NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Są jak najbardziej wymienialne, typowe naciąganie na kasę, kup silnik więcej zapłacisz :)
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Jeśli "ponownie" spaliły Ci się szczotki to zwróć uwagę na komutator. Szczotki nie powinny się "palić".
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Witam, ja bym zapytał czy szczotki są "urywane" czy ścierane? 10-20s to czas pracy "szlifierki". Obejrzyj komutator, jak wygląda powierzchnia, jakie to szczotki, czy masz luk elektryczny na komutatorze itd. Pozdrawiam
Witam Najprawdopodobniej zwichrowałeś ośkę lub przesunołeś ją względem wirnika i komutatora (szczotki). Jest to tak pracyzyjnie wykonany silniczek, że tylko jego wymiana.
Wyczyść komutator i szczotki. I zobacz czy są rowki/uszczerbienia na komutatorze
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Nigdzie na foto nie widać źródła prądu. Skąd wiesz, że w uzwojeniach płynie prąd. I to jeszcze 3A. Aby mieć pewność, że prąd płynie, szeregowo włącz żarówkę samochodową. I koniecznie przylutuj końcówki drutów do blaszek komutatora. Szczotki nie muszą być grafitowe, wystarczą kawałki odizolowanego drutu.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Komutator i szczotki na pionowej osi. Komutator jak sama nazwa wskazuje - przełącza. https://pl.wikipedia.org/wiki/Komutacja Tu nie trzeba niczego przełączać. Koledze zapewne chodzi o dwa pierścienie i ślizgające się po nich szczotki. Tyle że to nie jest komutator.
Robiłem rozrusznik sąsiadowi było to samo na początku słabo kręcił później pukał a na końcu nic. Winą był nierówno przypalony komutator (szczotki przylegały tylko krawędziami) po przetoczeniu było dobrze. Wymieniłem jeszcze tulejki i jeden przewód co idzie do cewek taki cienki w środku zaizolowałem bo był popękany. Szczotki także nowe i śmiga jak nówka.
Pewnie w silniczku kończą się szczotki/komutator, ruszy jak się ustawi w odpowiedniej pozycji
Sprawdź komutator i jego szczotki.
Witam dopasuj profil szczotek do krzywizny komutatora, najłatwiej to wykonać owijając kawałek drobnoziarnistego papieru na komutator pod szczotki i delikatnie obracać wirnikiem (wystarczy kilka ruchów).
No i paliwo przepływa przez szczotki komutator, a gdyby popłynęła woda.......
Sprawdź szczotki i komutator. Po prostu otwórz silnik i zobacz czy szczotki nie są zużyte, bo prawdopodobnie są...
Witam, na 1 zdjęciu wyraźnie widać, że wirnik jest walnięty, wypalone wycinki komutatora, szczotki nic nie pomogą.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Można lekko zetrzeć,będzie lepiej przylegać do komutatora.
zobacz jeszcze jak wyglądają szczotki i komutator ,no i panewki .Jak nie ma luzów na panewkach, a szczotki są w miarę ,to umyj komutator ,wyczyść całosć, nasmaruj i ma chodzić.
komutator i szczotki sprawdziłem wizualnie i wyczyściłem. W jaki sposób sprawdzić kondensator? Nie ma kondensatora. Wtyczka "silnikowa" przy module, do sprawdzenia.
Jeżeli wszystko poskładałeś dobrze, szczotki przylegają to spokojnie możesz. Na obniżonym napięciu podłącza się w celu dotarcia, choć i to nie jest zawsze konieczne.
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Masz rację, bo może sprężynka uszkodziła komutator?
Odglos wydaje sie dochodzic z okolic silnika ale nie jestem pewien Macie jakies pomysly ? Czy to moga byc zle zamontowane szczotki ? Mogą być ale nie muszą, może jest to po prostu odgłos mocno dociskanych nowych szczotek do komutatora. Stare szczotki jak były jak "ogryzki" nie miały prawie żadnego docisku do komutatora nie wydawały takich dźwięków,...
Rorwki komutatora były nacinane To wymień szczotki, bo te stare tylko bokiem dotykają zapewne do komutatora.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Zależy jakie szczotki założy. Bo sądząc po wyglądzie komutatora nowe skończą się po tygodniu.
