Przelecieć komutator pumeksem na niższych obrotach i będzie ok. Opis jak i czym jest na elektrodzie :)
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Najpierw zdemontuj silnik i zweryfikuj stan szczotek. Szczotki faktycznie były zjechane do zera. Wymieniłem szczotki, silnik podłączyłem na krótko i działa. Wyczyściłem pumeksem komutator zgodnie z filmem instruktażowym. Zamontowałem silnik do pralki i nowy problem. Pralka ciągle wypompowuje wodę i kontrolka błyska 3 razy wskazując na błąd nieszczelności....
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
dokładnie przeczyśc komutator specjalną osełką lub pumeksem Jeżeli pumeksem to tylko naturalnym!
Komutator czyści się pumeksem ,jeśli nie pomoże to szukaj drugiego silnika.
Przeczyść Komutator pumeksem , było sporo tego na forum.
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Możesz spróbować przetrzeć miękkim pumeksem komutator silnika na obrotach , dla bezpieczeństwa zdejmij pasek.
Silnik ma się obracać w lewo. Delikatne iskrzenie może być, ewent. wyczyść trochę komutator pumeksem i będzie ok.
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Tak to chodzi o tą obudowę, ale jak pisze kolega drugie łożysko też będzie do wymiany.Pamiętaj przed złożeniem dotrzeć komutator pumeksem do po montażu nie ma dojścia i będzie walić ogniem.
95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
Witam Mam odkurzacz Zelmer 1200W w którym wymieniałem szczotki, musiałem docierać szczotki pumeksem bo jedna mocno iskrzyła i zostawiała czarny nalot na komutatorze. Po zwolnieniu filmu widać jak puszcza czasami iskrę wokół komutatora. Nadal trochę iskrzą ale po długim czasie docierania już lepiej chyba nie będzie. Tak było wcześniej: https://filmy.elektroda.pl/20_1605338934...
z tego co rozumiem na silniku zostały wymienione szczotki czy szczotki zostały docierane jeżli nie to domowy sposób a zarazem skuteczny wyciągnąc silnik włączyć pralke na wirówke i wyczyścić komutator pumeksem , który powinien być w każdym domu miłej zabawy
Wyczyść komutator silnika pumeksem , nie wiem dlaczego ale czasem pomaga Jeżeli nie pomaga wymiana elektroniki (z innym softem) lub mozolne układanie prania w pralce
Powtórka z rozrywki. Po dwóch latach ta sama awaria. Znowu ta sama szczotka zużyta do zera, druga prawie nowa. Wtedy zostawiłem tę dłuższą z powyższego zdjecia i wczoraj próbowałem na szybko coś zaradzić. W miejsce zużytej dałem tę najdłuższą sprzed dwóch lat, oraz tę zostawioną ze zdjęcia. Pralka pokazuje ten sam błąd. Oczyściłem komutator pumeksem...
fachowiec wyjął stare zużyte po 5 latach starte do kilku milimetrów ale włożył takie mega długie A dotarł komutator pumeksem? Niestety nie ! Bo widziałam ... możesz mi objaśnić mniej więcej jak to sie robi? I czemu pumeksem ? I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Mówił jedynie że jak po 5 latach to w dobrym stanie silnik i komutator . Wyczyścił ciut :)
Witam. Przede wszystkim wybuduj silnik, rozbierz, wymyj panewki, nasącz np. olejem silikonowym. Następnie włacz silnik, wyczyśc komutator miękkim pumeksem i dopiero potem będziesz wiedział, czy wirnik jest do wymiany. W swej karierze kilka razy miałem zacierająca sie panewkę, co skutkowało grzaniem się osi i w efekcie topieniem koła zębatego. Pozdrawiam....
a jak komutator ? doszlifuj pumeksem kwarcowym
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
sprawdź dokładnie silnik a szczególnie komutator przeczyść pumeksem ;)
do wyjecia silnik! sprawdz szczotki jak sie koncza wymien na nowe przelameluj pumeksem komutator wysusz caly silnik dokładnie sprawdzajac cewke zliczacza obrotow wraz z jego wirniczkiem rozbierz i dokladnie wyczysc calenki dozownik!!! bo z niego lubi kapac na silnik powodujac takie jazdy do wyczyszczenia styki na module !! do sprawdzenia grzałka na...
