Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
A zrobić sobie samemu i forsę oszczędzić :D .Konstrukcja naprawdę bardzo prosta. Ewentualnie pomogę, tu na Forum.
O jaki typ (typy) silnika ci chodzi. Czy o komutatorowe ?
W silnikach komutatorowych wirnik łączysz szeregowo ze stojanem.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Silnik jest komutatorowy więc to raczej wirnik jest powodem awarii ,po za tym on kosztuje 50-60 zł .
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Kupię maszyne do sprawdzania wirników komutatorowych Np. Wt-3. ( Zwarciwnica , magneśnica ).
Znam taka firmę w okolicach Bielska-Białej. Specjalizuja się w wirnikach komutatorowych. Jeśli cię to interesuje to poszukam konkretnych namiarów.
Kolego, zawsze blaszka będzie przyciągnięta, ale trzeba mierzyć na komutatorze wartość napięcia , zaindukowanego w tworniku, w poszczególnej sekcji, kumasz? Jannaszek, znowu piszesz bzdury - skoro nie znasz zasady działania tego urządzenia, to po co zabierasz głos? Jeśli blaszkę przyciąga cały czas, to jest źle. Blaszkę w tym układzie będzie przyciągać...
No tak, ale czym się różni sam wirnik. Jest inaczej nawinięty? Jak włożę do urządzenia wirnik nieprzeznaczony do pracy z elekroniką będzie źle chodził czy raczej na odwrót. Do tej pory myślałem że to są te same wirniki.
Wymiana wirnika pomogła. Temat zamykam.
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
O ile wiem, to nożyce do płotu mają silniki komutatorowe. W takim silniku wirnik jest zasilany ze stojana. Stojany bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu, częściej wirniki. W doborze przekroju(średnicy) drutu nie ma dowolności. Ktoś to obliczył i tak powinno się stosować,jak jest obliczone (i sprawdzone) przez producenta.
Inaczej w zabawce masz tylko uzwojenie wirnika w komutatorowym 1f stojan i wirnik ma uzwojenia i jedno z nich trzeba zamienić stronami.
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
Czy istnieje możliwość wyważenia wirnika silnika komutatorowego nie dysponując specjalistycznym urządzeniem? Mam na myśli, czy można skonstruować taki przyrząd?
Do sprawdzenia wirnika służy specjalne urządzenie którego ty nie będziesz miał. To urządzenie znajdziesz kolego w warsztacie gdzie naprawiają rozruszniki , koszt sprawdzenia niewielki.
Kolega zamieni kolejność wyprowadzeń stojana to się będzie kręcił w lewo (zakładam że chodzi o silnik szeregowy) .
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
nie jest to silnik komutatorowy ma wirnik i kupe uzwojeń stojana z którego bezpośrednio wychodzi piec kabli
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
Witam. Chciałbym zapytać o uzwojenie wirników komutatorowych. Jeżeli na tym samym wirniku zmniejsze liczbe zwoji i zastosuje grubszy drut, Co po tej zmianie nastąpi? Napewno wieksza moc? Obroty nie wiem? Jak po zmianie uzwojenia za chować te same obroty a uzuskać większą moc?
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Kolego ten elektromagnes to i owszem, ale chyba do badania wirników silników komutatorowych. Tutaj mamy przecież silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Pomierzyłem symetrię rezystancji poszczególnych uzwojeń. Wychodzi perfekcyjnie. Więcej nie jestem wstanie sprawdzić - nie mam i nie mogę pożyczyć takiego miernika.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
Oczywiście - zwarcie zwojowe uzwojeń wirnika (komutatorowego). Dziękuję za wychwycenie błędu, ale mogłeś sam poprawić i zarobić 2 pkt-y.
Zapamiętajcie sobie (k...a) raz na zawsze. Unideny 510/520 są niesamowicie wrażliwe na zakłócenia typu komutacyjnego pochądzące od wszystkiego co ma wirniki komutatorowe. Alternator nie ma takiego wirnika, bo tam szczątki mają stałe połączenie z wirnikiem.. W210, jak to w co drugim mesiu, wyje pompa wody koło akumulatora. Wynikiem czego między innymi...
