Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Tak sformatowany akumulator spokojnie wytrzyma 5 albo i więcej lat. Taa, akumulator "formatujemy", potem zakładamy partycje, a na koniec kładziemy system (dla takiego staruszka najlepiej 98SE) :D. "Formowanie akumulatora" - w bardzo starej knidze wyczytałem, że pierwsze ładowanie ma być prądem 20h - 0,05C, przy jednoczesnej kontroli napiecia na aku...
Nic nie pisze o zasilaczu zawsze pojawia sie ladowarka. Owszem stabilizator pradu da lepsza stabilizacje niz rezystor ale sam stabilizator pradu nie wystarczy. Potrzebny jest stabilizator napiecia z ograniczeniem pradu wtedy prad ladowania jest staly a napiecie ladowania nie pzreladuje akumulatorkow. W praktyce ladowanie jest bardziej skomplikowane...
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Ja podobna rzecz zrobilem troche inaczej. Otoz panel sloneczny (fotowoltaiczny) przeznaczony do instalacji 12V (Vmp=17,2V, Imp=0,7A) uzywam do ladowania akumulatora 12V 7Ah. A za pomoca ladowarki samochodowej laduje komorke. Do tego uklad wylaczajacy ladowarke, gdy aku sie rozladuje i uklad kontroli napiecia ladowania, zeby nie przeladowac akumulatora.
UPS-y maja prostokatne napiecie wyjsciowe dlatego trafa bucza. Nawet moga wystrzelic elektrolity we wzmaku bo UPS nie ma mozliwosci kontroli napiecia maksymalnego tylko kontroluje srednie.
Prad jalowy powyzej 5, 6 mA to usterka. Niewazne czy punto czy w220. Wraz z wyladowaniem akumulatora rośnie jego Rw, i po odpaleniu jest ladowany pradem 40 50 A. To niedobra jest dla portfela......... Napiecia powyszej 15V mają Tylko aktywne uklady kontroli ładowania. Stale ładowanie 15V wysuszy ci w 2 tyg akumulator. To niedobra jest dla portfela.......
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia przez ecu. Musi być akumulator start&stop i dopisany do auta. Przy hamowaniu silnikiem jest wzrost napiecia. Przy spokojnej jeździe napięcie spada.
temat juz był poruszany kazdy aparat ma dedykowane parametry ładowania i kontroli napiecia tak wiec najprawdopodobniej uzywajac takich akumulatorów nigdy nie uzyskasz pełnego doladowania uzywanie innych niż przewidują normy producenta -niestety nie przyniosa dobrych rezultatów bo wszystko jest obliczone
Witam, muszę przyznać, że masz niekonwencjonalne podejście do tematu. Przerabiania panela nie polecam, temat nie jest taki prosty. Podobnie ma się z regulacją napięcia, ponieważ z jednej strony pilnowanie napięcia na akumulatorze, ale niestety i pilnowanie napięcia na panelu wchodzi w grę. W najprostszy sposób to można sparować napięcie znamionowe panela...
Ladowarka z balanserem juz jest :) Autor watku mowil o 4 akumulatorach, wiec w tej ladowarce trzeba podniesc napiecie zasilania do wartosci: 16,4 (akumulatory) + 3 (stabilizator napiecia) + 4,25 (stabilizator pradu)= 23,65 V lub wiecej. Pytanie: a nie wystarczy LM317 jako stabilizator napiecia z ograniczeniem pradu ladowania? Wtedy bedzie tylko 1 LM317...
a co sie stanie jak zaczniesz ladowac naladowany akumulator? tzn musi byc kontrola napiecia- badanie czy napiecie jest juz max dla danej liczby ogniw , jak zaczniesz ladowac naladowany akumulator to napiecie na nim szybko podskoczy do max. dopiero wtedy jesli dalej bedziesz ladowal to akumulator zacnie sie grzac , z tym , ze przepuszczenie pradu 1c...
Czyli teraz po prostowniku trzeba zainstalować układ, który bedzie pilnował ustalonej i nastawialnej wartości pradu ładowania akumulatora. Powinien to być układ zasilany w szereg z akumulatorem .Wtedy -przy ładowaniu akumulatora -pradem dla niego nominalnym -do momentu naladowania bedzie na nim stałe napiecie .Przy dochodzeniu do stanu naładowania -napiecie...
Witam Potrzebna jest przetwornica SEPIC lub PUSH-PUL z pełną automatyką kontroli napięć obu akumulatorów.
Witam Zmontuj sobie nawet takie najprostsze na MOSFET źródełko prądowe- schematy znajdziesz na elektrodzie. Podłącz je do swej ładowarki a wyjscie do akumulatorka. Ustaw potencjometrem prad na wyjściu żródełka na wartość 1,2 A( w szereg z źródełkiem włącz amperomierz) i wsjo.Na akumulatorku odłoży sie pożądane napięcie pod wpływem przepływu pradu ładujacego....
