95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
Przelecieć komutator pumeksem na niższych obrotach i będzie ok. Opis jak i czym jest na elektrodzie :)
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Śmiga jak złoto, nie zaszkodziło by delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach. Tematów na ten temat na elektrodzie jest sporo.
Przeczyść Komutator pumeksem , było sporo tego na forum.
Nowe szczotki założone, iskrzenie ograniczone przez przytarcie komutatora pumeksem. Silnik działa (prawie) jak nowy. Dzięki za pomoc, szczególnie za podrzucenie rozwiązania z pumeksem.
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, Po co? Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ? Nie; włączyć wirowanie, czekać, aż się rozpędzi silnik i dopiero wtedy przyłożyć do komutatora pumeks. Na jakieś pięć do dziesięciu sekund, nie dłużej.
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Jak wyciągniesz silnik do wymiany szczotek to pamiętaj o przeczyszczeniu komutatora pumeksem.
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Silnik ma się obracać w lewo. Delikatne iskrzenie może być, ewent. wyczyść trochę komutator pumeksem i będzie ok.
Co to znaczy „wyczyść komutator".Czym? Najlepiej dotrzeć go twardym pumeksem na obrotach.
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Wysusz silnik suszarką i przeczyść komutator pumeksem!
Tak to chodzi o tą obudowę, ale jak pisze kolega drugie łożysko też będzie do wymiany.Pamiętaj przed złożeniem dotrzeć komutator pumeksem do po montażu nie ma dojścia i będzie walić ogniem.
Sprawdź długość szczotek , przeczyść komutator pumeksem na obrotach , sprawdź też czy jest czysty kubek hydrostatu.
Nie ma nic niepokojącego, poodkurzaj kilka razy na 3/4 mocy i sam się dotrze. Szybszym sposobem byłoby przejechanie komutatora pumeksem podczas pracy, ale jak nigdy tego nie robiłeś to szkoda zepsuć wirnik :)
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
fachowiec wyjął stare zużyte po 5 latach starte do kilku milimetrów ale włożył takie mega długie A dotarł komutator pumeksem?
Witam Gdy pompa wypompuje wodę zaczyna pracować jak to wspomniałeś ,,pulsacyjnie,, , jest to normalny odgłos. Należy zacząć od wymiany paska, dotarciu -oczyszczeniu komutatora(pumeksem!) , jeśli to nie pomoże to niestety silnik do wymiany.
Tacho dobre jest. Problem leży albo w silniku albo w module, procentowo 70% silnik 30%moduł, A po wymianie szczotek dotarłeś komutator pumeksem, żeby szczotki nie iskrzyły?
z tego co rozumiem na silniku zostały wymienione szczotki czy szczotki zostały docierane jeżli nie to domowy sposób a zarazem skuteczny wyciągnąc silnik włączyć pralke na wirówke i wyczyścić komutator pumeksem , który powinien być w każdym domu miłej zabawy
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
Podczas pracy silnika możesz delikatnie czyścić komutator pumeksem przed szczotką, wtedy wsytarczy kilka minut. Jeżeli zaś szczotki są dobrze dopasowane, z czasem same się dotrą podczas pracy i nie trzeba wiele kombinować.
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
wyczyściłem komutator i szczotki papierem wodnym Zwykle to jest powodem kłopotów. Teraz trzeba dotrzeć szczotki i wyczyścić komutator pumeksem. Zamiast pumeksu ja używam odłamka osełki do noży :) Opi znajdziesz na elektrodzie. Całość należy robić powoli i dokładnie żeby nie dobić silnika zupełnie.
Witam. Daj przetoczyć komutator wirnika silnika prania. Albo spróbuj oczyścić komutator pumeksem podłączając silnik poprzez regulator obrotów. Dla przypomnienia łącząc w szereg : szczotka-uzwojenie stojana mostek, a na następne przewody szczotki i uzwojenia stojana podajesz regulator.
https://obrazki.elektroda.pl/2941570100_... pralka pralka górno-wsadowa rok prod. 2011 Wyczyściłem komutator pumeksem, miał ciemny nalot na całym obwodzie w miejscu styku ze szczotkami. Szczotki po zdemontowaniu wystają jakieś 3cm, również zostały wyczyszczone. Dalej nie działa. U mnie na płycie głównej siedzi na potężnym radiatorze...
obawiam się że daje o sobie znać silnik wyczyść komutator(osełką do komutatorów ewentualnie pumeksem) i to wszystko co możesz na razie zrobić ....
