Dławiki na rdzeniach i kondensator to filtr przeciwzakłóceniowy. Kondensator z reguły o pojemności ok 10 nF. Jest to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi i komutatorem. Na czym masz to oznaczenie ?
Czemu niby styki przekaźników się wypalają? Czemu komutatory silników prądu stałego się wypalają ? Bo nie ma pełnego styku Niestety, ale Kolegi twierdzenie jest fałszywe. W przypadku prądu stałego następuje tzw. ciągnięcie łuku.
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Silnikiem bezszczotkowym prądu stałego jest np. silnik z komutatorem elektronicznym
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
Wymień mostek i kondensator,dolutuj równolegle z kondensatorem warystor 275V zabezpieczający ,nawiń od nowa cewki lub zastosuj podobne.Kosztuje to tylko pare złoty. Zmierz cewke silnika prądu stałego (ok.200 Ω),może komutator ma zwarcie.
A pod co chcesz go podłączyć? Jest to silnik prądu stałego, którego regulator jest nieodzownym elementem (takim elektronicznym komutatorem). Bez tego silnik nie ruszy. Myślę, że prądem przemiennym możesz powalczyć, ale potrzebujesz dwóch, a najlepiej, trzech faz i może jakoś go rozbujasz. Pamiętaj tylko, że napięcie dla tego silniczka to pewnie kilkanaście...
Czyli nie jest to parametr pracy, ale parametr przy którym izolacja silnika (zasilanie - obudowa metalowa) wytrzymuje. Faktycznie tak może być, wewnątrz są dwa kondensatorki które łączą każdy ze szczotkotrzymaczy do obudowy. Tak, właśnie to jest, a kondensatory to elementy zabezpieczenia przed zakłóceniami - od iskrzenia - od komutatora.
Charakterystyki będą adekwatne do silnika z komutatorem mechanicznym.
Silnik sprawny? Może trzeba zrobić większe obroty silnika? Silnik jest prądu stałego z komutatorem?
Wymieniony został moduł sterujący na nowy nasmarowany pas i wyczyszczony blat Dodano po 2 Do tego sprawdzone szczotki i komutator .
Quarz do czego służy komutator w silniku prądu stałego ?
To jest silnik prądu stałego z komutatorem czy silnik prądu przemiennego? Silnik prądu przemiennego nie kręci się po zasileniu prądem stałym. W zasadzie żeby zwiększyć prędkość obrotową silnika prądu stałego, to należy zmienić jego konstrukcję lub zasilić wyższym napięciem. Przy prądzie przemiennym dochodzi jeszcze częstotliwość prądu zasilającego silnik.
Wystarczy pogadać z wujkiem google i wpisać: silnik bezkomutatorowy albo silnik z komutatorem elektronicznym.
a w czym masz problem? Komutator taki do silnika prądu stałego? Czytałeś jak to działa / po co się stosuje?
Witam.Element RC 0,1µF + 100Ώ służy do eliminacji przepięć powstających podczas przełączania poszczególnych sekcji komutatora.Chronią również komutator przed wypaleniem.Proponuję dołączyć żarówkę np:100W/230V równolegle do silnika i wtedy dokonać pomiaru prądu i napięcia.Mam podejrzenia związane z obecnością kondensatorów na wyjściu prostownika.Pozdrawiam
Czy da się podłączyć regulator bezszczotkowy do helikoptera do silnika szczotkowego czy coś się zepsuje. Nie da się. Silnik bezszczotkowy to w zasadzie silnik trójfazowy, do którego musimy doprowadzić 3 napięcia przemienne przesunięte względem siebie o 120*. Silnik szczotkowy to zwykły silnik prądu stałego, z magnesami stałymi w stojanie, komutatorem...
Jest to bezszczotkowy silnik prądu stałego. Ma komutator tyle że elektroniczny. Halotrony sterują falownikiem przełączającym prąd w uzwojeniach. To samo dzieje się w silniku prądu stałego z komutatorem mechanicznym.
Witam. Nurtuje mnie pytanie czy komutator w silnikach prądu stałego powinno się czyścić papierem ściernym? Co się dowiadywałem u doświadczonych elektryków zdania są podzielone, jedni mówią ze trzeba okresowo a inny twierdzą ze tylko w przypadku jakiegoś uszkodzenia. Czy możecie wyrazić opinie na ten temat?
