Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
Masz może info jaki to model Bosha, albo jeśli chodzi o a. Od Passata jakie jest jego oznaczenie (albo istotniejsza informacja - czy części do tego są łatwe do dostania w razie konieczności regeneracji)?
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia. Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko brzegami póki się nie dopasuje. Tokarki w domu nie...
Naklejanie podkładek to tylko pół-środki... Czasem trzeba przesmarować cały mechanizm w szufladzie DVD, problemem może być też słaby silnik szuflady - wymiana silnika lub regeneracja komutatora...
Komutator nie ma bicia?
Przetoczenie nic nie da. Regeneracja wirnika.
To jest silnik komutatorowy, szczotkowy z indukcyjnym czujnikiem tachometrycznym. Rozebrać ten zespół napędowy można, ale należy to robić z dużą ostrożnością - bardzo łatwo zniszczyć szczotki wykonane z sprężynujących drucików. O ile już nie są przetarte + komutator wyżłobiony.
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
Bardzo chciałbym go naprawić, ale tak aby nie wywalić na to 100zł.. Jego obudowa jest w BDB stanie (oprócz dekla tego od silnika), nie jest zniszczony i bardzo dobrze ciągnie. Dodano po 1 Skoro już stawiasz na nim krzyżyk, to cóż ci zależy spróbować, ja kiedyś wiele rzeczy tak zepsułem, ale potem wszystko juz umiałem naprawić. Komutatory regeneruję...
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Procesor nie zapamiętał w jakim ustawieniu pozostał mechanizm , coś jest problematycznego z mechaniką zmieniacza i po ponownym uruchomieniu nie może zacząć trybu autojustacji. Typ napędu CD oczywiście nieważny. CDC czyli CD changer -tutaj stosowany CDC7,dla mnie jeden z lepszych, wiele lat bezawaryjnej wymiany płyt :) Do sprawdzenia i profilaktycznej...
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Do kolegi Mareczny -czytaj posty ze zrozumieniem. Czy ja pisałem gdzieś o przekaźnikach? Mój post Czy słaby styk i niższe zasilanie jest spowodowane ujemnymi temperaturami ? był związany z wypowiedzią zauważyłem jeszcze jedno..otóż przy wkładaniu centrali złączka tylna wyskakuje z zaczepów..przy założonej osłonie od silnika tego nie widać..czyżby słaby...
Mam szlifierkę Skil'a, która ma uszkodzony tylko komutator. Chciałbym go wymienić ponieważ regeneracja wirnika dużo kosztuje. Aby to zrobić potrzebuję informacji jak rozpuścić żywicę którą są zalane druty nawojowe przy samym komutatorze.
Jakiego rodzaju to jest nacisk , czy rozkręcasz płytę CD? Do regeneracji silnik , komutator jego już może mieć zanieczyszczenia . No trudno laikowi pisać ale wlać do silnika KONTAKT 60 i podłączyć pod zasilacz 12V na kilka sekund , w obie strony .Oczywiscie przy odlaczonym obwodzie SERVO . Sprawdzić przesuw czytnika ,switch pozycji czytnika .
Iskrzenie występuje zawsze, tylko nadmierne jest szkodliwe dla komutatora. Czasem niestety nadmierne iskrzenie oznacza,ze wirnik już się "kończy". A może szczotki zawieszają się w prowadnicach z powodu pyłu?
orientuje sie ktoś gdzie można zdobyć komutatory do silników dmuchawy
gadek 80 jest muzykiem i na forum zwraca się z prośbą o radę, jak doprowadzić iskrzącą szlifierkę do pełnej sprawności jak najmniejszym (jak każdy rozsądny)kosztem. Rady potrzebuje ten, kto w danej dziedzinie ,,siedzi" płytko lub wcale. Post pomocny to taki, który podpowiada ,KONKRETNEMU potrzebującemu, jak częściowo lub całkowicie rozwiązać jego problem...
Alternator - szczotki, regulator, komutator. Oddaj do regeneracji.
