Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
Proszę o pomoc przy doborze szczotek. Reszta jest nieważna. To jest odkurzacz roboczy. Jeżeli wymiana szczotek go nie uruchomi, to trafi na śmieci. Ten sznureczek od szczotki trzeba przylutować? Przykleić? Do tej blaszki. Przyznam, że nie rozumiem. Jeżeli komutator w silniku jest czarny a niektóre jego działki mają nadpalone krawędzie, co można zobaczyć...
Witam dopasuj profil szczotek do krzywizny komutatora, najłatwiej to wykonać owijając kawałek drobnoziarnistego papieru na komutator pod szczotki i delikatnie obracać wirnikiem (wystarczy kilka ruchów).
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Jeżeli ładnie wyczyścił komutator , wyrównał go , wyczyścił szczeliny przed zwarciem A on nadal iskrzy to na bank przebicie między zwojowe jest . Ale to trzeba sprawdzić na przyrządzie , sam omomierz mało nam powie . :| Dodano po 1 Można zrobić test z żarówką .
Witam, Posiadam odkurzacz Electrolux o modelu EEG41CB. Przy ostatnim odpaleniu moc ciągnięcia znacznie spadła i była wyczuwalna woń spalenizny. Po rozebraniu oraz dostaniu się do silnika widoczne jest gołym okiem spalony/zwęglony obszar komutatora oraz szczotek. Przy odpaleniu widoczne iskry oraz głośny dźwięk tarcia. Widoczne na zdjęciach oraz filmie....
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Komutator i szczotki na pionowej osi. Komutator jak sama nazwa wskazuje - przełącza. https://pl.wikipedia.org/wiki/Komutacja Tu nie trzeba niczego przełączać. Koledze zapewne chodzi o dwa pierścienie i ślizgające się po nich szczotki. Tyle że to nie jest komutator.
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Robiłem rozrusznik sąsiadowi było to samo na początku słabo kręcił później pukał a na końcu nic. Winą był nierówno przypalony komutator (szczotki przylegały tylko krawędziami) po przetoczeniu było dobrze. Wymieniłem jeszcze tulejki i jeden przewód co idzie do cewek taki cienki w środku zaizolowałem bo był popękany. Szczotki także nowe i śmiga jak nówka.
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Na pierwszy ogień komutatorowy - obroty w odkurzaczach to zazwyczaj kilka tysięcy obrotów,podczas cięcia gwizd jak nie wiem co [zrobiłem z takiego szlifierkę]. Zanieczyszczenia [bez filtrowania powietrza chłodzącego] zjedzą szczotki i komutator w zastraszającym tempie.Jedyny plus przełożenie obrotów na moc . delikatna oś i łożyska. A silnik od pralki...
zobacz jeszcze jak wyglądają szczotki i komutator ,no i panewki .Jak nie ma luzów na panewkach, a szczotki są w miarę ,to umyj komutator ,wyczyść całosć, nasmaruj i ma chodzić.
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Czy zakupiłeś wirnik taki sam jak ten uszkodzony ?Z twojego opisu wynika że nie masz przejścia z jednej szczotki na komutator a właściwie ze szczotko-trzymacza do uzwojenia stojana.Podłącz omomierz na szczotko-trzymacze ( jeden przewód do jednego ,drugi do drugiego , oczywiście wirnik ma być zamontowany) i kręcąc wirnikiem sprawdzaj przejście.
Będzie pozornie pracował normalnie .Zużyją się szybko szczotki lub uszkodzi się komutator tz wypali się działka na komutatorze
Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
Dziękuję za tak wyczerpujący instruktaż! Jutro sie za to zabieram! Edit: Wyczyściłem, co prawda pumeksem, ale nie jak Kolega Marcin kazał, a na rozebranym silniku - do „złota doczyściłem”. Powiem Wam prawdę - dwa prania wykonała. W czasie drugiego prania zacząłem „bawić się” zmianą obrotów wirowania (wszedłem z 500 na 900)…...
Jeśli umieścisz na obudowie, podasz 40A na silnik którego znamionowy prąd to 20A będziesz pędził z 40-50km/h to czujnik owiewany powietrzem pokaże niewiele a szczotki i komutator pójdą z dymem. lepiej wybebeszyć ten czujnik z tej rurki i wsadzić gdzieś w środek.
Kolego pokaż zdjęcie jak wygląda po wyczyszczeniu. Do czyszczenia użyj drobnego papieru ściernego. Oczywiście igłą lub jakimś cienkim przedmiotem wyczyść szczeliny między płytkami aby nic ich nie zwierało jak to zrobisz to w tedy sprawdź jak się zachowuje wirnik.
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Komutator bez smaru. Musisz sobie dopiłować szczotki z czego kolwiek.
Witam. Szczotki do wymiany. Komutator wyczyścić.
W lewo obroty są mniejsze, fabrycznie jest tak zrobione. Rozkręcenie to prosta sprawa. Szczotki można dokupić. Szkoda zeby komutator się przypalił.
Pod warunkiem,że komutator nie est nadmiernie zużyty. Szczotki tam są raczej na takich łapkach, dociskanych sprężynami.
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
To dziwne. Takie układy zamyka się w zwykłym łączniku beż żadnych dławików. Sprawdź szczotki oraz komutator w tej wiertarce.
Silnik przedmuchać powietrzem by się pozbyć pyłu węglowego, oczyścić komutator założyć nowe szczotki ( bo te już zakończyły swój żywot) . Jeżeli nie czujesz się na siłach w kwestii wlutowania nowych szczotek to kup cały komplet i założysz pewnie bez problemu no i w kieszeni coś jeszcze zostanie.
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Szczotki do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Komutator wygląda dobrze? Wirnik daje się obrócić palcami?
szczotki komutator sprawdzenie komutator szczotki szczotki komutator szlifierka
philips obudowa generator impuls tyrystor pasek ocierać
pilot bramy zasięg soundbar samsung
Peugeot 307 - Przednie światła mijania nie działają Zamiennik sterownika do skutera Sunra Robo-S – montaż, kompatybilność, tuning