Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
Przelecieć komutator pumeksem na niższych obrotach i będzie ok. Opis jak i czym jest na elektrodzie :)
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
To gdybym jeszcze kiedyś chciał wymieniać, już sam, szczotki: Po wymianie przeciera się pumeksem ten komutator, ale samych szczotek już nie, czy dobrze rozumiem? I należy pewnie szukać szczotek pochyłych, ściętych pod kątem, a nie prostych na końcu? Bo u mnie chyba szczotki są jakieś "prawe": tu właśnie chodzi o kierunek tej pochyłości?
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Najpierw zdemontuj silnik i zweryfikuj stan szczotek. Szczotki faktycznie były zjechane do zera. Wymieniłem szczotki, silnik podłączyłem na krótko i działa. Wyczyściłem pumeksem komutator zgodnie z filmem instruktażowym. Zamontowałem silnik do pralki i nowy problem. Pralka ciągle wypompowuje wodę i kontrolka błyska 3 razy wskazując na błąd nieszczelności....
Możesz spróbować przetrzeć miękkim pumeksem komutator silnika na obrotach , dla bezpieczeństwa zdejmij pasek.
Albo szczotki się skończyły albo zablokowana lewa szczotka w szczotkotrzymaczu z powodu cieknącego z góry mocowania węża odpowietrzenia do pojemnika proszku, powinna być tam widoczna strużka zacieku po dobrym przyjrzeniu się. Wyjście- zasilikonować wąż w miejscu wyjścia z pojemnika proszku, szczotkotrzymacz wymontować i rozruszać szczotkę. Wskazane...
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
Co to znaczy „wyczyść komutator".Czym? Najlepiej dotrzeć go twardym pumeksem na obrotach.
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Musisz złożyć silnik razem z osłoną turbin i doprowadzić zasilanie do niego zasilanie, możesz pożądnie prztrzymać nogą i też nic się nie stanie. To najskuteczniejsza metoda. Jeżeli na szczotkach pojawi sie duże iskrzenie to silnik jest spalony(ma zwarcie), jeżeli jest sprawny to iskrzenie będzie minimalne. pzdr Dodano po 1 Zrób foto komutatora, prawdopodobnie...
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
Przeczyść Komutator pumeksem , było sporo tego na forum.
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, Po co? Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ? Nie; włączyć wirowanie, czekać, aż się rozpędzi silnik i dopiero wtedy przyłożyć do komutatora pumeks. Na jakieś pięć do dziesięciu sekund, nie dłużej.
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Śmiga jak złoto, nie zaszkodziło by delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach. Tematów na ten temat na elektrodzie jest sporo.
Zdejmij kola zębate i zobacz czy silnik obraca się bez oporów, postępowanie tak jak w każdym sprzęcie wyjmujesz szczotki obczyszczasz, później delikatnie pumeksem komutator. Jeżeli iskrzenie nie ustaje znaczy spalony wirnik, ale w zelmerze to koszt 20zł. W jednym typie zelmera łożysko wtapiało sie w plastikową obudowę, zobacz czy u ciebie też tak się...
Jak wyciągniesz silnik do wymiany szczotek to pamiętaj o przeczyszczeniu komutatora pumeksem.
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Komutator składa się m.in. z lamelek (właśnie je będziesz czyścił) pumeksem.
Szczotki należy stosować oryginały dla danego silnika, bo szczotki mogą mieć inne parametry i prawdopodobnie uszkodzą komutator. Zakup szczotki takie jakie mają być i potem na wolnych obrotach (przy obniżonym napięciu) pumeksem wyczyść komutator. Dla pewności zamieść zdjęcie tego komutatora.
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
A jeśli chodzi o pumeks to używa się go do wyrównania komutatora, a nie do szczotek. Jest akurat odwrotnie. Pumeksem, to komutatora nie wyrównasz, najwyżej przeczyścisz. A szczotki idealnie się dotrą do kształtu komutatora. PS. Komutator można wyrównać po wyjęciu wirnika z silnika i przetoczeniu na tokarce.
