https://cardiagn.com/kia-sportage-1993-2...
nie wiadomo kto to montował i co przecinał do blokady może zabrał " +15 " z ecu daj foto centralki alarmu na pw podam ci schemat i powiem jak ją minąć
Ja do komunikacji po RS232 zrobiłem coś takiego. Testowałem na lini 100m, ale bardzo lipnego kabla (udawany kabel telefoniczny) przy nap. na lini 24V. Działało do 4800baud, więc dla twojich celów napewno wystarczy. http://obrazki.elektroda.net/47_12433741... R8 powinien być 5k chyba z tego co pamiętam, Co do twojego schematu, tranzystory sterujące...
Powinna być komunikacja. Linia nie musi być przyłączona. Powinno też oczywiście działać przywołanie po naciśnięciu przycisku na bazie. Nie zaszkodzi spróbować zarejestrować ponownie słuchawkę. Zrób rejestrację ręczną.
Okazuję się, że brak komunikacji w Normal Mode spowodowany jest przez brak podpiętego transceiver'a. Po podpięciu i zaterminowaniu mam "coś" na lini Tx, ale na CANie widze error frames. Czy ktoś w takim razie mógłby się podzielić swoim SW z obsługą CAN'a? Najlepiej pod eclipsa, z użyciem biblioteki std peripheral i pod STM32F103 :o. Ale wszelkie inne...
Nie ma w ogóle komunikacji,czy tylko z niektórymi modułami? Miałem coś podobnego z Golfem,sprawcą był sterownik poduszek. Brak masy powodował problem z komunikacją,a właściwie jej kompletny brak. Nie mogłem się połączyć z żadnym sterownikiem.
Na 99% niebieskie złącze pin25.
W parametrach COO brak nr vin Masz odpowiedź.
Z silnikiem sie połaczysz bez problemu na lini K z audi B4.
radio orginalne jak nie to odepnij
Pozwala przełączać komunikację linii k na inne piny niż standardowo 7
Obawiam się że niestety ale musi być oryginalna zmieniarka z komunikacją po linii K i nie da się zaadoptować żadnej innej ale dla pewności musiałbyś podać dokładnie model radia. SławeK
Witam, czy ktoś mógł by mi podpowiedzieć jaki jest kierunek komunikacji linii w STK200/300? Chodzi mi o to to czy dane idą od procka, czy do procka? chodzi mi o linie RESET (to już raczej do procka), MOSI , MISO , SCK (też chyba do procka). Pozdrawiam.
Moce dokładnie takie - niekiedy do 2.5 A na silnik. Sam dekoder to bylejaki uC, od biedy ATtiny13 wystarczy. Niezbyt porządne dekodery można kupić jako kity AVT. Trzeba jeszcze mieć źródło sygnału - booster z mostkiem H - też są gotowe, również w AVT. Inne rozwiązanie: wziąć sam hardware z DCC - mostki H, koncepcja, a nadawać zwykłym UARTem przez mostek...
Być może, ale błędy C7 to najczęściej wina kabla/styków, pokazane przez niego błędy występują przy błędach systemu plików (a nie koniecznie przy typowych błędach odczytu uszkodzonego dysku, błąd systemu plików jest zrozumiały gdy komunikacja na linii dysk-kontroler jest zaburzona). A to może sprawdzić w warunkach domowych.
Masz tylko brak komunikacji ze sterownikiem silnika? Linia K dla sterownika silnika idzie przez puszkę immo. Jeżeli tam jest problem to powinna być komunikacja z puszką immo. Na puszcze immo zewrzyj linię K i W i powinna wrócić diagnoza. Są to chyba przewody szaro-białe lub bialo-szare.
Po co ktoś kazuje wymienić PCM to nie wiem. Jeżeli już naprawdę wina w jego obrębie to rzadko się trafia, że w nim samym. Przeważnie wystarcza dobra lupa albo dobry miernik aby się przekonać czy obwód PCM. Osobiście dobrze bym sprawdził ICM jednak. Kreski na wyświetlaczu to ICM nie ma żadnej komunikacji po linii CAN z PCM.
