Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Proszę o pomoc przy doborze szczotek. Reszta jest nieważna. To jest odkurzacz roboczy. Jeżeli wymiana szczotek go nie uruchomi, to trafi na śmieci. Ten sznureczek od szczotki trzeba przylutować? Przykleić? Do tej blaszki. Przyznam, że nie rozumiem. Jeżeli komutator w silniku jest czarny a niektóre jego działki mają nadpalone krawędzie, co można zobaczyć...
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
Witam dopasuj profil szczotek do krzywizny komutatora, najłatwiej to wykonać owijając kawałek drobnoziarnistego papieru na komutator pod szczotki i delikatnie obracać wirnikiem (wystarczy kilka ruchów).
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Witam, Posiadam odkurzacz Electrolux o modelu EEG41CB. Przy ostatnim odpaleniu moc ciągnięcia znacznie spadła i była wyczuwalna woń spalenizny. Po rozebraniu oraz dostaniu się do silnika widoczne jest gołym okiem spalony/zwęglony obszar komutatora oraz szczotek. Przy odpaleniu widoczne iskry oraz głośny dźwięk tarcia. Widoczne na zdjęciach oraz filmie....
Jeżeli ładnie wyczyścił komutator , wyrównał go , wyczyścił szczeliny przed zwarciem A on nadal iskrzy to na bank przebicie między zwojowe jest . Ale to trzeba sprawdzić na przyrządzie , sam omomierz mało nam powie . :| Dodano po 1 Można zrobić test z żarówką .
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Komutator i szczotki na pionowej osi. Komutator jak sama nazwa wskazuje - przełącza. https://pl.wikipedia.org/wiki/Komutacja Tu nie trzeba niczego przełączać. Koledze zapewne chodzi o dwa pierścienie i ślizgające się po nich szczotki. Tyle że to nie jest komutator.
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Robiłem rozrusznik sąsiadowi było to samo na początku słabo kręcił później pukał a na końcu nic. Winą był nierówno przypalony komutator (szczotki przylegały tylko krawędziami) po przetoczeniu było dobrze. Wymieniłem jeszcze tulejki i jeden przewód co idzie do cewek taki cienki w środku zaizolowałem bo był popękany. Szczotki także nowe i śmiga jak nówka.
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Na pierwszy ogień komutatorowy - obroty w odkurzaczach to zazwyczaj kilka tysięcy obrotów,podczas cięcia gwizd jak nie wiem co [zrobiłem z takiego szlifierkę]. Zanieczyszczenia [bez filtrowania powietrza chłodzącego] zjedzą szczotki i komutator w zastraszającym tempie.Jedyny plus przełożenie obrotów na moc . delikatna oś i łożyska. A silnik od pralki...
zobacz jeszcze jak wyglądają szczotki i komutator ,no i panewki .Jak nie ma luzów na panewkach, a szczotki są w miarę ,to umyj komutator ,wyczyść całosć, nasmaruj i ma chodzić.
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Będzie pozornie pracował normalnie .Zużyją się szybko szczotki lub uszkodzi się komutator tz wypali się działka na komutatorze
Czy zakupiłeś wirnik taki sam jak ten uszkodzony ?Z twojego opisu wynika że nie masz przejścia z jednej szczotki na komutator a właściwie ze szczotko-trzymacza do uzwojenia stojana.Podłącz omomierz na szczotko-trzymacze ( jeden przewód do jednego ,drugi do drugiego , oczywiście wirnik ma być zamontowany) i kręcąc wirnikiem sprawdzaj przejście.
Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
Dziękuję za tak wyczerpujący instruktaż! Jutro sie za to zabieram! Edit: Wyczyściłem, co prawda pumeksem, ale nie jak Kolega Marcin kazał, a na rozebranym silniku - do „złota doczyściłem”. Powiem Wam prawdę - dwa prania wykonała. W czasie drugiego prania zacząłem „bawić się” zmianą obrotów wirowania (wszedłem z 500 na 900)…...
Jeśli umieścisz na obudowie, podasz 40A na silnik którego znamionowy prąd to 20A będziesz pędził z 40-50km/h to czujnik owiewany powietrzem pokaże niewiele a szczotki i komutator pójdą z dymem. lepiej wybebeszyć ten czujnik z tej rurki i wsadzić gdzieś w środek.
Kolego pokaż zdjęcie jak wygląda po wyczyszczeniu. Do czyszczenia użyj drobnego papieru ściernego. Oczywiście igłą lub jakimś cienkim przedmiotem wyczyść szczeliny między płytkami aby nic ich nie zwierało jak to zrobisz to w tedy sprawdź jak się zachowuje wirnik.
