W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
To że po naciśnięciu na zaworki wylatuje czynnik o niczym nie świadczy,może go być zbyt mało i czujnik nie pozwala załączyć kompresora. Przy napełnianiu klimatyzacji trzeba było nabić z czynnikiem pod UV - teraz było by widać gdzie jest dziura a tak znowu zapłacisz niepotrzebnie za nabijane.
TEXA głupoty wypisuje. Sprawdź presostat, sprawdź ilość czynnika.
Wymiana uszczelnienia może skończyć się tak samo jak wcześniej. Problemem nie musi być samo uszczelnienie a zużyta i/lub skrzywiona oś sprężarki lub skrzywiony,zwichrowany dekiel. Jeżeli na wale sprężarki są "wżery" lub wał nie pracuje współosiowo to żadna wymiana uszczelnień nie zapobiegnie ucieczce czynnika.
Twój spec się nie mylił. Powinieneś mieć tam sprężarkę VALEO (VAL699088) i ona jest właśnie z klinem.
Przecież z klimatronika wychodzi tylko wysterowanie nisko prądowe masą a nie wchodzi na biały kompresora"
na 99% siada czujnik ,podobne rozwiązanie ma laguna Dla pewności podjedz pod kompresor i najpierw spuść do 0,5 atmosfery a następnie dopompuj może ruszyć i będzie śmigać ,takie cuda dzieją się przy zmianie temperatury ,lub jak pisałem przy uszkodzonym czujniku(bateria siada)
Tak, ale w Scenic II. Z tym że nie wyłączałem silnika ale wyłączałem klimę na kilkanaście sekund i włączałem ponownie. Z tego co mi powiedzieli to tak jest kompresor o zmiennej wydajności i coś w nim nawalało. U mnie nie było to aż tak złe i dotrwało do zmiany samochodu, ale możliwe, że się będziesz musiał liczyć z wymianą kompresora.
Tak przeszukałem Internet i czy to moze byc wiazka od kompresora klimatyzacji??
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
No i czy przy wymianie sprężarki zaglądał ktoś do dyszy dławiącej.Wiadomo by było czy zaciera się kompresor czy nie.
ale gdy przestaje działać to sprzęgło jest załączone i kompresor się kręci.
A sprzęgło kompresora też słychać?
mi to wygląda jakby na stykach coś nie łączyło, ewentualnie zwarcie, sprawdzałeś pod tym kątem? A co ma łączenie na stykach do włączania się sprężarki w minusowych temperaturach?
Sprawdź jaką temp. zewnętrzną ci wskazuje, bo jeżeli na minusie to niekoniecznie kompresor musi działać, i jakie masz ciśnienie w układzie, a kompresor nie działa cały czas tylko czasem zależnie od ciśnienia w układzie
Renault Laguna 3 kombi 2.0 96 kW Rozumiem że chodzi o 2.0 dci :?: wyświetla się błąd "'przerwany obwód z klimatyzacji' To jakiś wypasiony musi być ten komputer jak takie zdawkowe tłumaczenie błędu :D Sprawdzić zasilanie na wtyczce kompresora . Jak jest - a stawiam 90:1 że jest :D - to wymienić cewkę kompresora
Sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji, sprawdzić prąd na kompresor, zrobić diagnostykę o ile jest możliwość może czujnik ciśnienia zgnił lub się uszkodził, często tak bywa w lagunach, scenikach 2, na koniec podaj prąd na kompresor i zobacz czy chłodzi, obejrz kostkę od kompresora czy nie zgniła.
Czujnik ciśnienia działa? jakie ciśnienia układu? (diagnostyka), i jeszcze jedno ,jak gługo klima była pusta( filtr wilgoci, zawór redukcyjny ,który się znajdyje w przewodzie). Pozdrawiam. Dodano po 17 Jakie ciśnienie wysokie i niskie w czasie jak kompresor działa
masz uszkodzony czujnik który jest w kompresorze. Miałem taki sam problem w takim samochodzie.
