Według mojej wiedzy to bardziej przypomina sprężarkę od liaza. Tak czy inaczej podstawa to smarowanie rozbryzgowe. Obecnie tworzę kompresor na bazie tatry 148 i po założeniu pompy wspomagania jako pompy olejowej po 3sekundach pracy pompa staneła na amen i tylko dym z paska poszedł. Jakas wybrakowana pewnie albo za cienki przewód tłoczący olejowy .Jakie...
Sworzeń ma mieć nie mniej niż 21,9. Luz dopuszczalny 0,12. Smarowane pod ciśnieniem to ma być ciasno ;) Suchy sworzeń ciężko wcisnąć. Uszczelki kupisz też w Mascort, ale nie wiem czy wyjdzie taniej ;) Dosyć dobre jakościowo. Ja bym się ew. zastanowił nad pomiarem przestrzeni szkodliwej i ew. zrobieniem cieńszych uszczelek pod głowice ;) Pierścienie...
Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące kolejności, a raczej ułożenia pierścieni tłokowych w chińskim kompresorze. Średnica tłoka 47mm. Są trzy pierścienie: dwa uszczelniające wyglądające identyczne i jeden olejowy. Problem pojawił się, gdy nieświadomy ściągnąłem pierścienie i chcąc zakładać nowe, zauważyłem że mają ścięcie na krawędzi. Pytanie jak...
Jeżeli po ruszeniu palcami silnik rozpędza się i pracuje to nie spieszyłbym się z diagnoza o jego uszkodzeniu. A jak pali kondensatory, to też jest ok??? Ile takich kosmicznie ciężkich rozruchów już przeszedł? Ciekawe czy w układzie jest termik? Do tego: odkręciłem pokrywę tylną. Olej był czarny. A propos kondensatora. Powinien być X2, min 275 VAC....
A ja uwierzę - z prostej przyczyny - nie trzyma zawór zwrotny i któryś z roboczych, powietrze się cofa ze zwrotnego, przez zawór roboczy i pierścienie do karteru, przeciek jest mały to go nie słychać a brak odpowietrznika robi swoje. Aby potwierdzić trzeba by zamontować trójnik tam gdzie jest odpowietrznik i dołożyć manometr. Podobna sytuacje miałem...
Oby się okazało, że to on jest winowajcą a nie coś innego. Na pewno to , ja siedząc przed komputerem nie mam szklanej kuli i polegam zawsze na odpowiedziach innych , dużo dają zdjęcia . Ważne że doszliśmy do końca. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. W jakiej kolejności i kierunku powinny być założone pierścienie na tłok w pompie Fiac AB510 ? Poniżej...
Polecam olejowe są trwalsze. Masz tu ładnie wyjaśnione: "Czym się różnią? W pierwszej wersji (olejowy) pompa sprężarki jest smarowana odpowiednim olejem. Taki olej powinniśmy regularnie wymieniać, a nie są to popularne specyfiki, lecz oleje dedykowane do kompresorów (np. takie, które się nie pienią). Smarowanie powoduje, że urządzenie posłuży nam dłużej,...
Witam. Mam problem z kompresorem dwucylindrowym firmy ROCKOWORTH. Ciągnie powietrze tylko na jeden cylinder, myślałem że może jest coś z pierścieniami, ale niestety po rozebraniu okazało się że cylinder, tłok i pierścienie są ok. Ogólnie po włączeniu nie rozpędza się tak jak na początku tak jak by silnik wolniej chodził ale jeden z cylindrów normalnie...
I tak muszę kupić pierścień olejowy ponieważ był pęknięty. Tylko niewiem jaki nadwymiar wziąść. Dodaję że jest to tylko kompresor do pompowania koła w samochodzie itp więc nie będe robił szlifu. Lata już swoje ma więc cylinder już pewnie powiększył swoją średnicę.
