Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Sprawdzałem silnik, szczotki i komutator są w porządku.
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
on jest z wirnikiem to jest silnik od mixera
Witam, sprawdzałeś czy komutator nie ma bicia?.
W temacie z linku jest opisany sposób sprawdzania silników CD. Sprawdzałeś je? Kilkukrotnie trafiła mi się taka usterka; silnik miał tak zasyfiony komutator, że po podaniu nań zasilania robił zwarcie i radyjko się resetowało.
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
W przypadku silników szczotkowych zawsze występuje lekkie iskrzenie ważne by nie ciągnął się snop iskier bo wtedy ewidentnie komutator jest uszkodzony. Co do temperatur pracy silnika szczotkowego to nigdy tego nie sprawdzałem, ale silnik z pewnością się nagrzewa dość intensywnie bo sam kiedyś dotknąłem silnika po fazie wirowania i nie było to przyjemne...
Witam! Wiem że temat jest już archiwalny , ale może komuś sie przyda porada, a mianowicie szczególna uwaga na złcze krawedziowe sterownika przewaznie styki nie łączą od tachoprądniczki i silnik nie ruszy.Nastepna sprawa sprawdzanie silnika pralki z komutatorem. W bezpieczny sposób bierze sie prostownik 12v mostkuje sie siniku w szereg szczotki ze stojanem...
Kolego a ten silnik przed montażem to sprawdzałeś np. szczotki, stan komutatora, ew. upływności do masy ? Bo na foto to jego stan wskazuje na długie leżakowanie w złych warunkach.
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
Hej, Sorki ale nie znam się za bardzo na silnikach. Co to jest zwojówka? Silnik bez elektroniki chodzi ale nie sprawdzałem jak długo. Komutator na styku ze szczotkami faktycznie (na obu) iskrzy. Sugerujesz wymianę wirnika?
Witam. Trudno doradzać, nie wiedząc jaki dokładnie masz robot. W przypadku popularnych robotów kuchennych serii 181, 281, 381 sprawdziłbym czy nie jest uszkodzone łożysko tynie ( za komutatorem). Sprawdzanie silnika w tego typu robotach: Wirnik 251 1200, oporność uzwojenia wynosi 46 ohma ( +, - 0,5% ) mierząc na dwóch przeciwległych działkach komutatora....
Do wczoraj działała przez 15 lat bez żadnego problemu Pierwsze co przychodzi na myśl to szczotki. Klucz 13 i torx20 będą potrzebne. A potem to już z górki ;) Wyciągasz silnik, oznaczasz go rysą po całej obudowie tak by wiedzieć które części silnika schodzą do siebie, czyścisz komutator, wymieniasz szczotki, składasz w odwrotnej kolejności. Sprawdzasz...
Objawy wskazują na uszkodzony silnik. Sprawdzam na wolnych obrotach prawo/lewo, dociskam palcem przez papier ścierny komutator, jak zwalnia obroty i nie próbuje ich podnieść, to dla mnie silnik jest uszkodzony. można to jakoś wyregulować Zgodnie ze sztuką? Masz w linku, który wcześnie podałem, a i nie zgodnie🤔 też 😋
Trzeba sprawdzić czy cewki nie mają przerwy,sprawdzic przejście między komutatorem a szczotkami.Za wyłącznikiem powinno pokazywać obwód zamknięty trzeba po kolei sprawdzać. Sprawdż czy komutator nie ma przerwy.
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Szczotki sprawdzałem są sprawne przeczysciłem komutator wygląda na dobry
Szczotki ok, komutator również bez zastrzeżeń. A napięcie na silnik jest podawane? Od tego bym zaczął, dopiero sprawdzamy silnik. Pozdrawiam.
Hydrostat sprawdziłem - działa. Nawet kompresorem przeczyściłem wężyki. Jeszcze zacząłem dokładniej sprawdzać silnik omomierzem. Wirnik - wiadomo gdy szczotki jadą po komutatorze to skacze oporność, ale generalnie jest ciągłość. Natomiast nie bardzo jarzę jak ze stojanem. W momencie obracania potrafi mi zmieniać się oporność. Wiadomo - szczątkowy magnetyzm...