Wysusz silnik suszarką i przeczyść komutator pumeksem!
Silnik ma się obracać w lewo. Delikatne iskrzenie może być, ewent. wyczyść trochę komutator pumeksem i będzie ok.
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
fachowiec wyjął stare zużyte po 5 latach starte do kilku milimetrów ale włożył takie mega długie A dotarł komutator pumeksem? Niestety nie ! Bo widziałam ... możesz mi objaśnić mniej więcej jak to sie robi? I czemu pumeksem ? I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Mówił jedynie że jak po 5 latach to w dobrym stanie silnik i komutator . Wyczyścił ciut :)
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
Komutator czyści się pumeksem ,jeśli nie pomoże to szukaj drugiego silnika.
do wyjecia silnik! sprawdz szczotki jak sie koncza wymien na nowe przelameluj pumeksem komutator wysusz caly silnik dokładnie sprawdzajac cewke zliczacza obrotow wraz z jego wirniczkiem rozbierz i dokladnie wyczysc calenki dozownik!!! bo z niego lubi kapac na silnik powodujac takie jazdy do wyczyszczenia styki na module !! do sprawdzenia grzałka na...
Tak to chodzi o tą obudowę, ale jak pisze kolega drugie łożysko też będzie do wymiany.Pamiętaj przed złożeniem dotrzeć komutator pumeksem do po montażu nie ma dojścia i będzie walić ogniem.
Sprawdź długość szczotek , przeczyść komutator pumeksem na obrotach , sprawdź też czy jest czysty kubek hydrostatu.
a jak komutator ? doszlifuj pumeksem kwarcowym
sprawdź dokładnie silnik a szczególnie komutator przeczyść pumeksem ;)
Jaki spalony, przecież pisałem, że sprawdzałem na zwarcie za pomocą elektromagnesu i blaszka nie zadrżała i własnie dlatego mnie tak dziwi. Ta różnica niby nie wielka 0,1 Ohma może mieć wpływ na iskrzenie ? Muszę znaleźć inne szczotki, tamte nie były zbytnio zużyte więc trochę je dotarłem pumeksem.
obawiam się że daje o sobie znać silnik wyczyść komutator(osełką do komutatorów ewentualnie pumeksem) i to wszystko co możesz na razie zrobić ....
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
dokładnie przeczyśc komutator specjalną osełką lub pumeksem Jeżeli pumeksem to tylko naturalnym!
Nie ma nic niepokojącego, poodkurzaj kilka razy na 3/4 mocy i sam się dotrze. Szybszym sposobem byłoby przejechanie komutatora pumeksem podczas pracy, ale jak nigdy tego nie robiłeś to szkoda zepsuć wirnik :)
Zakładasz nowe szczotki i kupujesz pumeks do komutatorów i będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=l_zodqFV...
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Prawdopodobnie szczotki są nowe i jeszcze się nie dotarły. Jeden kierunek obrotów silnika zawsze będzie mocniej iskrzył. Możesz delikatnie pumeksem przeszlifować komutator podczas pracy, to ułatwi dotarcie i wygładzenie nierówności. Sam dalej nic nie grzeb, bo stracisz gwarancję. pzdr Jeżeli silnik podczas iskrzenia ulegnie uszkodzeniu wtedy dostaniesz...
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Witam Gdy pompa wypompuje wodę zaczyna pracować jak to wspomniałeś ,,pulsacyjnie,, , jest to normalny odgłos. Należy zacząć od wymiany paska, dotarciu -oczyszczeniu komutatora(pumeksem!) , jeśli to nie pomoże to niestety silnik do wymiany.
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
Tacho dobre jest. Problem leży albo w silniku albo w module, procentowo 70% silnik 30%moduł, A po wymianie szczotek dotarłeś komutator pumeksem, żeby szczotki nie iskrzyły?
Podczas pracy silnika możesz delikatnie czyścić komutator pumeksem przed szczotką, wtedy wsytarczy kilka minut. Jeżeli zaś szczotki są dobrze dopasowane, z czasem same się dotrą podczas pracy i nie trzeba wiele kombinować.
