Tu jest pokazane.
Wpisywałeś w dobrym adresie . Podejrzyj co dzieje się na połączeniu miedzy atmelkiem a sterownikiem czy zasilanie 5V jest ok itd. Na jaki pin podłączyłeś emulator , to musi działać chyba że atmel źle zaprogramowany albo z kiepskiego źródła . A odłączyłeś oryginalne immo ? Tych pytań może być................. jak by co to na pw
Posiadam takowe autko ostatnio wymieniłem w nim kopułke,kable,swiece,uszczelke pod pokrywą zaworów i filtr gazu. Po tym wszystki zauwazyłem ze przy wiekszych predkosciach powyzej 100 km/h pojawia sie kontrolka check engine ale potem albo sama zgasnie albo jak ja zgasze i zapale silnik to juz jej nie ma. Czy to moze byc oznaką ze cos jest nie tak czy...
Paliwo jest, iskra tez. Wtryski nie podaja paliwa. Na poczatku myslelismy ze to cos z immobiliserem ale po wizycie u elektrotechnika wyszlo ze jednak jest ok. Jest to dla mnie tym bardziej dziwne ze po wstawieniu komputera z espero 1.8 nic sie nie zmienilo a na kompie z nexii i innej nawet pojemnosci z obejsciami odpalil
Schemat prosty - EFI-6, bądź EFI-S, praktycznie identyczny we wszystkich odmianach silnikowych. A można jaśniej o co chodzi, bo widzę że sam sobie z tym nie poradzę więc mowa o podpięciu pod komputer?
Jak wcześniej pisałem dzieki TPS mozemy wzbogacić mieszankę "na pałę" ale za to natychmiast. Jeśli nie ma TPS to kontroler gazu będzie wzbogacał mieszankę krokowo (kilka razy wykonując test sondy i korekcje attuatora). Metoda oszczędna ale nie koniecznie dająca power Mozna tez tak ustawic czulosc reduktora, ze przy duzym podcisnieniu poda wiecej gazu...
Ciekawostka jest taka że na gazie chodzi bez komputera. Wczoraj podpinałem inny sterownik i nie pomogło. Z ciekawości odpalilem bez sterownika (komputera) i chodził.
Najpierw postaraj się dowiedzieć dlaczego nie odpala na benzynie. Czy na zimnym silniku odpala na benzynie normalnie? Do tego przydały by się takie informacje jak: - jaka pojemność silnik - który rok - jaki jest komputer sterujący gazem
Podczas uruchomienia silnika prawie za kazdym razem zapala mi sie kontrolka check engine. dwukrtonie samochód był podłączany pod komputer i nie wykazało żadnych błedów. mechanik tylko cos mowił o zaworze EGR?? Już widzę jak ten samochód widział w ogóle komputer diagnostyczny.
Witam Chciałbym do swojego "zabytku" espero 1.5 włożyć nowszy (przebiegiem) silnik od lanosa 1.5 albo może nawet 1.6. Problem polega na tym, że espero oryginalnie ma aparat zapłonowy z paluchem, kopułką i modułem a lanos nie. Nowszy silnik lanosa 1.5 (1.6 też) ma "tylko" cewkę zapłonową typu -DIS- i czujnik położenia wału. Co zrobić, żeby te nowsze...
no dzięki ale od omegi to i instalacje trzeba zmnieniać i komputer?
Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera. może w Espero tak nie było... Nie wiem. Jeśli w Yarisie tak jest to przepraszam.
Możliwe spróbuj podłączyć inny emulator/komputer gazu
Witam kol ZielmanPL a jeszcze pytanie bo nie wyłapałem czy to auto ma gaz , sory nie było mnie kilka dni przy kompie . kurcze kiedyś tych tico, espero, Lanosów matizów było dużo . zapomniałem to . właśnie problem występował z pompą paliwa . nie pruj jnstalacji tam był mały myk . napisz na PW podaj telefon może po konsultacji telefonicznej łatwiej dojdziemy...
