Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę Witam. Mylisz się i to bardzo, jest to przewód nawojowy, emaliowany. Pozdrawiam.
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Mocą się różnią...
Witam - to jest silnik komutatorowy szeregowy ( wysokoobrotowy 13000 obr/min ) Można połączyć tak 2+3 mostkujemy , zasilanie pod 6 oraz 7 albo odwrotnie . Pin 4 oraz 5 prądniczka tachometryczny . Dodano po 38 https://obrazki.elektroda.pl/6950215400_...
Ok, dziękuję za odpowiedź. Obniżenie napięcia nie będzie problemem - planuję regulację PWM ;) Dzięki, M
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Z instrukcji obsługi wynika, że to jest regulator węglowy. Być może najprościej byłoby dodać regulowany ogranicznik wciśnięcia pedału. W moim Łuczniku 666 jest zwykły silnik uniwersalny szeregowy komutatorowy.
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
To jest silnik szeregowy, szczotki połączyć trzeba w szereg ze stojanem i zasilić przez regulator. Szacowny Kolego, problem tu widze i to poważny. To jest silnik komutatorowy szeregowy o dość znacznej mocy. Jego cechą charakterystyczną jest, jak każdego tego typu silnika dążenie do predkości obrotowej NIESKONCZONEJ (!) przy braku obciążenia mechanicznego....
Dla mnie to wszystko jest jasne - silnik uniwersalny to szeregowy silnik komutatorowy AC/DC i to powinno działać przy regulowanym napięciu stałym albo zmiennym bez dodatkowych elementów. A jak jest autotransformator, to ewentualny prostownik przed silnikiem to grosze i parę minut roboty.
A co powiesz o komutatorowym szeregowym silniku uniwersalnym?
Oczywiście że zadziała, bo to tzw. silnik szeregowy- komutatorowy. Temat wielokrotnie omawiany. Zwracam również uwagę na sposób wstawienia zdjęcia- zapoznaj się z ogłoszeniami w dziale!
Mniej więcej się zgadza, natomiast istnieją i są powszechne dla wiekszych mocy silniki komutatorowe szeregowo równoległe, gdzie podstawowe uzwojenie wzbudzenia zasilane jest napieciem o stałej wartości, a silnik posiada także dodatkowe uzwojenie stojana szeregowe z wirnikiem. To akurat służy do samoczynnego zwiekszania momentu obrotowego przy wzroście...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Tak, przekaźniki instalacyjne Relpol z cewką DC mają wbudowaną diodę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Silniki komutatorowe szeregowe z elektromagnesami działają z AC, natomiast w mniejszym AGD np. w suszarkach są silniki komutatorowe z magnesami trwałymi, tam jest zastosowany mostek prostowniczy.
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Witam Jest to silnik komutatorowy szeregowy. Podobne tematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Przedstawiony w temacie silnik f-my "GROSCHOPP", jest szeregowym silnikiem komutatorowym uniwersalnym. Oddzielne wyprowadzone szeregowe uzwojenia wzbudzenia, umożliwiają przełączenie i zmianę kierunku przepływu prądu, a więc umożliwiają zmianę kierunku obrotów. Napędy z rewersją obrotów nie są stosowane w AGD wymienionych w #2. Natomiast np. połączone...
Ja uważam że, jest kondensator rozruchowy W silniku komutatorowym- szeregowym? Większej bzdury nie słyszałem. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy.
chodzi o silnik komutatorowy Uściślij, silnik szeregowy czy z magnesami stałymi?
W silnikach komutatorowych wirnik łączysz szeregowo ze stojanem.
Pomyślałem jeszcze i wnioskuje: (tym razem postaram się krócej) 1. Czy jest to silnik komutatorowy szeregowy? 2. Czy mogę podać na stojan i szczotki prąd AC przepuszczony przez mostek prostowniczy?
Szpecem nie jestem, ale to bardziej mi pasuje do silnika komutatorowego szeregowego.
Są to silniki komutatorowe, szeregowe, uniwersalne (czyli mogą być zasilane zarówno prądem stałym jak i zmiennym).
Witam. U 2008 reguluje silniki komutatorowe,szeregowe. W przypadku silnika indukcyjnego nie ma możliwości regulacji w prosty sposób. Pzdr.
