Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę Witam. Mylisz się i to bardzo, jest to przewód nawojowy, emaliowany. Pozdrawiam.
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
A co powiesz o komutatorowym szeregowym silniku uniwersalnym?
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Mocą się różnią...
Oczywiście że zadziała, bo to tzw. silnik szeregowy- komutatorowy. Temat wielokrotnie omawiany. Zwracam również uwagę na sposób wstawienia zdjęcia- zapoznaj się z ogłoszeniami w dziale!
Z instrukcji obsługi wynika, że to jest regulator węglowy. Być może najprościej byłoby dodać regulowany ogranicznik wciśnięcia pedału. W moim Łuczniku 666 jest zwykły silnik uniwersalny szeregowy komutatorowy.
Dla mnie to wszystko jest jasne - silnik uniwersalny to szeregowy silnik komutatorowy AC/DC i to powinno działać przy regulowanym napięciu stałym albo zmiennym bez dodatkowych elementów. A jak jest autotransformator, to ewentualny prostownik przed silnikiem to grosze i parę minut roboty.
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
chodzi o silnik komutatorowy Uściślij, silnik szeregowy czy z magnesami stałymi?
Witam - to jest silnik komutatorowy szeregowy ( wysokoobrotowy 13000 obr/min ) Można połączyć tak 2+3 mostkujemy , zasilanie pod 6 oraz 7 albo odwrotnie . Pin 4 oraz 5 prądniczka tachometryczny . Dodano po 38 https://obrazki.elektroda.pl/6950215400_...
Ok, dziękuję za odpowiedź. Obniżenie napięcia nie będzie problemem - planuję regulację PWM ;) Dzięki, M
W silnikach komutatorowych wirnik łączysz szeregowo ze stojanem.
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
To jest silnik szeregowy, szczotki połączyć trzeba w szereg ze stojanem i zasilić przez regulator. Szacowny Kolego, problem tu widze i to poważny. To jest silnik komutatorowy szeregowy o dość znacznej mocy. Jego cechą charakterystyczną jest, jak każdego tego typu silnika dążenie do predkości obrotowej NIESKONCZONEJ (!) przy braku obciążenia mechanicznego....
Przedstawiony w temacie silnik f-my "GROSCHOPP", jest szeregowym silnikiem komutatorowym uniwersalnym. Oddzielne wyprowadzone szeregowe uzwojenia wzbudzenia, umożliwiają przełączenie i zmianę kierunku przepływu prądu, a więc umożliwiają zmianę kierunku obrotów. Napędy z rewersją obrotów nie są stosowane w AGD wymienionych w #2. Natomiast np. połączone...
jeden i drugi jest silnikiem szeregowym. Różnice są w konstrukcji i co za tym idzie w ich możliwościach pracy. no właśnie w którym elemencie silnika tkwi ta różnica między szeregowym komutatorowym uniwersalnym a komutatorowym szeregowym ?
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
Jeżeli jest napisane AC/DC, to jest silnik uniwersalny. Cytat: "Silnik uniwersalny to komutatorowy silnik szeregowy, który może być zasilany zarówno napięciem stałym, jak i przemiennym. Silniki takie, zwykle o mocy ułamkowej (0,5–350W), służą do napędu narzędzi ręcznych, maszyn biurowych oraz zmechanizowanych urządzeń w gospodarstwie domowym."...
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Szpecem nie jestem, ale to bardziej mi pasuje do silnika komutatorowego szeregowego.
Tak - ale szlifierka kątowa może pracować na stałym i zmiennym prądzie tak jak większość silników szeregowych komutatorowych. Wyjątkiem są silniki ze stojanem nie wykonanym z blach transformatorowych.
Pewnie jest zo zrealizowane za pomocą zwojów na silniku. 1100 to jeden zestaw zwojów a 650 to drugi , zmiana prawdopodobnie odbywa się na zwykłym przełączniku. Zrób parę fotek jak to w środku wygląda pod panelem kontrolnym. Jest to komutatorowy silnik szeregowy. Regulamin, punkt 12.
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Mniej więcej się zgadza, natomiast istnieją i są powszechne dla wiekszych mocy silniki komutatorowe szeregowo równoległe, gdzie podstawowe uzwojenie wzbudzenia zasilane jest napieciem o stałej wartości, a silnik posiada także dodatkowe uzwojenie stojana szeregowe z wirnikiem. To akurat służy do samoczynnego zwiekszania momentu obrotowego przy wzroście...