Komutator czyści się pumeksem ,jeśli nie pomoże to szukaj drugiego silnika.
a jak komutator ? doszlifuj pumeksem kwarcowym
sprawdź dokładnie silnik a szczególnie komutator przeczyść pumeksem ;)
1. Czarny nalot będzie i to normalne zjawisko. 2. Przeszlifuj komutator pumeksem przed obiema szczotkami. 3. 10-12 sek. to za mało, silnik musi chwilę popracować. Po przeszlifowaniu komutatora (silnik włączony), po dłuższej pracy jednak iskrzenie utrzyma się lub nawet zwiększy jest możliwość sprzedaży uszkodzonego wirnika, takie sztuki się zdarzają,...
Bardzo dziękuję, każda pomoc mile widziana. Jak odłączę silnik, będę miał błąd obwodu silnika, będą mi się migacz diody od obrotow tak było gdy odłączyłem komutator. Brak obciążenia nie pokaże co powoduje spadek napięcia. Spróbuję profilaktycznie wyczyścić komutator pumeksem potem go pędzelkiem oczyszczę. Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test...
Komutator składa się m.in. z lamelek (właśnie je będziesz czyścił) pumeksem.
Opisany efekt, daje tylko spalony silnik, jeżeli szczotka nie jest zawieszona, to mikser do wyrzucenia, ponieważ tego typu sprzętu niestety sie nie naprawia. pzdr Dodano po 43 Możesz jeszcze przeczyścić komutator pumeksem, ale to nie musi dać oczekiwanego efektu.
spróbuj na zwalniających obrotach doczyścić komutator pumeksem (moze być od pięt tylko dośc twardy), obetnij długi na około 5-8 cm i szeroki na 1x1 cm prostopadłościan i lekko przyłóż na pracującym silniku, szczotka ma się lekko wysuwać i wsuwać Iskrzenie z jednej strony sygnalizuje słaby styk tej szczotki z komutatorem, z dwóch stron dawałoby sygnał,...
Docierałem komutator pumeksem ale wcześniej mu się przyjrzałem. Patrząc bardzo dokładnie zauważyłem, że co druga cela jest jakby leciutko przykopcona Ale skutek tego mojego docierania był żaden. Zastanawia mnie, że nie ma iskrzenia na szczotkach ale najwyższe obroty osiąga tylko na ułamek sekundy więc trudno coś obiektywnie powiedzieć. Sugerowane wyrównanie...
niepodobaja mi sie natomiast 2 rzeczy , jedna to ze szczotki iskrza lekko przy obrotach w prawo natomiast nie iskrza przy obrotach w lewo mimo ze ich powierzchnia jest ok Docierałeś komutator pumeksem? duzo sie mowi ze procesory sie zawieszaja i przejscie przez tryb serwisowy w 98 % reanimuje elektronike, ale opisy dotycz pralek serii PA.natomiast...
Wyczyść komutator silnika pumeksem , nie wiem dlaczego ale czasem pomaga Jeżeli nie pomaga wymiana elektroniki (z innym softem) lub mozolne układanie prania w pralce
Szczotki powinny być dotarte do kształtu komutatora, komutator przeszlifowany pumeksem naturalnym i oczyszczony z pyłu węglowego
Podczas wirowania silnik nie utrzymuje stałych obrotów - przyspiesza i zwalnia ale dość łagodnie. Wydaje się też że nie dochodzi do pełnych 1000 obrotów. Podrygiwanie zaworów, o którym pisałem, nie występuje przy pokrętle ustawionym na mniej niż 700. Wygląda na to, że ma to coś wspólnego z wymienionymi szczotkami. Ja zawsze po wymianie szczotek włączam...
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Ale skoro rezystancja cewek stojana jest katalogowa, i dodatkowo cewki sprawdzone na zwarcie to wina, moim zdaniem, nie lezy po jego stronie. Na twoim miejscu założyłbym oryginalne szczotki (zdziwiłbyś sie jakie to ma znaczenie), są tak wyprofilowane, że nie będziesz ich musial nawet specjalnie docierać. Puśc go niech dziala godzine na połowie, może...
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Nie pamiętam jak jest dokładnie w tym modelu z resetowaniem spróbuj według instrukcji ( kasowanie ustawionego programu ). Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają, przeczyśc komutator pumeksem ! Dodano po 11 Prądniczka powinna miec opór - 156 Ohm dla silnika Hoover ! Obejrzyj moduł czy niema żadnych wypaleń, koniecznie sprawdź magnes
Powtórka z rozrywki. Po dwóch latach ta sama awaria. Znowu ta sama szczotka zużyta do zera, druga prawie nowa. Wtedy zostawiłem tę dłuższą z powyższego zdjecia i wczoraj próbowałem na szybko coś zaradzić. W miejsce zużytej dałem tę najdłuższą sprzed dwóch lat, oraz tę zostawioną ze zdjęcia. Pralka pokazuje ten sam błąd. Oczyściłem komutator pumeksem...
dokładnie przeczyśc komutator specjalną osełką lub pumeksem Jeżeli pumeksem to tylko naturalnym!