Akumulatora 45 Ah na pewno nie naladujemy 45 amperogodzinami. Akumulator ma sprawnosc rzedu 65% wiec do jego pelnego naladowania potrzeba ok. 150% wiecej energii niz jego nominalna pojemnosc, w tym przypadku nalezaloby go ladowac 34h pradem 2A. Obliczac mozna orientacyjnie, ale i tak trzeba sprawdzac. Jednak rzadko sie zdarza zeby konieczne bylo idealne...
Co do ładowania sugerowałem sie tematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... Nikt tam nie wspominał o kontroli napiecia itp. Z innych tematów dowiedziałem sie też ze kontrola krzywej napiecia informuje o zakończeniu ładowania zbyt późno. Są to orginalne akumulatorki od Nokii 6230i. Własciwie wczoraj cos mi sie pomieszało przy pisaniu,...
A czy można alternatorem 24 V ładować akumulator 12 V? Tak jak wyżej napisano - można, ale to zawsze się wiąże się z dodatkowymi stratami mocy. Najbardziej optymalne jest w tym wypadku ładowanie szeregowe dwóch akumulatorów 12 V. Ale z tym wiąże się problem kontroli napięć na obu akumulatorach, napięcia muszą być wyrównane.
Sposob podany przez MARIOBOSS1 jest najlepszy,najbezpieczniejszy i zalecany przez producentow akumulatorow,chyba ze chcesz szybko naladowac akumulator to wtedy pelna automatyka z kontrola napiecia ,temperatury i pradu,w praktyce zupelnie wystarcza lm317 i rezystor.aha przy pracy cyklicznej czyli rozladowanie i ladowanie i tak w kolko napiecie ma wynosic...
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Widze ze zostal poruszony watek ladowania akumulatorow , w zasadzie producenci akumulatorow olowiowych zalecaja je ladowac pradem 0,1 pojemnosci akumulatora wiec jaki uzyc akumulator latwo obliczyc , drugim waznym parametrem jest napiecie - kontrola naladowania , akumulatory 12 v laduje sie do napiecia 14,4v pradem 0,1c a nastepnie odlacza ladowanie...
Ja mam coś takiego -> LS1024R 12V/24V 10A Myślę że jego inteligencja kończy się na kontroli napięć akumulatorów (12/24V) i bladego pojęcia nie ma o pojemności. Można w nim ustawić typ akumulatora co myślę przekłada się na częstotliwość impulsów ładowania jak to w ładowarkach PWM jest. Ładuje na ślepo może biorąc pod uwagę temperaturę otoczenia (co ma...
Podnosząc napięcie na zaciskach zładowywanego akumulatora, czyli ladowarka ma mieć większe napięcie na wyjściu. Tu się rodzi ryzyko utraty kontroli nad układem, mały przyrost napiecia powoduje stosunkowo duże zwiększenie prądu.
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
a co z przypadkiem zaniku napiecia sieci i popłynieciu prądu z akumulatora do stabilizatora ?? po za tym zapomniałem dodac ze z zasilacza bede pobierał prąd rzędu 2-3A a takim prądem niemoge ciągle ładować akumulatora dlatego myslałem o zastosowaniu mosfeta który bedzie kluczowany PWM z uC i tu mi sie pojawia problem poniewarz ładujac akumulator prad...
Akumulatoy są podlaczone szeregowo kazdy po 6v 14 ah zeby osiagnac 24v i takim napieciem jest zasilana motorynka Czyi ładowarka do akumulatorów żelowych 24 V. Powinna mieć 30 V na końcówkach najlepiej z automatyczną kontrolą ładowania.
Panowie, na nic Wasze rady, gdyż autor tematu wyraźnie pisze Chciałbym aby po podłączeniu do zewnętrznej sieci 230 V akumulator doładowywał się i jednoczenie by światło oraz pompka działały. Wasze rady spowodują, że ladowarka/prostownik musiałby dostarczać ok 8A i gdy pompka się wyłączy to maleńki aku. 7Ah się zagotuje. Tu potrzebny jest system inteligentny,...
Zobacz jaki masz alternator.Jeżeli Delco-Remy (napisane na przedniej obudowie,nad kołem pasowym) to na 100 % do wymiany mostek prostowniczy-uszkodzona dioda prostownika głównego. Absolutnie wykluczone dalsze korzystanie z samochodu-napięcie instalacji moze siegnąc ponad 17V. Efekt dodatkowy-może sie zapalać kontrolka systamu ABS i Airbag. Wskazane też...
