Problem był bardzo mały wystarczyło założyć kondensator na cewkę i po problemie
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Przecież z tego co wiem to na płytce w zależności od tego jak jest oczywiście szablon rozrysowany, można sobie cały układ zmniejszyć do odpowiadającej wielkości oczywiście z głową tak by wszystko się na niej zmieściło. Milcząco założyłem że posłuchasz rad dwóch już Forumowiczów, i zastosujesz dobre kondensatory, tj foliowe. A one przy pojemności 10µF...
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
problem rozwiązany. Żle zmasowany kondensator zespołu cewki zapłonowej.
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
Przez kondensator jest masa podawana do cewki.
Kondensator ma wartość 680 pF. Jest podłączony równolegle do cewki, która znajduje się na drugiej stronie płytki. Tworzą razem obwód rezonansowy na 125 kHz.
Ale jest masa jak w załączonym schemacie. Nie rozumiesz. To nie jest masa. Tam jest zasilanie cewek (polaczenie wewnetrzne) i kondensator przeciwzakloceniowy rownolegle do zasilania. (at)Pawel wawa , On laczyl to bezposrednio da masy. w momencie podpięcia tej masy z cewki do masy silnika, czy to z kondensatorem, czy bez niego Pozdrawiam,
Zwróć uwagę na elementy zaznaczone ramką na zdjęciu poniżej. Są one połączone szeregowo ze sobą i ścieżką anteny. Na wcześniejszym schemacie, nie ma tak połączonych elementów. Moim zdaniem jest to kondensator i dławik połączone w szereg z obwodem anteny, jak na wklejonym na zdjęciu schemacie. Dławik (cewka) ma za zadanie zwiększyć indukcyjność całego...
Zamówiłem już diody i kondensatory. Jeśli dobrze zrozumiałem to diody mam podłączyć do uzwojenia akumulacyjnego cewki zapłonowej w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/5607394700_1... Chciałbym też zmienić transformatory WN, gdyż jeden z nich działa "średnio". Mogę użyć trafa WN od skutera np.[url=http://motocyk.pl/pl/p/SKUTERY-P...
Dołącz kondensator przeciwzakłóceniowy do "plusa" cewek zapłonowych i masy.
Zastanawiam się czy jeżeli poprzedni właściciel założył świece bez oporników przeciwzakłóceniowych to mogą cewki tak siać ? Dziś zdjąłem kondensator przeciwzakłóceniowy to BSI zdechło od razu. Narastanie cykania idzie idealnie w parze z wielkością prądu na cewki. Na gazie choroba się powiększa. Muszę sprawdzić jakie mam założone świece. I podmienić...
Witam, Zgodnie z instrukcją viper555 (dziękuję) sprawdziłem zapłon. Na pinie 3 cewki zapłonowej jest 12V. Żarówka podłączona zgodnie z instrukcją miga. Czy to oznacza na 100% uszkodzenie cewki zapłonowej ? Czy mogę sprawdzić czy uzwojenia są uszkodzone (jakie są zakresy rezystancji uzwojeń w sprawnej cewce) ? Czytałem też że w przypadku uszkodzenia...
Czy właściciel tematu mógłby napisać jak uporał się z usterką i co było przyczyną? Mam taką samą usterkę. Wymieniono 2 razy cewkę i za każdym razem po chwili padła. Jedna cewka jest jakby podtopiona i pęknięta. Wytopiony był też czujnik położenia wału. Silnik nie osiąga zbyt wysokiej temperatury, wentylator chodzi ok. Te dwie nowe cewki padły w sumie...
wykręciłem tą cewkę jest ona firmy elektrofill rok produkcji 2000 :D. Zauważyłem na prawej szpilce kondensator 2,2 uF. Elektrofill hmnnn jakiś wynalazek do tego z kondensatorem po bokach?? Dla pewności mówimy o silniku na jednopunktowym wtryskiwaczu Boscha Ma3.1 ?? Oryginalnie ma tam być cewka zapłonowa z sygnaturą Boscha nie pamiętam już dokładnie...
Witam, Mam sinik 1.8 16V D9 (6FZ), sterowanie Sagem, 2001r. Mam instalację gazową. Po tym jak spaliły mi się dwie cewki, myślałem że to jest przypadek. W okazyjnej cenie kupiłem kolejne dwie, w tym jedną jako zapas woziłem w bagażniku. Dwa tygodnie temu, po tygodniu postoju na parkingu samochód nie odpalił. Silnik kręci, chwilami tak jakby chciał odpalić,...