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Czy to jest silnik indukcyjny ? Bo jeżeli tak to najprawdopodobniej masz uszkodzony kondensator rozruchowy (odczytaj jego warośc ile ma mikro) ! Ale jeżeli masz silnik komutatorowy (szeregowy) to raczej uszkodzony jest moduł sterujący pracą silnika !
jeden i drugi jest silnikiem szeregowym. Różnice są w konstrukcji i co za tym idzie w ich możliwościach pracy. no właśnie w którym elemencie silnika tkwi ta różnica między szeregowym komutatorowym uniwersalnym a komutatorowym szeregowym ?
Żółty i niebieski do zasilania (at)(at)) VAC- będzie pracował jako typowy silnik komutatorowy szeregowy. Wyprowadzenie koloru czarnego, (pozostaw niepodłączone, zaizolowane) to druga końcówka stojana , używana przy elektronicznej wersji regulatora szybkości (pedału). Zielony - obudowa to oczywiście PE.
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Zgadam sie z Dan01 częstotliwością impulsów o znamionowym napieciu pracy silnika klatkowego daje się regulować jego obroty w pewnym zakresie(ale nie od 0>max),silniki komutatorowe szeregowe jest łatwiej regulować bo tylko napięciem.I ktoś powiedział 15000 obrotów miał rację,taki silnik bez obciążenia potrafi się rozerwać.
Witam! Czy ktoś się orientuje jak dobiera się indukcyjność dławika przy regulacji fazowej, co by nie siał zakłuceń do sieci.Wspomnę że obciążeniem jest silnik komutatorowy-szeregowy o mocy 700W i posiada zamontowaną grzałkę 300W, jest to dmuchawa.Wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc!!!
(at)BrucieK .....oraz dwie rzeczy - pierwsza- charakterystyka silnika komutatorowego szeregowego w zastosowaniach AGD - samoistny wzrost momentu obrotowego proporcjonalnie do obciązenia - rzecz bezcenna np w wiertarkach czy mlynkach do kawy, lub odkurzaczach ( tu również wysoka prędkość obrotowa). Druga - to łatwa i tania w wykonaniu elektronika do...
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
Przy wyłacznikach 15kV stosuje się silniki komutatorowe szeregowe do zbrojenia, czyli naciągania kilku mocnych sprężyn. Na kilku stacjach jest 230V~, a na innych 230= z akumulatorów. Te same silniki stosuje się i tu i tu. W czasie pracy pod obciążeniem nie słychać praktycznie różnicy w obrotach. Jednak są również silniki zoptymalizowane do pracy przy...
Witam. Niestety nie.Pralki te mają silniki komutatorowe szeregowe i muszą mieć stabilizację obrotów w szczególności na praniu gdzie obroty muszą byc utrzymane 55obr/min bębna.Prz tych obrotach jest skuteczne pranie.Zasada ta zachowana jest we wszystkich pralkach automatycznych produkowanych na świecie.
Silniki komutatorowe- szeregowe z racji swojej budowy są silnikami wysoko-obrotowymi. Jakie dokładnie obroty ma twój silnik, nie wiem, i jeżeli Ty też nie wiesz, tym bardziej nie powinieneś eksperymentować. Jeżeli chodzi o dopuszczalne obroty tarcz, to na każdej nowej tarczy powinno być napisane do jakich maksymalnych obrotów można ją stosować, i powinna...
Jak dasz autotransformator, to może być w przybliżeniu 2-krotnie mniejszy od transformatora. I tańszy. Za to tracisz separację galwaniczną od sieci 230 V. https://sklep.toroidy.pl/pl/p/ATSS2000-A... Sprawdź też, ile kosztuje silnik 8000 obr/min/230 V/1-1,5 kW do pracy ciągłej. Gdyby to był silnik szeregowy...
Witam. Schemat jest jak najbardziej błędny, (totalne zwarcie przez diody). Prawdopodobnie zasilany miał być tym układem silnik komutatorowy, szeregowy, prądu przemiennego. I schemat miał by wyglądać mniej więcej tak. http://obrazki.elektroda.pl/6623764400_1... Ps. Pomijam kwestie przewodów ochronnych.
Pomijając moment obrotowy jestem ciekawy czemu ten falownik nie lubi szczotek Może dlatego, że brudas ? :D A teraz poczytaj trochę o zasadzie pracy silników komutatorowych np. szeregowych (najpopularniejsze w elektronarzędziach), to dowiesz się dlaczego bzdurą jest zasilanie takiego silnika poprzez falownik.