Kupię maszyne do sprawdzania wirników komutatorowych Np. Wt-3. ( Zwarciwnica magneśnica ).
może napiszesz jaki to silnik w domowych warunkach możesz jedynie sprawdzić omomierzem ciągłość połączenia uzwojeń i to właściwie wszystko w zależności co to za silnik wypada sprawdzić stan izolacji uzwojenia oraz prąd silnika , są również przyrządy do pomiaru zwarć między zwojowych możesz wizualnie sprawdzić stan uzwojenia , w silnikach komutatorowych...
Zobacz sobie dowolny inny schemat połączeń w silniku komutatorowym jest tam tylko stojan wirnik wyłącznik połączone w szereg, jaki masz problem? Nie wiesz który kabelek do czego służy?
Częstotliwość przetwornicy zależy od od rozwiązań systemowych. Przekładnia szlifierki 1:2 wydaje się być nie realna w przypadku szlifierki do metalu. Chyba że jest to polerka. Jako ciekawostkę podaje fakt, że były produkowane inne urządzenia zasilane z takich przetwornic np. wiertarki o gabarytach i mocach obecnie produkowanych urządzeń z silnikiem...
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Jestem na etapie totalnej przebudowy bardzo starego migomatu. Typ chyba nie będzie ważny - sprzęt ma ponad 40 lat. Silnik podajnika - potężny - 150W. Coś takiego jak w linku: https://psauction.com/item/view/467196/g... Po załączeniu urządzenia zasilanie stojana jest obecne cały czas - ok. 25V natomiast obwód zasilania wirnika komutatorowego...
1.Jaka jest różnica w budowie silnika komutatorowego uniwersalnego a silnika szeregowego i z czego ta różnica wynika. Mógłbymi ktoś to wyjaśnić, bo myślałem że silnik komutatorowy uniwersalny jest jednocześnie szeregowym. 2.Jak wykonane są stojan i wirnik (lite czy blachowane) w silnikach komutatorowych prądu stałego, oraz w silnikach komutatorowych...
Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest przerwa a jak nie to jest dobry To się zgadza w przypadku wirników komutatorowych,natomiast jest odwrotnie w przypadku wirników klatkowych i wielkość tu niema znaczenia(wirniki klatkowe)każdy nim...
Mam do przezwajania miesięcznie około 10-15 wirników elektronarzędzi. Czekam na oferty.
silnik SZJe 44b A co on ma wspólnego z silnikiem komutatorowym i wirnikiem do niego? Admina forum przepraszam, że nie w temacie, ale nie wiem, gdzie się podpiąć Załóż sobie swój temat. większość zwojów jest nawinięta drutem 1,2 a część drutem 0,8 Albo jakiś śmieciarz to przezwajał tym co miał pod ręką, albo silnik jest dwoma drutami równolegle nawijany.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze, a...
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :wink: wszystko gra, ale mi chodzi o silniki komutatorowe :?:
W mojej okolicy jest co najmniej 2 firmy które przewijają silniki komutatorowe. Przewijałem podobnych gabarytów wirnik za 70zł.
W silnikach komutatorowych najczęściej "wysiadają" wirniki. Wtedy wystarczy wymiana i wszystko "gra". Czasem jednak zdarza się, że ulega awarii stojan- zwarcie zwojowe, objawy na ogół są podobne- mocne iskrzenie na szczotkach- sieje iskrami. Po wymianie wirnika i założeniu nowych szczotek ( koniecznie przy nowym wirniku), gdy nie ma nadmiernego iskrzenia(małe...
Jak chcą sprzedać to kłamią. Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie.