Silnik synchroniczny prądu stałego bez komutatora nie będzie działał. Czy chodzi koledze o silnik prądu stałego ?
Trochę to dziwne, bo najprawdopodobniej wirnik jest nawinięty jednym drutem, więc na sześciu polach komutatora drut poinien być przewleczony a na jednym polu powinny spotkać się dwa końce - skąd trzeci drut na jednym z pól :?: Pewnie jeżeli wirnik akurat ustawi się po tej przekątnej z uszkodzonym drutem, mie ma przepływu prądu i w konsekwencji silnik...
Silnik asynchroniczny to w zasadzie każdy silnik napięcia stałego - w nich nie można mówić o synchronizacji z częstotliwością sieci bo tam częstotliwości w sieci zasilającej silnik nie ma. O matko... Nawet nie można mówić o zależności napięcia od ilości obrotów bo ta zależna jest również od obciążenia na wale. W zasadzie w silnikach prądu stałego,...
jest sens bawić się tymi silnikami Raczej nie bo to są silniki prądu stałego - tak mi powiedziano I tak jest napisane na tabliczce znamionowej tylko cyrylicą. Dlaczego tak sądzę: 1. Zakładam, że dla Ciebie generator prądu to urządzenie które wytworzy prąd elektryczny o parametrach zgodnych z tym co jest dostępne w gniazdku elektrycznym (230V, 50Hz,...
KM3505F (SMD p.20) nie jest sterownikiem silnika krokowego. Chodzi o silnik prądu stałego (quasi 3-fazowy) sterowany elektronicznie (z komutatorem elektronicznym). Sterownik umożliwia regulację prędkości obrotowej oraz regulację fazy osi silnika. Opis złącza: 1 - GND 2 - Control 3 - Vcc 12V 4 - Drum FG 5 - GND 6 - Drum PG Do uruchomienia silnika potrzebne...
Silnik prądu stałego też ma komutator, ale wygląda jak komutatorowy.
Gdybyś zdemontował silnik od wentylatora - zobaczyłbyś że również tam siedzi driver, który streruje odpowiednio właczaniem/wyłączaniem cewek. Silniki te nazywa się bezszczotkowymi, ponieważ mają komutator elektroniczny (czyli ów driver). W normalnym silniku prądu stałego masz komutator mechaniczny + szczotki.
Silnik pierścieniowy to to napewno nie jest. Na wirniku ma komutator. Będzie to najprawdopodobniej jakiś silnik prądu stałego. Napięcie wyindukowane na wirniku poprzez komutator i szczodki podawane jest na uzwojenia na stojanie. Pytanie czy uzwojenia wirnika połączone są w szereg z uzwojeniami stojana jeśli tak jest to silnik/prądnica szeregowa. Oznacza...
Raczej silników prądu przemiennego nie można zasilać prądem stałym. Będzie łuk na komutatorze i długo nie popracuje. Są silniki uniwersalne, ale raczej małej mocy. Są też silniki prądu stałego. :D
Przecież to silnik od pralki. Wymaga zasilania 230V. To po pierwsze. Po drugie to te 2 cienkie czerwone przewody to prądnica tachometryczna-zbędna jeśli nie ma potrzeby kontroli obrotów. Czyli olewasz. Gruby czerwony jest od jednej ze szczotek. Od drugiej będzie prawdopodobnie czarny. Pokaż dokładne zdjęcia silnika z obu stron komutatora-zobaczymy jakie...
Żaden silnik nie jest prosty do sterowania jak ma sterować czymś a nie tylko się z czymś kręcić. BLDC jak sama nazwa mówi to silnik prądu stałego tylko, że z "usuniętym" komutatorem. Podstawowa różnica po między BLDC ze śledzeniem sygnałów w uzwojeniach a z czujnikami Halla jest taka, że w drugim przypadku masz dużo dokładniejsze dane o położeniu wirnika...
Bo to jest silnik prądu stałego...a dlaczego pracuje podłączony pod napięcie przemienne ? Bo ma prostownik, którym jest komutator ( szczotki ). Silnik prądu stałego jak już pewnie przeczytałeś posiada twornik ( najczęściej umieszczony na wirniku ), który możesz sobie nazywać uzwojeniem pracy ( choć ja nie pamiętam takiego określenia ) oraz magneśnicę...