Jest masa podłączona dwoma czarnymi kablami wchodzączymi w pęk kabli do wtrysków u mnie na kluczyk 10. A czy to IEFI6 czy S to nie wiem, i nie wiem na jak to sprawdzić. Na komputerze napisane jest JF oraz jakieś numery.
Przeciez Elektrit ci napisal - jest jeden driver sterujacy ,jak chcesz bardziej lopatologicznie to wszystkie wtryski polaczone sa rownolegle (i w zwiazku z tym pracuja jednoczesnie) - jest to okreslane jako fullgrup, zreszta identycznie jest w espero -doskonale to widac na schemacie
Nie ma znaczenia temperatura otoczenia. Pompa paliwowa pracuje. Zastanawiam się czy to nie komputerek wariuje albo jakiś czujnik. Wygląda to tak jakby komputer przygotowywał silnik no rozruchu a potem nie wiedział że pracuje silnik. Wypala tak jakby paliwo z pierwszego podania. Czujnika położenia wału nie ma w espero. Jest coś podobnego?
Centralka (ta w kabinie) - czysta, i tam w żyle czerwono-biało-czarnej jest +12 po stacyjce. Kostka przy kompie (ale nie ta bezpośrednio do komputera) też cała czysta, w żyle idącej koło schowka brak +12V. Są jeszcze jakieś inne kostki po drodze?
Mechanik podpowiadał dobrze. Podstawowa sprawa drugi komputer, właściwy do nowego silnika a później ewentualnie zabawa z kablami. Zaznaczam, że najlepiej wymienić wiązkę. Załóżmy, że kupujesz samochód po dzikich przeróbkach i potrzebujesz coś sprawdzić, pomierzyć drożność przewodów i dopiero zaczynają się schody. Bo na wejściu czerwony, na wyjściu niebieski...
Po wyłączeniu kablem, i włączeniu na nowo czarny obraz i komputer przez głośniczek wydaje dźwięki: Trudno powiedzieć, co Ci ten zasilacz ubił ? Może pamięci ? Spróbuj na innej kości, która nie była w tym PC. A może cała płyta jest do niczego ?
cyt. "nie wiem czy iwex100 ma pojecie co to jest koltec necam ja jestem pewny że jest to wtrysk sekwencyjny" hehehehe "TAJNYGELO" Ty poważnie wiesz co to jest sekwencyjny wtrysk???? Koltec necam jest polecaną instalacją również do samochodów, które nie mają sekwencyjnego wtrysku benzyny więc skąd niby miałby czerpać impulsy wtryskowe???????????? Sekwencyjny...
Prawdopodobnie masz zerwany któryś z przewodów abs. ABS włącza się dopiero przy prędkości powyżej 8 km/h - więc jak samochód przekroczy tą prędkość i komputer ABS-u wykryje brak sygnału z jednego z czujników przy kołach wtedy zapala kontrolkę od ABS-u. Sam posiadam ESPERO 2.0 i ten problem dotyczy właśnie tych samochodów. Jak to naprawić jest dokładnie...
Witam Mam taki problem z samochodem Daewoo Espero 1.5 16V że nie da rady przełączyć się na gaz. Instalacje mam drugiej generacji z takim przełącznikiem 0 I II ( gdzie 0 to jazda tylko na benzynie, I tylko na gazie, II przy 2,5 tyś obr przełącza się na gaz). Problem jest taki że przy obrotach 2,5 tyś przy których powinien przełączyć na gaz następuje...
Prawdopodobnie masz luz na czujknikach obrotu kół! Jeśli zdejmiesz koła powinieneś znaleźć koło ABSu a przy nim czujniki. Jeśli czujniki będą miały zbyt duży odstęp od siebie abs będzie uważał się za uszkodzony i nie będzie pracował wcale (kontrolka zadziała dokąd się nie przepali). Może to też być uszkodzenie któregoś z kabli do czujników, nie są...
