A czy nie prościej by było zmienić 1 element (opornik lub kondensator) w obrotomierzu?
To nie tak jak pisał korrus666. Dlatego że oparto się na f pomiarowej 100 Hz. W fiacie 125 przypada 1 impuls/2obroty, w maluchu a w maluchu 1 imp./1 obr, w Tico 1,5 imp./2obr, czyli 3 imp./4 obr. Jest tak dlatego że na 1 pełny cykl (4 suwy) przypadają 2 obroty. W tej chwili masz ustawione na 4 cylindry, więc zaniża Ci obroty o 25% dlaczego akurat tyle....
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
Przerobić można usuwając diodę zennera, zmieniając niektóre rezystorów o polewę mniejsze i zwiększając wartość kondensatora.
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
U mnie ten opornik ma 350Ω 0,5W Dla potwierdzenia to ten co łączy sie z plusem miernika i z kondensatorem 47u /16V. Jak byś coś jeszcze potrzebował to pytaj.
1 kondensator foliowy 15nF/400V 2 kondensator foliowy 100nF/100V 3 kondensator elektrolityczny 47µF/16V
Jak podłączysz tak jak w viperze, to pokarze dwa razy mniej obrotów. Tyle wiem na pewno, bo usiłowałem. pozdro
załatw sobie obrotomierz z poloneza, tylko wymieniasz pojemność kondensatora C4
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Ja bym ci proponował w wiatraczku dwa razy po 100nf -220nf. Przylutuj do plusa i minusa a drugie końce kondensatorów do metalowej obudowy silniczka.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Kondensator ceramiczny
Dałem po kolei mostek gretza kondensator 470µF, stabilizator napięcia i znowu kondensator
Ważne jest napięcie i pojemność kondensatora. Technologia trochę poszła do przodu i wymiary mogą być inne. Czasem ważna jest też technologia wykonania kondensatora.
jaka pojemnosc tego kondensatora???
Witam. U mnie również pojawił się problem z podwajaniem obrotów w GPZ 500S. Czy rzeczywiście należy wymienić te kondensatory? Czy to, jak widać z postów jest wadą tego modelu? Czy ktoś wie jakie to są wartości tych kondensatorów?
Witam czy ktoś podjąłby się naprawy licznika od Zetora? .. nie pokazuje obrotów i nie wyświetla motogodzin Jest nie co inny niż ten ze zdjęcia z przyciskami po bokach ..proszę o kontakt
Kondensator filtrujący.
A obrotek weźmie jakieś 500mW czyli 0.5W w "szczycie" więc naprawdę nie ma z czym przesadzać... Mostek "Graetz'a" (lub nawet tylko jedna dioda prostownicza na 1A) + LM7805 + kondensator 2200uF-4700uF/16V i po problemie...
To moze inaczej. Gdy podlacze zasilanie do obrotomierza, sprawny obrotomiedz powinien wskoczyc na maxa od razu, tutaj sie tak niedzieje. Dzieje sie tak dopiero gdy zlacze styki kondensatora :/
Temat zamykam, mimo że padły by jakieś porady-autor tematu i tak ich nie zrozumie.
Spróbuj tak: http://obrazki.elektroda.pl/3615933500_1... Ew. daj większy rezystor pod kondensatorem.
Podepnij obrotomierz przez kondensator 0,22uF\630 V
Tak ale w polonezie sa 4 cylindry a w maluchu 2... Dlatego trzeba wymienic ktorych kondensator.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Końcówki mostka oznaczone "ac" jedna na cewkę druga na masę. + i - do kondensatora i dalej do obrotomierza, nie pomyl biegunowości, pal licho jak spalisz obrotomierz ale kondensatorem po oczach dostać to nic fajnego.
Sytuacja teraz wyglada tak, przelutowałem ten kondensator, obrotomierz działa, a też sam sie pokapowałem gdzie co i jak podłączyć. ale jest jeden problem mianowicie na pełnych obrotach pokazuje niecałe 7 tys obr/min. A silnik napewno wkręca się na wieksze. Coprawda ja mam instalacje 6V, a obrotek potrzebuje 12V?? może to jest powodem? Toleto będe bardzo...
