Komutator w silniku iskrzy?
Jak nie wyczyścisz to się izolacja (komutator ) zacznie wypalać i wirniczek na złom. To tak krótko. A ten proces rozpoczęty to po zawodach.
To są niezniszczalne pralki. :D Stan szczotek sprawdź bo ja już musiałem wymieniać silnik z powodu uszkodzenia komutatora.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
zaczął bym od sprawdzenia szczotek na silniku i przeczyszczeniu komutatora
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Ten sposób jest dobry .ale ryzyko pęknięcia magnesu jest.
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Należało wymienić obie szczotki i jeżeli nie były wyprofilowane, nadać im profil komutatora silnika.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Nity rozwiercić, a potem skręcić śrubami.
Witam. Po wymianie szczotek powinno się je dopasować do komutatora, ale na miejscu kolegi sprawdził bym czy nie są zamontowane odwrotnie skoro silnik pracuje teraz bardzo głośno bo gdyby tak było to może się uszkodzić komutator silnika.
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
Masz silnik szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr...
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Są jak najbardziej wymienialne, typowe naciąganie na kasę, kup silnik więcej zapłacisz :)
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
witam :) kiedyś miałem problem z wirowaniem w Whirpool'u 6 zmysł,na forum przeczytałem,że jest to układ LNK304PN znajdujący się w module, czekałem na niego dwa tygodnie po wymianie nie było zmian. straciłem przy niej kilka ładnych godzinek i okazało się, że to komutator w silniku przeczyściłem go pralka działa do teraz bez problemu :p może warto pójść...
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
silnik z pralki - na 99% silnik indukcyjny. Silniki bezszczotkowe (prądu stałego) to zupełnie inna historia :P Mają komutator elektroniczny.
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, przyłożyć kawałek pumeksu do komutatora, lekko dociskając, a ktoś inny niech pokręci za koło pasowe pralki, aby wprawić w ruch wirnik silnika. Oczywiście nie jest to metoda dokładna, ale na takim etapie wystarczająca.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Poprawiłem zimne luty na płycie sterującej. Wymieniłem tez złącze grzałki. Plastik jak i kabel były zwęglone. Wyczyściłem z pyłu płytę i komutator silnika. Pralka działa prawidłowo. Przechodzi wszystkie etapy podczas testu diagnostycznego. Jednak jutro zakupie nowe szczotki (moje maja 8mm) bo raczej na tych obecnych długo nie popracuje.
Na pierwszy ogień komutatorowy - obroty w odkurzaczach to zazwyczaj kilka tysięcy obrotów,podczas cięcia gwizd jak nie wiem co [zrobiłem z takiego szlifierkę]. Zanieczyszczenia [bez filtrowania powietrza chłodzącego] zjedzą szczotki i komutator w zastraszającym tempie.Jedyny plus przełożenie obrotów na moc . delikatna oś i łożyska. A silnik od pralki...
W prawdzie nie otrzymałem odpowiedzi w sprawie tych szczotek w pralce, ale z moich obserwacji wynika, że to właśnie brak dotarcia szczotek właśnie był przyczyną "fiksowania" panelu sterowania. Teraz, jak sądzę po samoczynnym dotarciu się szczotek (dostosowaniu czół roboczych szczotek do kształtu komutatora silnika), pralka jakby przestała cudowac z...
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
silnik do przezwojenia :( Z wymianą komutatora. :wink:
wizualnie >>>wymontuj silnik ,odkręć szczotki,wyczyść komutator>>>>>a najlepiej jak nie będziesz mógł to zanieś do zakładu gdzie naprawiają silniki>>>tam sprawdzą
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Do sprawdzenia są prawdopodobnie szczotki silnika, sam silnik lub nawet komutator silnikowy. Nie wiem, czy w tych modelach nowy silnik stanowi połowę ceny nowej pralki.
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Falownik jako elektroniczna przetwornica częstotliwości, służy do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu). Moduł zawiera zabezpieczenie przed przeciążeniem i pozwala na sterowania obciążeniem do 150VA. Twój silnik ma kondensator rozruchowy? czy komutator?
