A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
przerywacz i kondensator mają być razem nie bardzo rozumiem to : co mam zrobic z kablami ktore pozostana od stacyjki po obejsciu pradnicy ?? I z kablem od cewki zaplonowej ?? kabel od cewki do tego samego punktu co kondensator i przerywacz
Jednak podejrzewam, że przyczyna tkwi w jakości przerywacza. Wymieniając kondensator działasz przy przerywaczu i stąd te zmiany. Warto bardzo dokładnie sprawdzić tulejkę izolacyjną przerywacza i ślizgacz. Tam zdarza się przebicie.
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
wychodzi na to ze on nie potrzebuje zadnej masy (-) ? To źle wychodzi, skoro jest tam multiwibrator na co wskazuje obecność kondensatorów elektrolitycznych.
Przecież to konstrukcja najprostrzego na świecie klaksonu samochodowego. Elektromagnes, przerywacz i kondensator podłączony równolegle do styków przerywacza, by zmniejszyć iskrzenie na stykach. Wkrętem z ze sprężyną możesz wyregulować przerywacz tak, by otwierał się gdy elektromagnes przyciągnie membranę. To cała filozofia tej machiny, panie Cefka.
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Ustaw zapłon i wymień kondensatory przy przerywaczach. Jak strzela z tłumika, to za późny zapłon.
Z moich "doświadczeń" wynika że w WSK 125 im mniejsza przerwa na przerywaczu tym lepiej, młoteczek i kowadełko dość często iskrzą i wypalają styki tym samym samoistnie zwiększając przerwę. Co z kondensatorem? Przerywacz dobrze oczyszczony ze "śmieci", mam tu na myśli namagnesowane opiłki metalu, elektryczne przejściówki karter-a mają dobrą izolację...
Tak. Dokładniej to kondensator jest zrównoleglony z przerywaczem. Powodzenia w próbach.
To jest obojętne.Pozdrawiam
Następnym elementem, który często wysiadał, był kondensator przerywacza.
Wyczyść styki przerywacza to po pierwsze, przerwa nie może być zbyt mała. Jeżeli przy większej przerwie przerywacz nie działa, zwiększ nieco napięcie.
To elementy układu zapłonowego. W kazdym klaszycznym układze zapłonowym jest kondensator przy przerywaczu. Pojemność, to około 0,2 - 0,25 uF.
Przerywacz, kondensator, zasilanie cewki.
W przerywacz jest kondensator ktor czasmi siada 16v 47uF kosztuje pewnie z parę... I gotowe
To problemy z iskrą. Chodzi jakby świeca 'bobel' złapała, albo ma przebicie. Może ten kondensator już padł, albo nie ma połączenia z masą. Nie iskrzy na przerywaczu? Musisz szukać, bo gdzieś ta iskra ginie.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Zmieniłem cewkę odizolowałem przerywacz od kondensatora i iskra jest:] Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.....
W starych samochodach cewki były tylko zapłonowe, a mały kondensator zapobiegał iskrzeniu na stykach przerywacza. W czasach syren nie istniały kondensatory, zdolne do wspomagania akumulatora, nie było też elektroniki w samochodach.
Po prostu masz iskrownik o stopniach rozdzielonych :D Sprawdzić przerywacz (styki) i kondensator. Pomierzyć rezystancje cewek na otwartym przerywaczu.
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Witam, kondensator i przerywacz wymienione, po ustawieniu zapłonu pali od strzała. Dziękuje wszystkim za pomocne rady, bez Was było by ciężko, pozdrawiam.
Jeśli dobrze wyprzedzenie zapłonu dobrze wyregulowane to podmień kondensator i sprawdź styki przerywacza.
Kondensator razem z przerywaczem był wymieniany.
Jeżeli nie ma innego (pod spodem) połączenia czarnej cewki z przerywaczem i kondensatorem, to ten oznaczony na czerwono przewód ma być przylutowany do kondensatora. Ew. jest to przewód gaszenia. Jego zwarcie do masy gasi silnik.