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
A w drugim silniku jak to wygląda , sprawdzałeś stojan i wirnik z komutatorem ? ps. Te dwie blaszki to lamele ,część komutatora. To na fotce to musiało trochę ognia dać wcześniej przed rozleceniem.
(at)januszkk Sprawdziłem dokładniej. W schemacie kolegi (at)gumisie zmyliła mnie najwidoczniej litera V. BTA i BTB z literą W na końcu, na pewno tak jest w przypadku wyrobów firmy ST. Dalej nie mam obecnie czasu na sprawdzanie, do doszukania przez zainteresowanych tematem.
Każdy silnik tego typu może mieć problem ze startem na małym napięciu gdy jego szczotki i/lub komutator są zaświnione (nagar, tlenki, brud). Możliwe więc, że tu leży przyczyna. Powinien się daś\ć łatwo rozebrać - jak każdy silnik takiego typu - spójrz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W tym temacie Autor opisuje sposób sprawdzania...
Do czyszczenia komutatora jest specjalna osełka kidyś zelmer nawet sprzedawał Silnik podłączyłeś do sprawdzenia z turbinami czy bez? nie wolno sprawdzać bez turbin no chyba że na obnirzony napięciu pozdrawiam
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... tu jest podobny temat dotyczy szlifierki ale silnik jest tego samego typu.
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
to że wiatrak się obraca to jeszcze o niczym nie świadczy bo może mieć za duży pobór i okład wykryje za duży pobór zanalizuje go jako stojący i procesor wyłączy wzmacniacz co w takim przypadku zrobić ja odłączam wiatrak podłączam po 1,5v i sprawdzam pobór prądu jeżeli pobór jest w okolicach 10ma wiatrak się kręci stabilnie i pobór nie skacze to wiatrak...
Witam. Mam ten sam problem , dokładnie taki sam. Sprawdziłem wszystko...dosłownie, ostatnia rzecz to była podmiana sterownika ze sprawnego colta i co...? okazało się , że dalej to samo, blokuje kierownice i wspomaganie ciężko chodzi i czasami zapala się kontrolka EPS. Dzisiaj 4-ty raz opuściłem sanki żeby dostać się do maglownicy i zacząłem sprawdzać...
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
Komutator został po pierwszym rozkręceniu wyszlifowany dlatego jest taki czysty I to był błąd, po wyglądzie komutatora można się dużo dowiedzieć. Jego oczyszczenie zlikwidowało wszelkie ewentualne ślady wskazujące na uszkodzenie. Teraz tylko sprawdzanie na przyrządach.
Nie słychać 3 cyknięcia przekaznika na module tak jak by stracił zasilanie mierzyłem tacho podczas nie działania nie ma przerwy... Gdyby bezpiecznik wyłączał silnik to i tak przekazniki powinny działać. Wykluczam uszkodzenie przekazników ponieważ mają dobrą oporność i nie działał by już na początku cyklu tylko usterka po czasie i z załadowanym praniem....
Czy sprawdzałeś komutator? Wartość oporu między sąsiednimi blaszkami komutatora, między równoległymi blaszkami (tak jak szczotki), itp. Spróbuj odnaleźć jakieś odchyłki od powtarzających się wartości.
Drzwiczki sprawdzone i są ok. Moją uwagę przykuły kable, to zacząłem kombinować... wyciągnąłem wszystkie pralka nie odpala, załączyłem zasilanie (kolor czerwony) nie działa. to załączyłem do tego jeszcze kolor zielony pokazuje opisany przeze mnie błąd, to je wyjąłem. załączyłem zasilanie (czerwony), kolor brązowy, pralka odpaliła ale nic nie działało,...
do POLO2 i co dalej z tym sprawdzaniem czy nalezy miezyc napiecia na komutatorze ??????? jesli ktores zanizone to znaczy ze ma zwarcie czy tak to jest ????
