Podoginaj piny w wtyczkach od komputera silnika.
Pomiary owszem ale wtedy gdy silnik będzie żle pracował.Sprawdz też komputer silnika czy jest szczelny.
Włącz światła i wtedy sprawdź napięcie ładowania. Hondy z podobnego roku podnoszą napięcie ładowania do 14V gdy włączy się światła czy inny duży odbiornik energii. Napięcie ładowania także u ciebie może być sterowane komputerem silnika.
1A - 5 dzrwi 1C - 3 drzwi Jaki masz system wtrysku? Podejrzewam że monowtrysk a tam Były Bosch i Weber (Magneti Marelli). Pod komputerem sprawdzałeś temperaturę silnika? Piszę pod komputerem bo ten silnik ma 2 czujniki temp. silnika. Jeden do zegarów drugi do komputera.
Podłącz skaner pod gniazdo OBD (w schowku podłokietnika) i odczytaj błędy z komputera skrzyni biegów, silnika i ABS.
Pod kompa podpinałeś, a jaką temperaturę widzi komputer silnika?
a może ktoś podesłać schemat do 206 wiązki od wtrysków do komputera silnika??
Szukaj w komputerze ABS lub z komputera silnika.
Najpewniej jest odczytać kody błędów, a nie mieć możliwość odczytania tylko ich opisów. Błędy sugerują usterkę komputera silnika, masz nawet napisane "przetwornik analogowo-cyfrowy który jest w sterowniku silnika. Pojedź na lepszy komputer diagnostyczny (KTS, Lexia, Gutman itp) i się upewnij jakie są błędy i napisz. Na 99.99999999 % masz uszkodzony...
Wiedza może jest ale brak danych nie wiem czy każdy komputer pasuje czy z 90 konnego silnika można założyc czy nie
O ile pamiętam sterownik silnika jest po prawej stronie na nadkolu. Rozrząd również z prawej... Przyjrzałbym się wiązce idącej z silnika do komputera. Taka mała sugestia.
no chyb ze producenci rozni ale produkt ten sam BSI (moduł zarządzający) to nie ECU (komputer wtrysku silnika). ;)
Na alledrogo jest komputer IAW 1AP.83 tylko podane jest że do silnika 1.4,czyżby są takie same?
P0339Przerwa w obwodzie czujnika położenia wału korbowego 1 , szukaj uszkodzenia w przewodach do sterownika silnika .
Podłącz interfejs (np. Lexia diagbox) do gniazda OBD i "poczytaj" komputer skrzyni biegów jaki występuje błąd (numer) i będziesz wiedział, który elektrozawór jest uszkodzony. Ps. Zobacz też czy nie występują błędy w komputerze silnika i ABS.
Komputer serwisowy, parametry bieżące. Zakładki synchronizacja (czujniki wału +wałka ) ok = zezwolenie na rozruch. No = brak zezwolenia na rozruch. Dodatkowo jakie ciśnienie na Rayli?
Pod maską, ale po prawej stronie samochodu (lewej jak otworzysz maskę), pod komputerem silnika. Musisz odkręcić komputer a pod nim jest przekaźnik 15-pin. (brązowa kostka).
Witam, jestem tutaj nowy więc jeśli temat był poruszany to proszę o wyrozumiałość gdyż nie mogłem niczego znaleźć. Więc tak, jak w tytule, chciałbym sobie jakoś zwiększyć moc w moim peugeocie i uznałem, że dobrym pomysłem może być swap silnika z 1.6 na również peugeotowskie 2.0 136km i teraz pytanie jakby to wyglądało łącznie w kosztach? Czy trzeba...
Temat rozwiązany zamykam
magneti-marelli IAW 1AP
Kasujesz odłączając klemę. Ale na dłużej - bo minuta nie wystarczy. Później komputer wraca na "startowe" ustawienia i dopasowuje się do silnika (do dogrzania).
Czujnik wału , czujnik walka , sterownik silnika , przeskoczył rozrząd , może wiązka gdzieś poszła , odczytaj komputer
Jak miałeś podpięte pod komputer to czemu nie sprawdziłeś czy komputer widzi obroty silnika?
a do tego silnika 1,6 masz przepustnice i wtryski? to jest zupełnie inny silnik
Witam mam peugota 206 2002r. 1,1 jak skutecznie unieruchomić silnik przed odpaleniem, czy odłączenie pompy paliwa nie spowoduje jakiegoś złego wpływu na komputer jakieś podpowiedzi
Ten silnik nie ma komputera.