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Przyczyna jest wtyczka przy kompresorze. Kabelki przy samej wtyczce sie utleniaja. Wystarczy wymienic wtyczke lub dolutowac nowe kabelki i wszystko hula.
laguna ma kompresor który posiada dwie wtyczki elektryczne: zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego oraz druga do elektrozaworu do sterowania wydajnością. Spręzarka pracuje gdy podane jest zasilanie na sprzęgło i gdy BRAK jest zasilania na elektrozawór. Po podaniu zasilania na elektrozawór spręzarka zmniejsza swoją wydajność ale nie do zera. Problemem...
Szukam węża klimatyzacji łączącego kompresor z filtrem osuszacza do Reno Laguny silnik 1.8 bęzyna rok 1998. W załączniku zdięcie.
Witam, U mnie w lagunie 2 miałem podobny problem, kompresor się nie załączał, wentylator pracował. Okazało się że wiązka do kompresora była niedrożna, została skrócona i przywrócona do stanu użytkowania (lepiej niż fabrycznie) 😉. Sprawdź kolego wiązkę skoro piszesz że przycisk załączenia Klimy świeci to nie dostajesz napięcia na kompresor.
Witam,bede wdzieczny za pomoc w sprawie klimatyzacji w Renault Laguna 2.0 16v,95r.Poprostu przestala dzialac,bylem w,,serwisie,,nabili gaz i dalej sie nie wlacza,ale oczywiscie musialem za to zaplacic,jakas paranoja.Mam pytanko czy to moze poprostu kompresor padl?Albo cos innego???
Sprawdż wtyczkę na kompresorze. Wygląda na to że nie łączy i przez to ten błąd.
Prawdopodobnie uszkodzony jest przewód sterujący kompresorem. Trzeba go naprawić a ten biały nie będzie potrzebny.
Więc tak : czujnik okazał się zaworem zmiennej wydajności, czyli jest to jakiś zespół wykonawczy. Nie da się go oszukać, bo to w zależności od podawanego na niego napięcia steruje on wydajnością kompresora. Niestety nadal jest uszkodzony :-( więc wydajność kompresora jest niewielka. Może ktoś wie, gdzie mogę kupić taki zaworek, najlepiej w okolicach...
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
To nie czujnik tylko zawór sterujący wydatkiem kompresora, Sprawdź czy przewód sterujący zaworem nie ma zwarcia do masy, odłącz panel klimy, wtyczkę od zaworu i wtedy sprawdź
Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor...
Tak wiec problem z kabelkiem został rozwiązany jakiś nawiedzony podpiął wszystko na krótko zostało usunięte po nabiciu wszystko było ok do momentu gdy wystrzeliła chłodnica od klimy. Moje pytania : czy w lagunie po włączeniu ac powinny od razu włączać się wiatraki? Czy kompresor także od razu powinien zaskoczyć?
A pwiedz mi kolego w jakim trybie masz włączoną tą klme? Auto czy manual? Jeśli w trybie auto to jest to normalne że na przemian włacza się i wyłancza, chodzi o to że jeśli automat stwierdzi że osiągnięta została żądana temperatura to wyłączy kompresor aby nie zużywać mocy silnika.
Sprawdź czy sprzęgło kompresora się załącza i czy podawane jest na nie napięcie, sprawdź czujnik ciśnienia i czy jest odpowiednia ilość czynnika. Miałem podobne objawy w zupełnie innym samochodzie i okazało się że termik w kompresorze jest uszkodzony, z czasem całkiem przestało chłodzić. Nie mówię że to akurat to.
jeśli będzie zbyt mała ilość czynnika a temperatura otoczenia będzie powyżej 20 st. to ciśnienie wstępne w układzie będzie wystarczające by presostat uruchomił sprężarkę ale efektu chłodzenia nie będzie.Zacznij od sprawdzenia ilości czynnika bo to jest najtańsze a jesli będzie OK to szukaj kompresora lub zaworu
Jeśli kręci na sucho to na pewno głowica do roboty. Koszt ok 400-800zl jeśli chodzi o regenerację w zależności od części. Uszczelka pod głowice, śruby głowicy, uszczelniacze wałków i oczywiście cały kompletny rozrząd plus koło na dole na wal i pasek do osprzętu. Od razu wiadomo olej, filtr. Pasuje dokładnie zobaczyć co stanęło i spowodowało kolizje...