Ograniczenie przepływu tak samo ograniczy pobieraną moc. Skąd takie rewelacje? Jeśli ta pompka rzeczywiście posiada silnik synchroniczny, jak zapewnia producent, to przy wzroście obciążenia wzrasta kąt obciążenia, wzrasta moment obrotowy i prąd pobierany przez silnik Przekłada się to też na wzrost mocy czynnej pobieranej przez silnik (podobnie zresztą...
Koszmarny ,,doktorat" się tu robi! Dyskusja Teoretyka z Laikiem. Po pierwsze zapytam dlaczego taki silnik - silnik w zasadzie stałomomentowy (BLDC), trudny w sterowaniu? Bo tani ze szrotu ? Dlaczego nie silnik komutatorowy szeregowy ( Przepraszam Marku :D ) mający o wiele lepsza charakterystykę; moment obrotowy wzrasta wraz z obciążeniem, np. duży ,,wycieraczkowiec"...
Jeżeli silnik ma 3 szczotki (lub wielokrotność) to będzie to silnik komutatorowy prądu przemiennego 3-fazowy (szeregowy lub bocznikowy).
Tak - ale szlifierka kątowa może pracować na stałym i zmiennym prądzie tak jak większość silników szeregowych komutatorowych. Wyjątkiem są silniki ze stojanem nie wykonanym z blach transformatorowych.
Ale po tym jak popracował około godzinę silnik jakoś dziwnie działa. Większość silników uniwersalnych szeregowych (komutatorowy jak go nazywasz) są przeznaczone do pracy dorywczej (kilka minut pracy na kilka godzin przerwy), jest to odpowiednio oznaczane (post wyżej). Nie spotkałem jeszcze silnika tego typu który by wytrzymał tak długi czas pracy....
witam sprawdz jeszcze grzałke czy ma przebieg około 35om i koniecznie ten silnik czy jest to silnik szeregowy (komutatorowy ???
Kondensator nie jest tu powodem, że silnik nie działa. Zazwyczaj dołączaniu jest kondensator lub filtr PZ w celu eliminacji zakłóceń. Bywa, że go nie ma i silnik działa, bo silnik szeregowy komutatorowy nie potrzebuje kondensatora by działał. Jak masz miernik, to zmierz silnik czy ma przejście.
Wygląda z informacji w podanych tytułach, że stojan zasilany jest z sieci 3x380V, wirnik trójfazowo przez dodatkowy transformator regulacyjny, w przeciwnym przypadku byłby to silnik komutatorowy trójfazowy szeregowy i miałby regulacje koroną szczotkotrzymaczy.
Witam! Silniki indukcyjne 1-fazowe, o ile nie zostały specjalnie skonstruowane do pracy na niższych obrotach, będą zawsze pracowały na obrotach synchronicznych pomniejszonych o poślizg (kilkanaście %). Jest wyjście z sytuacji: zastosowanie silnika komutatorowego szeregowego, zasilanego poprzez regulator obrotów na triaku (lub tyrystorze) - rozwiązanie...
W wiertarkach są silniki szeregowe. Silniki komutatorowe (w tym szeregowe) zwane są silnikami uniwersalnymi, co oznacza, że mogą być zasilane zarówno prądem przemiennym jak i stałym. Nie wiem jak w tym silniku rozwiązane jest sterowanie obrotami. Proponuję sprawdzić jaki prąd dociera do silnika: stały czy zmienny.
W pralce taki silnik ma siłę obrócić rzeczy razem z wodą a tu nawet nie potrafi obrócić się z paskiem. A wymontowałeś ten silnik z pralki która miała sprawny napęd jak rozumiem? Jeśli on jest w jakiś sposób uszkodzony to czy można zastosować taki silnik tylko sprawny czy lepiej inny? Do stacjonarnej szlifierki z ceramiczną tarczą radzę silnik indukcyjny...
Czyli podsumowując jest to silnik komutatorowo - szeregowy, łącząc w szereg uzwojenie wirnika i stajanu jestem w stanie go uruchomić lecz w momencie gdy silnik będzie bez obciążenia będzie ulegał rezbieganiu czyli prędkość obrotowa będzie rosła aż do momentu uszkodzenia silnika. Używając regulatora obrotów zmniejsza się wartość napięcia skutecznego...
Mała podpowiedz do tematu "liczba zacisków 4 " o ile to o tym silniku a nie znów ogólnie więc wchodzi możliwość zmiany kierunku. By powiedzieć dokładnie uzupełnij dane o silniku bądź daj linka. P.S nie będę taki i napisze :) zmiana kierunku obrotów -zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia rozruchowego. :) podpowiedz druga to układ U2008B jeśli to...