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Najpierw napisz jakiego typu masz silnik, a najlepiej załącz zdjęcia. Bo jeżeli masz niewielki silnik jednofazowy, to albo indukcyjny ale on nie ma uzwojeń wirnika jako takich, albo komutatorowy i nie wiem jak Ty w ogóle zamierzasz tam 3 fazy podłączyć.
Po zmianie R1 i z informacją że jest softstart już rozumiem jak to działa. Szeregowo z potencjometrem, za mostkiem, mamy układ który na początku ma dużą rezystancje zastępczą, określona przez R5. C5 ładuje się do napięcia określonego przez D6, dając stałe napięcie, dla układu opóźniającego R7C6, który po czasie wyzwala U2, co kończy czas softstartu,...
W silniku jest element z trzeba przewodami i metalowej puszce Raczej to filtr przeciwzakłoceniowy. Jego raczej nie zaczepiaj. Silniczek jest komutatorowy. Możliwe, że wirnik spalony :( .
Witam. Zamiana początków z kończmi uzwojenia faktycznie daje zmianę kierunku obrotów ale pod jednym warunkiem.że nie są przesunieęte zezwoje uzwojenia wirnika z strefy obojetnej.Jeżeli są przesunięte to przełączenie obrotów w druga stronę spowoduje złą pracę - iskrzenie pod szczotkami. Zmiane kierunku obrotów w silnikach komutatorowych tzw. uniwersalnych...
Podstawowa sprawa sam silnik komutatorowy i obrót wirnika o małe kąty ,to niewykonalne. Dwa powody bezwładność wirnika i obroty. Taki ruch mozesz otrzymać stosując silnik komutatorowy z odpowiednią przekładnią, silnik krokowy lub też silnik z odpowiednim mechanizmem korbowodowo-krzywkowym. Przykład na filmie. Dodatkowo masz realizację sterowania silnika...
Witam Proces nawijania automatycznego wirników silników komutatorowych był opisany w książce Maszyny elektryczne małej mocy(niestety autora nie pamiętam).Były tam pokazane maszyny firmy Micafil.Zakup takich maszyn jest opłacalny tylko w przypadku dużych serii tego samego typu wirnika-w przypadku przezwajania wirników różnych typów i małych ilości robi...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Cały czas dyskutujemy o przewinięciu stojana, a co z wirnikiem?
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
Tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Komutator_(... I z definicji: element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych A gdzie na pierścieniach ślizgowych masz przełączanie? No gdzie?
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
Napisał w #9 że oryginał na 12V jest niedostępny. Jeśli regulacja jest sprawna to chyba prościej regenerować oryginalny silnik na 12V niż kombinować z silnikiem na 24V. W tym roczniku to oczekiwać należy silnika komutatorowego więc pewno wirnik trzeba przewinąć.
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
A wyczyściłeś łożyska i oś przed smarowaniem? Jesteś pewien że to jest silnik komutatorowy ze zwojonym wirnikiem? Zwykle w takich wynalazkach są silniki indukcyjne ze zwartą fazą rozruchową. Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomaga to chyba ciekawość jest zaspokojona na tyle żeby wywalić to do śmieci bo można chałupę spalić.
Nikt nie wspomniał o żywotności silnika komutatorowego a w zasadzie samego wirnika, dużo gorsza od silnika indukcyjnego klatkowego gdzie praktycznie nie ma co się zepsuć. Po za kondensatorem w silniku 1fazowym
Szukam, może nietypowej rzeczy (do nietypowego urządzenia...), ale nie moge znalezźć od wielu lat po żadnych słowach kluczowych. Chodzi o pompe/silnik/urządzenie zasysajace powietrze z małego zbiorcznika gdzie jest filtr (praca sucha). Do tej pory uzywalem odkurzaczy, ale przy pracy ciągłej powiedzy 4-5h dziennie z małymi przerwami, odkurzacze padały...
Poszukuję zwarciownicy do sprawdzania wirników silników komutatorowych. http://obrazki.elektroda.net/53_12627341... http://obrazki.elektroda.net/11_12627341... http://obrazki.elektroda.net/52_12627341...
