Komputer w komplecie.
Autoas, komplet wg notki technicznej to dwa plipy, BMT B II i sterownik silnika :lol:
a sprawdzales czujnik temperatury silnika (ten co daje sygnal na komputer silnika)??
Wszystko jest naprawialne! Weź to i idź z tym do elektronika! Kompa można zrobić o ile flash nie poszedł (zwarcie na pamięci) Połowę komputerów naprawiamy, połowa do śmietnika. Napisz do mnie na PW. Pomogę Ci... Krok po kroku, bo widzę... po postach, że... połowa speców ma max. 15lat!
Przewód pewnie idzie z ecu do tego przekaźnika? Są zasilania na komputer silnika.?
Z tego co wiem to osprzęt jest identyczny w obu silnikach. Wiec może elektronika. Czy mozna zamienic sam komputer sterujacy ?
Ciebie o takie bezeceństwa nie podejrzewałem , myslałem ,że masz samochód klienta , a płyn mógł być sprawcą . Żeby o tym sie porzekonać otwórz to urządzenie i szukaj "zielono mi"! Da sie to naprawić , ale w tej sytuacji jest to trudniejsze ,jeżdzić możesz ino nie bedzie "halo" ze sterownikiem silnika!
NI komputer silnika a komputer nadwozia pod deską, lewe kolano kierowcy za bezpuecznikami.
A jakiego sygnału szukasz i czym?
Popraw styki w komputerze silnika i podepnij clip
Witam Zlacze czerwone (RG) licznika (247) pin 4 przez zlacze R34 (w komorze silnika) do bloku 120 (komputer wtrysku) Pozdrawiam
A na moje tam będzie wsio ok. Uwalone immo oznacza komunikat że kartę nie wykryto lub że kierownica nie jest odblokowana, a jak brak komunikacji z komputerem wtrysku wtedy choinka na desce i wentylator chłodnicy pracuje. Bez diagnozy komputerem możesz sobie szukać w ciemno.
Kup z3staw rozruchowy. Sam komputer to za mało.
nie wim jak sprawdziłeś czujnik gmp bo z tego co wiem to nie ma mozliwości. w renault megane i laguna I były duże problemy z tymi właśnie czujnikami (objawy takie jak podałeś) po nagrzaniu silnika rezystancja czujnika zmienia sie i komputer wtrysku obczytuje to jako brak sygnału z koła. po wymianie nie zapomnij skasować defekty powodzenia
Mam starą meganke tez silnik 16.8v i czy wymienie stacyjke i komputer zadziała
Chodzi o prędkość obrotową silnika czytaną komputerem.
Komputer silnika steruje tym zaworem
Oj nie wiem, ja nie mam komputera, a ELM to raczej nie pokaże.
olo114 nareszcie konkretne informacje. Szkoda, że na wstępie tematu nie było skonretyzowane, iż ten samochód jest z tzw komputerem pkładowym, bowiem często sterownik silnika oraz dekoder nazywa się także komputerem. Dla informacji - owszem ja eksploatauję Megane a syn Lagunę z silnikami 16 zaworowymi (w Lagunie gaz). Ale przecież resetowanie komutera...
Tempomat/ogranicznik resetuje się po każdym uruchomieniu silnika. Poza tym ogranicznik się dezaktywuje w przypadku naciśnięcia pedału przepustnicy do oporu. Skoro, jak stwierdził autor: jednak nic poza lampką check się nie świeci.. Musi to być błąd w sterowniku silnika. Jednak podłączyć samochód pod dedykowany komputer Renault (CLIP) do sprawdzenia...
z tym kompem to nie zbyt, mieszkam spory kawałek od miasta, a w serwisie renault mają dopiero komputer
Już jeden temat wałkujesz o tych komputerach, bez ingerencji w sterownik przez kogoś, kto ma pojęcie o immobilizerach nie odpalisz silnika z żadnym sterownikiem.
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Odnośnie odpalania przy jednej jednym nie pracującym cylindrze (obojętnie czy z powodu wtrysku czy iskry) samochód powinien odpalić. U mnie w takim przypadku silnik miał większe wibracje, w czasie jazdy radykalnie wzrastało chwilowe spalanie (komputer) i mniejsza dynamika silnika.
dwumas raczej nie da się zamontować niepoprawnie otwory pasują tylko w jednym położeniu Dodano po 3 czujnik również przetestowany ,impuls dochodzi do komputera.
