Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Silnik może by przyczyną bo to silniki szczotkowe jak mniemam i na stykach szczotka-komutator mogą się dziać różne rzeczy nawet w nowym silniku, spróbowałbym dać inny silnik skoro wykluczacie inne przyczyny? Inną przyczynę można upatrywać w niedopasowaniu sprzęgła/przekładni pomiędzy silnikiem a śmigłem łódki: obejrzyjcie dokładnie czy tutaj nie ma...
Dociśnij szczotkę śrubokrętem, jeśli przestaje iskrzyć, to przyczyna leży na styku komutator-szczotka. Komutator może mieć bicie, powodów jest kilka. Stojan to ostatnia rzecz, jaka może być uszkodzona elektrycznie.
witam szczotka szczotce nie równa, z innego materiału wykonuje sie szczotki do urządzeń wolnoobrotowych a inne wysokoobrotowych inne do pierścieni a inne do komutatorów -pomijam wielkości ale typ materiału z jakiego jest wykonana. Niedopasowana szczotka do komutatora zniszczy go iskrzeniem i przegrzaniem ,poprzez wypalenie do rozerwania włącznie pozdrawiam...
Na ile mi wiadomo szczotki i szczotkotrzymacze przy Samsungach są takie same jak wszędzie indziej, czyli normalne, wymienialne itp. W nowszych modelach Eco Bubble są oczywiście 'Digital' Invertery, ale to raczej nie ten przypadek. Jeśli zerkniemy sobie tu: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to...
Szczotka-komutator-szczotka jest przejście, a do stojana się nie mam jak dobrać, bo silnik jest cały solidnie zabudowany. W takim razie poszukam ewentualnie nowego motoru, albo kupie w końcu coś nowego.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Dziękuję za tak wyczerpujący instruktaż! Jutro sie za to zabieram! Edit: Wyczyściłem, co prawda pumeksem, ale nie jak Kolega Marcin kazał, a na rozebranym silniku - do „złota doczyściłem”. Powiem Wam prawdę - dwa prania wykonała. W czasie drugiego prania zacząłem „bawić się” zmianą obrotów wirowania (wszedłem z 500 na 900)…...
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Czy starty pył węglowy powoduje zwarcia styków komutatora ? Jeśli szczotka węglowa służy do połączenia przewodu z obracającym się komutatorem, to można się domyślić,że węgiel w niej zawarty przewodzi prąd elektryczny. Wobec tego pył w szczelinach komutatora, będzie zwierał wycinki komutatora,a skoro są to wycinki umocowane na izolatorze więc zrozumiałe...
Ogólnie znalazłem prawdopodobnego winowajcę, a mianowicie urwane uzwojenie zaraz przy zacisku lamelki. Polutowałem dla próby, ale nadal iskrzenie występuje. Mimo iż komutator był przetoczony, to zauważyłem, że jednak podczas ręcznego obrotu wirnikiem szczotka delikatnie pracuje góra dół, tak jakby jeszcze było nierówno. Czy taka nierówność powodowałaby...
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
Zakładając, że sprawdzenie przebiegu zasialń jest stosukowo łatwe stawiam na zużycie (zawieszenia) szczotki masowej lub zanik masy na rozruszniku (mniej prawdopodobne). Rozrusznik pracuje wówczas kiedy uda mu się uzyskać masę, czyli kiedy szczotka dotknie do komutatora. Z czasem przestanie całkiem działać.
Kolego, od razu widać że nie masz doświadczenia z tego typu urządzeniami. Nie ma przebić to bardzo dobrze. Pamiętaj, że takie iskrzenie to zawsze jest sprawa czysto mechaniczna.Po prostu listki komutatora nie dolegają dobrze do szczotek.Używany komutator się przetacza, jak nie ma na to szans, to delikatnie bierzesz papier ścierny drobny tak ok.800-1000...
Kondensator, wyłącznik termiczny w uzwojeniu. Brak styku szczotka - komutator. Sprawdź napięcie uzwojenia wzbudzenia (stojana).
Tak na moje oko, to dobrze by było przeszlifować komutator, jest nierównomiernie zużyty, są różne wysokości lamel i szczotka podskakując nie zawsze ma dobry styk. A lekkie iskrzenie na komutatorze będzie zawsze występować.
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
(at)ElektrodaBot A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora?