Jeszcze raz pomierz napięcie między cewką a masą lub jeżeli masz wyprowadzone dwa przewody od cewki zasilającej to między nimi. Nie muszę przypominać o ustawieniu multimetru na prąd zmienny Pod czas kręcenia rozrusznika powinno być napięcie min. 50V~ Często przyczyną wskazań 1V jest pomiar z ustawionym właśnie multimetrem na prąd stały. Jeżeli definitywnie...
Odłączenie instalacji nic nie dało, ale zauważyłem że w tym aucie nie było kondensatora przeciwzakłóceniowego na cewce wn (wygląda że fabrycznie, bo we wtyczce 4 pinowej pinu 4 tego obok plusa w ogóle nie było). Znalazłem kondensator z peugeota 1.4 - tego z wspólną cewką zakładaną na świece, podłączyłem między +12 na cewkę a masą i wydaje się że to...
Charakter usterki wskazuje raczej na problemy z wiazka badz komputerem. Pamietam jednak, ze kiedys widzialem taka note producenta w sprawie usterki - w niektorych pojazdach z wczesnych serii - zastosowano wiazke bez kondensatora tlumiacego zaklocenia na zasilaniu cewki zaplonowej. Moglo to czasem powodowac defekty wtryskiwaczy, tak jak u kolegi jarek555m....
na dwoch grubszych przewodach jest napiecie 13,5v na jednym masa i jeden do kondensatora, wiec chyba prawidłowo...
Brązowe to przekaźnik podwójny. Czarne to kondensator przy cewce zapłonowej. Zrób zdjęcie całości co masz pod maską i jedź do gazownika. Bo sam nic nie zrobisz.
Nic się nie instaluje, czasami był dopinany kondensator do 4 wolnego pina cewki. Apropo-sprawdza się stan delongatorów, i trzeba sprawdzić czas ładowania obwodu magnetycznego cewki
jak juz znajdziesz e.... to doluz jeszcze kondensator z serwisiku ok. 15zlotych chyba nie majatek a duza zaoszczedzi na pin 4 zlacza cewki i do masy nara
Może immo masz wywalone, i tylko komputer zgłasza błąd. Na pinie 4 ma być masa na cewke przez kondensator który jest przy cewce. Na pinie 3 ma być +12V na zapłonie. Piny 1 i 2 są połączone komputerem.
Ja stawiałbym na zakłócenia z alternatora, z czymś takim się spotkałem. Choć nie wyklucza to zakłóceń z cewki, kondensator zaś winien iść do kabla od centralki gazu, ale tylko "fachowy" , czyli przeciwzakłóceniowy.
Może pomoże..... Warto dolożyć kondensator na zasilanie cewek zaplonowych, np taki przykręcany z kabelkiem do alternatorów starszego typu np.Bosch. Czasami zaklucenia z cewek potrafią skutecznie oglupić resztę elektroniki.Nie zaszkodzi, a co najwyżej pomoże :-)
No to już exstrim sytuacja. Ja przypuszczam że najprawdopodobniej był nie kontakt na tej złączce z grubymi kablami od wtrysków za filtrem powietrza, bo tylko tam idzie duży prąd i dosyć spore napięcie i w razie przerwy kondensator zamiast wyładować się na cewce wtrysku wyładowuje się w puszce, na płycie. Taka jest moja teoria.
Sęk w tym że listwę pomieniałem.Fakt,te cewki sagema są dziwne,ale na drugiej jest problem identyczny.Na schemacie jest ujety kondensator blokujący zasilanie listwy,w tym modelu go nie ma.Niestety,dołożenie kondensatora nie poprawiło sytuacji.
Witaj, owszem.. Na chwilę obecną uporałem się z problemem.. W zasadzie doszedł mój elektronik. Problem opierał się głównie na zespole cewek zapłonowych. Otóż po wyjęciu okazało się, że były niedokręcone świece a prócz tego emitowała straszne pole magnetyczne czego następstwem były wariacje komputera. Zamontował mi kondensator wyjęty z alternatora i...
Witam, zmieniłem liczniki z takich z zegarem analogowym na takie z obrotomierzem, miałem nadzieję że będzie tak jak w Golfie MK2, czyli wystarczy przepiąć wtyczki i wszystko będzie działać. Niestety obrotomierz nie działał, więc pościągałem parę schematów obczytałem fora i dowiedziałem się że drugi (od lewej) wtyk 7-mio pinowy doprowadza sygnał dla...
cewka peugeot cewka szereg kondensator płyta kondensator cewka
kodowanie radio diagnostyka programy mazda zapach suszarki
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Peugeot 3008 Engine Fault – przyczyny, typowe błędy, AdBlue, DPF, PureTech, BlueHDi Czas montażu elementów z masą Victor Reinz