http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opi...
Po części po remoncie, nie ruszałem cylindrów i tłoków, tylko dostała nowe pierścienie.
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Wygląda na to że ma pierścienie olejowe.
Wystarczy zdjąć głowiczkę aby sprawdzić zaworki, ale przyczyna może być inna-uszczelka pod głwiczka ( w czasie pracy słychać głośnie rytmiczne syczenie) lub peknięte pierścienie. Nieszczelności nie ma nigdzie?
Witam, czy kompresor tłokowy, olejowy uruchamiany z przemiennika częstotliwości z rampą narastającą 4 lub 5 sekund będzie zużywał się szybciej? Chodzi mi o tłoki, tuleje, pierścienie. W nich jest chyba smarowanie rozbryzgowe więc chyba narastanie prędkości od 0 do max obrotów w czasie 4 lub 5 sekund będzie miało wpływ negatywny. Jak uważacie? Może ktoś...
Jeżeli dolny pierścień ma otwory to jest to pierścień zgarniający czyli olejowy . Jeżeli gładź cylindrowa jest ładna to nie przejmuj się tym fioletem na tłoku . Przytrarcie na tłoku możesz delikatnie zapolerować . Gorzej będzie z pierścieniami , trzeba kupić nowe . PS Jaka jest średnica tłoków ?
Pierścienie olejowe zobacz czy ma w pierwszej kolejności jak ma do odma do zrobienia, jak nie ma pierścieni to odma nie pomoże.
My też nie wiemy. Oczekujesz, że ktoś ze 100% pewnością określi co zostało uszkodzone, a Tobie nie chce (?) się nawet odkręcić dekla żeby sprawdzić ręką czy nie jest zatarty? Mogły pęknąć pierścienie, mógł pęknąć też i tłok. Cokolwiek się tam wydarzyło z kompresora zostaje sam silnik (o ile też nie usmażyło mu uzwojeń).
To niemiecki kompresor, dostępny w ofercie wysyłkowej firmy uni-max. Jezeli to kompresor olejowy to niesądzę że to wina pierścieni, raczej nie trzymają zaworki. Niejako przy okazji, zadając kłam ogólnym wypowiedziom stwierdzam, że kompresorki firmy Einhell są całkiem niezłe.
Podpiera zawory misa w dół i zawór na pompie do sprawdzenia. i przy okazji kolega zobaczy co ma na dnie misy:)) ja przy swoim pasku zrobiłem tak pokrywa zaworów w górę misa olejowa w dół ropownica kompresor i 3 l ON i cheja banana mycie silnika od środka,przy okazji mycie pompy olejowej:) szok co ja miałem w silniku:) a teraz po 3 tyś km olej nadal...
Jeżeli po ruszeniu palcami silnik rozpędza się i pracuje to nie spieszyłbym się z diagnoza o jego uszkodzeniu. A jak pali kondensatory, to też jest ok??? Ile takich kosmicznie ciężkich rozruchów już przeszedł? Ciekawe czy w układzie jest termik? Do tego: odkręciłem pokrywę tylną. Olej był czarny. A propos kondensatora. Powinien być X2, min 275 VAC....
Nada się i to bardzo, dokup tylko zbiornik, armaturę, zobacz mój. Nie tak prędko mistrzu... Większość tego typu kompresorów nie ma pierścieni olejowych na tłokach ani odseparowanej skrzyni korbowej o dolotu. W najlepszym przypadku będzie tylko pić oleju przez dolot i/albo pierścienie, zarzyga się nagarem i skończy na złomie. W najgorszym jak ktoś będzie...
to jest sprężarka z agregatu chłodniczego.... rozebrałem..... jest tylko po jednym pierścieniu uszczelniającym i jest nawet rowek na następny uszczelniający..... jak tylko znajdę odpowiednie pierścienie olejowe to wykonam tam otworki..... zamków niestety nie ma...