Radeon ten regulator nie jest silnikiem krokowym tam jest zwykły komutator ijest to silnik prądu stałego uszkodzenie zestyku jest rzadkie często w samym silniczku w komutatorze między kłatkami jest pył który przewodzi .Silniczek zaczyna pobierać za dużo prądu i ecu go rozłącza przechodząc w tryb dojazdowy.Metoda wyczyścić szczeliny cienką igłą i na...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Jeżeli problem jest przy rozruchu i podłączaniu urządzeń to sprawa jest prosta. Ładowarki USB to stabilizatory impulsowe. Syfią i to słychać. Rozruch to pracujący silnik prądu stałego. Iskrzy komutator i masz gotowe zakłócenia. Wiszący kabel zbiera te sygnały a wzmacniacz je po prostu wzmacnia. Najprostsze rozwiązanie ? Obniżenie impedancji wejściowej....
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Problem w tym, że to się nie kręci, tylko drga. A to dlatego, że brakuje komutatora, który jest zasadniczym elementem silników prądu stałego (nawet BLDC, tylko, że tam jest komutator elektroniczny). W tym doświadczeniu cewka nie zatrzymała się w jednej pozycji tylko dlatego, że nie miała stałego kontaktu ze spinaczami. A więc, nieprawdą jest, że tu...
Plamit z er jak już (wiem, "literówka"). Ale niestety w większości podręczników rozdziały poświęcone silnikom z komutatorem (naturalnie poza rozdziałami o maszynach prądu stałego) są bardzo ubogie (czasem nawet tylko po 2-3 strony!). Pozostaje próbowanie w bibliotekach (najlepiej bibliotece jakiejś uczelni technicznej), w której książce będzie coś więcej....
Witam, silniki prądu stałego (te klasyczne z komutatorem) mogą być: - obcowzbudne, a te; -- z magnesem trwałym, -- z elektromagnesem, - bocznikowe, - szeregowe, - bocznikowo-szeregowe, Wybieraj, a narysuję Tobie właściwy schemat. Pozdrawiam
Witam! Silnik PMSM to oczywiście silnik synchroniczny o magnesach trwałych. Zasilany jest najczęściej (obecnie) z falownika. Do jego zasilania wymagany jest przebieg sinusoidalny. Stosowane są tam, gdzie wymaga się małych pulsacji momentu. Silnik BLDC jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Jego nazwa wywodzi się stąd, że zamienione zostały role...
Są jeszcze silniki elektroniczne prądu stałego bezstykowe (bez komutatora) są to silniki hallotronowe , mają one nieruchome cewki i wirnik w postaci magnesu stałego. Pracują jak silniki prądu przemiennego trójfazowe ale przebieg trójfazowy jest wytwarzany przez sam silnik tzn. przez hallotronowe czujniki pola magnetycznego z których sygnał jest wzmacniany...
A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora? Zmiana kąta ustawienia szczotek komutatora w silniku prądu stałego (DC) ma istotny wpływ na jego pracę, wpływając na moment obrotowy, prędkość obrotową i iskrzenie na komutatorze. 1. Wpływ na moment obrotowy: * Kąt neutralny: Gdy szczotki są ustawione w tzw. kącie neutralnym,...
(at)gruniu Pytasz by pytać ? Im więcej (punkty), tym lepiej ? Zobacz np. w Wikipedi jaki jest podział silników elektrycznych ? Zacznij od tego - silnik elektryczny prądu stałego / silnik elektryczny prądu przemiennego. Jaki silnik ma komutator, a jaki pracuje z kondensatorem....
Sprawdza się. Tylko, że silnik to nie tylko rezystancja. Popatrz jak zachowuje się szeregowo połączona rezystancja i indukcyjność przy prądzie przemiennym i zmianach jego częstotliwości. Źródłem tego prądu (przemiennego) w silniku prądu stałego jest komutator. To tak w wielkim uproszczeniu.
Mały silnik prądu stałego ma w stojanie magnesy stałe i wirnik z komutatorem. Warunkiem jego zadziałania jest przepływ prądu przez określone cewki wirnika. W jaki sposób chcesz uzyskać ten przepływ za pomocą pola magnetycznego, w jaki sposób chcesz w ściśle określonej cewce i w określonym czasie zadziałać polem magnetycznym? Cewka musiała by mieć zwarte...