A jak to się dzieje to sprawdz ładowanie miernikiem.Może to wina akumulatora ile lat ma? Jak pisałem wcześniej: "accu bez ładowanie sam się nie naładuje" bo pisane było, że "po godzinie odpala". Kontrola napiecia ładowania byłaby wskazana ale nie sądzę aby to była przyczyna.
takie rozwiazanie widzialem w sovietskich latarkach aku Ni-Cd ;P Ale jezeli chodzi o prady 1-2A to zapewne nie wyda ;( Tam aku ladowane bylo 1/2 okresu prad ograniczany R=>C bez zadnej kontroli czasu i napiecia ladowania-na efekt pamieciowy lub przeladowanie nie trzeba bylo dlugo czekac ;P
No i wlasnie po to bedzie jeden klucz do stabilizacji wyjsciowego napiecia na dowolnym poziomie moze byc 12V Druki klucz zastosuj do kontroli ładowania akumulatora z 18V przez co monitorujac napiecie aku bedziesz mogł ładowan aku z róznymi predkosciami doprowadzajac cały system po zaniku zasilania w krotkim czasie do 100% sprawnosci. Ja to robie ta...
Arcu co z tego, ze trafo ma grubo ponad 15V skoro uklad kontroli napiecia ucina od 14.4V napięcie wyjściowe, różnica jest wtedy tak mała, że pobierane sa czesci dziesiątne Ampera. Nie wygotuję też wody i nie zniszczę płyt tylko podtrzymuję akumulator na naprawde delikatnym ładowaniu. Także prostownik jest udaną konstrukcją, jednak ja przerabiam go z...
Nie Max 713 wykorzystuje tzwany ujemny wzrost npięcia (jego minimalny spadek(, w celu kontroli naładowanie Dokładnie to jetst taka opcja. Przy połaczeniu równoległym nie można kontrolować tego napiecia no i pradu plynaącego przez ogniwo.
Dziekuje za tyle informacji! Skoro tak to powiem: znalazlem ladowarke, ktorej napiecie ladowania mozna ustawic w kazdym kanale , tzn. na kazdy 1 akumulatorek. Nie ma chyba jednak kontroli napiecia, ale wtedy po prostu bym sobie ustatlil, ze skoro przy najwyzszym pradzie ladowania R03 1000mAh laduje sie 1h a R06 2500mAh - 3h, to po prostu wstawilbm wszystko...
Za duży prąd , do pracy buforowej ni-mh może mieć prąd około 1/100C(max) czyli akku 2000mAh ładujesz non stop max 20mA. W starszych systemach profesjonalnych opartych na ni-mh stosowano kontrolę napiecia jak w li-ion około 1,35V na ogniwo ni-mh, czyli 13,5V na pakiet 10 ogniw ni-mh.
#*Tom - Ten pojazd esiok służy jako baza prototyp protoplasta projekt w rozwoju zawodowego i ogólnie. Test na tym robię, ale próbę. Pojazd sam samorobki rolnicze bo to nie jest i nie będzie samochód. A wolnobieżny jest. Był tam silnik fiat 126p jaki to złom był zbyt awaryjny rytuał taniec trzeba było odprawiać przed zapalaniem. Wywaliłem go bo lepszy...
Warto jednak zauważyć, że instalacja za mostkami prostowniczymi musi być dwuprzewodowa i nie może się łączyć z konstrukcją roweru. Tym stabilizatorem może być przecież LM2940-5 (na dobrą sprawę nie pochwalił się co zastosował). Prawdą jest spadek napięcia na mostku tradycyjnym więc można by diod Shotky użyć. Jakby się rozpędzić prostownik synchroniczny...
:arrow: nubira Prostowników wg. projektu JózefaG wykonałem już kilka sztuk, w każdym przypadku występowało przesunięcie progów pomimo tego, że w moich wykonaniach stosuję metodę "dokładnego pomiaru napiecia" (tory pradowe i napięciowe są wyseparowane - do jednej klemy dochodza przewody 1 doprowadzajacy prąd i 2 przewód słuzacy do podłączenia ukł kontroli...
witam. mam problem z VIC 3 z kontrolą ładowania. wyskakuje komunikat o zbyt wysokim napieciu ładowania. a napięcie na akumulatorach około 28 na odpalonym. a według davie W parametrach mam 3 pozycje wartości napięcia 1,2,3 bezpiecznika zasilającego VIC i tutaj mam na zgaszonym aucie około 28v a na akumulatorach 24.5 a jak odpale to davie pokazuje 31...
te zaznaczone elementy to niestety nie rezystory tylko kondensatory SMD i są prowdopodobnie sprawne , scalak (układ kontroli prądu i napiecia) chyba dostał zdrowo w łeb ;) trzeba go wymienić na nowy ... A ogniwo jest tam tylko jedno 3.6V LI-Ion , te ogniwa mają takie napiecie znamionowe ... Pozdrawiam
Kolego - chcesz przekombinowac, czy masz tylko 3 akumulatorki? ;) Napiecie 3.7V masz na akumulatorze, nie na wejsciu USB - na nim MUSI byc napiecie +5V +\-5% - jesli podasz napiecie 3.6V - czyli tyle ile daje naladowany zestaw akumulatorow, nie powinno zadzialac, gdyz napiecie jest zbyt male - wewnatrz urzadzenia jest uklad przeksztalcajacy napiecie...