Bez rozebrania wyczyszczenia komutatorów silników lub ich regeneracji (lub wymiany całych silników) wymiana mosfetów nie ma żadnego sensu. To silniki są odpowiedzialne za ich uszkodzenie.
Czy ma sens taka "regeneracja" czy poprostu lepiej wymienić na nowy bo oprócz tego w silniku coś się jeszcze dzieje z uzwojeniem? W uzwojeniu moga pojawić się zwarcia między zwojami, prowadzące do spalenia uzwojenia. Poza tym że w przypadku przegrzania komutatora odlutowują się czasem końcówki uzwojeń od jego działek - to można stwierdzić badając omonierzem...
Jeśli nie uda się nic dopasować mam opanowana regeneracje z przezwajanjem wirnika i nowym komutatorem.
Pytam co się wymienia w tej pompie od podstaw. Zakłada się nowy silnik pompy, bądź regeneruje stary - wymiana komutatora, łożyskowania, nowy szczotkotrzymacz.
Witam Uszkodzony silnik i co dalej? Jest możliwość? naprawić ,zregenerować silnik od DVD- wytarty komutator.Bawicie sie w regenerację?
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Elektromechanicznej ;-) produkty zużycia szczotek oblepiają komutator i się sterownikowi prąd za duży nie podoba. Może dokłada się też ogólne zużycie mechaniczne i wzrost oporów tego dziadostwa, tego nie wiem. Regeneracja pomagała, ale nie zawsze na długo. Jak się chce mieć spokój lepiej toto wymienić. Swoją drogą to wyjątkowo nieszczęśliwe miejsce...
Witam, Od jakiegoś czasu zdarza się, że przy odkurzaniu w pewnym momencie zmienia się nieco dźwięk silnika, i zaczyna być czuć zapach spalenizny. Silnik pracuje nadal, jednak z oczywistych względów odkurzacz zaraz jest wyłączany. Dziś rozebrałem odkurzacz, wewnątrz nie znalazłem żadnych śladów iskrzenia/upalenia, podejrzany jest jedynie komutator silnika...
WD40 to tylko nafta w sprayu, środek smarująco-konserwujący z drobnymi dodatkami. Nie jest agresywny. Wypiera wilgoć. Nie jest środkiem na wszystko, ale za jego pomocą można skutecznie usprawnić komutator silniczka napędu płyty.
Szczotkoczymacz jest tak zbudowany że nie pozwala na wytarcie szczotki do drutu no chyba że szczotki zostały wymienione na nie fabryczne Jeśli dojdzie do kontaktu drutu z komutatorem zostanie uszkodzony komutator
Wywierciłeś otwór w szczotce ??? Gratuluję "innowacyjności " ale nie słyszałem żeby cyna miała "ochotę" połączyć się ze szczotką węglową ;-) Jak masz najprostszy omomierz to zmierz oporność oryginalnej i swojej "po regeneracji " . Wymień szczotki daj do przetoczenia (wyrównania) komutator i miej nadzieję , że swoimi eksperymentami nie spaliłeś silnika
Regeneracja polega na wymianie zużytych części i poprawce tego co zostaje nie wymienione, czyli np. obróbce komutatora wirnika. I to tyle.
Witam . Czemu sądzisz, że to silnik bezszczotkowy ? Na zdjęciach widać 4 szczotki i komutator . Chyba , że się mylę.
Ten silnik z talerzykiem (typ 03) jest to silnik do CD, przynajmniej tak rozpoznaję po symbolu. Jest on wyższy od typu 01 i do DVD nie zmieści się (w większości przypadków). Po drugie nie masz pewności że talerzyk jest ustawiony prawidłowo. Typ 01 ma długą ośkę i trzeba ją skrócić (95% przypadków). Ja ucinam ośkę szlifierką stołową trzymająć silnik...
Łożyska do wymiany, turbina do płynu z wodą na parę godzin i dziadostwo z niej samo w płukaniu zniknie,komutator do regeneracji,lub przeczyszczenia przestrzeni między wycinkami, odblokować szczotki węglowe,resztę przedmuchać kompresorkiem. Przeważnie takich czynności mało kto w war. domowych się podejmie-oddać do dobrego machera ,o którym wiemy że nam...
