oleju na kocu,wylał się z kompresora. Postawiłem go w garażu i nie włączałem żeby czegoś nie zatrzeć, nie zepsuć. Pytanie mam więc, co mam zrobić aby móc go dalej bezpiecznie użytkować. oleju wylało się dość dużo.Proszę o pewne wypowiedzi gdyż nie jest...
zatrzeć kompresor kompresor klimatyzacja zatrzeć zatrzeć rozrząd
łączyć kabel ziemia potencjometr liniowy logarytmiczny numer seryjny lodówki
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Jak zmienić tryb transferu między telefonem a komputerem? Monitor analogowy do komputera - CRT, VGA, adaptery