- ładować prądem max 0,1C bo inaczej akumulator ulegnie uszkodzeniu VS prąd ładowania może być wiekszy bo alternator w aucie potrafi ładować prądami rzędu dziesiątek amperów. Ładować prądem podanym w karcie katalogowej akumulatora - zazwyczaj 0,1C. Większe prądy - być może, ale za każdym razem tracisz żywotność akumulatora - więc po co? - ładować do...
Sprawdzałeś czy załadowana platforma działa prawidłowo z panela? Może coś jest po stronie mechanicznej napędu np. kiepskie smarowanie i są duże opory. Prawdopodobnie płyta sterująca posiada pomiar prądów silnika oraz realizację funkcji wyłączenia napędu przy przeciążeniu. Jeżeli sterowanie pracuje na akumulatorze to trzeba też sprawdzić czy akumulator...
Czy taka przetwornica nie wpłynie na zmianę charakterystyki ładowania? Jak będzie reagować na wzrost napiecia w czasie ładowania AKumulator potrzebuje do pełnego naładowania 14,4 V. Jeśli przetwornica tyle zmniejszy to akumulator będzie w 100% naładowany. Zmieniać się będzie tylko prąd ładowania. Trzeba jeszcze poznać czy prostownik ma kontrole podłączenia...
Jesli urzadzenie jest na gwarancji, oddaj je po prostu do naprawy, nic nie grzeb - to sprzet z dolnej polki wiec normalne ze jest wysoce awaryjny - producent to wlicza w koszty ;/ Jesli urzadzenie wlacza sie bez problemu podlaczone pod zasilanie, a gwarancji nie masz, uznaj, ze po prostu nie bedziesz z nim chodzil na grzyby :) W samochodzie podczas...
Układ kontroli napiecia ładowania baterii LiOn montowany jest bezposrednio na zaciskach ogniwa wewnatrz obudowy baterii i po osiągnięciu napiecia koncowego samoczynie odłacza prąd ładowania, do ładowania potrzebna jest ładowarka z ograniczeniem pradowym wyłacznie , napiecia koncowego dopilnuje bateria samoczynnie, objawem konca ladowania bedzie zanik...
Lepsze zdjecie strony wtornej potrzeba. Lub mozesz odlaczyc sciezki transoptora strony wtornej i zrobic to na podstawowym ukladzie tl431 (jak w wiekszosci zasilaczy). Nie widze to zadnej kontroli pradu wiec powinno sie udac. :> http://up.programosy.pl/foto/9m_min.jpg tutaj jest schemat zasilacza z regulacja pradu - mozna to zastosowac do wiekszosci...
A moze zrobic tak, zeby przy spadku napiecia ponizej pewnej wartosci caly uklad sie odlaczal od akumulatora? Tylko wtedy trzeba by recznie startowac. Ja, zamiast przekaznika zastosowalbym Mosfet typu N. Zamiast diody zenera Lm385-2,5V + oczywiscie przeliczone dzielniki. A zamiast TL081 Lm358. Podpowie ktos z Was jak zrobic taki calkiem odcinajacy sie...
Włączę się do tej dyskusji, bo podobnie mam rozwiązane oświetlenie garażu oraz doładowanie akumulatora w samochodzie. Z tym, że ja mam panele podłączone do akumulatorów poprzez przekaźnik, który odłącza panele od akumulatorów, gdy na nich napięcie wzrośnie do 14.8 V, a załącza je ponownie gdy napięcie opadnie do 13 V. Przekaźnikiem steruje układ kontroli...
Witam jak w temacie Mercedes ML 400CDI Aku jest dobry a i tak moduł odcina zasilanie rozrusznika co uniemożliwia odpalenie czasami się uda za którymś razem. Gdy wyjmę przekaźnik od rozrusznika i zewrę elektromagnes to rozrusznik kręci jak głupi(dobrze). Jest jakaś metoda na ominięcie modułu kontroli akumulatora czy jakoś tak aby nie odcinało zasilania?...
POtrzebiwal bede regulacji maxymalnego pradu jakim bede ladowac i maxymalnego napiecia. Po podlaczeniu akumualtora napiecie wiadomo ze bedzie nizsze od ustawionego i tu chcialbym aby do uzykania tego napiecia prad byl w miare maxymalny jaki ustawilem a po osiagnieciu tego napiecia to prad wiadomo ze bedzia malec. Zalezy mi jedynie na ustawieniu tych...
Witam serdecznie nie wiem kogo spytać i gdzie to dodać potrzebuje pompy na 1 -suma 100W sterownik 40W no i dmuchawa 70W podajnik 90W czyli ponad 300W co powiecie o??? Urzadzenia przydatne: Awaryjne zasilanie piecow i kominkow CO mozna rowniez podlaczyc POMPE, PODAJNIK, DMUCHAWE. Ten model przetwornicy PPC-1000 zostal specjalnie skonstruowany do awaryjnego...