Podpiąc komputer diagnostyczny i jeździć aż zgaśnie. W tym czasie obserwować co się dzieje z ciśnieniem paliwa.
Poszykuję schematów szczegółowych do modelu z osprzętowaniem silnika firmy Siemens. Podpatrując ubogie schematy Hayes'a, doszedłem do wniosku, że instalacja bardziej przypomina Berlingo (przynajmniej tan jest oznaczona jako Berlingo). W moim partnerze występuje BSI Valeo z przekaźnikami dwusekcyjnymi . Schemaciki elektroniki mile widziane - chciałbym...
Decyzję raczej musisz podjąć sam. Niepokoi mnie dlaczego auto odpala gdy temperatura wzrośnie powyżej +15stopni? W sumie to nawet nie sama temperatura co fakt zarejestrowania takiej wartości przez komputer silnika. Dziwna sprawa.
Rozumiem, że powinienem odpiąć zasilanie wtryskiwaczy? W Peugeot Planet nie widzę opcji, by mój komputer na to pozwalał.
dziś sprawdziłem komputer i jest ok ole jest coś co znalazłem za reflektorem jest to chyba jakiś przekaznik idacy do komputera który ma popękaną obudowę gdy odpiąłem na zapalonym silniku to zgasł i zapaliła sie kontrolka komputera
drogi kolego a filtr paliwa kiedy był zmieniany? Dodano po 2 masz jakiś błąd zgłaszany przez komputer jak nie to daj spokój elektronice
KotBury, z całym szacunkiem że posiadasz wiedzę, ale za każdym razem kiedy komuś zgaśnie HDI, to ty od razu ze łuk elektryczny. I trzeba pompę sprawdzać. Zaraz się na komputerze okaże ze zawinił czujnik obrotów silnika, a objaw może być identyczny.
A sprawdził instalacje? Może gdzieś przewód przerwany i komputer nie będzie miał dalej informacji nawet po wymianie czujnika. Na chłodnicy masz czujnik?
Błędu może nie pokazać, a w komputerze nie będzie widać obrotów silnika.
Benzyna. Komplet wymieniony. SAS działa. Nazwy komputera nie znam :/
Dalej brak diagnostyki... Jakie ciśnienie w układzie dolotowym pokazuje MAPsensor? Jaka temperatura czujnika powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika dla komputera? W tym aucie są 2 czujniki temperatury silnika: 1 dla komputera, drugi na zegary.
Bartek_j, no skup sie nad moim postem. Napisalem ze twoj samochod nie mial takiej opcji. Dodalem rowniez, ze takie dogrzewanie mialy TYLKO pojazdy z silnikiem HDi. Sterowanie grzałek w HDi jest z komputera silnika.
I co, szklanej kupi poszukujesz ? Na wakacjach. Komputer już był ?
Dalej nic nie wiem. Ale dobra OK. Szukaj tego przekaźnika (on chyba jest podwójny) i powinien być po lewej stronie w komorze silnika pod komputerem.
Jest zwykła skrzynka bezpieczników i obok BSI. W przypadku aut bez BSI 1 czujnik szedł do komputera, drugi na zegary, czasami był trzeci, ale miało to najczęściej związek z klimą. Ale standardowo szły 2 pinowe. Włącza się wentylator, bo komputer uznaje błędne odczyty i woli uruchomić go żeby nie przegrzać silnika.
Sprawdzić na początek czy zapisane są błędy sterownika silnika. Na panelu żadne błędy się nie zapalają i nie wyświetlają. Czy w tym przypadku, jak pojadę na komputer, to może coś wyjść?
Z braku schematów, rozebrałem wiązkę, wymieniłem jeden przewód od czujnika do komputera silnika i problem został rozwiązany.
Zobacz jaka temperaturę widzi sterownik komputera - czytaj podepnij się pod komputer.
Brak połączenia między BSI, a komputerem silnika. Sprawdź czy wtyczki są suche w komputerze.
Błędy są z silnika komputer nie łączy się z ABS
Dla zainteresowanych, problem został rozwiązany. Po konsultacjach i diagnozach elektromechaników poniósłbym spore koszta naprawy. Sugerując się ich radami na początku kupiłem inny BSM i miałem czekać cierpliwie na termin aby wymienić i diagnozować dalej. Zrobiłem to sam i co się okazało problem pozostał dokładnie taki sam jak przy moim poprzednim BSM...