Pomiary poszczególnych elementów, jeśli odstają od dopuszczalnych wartości przewidzianych przez producenta to naprawa. Normalnie były przewidywane w tych maszynach małe remonty. Co 3000 godzin wymiana półpanewek, 6000 naprawa średnia, 12000 naprawa główna. Generalnie jak Cię korci to zdejmuj głowice, zobacz czy są progi na cylindrach, jeśli nie to dobrze...
I tak muszę kupić pierścień olejowy ponieważ był pęknięty. Tylko niewiem jaki nadwymiar wziąść. Dodaję że jest to tylko kompresor do pompowania koła w samochodzie itp więc nie będe robił szlifu. Lata już swoje ma więc cylinder już pewnie powiększył swoją średnicę.
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Witaj, to sprężarka chłodnicza, najprawdopodbniej 4-ro cylindrowa. Pod te elementy przyłączony był presostat, to nie są smarownice. Jako sprężarka powietrza trudna do użycia. Nie posiada pierścieni olejowych i dodatkowo ma kanał łączący skrzynię korbową z wylotem, przez co powietrze jest bardzo zanieczyszczone olejem, ubywa go na tyle szybko, że można...
Polecam olejowe są trwalsze. Masz tu ładnie wyjaśnione: "Czym się różnią? W pierwszej wersji (olejowy) pompa sprężarki jest smarowana odpowiednim olejem. Taki olej powinniśmy regularnie wymieniać, a nie są to popularne specyfiki, lecz oleje dedykowane do kompresorów (np. takie, które się nie pienią). Smarowanie powoduje, że urządzenie posłuży nam dłużej,...
A ja uwierzę - z prostej przyczyny - nie trzyma zawór zwrotny i któryś z roboczych, powietrze się cofa ze zwrotnego, przez zawór roboczy i pierścienie do karteru, przeciek jest mały to go nie słychać a brak odpowietrznika robi swoje. Aby potwierdzić trzeba by zamontować trójnik tam gdzie jest odpowietrznik i dołożyć manometr. Podobna sytuacje miałem...
Witam. Mam problem z kompresorem dwucylindrowym firmy ROCKOWORTH. Ciągnie powietrze tylko na jeden cylinder, myślałem że może jest coś z pierścieniami, ale niestety po rozebraniu okazało się że cylinder, tłok i pierścienie są ok. Ogólnie po włączeniu nie rozpędza się tak jak na początku tak jak by silnik wolniej chodził ale jeden z cylindrów normalnie...
Ja przerobiłem Gierscha R1V. Na razie prawie.... odpalił na ropie . Musze dokończyć sprawę podawania paliwa. Jak już zakończę prace konstrukcyjne to pewnie zasypie pewne osoby pytaniami dlaczego to nie odpala :D Zdjęcie samego drążka http://obrazki.elektroda.net/84_12626819... p.s Wiecie że największy problem mam z kompresorem. We wszystkich marketach...
Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki? Pozdrawiam Ja sobie...
Wg mnie ma przedmuch pod uszczelką głowicy do układu chłodzenia (biały dym). Można zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym nie idą bąbelki. Już pewnie wiesz co to oznacza/// No proszę cię widziałeś te wyniki pomiaru z kartki. Na 4 cylindrze 5.9 po oleju wyraźny wzrost do 6,5. Drugi 8,2 po oleju skoczył do 9,3 tam zapewne nie ma już pierścieni olejowych...
Zakupiłem rok temu nową pompę do kompresora Jaką "pompę do kompresora" - może po prostu spreżarkę? Pompa do kompresora to może być na przykład olejowa w dużych jednostkach. Powietrze cofa się przez zawory w głowicy a następnie przez pierścienie, i ucieka przez odpowietrznik oleju co wyraźnie słychać zaraz po wyłączeniu kompresora, a to skutkuje ciągłym...
Oby się okazało, że to on jest winowajcą a nie coś innego. Na pewno to , ja siedząc przed komputerem nie mam szklanej kuli i polegam zawsze na odpowiedziach innych , dużo dają zdjęcia . Ważne że doszliśmy do końca. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. W jakiej kolejności i kierunku powinny być założone pierścienie na tłok w pompie Fiac AB510 ? Poniżej...
