W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Regeneracja polega na wymianie zużytych części i poprawce tego co zostaje nie wymienione, czyli np. obróbce komutatora wirnika. I to tyle.
Dziękuje za odpowiedzi.Może ktoś zna prostą budowe zgrzewarki do takich spraw??Mam jeszcze pytanie;ile może kosztować -wymiana szczotek,toczenie komutatora,wymiana smaru w rozruszniku? w przybliżeniu oczywiście:)) poprostu regeneracja rozrusznika(bez wymiany łożysk)
przeskoczenie rozrzadu niby z jakiej bajki? Nigdy nie odpalałeś auta pchając lub ciągnąc je? Wrzucasz drugi bieg i do przodu. Jeżeli słyszysz cyknięcie z kabiny to słyszysz przekaźnik Niekoniecznie. Bendiks też jest słyszalny z kabiny. Sprawdź gdzie i czy dochodzą napięcia do rozrusznika w opisanych przez nas punktach i daj znać. A regeneracja rozrusznika...
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
Moim zdaniem to nowe szczotki tak gwiżdżą na rozbieganym po rozruchu komutatorze. Jak się dotrą to zdecydowanie ucichnie.
Szczotki sie wytra szybko jesli komutator ma wzery. Komutator jesli jest w zlym stanie nalezy przetoczyc lekko.
Wytopiło spoinę lutowaną komutatora w wirniku rozrusznika C-360 typ R-11.Mam problem z regeneracją tego wirnika.Lutowie uszkodzone jest tylko na jednej działce komutatora.W jaki sposób wykonać to lutowanie? Andrzej
Uparliście się na ten element a on zapewne jest sprawny i spełnił swoje zadanie wyłączając przekaźnik rozrusznika w momencie spadku napięcia w instalacji wywołanym zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik. Ten element pośredniczy tylko w sterowaniu elektromagnesu przekaźnika rozrusznika, więc musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika....
Tulejki pewnie do wymiany , Komutator do przetoczenia , nowy elektromagnes i będzie jak nówka sztuka. Poza tym to możesz przeczyścić wszystkie połączenia akumulatora z masą i plusa z rozrusznikiem. A rozrusznik do regeneracji i ocenia co trzeba zrobić.
Jak już pisałem, rozrusznik był regenerowany i napewno jest sprawny. . kolego uwierz ,rozrusznik jest już do wymiany i to będzie cię taniej kosztowało niż wymiana w nim wszystkiego bo do wymiany jest wszystko prócz obudowy :D,miałem to samo dwa razy dawałem do regeneracji ,nowe tulejki nowy szczotkoczymacz i było to samo miał opory pod obciążeniem...
Zafunduj sobie zestaw nap. do tego typu rozrusznika koszt dobrego to około 70-80zl potrzebujesz lutownicy takiej około 300W młotka i pobijaka najlepiej z mas plastycznych ew. praski do tulei tokarke i piłke do pożłobkowania wirnika troche zdolności manualnych .Wymiana samych tulei nie ratuje sytuacji szczotki i komutator też się zużywają. Jeśli dochodzisz...
Dzień dobry szanowni Forumowicze. Stoję przed koniecznością ogarnięcia rozrusznika. Objawy - na zdrowym akumulatorze, dorobionych nowych kablach - energii wystarcza jedynie na kilka zakręceń silnikiem - rozrusznik kręci ekstremalnie powoli. Kupno nowego - około 700zł na ebay'u. Postanowiłem więc spróbować zrobić coś w celu poprawienia jego pracy (o...
Rozrusznik generuje zakłócenia - Ciekawa teoria . Hehe - komedia i to czysta . Co to mechanicy internetowi wypisują ..... Nie dyskutuj bo akurat ty guzik wiesz. To najczęstsza przyczyna-rozsiane pole EM generowane przez rozusznik. Pamiętasz taki samochód jak ford siera z silnikiem N9A (gaźnik, z procesorem zapłonowym)? Guzik pamiętasz. Częsta awaria-ze...
Witam. Może komuś poniższy post pomoże. Miałem problemy z odpalaniem (jak w temacie). Chciałem się podzielić swoją wiedzą na ten temat i doświadczeniami, bo rozwiązałem problem definitywnie. Otóż, co zrobiłem w samochodzie po kolei, co miało pomóc a tak naprawdę po każdej naprawie problem pozostawał: 1. zregenerowałem wtryski i założyłem nowe uszczelki...
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Jeżeli sprawdzane napięcie i ładowanie było w serwisie i jest ok, to wina w 100% leży po stronie rozrusznika. Podejrzewam że może nie być szczotek już, albo (co bardzo często się teraz zdarza przy tak niskich temperaturach) został przegrzany komutator wirnika i szczotki (objaw przygasania kontrolek). Kupować nowego (Chyba że stać Cię na oryginał. Tych...
wymienilem elektromagnes i nadal slychac to tykanie takie dzis rozebralem jeszcze raz rozrusznik na komutatorze na jednej blaszce zauwarzylem akie cos jak by tam bylo zwarcie wziolem miernik i ustawilem na ohmy i sprawdzalem (nie wiem jak to nazwac) prad na przeciw leglych blaszkach komutatora jak zaczolem sprawdzac to miernik pokazywal; mi 5,60 po...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w ciągniku Renault 75.14. Otóż ciężko kręci, zwłaszcza w chłodne dni, ale zdarza się mu to nawet w temp. +10'C. Rozrusznik (model PARIS-RHONE D11 E131) był 2 razy w regeneracji ("powinno być dobrze"), objawy są ciągle te same, tzn po pewnym czasie (tydzień, miesiąc) po rozebraniu i złożeniu rozrusznik słabo kręci,...
Wymieniony automat rozrusznika jest dowodem że już wcześniej poprzedni właściciel miał problemy z rozrusznikiem. Możliwe że przy okazji wymiany automatu zostały wymienione szczotki, oczyszczonu komutator, pogłębione rowki itp itd, Czyli taka domowa reinkarnacja rozrusznika. Co do ciężkiego dpalania to wszystkie powyższe rady są jak najbardziej prawdziwe....
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
Nie wiem czy ropa w oleju to wina wtryskiwaczy, czy jak już wcześniej wspomniałem podkładki miedzianej pod wtryskiem, w każdym bądź razie po regeneracji wtryskiwaczy i ponownej wymianie uszczelnień miedzianych: - koniec problemów z ropą w oleju - koniec problemów z odpalaniem auta na rozgrzanym silniku o czym pisałem też tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
rozrusznik komutator regeneracja komutator regeneracja regeneracja komutator
laguna klapa bagażnika renault megane instrukcja obsługi wsady flash blaupunkt
stk463 podróbki stk463 podróbki
Jak sprawdzić akumulator w hulajnodze elektrycznej? Wymiana listwy zgarniającej w Hyundai Getz - instrukcje i porady