Własne dziś to zrobiłem z silnika pompki pralki.Ale sprawdzam blaszką i mam kilka zastrzeżeń co do działania.Położyłem na nim silnik spalony od wiertarki i blaszka nie drżała.Sprawdzałem to na 2 spalonych wirnikach.Ale jak zrobiłem zworę na komutatorze to blaszka drżała na wirniku. Czy to możliwe ze nie wykrywa w ten sposób zwarć małych miedzyzwojowych?
Jak masz możliwość złap silnik imadłem. Ja tak przynajmniej robię ;) Prawie zawsze włączam złożony silnik wkręcony w imadło i sprawdzam czy wszystko jest dobrze. Docieranie na 24V jest kiepskie (za to łatwe do wykonania - bo transformatory na 24V są dość popularne w przeciwieństwie do autotransformatora). Sam tak kiedyś próbowałem, ale słabo to wychodzi...
Zaczeło się od ciąglego wirowania tak jak w niektórych opisanych przypadkach,czyli mrugnięcie diod przy wejściu na duże obroty wirowania i rozpoczęcie wirowania od nowa.Podejrzenie ze wina leży po stronie silnika (sprawdzałem sam silnik poza pralką - przy maksymalnych obrotach dość mocno iskrzy komutator).Po ponownym podłączeniu silnika sytuacja uległa...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Z takim nie walczyłem, ale z wieloma różnymi i przeważnie padały diody, czasem tranzystor. Ja proponuję go zutylizować i zrobić do bólu prosty na Tyrystorze - u mnie działa już długo i chyba nie zamierza się zepsuć. Nie mam schematu bo mi dysk padł, ale jak to będzie konieczne to mogę przerysować w wolnej chwili. Lub zastosować układ na NE 555, u mnie...
Nie odpisałeś jak sprawdzałeś połączenia uzwojenia-wycinki komutatora. Regulator obrotów można ominąć łącząc odpowiednio wejście (przewód sieciowy) z wyprowadzeniami silnika na regulator. Pozwoli Ci to wywnioskować co jest uszkodzone silnik czy regulator.
Witam Mam pralkę firmy Candy która nie chce kręcić na żadnym programie Chciałem wyjąc silnik i sprawdzić go na stole czy ktoś wie jak taki silnik podłączyć. Ma 2 przewody do szczotek, 2 do komutatora, 3 do uzwojenia. Kiedyś sprawdzał mi to serwisant i widziałem że 2 przewody łączyłze sobą pytanie jakie ? Będę wdzięczny za pomoc
Tak wirowała na pełnych obrotach ale już po teście następne pranie było z problemami(choć ostatnie 2 tyg wirowała bez problemu) ale dalej będę obserwował kabelki naprawdę sprawdzałem dokładnie przy okazji czyszczenia komutatora tego hydrostatu się czepiam cały czas tylko problem w tym że nie mam takiego na podmianę ,może ktoryś z kolegów ma sprzedać...
Dzień dobry. Pacjent to silnik Ametek 060800004 pracujący w odkurzaczu centralnym Profi 40.1. Po 10 latach pracy zaczął się dziwnie zachowywać - ma lekkie problemy ze startem, obroty falują i nie wchodzą na pełny poziom - na ucho silnik osiąga 70-80% dawnej prędkości obrotowej. Rozebrałem odkurzacz, całość przedmuchałem kompresorem. Start trochę się...
Witam mam problem ze sterownikiem DCD 450 potrzebuje do niego jakieś dokumentacji a tak pozatym a sprawdzałeś tacho w silniku czy niema z bytnio dużej rezystancji morze wystarczy przeczyścić komutator na tacho. pozdrawiam jdkservis(at)interia.pl
Pralka wszystkie czynności do momentu wirowania wykonuje prawidłowo. Gdy dojdzie do wirowania (18 minut do końca) zaczyna wirowanie, upłyną 2-3 minuty i w momencie gdy osiąga maksymalne obroty wszystko gaśnie (nie świeci żadna kontrolka) jakby zabrakło prądu i po kilkunastu sekundach wraca do wirowania od 18 minuty i tak w koło. Sprawdzałem silnik:...
