Dociśnij szczotkę śrubokrętem, jeśli przestaje iskrzyć, to przyczyna leży na styku komutator-szczotka. Komutator może mieć bicie, powodów jest kilka. Stojan to ostatnia rzecz, jaka może być uszkodzona elektrycznie.
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Czy starty pył węglowy powoduje zwarcia styków komutatora ? Jeśli szczotka węglowa służy do połączenia przewodu z obracającym się komutatorem, to można się domyślić,że węgiel w niej zawarty przewodzi prąd elektryczny. Wobec tego pył w szczelinach komutatora, będzie zwierał wycinki komutatora,a skoro są to wycinki umocowane na izolatorze więc zrozumiałe...
Szczotka-komutator-szczotka jest przejście, a do stojana się nie mam jak dobrać, bo silnik jest cały solidnie zabudowany. W takim razie poszukam ewentualnie nowego motoru, albo kupie w końcu coś nowego.
witam szczotka szczotce nie równa, z innego materiału wykonuje sie szczotki do urządzeń wolnoobrotowych a inne wysokoobrotowych inne do pierścieni a inne do komutatorów -pomijam wielkości ale typ materiału z jakiego jest wykonana. Niedopasowana szczotka do komutatora zniszczy go iskrzeniem i przegrzaniem ,poprzez wypalenie do rozerwania włącznie pozdrawiam...
Jeżeli wszystko poskładałeś dobrze, szczotki przylegają to spokojnie możesz. Na obniżonym napięciu podłącza się w celu dotarcia, choć i to nie jest zawsze konieczne.
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Tak na moje oko, to dobrze by było przeszlifować komutator, jest nierównomiernie zużyty, są różne wysokości lamel i szczotka podskakując nie zawsze ma dobry styk. A lekkie iskrzenie na komutatorze będzie zawsze występować.
Dziękuję za tak wyczerpujący instruktaż! Jutro sie za to zabieram! Edit: Wyczyściłem, co prawda pumeksem, ale nie jak Kolega Marcin kazał, a na rozebranym silniku - do „złota doczyściłem”. Powiem Wam prawdę - dwa prania wykonała. W czasie drugiego prania zacząłem „bawić się” zmianą obrotów wirowania (wszedłem z 500 na 900)…...
Witam. Napisz coś wiecej o tej głośności.Jaki jest to dzwiek? Cechą charakterystyczną tych silników jest wiekszy poziom dzwieku. Głośna praca może być od węzła komutator - szczotka przy wypalonych wycinkach i wytartych szczotkach.
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Zbyt mocny lub zbyt lekki nacisk na komutator, zawieszająca się szczotka, brudny komutator, zła szczotka
Niestety nie mam takiego urządzenia. Tak jak wcześniej napisałem rezystancja jest taka sama na całym komutatorze, stojan po dwóch stronach ma takie same wartości, nie wykryłem żadnych nadpaleń stojana oraz wirnika. Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, że w jednym miejscu na komutatorze szczotka odskakuje na ok. 1mm (góra -dół).
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Silnik może by przyczyną bo to silniki szczotkowe jak mniemam i na stykach szczotka-komutator mogą się dziać różne rzeczy nawet w nowym silniku, spróbowałbym dać inny silnik skoro wykluczacie inne przyczyny? Inną przyczynę można upatrywać w niedopasowaniu sprzęgła/przekładni pomiędzy silnikiem a śmigłem łódki: obejrzyjcie dokładnie czy tutaj nie ma...
Kolego weź 2 przewody z zasilacza przyłóż do jednej szczotki i bezpośrednio do komutatora drugi przewód, zara zobaczysz która szczotka nie kontaktuje albo jest zacięta w obsadzie. Lub po prostu się skończyła i drucik przyłączający blokuj ją przed dalszym wysunięciem.
Ogólnie znalazłem prawdopodobnego winowajcę, a mianowicie urwane uzwojenie zaraz przy zacisku lamelki. Polutowałem dla próby, ale nadal iskrzenie występuje. Mimo iż komutator był przetoczony, to zauważyłem, że jednak podczas ręcznego obrotu wirnikiem szczotka delikatnie pracuje góra dół, tak jakby jeszcze było nierówno. Czy taka nierówność powodowałaby...