T5 nie wiem czemu skasowałes mój post, założyciel tematu to totalny lamer-Tech2 wszelkie błędy U traktuje w sposób jednoznaczny- "zignoruj ten błąd jeżeli brak reklamacji na działnie". Op-comiki precz. To raz. Dwa- kazdy wie, że wszelkie błędy U w V C (bądź też Saab 9-3) zaczynamy od naprawy wtyczki na module ABS, nie trzeba wymieniać wtyczki ( dostępny...
W skrócie i dokładnie to otrzymałem brakujące tranzystory: Q12 a jest nim AO3407, dostępny najszybciej jako "A7xx"; gdzie xx to data produkcji; ale w drugiej aku miałem jeszcze inny tranzystor znaczony jako "21ND" oraz Q13 a jest nim 2N7002, w obu aku miałem znaczone 72k zrzuciłem elektronikę aby nie doszło do zwarcia i oba tranzystory podmieniłem,...
Witam 00500200001 Nieprawidłowe działanie kieszeni na dysk 00500400003 Nieprawidłowe działanie rejestratora czasu pracy i odpoczynku 00510004080 Wykrycie przerwy w zasilaniu stałym (+ bezpośrednio z akumulatora) 00520104002 Nieprawidłowe działanie czujnika: niewłaściwa komunikacja na linii kodowanej 00540004004 Nieprawidłowa komunikacja między wyświetlaczem...
Na początek polecam ustawienie realterm na komunikację binarną i wysyłanie/odbieranie pakietów ręcznie - ja też tak zaczynałem z tymi czytnikami.
Z tego co wiem, TuyaMCU obsługuje tylko protokół UART. Aby wesprzeć Twoje urządzenie, potrzebujemy albo: - pełnej dokumentacji używanego układu wraz ze specyfikacją protokołu SPI (komendy itp.) - kilka dobrze opisanych zrzutów komunikacji linii SPI wykonanych za pomocą analizatora logicznego, takiego jak Sigrok - kodu referencyjnego już istniejącego...
Skombinuj myszkę na RS-a i sprawdź, albo jakiś stary modem i przetestuj komunikacje (oczywiście bez podłączania linii )
VW New Beetle - opis pinów licznika. Dodano po 2 minutach: A najbardziej interesuje mnie to, ponieważ nie mam komunikacji linii K do OBD2 i linii CAN do ABS.
Identyfikator komunikacji - Instrukcja programowanie 5.2 Odnośnie linii zabrajającej - tak jest.
Witam a sprawdź miernikiem czy masz przejście między nogami SCL(6) i SDA(5) PCF8583 i nogami PICa (scl-18 i sda-23) jak nie ma podciągnięcia do plusa na tych liniach to komunikacja stoi
Jakieś pomiar napięcia. Obecność sygnałów na linii komunikacji.
Masz opis pinów sterownika? Bo tak najprościej będzie sprawdzić czy są zasilania i masy. Czy linia komunikacji jest ciągła z OBD.
Miałem bardzom podobny przypadek. Uszkodzony alternator uszkodził ECM.
Po pierwsze, zmien mechanika, ktory "podejrzewa", ale nie jest w stanie sprawdzic. Po drugie, po co ci porady, skoro oddajesz auto do mechanika i nie naprawiesz go sam? Po trzecie, jaki to system wtrysku? Po czwarte, skad odczyt bledow? Kod jest dziwny. Po piate, czy sprawdziles chociaz zasilania sterownika i ciaglosc linii komunikacji? Nie ma prostej...
Kiedyś miałem taką usterkę i przyczyną był zwarty kondensator SMD na wyjściu niewielkiego zasilacza obsługującego złącze bluebus. Prześledź te zasilanie i nie daj się zwieźć np. tranzystorom do masy przez rezystory w tej linii - one obsługują komunikację. Sprubuj poszukać obok tych dwóch niebieskich cewek - ewentualnie od razu przedzwoń kondensatory...
Sieć CAN to cyfrowa linia komunikacji.
Zrób dokładne foto wtyczki przy module immo by było widać kolory przewodów. Dodano po 2 Teoretycznie czarny to powinna być masa, pomarańczowy 12V, niebiesko -zół ty to komunikacja linia K, brązowy 12V po kluczyku, ale te kolory tylko taka teoria patrząc na resztę schematu tego auta.
Najlepiej sprawdzić kabel na jakimś aucie VW używając programu "Polski VAG" : Skasowałem link do pirackiej wersji programu Polski VAG. Użytkownik otrzymuje ostrzeżenie. Ale również ten kabel będzie właśnie działał z programem DDT2000 i renówkami wyprodukowanymi do 2004 roku, w którym komunikacja jest po liniach KKL (czyli nie ma magistrali CAN) oraz...