Witam! Kupiłem w zeszłym roku kompresor olejowy Elektra Beckum lp 325/10/40. Sprzęt stary, niemiecki z dobrych czasów - rocznik 1986. Ponoć dziś E.B. to Metabo. https://obrazki.elektroda.pl/3536207100_... Po dwóch kompresorach z Juli i Castoramy (Meec 750 i jakiś inny ryż), które padły natychmiast po zakończeniu gwarancji a są nienaprawialne,...
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Wygląda na to że ma pierścienie olejowe.
Wystarczy zdjąć głowiczkę aby sprawdzić zaworki, ale przyczyna może być inna-uszczelka pod głwiczka ( w czasie pracy słychać głośnie rytmiczne syczenie) lub peknięte pierścienie. Nieszczelności nie ma nigdzie?
Witam, czy kompresor tłokowy, olejowy uruchamiany z przemiennika częstotliwości z rampą narastającą 4 lub 5 sekund będzie zużywał się szybciej? Chodzi mi o tłoki, tuleje, pierścienie. W nich jest chyba smarowanie rozbryzgowe więc chyba narastanie prędkości od 0 do max obrotów w czasie 4 lub 5 sekund będzie miało wpływ negatywny. Jak uważacie? Może ktoś...
Jeżeli dolny pierścień ma otwory to jest to pierścień zgarniający czyli olejowy . Jeżeli gładź cylindrowa jest ładna to nie przejmuj się tym fioletem na tłoku . Przytrarcie na tłoku możesz delikatnie zapolerować . Gorzej będzie z pierścieniami , trzeba kupić nowe . PS Jaka jest średnica tłoków ?
My też nie wiemy. Oczekujesz, że ktoś ze 100% pewnością określi co zostało uszkodzone, a Tobie nie chce (?) się nawet odkręcić dekla żeby sprawdzić ręką czy nie jest zatarty? Mogły pęknąć pierścienie, mógł pęknąć też i tłok. Cokolwiek się tam wydarzyło z kompresora zostaje sam silnik (o ile też nie usmażyło mu uzwojeń).
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Czy jest to sprężarka chlodnicza ? Jeżeli tak to brakuje jej pierścieni olejowych na tłokach, trzeba kupić pierścienie o odpowiednich wymiarach wytoczyć kanały, wywierćić małe otworki i zmontować. Jeżeli konstrukcja tłoka uniemożliwia wytoczenie dodatkowego kanału to należy zrezygnować z jednego pierścienia uszczelniającego, poszerzyć kanał i zastąpić...
Pierścienie olejowe zobacz czy ma w pierwszej kolejności jak ma do odma do zrobienia, jak nie ma pierścieni to odma nie pomoże.
Ja przerobiłem Gierscha R1V. Na razie prawie.... odpalił na ropie . Musze dokończyć sprawę podawania paliwa. Jak już zakończę prace konstrukcyjne to pewnie zasypie pewne osoby pytaniami dlaczego to nie odpala :D Zdjęcie samego drążka http://obrazki.elektroda.net/84_12626819... p.s Wiecie że największy problem mam z kompresorem. We wszystkich marketach...
Nada się i to bardzo, dokup tylko zbiornik, armaturę, zobacz mój. Nie tak prędko mistrzu... Większość tego typu kompresorów nie ma pierścieni olejowych na tłokach ani odseparowanej skrzyni korbowej o dolotu. W najlepszym przypadku będzie tylko pić oleju przez dolot i/albo pierścienie, zarzyga się nagarem i skończy na złomie. W najgorszym jak ktoś będzie...
Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki? Pozdrawiam Ja sobie...
Zakupiłem rok temu nową pompę do kompresora Jaką "pompę do kompresora" - może po prostu spreżarkę? Pompa do kompresora to może być na przykład olejowa w dużych jednostkach. Powietrze cofa się przez zawory w głowicy a następnie przez pierścienie, i ucieka przez odpowietrznik oleju co wyraźnie słychać zaraz po wyłączeniu kompresora, a to skutkuje ciągłym...