Dobrze byłoby gdyby kolega uściślił swoje potrzeby. Dlaczego akurat alternator? O jakim silniku prądu stałego mowa? Część silników posiada wbudowane wewnątrz sterowniki (komutatory) i te nie zechcą wytwarzać prądu. a poza tym to trzeba się dostosować do sytuacji.
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Są silniki asynchroniczne, wyposażone w komutator. I to nawet dość powszechne. Pojęcie "silnik asynchroniczny" jest pojęciem bardzo szerokim i są stosowane w tej grupie napędów, różne rozwiązania konstrukcyjne. Również pojęcie "silnik szczotkowy" jest pojęciem dość szerokim i nie ogranicza się do komutatorowych silników prądu stałego.
Sprawdź łożyska i komutator silnika, czy są w pełni sprawne.
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
czy w efekcie naładuje jej baterie. To jeszcze zależy jaki tam jest silnik, silnik szeregowy prądu stałego naładuje Ci akumulatorek, taki z komutatorem i magnesami stałymi. Inny typ silnika BLDC czyli bez szczotkowy nie naładuje Ci akumulatorka.
A dorbny szczegół: silniki prądu stałego posiadaja komutator to takie urządzenie do przełączania cewek osadzone na wale silnika. Nawet silniki do wentylatorów w kompach maja takie coś tylko elektroniczne. A falownik robi z prądu stałego prąd zmienny o rządanym kształcie i częstotliwości. A prąd stały w falowniku, tym potocznie zwanym, pochodzi z wyprostowania...
Są to silniki krokowe i nie wysterujesz ich za pomocą podania zwykłego napięcia +/- , jak np silnik prądu stałego z komutatorem. Aby wysterować silnik krokowy należało by generować sygnał prostokątny i podawać w odpowiednich sekwencjach na uzwojenia. Poszukaj w internecie coś na temat ich sterowania, wyróżnia się bipolarne i unipolarne silniki krokowe...
Oczywiście konstrukcja amatorska nie musi być trwała, jak się zniszczy to zrobi kolejną próbę i kolejną... Myślę, że autor nie ma na myśli konstrukcji, która przetrwa dziesiątki lat nieprzerwanej pracy ;) W czasach konstruowania silników szczotkowych nie budowano konstrukcji na bardzo duże prądy i niskie napięcia, bo to nadmiernie zwiększa wymagania...
Sorry, w Twoim poście znalazłem, Szanowny Kolego. Wskaż to miejsce, gdzie znalazłeś to w moim poście! Czytaj ze zrozumieniem. Nie wiem czemu Yankee tak go nazwali, Ze brushless to zgoda, ale direct current Silnik BLDC (ang. BrushLess Direct Current motor) jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Komutator tradycyjny został zastąpiony przez elektroniczny.
Witam Nie, silniki są prądu stałego, z komutatorem. Tutaj, moim zdaniem, sygnał wychodzący z logiki załączający przewijanie załącza także hamowanie silnikiem odwijającym (poprzez 2 rezystory). Załączam fragment schematu, z którego jasno to wynika. http://obrazki.elektroda.pl/4988178100_1... Pozdrawiam, Karol
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
2000W i 1500W 900W ogólnie najwieksze to około 2500W. Tyle że to silniki prądu stałego z nietypowym komutatorem (robimy na zamówienie) i niekture cewki stojana nawiniete są nietypową taśmą.
Jest sposób dość prosty w wykonaniu, ale drogi - silnik indukcyjny, trójfazowy + falownik. Po czym sądzisz, że rozwiązanie z falownikiem jest drogie? Sterownik silnika prądu stałego i sam silnik o takich parametrach jest chyba droższy, nie mówiąc już o eksploatacji takiego układu (zużywanie szczotek, komutatora). Pozdrawiam, Andrzej Łacinnik e-mail:...
Chyba nie ten dział... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Działać działa (w sensie że się kręci), ale perpetuum mobile to to nie jest ;) tak zasadniczo to zwykły bezszczotkowy silnik prądu stałego (z tzw. elektronicznym komutatorem) jaki znajdziesz w każdym wiatraczku z PC.
Zupełnie fajne urządzonko, ale dwie uwagi. Pierwsza -zastosował bym silniki prądu stałego z komutatorem i enkoderem, czyli servomotory, zamiast tych krokowców, zmiejszyło by to ilość kół zębatych w przekładniach(teraz jesteś zdany na maksimum ćwierćkrok silnika + (dlaczego sterujesz pełnym krokiem?) współczynnik redukcji przekładni, tam tylko na dokładność...