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... w zamkniętym temacie są jego zdjęcia. Mój znajomy mechanik mi mówił, że dał go do regeneracji do jakiegoś Bosha i za 350 zł go zregenerowali, to chyba ten komutator też wymienili? Byłem u jednego elektryka samochodowego, mówił, że może sprawdzić na komputerze. Czy aby na pewno...
Silników nie rozbieram ,mierzę ,jeśli wątpliwy to regeneracja kontaktem i zasilaczem.Gdy nadal komutator jest przywarty przy niektórych położeniach wirnika to wymieniam silnik.Na kilkadziesiąt przypadków usterki FANa miałem tylko jeden przypadek uszkodzenia elektroniki nim sterującej-był to rezystorek(zamontowany w szeregu z silnikiem) który zwiększył...
delikatnie przeszlifuj komutator tylko ostroznie mam tez maszyne taka sama tylko 11letnia niestety w moim przypadku po wyrownaniu komutatora nalezalo oddac wirnik do regeneracji bo bylo juz miejscami malo materialu. koszt to 40zl
Witam, W mojej pralce Siemens Siwamat XL 528 po 11 latach pracy uległ uszkodzeniu silnik. Była podjęta próba regeneracji komutatora wirnika ale i po tym silnik strasznie się grzeje a przy ostatnim praniu zadymił. Po otwarciu silnika widać ślady stopionego plastiku w przekładkach uzwojeń wirnika. W załączniku dodaję zdjęcia z możliwie każdej strony....
Już przyszedłem do domu od mechanika. Tam są wyraźne rowki na pierścieniu komutatora, mechanik chce go oddać do jakiejś firmy Bosha do regeneracji, jestem ciekaw, ile to będzie kosztować i czy nie lepiej by było dla tak starego samochodu, który planuję i tak w najbliższym czasie zezłomować, kupić używany alternator na szrocie.
proponuje zawolac fachowca ktory ma autoryzacje na regeneracje silnikow i da ci gwarancje na rok
witam, Ford Explorer 4,0 rok 1999,podczas pracy silnika światła,oświetlenie licznika,radio,generalnie wszystko co elektryczne pulsuje,na tą okoliczność podmieniłem alternator na inny-bez zmian dalej mruga. Oddałem mój alternator do regeneracji,komutator,szczotki,łożyska wymienione,wirnik sprawdzony-prosty. kupiłem nowy regulator napięcia-nic,dalej mruga....
obluzował się jeden żłobek komutatora przy czym bardzo szybko zużywają się szczotki. Jak zrobić taką regenerację? Chyba nie sklei tego ot tak. Wypadł wycinek z komutatora i zużywają się szczotki - czyli wirnik do "D". Zużywały się zapewne wcześniej przed wypalenie - wypadnięciem wycinka. Proszę używać właściwego nazewnictwa.
Połamana szczotka jest od zużytego komutatora, dodatkowo mostek i pewnie łożyska. Szukaj alternatora po regeneracji lub zleć regenerację.
W domu to tylko naleśniki można usmażyć Silnik do wymiany,albo do regeneracji
Moj BERNARD mial bicie w pionie, ale zlikwidowalem je poprzez zalatwienie nowego talerza niestety. mialo tak ze 2-3mm bicia... słuchaj a ten rozruch bez igły to ok. 3s. pamietaj a rolki na pasku musza byc wypolerowane (np pastą automax:-D) bo beda sie ślizgać i to opóźni start calego ustrojstwa... aha! silnik moze mieć zaśniedziałe szczoteczki lub komutatorek-...
Cześć... Nadal mam problem z ładowaniem... Peugeot 206 1.4 8v 75km 2000r Jak odpalę jest 13,8-14.2V Włączę tylko światła spada do 13.2... Włączę nawiew na 2/6 spada do 13.0 Jak wcisnę STOP spadnie nieraz nawet do 12.8 Jak przytrzymam przez kilka sekund gaz do oporu ładowanie wraca na jakiś czas spowrotem na 13.6 pod obciążeniem... Co zostało zrobione:...