Jeśli stara to musi być mechaniczny przerywacz i kondensator czyli klasyka Jeśli nowy typ cewki no to moduł
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Witam To kondensator przerywacza do tego Simsona? Pozdrawiam
Schemat kolegi Gadek jest poprawny. R można dąć w przedziale od 1K do 470K a kondensator to 1uF do 1000uF Elementy RC wyznaczają czas migania. Ale układ ten raczej nie zadziała przy tak niskim napięciu. Bo musi to być tranzystor o napięciu przebicia miedzy złączem emiter-baza nie większym niż 5V. A wątpię czy takowy istnieje choć niektóre źródła podają...
Sprawdź dokładnie odstęp na przerywaczu . Możliwe, że kondensatory wymagają wymiany. Trzy świece są dobre?
To jest pomysł :) plus obowiązkowo kondensator o ile pamiętam 0,22µF/250V.
Przy sprawnym kondensatorze przerywacz praktycznie nie iskrzy. A jak iskrzy to przypala styki przerywacza.
Standardowe, 0,22uF/600V - używane we wszystkich układach klasycznych, z przerywaczem mechanicznym.
Na sam poczatek to akumulator 12v od skuterka mozesz wlozyc do skuterka.. MZ TS 150 (z tego co widze to taka jest na zdjeciu) ma instalacje 6v i musisz miec akumulator 6v. Minus akumulatora na mase, plus do cewki WN zacisk 15, zacisk 1 pod przerywacz/kondensator. I tyle.
Zasada jest taka: młoteczek, przewód gaszenia, przewód kondensatora i przewód cewki są razem połączone ALE NIE MOGĄ STYKAĆ SIĘ Z MASĄ , to włąśnie młoteczek cyklicznie łączy z masą. Inaczej nie pojedzie. Cała reszta techniczna wynika już z tej zasady.
Iskra na przerywaczu świadczy o uszkodzonym kondensatorze. Kondensatory można sprawdzać, jak najbardziej. Sprawdza sie multimetrem czy nie ma przebicia.
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
To jest starszy model SOLO JUNIOR 410. Był też pod nazwą Solo 40110. Poszukam jakiejś dokumentacji. Tak wygląda kompletny. http://obrazki.elektroda.pl/5693915500_1... To jest tak prosty silnik, że nawet bez dokumentacji można coś z nim zrobić. Krzywka przerywacza jest skorodowana, trzeba ją wypolerować, inaczej zniszczy sam przerywacz....
Przewody kondensator-przerywacz, przerywacz-cewka. Kiedy będziesz miał gdzieś na nich zwarcie do masy nie będziesz miał iskry. Jaka masz przerwę na przerywaczu?
Sprawdź kompresję.
Można też pobawić się cewką zapłonową lub trafo WN od starego telewizora. Czyli bateria, kondensator, przerywacz i wyjdzie piękna iskra.
Znikająca iskra to może być uszkodzony kondensator, luźny albo przetarty przewód, uszkodzony przerywacz albo... niestety bicie na wale w wyniku czego losowo zmienia się przerwa na przerywaczu.
Sprawdziłeś zasilanie kondensator i masę ?
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Izolator-kondensator-przerywacz-cewka-ka... który wychodzi na obudowę(jeden z tych trzech) -izolator,nakrwtka Trąbka - fujarka - cymbałki - bębenek...
Sprawdzałem na różnych przewodach i na różnych świecach, iskry ciągle brak na obu świecach. To by był całkowity niefart jakby wszystkie sprawdzane przeze mnie świece (5) i przewody (4) były niesprawne. Czyli jednak chyba zaczynam liczyć się z wymianą cewki. Jeżeli ktoś ma inne propozycje, jestem otwarty. Pozdr. (at)up Na prawdę jesteś natrętny kolego....
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Stawiam na brak izolacji między kowadełkiem a młoteczkiem przerywacza. Kondensator jak nie ma zwarcia nie ma istotnego wpływu na iskrę na małych obrotach, a szczególnie na jej brak. Iskrę sprawdzaj na samym kablu WN. Czy przy zmontowanym układzie włączanie i wyłączanie stacyjki powoduje iskrę? PS. Poczytaj troszkę na temat układów zapłonowych. Na pewno...
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
zrobiłem ten przerywacz na 6V ale zmieniłem tylko przekaźnik wartości kondensatorów dobrałem na 16V przekaźnik na 6V za to w tym przerywaczu na 12V zastosowałem kondensatory na 25V i przekaźnik na 12V to jedyne różnice i wszystko działa w 100%
gdy zwieram platynki na przerywaczu śrubokrętem to mnie pieści prąd To ustaw poprawnie przerwę.