Powinien służyć ale tak nie jest. Przede wszystkim ten silnik jak startuje to potrafi B10 wybić, a na szczotkach jest ogień. Miękki start do niego to konieczność. Jeden z padniętych silników sprawdzałem. Z odkurzacza aeg. Miał silnik właśnie taki sam, miękki start i zaraz po gwarancji pomiędzy uzwojeniami pojawiły sie przebicia co skutkowało strasznym...
Witam, nastał etep frustracji - żona chciałaby coś wyprać. Etapy uszkodzenia: 1. Wywala bezpieczniki - wymiana szczotek(wytrzymały sześć lat)- pralka nie działa ale bezpieczniki już nie strzelają. 2. Na płytce programatora przepalona ścieżka (przewężenie - chyba jest to zabezpieczenie) prowadząca do przewodów zasilających silnik; mostkuję - pralka ruszyła!...
wodę wypuszcza całą i szybko. Amortyzatory sprawdzałem i są Ok. Szczotki i komutator wyglądają jak nowe. Magnes trzyma dobrze. Nie wiem gdzie szukać triaka od silnika. Może Ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
Silnik posiada dwie pary wyprowadzeń ze stojana, z których wychodzi po jednym przewodzie z zacisku. Wydaje się że początki i końce wyprowadzeń są zmostkowane, sprawdzano miernikiem mają przejście. Cele w komutatorze również mają przejście 0.8ohm. Dwa przewody od cewki tacho mają ciagłość.
Witam Na początek do sprawdzenia szczotki, komutator po tym morderstwie do przetoczenia, nie wykluczone zwarcia między zwojowe, można to z grubsza ocenić po kolorze wycinków komutatora, ale pewna informacja dopiero po sprawdzeniu na przyrządzie do sprawdzania wirników Pozdrawiam
napięcie spada do 2-3v. Więc? Albo zasilacz tego napięcia nie daje rady z własnej winy (uszkodzenia), albo z winy silnika - za duże obciążenie np. za sprawą zwarć na komutatorze. Na forum podobnych tematów jest trochę, może warto poszukać? Tak czy inaczej - silnik do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jeśli na zewnętrznym zasilaczu będzie działać...
dzięki wszystkim za pomoc i pdpowiedzi. Serwisant będzie we wtorek. Ma wymienić moduł na prubę. Zapłacę jak będę zadowolony (nawet za kilka dni). Jestem pod wrażeniem jego propozycji. zobaczymy co dalej. Jeżeli chodzi o szczotki i pobórprądu to raczej jest ok. Komutatora nie sprawdzałem. Pompa raczej działa dobrze.
Sprawdzałeś diody 522 i 533? Ten rezystor w ich układzie też. Wygląda na to, ze hamowanie silnika jest realizowane poprzez zwarcie jego komutatora - wytworzona siła elektromotoryczna jest tym większa im większe są obroty silnika, a więc im mniej taśmy na talerzyku odwijanym.
(at)Fosbery Środek połączenia kondensatorów przeciwzakłóceniowych. Ale do rzeczy - szczotki w tym silniku, to wlasnie te ,,szczotki" - pędzelki druciane, a nie grafitowe, jak wszyscy mniemaja. Na pewno szczotki ?? Bardziej jest podejrzany brudny komutator. Sprawdza się to także przez pomiar fluktuacji pobieranego przez silnik prądu. Sprawdzałeś ten...