Witaj Kolego!!! Identyfikacja baterii jest realizowana na magistrali przypominającej budową i zasadą działania i2C. Potencjalnych uszkodzeń może być sporo. Od bms w baterii poprzez taśmę na płycie tabletu skończywszy. Chyba najłatwiej by było zacząć od wykluczenia przywarcia na liniach komunikacji. Sprawdzasz czy po podłączeniu baterii na spadku nie...
Linii nie zabraknie, chipset sam z siebie udostępnia te 20 linii, jednakże jest pewien haczyk - komunikacja procesor <-> chipset to 3.0 x4. Wszystko podłączone do linii z chipsetu (dyski, karta sieciowa, itp), komunikujące się z procesorem, będzie współdzielić to łacze. W przypadku adaptera do 3.0 x1 powinieneś uzyskać max transfery na poziomie...
Witam, Jeśli chodzi o ścisłość to chodziło mi o DTR, pisałem bez sprawdzania dokumentacji, bez wysterowania tej linii komunikacja z miernikiem nie udaje się żadnym terminalem, czyli musi być DtrEnable = True. Nie wiem czy Voltcraft to to samo co Saftec. Do Saftec SAF350E posiadam instrukcje pol. i ang. oraz ten program na dyskietce, który chodzi tylko...
ori acc,0 ; ustaw bit 0 acc zmieć na: ori acc,1 ; ustaw bit 0 acc Dodano po 2 Acha. I dla punktów tego nie napisałem.
Dobrze podejrzewasz- kupiłeś uszkodzony. Dobierz się do niego i zobacz.
Witam. Jak dokładnie przeprowadzić w nim próbę zwarciową, z której gałęzi zacząć? Dlaczego chcesz przeprowadzać próbę zwarciową? Coś się grzeje na płycie? Podaj pobór prądu laptopa przed i po wciśnięciu włącznika. Podaj napięcia z wszystkich cewek laptopa przed i po wciśnięciu włącznika. Podaj rezystancje do masy z wszystkich cewek przy wyłączonym zasilaniu...
http://obrazki.elektroda.pl/1270977800_1... Oświetlenie uliczne jest jednym z głównych odbiorców prądu elektrycznego na świecie. Ocenia się iż wszystkie formy oświetlenia publicznego - parkingów, tuneli, ulic itp. - zużywa ok 19% energii elektrycznej produkowanej na świecie. Dla miejskich aglomeracji lub fabryk i firm rozciągniętych na znacznej...
Diagnostyka wykazała brak komunikacji z modułami. To nie była diagnostyka a próba jakiejś tam diagnostyki. Diagnostyką to będzie np sprawdzenie linii komunikacji i zasilań modułów.
Witam Dziwne zachowanie się kontrolek w liczniku może świadczyć o złej lub braku komunikacji linii CAN. Zła komunikacja CAN może wpływać na pracę silnika. Aby sprawdzić max. obroty silnika na postoju, należ najpierw wcisnąć pedał sprzęgła a następnie gazu. Obroty powinny osiągnąć 4000 - 4500 obr/min.
Warto by jaszcze sprawdzić czy jest próba komunikacji na liniach DIN i SCLK, może któraś z tych linii być zwarta albo przerwana.
BCM suchy, wtyczki obok też ok. Sprawdziłem też linię CAN do BCM i jest ok. Połączenie z PINU 2 ECU do IMMO też jest ok. IMMO wywala błędy B3040 i B3059. Brak mi już pomysłów. Powinien ECU się też połączyć na stole po linii CAN czy musi być komunikacja przez BCM? Bo po linii K się mogę połączyć na stole.
Podejrzewam, że przyczyn może być kilka. Sprawdzę oscyloskopem komunikację na linii K. Intryguje mnie brak automatycznego rozpoznawania przez soft 2015.3 fejsa. Tak jak pisałem funkcja TEST widzi fejs i wersję firmware, niestety po wyjsciu z zakładki "Urządzenie" i po ponownym wejściu znów widnieje informacja " urządzenie nieznane". Zapomniałem dodać,...