Akumulatorki NiMH mozna ladowac pradem 0,1C przez 14h czyli w Twoim wypadku 150 mA. Pomimo ze ten sposob ladowania (staly prad przez 14h bez kontroli napiecia i temperatury ogniwa) nie jest z pewnoscia dla nich optymalny jednak z pewnoscia to im nie zaszkodzi. Rozladowanie nie jest im potrzebne poniewaz nie posiadaja efektu pamieciowego jak NiCd. Jesli...
P1 moze byc 5,4k.Jesli T1 jest dobry to sprawdz dokladnie polaczenia. Dla kontroli P1 ustaw na max napiecia a P2 na max opornosci. Sprawdz prad, powinien byc okolo 0,5 - 0,6A. Jesli jest zdecydowanie wiekszy to na 100% masz cos zle polaczone. merelext.
Witajcie. Mam od dawna problem z Samsung S4, ma typowy objaw opisywany w internecie. Mianowicie akumulator ładuje sie niby do 100%, ale często nastepuje reset telefonu i po restarcie ma np tylko 30%. Temat dogłębnie analizowałem i szukałem w internecie na ten temat. Powodem ponoć uszkodzony moduł ładowania na płycie głownej. Tymczasowym rozwiązaniem...
http://obrazki.elektroda.pl/1338428400_1... Witam, w związku z zainteresowaniem zmarzniętych użytkowników swoich ropniaków chciałem przedstawić uniwersalny sterownik WEBASTO mokrych. W przedstawionym projekcie sterownik współpracuje z piecem typu Thermo Top V. Jest to piec o prostej konstrukcji palnika działającej na zasadzie zwężki...
1. Napięcie końcowe ładowania akumulatorków Ni-MH jest 1,4V na ogniwo, tego napiecia nie wolno przekraczać, bo można uszkodzić akumulator. 2. Bezpieczny prąd ładowania jest C/10, podawany przez wiekszość producentów czas ładowania jest 14 godzin dla prądu C/10. 3. Akumulatorki są formowane przez producenta, użytkownik powinien je jednak potraktować...
to uzadzenie które mał kolega maiło własnie takie parametry 12V0.8A polecane i zachwalane w ulotce, zastosowano tam diody małej mocy w mostku gretza spadek napiecia po podłaczeniu do zacisków aku użadzenia był 9v aku było obciażone przez 6h 1,2-2,4Voltowym opornikiem w postaci spadku napiecia jakie wywołało to urządzenie. to tak jakby 12V ogniwo zasilać...
Zasilacz ATX ma -12V, oraz +3.3V - A na obwodzie -12V wydajność w miliamperach... Wszystko zależy od konstrukcji zasilacza. Do tego i tak trzeba obciążyć linie 12V i 5V aby układ sterujący miał kontrolę napięć.
Akumulator ten składa się z akumulatora właściwego o napieciu 3,7V i układu elektronicznego , nadzorujacego pracę tego akumulatora .Wtedy zasilanie tego kontrolera wymaga tego -zasilania dodatkowego -razem wychodzi okolo 4,2V. Akumulator ma trzy styki .Mierzyć napięcie można względem oznaczonej masy .Ale -jeśli znalazłes styk na którym jest te 3,7 V,...
Gratuluję spostrzegawczości. Nawet nie spodziewałbym się, że bezpiecznik na styczniku to nie bezpiecznik główny, tylko bezpiecznik regulatora napięcia. Sprawdź i ewentualnie zalutuj połączenie na konektory rurkowe przewodu masowego przy akumulatorze (punkt masowy G3). W tym modelu służy za masę modułu zapłonowego, przerywacza świateł awaryjnych i licznika....
Kolego może ja Kolegę uświadomię, że: - mierniki uniwersalne ze średniej półki, mają rezystancję wejściową 10MΩ (10 000 000) - mierniki tanie, mają rezystancję wejściową rzędu 1MΩ ( 10 000 000) - mierniki wychyłowe (już dziś mało stosowane) uznawane za lepsze miały rezystancję np. wyrażaną jako np. 20kΩ/V co na zakresie 20V dawało rezystancję...
W przypadku rozladowywania aku, gdy napiecie spadnie ponizej jakiejs wartosci jak odlaczysz obciazenie to napiecie na aku troche wzrosnie. I pewnie dlatego tyka. Prog ponownego zalaczenia obciazenia powinien byc wyzszy niz prog odlaczenia obciazenia. Tutaj pewnie tego nie ma, wiec tyka. Nawet w nocie do ukladu masz, ze jak poziom napiecia wzrosnie powyzej...
Podaje więcej informacji odnośnie tego kontrolera: http://ledon.pl/pl/falowniki-i-kontroler... Rozbudowany system kontroli oświetlenia: od zmierzchu do świtu lub od zmierzchy do świtu z opóźnieniem 2,4,6,8 godzin. Regulator przeznaczony do ładowania akumulatorów w instalacji...
Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
Gdyby współczesne produkcje były lepsze to by nie było tego tematu;D Drugi mój prostownik to MP gzl30 kupiony na szybko minionej zimy po tym jak w poprzednim ostało sie tylko 6v a noe było czasu do niego zajrzeć. Zachowaj Boże przed takimi prostownikami. Szybkie ładowanie polega na podaniu napiecia bodajże 12v lub 12.5v ;D na wolnym 11.8. Gdzie mój...
Jest to BESTER BSG 80/60. Schematu nie ma co rysować, jest to tylko trójfazowe trafo i trójfazowy mostek. Pierwotnie ładował 40 cel trakcyjnych połączonych szeregowo. Pojemność 200Ah. obecnie ma ładować 6 akumulatorów po 150Ah. Takich: http://www.sacredsun.com/Upload/products... Pdf podaje napięcie ładowania 2,4V/celę więc potrzebowałbym...
i tu byl blad jaka by nie marka zaplon wlaczysz brak napiecia i katrolka pali się tylko WAG jeszcze naprzyklad Opel krecisz do konca rozrusznikiem na bak zapali poduszka V.W tego nie zrobi.Pozdrawiam Dragon powoli bo takimi skrutowcami poleciałęś że HEJ. decrypt.. kontrola zapali się jesli włącze zapłon a z bezpiecznika od poduchy nie będzie napięcia....
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
Witam. Mam problem z Fiatem Tipo 1.4 A mianowicie z odpalaniem, gdy jest zimny jest Ok. Wystarczy przejechac kilka km i np. zgasnie na miescie i już nie zapali. Musze poczekac 15-30 min. Objaw taki, ze gdy go wtedy odpalam jak by zdechl akumulator(duzy pobor pradu) . Czy to mogą być tulejki na rozruszniku ? Jeszcze jedna rzecz mianowicie delikatnie...
Potwierdzam w całości wypowiedź kolegi tos18. Robiłem wiele takich układów na komparatorach ( np. sterownik do automatycznego przełaczania biegów pompy CO w zależności ot temperatury) i działa od wielu lat. Czesto też stosowałem sterowniki linijek LED jak LM391X lub UAA180, UL1980, UL 1970 i zamiast diod stosowałem transoptory- rozwiazanie problemów...
Witaj. Mam MB w202 C220 96'. Problem z licznikiem. Zaczelo sie od tego, ze krecilem rozrusznikiem do wyczerpania aku Podczas resztki sil akumulatora licznik przestal wskazywac: -poziom paliwa, -temp silnika -obrotosciomierz -predkosciomierz -wskazowka paliwa(drgala na zero jak by zmarzla,hi) Wszystkie kontrolki, wskaznik cyfrowy przebiegu, temp zewnetrznej,...
Wady : to zadziala z pelna wydajnoscia tylko przy idelanej pogodzie .. 50% slonca to tylko 50% pradu ale i polowa napiecia czyli np 2.5 A x 6V = 12.5W w pelta.. Rozumiem, że poza tym, że lodówka będzie gorzej chłodzić, to nic się nie stanie??? A co jeżeli Panel dawałby na przykład dużo wyższy prad rzędu 10A, przecież jeżeli lodówka "bierze" max 5A...
Drugie - jak "wydrzeć" na to pozwolenie od energetyki. Ja nie mam zamiaru zawracac sobie tym glowy, przynajmniej nie na tym etapie ;) Gdzie dokładniej mieszkasz i czy miałbyś komu "opylić" takie rozwiązanie? Ostatnio to we Wrocku na Biskupinie, ale chwilowo wygonili mnie w delegacje z roboty i kisne w Germanii :/ Co do opylenia, mysle ze wsrod amatorow...
Nie ma czegoś takiego jak dwufazowe silniki pradu stałego. Tu wogóle nie da się mówić o fazach. Jest to po prostu zwyczajny, tani silniczek szczotkowy, prawdopodobnie klasy 180 lub podobnej. Trudno ocenić bez wymiarów. Po płytce widać, że może masz sterowanie na 40MHz, ale jest ono nieproporcjonalne, na zwykłych przekaźnikach. W tego typu zabawkach,...
Tak to czytam i widzę że co niektórzy nie maja pojecia o czym piszą (zastosuj regulator od malucha - dobre) a autor tematu, zabiera się do naprawy nie mając pojęcia o co chodzi ("naprawiałem elektrykę, tak piate przez dziesiąte..." - tak sie NIE DA! Nie wiedziałeś człowieku czy masz do czynienia z prądnica czy alternatorem i nie słyszałem zeby w pojazdach...