Ponieważ , będę robił podajnik do pieca, planuję wykonać sterownik. Chcę by był bardziej zaawansowany z algorytmem PID, stąd wynika kilka pytań konstrukcyjnych. Dmuchawa musi być regulowana a podobno najlepsze są z silnikami klatkowymi, gdyż komutatory nie sprawdzają się w pracy ciągłej przez pół roku. Dlatego, mimo, że najprościej byłoby dać dmuchawę...
moje sprawdzałem i miały z jakieś 1,5cm Z taką długością szczotek można jeszcze śmiało śmigać, tylko może być słaby docisk, albo zanieczyszczony komutator nalotem węgla. Wyczyść komutator, wymień szczotki (nie majątek) i powinno być OK ;)
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
moze chodzi mu o to że sprawdzał w sensie czy jest napiecie wiec tak jak pisał gerri jesli jest napiecie zasilające to wina leży w silniku, częstą przyczyną jest koniec silnika, czyli zurzycie komutatora
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
Faaaktycznie.... to rzeczywiście jest filtr... dwa kondensatory do uziemienia, dławik... że ja na to wcześniej nie wpadłem :D No to teraz już zabieram się za sprawdzanie silnika. Życzcie szczęścia :| ≡≡≡≡≡Ͱ... Kłopotów ciąg dalszy...:cry: Sprawdziłem parami sekcje na komutatorze - nigdzie przerwy albo zwarcia (znacznie...
Moim zdaniem jest jakiś problem ze sterowaniem silnika sleed - Prawdopodobne uszkodzenie ukladu sterownika napedu lub brak poprawnego zasilania ? Silnik sleed sprawdzałem omomierzem wykazuje rezystancje 16Ω +/- 2Ω podczas kręcenia wirnikiem. - Prosze o wykonanie testu "martwego pola" - za pomoca zasilacza labolatoryjnego, pomiar omomierzem nie dowodzi...
jak byś dokładnie czytał to silnik chodzi bo sprawdzałem na akumulatorze A zmierzyłeś chociaż prąd jaki pobiera ten silnik? Często się zdaża (zwłaszcza w silnikach szczotkowych), że komutator zostaje "przywarty" pomiędzy jego sekcjami przez nagar ze szczotek, kurz, czy inne spalone świństwo. Robi się więc na nim zwarcie (prawie) i prąd pobierany wzrasta...
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora. Nie wiem czy dobrze podłączyłem, ale gdy sprawdzam, to szczotka na przeciwko masy to wolniejszy tryb, a szybszy jest wtedy, gdy jest masa i szczotka dolna.
Witam mam taki problem z pralką Mastercook PTD1036. Problem polega na tym iż pralka po załączeniu nabrała wody zakręciła dwa razy wypuściła ta wodę i stanęła. Po ściągnięciu obudowy pralki poczułem spaleniznę komutator tego silnika jest czarny i ma lekkie zarysowania. Sprawdzałem wszystkie połączenia kabli wszystko było porządku szczotki całe pompa...
Ale ponoć trzy prania zrobiła? Jak to możliwe? Może jednak szczotki? A może ten ktoś, kto sprawdzał silnik podpiął pod stanowisko i akurat silnik "chodził"? Jak długie są te szczotki? Może się rozwarstwiły i "wieszają" się? Użyłeś pumeksu do przetarcia komutatora? Po tylu latach szczotki na pewno się kończą... Ufff... dosyć pytań... :wink:
Elektronarzędzia z komutatorem są wrażliwe na zanieczyszczenia.Zanieczyszczają się klatki komutatora, przerwy pomiędzy nimi i prowadnice szczotek - musisz czasami sprawdzać ich czystość i regulowany docisk.Czystość to też nie wszystko czasami komutator należy przetoczyć na tokarce i docierać drobnym papierem ściernym - następnie oczyścić. Jak będzie...
Witam! Uszkodzeniu uległ silnik odkurzacza. zdemontowałem silnik wymieniłem łozyska. Silnik usztywniłęm w imadle i podłączyłem do sieci. Silnik wystartował ale hałasował jakby miał zwarcie i na styku komutator-szczotki bardzo iskrzył - jeden ogień. Podejrzewam że to wirnik, ale sprawdzam rezystancję na komutatorze i wydaje się być raczej jednakowa -...
Jest taka sprawa że nie dało się zamknąć szyby jak się odtworzyło ,ale jakoś mi się udało ją zamknąć po długim czasie . Następnego dnia rozebrałem całe drzwi wyjąłem cały mechanizm szyby .Wszystkie kable posprawdzane prąd dochodzi do siłownika . Silnik kręci się w jedną stronę tzn szyba idzie w dół ,a jak brać szybę w górę to zero reakcji . Przeczyszczone...