Radio powinno normalnie działać w Clio2 po lifcie, jest to wersja update list, jeśli nie działa to pewnie kupiłeś uszkodzone lub uszkodzenie jest na linii komunikacji radia z wyświetlaczem
Witam. Mam pytanie, czy udało się naprawić moduł inwentera. U mnie poleciała linia komunikacji wraz z kontrolerem i poszukuję takiego dawcy, może jest możliwość odkupienia tego modułu?
Czy miedzy modulami bedzie komunikacja jezeli jedna linia bedzie zwarta lub jej nie bedzie?
Ja bym się przyjrzał komunikacji CAN, czy z innymi modułami na tej linii jest komunikacja. Czasem nie masz zamontowanego jakiegoś chińskiego radia?
1. Podejmij ponownie zdjęty PLC pod pc i sprawdź ustawienia komunikacyjne portu pod który był podpięty panel . Konfiguracja komunikacji portów pewnie nie przenosi się ze softem tak jak w Fatekach . 2. W PLC pewnie poleciał driver linii SN 75176N lub rezystory zabezpieczające na linii przed nim. Pozdrawiam
Cześć, niechcący kupiłem drugi sterownik nie wyczyszczony, a ze starym nie ma komunikacji po linii K, więc nie mogę zrobić klona. Pomoże mi ktoś wyczyścić zawartość? $$
Sprawdziłbym najpierw, co się dzieje na liniach komunikacji pomiędzy wzmacniaczem, a CD. Komunikacja opisana jest w instrukcji serwisowej CD.
Na obwodzie PCB brakuje Koledze połączenia GND pomiędzy FTDI a tiny2313. Z tego powodu to zapętlanie przy zainstalowanym atmelku i brak komunikacji uC<->PC. Wynika to z różnych identyfikatorów linii GND na schemacie (GND1 oraz GND2).
Odłączaj po kolei sterowniki i zobacz kiedy pojawi się komunikacja z pozostałymi lub podskoczy napięcie na linii K
No to masz komunikację jedynie między radiem a wyświetlaczem. Do prawidłowej pracy radia potrzebna jest też komunikacja po linii CAN między nim a bodajże BCM, u ciebie tej komunikacji nie ma dla tego radio się nie załącza po stacyjce i może mieć też problemy z działaniem.
W zasilaniach i linii komunikacji.
Na 98% stare radio to było BNS 5.0 zaś właściciel poprzedni wstawił RNS-E rok auta 2005r. No to oba radia korzystały z tego samego podłączenia, tzw. złącze ISO 2. CAN jest w kostce fabrycznie. Jeśli radio wyłącza się po stacyjce i podświetlenie klawiszy reaguje na włączenie/wyłączenie świateł to CAN działa bo m.in. te informacje tą drogą są przesyłane....
Wszystko podane jest, po co pytać dalej jak wszystko wyjaśnione? Usterka na linii CAN i brak komunikacji ze sterownikiem. Uszkodzony sterownik lub kable. Nic nowego w zasadzie. Jeżeli stało się to po wizycie w warsztacie, to powinno sie zacząć od wtyczek, któraś pewnie nie łączy, lub zagięte ma piny.
Niebieska wtyczka pin1, 20, 23 zasilanie 12V jeżeli chcesz włączyć z podświetleniem, plus masa oczywiście pin9. Linia "K" sygnałowa, czyli transmisja danych (komunikacja) pin25.
Witam,mam problem ,mianowicie próbuje bezskutecznie podpiąć vag-a "do zegarów na stole"brak komunikacji,linia k podłączona pod pin 25 niebieska wtyczka,zasilanie do kabelka jak i do zegarów podłączone być możę coś robie żle proszę o poradę, Zegary golf 4.
w ustawieniach opcji musisz zaznaczyć: bez testu linii telefonicznej. Ponadto w komunikacji, zakładka konfiguracja dla portu rs, po którym sie komunikujesz musisz zaznaczyć parity even - powinno działać.
Te układy z automatu to podobno podróbki odpowiadają za komunikację po linii K i L. Wymień wszystkie i powinien zacząć działać. Ta głowica to najgorsza wersja Clip.