Witam chciałem w swoim motorze(WSK175) zastosować obrotościomierz z FIATA 126p.Tylko mam problem instalacja jest 6V a zegar 12V i wynik przez niego wskazywany jest 2x mniejszy. I chciałem się zapytać czy jest jakaś możliwość skorygowania tych wyników. Na jednym z forum ktoś pisał że wystarczy dolutować jakiś kondensator. Obrotomierz taki jak na zdjęciu...
Nie uda się zrobić stabilizatora z instalacji samochodu na 12V . W najlepszym razie dla stabilizatora LDO różnica napięć na wejściu i wyjściu stabilizatora powinna wynosić ponad 1V . W maluchu czasami może tej różnicy zabraknąć. Można spróbować innej sztuczki: między zacisk + i masę obrotomierza podłączyć kondensator elektrolityczny 470uF/25V i między...
Tak, sterowanie z włącznika jest masą. Co do spadków, myślałem o tym, ale to nie załączały by się wtedy też przy innych spadkach napięcia? Np włączenia ogrzewania czy klimy? Bo widać wtedy nawet jak podświetlenie zegarów na chwilę przygasa. Ale trop jest. Sprawdzę w weekend te kondensatory w obrotomierzu!
oto co trzeba zrobić żeby działało na 6V połączyć to co jest narysowane czerwonymi kreskami i odciąć to co na zielono. kondensator 100nF
jestem poczotkujacy i chcem to umiec jak zrobic np zkad mam skombinowac płytkei te kondesatorki i inne badziewia torszke sie zanmna elektronice np robiłem instalacje w jawce i jak wyglada kondesator moze jakos fotke Jesteś pewien, że piszesz po polsku?
wlutowałem 2x4,7n i obrotomierz zaczął pokazywać w końcu coś, ale obroty są zbyt duże, na niskich jest ok, ale im wyższe obroty tym za dużo pokazuje, przy 5 tysiacach wg starego obrotomierza pokazuje 7000, chyba będe musiał coś jeszcze z tymi kondensatorami pokombinować.
Prostokąt. Rozbierz licznik zobacz czy są w obwodzie obrotomierza kondensatory. Jeśli tak to wymień je na początek. Przelutować całą okolicę też nie zaszkodzi.
mam ten sam obrotomierz w maluchu dołozyłem kondensator i pokazuje dobrze poprostu komfort jazdy
Po co chcesz dzielnik częstotliwości? Czyżby Ci nie pasował zakres (np. chcesz użyć obrotomierza, który pracował z silnikiem 1 cylindrowym do 4-cylindrowego?) - to prościej jest zmienić 1 kondensator w samym obrotomierzu.
Trzeba poeksperymentować, tak dobrać elementy żeby nie wpływały na pracę cewek wysokiego. Do przewodu podającego impuls masy na cewkę podłącz kondensator 10n. Tak samo do wszystkich czterech. Drugi koniec połącz ze sobą. Ze 100k rezystor do masy i masz sygnał na obrotomierz. Kondensatory możesz zwiększać do 100n jakby nie działał. Tylko użyj jakiś poliestrowych...
Witam. Moja sytuacja wyglada nastepujaco: Mialem objawy w/w i wymienilem kondensator. Z obrotomierzem jest o tyle lepiej, ze podczas dluzszej jazdy zaczyna normalnie dzialac ( wczesniej sie zamykal ). Warto probowac wkladac mniejszy kondensator? Moze ktos ma jakis inny pomysl, oprocz wymiany na inny, aby obrotek zaczal dzialac?
zakładałem do uno1.0 ale wydajemi się, że nie ma dużych różnic. podłączyłem minus na mase plus za bezpiecznik któy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki i sygnałowy do jednego przewodu dochodzącego do cewki zapłonowej. idą tam 4 kable nn a trzeba się wpiąć w 2 tylko problem jak znajdziesz z której strony. jak pomylisz to nic nie powinno się stać...