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Komutator bez smaru. Musisz sobie dopiłować szczotki z czego kolwiek.
W lewo obroty są mniejsze, fabrycznie jest tak zrobione. Rozkręcenie to prosta sprawa. Szczotki można dokupić. Szkoda zeby komutator się przypalił.
Witam. Szczotki do wymiany. Komutator wyczyścić.
Pod warunkiem,że komutator nie est nadmiernie zużyty. Szczotki tam są raczej na takich łapkach, dociskanych sprężynami.
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Silnik przedmuchać powietrzem by się pozbyć pyłu węglowego, oczyścić komutator założyć nowe szczotki ( bo te już zakończyły swój żywot) . Jeżeli nie czujesz się na siłach w kwestii wlutowania nowych szczotek to kup cały komplet i założysz pewnie bez problemu no i w kieszeni coś jeszcze zostanie.
To dziwne. Takie układy zamyka się w zwykłym łączniku beż żadnych dławików. Sprawdź szczotki oraz komutator w tej wiertarce.
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Szczotki do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Komutator wygląda dobrze? Wirnik daje się obrócić palcami?
Szczotki do wymiany a komutator do wyczyszczenia.
Wydawało mi się, że węglowa szczotka, to węglowa szczotka i tutaj nie trzeba jakiejś specjalnie zaawansowanej technologii materiałowej. Nic bardziej mylnego, produkcję szczotki można spierniczyć na wiele sposobów, dziei czemu będą przeróżne problemy. natomiast obok specyficznej szybkiej degradacji komutatora (której mechanizmu nadal nie rozumiem),...
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Być może komutator jest nierówny po wierzchu i podrzuca szczotki w czasie pracy. Samo czyszczenie papierkiem ściernym nie pomoże. Trzeba przetoczyć komutator, ale tak, aby go nie uszkodzić.
Szczotki wymienić i dotrzeć, a komutator przeczyścić specjalną osełką.
Rozkręć silnik ,wyczyść szczotki węglowe, komutator wirnika, turbine pod wodą, i przedewszystkim wymień łożyska. Dodano po 3 Śrube odkręcisz łapiąc obiema dłońmi w rękawiczkach za biały plastik podobny do turbiny , oraz za aluminiową turbine sciskając je jakby do siebie, przyda się pomoc kogoś kto będzie odkręcał śrube.
Szczotki sprawdziłeś? Komutator też trzeba obejrzeć. Nic nie napisałeś na ten temat to ciężko coś stwierdzić. Kto wie może się wirnik spalił ale podałeś za mało informacji.
Kolego Cebix szczotek miedzianych nie ma , wszystkie są grafitowe jedynie miedziowane po wierzchu w celu poprawy przewodności i zmniejszenia oporności danej szczotki żeby się nie grzała przy bardzo dużych prądach :!: Ja w czasach permanentnych braków części zamiennych zam dorabiałem szczotki wycinając z szczotek które dostawałem od zaprzyjaznionych...
jest sens bawić się tymi silnikami Raczej nie bo to są silniki prądu stałego - tak mi powiedziano I tak jest napisane na tabliczce znamionowej tylko cyrylicą. Dlaczego tak sądzę: 1. Zakładam, że dla Ciebie generator prądu to urządzenie które wytworzy prąd elektryczny o parametrach zgodnych z tym co jest dostępne w gniazdku elektrycznym (230V, 50Hz,...
Twierdzę "chyba" bo trudno to ocenić bo nie miałem klucza 5mm nasadowego aby je wyciągnąć i obejrzeć ile jeszcze ich zostało. Bez tego się nie obędzie. Wygląda na to że to właśnie szczotki należy wymienić a komutator wyczyścić.
jedyne co mnie dziwi to to że jak sprawdzam opór na wirniku to nie ma przewodności między przeciwległymi polami komutatora a wydaje mi się że powinien być. Jak najbardziej. Szczotki prawidłowo dociśniete ? Może niechcąco obróciles komutator na wale, zrywając wszystkie połączenia wirnika?
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Najważniejszy wymiar znasz. Długość tak jak piszesz trzeba dobrać tak by sprężyna nie była ściśnięta na max a tak na 80-90 %. Tak prąd przekazywany jest przez szczotko-trzymacz dlatego jest metalowy. Jest to popularne rozwiązanie w silnikach które mają mały prąd znamionowy (około 1A lub niżej). Szczotki same się dotrą do komutatora. Jedynie to można...