Po pierwsze trzeba zczytać zarejestrowane błedy komputera
Trzeba na komputerze zajrzec w parametry pracy silnika.
Sprawdz mase silnika i komputera wtrysku pozdrawiam
Jak zmienisz komputer to wtedy immo blokuje. A co się stało że nie zapala?
Najpierw podaj czym to diagnozowałeś bo przy 244 obrotach jak piszesz pokazuje obroty bez startu silnika ,,, to nie czujnik . jeszcze raz co to za urządzenie?
jesli dobrze pamiętam (to była prawie dwa lata temu) to wymiana komputera ECU.
Czy możliwe, że są to tylko jakieś błędy w komputerze? Bez badania szkoda nawet zakładać wątek.
Witam mam problem ze skrzynią biegu DP0, włącza się tryb awaryjny, ale tylko podczas ruszania i to bardzo rzadko, nie ma na to reguły, zaraz po przyspieszeniu wraca do normalnej pracy, skrzynia nie pokazuje żadnych błędów, nie szarpie, pracuje normalnie, jaka może być przyczyna od czego zacząć szukać? Olej sprawdzony, stan i jakość ok komputer zarejestrował...
Zawieź mu sam komputer silnika i zdejmie ci immo.
Witam! Zapomniałem napisać w poście informację odnośnie zachowania się komputera po każdej naprawie. Numer błędu został zapisany w jego pamięci. Bład ten powinien zostać skasowany po uprzednim podłączeniu go do komputera w warsztacie (to kosztuje), lub odczekać pewien okres (około 20 włączń silnika). Jeśli wszystko pracuje dobrze to nasz komputer sam...
Proponowalbym podpiac sie do komputera i sprobowac zczytac bledy , bo jezeli zapala sie ta kontrolka to napewno w pamieci sterownika pozostal blad, wtedy bedzie wszystko wiadowmo.
witam! z tego co piszesz mam rozumiec ,ze autko nie przelącza sie na gaz po przelączeniu centralki??? najlepiej gdybys podlaczyl autko pod kompa i widzial jakie sa odczyty na gazie. ja mialem taki przypadek dwa dni temu. autko nie chcialo sie przelaczyc na gaz i jezdzilo tylko na benzynie. podlaczylem pod komp i okazalo sie ze czujnik temp. na reduktorze...
jaki masz tam komputer siemens?
czujnik położenia wału i czujnik położenia wałków wymienione. A czy może być tak,że np. o ząbek jest przekoszony pasek rozrządu? Co do logów ,po podłączeniu komputera zupelnie nic,pusto.
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie wiec pytam jak sprawdzic kody blendow, czy trzeba jechac i podlonczyc sie pod komputer.
Musiałbyś wymienić wkładki, stacyjkę, klucze z pilotami, UCH i komputer silnika lub bez komputera ale trzeba ewentualnie sparować UCH Z ECU tak mniej więcej...
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
stało to się nagle podczas wykopywania się z zaspy. fakt - zapaliła się na krótko kontrolka silnika ( ta pomarańczowa symb.blok ) Jak zaświeciła kontrolka silnika to podjedź gdzieś na komputer, zobacz jakie błędy w sterowniku. A jak z mocą samochodu?
Myślę ze jedyny problem to komputer i częściowo wiązka, łapy powinny być takie same
A tam nie jest czasem tak że leci abs-silnik-licznik?Sprawdź czy ecu silnika widzi prędkość i czy niema jakichś błędów na tych ecu. Byłem u znajomego co ma komputer do sprawdzenia. Powiedział że "silnik" nie widzi prędkości.
jeden kabelek w wiązce do komputera nie łączył zrobione
Witam.Proszę o pomoc lub radę.Kupiłem Renault Megane 2.0 z gazem,mam problem z uruchomieniem,odpala za 3 razem albo odpali i zaraz gaśnie tak z 3 razy,obroty jakbyz niskie 700 i nierówno pracuje silnik czsami szarpie obrotami.proszę o radę.byłem u elektryka nic nie stwierdził w komputerze żadnej usterki.