Witam w Nowym Roku 2025. Pozdrawiam wszystkich. Temat rozwiązany w 50%. Dalej będę sam próbował wyliczyć wartości kondensatorów i rezystorów. Dzięki za pomoc. Zenon.
o oznaczeniu : 1,5MKT .1M 100V 1,5MKT .1K 100V dodam ze kondensatory pracuja w ukladzie wejściowym filtrujacym impulsy dochodzace do obrotomierza http://213.77.145.223/fiatuno/pic/tacho/...
jeżeli silnik posiada moduł zapłonowy i kontraktron jako czujnik kontowy to nie powinno być żadnych zakłuceń. Tym bardziej że obrotomierz podłączony jest po stronie czynnej cewki. Cieżka sprawa. A gdyby wpiąć jakiś kondensator między masę a przewód "+" obrotomierza? Czy to może pomóc? Jeśli tak, to jaki kondensatorek dać?
Nie. Jeden ma napisane 1uC Kc, a drugi z innego obrotomierza (ten sam, C6) ma W1.J63 i na boku MKT JN 687. Różnica polega pewnie tylko na typie kondensatora. Update 19:45... dolutowałem do docelowego obrotomierza oba kondensatory (podwoiłem C5 i C6) - pokazuje hm... za mało. Na wolnych obrotach ok. 700-750 i im wyżej tym bardziej się rozjeżdża...
Witam, Widzę że słabo się orientujesz w elektronice :D Litera "J" lub "K" jak w moim przypadku to jest tolerancja i to nie ma żadnej różnicy w tym przypadku. Idź do sklepu i kup kondensator 100n 100v Pozdr
fiat uno 1.0 ie (mono wtrysk) rok 96. W desce rozdzielczej był już kabel (impulsy) do obrotka, ale nie wiem skąd on idzie. Chwytając go jedną ręką, a druga do masy, czuć dosyć duże napięcie zmienne. Skąd się tam bierze? Może jakiś filtr czy coś. Może jakiś kondensator ?
No nie wiem czy to będzie ten kondek, ale spróbuje jeszcze do tego drugiego. Mi się wydaje że będzie to kondensator nr1 (47uF 25V). Od niego idzie kabel od masy. Nie będę tak do skutku przylutowywał kondensatorów gdzie bądź...
Nie wiem czy mam racje ale w tym obrotomierzu wystarczyłoby zmienić kondensator przy wejściu impulsów tak jak w obrotomierz od poloneza (na złomowisku kilka zł wiec może kup taki zamiast robić nowy) P.S. Z kąt te 500Hz?? co to za autko.
Poniżej zera. Chyba że interesują cię wartości ma wyłączonym zapłonie. Bo jeżeli masz stała odchyłkę to wskazówką różna to kondensator na dzielniku.
zamiast 22k przed kondensatorem. A co z 22k przed diodą zenera i co z kondensatorem?
piotrek1994 tak masz racje ale jak wymieni cewke na 12v to musiałby wymienić akumulator, przerywacz, mostek, żarówki itp i napewno niewyniosło by go to 24zł tylko 224zł. Ja proponuje przetwornice alebo obrotek zrobic z obrotomierza z Fiata 125 tam wystarczy wymienic kondensator i juz jest pod 6v. Dodano po 3 tu jest to opisane tylko że do rometa http://www.romet50-t-1.oz.pl/
Ja tam widzę spuchnięty kondensator.(47 mikro,16V)
Może być, zobacz czy nie spuchły?
Wynika z tego , że w.cz. dostaje sie do elektroniki pojazdu. Zablokuj wysoką czestotliwość przez dodanie kondensatorów w zasilanie modułów i wpięcie w szereg zasilania radia CB indukcyjności około 10mH. Powinno pomóc. Pozdrawiam.
Napisali Ci, zobacz co przełącza ten przełącznik, to że ilość cylindrów to wiemy, popatrz na płytkę i daj znać. Masz jakieś pojęcie o elektronice, odróżnisz rezystor od kondensatora?