Nie zwróciłeś uwagi na bicie komutatora co jest istotne w przypadku iskrzenia komutatora. Zgadza się, ale w nowym wirniku takie rzeczy nie mają miejsca, wirniki są wyważane, zwłaszcza przy silnikach tak wysokich obrotów. I to też się zgadza. Czyli pozostaje sprawdzenie na zwarcia wirnika i stojana i będzie wszystko jasne. A przyrząd do sprawdzania...
Jakieś sugestie Sprawdzić ciągłość przewodów zasilających w szczególności w miejscach gdzie często są wyginane, lub skręcane. Podczas sprawdzanie wskazane było by aby nimi poruszać, tak aby doszło do ewentualnego rozłączenia w miejscu pęknięcia, przerwania przewodu. Jeśli silnik szczotkowy, sprawdzić stan szczotek. Szczotki mogły się zużyć (wytrzeć)...
to jest klucz udarowy taki jak na zdjęciu. Ma 14,4 V (oni to podają dla ogniwa 3,6 lub 3,7 - 4 ogniwa szeregowo x2). Silnik sprawdzałem całkowicie rozdzielony czyli wyciągnięty nawet z przekładni planetarnej (bo rozebrać się go inaczej nie da tego klucza) oraz na krótko, czyli bez przełącznika. I rusza tak jak mówię bez silnego zrywu, tylko widać tak...
Szczotki są długie, aż sam byłem w szoku, że po 13 latach używania zużyły się w 1/3 dopiero. Ich długość to jakieś niecałe 4 cm. Wczoraj w nocy jeszcze potestowałem i według mnie ewidentnie silnik. Nawet bez paska chwilę się pokręci i zwalnia. Na wolnych i na wirowaniu jest tak samo. Potem tylko słuchać buczenie i od czasu do czasu się obróci kawałek....
damian_11bos mam podłączony regulator, dokładniej to taki od światła(można sobie regulować jak mocno ma świecić żarówka). Sprawdzałem przed chwilą szczotki, i na końcu, tam gdzie styka się szczotka-komutator szczotki są uszczerbane trochę. Może mieć to jakiś wpływ na pracę silnika? Silnik rozkręcę, pomierzę i zdam relację co i jak dopiero jutro, ponieważ...
Dobra więc. Odświeżam temat. Pralka od 2021/2022 pracowała właściwie ciągiem z przerwami na wymianę łożysk i szczotek (przeczyszczony komutator I cały silnik przy okazji). Czasami trochę wariowała z szarpaniem itp. Ostatnio wyrzuciła błąd E52 i stanęła kompletnie. Nie chciała ruszyć w ogóle silnikiem. Więc przeleciałem całe archiwum elektrody właściwie......
tomleszno To nie żart,naprawiałem wkrętarki z akumulatorem LI-JON wszystkie miały uszkodzone włączniki ,tak zasilane wkrętarki mają większe kopyto od tych niklowych ,a chodziły dwa trzy lata przy wkręcaniu wkrętów na dachach . Po rozebraniu sprawdzałem silnik tj luzy na tulejach i komutator ze szczotkami ,silniki były w bardzo dobrym stanie nawet nie...
Prądniczkę sprawdzałem, ma około 165 Ohm i przy ręcznym kręceniu silnika dawało niewielkie napięcie. Co do szczotek to mają długość około 4cm, ale zaraz sprawdzę komutator. Komutator wygląda następująco: http://obrazki.elektroda.pl/9312062200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8238922800_1...
Hmm. Tego jeszcze nie sprawdzałem ale nie ma to większego sensu ponieważ bez elektroniki wiadomym jest że silnik będzie pracował z pełna mocą. Sam komutator natomiast i szczotki są w idealnym stanie. Jednak myślę że to nie tędy droga skoro po zwarciu kondensatorem 5,8nF punktów które opisywałem wcześniej silnik zaczął pracować płynniej i bez wyraźnych...