Witam u mnie mam problem z immo po odkręceniu plastików od kolumny i wyjęciu tej wtyczki z pętelki przestał działać immo wyskakuje mi kod 53 i nie mogę odpalać na bęzynie, co mi poradzicie na ten temat nie mam dojścia do komputera czy można na piechotę to jakoś zrobić ,bo z zapasowymi kluczykami też nie odłańcza się immo i cały czas świeci się ten czek...
Z ciekawostek wwiercanych- mój autoryzowany gazownik w serwisie Polnis ( zresztą sprzedawca i gwarant tamtego samochodu) wwierciłą się w rurę wlewu paliwa i przez dwa miesiące nie mógł tego zlokalizować. NA stacji jak lałem paliwo z "grubej rury" to leciało pod samochód. A oni w serwisie lali z kanistra i dokręcali obejmy( chyba 5 razy). Sam musiałem...
Jest to ogólna bolączka aut na gaz, ja miałem to samo w gazowych Espero 2,0 i obecnie w Pasacie 2,0. Chodzi tu prawdopodonie o jakiś nie uwzględniony w komputerze sterującym wryskami i zapłonem zbieg parametrów temperatury silnika i wyprzedzenia zapłonu. Jeśli nie pomoże w czasie zapalania naciśnięci gazu do oporu i przytrzymanie, to to trzeba mu dać...
Normalnie ten czujnik współpracuje z elektronicznym czujnikiem przepływu powietrza, ten przepływomierz nie ma elementów mechanicznych( dobre dla samochodów na gaz - wystrzały w kolektorze dolotowym nie mogą go uszkodzić) Komputer z informacji o temperaturze powietrza i różnicy w szybkości stygnięcia dwóch spiralek bierze informacje o szybkości przepływu....
jezeli czyjes auto smaruje 200 a inne z takim samym silnikiem 170t to nalezy wyciągnąć wnioski i zrobic cos zeby było to 200 i od tego jest to forum T Liczniki samochodowe przekłamują na plus, czyli coś tam dodają. Jechalem kiedyś z kumplem espero i na kolanach miałem laptopa podłaczonego do komputera samochodowego, prędkość licznika była zawsze wieksza...
Co do firmy to nie wiem (kupiłem to auto to już była założona ) typowa 2 generacji (komputer , sterowanie gazem za pomocą krokowego) jak to w zimie z tym przełanczaniem pale na Pb ,zeby nie wkoczył od razu na LPG to przełanczał ręcznie na Pb po przejechaniu kilku kilometrów włanczam na automat ,można powiedzieć 1 dziennie rano przy rozruchu .
Witam Na Launchu pokazuje mi błąd : 18 - Batt supply voltage high po wykasowaniu błędu kontrolka dalej świeci i błąd powraca (lub nie udało się wykasowanie) Mam dwa pytania : Jak można pozbyć się tego błędu? (dodam że napięcie ładowania jest ok. 14.3 V) Czy jest jakaś ręczna procedura kasowania błędów (bez komputera) ? Z góry dzięki za pomoc.
W samochodach z elektryczną pompą i komputerem od zapłonu i wtrysku nawet do odpalenia na pych czy hol potrzebne jest napięcie. Nawet taki byle jaki akumulator wystarczy jeżeli nie będzie jego zadaniem kręcenie rozrusznikiem. Miałem taki przykry przypadek z Espero w którym dzieci kompletnie rozłądowały akumulator. Ani szyb opuścić ani na zapych go wziąć....
Witam u mnie mam podobny problem tylko że u mnie też nie działa na paliwie a na gazie jest ok. Gdy mu coś odbije to mogę odpalić na paliwie ale jak usłyszę dłużej jak pompuje paliwo a zazwyczaj jest tak że jak przekręcę kluczyk to słychać tylko jakąś 1 sek. że pompka zadziała i wtedy nie odpali a jak pompuje około 3-4 sek to wtedy odpali na bęzynie...