Witam. Przystąpiłem do naprawy swojego kompresora OMA B-5900 z 2010r. Po rozkręceniu (wyjęciu tłoków itd.) okazało się, że mam do wymiany mały tłok (55 cm), korbowód, panewki. Standardowo komplet uszczelek oraz pierścienie na obu tłokach. Kompresor kupiony w firmie Kupczyk. Po zapytaniu o części, okazało się że są dostępne, ale ich koszt to blisko 1...
Kompresor nie opiekuje przez olej 5w czy 10w. Ciężarówka nie wskazuje wymiany oleju Najczęściej winne są pierścienie i lub tuleja. To co kompresor wypluje na most przez osuszacz to jest litr lub może dwa, są kierowcy którzy zauważyli że most cały mokry od oleju ale w ogólnym rozrachunku nie widać zuzycia oleju na bagnecie czy wyświetlaczu ponad normę...
Można na upartego używać do powietrza. Po wyposażeniu w pierścienie zgarniające/olejowe bo tych nie ma. Wyjmujesz tłoki, poszerzasz jeden rowek, wiercisz otwory do spływu i zakładasz pierścionki (tak robiłem to). Silnik do pracy przy 1450rpm i 10 bar potrzebny minimum 15kW (127m3/h) Oczywiście ciśnienie trzeba zredukować do około 10-12bar? Nic nie redukujesz......
A wtryskiwacze testowałeś? W 328 i innych ursusach da się wyjąć wtryskiwacze poza głowice i podłączyć rurki z paliwem tak by rozpylały poza cylinder wtedy łatwo ocenić czy cały układ paliwowy pracuje prawidłowo. Ładnie pyli nie kropelkuje. Bo zrobione wszystko tylko nie układ wtryskowy. Jeszcze wypadało by sprawdzić kąt wtrysku. Próbę olejową to bym...
Mechanik_97 Silnik do tej SPRĘŻARKI 2.2kW 1440rpm, przełożenie 1:1, albo sprzęgło, można pompować do 8-10 barów. Im wyższe ciśnienie tym bardziej się grzeje. Musisz zapewnić porządny nadmuch powietrza na korpus jak chcesz do 10 pompować. Należy zdjąć michę olejową i zobaczyć prawidłowy kierunek obrotów (ten zależy od ustawienia 'czerpaków' ojeju na...
Pomijając normę i oczywista oczywistość że lejemy LDAA i tyle! aby utrzymać gwarancję co jest ważne 💪👈 ... Mamy też rozum który podpowiada nam że zastosowanie oleju silnikowego poprawnie dobranego da nam taki sam efekt 🤷 . Nie będę pisał jakiego i dlaczego uzasadniając parametry lepkościowe SAE i jakościowe API bo to mija się...
Witam szanownego kolegę, problem tkwi w głowicy po czasie pracy na zaworze powstaje nagar,trzeba lekko podważyć śrubokrętem głowicę lub po poluzowaniu śrub puknąć lekko w bok gumowym młotkiem twardym jeśli taki posiadasz ,jeśli nie to przez drewno uszczelka jest tam z domieszka grafitu i jest krucha radzę uważać .Warto sobie poznaczyć przed całkowitym...
Dzięki za szczere chęci pomocy ale raczej nie zrozumiałeś o co mi chodzi: 1)jak i po co mam wymienić olej jak to kompresor BEZOLEJOWY 2)pytanie brzmiało jak go sprawdzić by nie kupować PASKA od napędu silnik - tłok by nie marnować kasy itp, więc sprawdzenie wydajności w ile butle nabija jest nie możliwe bez paska także twoja porada ma się ni jak. Bardziej...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
Panewki również miałem w nominale a wał był "lustro", jedynie martwi mnie wytrzymałość gładzi cylindrycznej z wagi iż pierwszy stopień jest już na drugim nad wymiarze (widocznie podczas ostatniego remontu były jeszcze dostępne) a drugi stopień to szkoda gadać bo nawet pierścienie były nie oryginalne i każdy inny... mechanik rzeźnik to serwisował. Dodatkowo...