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Wilgoć albo uwalony silnik czyli szczotki, komutator , upływność silnika do masy, wiązka
Szczotki sprawdzone, są OK, jeszcze nie zużyte, nie są zawieszone. Również nie iskrzy nadmiernie. Natomiast po kilku próbach odpalenia silnika komutator gorący jak (...).
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Witaj, chyba masz wywaloną klatkę na komutatorze. Silnik do wymiany.
A w ogóle komutator tys obejrzał? Może ktoś jechał szczotki do usranej śmierci i ma wybity, sklejony komutator i wirnik kaput. Może też być to efekt odpalenia silnika w pralce bez ogarnięcia komutatora po wymianie szczotek.
Witam. Sprawdzić silnik prania - szczotki, komutator, złącze.
Jak napisano wyżej najpierw do kontroli szczotki silnika. Jeśli będą wymieniane należy pamiętać o dopasowaniu ich do krzywizny komutatora.
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Mam problem z pralką Polar PFL 1000. Mianowicie pralka nie chce wirować na żadnym z programów. Wymieniony pasek, hydrostat. Po wyczyszczeniu komutatora i lamelek w silniku pralka odwirowuje kilka prań, po czym znowu sytuacja sie powtarza, że trzeba czyścić komutator. Pralka miała kiedyś taki sam problem w trakcie trwania gwarancji. Wówczas serwis wymienił...
Iskrzenie na szczotkach tych silników jest raczej normalne- chyba że łuk się ciągnie po komutatorze.
Komutator wyczyściłeś?
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Używanie pralki w tym stanie, grozi uszkodzeniem komutatora silnika. Co najmniej 1 cm.
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Pralka już działa bardzo dobrze. Bezpiecznik termiczny był nie wciśnięty. Po oczyszczeniu komutatora i przeczyszczeniu szczotek silnik od pralki ruszył. Dziękuję każdemu za pomoc :)
Podsumowanie: po zamontowaniu nowych szczotek na początku testowej fazy wirowania "na sucho" bęben przy odpompowywaniu zakręcił się dużo dłużej. A więc stare szczotki po przemontowywaniu dawały styk tylko na krótką chwilę i natychmiast go traciły, a bęben powinien był się kręcić dłużej. Pralka w tym momencie pierze, główna użytkowniczka zadowolona,...
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
Sprawdź silnik poza pralką, instrukcję masz na górze forum.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Ciekawe jak silnik indukcyjny osiąga 6900 obr/min ? Coś jakby nie pod kątem pytania. Ale radziłbym koledze poczytać i obejrzeć zdjęcia. Tam wyraźnie występuje komutator.
Ale tam niema komutatora bo to silnik klatkowy.
wyłącz z prądu !!! sprawdż stan szczotek silnika,wymień jak za krótkie,wyczyść komutator silnika drobnym papierem ściernym
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Połóż pralkę na plecy. Wymierz "okienko". O takich wymiarach kup płytę metalową, plexi itp. Możesz jeszcze dokleić do podłoża piankę, wygłuszacz ze szrotu samochodowego, lub wełnę dachową. Jak i to nie pomoże to pozostaje zakupić: https://obrazki.elektroda.pl/5192165900_... biorąc pod uwagę łazienkę zaraz przy sypialni i pralkę stojącą...
Witam założyłem do silnika od pralki szczotki weglowe nowe jednowarstwowe a orginalnie były dwuwarstwowe ma to jakies znaczenie czy nie??? moze silnik bardziej iskrzyc na komutatorze??
(at)Janek_15 Chcę sprawdzić wirnik od szlifierki, czy nie ma zwarć. Jak zwarłem cały komutator, to blaszka brzęczy i widać zmianę prądu na amperomierzu. Jak zrobię 2-3 zwoje zwarte, to nie można tego wykryć. Może powinienem testować większym prądem? Badałem przy 0,5A.
Iskrzenie występuje zawsze, tylko nadmierne jest szkodliwe dla komutatora. Czasem niestety nadmierne iskrzenie oznacza,ze wirnik już się "kończy". A może szczotki zawieszają się w prowadnicach z powodu pyłu?