Szczotki powinny być dotarte do kształtu komutatora, komutator przeszlifowany pumeksem naturalnym i oczyszczony z pyłu węglowego
Sprawdź długość szczotek , przeczyść komutator pumeksem na obrotach , sprawdź też czy jest czysty kubek hydrostatu.
Podczas pracy silnika możesz delikatnie czyścić komutator pumeksem przed szczotką, wtedy wsytarczy kilka minut. Jeżeli zaś szczotki są dobrze dopasowane, z czasem same się dotrą podczas pracy i nie trzeba wiele kombinować.
Prawdopodobnie szczotki są nowe i jeszcze się nie dotarły. Jeden kierunek obrotów silnika zawsze będzie mocniej iskrzył. Możesz delikatnie pumeksem przeszlifować komutator podczas pracy, to ułatwi dotarcie i wygładzenie nierówności. Sam dalej nic nie grzeb, bo stracisz gwarancję. pzdr Jeżeli silnik podczas iskrzenia ulegnie uszkodzeniu wtedy dostaniesz...
Tak szczotki są ok. Komutator też przeczyściłem pumeksem i nic.
A więc umyć tak ale nie moczyć. Benzyny mają skłądnik rozpuszczający emalię izolacyjną. Bez przesady z tym pumeksem i podobnymi wynalzkazmi. Komutator ma być czysty i tyle. A szczotki wcale nie mają być twrde więc po co wymiana? Urychom i oceń efekty.
kolego komutator na silniku wyczyść pumeksem :) temat już taki był pozdrawiam :idea:
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Jeśli miałeś na tyle szczęścia, że wirnik nie ucierpiał to po wymianie szczotek silnik powinien ruszyć, ale zadbaj o silnik i przed wymianą szczotek wydmuchaj porządnie silnik sprężonym powietrzem, oczyść komutator wirnika pumeksem naturalnym i dopiero zamontuj nowe szczotki. Powyższe zabiegi powinny zapewnić silnikowi prawidłową pracę. Jeżeli chcesz...
Witam. Daj przetoczyć komutator wirnika silnika prania. Albo spróbuj oczyścić komutator pumeksem podłączając silnik poprzez regulator obrotów. Dla przypomnienia łącząc w szereg : szczotka-uzwojenie stojana mostek, a na następne przewody szczotki i uzwojenia stojana podajesz regulator.
Kolego przeszlifuj komutator na silniku najlepiej specjalnym kamieniem lub pumeksem naturalnym.
Panowie filmik co nagrałem to był prawie na pełnej mocy jak zmniejszę do 25% to jest ok i taka moc wystarczy, za bardzo nie mam jak dostać się pumeksem podczas pracy natomiast czy łożysko przy komutatorze ma się grzać? ogólnie po złożeniu odkurzacza do kupy silnik pracuję ciszej niż kiedykolwiek, wydaje mi się że niepotrzebnie czyściłem komutator i...
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
Spróbuj jeszcze przeszlifować komutator na silniku pumeksem naturalnym. Takie oczywistości jak filtr pompki sprawdziłeś?
Bardzo dziękuję, każda pomoc mile widziana. Jak odłączę silnik, będę miał błąd obwodu silnika, będą mi się migacz diody od obrotow tak było gdy odłączyłem komutator. Brak obciążenia nie pokaże co powoduje spadek napięcia. Spróbuję profilaktycznie wyczyścić komutator pumeksem potem go pędzelkiem oczyszczę. Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test...
komutator pumeksem komutator czyszczony pumeksem komutator czyszczenie pumeksem
renault magnum automat rezystancja czujnik indesit integra blokada
yamaha qs300 watomierz analogowy
Podłączenie pinów NFR/NFL radia RNS310 do chińskiego radia z CarPlay Impedancja transformatora wyjściowego - kluczowe informacje