Nie nadaje się do użycia jako kompresor powietrza. Nadaje się jak najbardziej. Nie DAF tylo SAF23, bardzo trwała, zwykłe samrowanie rozbryzgowe itd. Realna wydajność zależnie od wersji do 20m3/h (330l/min). Silnik 2.2kW obroty ~1500rpm na wale. Jedyne co tzreba zrobić to ściągnąć miskę - w celu ustalenia kierunku obrotów ('czerpaki' oleju na korbowodach...
Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą. Jeśli to byłby mój samochód...
Jak napisane wyżej, 1400 obr/min, u mnie pracuje z silnikiem o takich obrotach z przełożeniem 1:1, spisuje się bardzo dobrze, tylko ją ostatnio rozebrałem, aby zaślepić kanał łączący skrzynię korbową z kolektorem ssącym. U mnie silnik 0,75 kW spokojnie daje radę, zbiornik 80 l. Ciśnienie na wyłączniku wył 6 atm, zał około 4, do drobnych prac lakierniczych...
Miałem do czynienia. Pracują z powietrzem bez większych przeróbek, mają pierścienie olejowe. Należy jedynie usunąć pewne elementy z głowic w celu uproszczenia wszystkiego. Możesz z powodzeniem wyrzucić cały osprzęt 'chłodniczy' i zostawić jedynie manometr na tłoczeniu i ciśnienia oleju i zawór wyjściowy. Wydajność 40m3/h. Można założyć silnik 5.5kW/1440rpm....
Witam po długiej przerwie! :) Pomysł troszkę odszedł w zapomnienie za sprawą zmian życiowych, ale także ewoluował. Wpadła mi w ręce HS-17, silnik 3,2 kW 3~, butla 40 l. po holenderskim LPG, także mam nadzieję skonstruować coś mocniejszego. Butle połączone dadzą 110 litrów, silnik da radę zakręcić sprężarką do jakichś 2000 obr, co przy dobrym chłodzeniu...
tomo1885, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest po to by wyrównać ciśnienie spowodowane przesuwaniem się tłoków, w pompie tłokowej jest podobna zasada jak w silniku spalinowym ,jednakże nie do końca. W silniku spalinowym nad tłokiem powstaje wielokrotnie większe ciśnienie i "straty" na szczelności tłok/pierścienie/ cylinder...
Witam serdecznie. Czytałem czytałem i nic konkretnego nie znalazłem, wiele podobnych objawów ale żaden nie daje odpowiedzi jakiejś jednoznacznej. Panowie, otóż mam omege 96r. 2.0 16V z gazem. W lutym zerwałem w trasie pasek rozrządu i generalnie w silnik włożyłem 2000zł. Oto rzeczy które między innymi wymieniono: -rolki napinacza i prowadząca paska...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
8500PLN za 42m3/h :D Za te pieniądze kupił bym używaną sprężarkę śrubową o praktycznie dowolnej wydajności 80-200m3/h i dłużej by mi posłużyła niż ta zabawka. Tam nawet niema smarowania pod ciśnieniem, co w 2010 klasyfikuje tą sprężarkę jako zabawkę dla bogatych amatorów typu obalacze mitów z Discovery... Do wulkanizacji za 1000-2000PLN można kupić...
Poszukuję pierścieni do sprężarki dwutłokowej firmy FIAC AB 510 . Śr. tłoka; 54.9 - 55 mm Pierścień olejowy; gr; 3 mm szer; 2.35 - 2.40 mm Dwa następne; gr; 2 mm szer;2.40 Zaznaczam, że potrzebuję tylko pierścień olejowy, ale nie zaszkodzi mieć cały komplet. Proszę o info i doradztwo.
pierścienie kompresor kompresor pierścienie kompresor olejowy
renault kangoo przewody paliwa thomson itc008 schemat wykrywanie kierunku ruchu
Thunderbird 115 dźwięk powiadomienia nie działa – konfiguracja WAV, FiltaQuilla, Windows 11 Jak znaleźć kod do połączenia telefonu z telewizorem?