Byla seria w Lirikach gdzie silniki padaly jak muchy...przerwa na ktoryms z klickow komutatora i jak tam sie zatrzymala szczotka to nie ruszyl. Przprzekreceniu lekkim zarnem juz szedl do momentu zatrzymania sie na przerwie w obwodzie wirnika.
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
Filtr nie ma wpływu na iskrzenie szczotek Jeśli iskrzą szczotki to jest uszkodzony wirnik zazwyczaj lub wypalony komutator Jeśli szczotka nie przylega całą powierzchnią do komutatora to wtedy powstaje iskra Silnki komutatorowe podczas napraw lub przeglądów powinny mieć przetoczone komutatory
szczotka nie ruszała się więc mogła źle stykać z komutatorem. Typowe w tym modelu, bo szczotkotrzymacze są z mosiądzu i po jakimś czasie zakleszczają szczotkę na wskutek osiadających nawarstwień. W swojej (jak jeszcze korzystałem niej) poradziłem sobie w ten sposób, że powiększyłem niewspółosiowość pomiędzy styczną komutatora, a osią osadzenia wirnika,...
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Czy ten zapis o czyszczeniu wynika z DTR producenta czy jest własnym pomysłem kogoś z dozoru. Prowadzenie eksploatacji maszyn komutatorowych może stwarzać wiele problemów, nie próbuj ich sobie dokładać. Podejrzewam, iż 100% dostępnej literatury podkreśla jak istotna dla prawidłowej współpracy komutator - szczotka jest politura wytworzona na komutatorze....
Kiedyś może tak było I dziś też tak jest, że miedziowo węglowe stosowane przy silnikach samochodowych czy też wózkach akumulatorowych to całkiem inna twardość niż przy elektronarzędziach i zastosowanie tych szczotek w elektronarzędziach bardzo szybko kończy żywot komutatora. Szczotka miedziowana (CB-318) to szczotka węglowa miedziowana z wierzchu natomiast...
Jeśli "ponownie" spaliły Ci się szczotki to zwróć uwagę na komutator. Szczotki nie powinny się "palić".
Zakładając, że sprawdzenie przebiegu zasialń jest stosukowo łatwe stawiam na zużycie (zawieszenia) szczotki masowej lub zanik masy na rozruszniku (mniej prawdopodobne). Rozrusznik pracuje wówczas kiedy uda mu się uzyskać masę, czyli kiedy szczotka dotknie do komutatora. Z czasem przestanie całkiem działać.
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Na ile mi wiadomo szczotki i szczotkotrzymacze przy Samsungach są takie same jak wszędzie indziej, czyli normalne, wymienialne itp. W nowszych modelach Eco Bubble są oczywiście 'Digital' Invertery, ale to raczej nie ten przypadek. Jeśli zerkniemy sobie tu: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to...
Zrób zdjecie w jaki sposób są montowane szczotkotrzymacze przy silniku. Powinny być zamontowane w taki sposób, aby szczotka przylegała jak najwiekszą powierzchnią do komutatora.
Tam jest silnik komutatorowy. Tylko że Zanussi w swoich pralkach stosował silniki szczotkowe w których w kostce było więcej niż sześć wyprowadzeń. Amator może mieć problem z ich identyfikacją :? A jeśli jest zwyczajowo sześć przewodów w kostce to dwa omijamy ze względów oczywistych. Sieć na komutator (szczotka) i na stojan a następne dwa mostkujemy...
Przejście ma być przez szczotka 1 - komutator - szczotka 2 czyli podłączasz omomierz: jeden przewód do jednego zacisku szczotki a drugi przewód omomierza do drugiego zacisku szczotki. Oczywiście odłącz urządzenie od napięcia!:) Dodano po 30 Sprawdź czy przewody mają ciągłość. Sprawdź też wyłącznik. Umiesz obsługiwać omomierz?
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
łódż ul obywatelska 98
Witam, Naprawiam stary odkurzacz Zelmer Predom, typ silnika 300. Silnik po wymianie szczotek iskrzy, szczotki dziwnie się zachowują, wycierają się, ale z boku szczotek robi się taki dziwny pasek. Przedtem iskrzył na zielono, a teraz na niebiesko. Przedtem iskrzył tylko na 1 szczotce. Poszukuję pilnej odpowiedzi. Dodam, że komutator przetoczony. Szczotka...