Panowie,czy orientuje się ktoś ile kosztuje silnik(komutatorowy)do tej pralki?Jest on po zalaniu i chyba nie opłaca się przewijać wirnika i stojana.
Trzeba BARDZO dokładnie doszlifować szczotki, ewentualnie przeszlifować wirnik.
trymer01, jesli bys przeczytal uwaznie to nie bylo by poplatania z pomieszaniem. :-) Jesli kiedykolwiek przewijales wirnik silnika komutatorowego to bys wiedzial ze latwiej i szybciej nawinac takie trafo niz wirnik. W kazdym badz razie mozna to recznie zrobic. Nie kazdy da rade i nie kazdemu chcialo by sie, ale mozna. :-)
Witam.Kolego z twojego opisu wynika że uszkodzony jest wirnik i należy go przezwojić.Przypuszczam że sam nic nie zrobisz bo nie masz wiedzy na temat silników,nazwałeś silnik komutatorowy silnikiem asynchronicznym.Tak więc najlepiej skorzystaj z usług zakładu elektromechanicznego.
Jeśli to nie jest silnik komutatorowy to konieczny jest przemiennik częstotliwości (falownik).
podaj napięcie na te przewody które idą na szczotki powinien ruszyć powodzenia ps. klatka to chyba wirnik:):):):)
Co robić z uszkodzonym wirnikiem od pilarki łańcuchowej B&Decker? Znaleźć dobry warsztat który przezwaja wirniki silników komutatorowych nie tak łatwo. Dokupić fabryczny też nie ma gdzie .Dobrać inny ( po podtoczeniu końcówek wałka)od np.jakiegoś odkurzacza nie można bo brak katalogów takich silników. Jak sobie radzicie ?? Podzielcie się doświadczeniami?
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Cześć . Jeżeli jest to silniczek komutatorowy, to obrót wirnika powoduje przerwanie obwodu, a tym samym wyłączenie tyrystora. Możesz silniczek zbocznikować (podłączyć równolegle do zacisków silniczka) kondensatorem o odpowiedniej pojemności . Spowoduje to podtrzymanie tyrystora w stanie przewodzenia. Pamiętaj o biegunowości i dopuszczalnym napięciu...
Witam. Czy ktoś mógłby polecić kogoś lub firmę, która podjęła by się wyważenia wirnika od wentylatora dmuchawy w samochodzie? Szukam kogoś kto zrobił by to dobrze.
silnik uniwersalny komutatorowy, o ile pamiętam, ma połączenie szeregowe uzwojeń stojana i wirnika. Są silniki szeregowe, równoległe, szeregowo-równoległe... W zależności od tego, co chce się uzyskać (wadą samego szeregowego jest rozbieganie się przy braku obciążenia). Żaden z nich nie jest indukcyjnym - indukcyjny to taki, w którym prąd w wirniku...
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
W takim silniku komutatorowym żeby zmienić kierunek obrotów, trzeba zmienić kierunek przepływu prądu w stojanie, albo w wirniku (ale nie jednocześnie bo nic to nie da).
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Tacho to które mam na 2 przewody z magnesem jako wirnik, silnik komutatorowy Ac, ale dalej nie wiem jak podłączyć te przewody od silnika i dlaczego 2 gubią się po drodze, akurat miernik spaliłem więc nie mam jak sprawdzić. To w końcu obojętnie jakie tacho z pralki zastosuje?
Witam takie silniki pracują w szeregu to znaczy ze cewki stojana są połączone szeregowo z wirnikiem połącz to i musi działać
W tym modelu nie ma kondensatora , w ogule silnik komutatorowy nie ma kondensatora . Możliwe sš 4 przyczyny , szczotki , wirnik , triak silnika lub cały moduł .