Silnik komutatorowy szeregowy, tzw uniwersalny (małej mocy) można zasilać również napięciem stałym. Zasilany napięciem stałym rozwija przy tym samym obciążeniu większą prędkość kątową niż przy zasilaniu napięciem przemiennym. Dalej pomocne charakterystyki takiego silnika przy zasilaniu napięciem stałym. 719915 719916 Zatem zastosowany silnik , z tą...
Jeśli chcesz rzetelnych porad na temat Twojgo obwodu elektrycznego, to koncentrując uwagę na tranzystorze (o symbolu?), bądź uprzejmy nie zasłaniać pozosałej części obwodu i podaj podstawowe informacje o silniku (np. komutatorowy z magnesami trwałymi, czy szeregowy, a może bezszczotkowy) i zasilaniu obwodu (np. zasilacz transformatorowy, przetwornica...
czy jeśli taki silnik od wiertarki takiej normalnie podłączanej pod gniazdko można zasilić prądem zmiennym takim np. z akumulatora samochodowego? W pytaniu chdziło Ci chyba o możliwość zasilania prądem stałym ( omyłkowo sformułowałeś w pytaniu- "prądem zmiennym - "z akumulatora samochodowego"). Silniki w/w wiertarek, to "silniki komutatorowe szeregowe...
Rysunek przedstawia układ (ponoć standardowy) sterowania silnikiem uniwersalnym. Niestety jestem odcięty od biblioteki, w necie nic nie znalazłem na ten temat. Interesuje mnie opis i działanie tego sterowania. http://obrazki.elektroda.net/39_11540779... Bardziej szczegółowo to jest to silnik uniwersalny (komutatorowy) szeregowy prądu zmiennego.
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Witam potrzebuje zbudować układ do regulacji obrotów silnika komutatorowego szeregowego z takich części jakie posiadam: Z0107 triak btb16-600bw triak przekaźniki Chciałbym mieć regulacje na potencjometrze ale nie wiem jak to wysterować, schemat zrobiony na podstawie sterownika od pralki: http://obrazki.elektroda.pl/3037829300_1... Oczywiście...
Już z samej definicji silnika uniwersalnego: "Silnik uniwersalny to komutatorowy silnik szeregowy, który może być zasilany zarówno napięciem stałym, jak i przemiennym" wynika, że pozostałe silniki komutatorowe nie mają tej właściwości. Autor tematu w pierwszym poście pisał o silniku komutatorowym prądu przemiennego, więc pisał o silniku, który nie jest...
Witam potrzebuję jakiegoś schematu sterowania silnikiem komutatorowym prądu zmiennego (szeregowy).Silnik posiada 6 wyprowadzeń 2 stojan 2 szczotki 2 prądnica tacho jest to silnik od pralki. Chciałbym aby silnik posiadał obroty prawo lewo + wirówka Proszę o pomoc w tej sprawie jak wykona taki układ sterowania silnikiem !
Przy użyciu układu z tyrystorem mostek jest zbędny - przecież prąd ma wtedy jeden kierunek. Warto jednak dać diodę na zaciski silnika włączoną w kierunku zaporowym taką na kilka A i napięcie 600V. Zamyka ona drogę dla prądów indukowanych w silniku przy przerywaniu obwodu przez tyrystor i zapobiega utracie sterowności. Oczywiście mostek za tyrystorem...
Łączyć możesz dowolnie a wyniki będą do tego adekwatne. Nie zdradzasz celu który chcesz uzyskać a oczekujesz potwierdzenia pomysłów. W końcu jak dotychczas traktujesz to urządzenie jako maszynę trójfazową . Nie wiemy co zrobisz z twornikiem ani z uzyskaną energią. Ambitne podejście do tematu. Falownik może przysporzyć kłopotów. Bo to mocy trochę trzeba,...
To grzanie silnika to efekty prądów wirowych. Silniki z rdzeniami z blach stalowych nie nadają się do szybkich zmian prądu właśnie ze względu na powyższe efekty. Jednak ja pytałem o coś trochę innego. Przydał by się oscylogram ale PRĄDU obciążonego silnikiem regulatora. Natomiast gdy na wyjściu z regulatora znajdzie się jakiś element inercyjny (kondensator...
Ze wzgledu na wartość momentu obrotowego najlepszy byłby szeregowy silnik komutatorowy.