Witam - powierzchnia styku szczotki z komutatorem powinna być gładka ( dolegająca do powierzchni komutatora ) . Proszę wypróbować inne szczotki - przykładowo ; http://narzedzia-katowice.pl/produkt/668...
Jak szczotka nie łączy, robi się matowa od komutatora.
Wydaje mi sie ze jakby łożysko było skorodowane to po roku używania by już padło? NIe czuć jakichś luzów a zużywana jest wyłącznie jedna szczotka. Wszystko czarne od węgla ale nie iskrzy. Komutator też czarny Szczotka zużyła się prawie cała więc chyba ją dociskało?
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Oj nie ociz. Lamelki tam nie wystają. Natomiast częsta przypadłość to taka, że szczotka (pryzmatyczna) wisi w tej częsci komutatora, gdzie działki się kończą, zaraz koło tej podkładki dystansowej.
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Szczotka na wykończeniu ma matową powierzchnie styku z komutatorem.
Temat zamykam. Po przywiezieniu wentylatora od elektryka działa jak należy. Po prostu zepsuty został sprzedany, był przypalony komutator i stopiona szczotka. Grunt ze już śmiga. Pozdrawiam
I tylko czekać, aż skończy się mięsko na szczotce i przewód poleci po komutatorze... To też o tym napisałem:... :) Po skończeniu prania zakup nowe szczotki i je wymień. Istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia komutatora kiedy szczotka zetrze się jeszcze bardziej i będzie trzeć o niego miedzianką. ... może pierze w ręku :)
Kiepskiej jakości szczotki, niedotarte, zawalony komutator. Ktoś się po prostu nie przyłożył. O ile nie uszkodzi silnika to po kilkunastu praniach powinno się uspokoić. Ja bym czegoś takiego nie oddał do użytku. Tak pracująca szczotka ma zły docisk do komutatora, często powoduje nadmierne iskrzenie i może się zdarzyć, że uszkodzi wirnik motoru.
Witam Najprawdopodobniej zwichrowałeś ośkę lub przesunołeś ją względem wirnika i komutatora (szczotki). Jest to tak pracyzyjnie wykonany silniczek, że tylko jego wymiana.
Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Kolego Cebix szczotek miedzianych nie ma , wszystkie są grafitowe jedynie miedziowane po wierzchu w celu poprawy przewodności i zmniejszenia oporności danej szczotki żeby się nie grzała przy bardzo dużych prądach :!: Ja w czasach permanentnych braków części zamiennych zam dorabiałem szczotki wycinając z szczotek które dostawałem od zaprzyjaznionych...
Witajcie. Posiadam mikser Zelmer. Problem polega na tym , że pojawiło sie iskrzenie i troszkę smrodu. Rozebrałem go i okazuje się, że iskrzy na szczotkach czyli w miejscu styku szczotek z komutatorem. Wyjąłem szczotki, są jeszcze bardzo dobre mają z 1,5cm. Rozciągnąłem nieco sprężynkę pod nimi aby mocniej pchały szczotkę do wałka. Nie pomogło, a komutator...
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Spróbuj przeszlifować komutator i wymienić szczotki, przydało by się też sprawdzić wirnik ale bez magneśnicy będzie ciężko.
Kondensator, wyłącznik termiczny w uzwojeniu. Brak styku szczotka - komutator. Sprawdź napięcie uzwojenia wzbudzenia (stojana).
Od tego jest to forum. Po prostu nigdy nie widziałem aby krótka szczotka zniszczyła komutator. Wytarte komutatory, rozpadające się ,zwarcia na wirniku czy rozwalone wirniki od siły odśrodkowej tak ale nigdy upalonego od szczotek.
co w takim przypadku sprawdzić??? Moduł trzeba sprawdzić.
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
z tymi szczotkami to mnie też zastanawia...mają już z 10 lat. Jak próbowałem go jeszcze przed czyszczeniem komutatora to na 1 sek poszedł pełną mocą, ale zaraz potem szczotka "wdarła" się w niego i poszło kupa iskier, jakby ta szczotka była jakaś za miękka... Później już wyczyściłem komutator, zobaczyłem stan szczotek i połączeń. Nie poszedł już pełną...