Dziękuje za odpowiedzi.Może ktoś zna prostą budowe zgrzewarki do takich spraw??Mam jeszcze pytanie;ile może kosztować -wymiana szczotek,toczenie komutatora,wymiana smaru w rozruszniku? w przybliżeniu oczywiście:)) poprostu regeneracja rozrusznika(bez wymiany łożysk)
Wytopiło spoinę lutowaną komutatora w wirniku rozrusznika C-360 typ R-11.Mam problem z regeneracją tego wirnika.Lutowie uszkodzone jest tylko na jednej działce komutatora.W jaki sposób wykonać to lutowanie? Andrzej
przypominam że same przewinięcie nic nie da trzeba zrobić porządek jeszcze ze szczotkami by poprawnie chodziły po komutatorze a więc potrzebny jest człowiek który poradzi sobie z tymi rzeczami i takiego szukam :)
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Dziękuje wszystkim za pomoc, zorientowałem się w mieście Łodzi i regeneracja silnika ma kosztować 250zł ( łożyska, komutator i szczotki ). Czy ktoś z szanownego grona wymieniał to sam? Da radę samemu to zrobić i gdzie można zdobyć części? Czy dużo taniej mi wyjdzie od proponowanej mi kwoty za regeneracje? Dziś kupiłem klej epoksydowy dwuskładnikowy...
..... Wymontowane silniki w moich zamkach nie do regeneracji ..... Naprawiłem tych silników ponad setkę i dodam : po komutatorze został tylko ślad !!! Jedyna pomoc dla mnie to informacja gdzie może występować taki silnik-ślimak lub kto zna patent jak ściągnąć taki ślimak z wałka silnika?
Silnik po "regeneracji" łożysk, przedmuchany, komutator przeszlifowany, oczyszczony IPA, teleskopy wymienione, nie wiem ale wydaje mi się tak na oko, że siła działania tych starych i tych nowych jest podobna, szczególnie ten lewy 80, prowadnice teleskopów nie były zardzewiałe (foto). Po pierwszym praniu trudno ocenić, zapewne jest lepiej ale pralka...
Moim zdaniem to nowe szczotki tak gwiżdżą na rozbieganym po rozruchu komutatorze. Jak się dotrą to zdecydowanie ucichnie.
No powinno, niedawno przeprowadziłem też regenerację alternatora w swoim aucie (uszkodziła się jedna tylko dioda) i po zmontowaniu i oczyszczeniu komutatora, styków napięcie mam 14.2-14.3V na jałowym biegu, przy jeździe i obciążeniu światłami i radiem mam 13.9V-14.1V -14-2V (monitoruję na założonym w aucie mierniku/ ładowarce- czyli też z dużym błędem).
elektrit ale po co kupić nowy za 14zł skoro można starą mętalnościa kupić wałek za 7zł wytaczać, wklejać, kombinować i stracić na to 4h ale zawsze masz 7 zł w kieszeni :) witam. w pełni się z tym zgadzam jeżeli nowy kosztuje 14 zł to nie ma sensu dorabiać. a te 7zł to chyba nie odnosiło się do mojego postu mnie się opłaciło bo za komutator w sklepie...
Założenie alternatora do C330 czy C360 i pochodnych to jakieś 150 zł. Licząc kupno alternatora -50 pln Części do regeneracji -45 zł (choć to opcja ,ale zawsze włożyć coś na łożyskach 2RS -szczelnych i ze szczotkami i komutatorem które wytrzymają lata) Koło pasowe z allegro jakieś 40-50 zł. Wykonałem takich przeróbek już kilkanaście nikt nie narzeka...
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Szczotki sie wytra szybko jesli komutator ma wzery. Komutator jesli jest w zlym stanie nalezy przetoczyc lekko.
przeskoczenie rozrzadu niby z jakiej bajki? Nigdy nie odpalałeś auta pchając lub ciągnąc je? Wrzucasz drugi bieg i do przodu. Jeżeli słyszysz cyknięcie z kabiny to słyszysz przekaźnik Niekoniecznie. Bendiks też jest słyszalny z kabiny. Sprawdź gdzie i czy dochodzą napięcia do rozrusznika w opisanych przez nas punktach i daj znać. A regeneracja rozrusznika...