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Silnik oczyszczony, komutatory też. Pralka poskładana i już wyprała pranie na programie 2,5-godzinnym.
Uszkodzony komutator silnika.
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Szczotki ok, komutator przypalony tak jakby był prąd na wirniku. Jeżeli komutator popalony to prawdopodobnie padł wirnik, sprawdź silnik poza pralką
Witaj No chyba tak zrobie juz się po swiętach umówiłem z fachowcem A co do wirnika to było spalone uzwojenie na wirniku i slady zwarcia na komutatorze.
Jak się coś dzieje z urządzeniem to się natychmiast przerywa jego pracę a nie doprowadza do dalszych uszkodzeń. Daj staranne zdjęcia tego silnika, szczególnie komutatora i szczotek.
Sprawdź układ odpływowy pralki. Warto też obejrzeć silnik - oczyścić komutator ( brak wirowania wiązać się może z błędnym odczytem z silnika). Dodano po 3 Zobacz też pasek napędowy. W pralkach Whirlpool AWO/D... czasem i to może być przyczyną braku wirowania.
Pralki z silnikiem inwerterowym są przy praniu praktycznie niesłyszalne - słychać tylko plusk wody, przy wirowaniu słychać raczej nieznaczne buczenie. Te silniki są trójfazowe zasilane poprzez falownik (brak szczotek p brak komutatora). W Twojej pralce zastosowano silnik komutatorowy, charakterystyczny pisk wydają szczotki ocierające się o komutator....
Trzeba sprawdzić komutator w silniku czy jest okrągły. Zdażają się lekko owalne i wtedy pomoże przetoczenie komutatora.
Zrób zdjecie w jaki sposób są montowane szczotkotrzymacze przy silniku. Powinny być zamontowane w taki sposób, aby szczotka przylegała jak najwiekszą powierzchnią do komutatora.
Sprawdź silnik czy nie ma przebicia Silnik można sprawdzić poza programatorem łącząc uzwojenie stojana szeregowo z wirnikiem i zasilając napięciem ok.20-100 wolt jeśli zwiększając napięcie powstaje iskra na komutatorze to uszkodzony silnik
Obawiam się, że poleciał silnik. 1. Wrzuć zdjęcie silnika ze szczególnym uwzględnieniem komutatora. 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Skoro nie było szczotki to na pewno nowe szczotki załatwią sprawę. Możesz komutator od razu wyczyścić jak już masz silnik na wierzchu.
Może trzeba wyczyścić komutator silnika, potrafi nieźle się zasyfić.
Zapytam jeszcze tak, czy szczotki oraz komutator sprawdzone? Dlatego chciałem abyś sprawdził silnik poza pralką.
Silnik do szlifierki powinien być szczelny. Lub trzeba go tak obudować by pył nie zniszczył łożysk i komutatora, a jednocześnie nie przegrzać go.
Witam, mam taki problem Pralka Pobiera wodę i nic się dalej nie dzieje... Silnik stoi.. Programator przesuwa się jak przy normalnym praniu..Pompka działa ok... Czyściłem szczotki w silniku oraz komutator i nic.. pzdr
Moje doświadczenie podpowiada mi, wymontuj silnik , zmień zużyte szczotki, bo wszystkie objawy zachowania pralki i okres jej użytkowania z tym mi się kojarzą. Sprawdź silnik i stan jego komutatora (może trzeba czyścić a nawet szlifować,przetoczyć). Przy praniu obroty są wolne, zużyte szczotki przy wyższych obrotach, przy wirowaniu "dają ognia i hałasu"....
komutator silnika iskrzy naprawa silnika komutator zmierzyć komutator silnika
ciepły silnik problemy rozruchem komputer stacjonarny uszkodzony powolne narastanie
oscyloskop transformator separacyjny samsung mikrofalówka żarówka
Piny 3 i 11 w złączu diagnostycznym Mercedes W213 200d 2019 Odczyt kodu do radia Audi Concert 8EQ 035 186 J