To nie zastosowałeś oryginalnych dwuwarstwowych? One już są ukształtowane pod komutator, nie trzeba nic dopasowywać. W tym przypadku iskrzenie spowodowane jest brakiem dobrego styku szczotka-komutator. Szczotkotrzymacze w porządku? Szczotki przesuwają się lekko w prowadnicach? Sprawdz dokładnie komutator ewentualnie podejrzane uzwojenia pomierz omomierzem....
Jak dla mnie to ten komutator trochę dziwnie wygląda. A konkretnie chodzi mi o ten wąski, jak dla mnie zbyt wąski pasek który to miejmy nadzieję zostawiły iskrzące szczotki które to powinny przylegać (wykorzystanie dostępnej szerokości komutatora) co najmniej połowę dostępnej szerokości komutatora Bo niemożliwe jest aby (sprawne) szczotki pozostawiły...
Sprawdź czy wewnątrz obsadki szczotki (przy jej końcu od strony komutatora) nie ma naspawanej grudki metalu, która powoduje że szczotka źle przylega.
Witam, ja bym zapytał czy szczotki są "urywane" czy ścierane? 10-20s to czas pracy "szlifierki". Obejrzyj komutator, jak wygląda powierzchnia, jakie to szczotki, czy masz luk elektryczny na komutatorze itd. Pozdrawiam
Mi chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń wirnika i ich współpracy poprzez komutator ze szczotkami Wirnik jest nawinięty normalnie, tylko szczotka jest w innym miejscu na komutatorze.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
Spróbuj pomierzyć rezystancję pomiędzy sąsiednimi lamelkami komutatora. Miałem przypadek , że "odmeldował" się jeden z dwóch drucików. Po zlutowaniu ich razem sprzęt śmiga aż miło. Jeżeli to nie to to może brudny,/ nierówny komutator lub szczotka ma za ciasno.
Witaj kolego, te 1.5 cm, to wcale nie było tak dużo. Odbarwienia na klatkach wirnika - coś nie tak z jego uzwojeniami. Tak w zasadzie to- szczotko-trzymacz powinien być oddalony od komutatora parę milimetrów. Sama szczotka dotyka do klatek komutatora.
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
Wyczyść komutator i szczotki. I zobacz czy są rowki/uszczerbienia na komutatorze
No i dotarłem do serca młynka czyli silniczka .Okazało się ,że jedna szczotka była ukruszona i miała z 5mm długości. Ponieważ szczotka jest o wym 4x5mm "dorobiłem' 2 szt przez zeszlifowanie z większej takiej 6x7mmx15mm.Przeczysciłem trochę komutator drobnym papierem ściernym i złożyłem. I tu kolejna niespodzianka; po pierwsze ;nie zawsze chce się włączyć...
Skoro popchnięcie powoduje pracę silnika to logika podpowiada, że przyczyna tkwi w silniku. Przyjrzałeś się dokładnie komutatorowi? nie ma przypaleń? A czy przypadkiem nie wieszają się szczotki? Może już starte i krótkie. Komutator może już mieć lekkie "jajo" i być może w dołku zatrzymuje się krótka szczotka i nie dociska odpowiednio komutatora
Nigdzie na foto nie widać źródła prądu. Skąd wiesz, że w uzwojeniach płynie prąd. I to jeszcze 3A. Aby mieć pewność, że prąd płynie, szeregowo włącz żarówkę samochodową. I koniecznie przylutuj końcówki drutów do blaszek komutatora. Szczotki nie muszą być grafitowe, wystarczą kawałki odizolowanego drutu.
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
Sprawdż dokładnie przyleganie szczotek do komutatora. Może nacisk jest niewłaściwy. Czasem sprężyna może się zawiesić. P.S. Niestety ten objaw jest częsty po wymianie szczotek :wink: . Pozdrawiam :) .
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
Witam dopasuj profil szczotek do krzywizny komutatora, najłatwiej to wykonać owijając kawałek drobnoziarnistego papieru na komutator pod szczotki i delikatnie obracać wirnikiem (wystarczy kilka ruchów).