Ja mam pralkę PA5560A411. Łożyska 6204Z 6203Z i simering 25*47*11/13. Lożyska 13zł/szt, simering 6zł. Dodatkowo mogę podać, że w silniku znalazłem 6202Z od strony wału, od strony komutatora nie sprawdzałem - pewnie to samo. Wskazówka : jak dla mnie bardzo trudno było ściągnąć to większe łożysko (6204), bez imadła, podkładek, śruby M12, tulejek do nabijania...
Omomierz tu wiele nie pomoże,sprawdzisz co prawda opór i czy nie ma przerwy pomiędzy lamelkami,lamelki moga też być zwarte (należy wyczyścić wszystkie żłobki.Ja dodatkowo sprawdzam elektromagnesem czy nie ma zwarcia na wirniku,trzeba także przemierzyć stojan.Ale jak komutator ciągnie ogniem dookoła to raczej padnięty jest wirnik.
Witam Zmianą obrotów sterują naprzemiennie przełączane styki w panelu, nie kółeczka. Kolega chyba mnie źle zrozumiał. Nie pisałem o obrotach wirowania przełączanych na panelu, tylko o programatorze i mniejszym kółeczku z ząbkami, które kręci się dość szybko i to właśnie ono przełącza obroty rewersyjne podczas prania. Zresztą aby nie odbiegać od tematu:...
Diagnoza - triak ma przebicie - silnik pracuje cały czas z pełną mocą. Wymieniłem triaka ale wiele to nie dało. Sprawdzam - triak znów przebity. Na 99,9% zwarcie międzyzwojowe w wirniku. Czy jak silnik pracuje, jak to piszesz, z "pełną mocą" to czy faktycznie ma tą moc co miał przed awarią? Czy przypadkiem komutator nadmiernie nie iskrzy (nie "zawija...
Na ten monit skierowałbym swoją uwagę na silnik. Podobną sytuację miałem z pralką Whirlpool, okazało się, że stojan silnika ma przebicie między zwojami. Nie posiadam miernika rezystancji izolacji (czy jak on tam się nazywa), więc sprawdzam na wyczucie. Biorę papier ścierny drobnoziarnisty, składam kilka warstw (około 6, by napięcie nie przeszło) w kształcie...
Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Szczotka któraś przywiesiła się w pewnym momencie i powstawał łuk w ten sposób doprowadzając komutator do takiego stanu. To i tak dobrze, że tylko na tym się skończyło bo jeszcze chwila i po silniku a następnie po module. Mogła też się rozwarstwić któraś szczotka. Ja bym jednak porządnie pumexem oczyścił komutator, przemuć IPA , dać nowe szczotki ....
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Wszystko o czym było tutaj napisane jest poprawne. Dzisiaj dokonałem zmiany ułożenia szczotek, faktycznie źle je zamontowałem. Teraz szczotki przylegają do komutatora prawidłowo. Silnik wydaje prawidłowy dźwięk a niebieskie "iskrzenie" przy 1000 obrotach przestało być widoczne. Podsumowując przy problemach pracy pralki sprawdzanie należy rozpocząć od...
Mechanikiem samochodowym nie jestem,ale napiszę tak:po wyciągnięciu wirnika zostaje obudowa z uzwojeniami-i należy sprawdzić,czy te uzwojenia nie odstają przebicia na obudowę.Pobieżnie można to wykonać zwykłym miernikiem-omomierzem,ale tylko pobieżnie.Bo może być tak,że będzie przebicie ujawnia się przy mocnym obciążeniu-podczas uruchamiania,a przy...
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Witam. Mam problem z moją MZ ponieważ nie ładuje. Całą instalację podłączyłem zgodnie ze schematem. Wymieniłem regulator napięcia, szczotki, komutator , akumulator, przewody, rozlutowałem mostek aby sprawdzić każdą z diod i są ok, wirnik też ma przejście gdy sprawdzam go miernikiem przykładając napięcie na pierścienie komutatora . Gdy podłączam kontrolkę...