Witam! Dzisiaj dokonałem zakupu zegarów od Poloneza Caro i bede przerabiac obrotomierz Polonezowski tak by działał w Simku. Jest mi potrzebne jednak troche waszych rad. Po podłączeniu obrotomierza działa on normalnie (wskazówka wznosi się) ale na maksymalnych obrotach dochodzi tylko do około 5000obr/min. Słyszałem o wlutowywaniu kondensatora ale nie...
Zmniejsz o połowę kondensator przerzutnika monostabilnego.
Okazałem się nadgorliwy ;) Ten model obrotomierza posiada przełącznik na 0,2,3,4,6,8 cylindrów. Podłączyłem go do małego fiata i działa bez zarzutu (max 4,5 tys obrotów/min - czyli podręcznikowo), chociaż wydaje mi się że trochę zaniża ale to nic, efekt jest osiągnięty ;) Dla zainteresowanych: w małym fiacie obrotomierz można podpiąć do cewki zapłonowej...
ok dzieki za pomoc
peugeot 205 '84 1.8D czy obrotomierz elektroniczny mozna podlaczyc do alternatora w miejscu podlaczenia kondensator przeciwzakluceniowego, alternator nie ma wyjscia orginalnie na obrotomierz
Odkopałem swój stary ale nierozwiązany problem, założyłem inny obrotomierz, który ma śrubkę na zewnątrz i zwiększyłem wychylenie wskazówki i pracuje dobrze z jednym ale...wskazówka waha się, np.obroty są około 1500 a skacze od 1000 do 2000.Przy pracy na wolnych obrotach ok.500 tego wahania nie ma.Czy to wina obrotomierza? a może dołożyć gdzieś na przewodzie...
Zapala normalnie a obrotomierz nie działa. Wymieniłam kondensator i dalej nie działa myślałem że to wina jakiegoś czujnika;(( Może coś poradzisz?? Pozdrawiam;)
Mi to wygląda, że wyświetlacz się krzaczy. Niestety ten typ jest podatny na zakłócenia. Pokombinuj z dławikami + kondensatorami ceramicznymi (jakieś 10uH+100n) wstawione na zasilanie i linie danych. Impulsy na wejście licznika też nie powinny być puszczone wprost.
witam jako że mam układ scalony lm1819n chciałbym zbudować nowy obrotomierz oparty na tym schemacie http://obrazki.elektroda.pl/5560106400_1... .... jako że obrotomierz na schemacie jest wyskalowany pod 4t do 6 000 rpm. moje pytanie. jak go przeskalować na 2t 12 000 rpm? zmienić pojemność kondensatora ?
Te kondensatory w kształcie dysków nie pasują do takich urządzeń, w takich konstrukcjach stosuje się kondensatory foliowe o większej stabilności.
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Pewnie nie masz schematu tego obrotomierza, ale na wejściu na pewno jest kondensator który sprzęga obrotomierz z cewką. N tym kondensatorze, przy normalnym podłączeniu do cewki pojawia się na przemian masa i + poprzez cewkę i impulsy o wysokim w chwili generowania iskry. Po włączeniu diod na kondensator przedostaje sie tylko - lub + zależnie od tego...
Im większy tym mniej obrotów będzie pokazywał. Ja miałem obrotmierz od poloneza o obroty w nim kalibrowałem kondensatorem 220nF.
można póki co użyć kondensatora elektroliczngo w szereg?
A który to kondensator i na jaki trzeba by go zmienić??
Witka! Ponieważ posiadaż jedynie obudowę (nie masz nawet wskażnika magnetoelektrycznego 270 stopni wychylenie) pilecałbym zakup np.obrotomierza od fiata 125p za kilka złotych.Ewentualnie jakiegoś innego zbudowanego na elementach dyskretnych. Przeróbka jest prosta ponieważ wymaga jedynie zmiany czasu przerzutnika monostabilnego(jeden kondensator). Hej.