Dlatego masz tyle problemów. Regeneracja polega na wymianie części uszkodzonej. Często jest tak że jeśli szczotki zrobią rowek w komutatorze to sie go przetacza aż w końcu nie ma co przetoczyć bo wyciera się do izolatora jak szczotki są zbyt twarde. Najlepiej jest założyć orginał i wtedy możesz zapomnieć na jakiś czas o nim.
A moim skromnym zdaniem to może poprostu szczotka nie dociska dobrze do komutatora i ot cały problem.A to że silnik po regeneracji to wcale nie wyklucza tej usterki (wręcz ją potwierdza) Dziękuje i przepraszam!!! Pozdrowionka
Dziękuję za pomoc, zakupiłem simering i łożyska w sklepie rolniczym firmy Skf tak jak było fabrycznie założone a mianowicie : Z tego co odczytałem na rancie łożysk to tak: 1. Skf BB1-0725 B/+ , 08 354L 2. Skf BB1-0724 B/+, 07 014M Simering: Skf 7241B 40x55x8,5 Może przyda się komuś kto będzie szukał tych samych informacji. Silnik zaniosłem do regeneracji,...
np. nasz serwis zdajesz stary alternator dostajesz niby nowy /jest on po pełnej regeneracji przez fiata tzn obudowy są nowe wirnik ma nowy komutator,szczotki są nowe wraz z prostownikiem/i płacisz od 40%-50% mniej niż nowy
Obejrzyj dokładnie komutator, jedna z lameli (działek) jest podniesiona i zdziera szczotki. Wirnik nadaje się tylko do regeneracji, a to nie opłacalne przy tej szlifierce.
Miałem taki patent zamontowany u siebie ale na dwóch świecach. Proces grzania reduktora dużo szybszy niż standardowo ale zlikwidowałem go po drugiej regeneracji alternatora. U mnie obciążenie wynosiło około 500W + oryginalne odbiorniki i niestety spawało mi komutator.
Bajki z komutatorem--- między bajki jak złapiesz wirnik turbinki i ma wyczuwalny luz to do regeneracji bo bedą takie skutki olej, nagar , odgłosy.
Witam Mam poważny dylemat z alternatorem Valeo CL-9. Podczas próby regeneracji zdemontowałem te mosiężne pierścienie z wirnika, zwane komutatorem. Teraz nie pamiętam, który odczep był podłączony do którego pierścienia. Czy podłączenie odwrotne będzie niosło za sobą jakieś konsekwencje?? Bardzo proszę o odpowiedż. Poniżej dodaje foto wirnika, żeby było...
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
Chciałbym się podpiąć do tematu. Otóż mam Fokę sedan też z silnikiem 1.6. Problem polega na tym, że przy włączonej klimie powinny się obracać dwa wentylatory. U mnie chodzi tylko jeden. Po rozłożeniu silnika okazało się, że szczotki się skończyły, i komutator został zeszlifowany. Czy istnieje możliwość jego regeneracji? I w jakich cenach się to waha?
pojęcie o ustawianiu na czujnik obrabianego przedmiotu w tokarce czy też szlifierce uniwersalnej do wałków.. Niech sobie kolega wyobrazi, że akurat mój jeden z wyuczonych zawodów to obróbka skrawaniem, a więc tokarka i szlifierka do wałów przede wszystkim. Zawód, który wykonuję obecnie, również wymusza na mnie znajomość tematu w zakresie obróbki manualnej....
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Witam, Proszę o informacje czy dobre mam parametry ładowania po regeneracji alternatora o nr A13N110. Wszystkie pomiary były wykonywane na akumulatorze na biegu jałowym bez obciążenia 14,08V na włączonych światłach 13,6V Na włączonych światłach i dmuchawie i dodane obroty 13,95V Czy podane parametry są dobre dla alternatora który podobno miał wymieniane:...