Szczotki powinny być dotarte do kształtu komutatora, komutator przeszlifowany pumeksem naturalnym i oczyszczony z pyłu węglowego
Wyciągnij wirnik i wrzuć foty komutatora z uwzględnieniem uzwojenia dokładne foto w dobrej jakości.
Trzeba zmierzyć szerokość i wysokość starych i udać się do sklepu. Być może podejdą od zelmera. Wcześniej jednak daj foto komutatora, bo (jeżeli silnik iskrzy), możliwe, że uszkodzony jest wirnik. pozdrawiam
z tego co rozumiem na silniku zostały wymienione szczotki czy szczotki zostały docierane jeżli nie to domowy sposób a zarazem skuteczny wyciągnąc silnik włączyć pralke na wirówke i wyczyścić komutator pumeksem , który powinien być w każdym domu miłej zabawy
Wyczyść komutator silnika pumeksem , nie wiem dlaczego ale czasem pomaga Jeżeli nie pomaga wymiana elektroniki (z innym softem) lub mozolne układanie prania w pralce
Tak szczotki są ok. Komutator też przeczyściłem pumeksem i nic.
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Z braku odpowiedzi na pytania, mogę doradzić podpięcia na niższe napięcie i pumeksem naturalnym lekko przeczyścić komutator. Mam nadzieję, że wirniki masz oryginalne, a nie a'la Zelmer.
Witam. Daj przetoczyć komutator wirnika silnika prania. Albo spróbuj oczyścić komutator pumeksem podłączając silnik poprzez regulator obrotów. Dla przypomnienia łącząc w szereg : szczotka-uzwojenie stojana mostek, a na następne przewody szczotki i uzwojenia stojana podajesz regulator.
Powiem tak-za dobrze to to nie wygląda. Wirnik RH w dzisiejszych czasach już nie dostaniesz. Jedyna rada to przetrzeć komutator drobnym papierem ściernym (przyjmijmy że nie masz dostępu do tokarni) i załóż nowe łożyska i miękkie szczotki. Może jeszcze trochę podziała. Teraz patrząc na 2 foto widzę że stan komutatora jest tragiczny. Decyzję musisz podjąć...
1. Czarny nalot będzie i to normalne zjawisko. 2. Przeszlifuj komutator pumeksem przed obiema szczotkami. 3. 10-12 sek. to za mało, silnik musi chwilę popracować. Po przeszlifowaniu komutatora (silnik włączony), po dłuższej pracy jednak iskrzenie utrzyma się lub nawet zwiększy jest możliwość sprzedaży uszkodzonego wirnika, takie sztuki się zdarzają,...
wyczyściłem komutator i szczotki papierem wodnym Zwykle to jest powodem kłopotów. Teraz trzeba dotrzeć szczotki i wyczyścić komutator pumeksem. Zamiast pumeksu ja używam odłamka osełki do noży :) Opi znajdziesz na elektrodzie. Całość należy robić powoli i dokładnie żeby nie dobić silnika zupełnie.
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika, luzy to być może inna usterka. Zdejmij pasek napędowy o zakręć bębnem, sprawdź pod kątem luzów wzdłużnych i poprzecznych, silnik trzeba wymontować wyjąć szczotki i najlepiej wrzucić to foto szczotek i silnika z uwzględnieniem komutatora (google).
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Docieranie pumeksem pomoże Nie pomoże, bo tylko wyczyści się płytki komutatora, ale i tak pozostaną jedna wyżej, druga niżej. Ręcznie nie wyrówna się komutatora. Najlepiej przetoczyć; dobry tokarz nic nie uszkodzi, a najlepiej jak to zrobią w zakładzie przezwajania silników. problem i tak powróci. Bardzo prawdopodobne. Nie ma reguły jak szybko. Ostatni...
dodam jeszcze ze po wyczyszczeniu komutatora silnik zaczął tykać i chodzi lżej Zleć jakiemuś tokarzowi przetoczenie komutatora silnika, pumeksem to sobie można odciski na stopach zlikwidować...