Witam Jest to silnik komutatorowy szeregowy. Podobne tematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
W wiertarkach są silniki szeregowe. Silniki komutatorowe (w tym szeregowe) zwane są silnikami uniwersalnymi, co oznacza, że mogą być zasilane zarówno prądem przemiennym jak i stałym. Nie wiem jak w tym silniku rozwiązane jest sterowanie obrotami. Proponuję sprawdzić jaki prąd dociera do silnika: stały czy zmienny.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Pomyślałem jeszcze i wnioskuje: (tym razem postaram się krócej) 1. Czy jest to silnik komutatorowy szeregowy? 2. Czy mogę podać na stojan i szczotki prąd AC przepuszczony przez mostek prostowniczy?
Witam. U 2008 reguluje silniki komutatorowe,szeregowe. W przypadku silnika indukcyjnego nie ma możliwości regulacji w prosty sposób. Pzdr.
Jeżeli silnik ma 3 szczotki (lub wielokrotność) to będzie to silnik komutatorowy prądu przemiennego 3-fazowy (szeregowy lub bocznikowy).
Ja uważam że, jest kondensator rozruchowy W silniku komutatorowym- szeregowym? Większej bzdury nie słyszałem. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy.
Tak, przekaźniki instalacyjne Relpol z cewką DC mają wbudowaną diodę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Silniki komutatorowe szeregowe z elektromagnesami działają z AC, natomiast w mniejszym AGD np. w suszarkach są silniki komutatorowe z magnesami trwałymi, tam jest zastosowany mostek prostowniczy.
Są to silniki komutatorowe, szeregowe, uniwersalne (czyli mogą być zasilane zarówno prądem stałym jak i zmiennym).
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Pomijając moment obrotowy jestem ciekawy czemu ten falownik nie lubi szczotek Może dlatego, że brudas ? :D A teraz poczytaj trochę o zasadzie pracy silników komutatorowych np. szeregowych (najpopularniejsze w elektronarzędziach), to dowiesz się dlaczego bzdurą jest zasilanie takiego silnika poprzez falownik.
Kolega zamieni kolejność wyprowadzeń stojana to się będzie kręcił w lewo (zakładam że chodzi o silnik szeregowy) .
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
Rysunek przedstawia układ (ponoć standardowy) sterowania silnikiem uniwersalnym. Niestety jestem odcięty od biblioteki, w necie nic nie znalazłem na ten temat. Interesuje mnie opis i działanie tego sterowania. http://obrazki.elektroda.net/39_11540779... Bardziej szczegółowo to jest to silnik uniwersalny (komutatorowy) szeregowy prądu zmiennego.
Witam potrzebuję jakiegoś schematu sterowania silnikiem komutatorowym prądu zmiennego (szeregowy).Silnik posiada 6 wyprowadzeń 2 stojan 2 szczotki 2 prądnica tacho jest to silnik od pralki. Chciałbym aby silnik posiadał obroty prawo lewo + wirówka Proszę o pomoc w tej sprawie jak wykona taki układ sterowania silnikiem !
Witam No wlasnie wiem ze mamy troche wiecej niz 220V no nie mam pojecia jaki to silnik, powiem tylko ze ma jakies 8A, regulacja obrotow odbywa sie poprzez uklad elektroniczny - nie wiem jaki typ, i obrotow to to ma 20 tys obrotów_na_ minutę, dop. Quarz ]. To jednoznacznie wskazuje na komutatorowy silnik uniwersalny (szeregowy).
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Wygląda z informacji w podanych tytułach, że stojan zasilany jest z sieci 3x380V, wirnik trójfazowo przez dodatkowy transformator regulacyjny, w przeciwnym przypadku byłby to silnik komutatorowy trójfazowy szeregowy i miałby regulacje koroną szczotkotrzymaczy.
Ograniczenie przepływu tak samo ograniczy pobieraną moc. Skąd takie rewelacje? Jeśli ta pompka rzeczywiście posiada silnik synchroniczny, jak zapewnia producent, to przy wzroście obciążenia wzrasta kąt obciążenia, wzrasta moment obrotowy i prąd pobierany przez silnik Przekłada się to też na wzrost mocy czynnej pobieranej przez silnik (podobnie zresztą...