Stary licznik miał komunikację ze sterownikiem silnika po K-line, oraz dodatkowa linia immobilizera, nowe zegary mają komunikację po CAN, więc nie "dogadują" się ze starym sterownikiem silnika
Cześć, Mam kilka bardzo ogólnych pytań dotyczących linii produkcyjnych. Interesuje mnie temat czytania sygnałów z nich, tzn. wpięcia się i komunikacji. Czysto teoretycznie, chciałbym napisać własną aplikację do komunikacji z liniami produkcyjnymi. Dodatkowo mam na myśli starsze maszyny, a nie współczesne rozwiązania, gdzie mamy dostępy poprzez VNC,...
Jest normalna komunikacja po linii k, tylko potrzebny jest sprzęt.
Zdejmij klemę, bo w tym aucie lubi się immo przyblokować. Natomiast ja podejrzewam brak zasilania gdzieś na ECU poprawnego. Sygnał ciągły na tej kontrolce to problem z komunikacją na linii UCH i ECU z reguły.
RDA5807M, to tuner radiowy UKF sterowany mikrokontrolerem, natomiast moduły RF 433MHz i 315MHz służą do komunikacji radiowej (bezprzewodowa linia nadawczo-odbiorcza). Zatem funkcje obu urządzeń są nieco inne.
Komputer- Windows. Reszta to kwestia programu,sterowników i interfejsu. Jeśli rzeczywiście się połączył wcześniej,to albo jest w tym aucie sieć CAN i odpowiedni protokół,albo ten interfejs obsługuje komunikację po liniach K . Jeśli nie obsługuje,to znaczy że połączenia nie było. To nie jest i tak żaden problem,bo zawsze można znaleźć taki co obsługuje...
... Przyłóż się i narysuj czytelniej ten schemat... Przypuszczam że dodatkowymi kamerami zapchałeś komunikację na linii NanoStation - Router Główny...
U1700=NCM-NBC communication Czyli brak komunikacji na linii sterownik silnika - sterownik nadwozia po magistrali CAN. Zapewne uszkodzona wiązka elektryczna.
Po komunikacji na linii PW dowiedziałem się że to duży wiatrak kreci się do tyłu. Czyli jest uszkodzony i do wymiany. !~!~!!!!!
A zrobiłeś pull-up'y do linii danych i zegara, masz odpowiednie napięcia (3V3, 5V1) na linii urządzeń I2C?
może problem leży w immo albo komunikacji na linii W.Odpytaj immo
Aktualnie nie odwracam sygnału w komunikacji o czym pisaliśmy wcześniej. Jeśli nie odwracasz polaryzacji sygnału na linii REQ i łączysz STM32 i Multicall na wprost, to nie masz szans się porozumieć.
Sprawdzę schemat może jeszcze jakiś drobnica po drodze na liniach komunikacji. Bo mierzyłem kondensatory bezpośrednio na procku to nie było jakiś zwarć ani nic podejrzanego. Albo procek jest tak specyficznie uszkodzony.
Z nowości na dziś dzień. Używany moduł pojechał do zakodowania w serwisie - brak komunikacji na linii moduł - programator. Moduł odesłany do sprzedającego. Na ten moment, zamówiłem używany moduł dokładnie z tego modelu pralki, za jakieś 100 zł. Dam znać czy zadziała.
Do ca10 w celu komunikacji oprócz linii telefonicznej można podłączyć tylko moduł GSM, nie ma żadnych urządzeń które pozwolą ci się skomunikować po sieci z tą centrala.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Powinna być komunikacja po linii K. Od jakiego silnika jest to sterownik - kod silnika?
Zworka na liczniku i idzie wszystko. Możliwe, że problem jest przy module komfortu. Przywrócenie komunikacji to 15 minut roboty.
Albo wyłączyć nadzór linii telefonicznej... Po wejściu do menu programowania instalatorskiego odszukać pozycję Komunikacja / Metoda / Sposób komunikacji: PSTN (czyli standardowa linia telefoniczna) i dla opcji "Utrata PSTN" ustawić wartość: 00. Menu Twojej centrali może być trochę inaczej zorganizowane, dlatego najlepiej zapoznać się z instrukcjami...
Czy twój Mercedes ma Ci wysłać maila, żebyś sprawdził czujnik na wtryskiwaczu, skoro ignorujesz komunikację po linii K?
Wszystkie STM32 poza serią F1 zawierają wewnętrzny układ na linii D+, zapewniający podciąganie zgodne ze standardem USB.