Jeżeli wszystko poskładałeś dobrze, szczotki przylegają to spokojnie możesz. Na obniżonym napięciu podłącza się w celu dotarcia, choć i to nie jest zawsze konieczne.
Zbyt mocny lub zbyt lekki nacisk na komutator, zawieszająca się szczotka, brudny komutator, zła szczotka
Komutator powinien być monolitem w przekroju jak najbardziej zbliżony do koła, owal, wysunięte, luźne lamelki, mogą powodować iskrzenie, różnica średnic którą podajesz może wywoływać iskrzenie, przyczyna deformacji powinna być ustalona i usunięta, jeżeli oczywiście komutator nie posiada wady wrodzonej.
Witam - powierzchnia styku szczotki z komutatorem powinna być gładka ( dolegająca do powierzchni komutatora ) . Proszę wypróbować inne szczotki - przykładowo ; http://narzedzia-katowice.pl/produkt/668...
Zrób zdjecie w jaki sposób są montowane szczotkotrzymacze przy silniku. Powinny być zamontowane w taki sposób, aby szczotka przylegała jak najwiekszą powierzchnią do komutatora.
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
Małe iskrzenie na syku szczotka-komutator nie musi oznaczać uszkodzenia wirnika. Przed uruchomieniem sprzęt po kilkunastoletnim magazynowaniu dobrze by było go pomierzyć przed włączeniem do sieci.
Kolego Cebix szczotek miedzianych nie ma , wszystkie są grafitowe jedynie miedziowane po wierzchu w celu poprawy przewodności i zmniejszenia oporności danej szczotki żeby się nie grzała przy bardzo dużych prądach :!: Ja w czasach permanentnych braków części zamiennych zam dorabiałem szczotki wycinając z szczotek które dostawałem od zaprzyjaznionych...
Pewnie w silniczku kończą się szczotki/komutator, ruszy jak się ustawi w odpowiedniej pozycji
Kolego weź 2 przewody z zasilacza przyłóż do jednej szczotki i bezpośrednio do komutatora drugi przewód, zara zobaczysz która szczotka nie kontaktuje albo jest zacięta w obsadzie. Lub po prostu się skończyła i drucik przyłączający blokuj ją przed dalszym wysunięciem.
To nie zastosowałeś oryginalnych dwuwarstwowych? One już są ukształtowane pod komutator, nie trzeba nic dopasowywać. W tym przypadku iskrzenie spowodowane jest brakiem dobrego styku szczotka-komutator. Szczotkotrzymacze w porządku? Szczotki przesuwają się lekko w prowadnicach? Sprawdz dokładnie komutator ewentualnie podejrzane uzwojenia pomierz omomierzem....
Od tego jest to forum. Po prostu nigdy nie widziałem aby krótka szczotka zniszczyła komutator. Wytarte komutatory, rozpadające się ,zwarcia na wirniku czy rozwalone wirniki od siły odśrodkowej tak ale nigdy upalonego od szczotek.
No i paliwo przepływa przez szczotki komutator, a gdyby popłynęła woda.......
Dziś jestem na świeżo po naprawie wentylatora klimy 4-pinowego.Moj samochód to BMW E38 z 1997 roku. Okazało się, że odkleił się jeden z magnesów na stojanie i jednocześnie stanęła szczotka komutatora. Magnes przykleiłem na Cyjanopan a szczotka po oczyszczeniu i rozruszaniu pozostała ta sama. Robota wyjatkowo dla majsterkowiczów, ponieważ zaden z elektryków...
moze tez byc przytopiona 3 szczotka komutatora , trzeba rozebrac silniczek i przy odrobinie delikatniosci da sie zrobic o ile nie jest przegrzane zbytnio uzwijenie silniczka
Ale są wymienialne, niestety jeśli nigdy tego nie robiłeś to sobie nie poradzisz. Najczęsciej zużywa sie dolny zestaw (szczotka-komutator). Jeśli już go wytargasz z auta to lepiej robić kompletną regnerację.
Oj nie ociz. Lamelki tam nie wystają. Natomiast częsta przypadłość to taka, że szczotka (pryzmatyczna) wisi w tej częsci komutatora, gdzie działki się kończą, zaraz koło tej podkładki dystansowej.