W kwestii silników - większość silników w sprzęcie AGD (np. w odkurzaczach) i elektronarzędziach (np. wiertarkach) to tzw. silniki uniwersalne, są to szeregowe silniki komutatorowe, działają równie dobrze na prądzie zmiennym jak i stałym.
kabel z ... czymś w pralce. To coś to filtr PZ przeciwzakłóceniowy wymień go. W tej pralce wszystko przechodzi przez elektronikę, i zwarcie musiałoby ją zniszczyć, a więc zwarcie masz albo w PZ albo wywala różnicówka albo sam nie wiem... w tej pralce silnik jest komutatorowy szeregowy (!) a ze słabą izolacją (samoistną) w PA nie spotkałem się nigdy!...
Tak apropo kolei linowych — czy ktoś się orientuje jaką konstrukcję miał napęd starej kolejki na Kasprowy Wierch? Pamiętam, że jak się wysiadło z wagonika na Myślenickich Turniach, to słychać było w tamtym budynku wyjący dźwięk. Myślałem wtedy że to wentylatory, ale teraz myślę, że to mogły być przetwornice wirujące systemu Ward-Leonarda. Alternatywnym...
Z którego roku ten wózek? Silniki komutatorowe (szeregowe) czy asynchroniczne? Sądząc z opisu masz tam silniki szeregowe sterowane przez sterowniki Zapi B1 (trakcja) i H1 (hydraulika). Nie są to sterowniki tyrystorowe, tylko tranzystorowe (mosfet). 3 błyski led to VMN low/high czyli napięcie na złączu VMN (+ końcówek mocy) nie zawiera się w przedziale...
Witam. W silniku szeregowym komutatorowym zmianę kierunku obrotów uzyskasz przez skrzyżowanie doprowadzeń szczotek. W silnikach z wałem symetrycznym (wystający na obie strony) najprostszym sposobem jest obrócenie silnika o 180° i wykorzystanie drugiej końcówki wału. Pzdr.
Wystarczy tylko spojrzeć na jeden tam podany parametr: No Load Speed 3,600 rpm , by upewnić się, iż może to być tylko silnik uniwersalny (komutatorowy - szeregowy). Przy częstotliwości napięcia sieci 60 Hz to 3,600 rpm byłaby prędkością synchroniczną dla silnika indukcyjnego i o jednej parze biegunów, co jest absurdem by stosować taki silnik.
(at)Maniek124g O ile jest tam silnik uniwersalny, komutatorowy, to możesz zmodyfikować ta maszynę do zasilania 220 VAC, przez wstawienie szeregowo diody 25 A /630 V. W innym przypadku niestety transformator.
W wersji z elektronika wirnik jest zasilany obniżonym napięciem ,kontrolowanym przez elektronike. Z zasady działania silnika szeregowego.
silnik od pralki (komutatorowy ) ma ok 2000 W przy 20000 obr/min Bzdura do kwadratu. Standardowy silnik szeregowy stosowany w pralkach nie przekracza około 400W przy 13000-15000 obr/min.
Trójfazowy z pewnością nie jest. Raczej typowy szeregowy, komutatorowy. Zmianę obrotów być może można dokonać wewnątrz silnika, ale w przypadku napędu tokarki może da się zamocować w przeciwnym kierunku (obrót o 180 st. ) i to rozwiązałoby problem.
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj i...
Wrzuć jakieś zdjęcia. Może się coś wykombinuje. Jeżeli jest to jednofazowy silnik to jak mniemam szlag zaczął trafiać uzwojenie pomocnicze. W szeregowym silniku komutatorowym nie ma uzwojenia pomocniczego.
Witam Wirnik takiego silnika jest łączony szeregowo z uzwojeniem stojana.
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
W twoim rysunku rzeczywiście robi się zwarcie. Zastosowano tu podwójny wyłącznik i hamowanie prądnicowe silnika w celu poprawy bezpieczeństwa. Położenie wyłącznikow - oba zwarte zestyki NO w obu wyłącznikach - silnik pracuje jako szeregowy komutatorowy. Po puszczeniu przyciskow wyłączniki stają sie NC dla silnika, a NO dla sieci i oba zwierają silnik...
Kolega zamieni kolejność wyprowadzeń stojana to się będzie kręcił w lewo (zakładam że chodzi o silnik szeregowy) .