BSI jest też powiązane z czujnikiem ilości paliwa i jeśli jest wskazanie, że jest paliwo a na wtrysku nie będzie odpowiedniego ciśnienia wtedy komputer odczyta to jako awarie pompy paliwą bądź urządzenia wtryskowego i zablokuje auto :(
Silnik łapie temperaturę a komputer nie włącza już ssania.
Oj to nie to wewnątrz silnika słychać coś takiego jak byś powietrze z balona popuszczał a korek oleju jest zassany jakby do środka ciężko go odkręcić na pracującym silniku. Zawór odmy dwa razy zmieniłem i nic...
Mam auto z silnikiem 2.0 136km czy mogę wymienić silnik na 2.0 ale 90 lub 110km? Czy trzeba przekładać komputer?
Witam Potrzebuje orginalnej mapy silnik do Peugeota 407 sw . Prawdopodobnie zle zostal wyciety FAP z komputera stad brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Pozdrawiam
Witam . 1. Jeżeli jest zamontowane nieoryginalne wyposażenie a szczególnie radio to je odłącz 2. Czy są prawidłowe stałe zasilania na BSI (moduł zarządzający z lewej strony w kabinie), czy nie jest zalane wodą ? 3. Sprawdź bezpieczniki i stan skrzynki w komorze silnika. 4. Sprawdź stan złącz wiązek pod dywanem przy nogach kierowcy.
Po odłączeniu komputera nadal działa można wyjac kluczyk i nic chodzi nadal. Żeby zgasic musiałem zatkać przepustnice, potem po odpaleniu gasnie normalnie
Najlepsza i najrozsadniejsza porada to podpiac komputer i zrobic diagnostyke. Może to być np czujnik położenia wału ale tak ja kolega napisał bez diagnostyki się nie obejdzie.
Czy jestem w stanie go "wyczyścić" za pomocą PP2000? Jeżeli tak to jakiś mały opis.. Dodano po 6 to ten http://allegro.pl/sterownik-silnika-komp... ten pierwszy numer się zgadzał 0281011089 no i oczywiście EDC16C3 Tylko ten drugi zaczynał się różnić po chyba 4 cyfrze, początek tak jak mój 965
Wyciagnij swiece zaraz po pracy silnika i zobaacz czy jest mokra w paliwie,moze byc swieca wadliwa,cewka albo ostatecznie brak sprezania na danym cylindrze.
Musisz i tak podpiąć pod komputer. Mnie zastanawia jaką temp. silnika widzi komputer. Bo miałem przypadki że na zegarach jest ok, a komputer pokazywał 20 stopni gdzie silnik był nagrzany.
Potlaczem wszystko z komputera to co jest na schemacie drugim, pomimo zostały pojedyncze kable,z przekaźnikiem też doszlem ale następnym problemem nie mogę znlesc kabla pompki paliwa wychodzącego z budy do przekaźnika.Przypominam miałem silnik1.8 8v w Peugeot 306 93r. komputer Magnet Marel IAW 8P.10 i włorzyłem silnik od Citroena 1.8 16v nadal męczarnia.Chciał...
witam wszystkich szukam schematu kabli kostki wychodzącej na silnik w Peugeot 306 1.8 8v 93r. komputer Magnet Marel IAW 8P.10 nie mogę się z tym ogarnoc pomógł by ktoś ??? wielkie dzięki
U mnie to skończyło się na podmianie całej turbiny wraz z tym czujnikiem, kalibracja komputerem i działa.
To zawór immobilisera, współpracuje z komputerem silnika. Możesz go zastąpić zwykłym zaworem Stop na 12v, gwint M14x1,5. Odkręcić możesz albo kluczem specjalnym, albo zwykłymi "żabkami" lub Morse`ami
TPS w Magneti Marelli jest inny jak w Boschu MA 3.0. Bosch ma jeszcze "fasolki" do przesuwania. Dla MM brak. Taki sam TPS jest stosowany w przepustnicy dla silnika KFX na komputerze MM.
Witam Problem rozwiązany . Tak jak pisałem przyczyna nastąpiła w czasie eksploatacji tzn ze cos sie zepsuło. Przyczyną był przekaźnik który znajduje się obok wentylatora. Łatwo zdiagnozować przyczynę mianowicie po feralnym załączeniu się wentylatora ( u mnie wystarczy zgasić auto na włączonej klimie) - otwieramy maske i uderzamy ręką od góry zderzak...