Zamkiem steruje moduł pod kierownicą, komputer silnika pod maską ma co innego do roboty
Witam Jedz do kogos madrzejszego , od fachowcow w serwisie i sprawdz ustawienie pompy wtryskowej, do tego nie trzeba miec komputera Pozdrawiam
czy będą pasowały mocowania na silniku?? nie czy skrzynia też by pasowała? może .czy do wymiany z komputerem? tak .czy się w ogóle opłaca? zależy za ile kupisz zestaw
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Temat zamykam, sprawa zakończyła się w serwisie Renault co prawda dawno temu, skasowali w okolicy 300 zł i temat był rozwiązany. Coś wgrali jakoby do komputera oraz przeczyścili silnik krokowy, od tamtej pory auto jak nowe.
witam,w renowkach zawsze pamietam byly stosowane wylaczniki udarowe,po kolizjach lub po mocniejszym uderzeniu w karoserie wyskakiwal grzybek i wlasnie tak jak piszesz nie palil silnik,sprawdz
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Jeżeli masz komputer to powinieneś mieć min 2 czujniki. jeden z nich połączony jest z kontrolką przy zegarze a drugi połączony jest z komputerem. Jak nie masz kompa to ponimeneś mieć jeden czujnik i jest on wkręcony w blok silnika (patrząc od produ na silnik chyba po lewej stronie) lub przy chłodnicy lub przy termostacie. Po prostu poszukaj troche a...
kolego jaki silnik siedzi w tym scenicu i który rok
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Dzięki, w takim razie sprawdzę na komputerze czy z silnikiem wszystko ok, i jeszcze raz odpowietrzę układ.
Prawa strona to rozrząd. Stuka i kopci bo przeskoczył. Jeszcze pare uruchomień i silnik się całkim rozpadnie. poluzowaliśmy wtrysk odpaliłem silnik i cicho, żadnych stuków i jak na trzy gary, to silnik chodził równo. Tyle, że z cylindra buchały strumienie ON. ....a dymienie było sporo mniej intensywne? Trzeba było jeszcze wtyczkę zdjąć z wyryskiwacza....
Cześć, nie sądze żeby to był czujnik temperatury ale jest lepiej wymienić to co wiesz że jest uszkodzone i wtedy zobaczyć. Napewno musisz sprawdzić masę silnika i jak ktoś powiedział komputera. Pozdrawiam
Tak, razem z kołami Na dniach samodzielnie wymieniłem elektrozawór kzfr Silnik ma "lepszy humor" Wymieniłem też przewód masowy silnika To wyeliminowało błąd akumulatora Pozostaje błąd pompy paliwa Na dniach będzie u mnie kolega z komputerem i sprawdzę to co kolega wyżej zaproponował - czyli ciśnienie paliwa Aczkolwiek objawy naprowadzają mnie na czujnik...
Niestety nic... Zadnego błysku kontrolki ani reakcji silnika, tak jak by zasilanie nie dochodził do komputera.
Bardzo dziękuję za opinie. Problem został rozwiązany. Konieczny był restart komputera i wykasowanie wszystkich błedów.
Podepnij kompa ,sprawdź błędy na komputerze może cię to naprowadzi na usterkę. Nie polecam podpinania elementów na krótko, znajdź błędy na komputerze
Witam. On się sam ustawia, tzn ustawia go komputer. Jedynie co musisz zrobić to przed zamontowaniem ustawić go w minimalne położenie. Przy wyjętym silniczku z obudowy i po przekręceniu stacyjki powinien się trzpień wysunąć i schować. Zwykłym zasilaczem ciężko jest sprawdzić taki silniczek, choć nie jest to niemożliwe. Skoro motor wchodzi na tak wysokie...
Witam problem z megane. silnik pracuje dobrze ale wyświetla komunikat usterka wtrysku. Podpiołem pod komputer Delphi i pokazało 108921 usterka nieznana ale dopiero na gorącym silniku jak zgasiłem silnik 108920 usterka nieznana mimo że błąd wyskakuje to zmian przy pracy silnika nie odczuwam czy ktoś może wie od czego są te błędy?