Kiepskiej jakości szczotki, niedotarte, zawalony komutator. Ktoś się po prostu nie przyłożył. O ile nie uszkodzi silnika to po kilkunastu praniach powinno się uspokoić. Ja bym czegoś takiego nie oddał do użytku. Tak pracująca szczotka ma zły docisk do komutatora, często powoduje nadmierne iskrzenie i może się zdarzyć, że uszkodzi wirnik motoru.
Witam , teoretycznie wszystko gra , elementy R4 i C5 filtrują iskrzenie wnoszone przez silnik , proponuje popatrzeć na elementy szczotka komutator ewentualnie eksperymentować z elementem C 5 np: 500 do 1000nF
Jak szczotka nie łączy, robi się matowa od komutatora.
szczotka nie ruszała się więc mogła źle stykać z komutatorem. Typowe w tym modelu, bo szczotkotrzymacze są z mosiądzu i po jakimś czasie zakleszczają szczotkę na wskutek osiadających nawarstwień. W swojej (jak jeszcze korzystałem niej) poradziłem sobie w ten sposób, że powiększyłem niewspółosiowość pomiędzy styczną komutatora, a osią osadzenia wirnika,...
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
Byla seria w Lirikach gdzie silniki padaly jak muchy...przerwa na ktoryms z klickow komutatora i jak tam sie zatrzymala szczotka to nie ruszyl. Przprzekreceniu lekkim zarnem juz szedl do momentu zatrzymania sie na przerwie w obwodzie wirnika.
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
Czyści się delikatnie papierem ściernym, najprawdopodobniej szczotka jest zbyt mocno dociskana przez co się szbyko ściera. Często można zauważyć iskrzenie
Kolego skąd ta pewność ? Nie wiem czy taniej nie byłoby kupić nowej pralki... Dodam że na styku szczotka-komutator w czasie kręcenia jest takie dziwne tykanie. hmm Dokładnie oglądałem komutator i nie widziałem jakichś odchyłek od normy, a co więcej czyściłem go delikatnym papierkiem ściernym.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
damian_11bos mam podłączony regulator, dokładniej to taki od światła(można sobie regulować jak mocno ma świecić żarówka). Sprawdzałem przed chwilą szczotki, i na końcu, tam gdzie styka się szczotka-komutator szczotki są uszczerbane trochę. Może mieć to jakiś wpływ na pracę silnika? Silnik rozkręcę, pomierzę i zdam relację co i jak dopiero jutro, ponieważ...
Najprościej i najłatwiej i naj bezpieczniej weź miernik,ustaw tzw brzęczyk i zmierz silnik, odłączając go przed tym wszystkim od zasilania : szczotka- szczotka jeżeli zapiszczy miernik to znaczy że jest przejście na szczotkach przez komutatory, ew omomierzem wartość oporu jaka jest pomiędzy szczotkami lub gdy nie mają przejść szczotka- komutator i tak...
Witam Dla mnie jest to niedociśnięta szczotka do komutatora, czym większy odstęp szczotki od komutatora tym większe iskrzenie. Wymień szczotki i sprawdz czy szczotki luźno chodzą w szczotkotrzymaczu, czasami szczotkotrzymacz jest zalepiony i nie puszcza szczotki. pozdrawiam
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Szczotki są jeszcze do wymiany, jak zdjąłeś tylną obudowę to wirnik nie jest w osi i tylko jedna szczotka dotyka komutatora. Widać to na trzecim zdjęciu.
Problem masz w samym silniku, skończyła się szczotka na komutatorze- ta od wolnego biegu.
Szczotka na wykończeniu ma matową powierzchnie styku z komutatorem.
Przejście ma być przez szczotka 1 - komutator - szczotka 2 czyli podłączasz omomierz: jeden przewód do jednego zacisku szczotki a drugi przewód omomierza do drugiego zacisku szczotki. Oczywiście odłącz urządzenie od napięcia!:) Dodano po 30 Sprawdź czy przewody mają ciągłość. Sprawdź też wyłącznik. Umiesz obsługiwać omomierz?
Niestety nie mam takiego urządzenia. Tak jak wcześniej napisałem rezystancja jest taka sama na całym komutatorze, stojan po dwóch stronach ma takie same wartości, nie wykryłem żadnych nadpaleń stojana oraz wirnika. Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, że w jednym miejscu na komutatorze szczotka odskakuje na ok. 1mm (góra -dół).