Niestety trzeba jechać na komputer aby kliknąć że dolano adblue. Fakt czasem znika komunikat, ale gdy zaczął mnie ostrzegać o wyłączeniu silnika to kupiłem kabel i diagbox.
Proponuję zaktualizować oprogramowanie w komputerze silnika. Najnowsza wersja jest mniej czuła na większość przyczyn wyzwalających ten kod błędu.
Witam Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do Peugeot 206 Plus lub opis wtyczki cewki zapłonowej. Rok produkcji 2010 Silnik 1.4 benzyna 75 km Komputer valeo
Jak jest zimny, podpiąć do kompa i zobaczyć temp. silnika. Może silnik ma jakieś 5 stopni, a wg komputera będzie miał ze 40.
Temat ogarnięty, można zamknąć. Dla potomnych - kwarc 10MHz.
Witam! Szukam schematu instalacji i wyprowadzeń wtyczki komputera dla peugeot 106 silnik 1.1 TU1JP HFX (komputer na 3 wtyczki)
Ale to jest peugeot i nie ma tam cewki ołówkowej, problem leży gdzie indziej.
Spotkałem się z podobnym przypadkiem - znajomy chciał naładować akumulator i nie zachował właściwej kolejności podłączania i odłączania klemów od akumulatora - elektronika zwariowała. Jak rozwiązał problem to już nie wiem - pewnie reset komputera.
Witam. Peugeot 106, silnik 1000, komputer Bosch 0 261 203 943. Problem - po umyciu przez właściciela silnika kerczerem, do komputera dostała się woda. Wczoraj zdążyłem tylko wymyć komputer w spirytusie, oczyściłem niebiesko zielonkawą pleśń, oraz wysuszyłem. Po zamontowaniu kompa do auta i po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon, na klawiaturce świecą...
Komputer wtrysku,BSI,zegary i antene immobilisera.
I mam pewien problem - otóż już 3 razy zrobiło mi się coś takiego: jadę sobie samochodem i np jestem na skrzyżowaniu albo przy przejściu dla pieszych gdzie muszę zwolnić lub się zatrzymać i zredukować bieg. I nagle samochód zaczyna wariować. Maksymalnie można jechać 10km/h i włącza się wiatrak. Ale wiatrak tak głośno chodzi, że słychać go z kilkudziesięciu...
A może podasz rocznik ? Albo jaki masz sterownik, albo kod silnika ?
ma ktos schemat do podłączenia komputera silnika i deski rozdzielczej
Witam. Niechcący została wyczyszczona pamięć flash ecu silnika. Po podpięciu diagboxa wyświetla kalkulator silnika nieobecny. Jestem z Wrocławia, czy w okolicy ma ktoś możliwość wgrania od nowa softu do komputera. Z góry dzięki za info
Komputer coś ciekawego mówi? Miałem taki epizod jednorazowo też w 2.0 HDi, z czym u mnie na 99% był to błąd komputera spowodowany inną, nieznaną do tej pory usterką.
diagnoza mechanika a czy auto było podłączane pod komputer ??
Jak zapala się kontrolka silnika to na komputer trzeba podjechać. Teraz to jak wróżenie z fusów.
nie do końca te Twoje metody są dobre. raz że w PSA kolory mają małe znaczenie - istotne jest oznaczenie numerowe nadrukowane na przewodach, dwa że zasilanie grzałki nie jest "stałe", trzy - masa dla sondy jest z reguły wirtualna ;) podaj więc kod silnika, i ktoś wesprze Cię schematem typu nr przewodu->nr pinu wtyczki sondy. 10 min i po bólu.
Jaki kod silnika. Powodów może być kilka od uszkodzonego zaworu pneumatyki po uszkodzoną turbosprężarkę. Podanie kodu silnika znacznie ułatwi sprawe.
Komputer nie wyłączy silnika w trakcie pracy, nawet jeśli przekroczysz ten dystans. Ale jeśli zgasisz silnik po jego przekroczeniu, to już nie odpalisz.
W takim razie do czego może prowadzić opis tego błędu? Kwestia najzwyklejszego komputera, który sobie dopowiedział?