Zainteresuj się jakie silniki są tam zastosowane w bieżni czy asynchroniczne czy komutatorowe itd itp i zastosuj odpowiednie filtry w zasilaczach tych silników np.przy silnikach zastosuj kondensatory od strony komutatorów gdy to silniki prądu stałego do masy silników czy do obudowy, gdy jest ona metalowa, czy filtry sieciowe w zasilaczach po stronie...
Witam, wydaje mi się, iż nie zostały uwzględnione straty mechaniczne - kinematyczne w łożyskach obu maszyn, oraz tarcia w komutatorze (domyślam się) prądnicy prądu stałego. Pozdrawiam
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Podepnij ten silnik pod zasilacz regulowany od 0-30V i patrz co się dzieje.Jak wirnik nierówomiernie chodzi ,lub ma wybite wycinki komutatora to do wymiany, bo pod 230V to kupa smrodu. Chyba że posiadasz autotrafo lub elektoniczny regulator .Ale najlepiej sprawdza się moment obrotowy wirnika na stałym prądzie bo to typ silnika szeregowego i on może...
Silnik prądu stałego z komutatorem ( 12 wycinków) . Uzwojenie ciemno-fioletowe . Magnesy stałe (dwa) . Jak zmierzyć lub sprawdzić czy uzwojenie nie jest spalone lub zwarte ? Nie mam magnesówki . Nie wiem czy nie blokowała go przekładnia , która "ciężko chodziła" . Proszę o rady . Dzięki !
witam, mam pewien problem polegający na tym że po liniach RS485 steruję urządzenie będące prostym sterownikiem silnika prądu stałego. Silnik jest komutatorowy 24V, pobiera prąd ok. 6 A podczas startu. Problem polega na tym że na linie transmisyjne wkradają się zakłócenia w postaci szpilek. Generuje to wartości 0x00 lub 0xFF na mojej "magistrali". Początkowo...
Silnik prądu stałego szczotkowy, dynamo i transformator. Po co dynamo? przy odpowiedniej konstrukcji można "lawiny" zbierać z komutatora. :)
czy silniki krokowe da się podłączyć bezpośrednio do źródła prądowego czy potrzebny będzie jakiś sterownik do tego Nie da się, potrzeba sterownika. Z krokowych wychodzą (przynajmniej powinny) 4,6 i 8 przewodów, także krokowy to nie jest. To nie jest też wygląda na to że trój fazowy połączony w trójkąt , jeśłi ma magnesy stałe. Jak dla mnie to silnik...
Zasilanie malych wialni - z reguły prąd stały, więc z punktu widzenia użytkownika są to silniki prądu stałego. Istotnie silniki nie mają komutatorów. Siędząca w stojanie silnika miniaturowa i bardzo niegłupia elektronika tak steruje , że na zewnątrz jest wytwarzane wirujące pole magnetyczne, a za nim ( tym wirującym polem ) goni część ruchoma sprzęgnięta...
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
O ile pamiętam, to prąd końcówki ADJ katalogowo to ok. 50 µA. Tam nie ma prawa się nic dymić nawet przy skręceniu do 0. Natomiast zwykły silniczek prądu stałego może wystawiać szpilki samoindukcji przy przełączaniu komutatorem uzwojeń wirnika - masz oscyloskop? 30 lat temu na ich znormalizowaniu i całkowaniu zrobiłem regulator obrotów ze stabilizacją....
Witam Może to być elektromechaniczny generator napięcia zmiennego. Takie urządzenia były kiedyś stosowane w starych centralach telefonicznych do generowania sygnału 400Hz. Jest to połącznie silnika prądu stałego "komutator" z dodatkwym uzwojeniem na wirniku "pierscienie slizgowe" z których odbierane jest napięcie zmienne o czestotliwosci zależnej od...
...Ściśle to trójfazowa synchroniczna maszyna prądu przemiennego... A co to za jakaś nowa i na dodatek bzdurna teoria :?: Niby skąd masz w rowerze prąd przemienny. To są bezszczotkowe silniki prądu stałego. Tradycyjne komutatory zostały zastąpione komutacją elektroniczną, zrealizowane jest to na tranzystorach Mos-Fet sterowanych przez procesor. Żeby...