Zamówię zamiennik wg. nr jw., cena 72zł. ale i tak podejmę wyzwanie naprawy, tym bardziej po takiej mapie drogowej , będzie na zapas jakby co. Fura ma już 17 lat zapewne szczotki, komutator ostatkiem sił... W 60jarek lubi zagłębić temat i rozwiązać zagadkę.
Jak dla mnie to ten komutator trochę dziwnie wygląda. A konkretnie chodzi mi o ten wąski, jak dla mnie zbyt wąski pasek który to miejmy nadzieję zostawiły iskrzące szczotki które to powinny przylegać (wykorzystanie dostępnej szerokości komutatora) co najmniej połowę dostępnej szerokości komutatora Bo niemożliwe jest aby (sprawne) szczotki pozostawiły...
"silnik jest objęty 5 letnią gwarancją( 1 roczną dla przedsiębiorstw) lub do naturalnego zużycia pary szczotka - komutator" wynika z tego,że dla normalnego zjadacza chleba kupujesz odkurzacz który ma działać i to w sposób dość poprawny, a za 15 lat kupujesz nowy , bo starego kolor obudowy się opatrzył (czyli częściej zmieniasz samochód za np 50 tys...
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Filtr nie ma wpływu na iskrzenie szczotek Jeśli iskrzą szczotki to jest uszkodzony wirnik zazwyczaj lub wypalony komutator Jeśli szczotka nie przylega całą powierzchnią do komutatora to wtedy powstaje iskra Silnki komutatorowe podczas napraw lub przeglądów powinny mieć przetoczone komutatory
Witam. Napisz coś wiecej o tej głośności.Jaki jest to dzwiek? Cechą charakterystyczną tych silników jest wiekszy poziom dzwieku. Głośna praca może być od węzła komutator - szczotka przy wypalonych wycinkach i wytartych szczotkach.
Witam mam dosyć dziwny porblem. Polega on na tym ze mam wiertarkę na 14V i w chwili wyłączenia przycisku powstaje łuk elektryczny miedzy szczotka a komutatorem. Boje sie ze łuk ten może uszkodzić komutator, jest jakiś sposób aby to wyeliminować ?? czy pojemność na zasilaniu zlikwidowała by ten problem ??
Witam. Sprawdz dokładnie to co pisał Ci Rycho T. Silnik na biegu luzem (bez obciążenia może pracować poprawnie-płynnie) natomiast pod obciążeniem nie.Sprawdz to co robiłeś podłączając silnik bezpośrednio do sieci przez autotransformator i jednocześnie hamując go.Napięcie ustaw na kilka wartości i wykonaj hamowanie silnika (sposób dowolny).Przy hamowaniu...
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Film widziałem i stąd spostrzeżenie, że nie pracuje silnik. Jedna szczotka ok, ale druga nie dotyka komutatora.
Witam, Ojciec poprosił mnie o zerknięcie na niedziałającą pralkę. Po ustawieniu programu praktycznie pralka stoi (programator się nie przekręca), można ją ręcznie zmusić do pobrania wody i jej zrzucenia (przekręcając programator), grzałka ma 29 Ohm i jest zasilana poprawnie. Silnik nie kręci w żadnej pozycji programatora, po wymontowaniu okazało się,...
To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Witajcie. Posiadam mikser Zelmer. Problem polega na tym , że pojawiło sie iskrzenie i troszkę smrodu. Rozebrałem go i okazuje się, że iskrzy na szczotkach czyli w miejscu styku szczotek z komutatorem. Wyjąłem szczotki, są jeszcze bardzo dobre mają z 1,5cm. Rozciągnąłem nieco sprężynkę pod nimi aby mocniej pchały szczotkę do wałka. Nie pomogło, a komutator...
Sprawdź czy wewnątrz obsadki szczotki (przy jej końcu od strony komutatora) nie ma naspawanej grudki metalu, która powoduje że szczotka źle przylega.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Sprawdź szczotki i komutator. Po prostu otwórz silnik i zobacz czy szczotki nie są zużyte, bo prawdopodobnie są...
Sprawdż dokładnie przyleganie szczotek do komutatora. Może nacisk jest niewłaściwy. Czasem sprężyna może się zawiesić. P.S. Niestety ten objaw jest częsty po wymianie szczotek :wink: . Pozdrawiam :) .