Może tak jak napisał dzolo35 jest asymetria pomiędzy fazami agregatu większa niż 55V w chińskich agregatach moduł AVR który reguluje napięcie wyjściowe robią to na podstawie odczytu wyjścia tylko z jednej faz żeby było taniej. Natomiast czujni kontroli faz monitoruje wszystkie trzy. Drugą przyczyną może być to że w pierwszych sekundach pracy bez obciążenia...
lepsze jest ladowanie ciagle... przy ladowaniu impulsowym z niezbyt dokladna kontrola moze dojsc do uskodzenia dielektryka oddzielajacego elektrody.. i wowczas drastycznie spada pojemnosc, rosbie opor wewnetrzny akku i czasami same sie rozladowuja. polecam zlozenie - jesli lubisz takie rzeczy robic - ukladu, ktory da Ci mozliwosc ladowania Swoich akku...
Opcja rozładowania ma znaczenie dla akumulatorków Cd-Ni, a nie ma znaczenia dla NiMH, bo w nich efekt pamięci nie występuje, albo jest na tyle nieznaczny, że można go "wkalkulowac" - np. że do dyspozycji powinno byc 80% pojemności znamionowej. Ponieważ pojemnośc akumulatorków NiMH jest kilkakrotnie wyższa, niż Cd-Ni, więc praktycznie prawie wszystkie...
powiedz mi jaki masz akumulatr w MP3 ile V i ile A... tu się z kolegą zgadzam.. model powinien być podany od początku postu ...ale nie szkoda Ci sprzetu?? Skoro sie laduje na USB to takze bedzie sie ladowac na normalnym zasilaczu... Wątpliwość mam czy ów akumulator ładuje się poprzez USB, pisałem o tym wcześniej już. Jesli bys dal zasilacz o takim...
Witam. Dzisiaj będę bardziej "wredny" :twisted: Takich zadań nie dostaje się w szkole średniej i z całą pewnością nie na pierwszym roku studiów. Po pierwsze, do takiego prądu i mocy strat, trzeba zastosować "słuszne" tranzystory. Bardzo dobre będą STE180N10. Potrzeba ich minimum 6 (lepiej osiem) sztuk połączonych równolegle. Często pada stwierdzenie...
Ten temat dalej jest ,,wanking" :cry: ? Nie do wiary. Kilkuset ogniwową baterie LiPo klienci ładuja z takiej machiny rodem z ,,Wiedzmina", o ile to w ogóle jest prawda z tą Teslą. (at)Rezystor240 . Nie wiem, jakie są tam balansery na tych ogniwach przy takiej mocy, ale na pewno minimum co 10 ogniwo ma kontrolę napiecia przez kontroler zarządzajacy tą...
Nieco mało fachowo pytasz. Wygląda na pierwszy rzut, że masz słabiutki akumulator. W rezultacie po uruchomieniu silnika alternator bez przerwy podaje np 20 A a to już jest obciązenie spore. Dodanie kolejnego odbiornika to dodatkowe ampery i silnik to czuje. Nie napisałeś szczegułów o samochodzie i silniku. Trochę dziwne, że tak się poddaje tzn spadają...
Oczywiście to co jest przedmiotem tematu -płytkę. Po prostu czy 5V zewnętrzne z USB + płytka będą ładowarką? Wybacz, ale w #9 wyraziłeś się niejasno. Późniejsza zmiana rzuciła większe światło na problem. Ale do rzeczy. Płytka to tylko BMS czyli układ do kontroli napięć (max i min) bezpiecznych dla akumulatora oraz rozłączający akumulator w przypadku...
Ten temat był juz przerabiany. Z opisu wynika, ze jest to kwestia raczej zasilania. Po pierwsze: zastosuj tzw. filtr samochodowy do radia dostepny w handlu pod taka nazwą, Po drugie: o ile jest to mozliwe, do radia poprowadź zasilanie bezposrednio od akumulatora, który mając dużą poijemność jest chyba najlepszą pułapka na takie dolegliwości, Po trzecie:...
Mamy dwa progi, 4,2 i 4,1V, częściej używane jest to niższe, dzięki czemu ogniwa żyją dłużej. Do ładowania (i kontroli stanu rozładowania) tych ogniw najlepiej używać dedykowanego modułu (kontrola prądu ładowania, faza CC/CV, kontrola napięć). To koszt kilku miedziaków, a masz załatwione obie sprawy.
1) zakladamy, ze to ma byc step-down i ma dzialac jak step-down. W takim przypadku na emiterze nie bedzie zadnego 80V. Tranzystor ma dzialac jak klucz ! W momencie wlaczenia jest 300V, w momencie wylaczenia jest -Uf diody (-1V zalozmy). Jesli jest inaczej, uklad jest po prostu zle zaprojektowany, co wymusza duze prady w obwodzie zasilanie-klucz-cewka-obciazenie,...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Masy mierzyłem też spadek napięcia podczs rozruchu niema prawie (0,2v) różnicy między korpusem silnika aklemą (-) wzgledem (+). a całość spada do 11,22V. czujnik według mnie też podejżany ma odprysk plastiku osłaniającego cewkę ale nie jestem pewny czyto nie było już przed wymianą sprzegła. zmierzyłem jeszcze raz rezystancję teraz pokazuje 381 omów....