Jeśli chcesz rzetelnych porad na temat Twojgo obwodu elektrycznego, to koncentrując uwagę na tranzystorze (o symbolu?), bądź uprzejmy nie zasłaniać pozosałej części obwodu i podaj podstawowe informacje o silniku (np. komutatorowy z magnesami trwałymi, czy szeregowy, a może bezszczotkowy) i zasilaniu obwodu (np. zasilacz transformatorowy, przetwornica...
Czy to jest silnik indukcyjny ? Bo jeżeli tak to najprawdopodobniej masz uszkodzony kondensator rozruchowy (odczytaj jego warośc ile ma mikro) ! Ale jeżeli masz silnik komutatorowy (szeregowy) to raczej uszkodzony jest moduł sterujący pracą silnika !
Jak dasz autotransformator, to może być w przybliżeniu 2-krotnie mniejszy od transformatora. I tańszy. Za to tracisz separację galwaniczną od sieci 230 V. https://sklep.toroidy.pl/pl/p/ATSS2000-A... Sprawdź też, ile kosztuje silnik 8000 obr/min/230 V/1-1,5 kW do pracy ciągłej. Gdyby to był silnik szeregowy...
Ale po tym jak popracował około godzinę silnik jakoś dziwnie działa. Większość silników uniwersalnych szeregowych (komutatorowy jak go nazywasz) są przeznaczone do pracy dorywczej (kilka minut pracy na kilka godzin przerwy), jest to odpowiednio oznaczane (post wyżej). Nie spotkałem jeszcze silnika tego typu który by wytrzymał tak długi czas pracy....
Zgadam sie z Dan01 częstotliwością impulsów o znamionowym napieciu pracy silnika klatkowego daje się regulować jego obroty w pewnym zakresie(ale nie od 0>max),silniki komutatorowe szeregowe jest łatwiej regulować bo tylko napięciem.I ktoś powiedział 15000 obrotów miał rację,taki silnik bez obciążenia potrafi się rozerwać.
Żółty i niebieski do zasilania (at)(at)) VAC- będzie pracował jako typowy silnik komutatorowy szeregowy. Wyprowadzenie koloru czarnego, (pozostaw niepodłączone, zaizolowane) to druga końcówka stojana , używana przy elektronicznej wersji regulatora szybkości (pedału). Zielony - obudowa to oczywiście PE.
Kondensator nie jest tu powodem, że silnik nie działa. Zazwyczaj dołączaniu jest kondensator lub filtr PZ w celu eliminacji zakłóceń. Bywa, że go nie ma i silnik działa, bo silnik szeregowy komutatorowy nie potrzebuje kondensatora by działał. Jak masz miernik, to zmierz silnik czy ma przejście.
Dokładnie tak, częstotliwość napięcia zasilającego ma wpływ na prędkość wirowania, ale maszyn indukcyjnych i synchronicznych. Dla komutatorowego, szeregowego silnika (a taki jest w pilarce), nie ma to większego znaczenia.
Witam! Czy ktoś się orientuje jak dobiera się indukcyjność dławika przy regulacji fazowej, co by nie siał zakłuceń do sieci.Wspomnę że obciążeniem jest silnik komutatorowy-szeregowy o mocy 700W i posiada zamontowaną grzałkę 300W, jest to dmuchawa.Wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc!!!
Witam. W silniku szeregowym komutatorowym zmianę kierunku obrotów uzyskasz przez skrzyżowanie doprowadzeń szczotek. W silnikach z wałem symetrycznym (wystający na obie strony) najprostszym sposobem jest obrócenie silnika o 180° i wykorzystanie drugiej końcówki wału. Pzdr.
Nie wiem czy to się stosuje do komutatorowych, ale ogólnie, silniki szeregowe nie mogą pracować bez obciążenia ponieważ grozi im tzw "rozbieganie" i stąd to zjawisko: wyglądało tak, jakby silnik nie zamierzał przestać się rozkręcać
Trójfazowy z pewnością nie jest. Raczej typowy szeregowy, komutatorowy. Zmianę obrotów być może można dokonać wewnątrz silnika, ale w przypadku napędu tokarki może da się zamocować w przeciwnym kierunku (obrót o 180 st. ) i to rozwiązałoby problem.
silnik od pralki (komutatorowy ) ma ok 2000 W przy 20000 obr/min Bzdura do kwadratu. Standardowy silnik szeregowy stosowany w pralkach nie przekracza około 400W przy 13000-15000 obr/min.