Układ znajdujący się na płytce jest regulatorem - odpowiednikiem znanym z radiomagnetofonów Kasprzaka (i nie tylko). Kontroluje prąd silnika i na tej podstawie zmienia napięcie zasilania. Jeśli silnik ma zaklejone nagarem szczotki, albo brudny komutator nie pomoże nic poza wymianą silnika, lub (o ile to możliwe) jego regeneracją.
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam, wpadła mi w ręce ostatnio pilarka ręczna Hitachi C 7MFA. Sprzęt bez wodotrysków ale całkiem solidny. Podobno niesprawny. Nie zajmuję się zawodowo naprawą elektronarzędzi ale lubię sobie czasem pogrzebać a w domu nie ma pilarki ręcznej i czasem do przycięcia deseczki by się przydała więc stwierdziłem, że szkoda wyrzucić jak by się dało tanim kosztem...
Ja Hitachi katuje 7lat , raz tylko robiłem regenerację aku w lodzi. Mój ojciec gdzieś od 10ciu lat katuje Boscha. Raz w niej silnik wymieniałem bo po stronie komutatora poddało się łożysko od pracy przy wysokich temperaturach. Akumulatory nadal ok. Ja mam narzędzia z tej firmy trochę któcej.
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia...
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? W starych samochodach był amperomierz - pokazywał, czy więcej ciągniemy...
Witam, element nazwany przez Ciebie komutatorem w rzeczywistości jest pierścieniami ślizgowymi. Oczywiście da się go wymienić, a przy zdolnościach manualnych i narzędziach może nawet zrobisz to sam. Szczotki wraz ze szczotkotrzymaczem wymień w całości lub rozwiercając i lutująć same szczotki. Sprawdź oczywiście łożyska .Pozdrawiam
Zafunduj sobie zestaw nap. do tego typu rozrusznika koszt dobrego to około 70-80zl potrzebujesz lutownicy takiej około 300W młotka i pobijaka najlepiej z mas plastycznych ew. praski do tulei tokarke i piłke do pożłobkowania wirnika troche zdolności manualnych .Wymiana samych tulei nie ratuje sytuacji szczotki i komutator też się zużywają. Jeśli dochodzisz...
Tulejki pewnie do wymiany , Komutator do przetoczenia , nowy elektromagnes i będzie jak nówka sztuka. Poza tym to możesz przeczyścić wszystkie połączenia akumulatora z masą i plusa z rozrusznikiem. A rozrusznik do regeneracji i ocenia co trzeba zrobić.
Ponieważ pojawił się problem z doładowywaniem akumulatora, pomierzono napięcia i stwierdzono, że do wymiany jest regulator napięcia. Po zdemontowaniu alternatora, został on umyty i wyczyszczony. Do wymiany zakwalifikowane zostały ponadto łożyska, bieżnia komutatora i regulator napięcia, uszczelniacz łożyska oraz koło pasowe. Od demontażu i wymiany poszczególnych...
Uparliście się na ten element a on zapewne jest sprawny i spełnił swoje zadanie wyłączając przekaźnik rozrusznika w momencie spadku napięcia w instalacji wywołanym zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik. Ten element pośredniczy tylko w sterowaniu elektromagnesu przekaźnika rozrusznika, więc musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika....
W temacie z linku jest też coś o sprawdzaniu samego silnika... Jeśli chcesz się upewnić co do trafności diagnozy co do uszkodzenia silnika - sprawdź, jaki prąd płynie przez silnik przy zasileniu go 2 V. Powinno nie być więcej niż 30mA. Oczywiście silnik ma się przy tym kręcić. Jeśli prąd ZNACZNIE przekracza tę wartość lub nie ma go w ogóle - silnik...
Od około 2 lat mam problem z autem. Po odpaleniu migają wszystkie światła w samochodzie, lampy, liczniki w kabinie dosłownie wszystko co świeci. Na początku mi to nie przeszkadzało jednak problem zaczął się nasilać do tego stopnia że teraz potrafi mi się wyłączać co chwile radio samochodowe. Oddałem auto do mechanika, mechanik przekazał alternator to...