Silniki często się uszkadzają-najbardziej narażony podzespół każdego silnika prądu stałego to komutator ,który się po prostu wyciera lub koroduje.Możesz spróbować zregenerować :wlewasz do środka KONTAKT 60 i pod zasilacz na 12 V w obydwie strony.Często to wystarcza.
silnik samowzbudny To silnik szeregowy prądu zmiennego. Przy prądzie stałym zadziała, ale nie zasilaj go (silnika) napięciem sieciowym wyprostowanym. Rezystancja uzwojeń stojana, i wirnika dla prądu stałego jest rzędu pojedyńczych omów. Co innego dla prądu zmiennego. Tu jest obciążenie indukcyjne, i impedancja zależy od częstotliwości sieci. Jeżeli...
Nie rozwinie pełnej _swojej_ mocy, co nie znaczy, że nie będzie mieć mocy większej, niż ten oryginalny. Niestety właściwości silników to dość złożone zagadnienie. Silnik z magnesami stałymi i komutatorem ma obroty proporcjonalne do napięcia (pomniejszonego o iloczyn prądu i oporu uzwojeń). Silnik prądu stałego, który ma uzwojenia w wirniku i w stojanie...
Niestety nie mogę potwierdzić tego co piszesz, ponieważ prezentowana przez kolegę (at)indianka chińszczyzna posiada silnik bezszczotkowy, co stanowi w tym wypadku ogromną różnicę. Pisząc post nie widziałem jeszcze narzędzia Kol. Indianka, stąd zapewne nieświadomie napisałem nieprawdę za co przepraszam. Nie mniej jednak większość frezarek kosmetycznych...
Witam. Czy uszkodzenie magnesów (stojan) w silniku prądu stałego powoduje zwiększenie jego obrotów? Tak, jeśli zmaleje wartość strumienia magnetycznego w magneśnicy silnika, to, przy tej samej wartości napięcia zasilania, rosną obroty wału - zobacz - ale również i opory mechaniczne łożysk, co ogranicza wzrost wartości obrotów do horendalnie wielkiej...
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
W silniku/prądnicy prądu stałego musi być tarcie na komutatorze. A i do wytwarzania prądu jest potrzebne zużycie mocy mechanicznej - nie powstaje z niczego.
Podłączenie plus do plusa, minus do minusa - silnik kreci w prawo, zamiana plusa z minusem - silnik kręci w lewo, a tu zonk. Silnik prądu stałego? Masz wszystkie przewody na wierzchu, a zamieniasz miejscami tylko przewody odchodzące od komutatora. Jest to silnik uniwersalny więc, tak czy inaczej zamiana obrotów powinna nastąpić.
Chodzi mi o to, że od strony wirnika stojan może mieć 3 bieguny - jeśli będzie miał 3 cewki (zewnętrzne końce rdzeni w tych cewkach, które są biegunami "do pary" dla tych "widocznych" będą "magnetycznie połączone" obudową silnika). A jeśli chodzi o silnik prądu stałego z magnesem stałym, to w nim zwykle wirnik ma 3 bieguny i komutator ma 3 sektory,...
Tak przy okazji. Od d 30-tu lat kombinowałem zbudowanie silnika prądu stałego bez szczotek, bez komutatora szczotkowego, bez komutacji elektronicznej, czyli do podłączenia bezpośrednio tylko dwóch przewodów pod akumulator i jazda, a cały świat mi mówił, że skoro takich nie ma, to niemożliwe.
Przeczytałem odpowiedź kol Prepond i wydaje mi się że warto coś dodać 1. W silniku prądu przemiennego stojan z cewkami wytwarza wirujące(1) pole magnetyczne, za którym próbuje(2) nadążyć wirnik. 2.W silniku prądu stałego przeciwne bieguny magnetyczne wirnika i stojana się przyciągają, komutator zasila kolejne cewki i przestawia bieguny na wirniku tak...
Witam Poszukaj sobie najpierw cos o komutatorze elektronicznym. I jak juz to bedziesz wiedzial, to sam dojdziesz do tego jak sterowac takim silnikiem.
Natomiast zauważyłem jedną sprawę. Mianowicie przy ustawieniu max. głośności bez taśmy przy funkcji play słychać w głośniku bzyczenie zależne od pracy silnika. Z założonym paskiem dźwięk przypomina silnik dwusuwowy, bez paska bzyczenie równe. Czy to oznaka kończących się szczotek? Podejrzewam że bzyczenie mogą wywoływać małe iskry. Z doborem zamiennika...