To grzanie silnika to efekty prądów wirowych. Silniki z rdzeniami z blach stalowych nie nadają się do szybkich zmian prądu właśnie ze względu na powyższe efekty. Jednak ja pytałem o coś trochę innego. Przydał by się oscylogram ale PRĄDU obciążonego silnikiem regulatora. Natomiast gdy na wyjściu z regulatora znajdzie się jakiś element inercyjny (kondensator...
Ze wzgledu na wartość momentu obrotowego najlepszy byłby szeregowy silnik komutatorowy.
(at)Maniek124g O ile jest tam silnik uniwersalny, komutatorowy, to możesz zmodyfikować ta maszynę do zasilania 220 VAC, przez wstawienie szeregowo diody 25 A /630 V. W innym przypadku niestety transformator.
witam sprawdz jeszcze grzałke czy ma przebieg około 35om i koniecznie ten silnik czy jest to silnik szeregowy (komutatorowy ???
Silniki komutatorowe- szeregowe z racji swojej budowy są silnikami wysoko-obrotowymi. Jakie dokładnie obroty ma twój silnik, nie wiem, i jeżeli Ty też nie wiesz, tym bardziej nie powinieneś eksperymentować. Jeżeli chodzi o dopuszczalne obroty tarcz, to na każdej nowej tarczy powinno być napisane do jakich maksymalnych obrotów można ją stosować, i powinna...
W kwestii silników - większość silników w sprzęcie AGD (np. w odkurzaczach) i elektronarzędziach (np. wiertarkach) to tzw. silniki uniwersalne, są to szeregowe silniki komutatorowe, działają równie dobrze na prądzie zmiennym jak i stałym.
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
Przy wyłacznikach 15kV stosuje się silniki komutatorowe szeregowe do zbrojenia, czyli naciągania kilku mocnych sprężyn. Na kilku stacjach jest 230V~, a na innych 230= z akumulatorów. Te same silniki stosuje się i tu i tu. W czasie pracy pod obciążeniem nie słychać praktycznie różnicy w obrotach. Jednak są również silniki zoptymalizowane do pracy przy...
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
Jeśli uszczelniacze nie będą nosić widocznych śladów zużycia a olej będzie czysty to chyba nie ma ich co wymieniać. Wymienię zaworki bo one najbardziej decydują o pracy myjki. Oringi można zastąpić standardowymi więc w sumie nie powinno być strasznie drogo. Jak cała impreza (łącznie z myjką) zmieści się w 300 zł to chyba będzie nie najgorzej. 570 to...
W wersji z elektronika wirnik jest zasilany obniżonym napięciem ,kontrolowanym przez elektronike. Z zasady działania silnika szeregowego.
WITAM buduje podajnik ślimakowy i będzie potrzebna regulcja prędkości obrotowrj , chce zastosować silnik komutatorowy o mocy 2KW/230V szeregowy może ktoś posiada schemat prostego regulatora zaznaczam żę silnik będzie pracował cyklicznie co 20 sek na 10 sek
Tak apropo kolei linowych — czy ktoś się orientuje jaką konstrukcję miał napęd starej kolejki na Kasprowy Wierch? Pamiętam, że jak się wysiadło z wagonika na Myślenickich Turniach, to słychać było w tamtym budynku wyjący dźwięk. Myślałem wtedy że to wentylatory, ale teraz myślę, że to mogły być przetwornice wirujące systemu Ward-Leonarda. Alternatywnym...
Wrzuć jakieś zdjęcia. Może się coś wykombinuje. Jeżeli jest to jednofazowy silnik to jak mniemam szlag zaczął trafiać uzwojenie pomocnicze. W szeregowym silniku komutatorowym nie ma uzwojenia pomocniczego.
Silnik to już mam. Po pralce ardo. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat jego mocy. Może kolega będzie coś więcej wiedział. To typowy wysokoobrotowy, szeregowy, komutatorowy silnik. Zamieszczę jego zdjęcia. Szukam właśnie jakiegoś prostego sprawdzonego schematu regulatora który przy niższych obrotach silnika utrzymywałby wysoką moc. http://obrazki.elektroda.pl/9734990500_1...
Witam. Niestety nie.Pralki te mają silniki komutatorowe szeregowe i muszą mieć stabilizację obrotów w szczególności na praniu gdzie obroty muszą byc utrzymane 55obr/min bębna.Prz tych obrotach jest skuteczne pranie.Zasada ta zachowana jest we wszystkich pralkach automatycznych produkowanych na świecie.
Witam Wirnik takiego silnika jest łączony szeregowo z uzwojeniem stojana.