Witam ! Rzeczywiście trochę jakby się zacierało duże koło w panewce . To usunąłem . Ponadto były zbyt lużne paski . Częściowo głośną pracę powoduje wirnik . Przy większych obrotach robota [ bez obciążenia ] , następuje na komutatorze wokół wirnika silne iskrzenie . Silnika nie wyjmowałem , gdyż nie wiem , czy wirnik uda mi się zakupić [ ? ] . A może...
witam, w przypadku objawów na wyświetlaczu pojawiający się komunikat OPEN lub H7, H2 do wymiany jest silnik talerza na 100%, występuje jako kompletny zespół silników RXQ1218T. W sieci Panasonic 93 zł brutto. Oczywiście regeneracja silnika jest do wykonania, wymaga to jednak precyzji i nieco doświadczenia w naprawie silników komutatorowych.
Niestety po rozebraniu pralki okazało się, że silnik nie nadaje się do niczego. Przez komutator przechodzi wyżłobienie głębokie na około 1mm. Do tego szczotki były prawie całkowicie zużyte dlatego włączał się tylko w jedną stronę. Zdecydowałem się na zakup nowej pralki zamiast na regenerację tej. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Akumulatory NiCd SC mają prąd maksymalny rzędu 30A. Li-Ion 18650 raczej nie więcej jak 6A. sprzęt o którym mowa to zapewne marketowe narzędzie Ja też mam takie marketowe, Einhell. Wymieniałem silnik po chyba 7 czy 8 latach, bo się komutator wytarł. I co się okazało? Dobić, to dokładnie ten sam model, co w Makicie. Oczywiście to zapewne nie jest reguła....
Panie georgesgr jeżeli dla Pana 1000zł to nic specjalnego za dmuchowe do samochodu wartego 4 tyś i przy przeciętnych zarobkach wynoszących w naszym kraju ok 2200 zł to może podzieli się Pan przepisem na szczęście? :D Żarty na bok, za 1000 zł mogę zrobić całe zwieszenie przednie i zostanie jeszcze na wymianę lhm-u w układzie , albo kupić 10 używanych...
Witam ponownie. jdubowski ... Nawiązując do twej odpowiedzi. Proszę, wytłumacz mi, dlaczego tak oczywiste wydaje Ci się uszkodzenie triaka poprzez równoległe do silnika podłączenie kondensatora, zaznaczam; podłączyłem go przed obwodem sterującym wiec prądy przepływające przez ,,reaktancję tegoż to elementu'' nie powinny w większym stopniu wpłynąć na...
Witam jak w temacie po jakimś czasie od regeneracji alternatora (a wymieniłem w nim szczotki regulator łożyska no i 'komutator' ) w mojej Babci zauważyłem że oświetlenie deski i światła dziwnie się rozjaśniają i ściemniają sprawdziłem miernikiem i przy rozgrzanym silniku tylko przy rozgrzanym silniku pojawia się dziwne falowanie prądu ładowania w zakresie...
Jędrek59 masz racje z tym „+” na uzwojeniach jak i sprawdziłem i na pewno nie ma zwarcia które by powstało przez lutowanie lecz chyba na pewno ma zwarte diody (prąd płynie w obu kierunkach) nie wiem ile diod lecz na pewno nie wszystkie bo prąd ładowania jest lecz na biegu jałowym (wyłączona elektryka) prąd płynie tylko do akumulatora pomimo...
Nie Przyjaciele, alternator tak jak pisałem ma nowy regulator, szczotki, komutator i łożysko montowane przeze mnie, widziałem ich stan, są nowe, wszystko wykonane z dużą dokładnością poza tym objawy wyglądają identycznie jak przed regeneracją więc nic się nie zmieniło, więc to nie wina na pewno rzeczy wymienionych wyżej. Problem występuje na postoju...
komutator regeneracja komutator regeneracja rozrusznik rozrusznik komutator regeneracja
antena radia detektorowego cewka heterodyny pionier taryfy tauron
lodówka hisense oznaczenia kabli przewodów
Lodówka Haier - problem z wyświetlaczem temperatury Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615