To gdybym jeszcze kiedyś chciał wymieniać, już sam, szczotki: Po wymianie przeciera się pumeksem ten komutator, ale samych szczotek już nie, czy dobrze rozumiem? I należy pewnie szukać szczotek pochyłych, ściętych pod kątem, a nie prostych na końcu? Bo u mnie chyba szczotki są jakieś "prawe": tu właśnie chodzi o kierunek tej pochyłości?
dodam jeszcze ze po wyczyszczeniu komutatora silnik zaczął tykać i chodzi lżej Zleć jakiemuś tokarzowi przetoczenie komutatora silnika, pumeksem to sobie można odciski na stopach zlikwidować...
dzi_dziuś napisał: Meteor 2 imho nieudany egzemplarz. A dlaczegóż to? Brak filtra hepa, a ta imitacja co jest na wylocie nawet nie jest dobrze dociśnięta, co za tym idzie nie szczelna. Wąż ssący sztywno zamocowany w gnieździe co nie jest zbyt komfortowe. Do tego całość po rozkręceniu wydaje się być dość tandetnie wykonana. Ogólne głośny, chociaż silnik...
Tak szczotki są ok. Komutator też przeczyściłem pumeksem i nic.
Wymontuj silnik , sprawdź długość szczotek i lekkośc ich przesuwu w szczotkotrzymaczach , wreszcie przetrzyj komutator miękkim pumeksem na obrotach , co najlepiej zrobić podłączając silnik na krótko przez regulowany autotransformator.
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Dziękuję za szybką podpowiedź , wezmę do pracy jutro silnik zrobię jak napisałeś i próba już w domu. Jeśli umiesz to podłącz go na krótko, a komutator oczyść pumeksem.
Czy wymienione szczotki są dwuwarstwowe oraz czy komutator został dotarty pumeksem? Jeszcze pytanie czy silnik nie iskrzy za mocno na szczotkach?
Możesz spróbować przetrzeć miękkim pumeksem komutator silnika na obrotach , dla bezpieczeństwa zdejmij pasek.
Spróbuj jeszcze przeszlifować komutator na silniku pumeksem naturalnym. Takie oczywistości jak filtr pompki sprawdziłeś?
Wyciągnij wirnik i wrzuć foty komutatora z uwzględnieniem uzwojenia dokładne foto w dobrej jakości.
najpierw go wysusz porzadnie na kaloryferze potem odpal na zwolnionych obrotach i przeczyść komutator suchym pumeksem dokładnie wyczyść szczelinki miedzy lamelkami jak niepomoze to wyjmij wirnik i sprawdź na brzęczku no niestety jak przedmówca ja stawiam na wirniczek
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Szczotki wymieniłem bo jedna była po prostu przepalona i rozpadła sie w rekach, silnik sprawdzany poza pralka chodzi bez zarzutów tylko w pralce cuda sie dzieją. Co może byc tego przyczyna? A szczotki i komutator dotarłeś pumeksem?
Tutaj jest ładnie pokazane: https://youtu.be/vPVAw0_VZiw Tylko bardzo krótko zrób test (5 sekund) by silnik nie był za długo przeciążony bo się uszkodzi. Grzałkę skoro już wyjąłeś i jest w takim stanie to od razu wymień na nową. Tylko do nowej wstaw czujnik temperatury ze starej. Silnik przed wymianą szczotek trzeba dobrze przedmuchać sprężonym powietrzem...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Dzięki rumcajs. I też lipa z tym ożenkiem. Przez moment było prawie dobrze jak komutator potraktowałem pumeksem ( aby dotrzeć szczotki), ale za moment spadek mocy iskrzenie oraz buczenie . Czyli omomierz nie zawsze prawdę ci powie. Ze względu na to , że interesowały mnie tylko oporności cewek ( muszą mieć jednakową oporność!) temat zamykam , bo bardzo...
Albo szczotki się skończyły albo zablokowana lewa szczotka w szczotkotrzymaczu z powodu cieknącego z góry mocowania węża odpowietrzenia do pojemnika proszku, powinna być tam widoczna strużka zacieku po dobrym przyjrzeniu się. Wyjście- zasilikonować wąż w miejscu wyjścia z pojemnika proszku, szczotkotrzymacz wymontować i rozruszać szczotkę. Wskazane...