Cześć, chcę sterować silnikiem krokowym z arduino. Za pomocą potencjometru wybieram ile kroków ma zrobić silnik. https://forbot.pl/blog/kurs-arduino-pomi... Z pomocą tego artykułu wszystko połączyłem, wgrałem program ale wartości które dostaję przy zmianie potencjometrem ciągle się zmieniają np. Przy wartości 1 wskazania...
http://obrazki.elektroda.pl/6945964700_1... Przedstawiamy robota klasy Line Follower o nazwie Impact. Jest to ulepszona wersja Moduł z czujnikami Jest to element najdalej wysunięty od środka obrotu. Moment bezwładności jest duży (masa pomnożona przez kwadrat odległości od środka obrotu), dlatego też aby móc wysunąć daleko czujniki,...
Witam, Potrzebuje pomocy przy wyborze przetwornicy, biorę pod uwagę tylko lepsze firmy: Profitexx, Waeco, Belkin Szczerze mówiąc na allegro jest same gówno.. Przez moje ręce przewinęły się 3 różne przetwornice i 12V/230V i 24V/230V.. Wszystkie trzy zakończyły swój żywot. Co najlepsze po rozebraniu ich żadna nie miała bezpiecznika. Szukałem tylko takie...
Też tak mam, a dlaczego? Wg mnie jest to wpływ temperatury regulatora napięcia, temperatury, która regulator przejmuje od alternatora, bo jest z nim zblokowany w jednej obudowie. Jest to swoiste zabezpieczenie alternatora przed jego skopceniem. Jak każdy regulator jest zbudowany z rezystorów i innych podzespołów gdzie ich temperatura ma wpływ na końcowe...
Zico63, tylko nie opowiadaj, że takie akumulatory z pełnym dostępem do elektrolitu i oczkami elektrod z każdej celi na wierzchu i o parametrach, które wystarczyło raz zakuć w szkole i korzystać z nich przez resztę życia, obsługiwało się trudniej jak współczesne, hermetycznie pozamykane. Jest dokładnie na odwrót - tam mogłeś sprawdzić wszystko łącznie...
Szwagier ma oryginalne urządzenie które podłącza na zimę do motocykla ( poza sezonem nie jeździ). Na wiosnę przekręca kluczyk i pali. Będąc u niego troszkę pomierzyłem. Akumulator naładowany, napięcie 14V. Włączyłem pozycyjne, po około godzinie napięcie spadło do 13,2V. Urządzenie się włączyło w tryb ładowania. Piszcząc przy tym niemiłosiernie. Sygnalizowało...
Przy takim sterowaniu należy przewidzieć takżę możliwość hamowania silnikiem. Jeżeli jest płasko to pół biedy ale w przypadku nawet małego spadku wózek zaczyna sie rozpędzać. Hamowanie też musi być płynne bo przy nagłym ustawieniu dzwigni w pozycji stop nie może dochodzić do pełnego zwarcia na zaciskach silnika. Z doświadczenia wiem że może to się nawet...
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
czy ładowanie w telefonie baterii innej niż oryginalna może mieć jakieś przykre konsekwencje? Konsekwencją może być uszkodzenie telefonu, uszkodzenie akumulatora. Akumulatory Li-Io, czy też Li-Po mają różne progi napięć i dopuszczalne prądy. Akumulatory takie posiadają zwykle dodatkowy trzeci, a czasem nawet czwarty styk do kontroli temperatury i innych...
Sprawny akumulator nawet na mrozie kręci i nie wymaga żadnych protez. Albo masz sprawny albo tak się zdaje. Oczywiście warto mieć takie urządzenie, ale trzeba pamiętać, że może dojść do przekroczenia dopuszczalnych napięć w instalacji a nowe auta tego nie lubią. Znacznie bezpieczniej jest dołączyć drugi akumulator (oczywiście awaryjnie) a ewentualnie...
Przyłączam się do dyskusji. Sam buduję model łodzi zdalnie sterowanej. Będzie zasilana czterema akumulatorami 6V 12Ah . Chciałbym zrobić układ ładowania tych akumulatorów . Każdego z osobna i kontroli rozładowania. Najlepiej pomiar czterech napięć i czterech prądów. Z prądem jest problem bo pomiar musi być ładowania i rozładowania czyli dwa kierunki....
kontrola napiecia kontrola napiecia baterii pomiar napiecia akumulatora
rozbiegnięcie silnika pralka bosch blokada bębna silniczek regulacji temperatury
odcięcie zapłonu schematy spawarek migatronic
Radio Voice Kraft VK nie odtwarza plików MP3 – przyczyny, obsługa USB, FAT32, naprawa 5V Remington 14521HT – jak rozebrać suszarkę, demontaż krok po kroku, narzędzia, śruby, zatrzaski