Jeśli sie moge dopytac to o jakie konkretnie połącznia chodzi? AVCC i AGND w ATmega8 ? Tak. Ponadto na I2C musisz mieć pull upy. Wewnętrzne to za mało.
Schematy są dostępne, ale proszę bardzo opiszę dla sterownika C/T i (BW/DW50) Złącze 6 pinowe X1 lub (X14) 1- Linia komunikacji sterownika zegara Telestart T60 2- Linia diagnostyki 3-czujnik temperatury zewnętrznej (BW/DW50 nie wykorzystany) 4- wyjście sterujące przekaźnik wentylatora nadmuchu kabiny +12V 5-przełącznik lato/zima 6-wyjście sterujące...
Potrzebujesz sprzętu, wiedzy i doświadczenia. Na początek sprawdziłbym oscyloskopem czy linia komunikacji nie ma zakłóceń. Być może jest na tyle zakłócona że ESC nie melduje usterki komunikacji BLE-ESC a przy tym część informacji o manetce przyspieszenia nie przechodzi do ESC.
...NA końcu pozostaje podstawowe pytanie: po co?... Dla sportu, albo z nostalgii. Widziałem jakąś niemieckojęzyczną stronę, gdzie grupa amatorów propagowała takie zabawy. Można nawet było kupić kit modemu (na µC) łączącego dalekopis z linią telefoniczną. Swoją drogą: jak już poruszamy tematykę komunikacji "zerojedynkowej" na liniach telefonicznych,...
Z licznika idzie linia komunikacja po k line do sterownika silnika. Niekiedy jest linia W kodowa z licznik a do ecu silnika.
Idea I2C zakłada możliwość podłączania wielu urządzeń na tej samej linii. Gdyby każde z nich miało własne rezystory, to byłyby połączone równolegle przez co rezystancja wypadkowa spadłaby radykalnie utrudniając lub uniemożliwiając komunikację. Dlatego wszystkie urządzenia mają otwarty kolektor na liniach, a rezystory są podłączane zewnętrznie tylko...
Jak niema zasilania linii K to wątpię
Dzień dobry, a właściwie Dobry wieczór. Sąsiad przełożył 1,9 TDI do VW T3. Trzeba to teraz jakoś ogarnąć więc mam kilka pytań. Sterownik 038 906 018P. Ponieważ licznik zostaje oryginalny ( zresztą brak kluczyka) to wiadomo, trzeba usunąć immo, to raczej znajdę kogoś na miejscu. Czy bez licznika będę miał normalną komunikację po linii K? Jest CAN, czy...
Przecież Galaxy to Ford nie VW, więc komunikacja na innym pinie.
1/ - czy po podłączeniu innych urządzeń do USB są one rozpoznawane? Być może urządzenia dostają zasilanie, ale masz problem z komunikacją po liniach danych. 2/ - a jaką rozdzielczość obsługuje matryca?
Linia k to linia komunikacji pin 7. Pin 4,5 masa,Pin 16 cały czas 12volt.Podłacz normalny tester na próbę.
Ford Ecosport 2019 !!! Przyczyną oczywiście jest przerwa w komunikacji lin alternator - , ECU. Połączenie pod skrzynce bezpieczników pod maską, jest tam łączenie do lin do ewentualnie sterownika żaluzji chłodnicy, więc jak komuś nie chce się podnosić skrzynki, można się tam wpiąć. Generalnie ta instalacja to porażka, lin do alternatora to dosłownie...
Usterka zasilania zegarów , lub usterka na linii komunikacji.
No bo do komunikacji wystarczy ta linia.
Bufory? chodzi o obciążenie linii? Specyfikacja I2C dopuszcza arbitraż pomiędzy kilkoma układami master.
Niestety w tych radiach nie da sie usunac komunikatu disabled, poprzez modyfikacje eeprom. Po prostu procesor oczekuje na komunikacje z linia I-BUS , jakikolwiek ruch na magistrali spowoduje uruchominie radia/cd , jes to mozliwe http://obrazki.elektroda.pl/4174164600_1...
linia komunikacja komunikacja linia zasila komunikacja linia zasilać
suwakowy potencjometr stereo oznaczenia wkrętarki objaw uszkodzić przepustnica
dobry akumulator diesel dobry akumulator diesel
Światło w Junak 901 nie gaśnie po wyjęciu kluczyka Zanieczyszczenie głowic i rolek w magnetofonie