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...
przywiozłem go na lawecie(kolejne 150zł) zdo polmozbytu w szczecinie-zjechałem z lawety podjechałem na stanowisko diagnostyczne ,podpieli go pod kompa i nic zero błędów silnik normalnie pracuje wszystko ok. nawet nie chciał zgasnąć i jade jutro o 6:30 do serwisu patrezć co wymyślą ps. dzisiaj wymieniłem palec,kopółke ,przewody, cewke impulsatora,nowe...
Ja mam w swoim espero 2.0 automat mam zamontowanego blosa do lpg, auto nie pamięta kiedy pracowało na PB (uwalona pompa) przy takiej instalacji reduktor jest rozkręcony na maxa (brc 100) Od chwili założenia zapomniałem o problemach z niską temperaturą, jak jest - 10 odpalam i jadę, dopiero koło -15 silnik trzymam dwie minutki na biegu jałowym w celu...
Mam 3-ci szmochód na gazie 1.Primera 2,0 16V monowstrysk 130.000 km na gazie inst. Lovato -zero problemów pompka podpompowała do odcięcia, zapalenie na benzynie, przejście na gaz ręczne. zero problemów 2. espero ( przepraszam za markę) instalacja j/w chociaż 2,0 8V na multipoincie wszystko jak wyzej 110.000 na gazie. Obecnie jeżdzę Passatem 2,0 8V multipoint...
, a 16V jeszcze mniej. Jego auto ma identyczne objawy, Stag mu tego na gwarancji nie naprawił nigdy. Do dzisiaj jeździ autem w takim stanie jak moje. Wszystkie silniki Nexia/Espero mają praktycznie identyczny układ wtrysku - nie ważne czy 8 czy 16 zaworów. Układ wtrysku tak -- zwykła fullgrupa, komputery są już w 8V i 16V różne. Bardzo różne są też...
Po podłączeniu diody zaczyna migać z częstotliwością zależną od prędkości .. ale podczas jazdy i zagrzaniu się silnika po czasie wywala checka i powtarza sie błąd 24 czyli czujnik VSS a auto na wolnych gasnie... na diagnostyce komputerowej parametry innych podzespołów ok. oprócz tego , że sterownik nie pokazuje prędkości pojazdu....
JAk facet zainstalował niewłaściwą centralkę to ci auto może wylecieć w powietrze, ( bardzo kochasz ten pojazd czy chcesz na koszt paartacza zmienić na nowszy ?). Wrzucę kamyczek do tego koszyka - zakładałem gaz do Espero 2,0 z klima i ABSem, Auto miało 1 rok na gwarancji, więc zgodnie z zaleceniem serwisu Polnis im zleciłem założenie gazu. Miało trwać...
Witam - jestem w sieci radiowej i moj dostawca netu daje tylko jeden adres IP i jeden transfer ( 64,96,128 itd ) nie stawia ograniczen co do ilosci komputerow w jednym gospodarstwie domowym - sam mam 2 stacjonarne i jeden laptop z karta WiFi - jak wlacze wszystkie to tak muli ze nie idzie pracowc - zawsze mam wlaczone jeden gora dwa zeby bylo mozna...
Witam. Sprawa dotyczy Lanosa 1.6 z instalacją LPG. Problemy występują i na benzynie i na gazie. Przedstawię sprawę po kolei, być może będzie to istotne dla rozwiązania problemów: --------------------------- --------------------------- Od jakiegoś już czasu: Na benzynie: 1. Wciśnięty pedał gazu, dajmy na to więcej niż 1/3 zakresu, wszystko idealnie,...
Czy w legalu to nie wiem, ale poszukaj na forum espero, tam to znajdziesz, bo mamy te same komputerki w autkach:D Dodano po 1 http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=57766...
espero zapali instalacja espero espero alarm
renault megane bezpiecznik wycieraczka sprawozdanie prawa kirchhoffa czujnik biegu wstecznego
sharp lodówka lampy miniaturowe
Połączenie dwóch faz generatora na jednofazowe napięcie przemienne Wzmacniacz WS432 - przydźwięk w głośniku po włączeniu