Witajcie drodzy forumowicze, kupiłem uniwersalny obrotomierz i korzystając z tego schematu starrymoto.pl/index.php/problemy/6-sygna... o tych samych parametrach kondensator i opornik. Jednak nadal nie działa. Po podłączeniu miernika na czysto bez kondensatorów i oporników obrotomierz działa. Co poradzicie? http://obrazki.elektroda.pl/8188819000_1...
Ale o co ci w ogóle chodzi ??
Obrotomierz od benzyny będzie pracował w dieslu :!: pod warunkiem : 1. Alternator musi posiadać wyjście "W" (wyjście z jednej z cewek stojana) W obrotomierz zmieniamy opornik wejściowy i kondensator czułości.
Ma kolega może jakiś najprostszy schemat żeby zrobić taki stabilizator? Przecież napisałem, że stabilizator już tam jest. Wystarczy prostownik, a najlepiej prostownik i kondensatory do tłumienia tętnień.
W 7 poście napisałem ogólnie jak to działa. Woltomierzem sprawdź czy zmienia się napięcie na potencjometrze / trymerze/ od strony kondensatora , w zależności od przyłożonej częstotliwości na wejściu całego układu. Skalowanie to osobny problem - na częstotliwości 50Hz na wejściu wskazywać ma 1500 obrotów.
Witam ponownie. Po 3 miesiącach bezproblemowej jazdy z obrotomierzem pojawił się problem. Kilka dni temu nie wiadomo z jakiej przyczyny obrotomierz zaczął szaleć. Sprawdzałem układy LM przez podłączenie nóżek nr 5 do masy, robią to co powinny czyli gasną. Wydaje mi się, że coś powoduje straszne zakłócenia, tylko pytanie co? Czy mogły się przepalić kondensatory...
Podtrzymanie procesora i silnika na sporym kondensatorze połączone z badaniem zaniku napięcia.
Witam ;) Mam malutki problem nie działa obrotomierz;( poprawiłem luty i wymieniłem kondensator 1000uf 16v bo wyczytałem że to częsty problem a obrotomierz dalej nie działa;( Gdzie szukać usterki?? Proszę o pomoc. Z góry dzięki i pozdrawiam;)
jeśli wcześniej obrotomierz działał dobrze tylko wskazywał za mało to coś musiałeś zepsuć albo jakieś zwarcie na druku albo miałeś zły kondensator. Kondensatory łączysz równolegle
ja właśnie mam ten wskazówkowy. A na jaką wartość kondensatora zmienić??? Co do obrotomierza to szkoda gadać, bo to powinien być standard... Muszę też założyć w uno 1.4 i.e., bo ten ma dopiero apetyt:), ale do niego jeszcze dokupię, choć ten pasowałby bez przeróbek.
Więc zakładasz tylko ten mechaniczny a przewód od przerywacza podłączyć trzeba do obrotomierza, do tego przewodu, który podłączony był do cewki. Zobacz czy będzie działało. Nie podłączaj żadnego kondensatora, cewki, itd.
Do sprawdzenia impulsów mozna użyć multimetru z pomiarem częstotliwości albo oscyloskopu. Pisząc generator miałem na myśli właśnie taki jakiego używa się przy naprawach RTV ale może to być prosty generatorek zbudowany np na układzie 555 lub na tranzystorach. Mozna by użyc transformatorka tak jak piszesz, ale dla bezpieczeństwa podłącz go do wejścia...
Witam. Zakupiłem obrotomierz od fiata 125p. Podłączyłem i jak włączę silnik to na min obrotach pokazuje 1000rpm a jak daje gazu to pokazuje coraz mniej. + i - dałem pod aku 12V a tam gdzie pisało "1" na obudowie pod cewkę W/N. Dowiedziałem się, że w środku trzeba wymienić kondensator 220nF na 470nF. Czy to prawda? Czy coś jeszcze się przerabia? Czy...
Choć to zabrzmi dość głupkowato to najprościej i najtaniej po prostu zmień tarczę na przeskalowaną (tam gdzie jest 2 niech będzie 1, tam gdzie 6 będzie 3). W starych obrotomierzach trzeba było przelutować w środku kondensator, a tutaj to nie jestem pewny.