Moim zdaniem za duży pobór. Przegłądam schemat i nie widzę co mogło by pobierać taki prąd. Sprawdź przy samym kompresorze ile pobiera sprzęgło.
wiem gdzie idzie wiązka, niewiem co steruje masą załączającą elektromagnes. W autodacie jest jedna wiązka a w praktyce są dwie. Dlatego szukam jakiejś podpowiedzi skąd podać masę sterująca elektromagnesem, żeby nie było sytuacji że kompresor będzie pompował dopuki nie rozsadzi instalacji
Kompresor klasyczny ze sprzegłem? Sprzegło rusza? ma napiecie? co sie stanie jak wysterujesz przekaznik sprzegła?
U mnie w bmw jeździ renault a lagunie 3 jeździ też renault aby w blotołazie jeździ bmw
Witam! Po sprawdzeniu układu okazało się ,że bardzo powoli uciekał czynnik (mikroskopijna dziurka przy chłodnicy). Kompresor załączał się kiedy było tego czynnika jeszcze troszeczkę ,ale gdy już cały uciekł to nawet kompresor się nie włączał.Zaspawane ,nabite klima buja!!!Dzięki wielkie za pomoc!Pozdrawiam
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki jakie udało mi się znaleźć, sprawdziłem na stole. Każdy przekaźnik daje odgłos działania (pyka) każdy bezpiecznik na stole sprawdziłem miernikiem (i te z komory silnika i z przedziału dla pasażerów). No chyba że są jeszcze jakieś ukryte o których nie wiem. Nie mogę znależć tych bezpieczników co są w środkowej konsoli:...
Okazało się że miałem przerwę w środku wtyczki przy zaworze kompresora. Żarówka świeci powyżej 3000obr, mruga poniżej 3tys. Nie zamawiałem tranzystora, sterowanie działa prawidłowo. W układzie na dodatek brakowało 120 gram czynnika. Juz tak nie ryczy kompresor. W serwisie powiedzieli, że zaczęliby pierw od zaworu dławiącego przy następnej wizycie za...
Podłącz węzyk gumowy na króciec dmuchnij mocno ustami ew. kompresorem z ustawionym 1 bar i zmierz czy na wyjsciu z czujnika rośnie napiecie.Jest masa 5V i sygnał .Diagnoza wstępna w 15min
Jeżeli warsztat w którym napełniałeś klimatyzacje zajmuje sie tym profesjonalnie to można wychodzić z założenia że tak to może być powodem wadliwe funkcjonującej sprężarki. Jest parę domowych sposobów na sprwdzenia czy to naprawdę jest awaria sprężarki i tak po pirwsze ,jezeli klima jest napełniona to w klimatronicu zjechać żądaną tem wewn. na minimum...
Z opisu wygląda mi to na zużytą sprężarkę. Jeżeli ciśnienia LP i HP będą niewiele się różniły to kompresor szmelc. Podaj jakieś konkrety typu - temperatura na wylocie z kratek, ciśnienie LP i HP, Wentylator na jakiej pozycji, obroty silnika, Bo tak to możemy porozmawiać o rybach ale też nie za bardzo.
robiłem 18 16V 98 ostatni tłumik tak zardzewiał w srodku że kompresorem nie dało rady przedmuchać ale łatwo to sprawdzić jeden kręci a drugi dłonią sprawdza na wydechu czy jest podmuch
ogólnie sprawdzałem czujnik kompresorem na stole i wyglada na to ze wszytsko jest ok, ps. cały czas myslałem ze masa z czujnika = masa samochodu, bede szukał dalej. Narazie wielkie dzieki
Napięcie siada bo elektromagnes za dużo prądu pobiera wsadź miernik w bezpiecznik i zmierz amperaż, w takich renówkach szukanie zgnić zaczyna się od skrzynki bezpiecznikowej na podszybiu obok akumulatora, skoro obroty spadają to wygląda jakby działała normalnie ja obstawiam cały czas problem z kompresorem że się zapiek i za dużo prądu pobiera pozatym...