Kondensator na przerywaczu wymieniałeś?
Ja u siebie też robiłem zapłon, wymieniłem wszystko co podejrzewałem - cewka w/n, kabel z fajką, przerywacz i kondensator. Wszystko fajnie wuecha śmiga, lecz dzień później problem był podobny co u ciebie, niby palił ale po dodaniu gazu po prostu ... wuuuuuu i się dusił. Okazało się że siadł nowy kondensator, chyba przez to że się przetarł kabelek i...
musisz mieć jeszcze obwód wyzwalający impuls (np. przerywacz) i jakiś element ładujący( kondensator). przerywacz nie będzie iskrzył. Spójrz na dowolny schemat samochodu/motocykla
Jeśli zwiększyłeś przerwę na przerywaczu, a nie sprawdziłeś potem zapłonu, to teraz masz za wczesny. Zaczynasz od ustawienia przerwy a potem punktu zapłonu i już nic nie ruszasz. Sprawdź jeszcze, podmień, kondensator. Trudno będzie ci pomóc, bo widzę że nie potrafisz ocenić stanu przerywacza, a on powinien pracować precyzyjnie. Poproś kogoś na miejscu...
szukasz schematu? sam zapłon to bardzo proste rozwiązanie na każdy cylinder osobna cewka, kondensator, przerywacz... napisz na pw z czym masz problem?
Schemat jest narysowany błędnie. Końce pierwotnego uzwojenia cewki powinny być podłączone: jeden do plusa zasilania a drugi do kondensatora i przerywacza. Kondensator połączony równolegle do przerywacza. Na tym schemacie jeden koniec uzwojenia pierwotnego jest połączony do masy. Jak to ma działać? Przerywacz poprostu spowoduje zwarcie plusa zasilania....
Jeżeli źle wlutowałeś tranzystory to pewnie już po nich. Sprawdź je miernikiem do mierzenia diod. Trymetry to regulowane kondensatory, regulowane rezystory to potencjometry lub tzw. podkówki.
regulator stary zostal wyrzucony, zostaly jakies tam kabelki od niego ale nie podlaczone nigdzie. one prowadza do takiego malego koleczka owinietego miedzia w srodku pradnicy. (co z tym ??) kolejno na kostce tak jak bylo : od lewej : -kondensator z przerywaczem -bialy kabel od cewki -niebieski do stacyjki -czerwony do zaroweczki. kable podlaczylem :...
Witam zrobiłem to co wczoraj postanowiłem wymieniłem kondensator , przerywacz ,świecę i nadal to samo ale gdy jest zimny zaraz po odpaleniu to idzie na całym gazie lecz po chwili znowu to samo.Po wymianie kondensatora przerywacza i zimmeringów komar jak by dostał troszkę mocy ale to i tak nic nie da jak nie mogę mu dodać więcej niż mniejsze pół gazu....
Podmień kondensator przy przerywaczu.
Kolego - czy na przerywaczu został kondensator ? Pozdr. J.
ja bym proponowal zaczac od poczatku sprawdzic na jeszcze jednym kondensatorze potem przerwe na przerywaczy bo mialem taki przypadek ze jak sie zagrzal silnik to sie zwieralo i nie dalo rady jechac , potem kable swiece mozna sprubowac cewke podmienic dla pewnosci , wywalic filtr paliwa zeby wyeliminowac braki paliwa
Ten układ będzie zawsze mrugał-jest to zwykły generator.Najprościej to CMOS 4093 + 2 kondensatory i oporniki.
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
A jakie są inne powody iskrzenia na stykach przerywacza? Pomijając uszkodzony kondensator.
Zwieranie kondensatora nie jest dla niego bez znaczenia, może go zniszczyć. Teoretycznie może mu się nic nie stać ale jeśli już chcesz robić świecę zapłonową dlaczego nie wykorzystasz rozwiązania stosowanego "normalnie" czyli kondensator, przerywacz, mały transformatorek? Taki zestaw nie wyjdzie drogo - pójdź do sklepu motoryzacyjnego i zapytaj.