B+ - akumulator W- wyjście obrotomierz / nie interesuje Cię/ wsuwka- pod kondensator przeciwzakłóceniowy /nie interesuje Cię/ nieoznakowany- kontrolka.P
To oznacza że został przeniesiony Co do obrotomierza do Cintka 700 to od sportinga nie będzie pasować. A to dlatego, że 700 ma 2 cylindry a sporting (1100) ma 4 cylindry. Oczywiście jest to możliwe ale trzeba by rozebrać ten obrotomierz i wymienić kondensator 220nF na dwa razy większy (np. na 470nF). Tak przynajmniej było w obrotomierzach LUMEL które...
miałem problem z obrotomierzem wskazywał obroty dwa razy mniejsze niż powinny być i wymiana kondensatora z 220 na 470 podziałała. teraz jest elegancko. Pozdro
Witam po dość długiej przerwie. Naprawiłem obrotomierz. Sprawcą złego wskazywania był wyschnięty kondensator 100mF 10V. Wymieniłem i działa. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
U mnie wskazówka obrotomierza też oszalała. Wymieniłem kondensator elektrolityczny 1000uF/16v i poprawiłem wszystkie luty na płytce obrotomierza usuwając ile się da starej cyny i zastąpienie świeżą. Długo to trwało w moim przypadku, bo robiłem to zwykłą lutownicą transformatorową i musiałem być ostrożny. Nie miałem też urządzenia do odsysania starej...
Elegancki projekcik Tak sie zastanawiam czy byłą by możliwość podłączenia tego do silnika 2 suwowego? Dokładniej mi chodzi o simsona. Radar parkowania mogło by być ciężko (ze względu na brak wstecznego w simsonie ;) ), ale sam obrotomierz raczej bez problemu dało by się wsadzić. Nalażełoby tylko zmienić kilka wartości kondensatorów w przetworniku f/u
Pobłyskiwanie wszystkich diod oznacza łapanie zakłóceń od strony zasilania. Jak zastosowałeś stabilizator scalony to powinieneś dać po obu stronach (wejście - wyjście) jak najbliżej nóżek kondensator ceramiczny + elektrolit. Dodatkowo jak zasilacz jest montowany gdzieś dalej i podłączany przewodami to dodaj kondensatory filtrujące zasilanie na płytce...
ło to luzik :) teraz to juz chyba sobie poradze :) jaki dac kondensatorek na wejsciu?
Wszystko zależy od schematu, ale ja producent podaje że trzeba włożyć 2x to najprawdopodobniej ma racje, od wymiany tego kondensatora nic nie powinno się popsuć.
Sama wymiana kondensatora na nic się nie zda.
kondensator spróbuj wymenić
wymień kondensatory w zegarze,
Napewno da sie to zrobić ponieważ tego typu obrotomierze adaptują do maluchów po zmianie kondensatora, jeżeli zmiana z R4 na R2 jest możliwa to zmiana z R4 na V6 również bedzie możliwa :)
Do kalibracji potrzeba zzłozyc obwod zasilacza 6-7,5V DC do zasilenia obrotomierza. Z kolei do zacisku gdzie podłącza się przerywacz i masę podłączasz transformator 6V AC. Przy częstotliwosci sieci 50Hz obrotomierz powinien pokazywać 3000 obr/min. Jezeli nie odpowieda to faktycznym wskazaniom to regulujesz potencjometrem. Oczywiscie trzeba najpierw...
obrotomierz skutera obrotomierz zaniża obrotomierz peugeot
kolumny denon 720ae restart komputera uruchamianiu ustawienia ekran laptop 800x600
płyta indukcyjna amica kondensator obrotomierz
Viessmann Vitotronic 050 – skutki wypięcia wtyku mieszacza, błąd F4, sterowanie zaworem Piekarnik Beko: Głośne tykanie zegara i nierównomierne pieczenie