Witam. Przystąpiłem do naprawy swojego kompresora OMA B-5900 z 2010r. Po rozkręceniu (wyjęciu tłoków itd.) okazało się, że mam do wymiany mały tłok (55 cm), korbowód, panewki. Standardowo komplet uszczelek oraz pierścienie na obu tłokach. Kompresor kupiony w firmie Kupczyk. Po zapytaniu o części, okazało się że są dostępne, ale ich koszt to blisko 1...
Można na upartego używać do powietrza. Po wyposażeniu w pierścienie zgarniające/olejowe bo tych nie ma. Wyjmujesz tłoki, poszerzasz jeden rowek, wiercisz otwory do spływu i zakładasz pierścionki (tak robiłem to). Silnik do pracy przy 1450rpm i 10 bar potrzebny minimum 15kW (127m3/h) Oczywiście ciśnienie trzeba zredukować do około 10-12bar? Nic nie redukujesz......
Pomijając normę i oczywista oczywistość że lejemy LDAA i tyle! aby utrzymać gwarancję co jest ważne 💪👈 ... Mamy też rozum który podpowiada nam że zastosowanie oleju silnikowego poprawnie dobranego da nam taki sam efekt 🤷 . Nie będę pisał jakiego i dlaczego uzasadniając parametry lepkościowe SAE i jakościowe API bo to mija się...
Kompresor nie opiekuje przez olej 5w czy 10w. Ciężarówka nie wskazuje wymiany oleju Najczęściej winne są pierścienie i lub tuleja. To co kompresor wypluje na most przez osuszacz to jest litr lub może dwa, są kierowcy którzy zauważyli że most cały mokry od oleju ale w ogólnym rozrachunku nie widać zuzycia oleju na bagnecie czy wyświetlaczu ponad normę...
Witam! Kupiłem w zeszłym roku kompresor olejowy Elektra Beckum lp 325/10/40. Sprzęt stary, niemiecki z dobrych czasów - rocznik 1986. Ponoć dziś E.B. to Metabo. https://obrazki.elektroda.pl/3536207100_... Po dwóch kompresorach z Juli i Castoramy (Meec 750 i jakiś inny ryż), które padły natychmiast po zakończeniu gwarancji a są nienaprawialne,...
Witam. Przymierzam się do budowy sprężarki powietrza do garażu. Użytkoweanie raczej dorywcze...coś tam przedmuchać może odmalować i podpompować i moje pytanie. Czy znaleziony przeze mnie na portalu kompresor chłodni o wydajności około 150l/min nada się do takiej konstrukcji. Butlę przewiduję max 60l po lpg. Wyczytalem na forum, że takie konstrukcje...
Należy odciąć korpus silnika i zastosować przełożenie pasowe tak jak w tradycyjnych sprężarkach W jakim celu ? Co chcesz przez to osiągnąć ? Zmniejszyć obroty łącznie z wydajnością :D I dołożyć komuś kupę roboty ? W "tradycyjnych" sprężarkach napędzanych paskiem silnik ma zazwyczaj 2880rpm, przełożenie około 2-2.5. Silnik w tym Copelandzie ma 1440rpm...
Dokładnie tak, bierz tylko ten "olejowy" z okienkiem i miarką do sprawdzania oleju. Tych bezolejowych które zamiast pierścieni mają "oring" unikaj jak ognia. Chyba że poszukasz używanego "Polmo" na sprężarce HS14 bodajże. Da się kupić takiego do 500zł, części do sprężarki do wyboru do koloru i za śmieszne pieniądze. Żywotność kilkukrotnie większa od...
Witam szanownego kolegę, problem tkwi w głowicy po czasie pracy na zaworze powstaje nagar,trzeba lekko podważyć śrubokrętem głowicę lub po poluzowaniu śrub puknąć lekko w bok gumowym młotkiem twardym jeśli taki posiadasz ,jeśli nie to przez drewno uszczelka jest tam z domieszka grafitu i jest krucha radzę uważać .Warto sobie poznaczyć przed całkowitym...