Witam Najpierw ustal jaki masz silnik w swojej pralce,jest on zamocowany do zbiornika,na dole.Jeśli jest klatkowy,a więc z kondensatorem,to wirnik nie będzie uzwojony,a jeśli jest komutatorowy,a więc ze szczotkami,wirnik będzie uzwojony drutem miedzianym przeważnie kolor ciemnobrązowy-szczotki są po drugiej stronie silnika patrząc od strony paska napędowego.Pozdrawiam
Do moderatora to jest forum Techniczne proszę czytać ze zrozumieniem , Julita wyraźnie napisała o trzecim stopie na tylnej szybie. Skąd te zegary? Dodano po 12 Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych (silników prądu stałego i generatorów prądu stałego zwanych także prądnicami).
Witajcie, Każdy silnik komutatorowy z dwoma uzwojeniami, tzn wirnika i stojana będzie pracował zarówno przy stałym jak i zmiennym prądzie
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
W zabytkowej 50-letniej maszynce fryzjerskiej (kolekcjonuję) zniszczył się wentylator bakelitowy osadzony na osi wirnika - silnik komutatorowy 220 V . Zdobyłem taki sam silnik tylko na 110 V . Wirnik wymiarowo jest taki sam jak w tym na 220V. I tutaj mam pytanie do forumowiczów z większa wiedzą . Czy gdy zamontuję wirnik od silnika 110 V do silnika...
Ta pralka ma włoski silnik komutatorowy. Uszkodzenie uzwojenia wirnika objawiło się brakiem mocy tzn beben z praniem nie mógł się obrócić. Po przezwojeniu wirnika okazało się, że silnik jest aż "za mocny" tzn wchodzi od razu na wysokie obroty powodując wylewnie wody z pralki, również poprzez wąż odpływowy oraz "rzucanie" pralką. Co jest tego przyczyną...
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Wirnika pewnie nie kupisz cały silnik z 250zł, kosiarki komutatorowe nie nadają się do niczego te tanie.
Silnik komutowany Ale czy na pewno .... Gdzie tam komutatorowy... To silnik z magnesem stałym jako wirnik. Tam cewki w środku są umieszczone. Nie w wirniku oczywiście.
Szczerze, może ten sposób usunie rowki po szczotkach, ale nie nada osiowości komutatorowi. Jak wirnik dostanie obrotów to będzie iskrzył i zajedzie szczotki bardzo szybko. No chyba że będzie osiowy, ale kiedy szczotki robią żłobek, to różnie z tym bywa. Co do szlifierki to z chęcią bym spróbował, ale nadal Kolega nie zdradził jak to robi ;)
Każdy wirnik maszyny komutatorowej MUSI być docierany, i powinien popracować min 0,5 godz na obniżonym napięciu .Powinny być pomierzone podstawowe parametry jego pracy :prąd, temperatura łożyskowania i temperatura uzwojeń szczególnie przy wymianach serwisowych czy gwarancyjnych.
Witam wydaje mi się że ta część wirnika stanowi całość jednolitą a nie jest tuleją może uda się to ustalić pod dużym powiększeniem ! czy usterka wypalenia jednego złącza przy komutatorze jest możliwa do naprawy? tak . Z nie ostrego zdjęcia nie widzę wypalenia tylko jakby już ktoś sztukował to połączenie. Jeżeli przy dużym powiększeniu uda się delikatnie...
Mam silnik komutatorowy z pralki Amica. Jak mogę go podłączyć aby chodził, jakie napięcie na wirnik i na stojan. I jeszcze jak zmieniać obroty lewo prawo?
sprawdzić wirnik komutatorowy wirnik komutatorowy magnes wirnik komutatorowy zwarcie
ursus podnośnik regulacja podnoszenia deska rozdzielcza laguna uszkodzone gniazdo zasilania
hoverboard żyroskop hoverboard żyroskop
Ustawienie pompy wtryskowej Bosch VP30 Ford Focus MK1 1.8 TDDI 90KM – blokady, adaptacja, objawy błędów RCF ART 415A no audio, IRS20955S pin 14 only 3V, pin 10 -70V, +12V VCC rail fault