Witam, Potrzebuję pomocy Jak zmienić kierunek obrotów silnika prądu stałego. Jest to silnik komutatorowy i zmiana biegunowości nic nie daje. pomiędzy wierszami Twojej informacji wyczytałem, iż jest to silnik szeregowy prądu stałego, a może i uniwersalny? W tym typie silnika magneśnica - stojan - jest połączona szeregowo z twornikiem - wirnikiem - i...
Nie znamy dokładnie typu silnika, ogólnie po budowie kwalifikujemy,że jest to silnik komutatorowy. W takim przypadku próby należało by przeprowadzać w takich warunkach jak zakłada producent. Ogólnie może i tak być powinno, że silnik komutatorowy jest silnikiem uniwersalnym, przecież i tak prąd stały komutator tego silnika przekształca w prąd przemienny,...
Maszyny indukcyjne stosuje się w Robotyce i automatyce. Np w robotyce stosuje się silniki indukcyjne (zasilane są z falowników): a) synchroniczne o magnesach trwałych - są to takie jak prądu stałego tylko bez komutatorów bo magnesy trwałe są na wirniku (sądwa rodzaje ułozenia nmagnesów na wirniku), zasila się je z falownika a falownik z prostownika,...
Prąd jest stały (nie przemienny) ale jak rozumiem cos φ jest ≠ 1 gdy napięcie lub prąd "przecinają" oś x (płynący prąd jest przemienny a nie zmienny ) ? Silnik jest co prawda zasilany pr. stałym, ale przecież w komutatorze zachodzi komutacja - zatem w samym wirniku nie płynie prąd stały-tak mi się wydaje Dotyczy silników pr. stałego (No pomyliłem...
:jta napisał Co do "silnika magnetycznego" - urządzenia, które nie mając zasilania (nie dostarczałoby się mu prądu, ciepła, energii mechanicznej) dostarczałoby energię, wykorzystując do tego pole magnesów, z których jest zbudowane - proponowałem za to nagrodę, Tak to napisałeś, że jak bym nie wiedział o co chodzi, to tak samo bym pomyślał. W tym jest...
Kup odpowiedni (do mocy urządzenia) transformator lub autotransformator ........................... Silnik komutatorowy prądu przemiennego będzie się kręcił zasilony prądem stałym, ale nie za długo. Silnik komutatorowy prądu stałego i przemiennego to tzw. silnik uniwersalny. Jeżeli na tabliczce znamionowej nie napisano, że to silnik uniwersalny, to...
Jak się przyjżałem zdjęciom to wydaje mi się ze obwód komutatora jest nie zamknięty. Wiec jak ma tam popłynąć prąd. Mam takie silniki na maszynie i chodzą bez problemu.
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Mamy w firmie bardzo przydatną wiertarkę/frezarkę pionową współrzędnościową radzieckiej produkcji z 1977 roku. Zakład produkcyjny DNG z Kowna, model 2431. Maszyna ma główny napęd z silnika komutatorowego prądu stałego. Silnik jest sterowany przez układ tyrystorowy zasilany z sieci 3-fazowej. Nie mamy - ani nie udało się wyszukać w Internecie - żadnej...
Witam, mam problem z silnikiem prądu stałego. Najprostszy silnik komutatorowy. Wymieniłem zużyte łożyska, w sumie jednego to już nie było a silnik się w maszynie ( trenażer, taki stepper nie wiem co to jest ) się kręcił. Oczywiście wymieniłem poza łożyskami szczotki i wyczyściłem papierkiem ściernym komutator. Odstępy pomiędzy blaszkami komutatora wyczyściłem,...
Do moderatora to jest forum Techniczne proszę czytać ze zrozumieniem , Julita wyraźnie napisała o trzecim stopie na tylnej szybie. Skąd te zegary? Dodano po 12 Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych (silników prądu stałego i generatorów prądu stałego zwanych także prądnicami).
silnik prądu stałego komutator komutator silnik prąd stałego silnik bocznikowy prądu stałego
katalizator voyager zapieczone cylinderki piaskowanie ścierniwo
Wiązka do haka Mazda 3 BL 2009-2013: Wybór i Montaż Regulacja świateł w Opel Corsa E - naprawa i diagnostyka