Szczotki i komutator wyczyściłem. Szczotki będą jeszcze długo służyć. Dziś zaś rozmawiałem z jednym z konstruktorów polskiego wybieraka krzyżowego :D . Jeśli będzie zainteresowanie, to w wolnym czasie przekonwertuję otrzymany materiał na postać elektroniczną.
Na górny zacisk 7 i 8 podpinam wyjście z prądnicy ( faza i N), na zaciski F2 i F1 podpinam analogicznie F2 i F1 z zacisków na tabliczce czyli F2( A2/D2) i F1, To ma szansę zadziałać jeżeli wirnik będzie miał na tyle magnetyzmu szczątkowego, że wygeneruje napięcie minimalne potrzebne do pracy regulatora. co z pozostałymi zaciskami A1 i D1? Czy one zostają...
Sprawdż silnik, podłączając go na krótko do akumulatora 12V. Jeśli dobrze pamniętam, wychodzą z niego 4 przewody, ale są one mostkowane po 2. Możesz też go wyciągnąć z napędu, otworzyć i przeczyścić komutator/szczotki (są 4).
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
Napięcie jest ok, tymbardziej, ze pomiar prędkości odbywa się na zasadzie pomiaru częstotliwości napięcia z tacho. Spróbuj wyczyścić komutator, wymienić szczotki. Jeśli to nie pomoże to wina po stronie panelu strowania. Jaki to dokładnie model?
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Witam, Posiadam odkurzacz Electrolux o modelu EEG41CB. Przy ostatnim odpaleniu moc ciągnięcia znacznie spadła i była wyczuwalna woń spalenizny. Po rozebraniu oraz dostaniu się do silnika widoczne jest gołym okiem spalony/zwęglony obszar komutatora oraz szczotek. Przy odpaleniu widoczne iskry oraz głośny dźwięk tarcia. Widoczne na zdjęciach oraz filmie....
Czy starty pył węglowy powoduje zwarcia styków komutatora ? Jeśli szczotka węglowa służy do połączenia przewodu z obracającym się komutatorem, to można się domyślić,że węgiel w niej zawarty przewodzi prąd elektryczny. Wobec tego pył w szczelinach komutatora, będzie zwierał wycinki komutatora,a skoro są to wycinki umocowane na izolatorze więc zrozumiałe...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Spróbuj przeszlifować komutator i wymienić szczotki, przydało by się też sprawdzić wirnik ale bez magneśnicy będzie ciężko.
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Makita 9565CVR mocno iskrzy na komutatorze, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Na razie wymieniłem wirnik, szczotki i oba łożyska. Wirnik miał lekko odbarwione trzy cele na komutatorze, szczotki trochę zużyte i odbarwione, jakby były przegrzane, a łożyska delikatnie hałasowały. Po wymianie nadal ten sam objaw: na wysokich obrotach ciągnięcie...
Dlatego lepszy jest komutator i szczotki. Edek45 twój wiatrak stoi po drodze ze Szczekocin do Częstochowy?
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Kolego Cebix szczotek miedzianych nie ma , wszystkie są grafitowe jedynie miedziowane po wierzchu Nie po wierzchu tylko mają w składzie miedz i do w dużym procencie ponad 60%, grafit w takiej szczotce służy tylko do lepszego poślizgu czyli zmniejszenia tarcia między komutatorem a szczotką.
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Wydrzyj wentylator i sprawdz w jakim stanie sa szczotki i komutator, albo sie przyjaral albo wpadly Ci jakies liscie i inne syfy.
Silnik (wyjęty z mechaniki - bez obciążenia mechanicznego) podłacz pod zasilacz 2V i zmierz prąd jaki pobiera. Jeśli wynik wskaże powyżej 30mA (dla typowego silnika) silnik albo do czyszczenia (komutator i szczotki) albo wymiany. Reszta w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
No ja papierem ściernym komutatora bym nie traktował. Szczotki jeszcze po twardości się dobiera.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Nie zapomnij doszlifować szczotek do obwodu komutatora to bardzo ważne.Pozdrawiam.