Stachu_I dziękuję Ci za odpowiedź. Tak generator prądu stałego jest sprawny i działa, musiałem tylko szczotki rozruszać i poprawić styk. Rozumiem że pisząc F2 masz na myśli D1? Bo nie mam nigdzie oznaczenia F2. Jakoś muszę zasilić generator prądu stałego napięciem zmiennym aby wzbudzic i teraz nie wiem czy dobrze myślę że z zacisków wyjściowych 3 fazowych...
Szczotki nie są na wykończeniu? I komutator obczyścić.
Musiałbyś odjąć ten kawałek ze śrubką żeby zrobić sobie miejsce na pumeks, warto byłoby dotrzeć. Dodano po 3 A spróbuj delikatnie przybrać same narożniki szczotki i dopiero założyć tak żeby nie opierała się narożnikami o komutator
czy trzeba go po prostu bardzo mocno czymś podważyć? Ostrym nożem - z każdej strony po troszku. Pasowany jest ten dekielek "na wcisk", więc lepiej nie podważać tylko z jednej strony, bo odkształci obudowa silniczka się i nie będzie pasować dekielek. Ja robiłem to w ten sposób, że kładłem silnik na boku, przyciskałem nożyk (a konkretnie skalpel) stukałem...
Szczotkami to trzeba zająć się najprędzej bo jeśli to wina niepoprawnie pracujących i kończących się szczotek to w końcu komutator ucierpi. Naprawa zbiornika przez specjalistyczną firmę wyjdzie maksymalnie 300 zł i zostanie udzielona 2 letnia gwarancja na usługę, ale warunkiem jest dobry stan krzyżaka bębna. Jeśli jedynym problemem silnika będą zużyte...
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
Zauważyłem także że komutator w miejscu gdzie nie dotykają szczotki przebarwił sie na czerwono. Wirnik do przezwojenia niestety :(
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Kolega pytał o komutator a nie o uzwojenie. A ja dopytam jeszcze o szczotki - nowe? dotarte? Jak wyżej - zamień przewody szczotkotrzymacza i sprawdź.
Przy okazji wymieniłem szczotki od silnika bo ich już nie było. Po złożeniu pralki wszystko działa, jednak nie pamiętam czy silnik powinien mieć takie dosyć głośny odgłos jakby gwizdało. Jeśli po wymianie szczotek nie został wyczyszczony komutator to będzie gwizdało, iskrzyło i jest ryzyko uszkodzenia wirnika.
Wyrównać szczotki (nawijam papier ścierny na komutator i szlifuję) i będzie OK ? A ustalenie przyczyny zdarzenia? Skoro wyłącznik nie zareagował, to należy sprawdzić dlaczego. Jeśli styki się skleiły, to do wymiany. Poza tym napisałeś Pierwsze użycie, Jest taka zasada, że przed pierwszym użyciem wypada przeczytać instrukcję obsługi. Czytał ktoś? To...
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Witam. Odkręcić szczotko-trzymacze oczyścić całość z pyłu i jeśli szczotki dobre to zabudować ponownie. Komutator oczyścić drobnym papierem ściernym. Silnik zabudować podłączyć - Próba.
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Analizując zdjęcia: Jest to ewidentnie przerobiona prądnica od dźwigu w której wykorzystano tylko uzwojenie prądu stałego prądnicy wzbudzającej. Prądnice CELMY (ta pochodzi prawdopodobnie z wczesnych lat sześćdziesiątych XX w. - potem produkcje przejęły WZE w Warszawie) miały uzwojenie trójfazowe w gwiazdę nawinięte na wirnik a nie na stojan, jak to...
Witam. Szczotki należy wymieniać obydwie a przed tym przeszlifować komutator drobnym papierem.
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Wszyscy zafascynowali się grzałką, a co z silnikiem, bo on tu chyba jest ważniejszy. Trzeba sprawdzić szczotki może już resztki oraz obejrzeć dokładnie komutator czy nie przegrzany, za bardzo wytarty ewentualnie podpalony.
Szczczotki są na końcu wyprofilowane łukowato, ten łuk musi zgrywać się z okrągłą powierzchnia komutatora. Szczotkotrzymacze mają być tak zamknięte aby sprężyna nie wyskakiwala. A szczotki jak wyjmujesz z prowadnic mają wychodzić lekko. Jak tak jest to silnik będzie działał ok, możesz bardzo drobnym papierem ściernym przeczyścić komutator dla lepszego...