Zakładam że turbo z odzysku, w stanie bylejakim, bo projekt do zajechania. Robota pewnie za darmo, skoro autor wie jak to mechanicznie ulepić... Raz miałem pomysł dorzucić kompresor... Rok zabawy, kombinowania, koszta gratów znikome. Robota moja. Za świnie robiło LPG, które i tak było. Latało fest! Gdzieś po 3000-4000 km skrzynia wypluła łożyska ;)...
Witam, Jak w temacie, mam ciężką przeprawę z taką laguną (podobną - 2003 2.0turbo f4r764), naprawiałem w niej robiłem troche mechaniki - klima wymiana chłodnicy&kompresora + do tego doszedł rozrząd w międzyczasie...... a wszystko sie w czasie rozeszło, w końcu poskładałem wszystko , i co się okazuje, nie pali (brak paliwa, przekaźnik nie załącza, oczywiście...
ok,a ja zadam pytanie. mam safrana ph II,klima automat.nie chlodzi.gaz dobity,jest dobra ilosc,uklad zalacza się,sprezarka chodzi. rury do zaworu rozpreznego sa zimne,czasami chlodzi nie z moco jaka powinna,ale chlodzi przez klikanascie sekund,pozniej znow D.... co moze byc? fachowcy od klimy mowia ze sprezarka,wiec czemu wezyki sa zimne i czasem się...
Bylem na szrocie I wstawil 4 panele I na ani jednym nie ma zasilania, myslalem ze to wina tego ze sa inne nr. Wczoraj podmienilem dwa przekazniki kolo akumylatora odpiwiedzialne za wolne I wysokie obroty, wyciaglem I przeczyscilem bezpiecznik 20a. obok UH ten z boku, odpowiedzialny za klime. Odlaczylem akum na 40 min I po ponownym podlaczeniu zaswiecilo...
K56 to typ nadwozia (kombi) a typ silnika u ciebie to F4P. Sprawdź kompresorem jak napisałeś. Jeszcze nie spotkałem tego silnika po zerwaniu zębów na pasku żeby nie uszkodziło zaworów, ale może masz szczęście. Każdy zawór uderzony powinien być wymieniony, ponieważ istnieje ryzyko urwania się grzybka zaworu później.
Nie wiem jaka jest turbina w dci ale jakas inna zasada dzialania od standartowych z tego co opisales. Normalnie turbina zawsze sie kreci i nie ma zaworu ktory by ja calkowicie odlaczal. Owszem jest tzw wast gate ktory przy przekroczeniu po stronie kompresora max cisnienia otwiera zawor i spaliny czesciowo omijaja wirnik turbiny przez co spadaja obroty...
Przepraszam że odrobinę odbiegnę od tematu, ale jaką rolę pełni czujnik ciśnienia spalin przed turbo w przypadku obecności DPF w LII 2.0 dCi? Miałem zatkaną rurkę tego czujnika, 8 bar z kompresora tego nie przepchnęło, dopiero moczenie w nafcie. Przy takiej niedrożności ECU był pewnie trochę "oszukiwany" tylko jaki wpływ i na co mogło to mieć? Błędów...
witam mam taki problem włączam klimatyzację i dmucha ciepło kompresor sprawny klima nabita i rurki które idą do środka auta mocno zmrozone a wsrodku leci ciepło proszę o pomoc
Dostałam dzisiaj propozycje od komisu na audi a4 b6 sedan bordowy nawet podoba mi się bardziej jak passat Na pewno B6 a nie B5? Jak B6 to odpuścić na dobry egzemplatrz trzeba mieć 10tys+ Może jakiś z tych? (ten merc pewnie pordzewiały ale trzeba obejrzeć) https://www.olx.pl/d/oferta/audi-a3-1-9-...