Jeśli uszczelniacze nie będą nosić widocznych śladów zużycia a olej będzie czysty to chyba nie ma ich co wymieniać. Wymienię zaworki bo one najbardziej decydują o pracy myjki. Oringi można zastąpić standardowymi więc w sumie nie powinno być strasznie drogo. Jak cała impreza (łącznie z myjką) zmieści się w 300 zł to chyba będzie nie najgorzej. 570 to...
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
WITAM buduje podajnik ślimakowy i będzie potrzebna regulcja prędkości obrotowrj , chce zastosować silnik komutatorowy o mocy 2KW/230V szeregowy może ktoś posiada schemat prostego regulatora zaznaczam żę silnik będzie pracował cyklicznie co 20 sek na 10 sek
... jak zamkniemy rurę ssacą do odkurzacza to nam wzrośnie moment oporowy i zmaleją obroty? Silnik odkurzacza - komutatorowy, szeregowy - ma stałą moc czyli iloczyn momentu i obrotów . Jeśli moment obciążający go zmaleje, to obroty wzrosną, i odwrotnie - moment wzrośnie, to obroty zmaleją. Taki silnik nie może pracować bez obciążenia, bo się "rozbiega"...
witam, Pierwsze moje skojarzenie: silniki krokowe. Zdecydowane złe skojarzenie. To nie ten rodzaj silników. Jedynym silnikiem prądu przemiennego jest silnik indukcyjny - klatkowy - głębokożłobkowy . Lub uniwersalny , czyli mogący pracować przy prądzie stałym i przemiennym , to silnik komutatorowy szeregowy . Należy tylko mieć na uwadze fakt, iż silnik...
Dokładnie tak, częstotliwość napięcia zasilającego ma wpływ na prędkość wirowania, ale maszyn indukcyjnych i synchronicznych. Dla komutatorowego, szeregowego silnika (a taki jest w pilarce), nie ma to większego znaczenia.
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
Witam. Jest to silnik szeregowy komutatorowy i może mieć takie zastosowanie. Jedynym warunkiem jest zapewnienie dobrego chłodzenia. Tylko nie rozumiem, czy ma on pełnić rolę napędu wiertarki, czy jakąś inną. Pzdr. p.s. fafik 1988 -> w wiertarkach też jest stosowany ten typ silnika
Pewnie jest zo zrealizowane za pomocą zwojów na silniku. 1100 to jeden zestaw zwojów a 650 to drugi , zmiana prawdopodobnie odbywa się na zwykłym przełączniku. Zrób parę fotek jak to w środku wygląda pod panelem kontrolnym. Jest to komutatorowy silnik szeregowy. Regulamin, punkt 12.
. Zasilając silnik szeregowy prądu zmiennego prądem stałym, powodujemy "podniesienie" jego charakterystyki mechanicznej n=f(M), a więc zwiększenie zarówno pobieranego prądu jak i prędkości obrotowej, szczególnie w zakresie mniejszych momentów obciążenia. Można się przed tym chronić, ale musi to zostać uwzględnione już na etapie konstruowania silnika....
Witam. Poszukujesz schematu do silnika komutatorowego ale do jakiego, szeregowego czy bocznikowego bo to jest zasadnicza różnica.Silnik bocznikowy nie koniecznie musi mieć sprzężenie (prądowe lub napięciowe). Natomiast szeregowy musi mieć bo będzie się rozbiegał.Napisz dokładniej to coś poradzimy.
Witam. W sprzęcie AGD stosuje się następujące typy silników: 1. silnik indukcyjny z kondensatorową fazą rozruchową 2.silnik indukcyjny z pomocniczą fazą kondensatorową 3.silnik z fazą pomocniczą zwartą 4. szeregowy silnik komutatorowy 5. silnki komutatorowe prądu stałego wzbudzane magnesem trwałym. Informacje o budowie i zasadzie działania znajdziesz...
Inna bajka, że nie wiem, czy jest w ogóle sens kupować kolejny, bo nawet na "pustym" silniku zauważyłem, że jak jeszcze startując przy minimalnym napięciu silnik się ledwo kręcił, to jednak jak lekko podkręciłem i złapał wyższe obroty, to później nawet skręcając do minimum już pozostawał na wysokich obrotach (nie wiem, czy ewentualnie obciążenie by...
szeregowy silnik komutatorowy silnik szeregowy komutatorowy silnik komutatorowy szeregowy schemat
formować bateri laptop jakiś włączyć zapłon esp8266 flashowanie
płyta indukcyjna amica spuchnięty przewód
Lokalizacja tachografu w Unimogu 3000 Jak podłączyć grzałkę 400V w instalacji trójfazowej?