Witam. Przede wszystkim wybuduj silnik, rozbierz, wymyj panewki, nasącz np. olejem silikonowym. Następnie włacz silnik, wyczyśc komutator miękkim pumeksem i dopiero potem będziesz wiedział, czy wirnik jest do wymiany. W swej karierze kilka razy miałem zacierająca sie panewkę, co skutkowało grzaniem się osi i w efekcie topieniem koła zębatego. Pozdrawiam....
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Szczotki należy stosować oryginały dla danego silnika, bo szczotki mogą mieć inne parametry i prawdopodobnie uszkodzą komutator. Zakup szczotki takie jakie mają być i potem na wolnych obrotach (przy obniżonym napięciu) pumeksem wyczyść komutator. Dla pewności zamieść zdjęcie tego komutatora.
A jeśli chodzi o pumeks to używa się go do wyrównania komutatora, a nie do szczotek. Jest akurat odwrotnie. Pumeksem, to komutatora nie wyrównasz, najwyżej przeczyścisz. A szczotki idealnie się dotrą do kształtu komutatora. PS. Komutator można wyrównać po wyjęciu wirnika z silnika i przetoczeniu na tokarce.
Może być zanieczyszczony komutator lub uszkodzony silnik, komutator przeszlifuj naturalnym pumeksem, oczyść przerwy izolacyjne między lamelkami, następnie zrób to co zalecał nares , może być też uszkodzony silnik.
Z Twojego doświadczenia, po wymianie kompletu amorków ustaje to skakanie? Tak ustanie pod warunkiem, że bęben w zespole piorącym nie ma ,, bicia,, i sprężyny górnego zawieszenia sa OK. Ponadto w przypadku załadowania do pralki np. koca jeżeli pralka nie rozłoży wsadu prania przed wirowaniem to trochę może bujać ale na bank nie będzie skakać. Jeszcze...
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
Jeśli miałeś na tyle szczęścia, że wirnik nie ucierpiał to po wymianie szczotek silnik powinien ruszyć, ale zadbaj o silnik i przed wymianą szczotek wydmuchaj porządnie silnik sprężonym powietrzem, oczyść komutator wirnika pumeksem naturalnym i dopiero zamontuj nowe szczotki. Powyższe zabiegi powinny zapewnić silnikowi prawidłową pracę. Jeżeli chcesz...
Oj nie ociz. Lamelki tam nie wystają. Natomiast częsta przypadłość to taka, że szczotka (pryzmatyczna) wisi w tej częsci komutatora, gdzie działki się kończą, zaraz koło tej podkładki dystansowej.
Najpierw zdemontuj silnik i zweryfikuj stan szczotek. Szczotki faktycznie były zjechane do zera. Wymieniłem szczotki, silnik podłączyłem na krótko i działa. Wyczyściłem pumeksem komutator zgodnie z filmem instruktażowym. Zamontowałem silnik do pralki i nowy problem. Pralka ciągle wypompowuje wodę i kontrolka błyska 3 razy wskazując na błąd nieszczelności....
Więc tak, po wymianie wirnika komutator zaraz robi się czarny od szczotek. Tak ma być ? Czuć jeszcze ten specyficzny zapach.
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
Załóż nowe łożyska i szczotki koniecznie. Komutator zużyty trochę jest, ale to nie dyskwalifikuje go od dalszej pracy. Kiedyś bawiłem się w wyrównywanie lamelek pilnikiem, ale jak zrobi się to nieumiejętnie to tylko pozostaje przetoczenie wirnika. A wybicie łożyska, jak radził Domgal otwór wiertłem, co najmniej 10. Po założeniu nowych szczotek koniecznie...
Musisz złożyć silnik razem z osłoną turbin i doprowadzić zasilanie do niego zasilanie, możesz pożądnie prztrzymać nogą i też nic się nie stanie. To najskuteczniejsza metoda. Jeżeli na szczotkach pojawi sie duże iskrzenie to silnik jest spalony(ma zwarcie), jeżeli jest sprawny to iskrzenie będzie minimalne. pzdr Dodano po 1 Zrób foto komutatora, prawdopodobnie...
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
A spróbuj wyczyścic komutator w silniku....delikatnie pumeksem albo drobniutkim papierem ściernym ( najbardziej wskazane do tego są specjalne osełki)....
pumeksem komutator komutator czyszczenie pumeksem czyszczenie pumeksem
citroen xsara centralny zamek rezystor objętościowy części żelazka
edifier r1280db dotrzeć pumeksem
Jak wyjść z trybu hotelowego w telewizorze Telefunken Samoczynne otwieranie bagażnika Skoda Octavia 2 - wpływ na gaśnięcie silnika