A wtryskiwacze testowałeś? W 328 i innych ursusach da się wyjąć wtryskiwacze poza głowice i podłączyć rurki z paliwem tak by rozpylały poza cylinder wtedy łatwo ocenić czy cały układ paliwowy pracuje prawidłowo. Ładnie pyli nie kropelkuje. Bo zrobione wszystko tylko nie układ wtryskowy. Jeszcze wypadało by sprawdzić kąt wtrysku. Próbę olejową to bym...
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Mechanik_97 Silnik do tej SPRĘŻARKI 2.2kW 1440rpm, przełożenie 1:1, albo sprzęgło, można pompować do 8-10 barów. Im wyższe ciśnienie tym bardziej się grzeje. Musisz zapewnić porządny nadmuch powietrza na korpus jak chcesz do 10 pompować. Należy zdjąć michę olejową i zobaczyć prawidłowy kierunek obrotów (ten zależy od ustawienia 'czerpaków' ojeju na...
Wiem, że małe skuterki muszą mieć wciśnięte sprzęgło aby odpalić. Dotychczas wydawało mi się, że zabezpieczenie to jest realizowane przez odcięcie zapłonu... ale teraz sam nie wiem. Szukanie przecieków za pomocą pompowania na różne sposoby jest fachowe i normalne, ale kłopotliwe. Ludzie robią to za pomocą kompresora z dużą butlą, aby hałas silnika nie...
Jedna to dwucylindorwy SAF23 (realne 20m3/h), wymaga drobnych przeróbek opisywanych wielokrotnie na tym forum. Poszukaj wątków o sprężarkach, a wszystko znajdziesz. Warto ją dostosować i używać. Ta druga w układzie V4 dwustopniowa, to też sprężarka chłodnicza, ogólnie zabytek, pewnie bez pierścieni olejowych i z cudnymi zaworami. Silnik na oko od 5.5kW....
Dzięki za szczere chęci pomocy ale raczej nie zrozumiałeś o co mi chodzi: 1)jak i po co mam wymienić olej jak to kompresor BEZOLEJOWY 2)pytanie brzmiało jak go sprawdzić by nie kupować PASKA od napędu silnik - tłok by nie marnować kasy itp, więc sprawdzenie wydajności w ile butle nabija jest nie możliwe bez paska także twoja porada ma się ni jak. Bardziej...
Panewki również miałem w nominale a wał był "lustro", jedynie martwi mnie wytrzymałość gładzi cylindrycznej z wagi iż pierwszy stopień jest już na drugim nad wymiarze (widocznie podczas ostatniego remontu były jeszcze dostępne) a drugi stopień to szkoda gadać bo nawet pierścienie były nie oryginalne i każdy inny... mechanik rzeźnik to serwisował. Dodatkowo...
Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą. Jeśli to byłby mój samochód...
Witam. A ja mam takie pytanie, ponieważ używam takiego kompresora własnej roboty już kilka lat, i ciekawi mnie to ,mianowicie,co zrobić z tym płynem który pozostaje sie w agregacie. Mi znajomy powiedział że on ma tam zostać bo smaruje części w środku. A ja zauważyłem, że przy większym ciśnieniu,jak by mi sie ten płyn wydostawał przez wężyk. Dodam że...
Miałem do czynienia. Pracują z powietrzem bez większych przeróbek, mają pierścienie olejowe. Należy jedynie usunąć pewne elementy z głowic w celu uproszczenia wszystkiego. Możesz z powodzeniem wyrzucić cały osprzęt 'chłodniczy' i zostawić jedynie manometr na tłoczeniu i ciśnienia oleju i zawór wyjściowy. Wydajność 40m3/h. Można założyć silnik 5.5kW/1440rpm....
Powiedz mi jeszcze czy ten kanał olejowy, który jest pod kołem zębatym z przodu sprężarki masz zaślepiony czy nie? Jeżeli nie, to czy olej nie będzie zbyt szybko uciekał do zbiornika poprzez brak uszczelnienia na wale i ten otwór smarny? Najlepiej ten otwór spływowy zaślepić, wstawić pierścień uszczelniający (miejsce chyba jest, jak nie ma to też da...