Wirtam. Nabyłem ostatnio Webasto Bw50 benzynka, rozebrałem na czesci wyczysciłem wszystko, poskładałem aby było szczelne. Wszystkie elementy sprawne, swiece grzeją, pompa wody ładnie pompuje. Wentylator pracuje jakby oscylacyjnie-nierówno. Po właczeniu webasto ładnie pompuje wode, pompka paliwa cyka, w pewnym momencie odpala-słychac szum. Z wylotu...
czesc. umnie tez dramat. ale po kolei. juz po tescie sprezania i wymianie świec. ale po kolei: Gdy bylem niedawano w ASO to testy fizyczne pokazaly ze komprecja jest dobra a dwa cylindry mają ciutke mniej. Dziś mechanik mi sprawdzal kompresję ale nie klasycznie przez krecenie rozrusznikiem a na zatrzymanym silniku, czyli ustawil tlok tak ze byl jak...
U mnie problemem okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania, robiła jakieś zwarcie i wyskakiwał błąd... jeżeli na clipie pokazuje błąd czujnika ciśnienia doładowania, to najpierw warto sprawdzić sam czujnik. Nowa kostka w ASO 30-40zł, ja swoją zrobiłem za darmo (piny z kabelkami zaizolowane idealnie pasujące na "bolce w czujniku", stare kabelki...
Ach te opisy problemów tutaj. Powróżmy ,EGR ,MAF?
Jestem ponownie, Pojeździłem trochę zmieniając KOMPENSACJE. Wydaje mi się że teraz jest już chyba lepiej zrobiłem screen-y z ustawień mojego kompa żebyście mogli spojrzeć co jeszcze by należało zmienić :) W temacie szczelności to nie za bardzo wiem jak to sprawdzić żeby było na bank dobrze. Przed regeneracją wtrysków po rozkręceniu praktycznie wszystkie...
Nie dziwie się że nastąpiła decyzja o zmianie auta, no bo taka puszka i 3 cylindry - prawie jak kosiarka także tutaj będzie spora różnica i jak idziemy w segment D - wg mnie polecany - to skok będzie spory. Tutaj nawet Audi A4 B5 z 98 było by sporą różnicą w kulturze pracy silnika, wygodzie i wyciszeniu. Jeśli chodzi o 1,8T to - owszem w A4 B7 też jest...
Mechanik twierdził że okolo 7, dokładnie nie pamiętam.
Widziałeś w ogóle budowę tej głowicy ? chyba nie
Pasek obraca się razem z kołami zębatymi na wale i na rozrządzie? Otwórz korek wlewu oleju (ewentualnie zdejmij pokrywę) i zobacz czy obracają się wałki rozrządu. Przekręcaj kołem ręcznie (kluczem na kole pasowym wału korbowego) - nie rozrusznikiem!!! - skorzystaj z pomocy drugiej osoby. Obracając rozrusznikiem możesz pokrzywić zawory (jeśli już tego...
i tu moze byc problem - dobry warsztat w okolicy znalezc. a co sadzisz o gotowym CHRA? i czy te kierownice trzeba tez wymienic?
A masz porównanie jak było przed wymianą, a jak jest po wymianie zawieszenia? Może masz ( i nie wiesz o tym) wersje GTI ? :D A może zostałeś ofiara obiegowych opini o "wspaniałości" i wyższości golfa nad innymi markami i teraz zderzyłeś się z brutalna prawdą? To zwykłe auto klasy kompakt, o małym rozstawie osi wiec szału nie będzie. Za kasę za którą...
klimatyzacja kompresor laguna kompresor lodówka kompresor lodówka kompresor kowal
telewizory jedna antena zwrotnica intel 4965agn kalafonia izopropanol
instrukcje montazu instrukcje montazu
Lekkie tarcie bębna w pralce Bosch - przyczyny i diagnoza Jak zresetować nawigację SmartGPS SG 720?