Witam Dla mnie jest to niedociśnięta szczotka do komutatora, czym większy odstęp szczotki od komutatora tym większe iskrzenie. Wymień szczotki i sprawdz czy szczotki luźno chodzą w szczotkotrzymaczu, czasami szczotkotrzymacz jest zalepiony i nie puszcza szczotki. pozdrawiam
Dziś jestem na świeżo po naprawie wentylatora klimy 4-pinowego.Moj samochód to BMW E38 z 1997 roku. Okazało się, że odkleił się jeden z magnesów na stojanie i jednocześnie stanęła szczotka komutatora. Magnes przykleiłem na Cyjanopan a szczotka po oczyszczeniu i rozruszaniu pozostała ta sama. Robota wyjatkowo dla majsterkowiczów, ponieważ zaden z elektryków...
Film widziałem i stąd spostrzeżenie, że nie pracuje silnik. Jedna szczotka ok, ale druga nie dotyka komutatora.
Jak znika tylko jedna szczotka to prawdopodobnie jest uszkodzona cewka stojana od jej strony (jeśli komutator jest ok).
Ten model ma często problem z silnikiem (zwarcie). Opis usterki z pierwszego postu sugeruje, że nastąpiła ona po, lub w czasie wypompowania wody np wirowania. Sprawdził bym stan komutatora, szczotek. Nie można wykluczyć również zwarcia w grzałce, blokadzie drzwi lub filtrze sieciowym. Pomiar i wizualizacja tych elementów może coś wyjaśnić. Ważne jest...
Komutator powinien być monolitem w przekroju jak najbardziej zbliżony do koła, owal, wysunięte, luźne lamelki, mogą powodować iskrzenie, różnica średnic którą podajesz może wywoływać iskrzenie, przyczyna deformacji powinna być ustalona i usunięta, jeżeli oczywiście komutator nie posiada wady wrodzonej.
Robiłem rozrusznik sąsiadowi było to samo na początku słabo kręcił później pukał a na końcu nic. Winą był nierówno przypalony komutator (szczotki przylegały tylko krawędziami) po przetoczeniu było dobrze. Wymieniłem jeszcze tulejki i jeden przewód co idzie do cewek taki cienki w środku zaizolowałem bo był popękany. Szczotki także nowe i śmiga jak nówka.
A więc tak wczoraj poszedłem i kupiłem oryginalne szczotki.. przy wkładaniu ukruszyłem jedną i jak załączyłem krajalnice to odrazu wywaliło mi bezpiecznik.. Włożyłem nowy i trzymałem cały czas włącznik żeby szczotka się wyrównała.. iskrzenie jest nadal.. no i komutator nadal robi się czarny. Zrobię fotki jak załatwię akumulatorki do aparatu.
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Małe iskrzenie na syku szczotka-komutator nie musi oznaczać uszkodzenia wirnika. Przed uruchomieniem sprzęt po kilkunastoletnim magazynowaniu dobrze by było go pomierzyć przed włączeniem do sieci.
(at)ElektrodaBot A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora?
Najlepiej i najtaniej jest po prostu dokupić wkłady i przylutować jak ma się lutownice. Sprawdź jak wygląda komutator, to ta szczotka która już ocierała drucikiem mogła go nieźle załatwić, najlepiej to daj zdjęcie komutatora. Jeżeli nic złego nie będzie widać na komutatorze to wtedy trzeba go przeczyścić bardzo drobniutkim papierem ściernym, ja używam...
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Czy po zamianie szczotek miejscami sytuacja nadal jest taka sama, iskrzy szczotka czy iskrzenie pozostało na tym samym szczotko-trzymaczu?
Moim zdanie szczotka jest za krotka i b. nierówna na płaszczyźnie styku z komutatorem . Ja bym wymienił .
Najprościej i najłatwiej i naj bezpieczniej weź miernik,ustaw tzw brzęczyk i zmierz silnik, odłączając go przed tym wszystkim od zasilania : szczotka- szczotka jeżeli zapiszczy miernik to znaczy że jest przejście na szczotkach przez komutatory, ew omomierzem wartość oporu jaka jest pomiędzy szczotkami lub gdy nie mają przejść szczotka- komutator i tak...
Rozumiem że wiertarka mniej iskrzy między szczotkami a komutatorem gdy kondensator jest jak najbliżej szczotek. Napisałem, a po drugie, przestań już trollować !
szczotka komutator czyścić szczotka komutator iskrzyć szczotka komutator
hella sterownik pasta bezołowiowa suzuki kontrolka silnik
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Fendt 312 TMS - Komunikat STOP przy 15 km/h Parametry wyjściowe systemu KE-Jetronic Bosch