Jest taka wada w tym samochodzie, że łapie błąd w komputerze - brak ogrzewania sondy przed i za katalizatorem. Oczywiście sondy są OK, ta za katalizatorem nowa. Dzieje się to tak na postoju jak i w ruchu - następuje szarpnięcie silnikiem zapaleniem kontrolek od silnika, lampki przegrzania silnika i lampki stop. Czy Ktoś z Forumowiczów miał taki problem...
Sprawdź bezpieczniki na podszybiu, poniżej prawego zawiasu pokrywy silnika potrafią zgnić na amen.
Jest na to akcja serwisowa, zapytaj w serwisie czy ten samochód podlega tej akcji. Wymieniana jest wtyczka do kompresora klimatyzacji + kasowanie błędu, i jeśli dobrze pamiętam przeprogramowanie komputera wtrysku - pewności nie mam.
Komp nie ma nic do tego, możesz bez niego pchać auto na wł. zapłonie i ma pokazywać prędkość. Komputer silnika i zegary są wównoległymi odbiorcami sygnału prędkości, zasilane czujnika jest po stacyjce a masa stała. Jedyna możliwość to zakłócanie sygnału przez komputer, można to sprawdzić, odłączając od niego sygnał
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
silnik krokowy nowy,a na komputerze w serwisie nic -brak usterek
A może tak-znajdź na wyświetlaczu komputera przebieg z migającym kluczem i wtedy naciśnij i przytrzymaj przycisk(zapłon włączony lub uruchomiony silnik)
Podjedz na komputer od tego trzeba zacząć w takim przypadku .
Z tego roku auto komputer wiele nie pomoże, tu trzeba podstawowej diagnostyki. Pozdrawiam
ok dzieki, a ten czujnik wysyla sygnal do komputera czy jest silnik cieply czy zimny zeby wlaczylo sie ssanie?
Witam. Spróbuj podmienić przepływomierz to morze być przyczyna,jedz do kogoś co ma jakiś dobry sprzęt diagnostyczny niech podłączy pod komputer i sprawdzi parametry pracy silnika wszystkie na początek
Wymieniłem silnik krokowy i zrobiłem reset komputera. Co zrobiłeś? Przepustnice czyścił?
Podepnij pod komputer i sprawdź błędy. Z tego co pamiętam jest tam popularne złącze OBD II.
Witam mam problem z megane 1.4 8v 96r sterownik silnika siemens S1111730121 Auto przyjechało na sznurku, nie odpala, na pewno stwierdziłem przegniłe bezpieczniki przy aku co powodowało zanik zasilania (30) na sterowniku silnika (wymienione). Zwarcie w cewce przekaźnika sterowania silnikiem (wymienione). Auto nadal nie odpala, ponad to nie ma komunikacji...
Mam problem potrzebuje mieć włączony zapłon w Renault Megane II do skasowania błędów w komputerze, jednak po włożeniu kartu do stacyjki i naciśnięciu "start" silnik sie zapala, wiem ze jest na to jakaś kombinacja z kartą i przyciskiem "start" ze włącza sie sam zapłon..ale nie wiem jaka..proszę o pomoc
Jeżeli jest to komputer wtrysku to gdzie on się znajduje i jak można go wymienić?
UPC otwierasz maskę silnika i po prawej stronie masz plastik na dwie śrubki torx 30 :) i tam znajdziesz bezpieczniki pomiędzy masą wtyczek Niedokładnie. W tym roczniku UPC jest drugiej generacji. Odkręcasz dwa torx 30 otwierasz skrzynkę i nic , tylko jedna wtyczka. Bezpieczniki są włożone w moduł od dołu. Nie dostaniesz się do ich bez wyciągnięcia...
Sterownik poduch w tym sprzęcie nie blokuje silnika. Check zapala się po zapłonie?
carser, i już powinieneś dostać delegację z tego forum na zieloną trawkę z pisanie wiadomości mylnych. To co nazywasz puszka ( pewnie pętla ze wzmacniaczem przy stacyjce) jest elementem pasywnym, odczytuje kod z główki kluczyka i transmituje tylko do UCH, te zaś dokonuje zasadniczego rozblokowania bloku wtrysku. Musi więc wymienić klucz i blok połączeń...