Każdy silnik tego typu może mieć problem ze startem na małym napięciu gdy jego szczotki i/lub komutator są zaświnione (nagar, tlenki, brud). Możliwe więc, że tu leży przyczyna. Powinien się daś\ć łatwo rozebrać - jak każdy silnik takiego typu - spójrz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W tym temacie Autor opisuje sposób sprawdzania...
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Komutator iskrzy, to niby normalne, ale nie tak mocno. Przyczyny najprawdopodobniejsze są trzy, 1. komutator zabrudzony (to co się kręci gdzie iskrzy) - wyczyścić bardzo drobnym papierem ściernym; 2. szczotki się kończą - trzeba wymienić 3. najgorsze - nadpalone uzwojenia i zwiększony pobór prądu, czas użytkowania, to tylko kwestia czasu aż się całkiem...
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Szczotki kupione oryginalne z sczotkotrzymaczami, oco chodzi z tym dotarciem. Szczotki się dociera po to, żeby dolegały całą swoją powierzchnią do komutatora. Jak wygląda komutator - nie ma wypaleń, nierówności itp. Zdejmij pasek i obróć energicznie sam bęben.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Piszesz,że stoczyłeś komutator bo był nadpalony. A czy powycinałeś izolację pomiędzy poszczególnymi lamelkami komutatora?.Lamelki powinny wystawać ok.1-2 mm powyżej izolacji.W innym przypadku szczotki nie będą dokładnie dotykały lamelek i rozrusznik będzie słabo kręcił lub w ogóle nie ruszy.
Szczotki mają być dwuwarstwowe i one są ścięte.Te proste są jednowarstwowe i mogą uszkodzić komutator a nawet spalić wirnik. Jeżeli mają zostać te proste to trzeba je dotrzeć do komutatora.
Witam! Nic nie napisales o stanie szczotek moze brak im dobrego styku ,moze sa zakrotkie itp.Jezeli szczotki sa ok. to rzuc okiem na komutator wirnika jezeli na ktorejs lamelce sa slady nadpalenia to wtedy mozna podejrzewac przepalenie uzwojen wirnika.
Szczotki nie wydają się być ułamane, ale silnik dosyć ciężko chodzi - jakbym paluchem nie zakręcił to więcej niż 1 pełny obrót silnik nie zrobi. W wciśnięciu styku rozpoczynającego pracę urządzenia silnik nie zawsze się uruchamiał, ale jak pokręciłem trochę to tartował. To zrób coś z tym. Z deka masz taki sam badziewny silnik jak mój. W twoim tylko...
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
. Zawsze, po puszczeniu, ustawia się na dół jedną strona (tą gdzie są drzwiczki do otwierania). Bo tak powinno być, a wtedy otwieranie bębna celem wyjęcia wsadu masz z góry. Szczotki też jutro sprawdzę, chociaż silnik bez bębna przy wirowaniu na pełnych już obrotach, idzie równiutko i cicho, nic też nie iskrzy. Bo tutaj będzie pies pogrzebany. Szczotki...
Komutator zaśniedziały pewnie nie jest, ale mogą być szczotki wytarte, mogą być opory na łożyskach itp. Opisane objawy jak dla mnie idealnie pasują do takiego przypadku. Wentylator załącza się za późno, bo jest uszkodzony i potrzebuje większego "kopa", żeby ruszyć.
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Makita 9558hn iskrzenie szczotek Witam, wymieniłem ostatnio łożyska w szlifierce i włożyłem nowe szczotki. Przeczyściłem komutator papierem p240, p800, p3000 i p5000 aż na lustro. Sprawdziłem pomiar rezystancji i na każdym komutatorze jest 0,00 Ω i wciąż iskrzy. Wymieniłem dwa przewody na grubsze, które idą ze stojana do szczotek i wciąż to samo. Stojan...
Szczotki i komutator wyczyściłem. Szczotki będą jeszcze długo służyć. Dziś zaś rozmawiałem z jednym z konstruktorów polskiego wybieraka krzyżowego :D . Jeśli będzie zainteresowanie, to w wolnym czasie przekonwertuję otrzymany materiał na postać elektroniczną.
szczotki komutator sprawdzenie komutator szczotki szczotki komutator szlifierka
alarm master podłączyć grundig beta5 telefon samsung wyświetlacz
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
LG – komunikat "Your device is corrupt" na smartfonie, naprawa firmware KDZ, LG UP, G6, G7, Velvet Amica – reset sterownika piekarnika przy ustawianiu zegara i menu, kondensatory, zimne luty