Witam, Mam pytanie jak prosto sprawdzić czy działa silnik w pralce ARISTON ALS 948TX? Coś może styknąć tak aby być pewnym że silnik chodzi lub nie (bez popełniania samobójstwa :-) ) ? Nic się nie stanie silnikowi jak podłącze pod napięcie bezpośrednio kabelki idące do szczotek? Generalnie silnik nie kręci. Szczotki wymieniane 2 lata temu - sprawdzałem...
Już mam dosyć tego pudła. Jest tak-koroduje szczotkotrzymacz ( mosięzny) i produkty korozji poprzez to, że powiększają swoją objętość powodują to, że spręzyna nie ma dosyć siły, aby docisnąć szczotkę do komutatora. Pomaga dopiero wyjęcie oprawy szczotkowej, wylutowanie szczotki i przepiaskowanie szczotkotrzymacza, wtedy zaczyna poruszać sie płynnie-suwliwie...
Witam wszystkich po raz pierwszy. Do tej pory udawało mi się znajdować odpowiedzi na moje problemy przeszukując fora, teraz proszę o pomoc. Próbuję naprawić pralkę jak w temacie, objaw to wyświetlany błąd F:43. Sprawdziłem i uważam, że silnik prawdopodobnie jest sprawny: uzwojenia, szczotki, tacho. Z wyglądu komutatora wnioskuję, że mogło nastąpić chwilowe...
Pojawia sie jeszcze nowy problem Pralka potrafi zatrzymać się 15 minut przed końcem prania lub w trakcie Hydrostat sprawdzałem , ładnie puka przy dmuchnięciu i wężyk czysty , na początku każdego programu pompka się załancza na kilka sekund słychac jak wypompowywuje jakies resztki wody. Czy jeszcze jakies podpowiedzi ? Oglądałem silnik to komutator jest...
Witam, Od dłuższego czasu walczę ze swoim rozrusznikiem. Objaw jest taki jak by nie miał pary zakręcić silnikiem. Dodam, że sprawa dotyczy rozrusznika motocyklowego. Co zrobiłem: - nowe szczotki - wyczyszczony - wyrównany komutator - przeczyszczone klemy - sprawdzenie połączeń Akumulator jest ok ( sprawdzałem na 2 takich samych z czego jeden zakupiłem...
Witam, rozrusznik Bosch'a 0001113001 (036 911 023M) po wymianie szcztkotrzymacza, smarowaniu bendiksa, łożysk i szlifowaniu komutatora. Sprawdzam: Po podłączeniu "+" od razu na zacisk 45 czyli omijając zworę silnik kręci prawidłowo a włącznik nie działa. Po podłączeniu "+" na zacisk 50 i 30 też działa prawidłowo: wysuwa się i zaczyna obracać wirnik...
Silnik tak w ogóle to chodzi i nie słychać jakichś podejrzanych dźwięków w nim, zauważyłem tylko ze zawsze się obraca w prawo, ale może tak ma być. Jutro rozbiorę tą pralkę i będę sprawdzać. Dzięki bardzo za odpowiedzi. Rozsypał sie taki mały "silniczek" za silnikiem głównym. Wyskoczyło zabezpieczenie i wykręcił się wirniczek z magnesem stałym. To jest...
Wirnik sprawdzałem multimetrem mierząc opór przeciwległych plastrów na komutatorze i jeszcze dwa w lewo i dwa w prawo. Sprawdziłem po kolei wszystkie. Wszędzie miałem wskazania takie same tj. 1,9 Ω. Myślę, że gdyby było zwarcie, to na którymś pomiarze wartości by się różniły albo wynosiła by 0. Ale dostałem dzisiaj szczotki w sklepie AGD (11,5x6,5x32)...
sprawdzanie komutator komutator silnika iskrzy komutator silnika pralki
aster klimatronik radio santa klawisze specjalne
adapter bluetooth adapter bluetooth
Częstotliwość kluczyka Mercedes GLK 2010: 315 MHz czy 433,92 MHz? Programowanie biorytmów na Arduino GIGA