Wydaje mi sie ze jakby łożysko było skorodowane to po roku używania by już padło? NIe czuć jakichś luzów a zużywana jest wyłącznie jedna szczotka. Wszystko czarne od węgla ale nie iskrzy. Komutator też czarny Szczotka zużyła się prawie cała więc chyba ją dociskało?
Witam Uszkodzenia elektryczne elektronarzędzi zasilanych sieciowo są to zwykle zużycie szczotek, komutatora, uszkodzenie wirnika (zwarcie międzyzwojowe), uszkodzenie wyłączników, uszkodzenia przewodów zasilających. W przypadku urządzeń bateryjnych jest to zużycie się ogniw baterii akumulatorów (spada wydajność prądowa i pojemność) i uszkodzenia ładowarek....
Skoro popchnięcie powoduje pracę silnika to logika podpowiada, że przyczyna tkwi w silniku. Przyjrzałeś się dokładnie komutatorowi? nie ma przypaleń? A czy przypadkiem nie wieszają się szczotki? Może już starte i krótkie. Komutator może już mieć lekkie "jajo" i być może w dołku zatrzymuje się krótka szczotka i nie dociska odpowiednio komutatora
Witaj kolego, te 1.5 cm, to wcale nie było tak dużo. Odbarwienia na klatkach wirnika - coś nie tak z jego uzwojeniami. Tak w zasadzie to- szczotko-trzymacz powinien być oddalony od komutatora parę milimetrów. Sama szczotka dotyka do klatek komutatora.
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
z tymi szczotkami to mnie też zastanawia...mają już z 10 lat. Jak próbowałem go jeszcze przed czyszczeniem komutatora to na 1 sek poszedł pełną mocą, ale zaraz potem szczotka "wdarła" się w niego i poszło kupa iskier, jakby ta szczotka była jakaś za miękka... Później już wyczyściłem komutator, zobaczyłem stan szczotek i połączeń. Nie poszedł już pełną...
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Rozumiem że wiertarka mniej iskrzy między szczotkami a komutatorem gdy kondensator jest jak najbliżej szczotek. Napisałem, a po drugie, przestań już trollować !
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Jak znika tylko jedna szczotka to prawdopodobnie jest uszkodzona cewka stojana od jej strony (jeśli komutator jest ok).
Witam, ja bym zapytał czy szczotki są "urywane" czy ścierane? 10-20s to czas pracy "szlifierki". Obejrzyj komutator, jak wygląda powierzchnia, jakie to szczotki, czy masz luk elektryczny na komutatorze itd. Pozdrawiam
No i dotarłem do serca młynka czyli silniczka .Okazało się ,że jedna szczotka była ukruszona i miała z 5mm długości. Ponieważ szczotka jest o wym 4x5mm "dorobiłem' 2 szt przez zeszlifowanie z większej takiej 6x7mmx15mm.Przeczysciłem trochę komutator drobnym papierem ściernym i złożyłem. I tu kolejna niespodzianka; po pierwsze ;nie zawsze chce się włączyć...
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
Jeśli "ponownie" spaliły Ci się szczotki to zwróć uwagę na komutator. Szczotki nie powinny się "palić".
Masz rację z wyjęciem silnika. Po tylu latach należą mu się nowe szczotki. Komutator przetrzyj papierem ściernym o ziarnistości 600 (używają przy lakierowaniu samochodów i prawie każdy warsztat da ci odrobinę). Wytrzyj później dokładnie szmatką komutator, "wrzuci" troszkę smaru na łożyska. Wydaje mi się, że do silnika można dostać się od spodu.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Czy ten zapis o czyszczeniu wynika z DTR producenta czy jest własnym pomysłem kogoś z dozoru. Prowadzenie eksploatacji maszyn komutatorowych może stwarzać wiele problemów, nie próbuj ich sobie dokładać. Podejrzewam, iż 100% dostępnej literatury podkreśla jak istotna dla prawidłowej współpracy komutator - szczotka jest politura wytworzona na komutatorze....
komutator szczotka czyścić szczotka komutator iskrzyć szczotka komutator
prowadnica kulkowa schematy elektryczne pralek citroen uszkodzi radio
robot kuchenny holton brzmienie
Mały czajnik gazowy 0,5l - wybór i zastosowanie Czerwona lampka nad przełącznikiem trybu pracy Ariston