TEXA głupoty wypisuje. Sprawdź presostat, sprawdź ilość czynnika.
na 99% siada czujnik ,podobne rozwiązanie ma laguna Dla pewności podjedz pod kompresor i najpierw spuść do 0,5 atmosfery a następnie dopompuj może ruszyć i będzie śmigać ,takie cuda dzieją się przy zmianie temperatury ,lub jak pisałem przy uszkodzonym czujniku(bateria siada)
Czyli rozsądnym wyjściem będzie oddać kompresor do regeneracji. Bo dziwne jest to że poluzowaly się sruby kompresora albo było to zaniedbanie przy regeneracji albo ma wibracje.
Sprawdź jaką temp. zewnętrzną ci wskazuje, bo jeżeli na minusie to niekoniecznie kompresor musi działać, i jakie masz ciśnienie w układzie, a kompresor nie działa cały czas tylko czasem zależnie od ciśnienia w układzie
Dzięki kolego za sugestie,jednak tą opcje juz sprawdzałem nic niepomaga, a kompresor raz sie wlacza na kilka sekund raz na kilkadziesiat sekund..Takze bardzo bardzo dziwne.Kompresor tez był wymieniany i na obu to samo.Masz jeszcze jakis pomysł?
masz uszkodzony czujnik który jest w kompresorze. Miałem taki sam problem w takim samochodzie. Czujnik czego ??? Do norbi12 czy wcześniej nie było żadnych problemów? Czy po włączeniu klimatyzacji włącza się wentylator chłodnicy ? Czy jak włączysz klimatyzację zaczyna lecieć z nawiewów zimne powietrze ? czy jak poczekasz kilkanaście sekund po tym jak...
Jeśli trzeba wyciągać kompresor to tak. Niektórzy spece potrafią wymienić cewkę na samochodzie
Z opisu wygląda mi to na zużytą sprężarkę. Jeżeli ciśnienia LP i HP będą niewiele się różniły to kompresor szmelc. Podaj jakieś konkrety typu - temperatura na wylocie z kratek, ciśnienie LP i HP, Wentylator na jakiej pozycji, obroty silnika, Bo tak to możemy porozmawiać o rybach ale też nie za bardzo.
Tak, ale w Scenic II. Z tym że nie wyłączałem silnika ale wyłączałem klimę na kilkanaście sekund i włączałem ponownie. Z tego co mi powiedzieli to tak jest kompresor o zmiennej wydajności i coś w nim nawalało. U mnie nie było to aż tak złe i dotrwało do zmiany samochodu, ale możliwe, że się będziesz musiał liczyć z wymianą kompresora.
Reszta rzeczy sprawdzona, czyli: - układ jest szczelny, - czujnik ciśnienia sterujący kompresorem pokazuje ciśnienie 6-7 bar, - wentylator się włącza, - panel "klimatronika" podaj prawidłowo na czujnik 5V ciśnienia i podaje masę na "swój zielony", jest przejście sterujące zaworem regulującym pojemność sprężarki (na dole sprężarki z pinem 7 "klimatronika"),...
Odkopuje temat. Napiszę co do tej pory wymieniłem i sprawdziłem. Wymieniony czujnik zmiennej pojemności Wymieniony opornik chłodnicy Sprawdzony presostat(wentylator się załącza na drugi bieg) Klimatyzacja sprawdzona pod kątem szczelności i czynnik uzupełniony. Problem wciąż związany z brakiem działania klimy na postoju ale w sumie podczas jazdy ponad...
ale gdy przestaje działać to sprzęgło jest załączone i kompresor się kręci.
Czujnik ciśnienia działa? jakie ciśnienia układu? (diagnostyka), i jeszcze jedno ,jak gługo klima była pusta( filtr wilgoci, zawór redukcyjny ,który się znajdyje w przewodzie). Pozdrawiam. Dodano po 17 Jakie ciśnienie wysokie i niskie w czasie jak kompresor działa
Witam. Mam problem z zaworem o numerze 6560949 auto renault laguna 2, mianowicie mam wyciek zielonego czynnika z miejsca gdzie znajduje się on w kompresorze. Mechanik mówił że wymiana takiego zaworu by pomogła. Mam stary kompresor chyba zatarty albo coś, ale ten zawór jest dobry i stąd pytanie, jak go wymontować z kompresora ? Czy trzeba rozebrać cały...
No i czy przy wymianie sprężarki zaglądał ktoś do dyszy dławiącej.Wiadomo by było czy zaciera się kompresor czy nie.
Witam. Tym razem szukam odpowiedzi na pytanie - czy ktoś z was wymieniał sprzęgiełko kompresora klimy? U mnie spec od klimatyzacji stwierdził wymianę tego elementu twierdząc że jest tu kompresor z kołem pasowym z klinem. Pytanie czy w tym modelu występowały różne kompresory czy tylko jeden? Pozdro.
Sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji, sprawdzić prąd na kompresor, zrobić diagnostykę o ile jest możliwość może czujnik ciśnienia zgnił lub się uszkodził, często tak bywa w lagunach, scenikach 2, na koniec podaj prąd na kompresor i zobacz czy chłodzi, obejrz kostkę od kompresora czy nie zgniła.
Witam Wiem że temat był już naruszany wiele razy, nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem związany z klimatronikiem w mojej lagunie. A sprawa jest następująca: W maju bieżącego roku pojechałem do mechanika w celu sprawdzenia i napełnienia klimatyzacji gdyż na wyświetlaczu pojawił się napis SERVICE. Podpowiem że autko kupiłem w zeszłym roku...
laguna ma kompresor który posiada dwie wtyczki elektryczne: zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego oraz druga do elektrozaworu do sterowania wydajnością. Spręzarka pracuje gdy podane jest zasilanie na sprzęgło i gdy BRAK jest zasilania na elektrozawór. Po podaniu zasilania na elektrozawór spręzarka zmniejsza swoją wydajność ale nie do zera. Problemem...
Witam, potrzebuję dowiedzieć się w zakresie jakich wartości pracuje czujnik w obwodzie sterowania mocą sprężarki. Jest to czujnik zabudowany w kompresorze i nie występuje jako część zamienna a mam go niestety uszkodzony. Wpadłem na taki pomysł, że może by tak oszukać układ i zadać stałą wartość odczytywaną przez czujnik. Co prawda kompresor będzie pracował...
wiem gdzie idzie wiązka, niewiem co steruje masą załączającą elektromagnes. W autodacie jest jedna wiązka a w praktyce są dwie. Dlatego szukam jakiejś podpowiedzi skąd podać masę sterująca elektromagnesem, żeby nie było sytuacji że kompresor będzie pompował dopuki nie rozsadzi instalacji
Jeżeli warsztat w którym napełniałeś klimatyzacje zajmuje sie tym profesjonalnie to można wychodzić z założenia że tak to może być powodem wadliwe funkcjonującej sprężarki. Jest parę domowych sposobów na sprwdzenia czy to naprawdę jest awaria sprężarki i tak po pirwsze ,jezeli klima jest napełniona to w klimatronicu zjechać żądaną tem wewn. na minimum...
Szukam węża klimatyzacji łączącego kompresor z filtrem osuszacza do Reno Laguny silnik 1.8 bęzyna rok 1998. W załączniku zdięcie.
Tak wiec problem z kabelkiem został rozwiązany jakiś nawiedzony podpiął wszystko na krótko zostało usunięte po nabiciu wszystko było ok do momentu gdy wystrzeliła chłodnica od klimy. Moje pytania : czy w lagunie po włączeniu ac powinny od razu włączać się wiatraki? Czy kompresor także od razu powinien zaskoczyć?
Witam,bede wdzieczny za pomoc w sprawie klimatyzacji w Renault Laguna 2.0 16v,95r.Poprostu przestala dzialac,bylem w,,serwisie,,nabili gaz i dalej sie nie wlacza,ale oczywiscie musialem za to zaplacic,jakas paranoja.Mam pytanko czy to moze poprostu kompresor padl?Albo cos innego???
A pwiedz mi kolego w jakim trybie masz włączoną tą klme? Auto czy manual? Jeśli w trybie auto to jest to normalne że na przemian włacza się i wyłancza, chodzi o to że jeśli automat stwierdzi że osiągnięta została żądana temperatura to wyłączy kompresor aby nie zużywać mocy silnika.
Witam! Po sprawdzeniu układu okazało się ,że bardzo powoli uciekał czynnik (mikroskopijna dziurka przy chłodnicy). Kompresor załączał się kiedy było tego czynnika jeszcze troszeczkę ,ale gdy już cały uciekł to nawet kompresor się nie włączał.Zaspawane ,nabite klima buja!!!Dzięki wielkie za pomoc!Pozdrawiam
Kompresor klasyczny ze sprzegłem? Sprzegło rusza? ma napiecie? co sie stanie jak wysterujesz przekaznik sprzegła?
To zatarł się w końcu kompresor czy rozleciało się koło pasowe na wale samo z siebie?. Kompresor się zatarł, zatrzymał się, a silnik pracował. Koło pasowe wału korbowego musiało się ślizgać na gumowym tłumiku drgań, który się stopił. W tytule remont głowicy a w opisie nic na jej temat nie ma.. Szukam porad co trzeba podczas tego remontu jeszcze dokupić...