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
Jeśli tak to diagnoza komputerem niech zostanie wykonana. Nie podpięcie ale diagnoza.
Mam problem - Renault nie odpala mimo wymienionego filtra paliwa (wymieniony bo w wężykach było powietrze którego już nie ma) i innego komputera,( wyskakiwały dwa błędy : 1525F329 nieznany kod usterki oraz DTC062B16 komputer stały)komputer został przeprogramowany. Jak uda się odpalić, to po zgaszeniu i odczekaniu około godziny nadal nie odpala, kręci...
Witam podłaczę się do temaru saochód rodziców Megane 1,6 pilot na radio, centralny zamek bez problemówdziała ale silnik nie odpala, wywaliło z immobilajzera dwa kluczyki jednoczesnie. mam 8-cyfrowy kod z serwisu. mam laptopa i wtyczkę do komputera. i tu sie zatrzymuje. czy ktoś podpowie jakim brogramem i jak zakodować ponownie kluczyki do komputera...
Problemy z czujnikiem są zapisywane w pamięci usterek. Jeśli chcesz sprawdzić go, do podepnij komputer wtedy gdy zapalić nie chce, sprawdzisz w parametrach czy widzi obroty silnika.
Tryb awaryjny nie wystąpił, błędów do skasowania komputer nie widział. Tak w tym silniku jest system "common rail". A czy poduszki pod silnikiem mogą powodować takie wibracje.?
"a co jest ten czujnik koła zamachowego? gdzie się znajduje i jak go ew. sprawdzić?" To jest czujnik połozenia wału korbowego umieszczony na łączeniu silnika ze skrzynią. Widać go od góry, dochodzi do niego 2 kabelki, podaje informacje do komputera w jakim położeniu jest wał korbowy. Tomek
Witam jak w temacie... nie dziala. na ktorym styku i w ktorej kostce jest sygnal obrotomierza. deska elektroniczna tzn bez linki. ma 4 zlacza ... biale , brazowe, czarne i szare. prosze o pilna odpowiedz. p.s. sygnal na impulsatorze pompy i do komputera dochodzi. silnik 1,9 diesel z turbina
Witam Od pewnego czasu męczę się z renówką nie mogę jej odpalić po wypadku zadziałał wyłącznik przeciążeniowy ale po włączeniu obwód działa. Sprawdziłem czujnik obrotów wału - działa. Ciśnienie paliwa ok komputer odłącza wtryski kontrolka immo miga ok. Objawy to po włączeniu zapłonu przez chwile jest napięcie na cewkach później jest odłączane i jak...
pompa odpada bo płynu nie ubywało. jeszcze jedno, co może być istotne: wymieniłem komputer silnika z innego jeżdżącego auta i też nie chodził więc usterka leży gdzie indziej
Też to przerabiałem, baaa mało tego, po wymianie rozrządu i KZFR po 2 tygodniach jazdy na komputerze pojawił mi się Błąd obwodu rozrządu. I komputer sobie terkotał z prawej strony silnika? Wymiana komputera(60 zł) rozwiązała wszystkie problemy:) Tez bym chciał żeby za flaszkę ktoś wymieniał u mnie S3000.
Cześć. Możesz Mi podać numer telefonu żebyśmy kontakt złapali bo tu raz mogę odpowiadać a nieraz nie. Mam silnik 1.6 16v Czy po wstawieniu tego komputera od Ciebie odpalę Go?
Moze bede nieco niegrzeczny, ale uwazam, iz moglbys sie troszke wysilic i chociaz zerknac pod samochod, sprawdzic to, co doradzaja Ci inni. Azeby ulatwic Ci ta sprawe i nieco rozjasnic, ponizej zamieszczam zdjecie. http://obrazki.elektroda.net/64_12365509... W pierwszej kolejnosci sprawdz, tak jak pisali inni: - tulejke nr 13 wraz z podkladkami...
komputer megane megane komputer megane komputer wtrysku
wharfedale peavey punto falują obroty mikrofala czesci
instrukcja obsługi amica lodówka panel sterowania
Junkers Hydro 4200 WRD 9-4KB - świecąca kontrolka płomienia po wyłączeniu wody Alarm w lodówce Beko NeoFrost - migające kreski i wykrzyknik