Dzięki kolegom RomekRud i serwis_gh za pomoc w znalezieniu usterki po rozebraniu przerywacza okazało sie że jest spalony kondensator na środku płytki drukowanej taki duży okrągły i on robił zwarcie,po wylutowniu tego kondensatora przerywacz zaczął działać ale niewiadoma jak długo i nowy jest już zamówiony na wymianę .
ten silnik jest stary jak swiat ma jakies 20 lat,ma kondensator i przerywacz zadnej elektroniki.czy moze byc walniety kondensator ?
No a kondensator też powinien być nowy. No i odpowiednia przerwa na przerywaczu powinna być. Tak jak podaje instrukcja. Początek rozwarcia styków przerywacza według instrukcji.
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Dla mnie to problem iskry. Stawiam na złą przerwę na przerywaczu - ew zabrudzony czymś. A ten kondensator to zamontuj - najlepiej nowy i wymień koniecznie ten przy przerywaczu. Dodam jeszcze coś, kolegę pewnie zainteresuje. http://obrazki.elektroda.net/60_12457351... (zaczerpnięte z instrukcji obsługi pewnego leciwego polskiego motocykla) :)...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Sprawdź kondensator przy przerywaczu( najlepiej wymień) i opóźnij zapłon, bo masz za wczesny.
Spróbuj podmienić kondensator obok przerywacza albo masz uszkodzoną cewkę zapłonową
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Wymienione simeringi, łożyska, tłok pierścienie, szlif cylindra, cewka wzbudzenia, szczotki, kondensator, przerywacz. -przerwa na przerywaczu 0.3 -zapłon 3mm prze GMP -przerwa na świecy 0.4mm -iskra jest koloru niebieskiego -aku 6.3V Nie odpala nawet po podaniu mieszanki paliwowej na tłok. Wiem, że cudów nie ma, ale ta bestia nie chce odpalać...
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
http://obrazki.elektroda.pl/7060133900_1... Na styku przerywacza podłączony ma być kondensator i czarny przewód idący do cewki. Nic więcej. Ta śrubka ma mieć styk ze sprężyną przerywacza (z blaszką) ale musi być odizolowana od jego podstawy. W praktyce nakładasz sprężynę z podkładką na śrubkę, na to podkładka izolująca i taka krótka gumowa...
Witam Jak rozumiem zostawiłeś oryginalny kondensator przy przerywaczu - czy może jest usunięty? PZDR
Zacznij od kondensatora na przerywaczu
To nie kondensator, tylko przerywacz. Dajesz go w szereg z przełącznikiem kierunkowskazów.
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
ten kondensator jest konieczny ? a kondensator przy przerywaczu ten orginalny trzeba odpiąć czy może zostać?
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Połączyłem instalację według schematu. Nie wiem z jakiego powodu nie ma iskry. Cewka, kondensator i przerywacz nowe.
Cewka obwód pierwotny 3-5Ω .Obwód wtórny około 6000 Ω Połączenie pomiędzy cewkami a przerywaczami (prawdopodobnie brak) ,stan kondensatorów i przerywaczy (szczelina 0.35- 0.45 )
chodzi tu o kondensator przy przerywaczu w celu usunięcia iskry na nim
Wyczyść platynki (styki przerywacza), sprawdź kondensator - jeśli jest.
Nie wiem czy dobrze kojaże ale 251 ma moduł zapłonu(chyba) tam szukałbym przyczyn,bo jak jest zwykły przerywacz to bym zaczął od odłączenia kondensatora na przerywaczu
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora...
Ja bym sprawdził czy dobrze "leżą" te podkładki izolacyjne na przerywaczu, czy kondensator ma dobrą masę i czy nie masz gdzieś zwarcia na wyjściu przewodów z silnika najlepiej odłącz je szczególnie ten od gaszenia. Sprawdź jeszcze kabelek przy cewce zapłonowej, czy dobrze się trzyma wraz z biegiem czasu i pod wpływem drgań może nie łączy w miejscu lutowania....
przerywacz kondensator przerywacz kondensator wymiana zrobić przerywacz prosty przerywacz
napięcie przebicia silikon usterka napędu bramy silnik mondeo usterka silnik
Sony KDL-32W705C – jak podłączyć słuchawki Bluetooth do telewizora bez A2DP Wyłączenie czujnika airbag na desce rozdzielczej – diagnostyka SRS, kontrolka, PACOS, OBD-II