Właśnie zdemontowałem górę, czyli pokrywę zaworów. Pasek na wałkach rozrządu był cały. Rozciąłem go i szarpnąłem i wyszedł cały. Efekt. Wyrwane 11 ząbków najprawdopodobniej spod wału korbowego. Natomiast po poluzowaniu wałków rozrządu, zdjęciu regulatorów luzu, na pierwszy rzut oka wszystkie zawory ssące stoją na tej samej wysokości. Próbowałem je popychać...
Podaj plusa kablem prosto z akumulatora na kompresor bo po zimie mógł się zatrzeć i zobacz czy w ogóle działa, potem przydało by się zobaczyć czy jest gaz w przewodach i czujnik na przewodzie aluminiowym bo w nowszych renówkach najczęściej czujnik pada, można go podmienić bez problemu bo na przewodzie jest zaworek taki jak wentyl samochodowy i gaz nie...
Ok. nie prześlę ci schematu bo nie chcę mi sie go skanować ale opiszę piny i zrobię korektę twojego opisu. Masa, złącze a1, d 16 i d30, kompresor a 15 i a 7 7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C 15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki zgadza się 8 - ścieżka A czujnika...
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Tak przeszukałem Internet i czy to moze byc wiazka od kompresora klimatyzacji??
A sprzęgło kompresora też słychać?
Przyczyna jest wtyczka przy kompresorze. Kabelki przy samej wtyczce sie utleniaja. Wystarczy wymienic wtyczke lub dolutowac nowe kabelki i wszystko hula.
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Prawdopodobnie uszkodzony jest przewód sterujący kompresorem. Trzeba go naprawić a ten biały nie będzie potrzebny.
Witam, U mnie w lagunie 2 miałem podobny problem, kompresor się nie załączał, wentylator pracował. Okazało się że wiązka do kompresora była niedrożna, została skrócona i przywrócona do stanu użytkowania (lepiej niż fabrycznie) 😉. Sprawdź kolego wiązkę skoro piszesz że przycisk załączenia Klimy świeci to nie dostajesz napięcia na kompresor.
Sprawdż wtyczkę na kompresorze. Wygląda na to że nie łączy i przez to ten błąd.
Sprawdź czy sprzęgło kompresora się załącza i czy podawane jest na nie napięcie, sprawdź czujnik ciśnienia i czy jest odpowiednia ilość czynnika. Miałem podobne objawy w zupełnie innym samochodzie i okazało się że termik w kompresorze jest uszkodzony, z czasem całkiem przestało chłodzić. Nie mówię że to akurat to.
Okazało się że miałem przerwę w środku wtyczki przy zaworze kompresora. Żarówka świeci powyżej 3000obr, mruga poniżej 3tys. Nie zamawiałem tranzystora, sterowanie działa prawidłowo. W układzie na dodatek brakowało 120 gram czynnika. Juz tak nie ryczy kompresor. W serwisie powiedzieli, że zaczęliby pierw od zaworu dławiącego przy następnej wizycie za...
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki jakie udało mi się znaleźć, sprawdziłem na stole. Każdy przekaźnik daje odgłos działania (pyka) każdy bezpiecznik na stole sprawdziłem miernikiem (i te z komory silnika i z przedziału dla pasażerów). No chyba że są jeszcze jakieś ukryte o których nie wiem. Nie mogę znależć tych bezpieczników co są w środkowej konsoli:...
Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor...
jeśli będzie zbyt mała ilość czynnika a temperatura otoczenia będzie powyżej 20 st. to ciśnienie wstępne w układzie będzie wystarczające by presostat uruchomił sprężarkę ale efektu chłodzenia nie będzie.Zacznij od sprawdzenia ilości czynnika bo to jest najtańsze a jesli będzie OK to szukaj kompresora lub zaworu
Podłącz węzyk gumowy na króciec dmuchnij mocno ustami ew. kompresorem z ustawionym 1 bar i zmierz czy na wyjsciu z czujnika rośnie napiecie.Jest masa 5V i sygnał .Diagnoza wstępna w 15min
ogólnie sprawdzałem czujnik kompresorem na stole i wyglada na to ze wszytsko jest ok, ps. cały czas myslałem ze masa z czujnika = masa samochodu, bede szukał dalej. Narazie wielkie dzieki
robiłem 18 16V 98 ostatni tłumik tak zardzewiał w srodku że kompresorem nie dało rady przedmuchać ale łatwo to sprawdzić jeden kręci a drugi dłonią sprawdza na wydechu czy jest podmuch
U mnie w bmw jeździ renault a lagunie 3 jeździ też renault aby w blotołazie jeździ bmw
klimatyzacja kompresor laguna kompresor lodówka kompresor lodówka kompresor gudepol
patriot viper blackout schemat suszarka korpus podnośnika ursus
rolety zewnetrzne rolety zewnetrzne
Skoda Fabia - Wszystkie kontrolki zapalają się podczas jazdy Skoda Fabia 1: Opadające wskazówki i kontrolki