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
Pumeksem to można wyrównać komutator. Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i poczekać aż się dopasują.
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Czy wymienione szczotki są dwuwarstwowe oraz czy komutator został dotarty pumeksem? Jeszcze pytanie czy silnik nie iskrzy za mocno na szczotkach?
Spróbuj jeszcze przeszlifować komutator na silniku pumeksem naturalnym. Takie oczywistości jak filtr pompki sprawdziłeś?
Wymontuj silnik , sprawdź długość szczotek i lekkośc ich przesuwu w szczotkotrzymaczach , wreszcie przetrzyj komutator miękkim pumeksem na obrotach , co najlepiej zrobić podłączając silnik na krótko przez regulowany autotransformator.
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Oj nie ociz. Lamelki tam nie wystają. Natomiast częsta przypadłość to taka, że szczotka (pryzmatyczna) wisi w tej częsci komutatora, gdzie działki się kończą, zaraz koło tej podkładki dystansowej.
Bardzo dziękuję, każda pomoc mile widziana. Jak odłączę silnik, będę miał błąd obwodu silnika, będą mi się migacz diody od obrotow tak było gdy odłączyłem komutator. Brak obciążenia nie pokaże co powoduje spadek napięcia. Spróbuję profilaktycznie wyczyścić komutator pumeksem potem go pędzelkiem oczyszczę. Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test...
A więc umyć tak ale nie moczyć. Benzyny mają skłądnik rozpuszczający emalię izolacyjną. Bez przesady z tym pumeksem i podobnymi wynalzkazmi. Komutator ma być czysty i tyle. A szczotki wcale nie mają być twrde więc po co wymiana? Urychom i oceń efekty.
Szczotki powinny być markowe, dwuwarstwowe.Komutator przetoczony lub przynajmniej wyczyszczony dokładnie pumeksem .Po spełnieniu tych warunków docieranie szczotek do komutatora nie będzie takie kłopotliwe.
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)
spróbuj na zwalniających obrotach doczyścić komutator pumeksem (moze być od pięt tylko dośc twardy), obetnij długi na około 5-8 cm i szeroki na 1x1 cm prostopadłościan i lekko przyłóż na pracującym silniku, szczotka ma się lekko wysuwać i wsuwać Iskrzenie z jednej strony sygnalizuje słaby styk tej szczotki z komutatorem, z dwóch stron dawałoby sygnał,...
https://obrazki.elektroda.pl/2941570100_... pralka pralka górno-wsadowa rok prod. 2011 Wyczyściłem komutator pumeksem, miał ciemny nalot na całym obwodzie w miejscu styku ze szczotkami. Szczotki po zdemontowaniu wystają jakieś 3cm, również zostały wyczyszczone. Dalej nie działa. U mnie na płycie głównej siedzi na potężnym radiatorze...
Wszystko jest w porządku. Takie niewielkie iskrzenie zawsze występuje. Docieranie szczotek pumeksem? Ciekawy pomysł, ale bez sensu. Szczotki muszą się w naturalny sposób dopasować do krzywizny komutatora. Ale nawet jak już się dotrą, to iskrzenie nie zniknie. Zamontuj w odkurzaczu i używaj.
Dziękuję za szybką podpowiedź , wezmę do pracy jutro silnik zrobię jak napisałeś i próba już w domu. Jeśli umiesz to podłącz go na krótko, a komutator oczyść pumeksem.
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Jak hałasuje ,to znaczy że łożyska do wymiany. Może to być przyczyną iskrzenia szczotek ,ponieważ całkiem możliwe ,że się łożyska zacierają. Dodatkowo przeczyść pumeksem ,albo papierem ściernym komutator. A jeszcze jedno? jaka jest długość szczotek ? Jednak podejrzewam uszkodzenie wirnika.
komutator pumeksem komutator czyszczenie pumeksem czyszczenie pumeksem
zamiennik pilota alarmu kontrolka termostat świecić volvo silnika
Schematy radia Berlin - Diora i Stern-Radio Subwoofer nie gra - przyczyny i rozwiązania