(at)BrucieK .....oraz dwie rzeczy - pierwsza- charakterystyka silnika komutatorowego szeregowego w zastosowaniach AGD - samoistny wzrost momentu obrotowego proporcjonalnie do obciązenia - rzecz bezcenna np w wiertarkach czy mlynkach do kawy, lub odkurzaczach ( tu również wysoka prędkość obrotowa). Druga - to łatwa i tania w wykonaniu elektronika do...
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
Witam. Schemat jest jak najbardziej błędny, (totalne zwarcie przez diody). Prawdopodobnie zasilany miał być tym układem silnik komutatorowy, szeregowy, prądu przemiennego. I schemat miał by wyglądać mniej więcej tak. http://obrazki.elektroda.pl/6623764400_1... Ps. Pomijam kwestie przewodów ochronnych.
Pierwsze : nikt z was nie zauważył że jest to szeregowy komutatorowy silnik pradu zmiennego ? Jeśli chcesz osiagnać cokolwiek z niego to szkoda czasu ( pradnica bocznikowa ) .. do tego obroty... I wzbudzenie ( obce albo magnetyzm szczatkowy ) Opcja dla twardziela : usunąć uzwojenia stojana do tego zeszliowac nadbiegunniki by weszly magnesy neodymowe...
Koszmarny ,,doktorat" się tu robi! Dyskusja Teoretyka z Laikiem. Po pierwsze zapytam dlaczego taki silnik - silnik w zasadzie stałomomentowy (BLDC), trudny w sterowaniu? Bo tani ze szrotu ? Dlaczego nie silnik komutatorowy szeregowy ( Przepraszam Marku :D ) mający o wiele lepsza charakterystykę; moment obrotowy wzrasta wraz z obciążeniem, np. duży ,,wycieraczkowiec"...
Jeśli moment obciążający go zmaleje, to obroty wzrosną Moim zdaniem obciążenie przy zatkanej rurze nie będzie mniejsze. Raczej wtedy jest największy moment oporowy(obciążeniowy). Silnik komutatorowy prądu przemiennego działa tak jak silnik szeregowy prądu stałego? Tzn., że ma ch. miękką?
Witam. Chyba wszystkie silniki komutatorowe zasilane z sieci 230v to silniki szeregowe. Jeżeli silnik ma małe obroty, pali się, iskrzy komutator, to prawie na 100% uszkodzony wirnik. W prosty sposób możemy sprawdzić taki silnik włączając go szeregowo z żarówką żarnikową do sieci 230V. Zakładając, że komutator i szczotki są dobre, ustawiając wirnik w...
Nie wiem jaki jest silnik w takiej pralce ale wydaje mi się że to silnik komutatorowy. Jeżeli tak to jest to silnik tzw. szeregowy czyli uzwojenie stojana łączy się szeregowo z obwodem wirnika i podaje napięcie 220V~. Tylko UWAGA !!! na luzie silnik ten może osiągać takie obroty że może dojść do jego uszkodzenia. Pozdro MAGIR
W twoim rysunku rzeczywiście robi się zwarcie. Zastosowano tu podwójny wyłącznik i hamowanie prądnicowe silnika w celu poprawy bezpieczeństwa. Położenie wyłącznikow - oba zwarte zestyki NO w obu wyłącznikach - silnik pracuje jako szeregowy komutatorowy. Po puszczeniu przyciskow wyłączniki stają sie NC dla silnika, a NO dla sieci i oba zwierają silnik...
Witam! Silniki indukcyjne 1-fazowe, o ile nie zostały specjalnie skonstruowane do pracy na niższych obrotach, będą zawsze pracowały na obrotach synchronicznych pomniejszonych o poślizg (kilkanaście %). Jest wyjście z sytuacji: zastosowanie silnika komutatorowego szeregowego, zasilanego poprzez regulator obrotów na triaku (lub tyrystorze) - rozwiązanie...
Witam. W sprzęcie AGD stosuje się następujące typy silników: 1. silnik indukcyjny z kondensatorową fazą rozruchową 2.silnik indukcyjny z pomocniczą fazą kondensatorową 3.silnik z fazą pomocniczą zwartą 4. szeregowy silnik komutatorowy 5. silnki komutatorowe prądu stałego wzbudzane magnesem trwałym. Informacje o budowie i zasadzie działania znajdziesz...