Nie mam kodów do tego. Przyczyna.. to jest żelastwo i praca w ciężkich warunkach- obroty, temperatura. Brak paliwa, zepsuta pompka, spalona świeca, łożyska, komutator, szczotki, sterownik, brak cyrkulacji w kanałach, czujniki- wszystko się psuje, nowe czasem częściej, jak stare. Jakie są teraz objawy przy próbie startu?
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
Lice w szczotkach są niezbędne, ani sprężynka ani obudowa szczotko-trzymacza nie przeniesie odpowiednio dużo prądu na komutator.
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Pomierzyłeś rezystancję lameli komutatora? Łożyska w jakim są stanie? Sprężyny dociskowe szczotek są ok? Szczotki luźno pracują w szczotkotrzymaczu? Polerowałeś komutator?
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Co tam... szczotki silnika się skończyły. Serio. Takie filmiki w realu już dawno temu przerabiałem. Silnik zrywa po niedostatecznym kontakcie szczotki/szczotek z komutatorem. Ot, zagwozdka dla niektórych... :)
zaczyna wchodzić na większe obroty i nagle wszystkie diody od funkcji migną i się wyłącza Silnik do naprawy. Przetoczenie komutatora plus nowe szczotki, tzw. miękkie najlepiej.
Witam. Szczotki do wymiany. Komutator wyczyścić.
Przeczysciłem szczotki (...) ale iskry z komutatora dalej się pojawiały. A nie są za krótkie te szczotki?
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Na zużycie komutatora ma duży wpływ dobór szczotek- ich twardość, ścieralność i poślizg (są np takie, które zawierają dużo miedzi). Jednak ma też wpływ w jakich warunkach pracuje silnik (obroty w jedną stronę czy w obie, poślizg znamionowy - też można inaczej dobrać/ zamontować szczotki).
Lamela nie była oderwana. Po wyrównaniu komutatora, szczotki nie podskakują. Problem występuję w mniejszym stopniu, tz. nie ma już ognia i zapachu spalenizny podczas pracy silnika, natomiast pojawiają się iskry na komutatorze, od każdej szczotki do połowy komutatora.
Weż jakiś regulator napięcia zmiennego na triaku (przyjmuje 220V~), może być ściemniacz świateł. Stojan łączysz w szereg z komutatorem(szczotki). Zmiana obrotów przez zamianę wyprowadzeń stojana.
Silnik - wyczyścić komutator. Sprawdzić szczotki.
To dziwne. Takie układy zamyka się w zwykłym łączniku beż żadnych dławików. Sprawdź szczotki oraz komutator w tej wiertarce.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Kolego pokaż zdjęcie jak wygląda po wyczyszczeniu. Do czyszczenia użyj drobnego papieru ściernego. Oczywiście igłą lub jakimś cienkim przedmiotem wyczyść szczeliny między płytkami aby nic ich nie zwierało jak to zrobisz to w tedy sprawdź jak się zachowuje wirnik.
1 temat. Brak obrotów wentylatora nadmuchu. Jeżeli jest możliwość podania napięcia na silnik wentylatora nadmuchu na krótko, to je podać! Gdy wentylator chodzi, to winę mogą ponosić: włącznik, bezpiecznik, przekaźnik lub przewody. Gdy nie chodzi - wina jest po stronie silnika, komutator, szczotki itd. 2 temat. Jeżeli z modułu komfortu nie wychodzi impuls...
Mialem kupe lat e38 4.0 o powiem tylko tyle ze te dmuchawy z tych lat padaja jak muchy.. Powod? Zdarty komutator i szczotki.. Wiem ze potrafi bardzo zaiskrzyc przy wytartym komutatorze i byc moze to byla przyczyna zapalenia.. Co najlepsze przy dosc powaznym uszkodzeniu dmuchawy moze ona sie krecic bez kluczykow w stacyjce poniewaz auto ma system odzyskiwania...
szczotki komutator sprawdzenie komutator szczotki szczotki komutator szlifierka
podsłuch telefon analogowy wałka laserowej licznik honda
uszkodzenie centrali przez ślimaki toshiba 58ul4b63dg
TCL 32S615 MT21X PWM IC 283N20 Equivalent Replacement – OB2269, SG6848, LD7575 Compatibility Force – ustawianie krańcówek w napędzie bramy dwuskrzydłowej, regulacja siłowników, modele FORCE-CTL-4.2