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Nie nadaje się do użycia jako kompresor powietrza. Nadaje się jak najbardziej. Nie DAF tylo SAF23, bardzo trwała, zwykłe samrowanie rozbryzgowe itd. Realna wydajność zależnie od wersji do 20m3/h (330l/min). Silnik 2.2kW obroty ~1500rpm na wale. Jedyne co tzreba zrobić to ściągnąć miskę - w celu ustalenia kierunku obrotów ('czerpaki' oleju na korbowodach...
Jak napisane wyżej, 1400 obr/min, u mnie pracuje z silnikiem o takich obrotach z przełożeniem 1:1, spisuje się bardzo dobrze, tylko ją ostatnio rozebrałem, aby zaślepić kanał łączący skrzynię korbową z kolektorem ssącym. U mnie silnik 0,75 kW spokojnie daje radę, zbiornik 80 l. Ciśnienie na wyłączniku wył 6 atm, zał około 4, do drobnych prac lakierniczych...
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
tomo1885, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest po to by wyrównać ciśnienie spowodowane przesuwaniem się tłoków, w pompie tłokowej jest podobna zasada jak w silniku spalinowym ,jednakże nie do końca. W silniku spalinowym nad tłokiem powstaje wielokrotnie większe ciśnienie i "straty" na szczelności tłok/pierścienie/ cylinder...
Witam po długiej przerwie! :) Pomysł troszkę odszedł w zapomnienie za sprawą zmian życiowych, ale także ewoluował. Wpadła mi w ręce HS-17, silnik 3,2 kW 3~, butla 40 l. po holenderskim LPG, także mam nadzieję skonstruować coś mocniejszego. Butle połączone dadzą 110 litrów, silnik da radę zakręcić sprężarką do jakichś 2000 obr, co przy dobrym chłodzeniu...
Wstępnie testowałem i ciśnienie 5-6 barów leci spokojnie. Spokojnie to on może pompować pewnie do ~20 barów, ale nie mieszankę powietrze (tlen)-olej tylko czynnik chłodniczy.... 1. Pluje olejem nie dużo ale jednak. W obudowie jest tylko otwór którym wylatuje powietrze i wlatuje do niego. Co może być tego przyczyną? Tak ma być, nie ma tam żądnych pierścieni...
Huczenie od strony paska - skoro wymieniłeś rolki napinacza i pośrednią - może być od łożysk koła kompresora klimy lub alternatora... Koło dwumasowe w tym silniku w typowych objawach wynikających z wytarcia się pierścieni poliamidowych łożyskujących jedno koło w drugim - nie huczy, tylko nieregularnie stuka, a stukanie odczuwalne jest na całym nadwoziu....
Witam serdecznie. Czytałem czytałem i nic konkretnego nie znalazłem, wiele podobnych objawów ale żaden nie daje odpowiedzi jakiejś jednoznacznej. Panowie, otóż mam omege 96r. 2.0 16V z gazem. W lutym zerwałem w trasie pasek rozrządu i generalnie w silnik włożyłem 2000zł. Oto rzeczy które między innymi wymieniono: -rolki napinacza i prowadząca paska...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Poszukuję pierścieni do sprężarki dwutłokowej firmy FIAC AB 510 . Śr. tłoka; 54.9 - 55 mm Pierścień olejowy; gr; 3 mm szer; 2.35 - 2.40 mm Dwa następne; gr; 2 mm szer;2.40 Zaznaczam, że potrzebuję tylko pierścień olejowy, ale nie zaszkodzi mieć cały komplet. Proszę o info i doradztwo.
pierścienie kompresor kompresor pierścienie pierścienie briggs olejowy
z18xe wymiana silnika podtrzymać sekunda limit polaczen
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Zamiennik układu scalonego AK801E-S1 - analiza i alternatywy Gdzie kupić układ scalony AK801E-S1?