Witam. Poszukujesz schematu do silnika komutatorowego ale do jakiego, szeregowego czy bocznikowego bo to jest zasadnicza różnica.Silnik bocznikowy nie koniecznie musi mieć sprzężenie (prądowe lub napięciowe). Natomiast szeregowy musi mieć bo będzie się rozbiegał.Napisz dokładniej to coś poradzimy.
W pralce taki silnik ma siłę obrócić rzeczy razem z wodą a tu nawet nie potrafi obrócić się z paskiem. A wymontowałeś ten silnik z pralki która miała sprawny napęd jak rozumiem? Jeśli on jest w jakiś sposób uszkodzony to czy można zastosować taki silnik tylko sprawny czy lepiej inny? Do stacjonarnej szlifierki z ceramiczną tarczą radzę silnik indukcyjny...
Troszkę za mało danych o tym silniku .Żeby uzyskać zmianę kierunku obrotów musi nastąpić zmiana podłączenia kolejności wyprowadzeń , oczywiście w zależności od silnika uzwojenia stojana z wirnikiem łączone są szeregowo ( najczęściej ) lub równolegle ( rzadkie przypadki ). Jeśli drut w uzwojeniach stojana jest grubszy od drutu na wirniku to raczej jest...
Witam. Jest to silnik szeregowy komutatorowy i może mieć takie zastosowanie. Jedynym warunkiem jest zapewnienie dobrego chłodzenia. Tylko nie rozumiem, czy ma on pełnić rolę napędu wiertarki, czy jakąś inną. Pzdr. p.s. fafik 1988 -> w wiertarkach też jest stosowany ten typ silnika
Impedancja indukcyjna uzwojeń silnika szeregowego lub równoległego, komutatorowego ... Podłącz taki silnik (jest np. w wiertarce ręcznej) do wyprostowanego AC i zdziwisz się, że aż tak nie masz racji! Ergo sum ... zwrot źle użyty! Łacińskie słowo "Ergo" oznacza "zatem, więc", a "sum" to czasownik, znaczy "jestem".
Przy użyciu układu z tyrystorem mostek jest zbędny - przecież prąd ma wtedy jeden kierunek. Warto jednak dać diodę na zaciski silnika włączoną w kierunku zaporowym taką na kilka A i napięcie 600V. Zamyka ona drogę dla prądów indukowanych w silniku przy przerywaniu obwodu przez tyrystor i zapobiega utracie sterowności. Oczywiście mostek za tyrystorem...
Mała podpowiedz do tematu "liczba zacisków 4 " o ile to o tym silniku a nie znów ogólnie więc wchodzi możliwość zmiany kierunku. By powiedzieć dokładnie uzupełnij dane o silniku bądź daj linka. P.S nie będę taki i napisze :) zmiana kierunku obrotów -zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia rozruchowego. :) podpowiedz druga to układ U2008B jeśli to...
Można kupić regulator prędkości silnika jednofazowego, o płynnej regulacji. Do silnika indukcyjnego? Nie ma takich, które by poprawne działały, poza autotransformatorem. Czy taki suwak, jak jest w odkurzaczu do regulowania obrotów, nada się? Może jakieś inne sposoby? Nie, bo odkurzacze mają silnik komutatorowy, a to zupełnie inna zasada działania....
Witam takie silniki pracują w szeregu to znaczy ze cewki stojana są połączone szeregowo z wirnikiem połącz to i musi działać
Czyli podsumowując jest to silnik komutatorowo - szeregowy, łącząc w szereg uzwojenie wirnika i stajanu jestem w stanie go uruchomić lecz w momencie gdy silnik będzie bez obciążenia będzie ulegał rezbieganiu czyli prędkość obrotowa będzie rosła aż do momentu uszkodzenia silnika. Używając regulatora obrotów zmniejsza się wartość napięcia skutecznego...
silnik samowzbudny To silnik szeregowy prądu zmiennego. Przy prądzie stałym zadziała, ale nie zasilaj go (silnika) napięciem sieciowym wyprostowanym. Rezystancja uzwojeń stojana, i wirnika dla prądu stałego jest rzędu pojedyńczych omów. Co innego dla prądu zmiennego. Tu jest obciążenie indukcyjne, i impedancja zależy od częstotliwości sieci. Jeżeli...
szeregowy silnik komutatorowy silnik szeregowy komutatorowy silnik komutatorowy szeregowy
sterowanie rolet zewnętrznych oporność kondensator elektrolityczny czcionka chrome
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Renault Clio II 1.2 16V - Adaptacja wtryskiwaczy po wymianie Kierunek odkręcania śrub: standardy i wyjątki