Opcja 1. Dorobienie kluczyka/pilota wg. stacyjki lub wkładki zamka + programowanie. Opcja2. Zestaw składający się z BSI + ECU (komputer) silnika + stacyjka z kluczem (dobrze cały zestaw z wkładką drzwi ewentualnie korkiem paliwa). Trzeba się liczyć z koniecznością programowania dodatkowych funkcji BSI.
(-) komputer pokazuje błąd 133,134,1123 i nie można tego wykasować. Kody usterek powinny być 4-cyfrowe, np P1234 . Dwa pierwsze, które podałeś, są niezrozumiałe, ostatni brzmi: P1123 - Throttle position sensor (TPS) in range but higher than expected / Czujnik położenia przepustnicy (TPS ) w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany. Na obrazku poniżej chodzi...
Resetowales komputer?
To jeszcze powiedz jak sprawdzić ciśnienie w których wężach i jak długo powinien się nagrzewać. Czy podpięcie pod komputer coś da? Czy nie warto sobie zawracać głowy komputerem
masz uszkodzony czujnik [zielony] lub jego owód. W 206 hdi gdy komputer wtrysku niema dobrego połączenia z czujnikiem temperatury, lub czujnik jest uszkodzony to włącza się wwentylator,bez względu na temperature silnika,wskażnik też będźie wariował.Sprawdż ciągłość przewodów od czujnika do komputera wtrysku
Witam. Napewno bedzie pasował motor 1,6 do tej skrzyni. Przy 1,8 -2,0 musisz wymieniac tez skrzynie.Po swapie wiekszego motoru nie zapomnij o sterowniku(komputerze).Silniki podejda od modeli: Partner,106,206,306, Berlingo,Saxo,Xsara. Jak zdecydujesz sie na diesla to prócz silnika czeka cie wymiana skrzyni ,baku,licznika, wiazki silnika itp.. Pozdr
No to pogadaj z tym mechanikiem, opisz jemu całą sytuację, może się wyjaśni co tam było konkretnie grzebane. Może przy ściąganiu koła zębatego na wale i założonej blokadzie na kole zamachowym coś tam delikatnie się przestawiło. Choć to mało prawdopodobne bo miałbyś problemy z odpaleniem i/lub mocą silnika a poza tym komputer powinien też wyrzucać błędy.
Nie po wyłaczeniu kluczyka kontrolki nie świecą
Okazało się że wiązka do komputera silnika ECU się gdzieś ułamała pod maską
Witam. Mam problem, ponieważ nie działa mi pilot samochodowy. Działa tylko wtedy, kiedy mam włożony kluczyk w stacyjce oraz do około 5 min po wyjęciu ze stacyjki, bądź wyłączeniu silnika. Muszę otwierać auto ręcznie kluczykiem. Dodatkowo za każdym razem jak wchodzę do auta tak jakby resetował się komputer pokładowy. Awaria pojawiła się kiedy znajomy...
Usuń FAP to rozwiązuje wiele problemów obecnych i przyszłych ale przede wszystkim sprawdź masy (na aku, silnik, komputer) oczyść, przesmaruj, zabezpiecz.
Witam Nie ma takiej mozliwisci, nie można połączyć się nawet oryginalnym sprzętem peugeota. Można tylko komputer silnika i ogrzewanie dodatkowe diagnozowac. Zero błędów.
Podłącz autko pod komputer i zapodaj jakie błędy masz w silniku.
Jeśli w wężyku będzie podciśnienie (np. zatkany filtr powietrza) to będzie dużo gorzej dużo... (Sprawdź zasilanie czujnika ≈5V oraz sygnal wyjściowy 0.8-3,..4V) podłaczyłem go pod komputer i okazuje się ze sonda lambda umarla po odpieciu jej i skasowaniu błedów z pamięci jest całkiem ok ale to nie to. Jakie usterki pokazal komputer?
Bo dla PP2000 w numerze DAM 0000 nie było twojego komputera silnika, i nie było modeli CC. Poszukaj naklejki przy zawiasach drzwi. Dodano po 2 Numer DAM dla twojego Peugeot 206CC - 8883 Poszukaj tego numeru w samochodzie na naklejce.
naprawa komputer silnik peugeot komputer silnik peugeot boxer uszkodzi komputer silnik peugeot
volvo silnika czyszczenie mechanizmu lasera przekaźnik antenowy
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Honda GX, GCV – nierówna praca silnika, wyciek oleju przy regulatorze obrotów Amica piekarnik – brak grzania góra-dół po wymianie grzałek i przełącznika