http://allegro.pl/kontroler-ape17-polone... powinno pasować
Tak jakby ten paść miał CAN :D Ps. pisałem coś o kontrolerze.
kontroler sprawdzić
Jeśli chodzi o sterowanie cyfrowe to poszukaj innego działu. To, że sterowany układ bedzie lampowy to nie powinno mieć wpływu na fachowość wypowiedzi znawców sterowania cyfrowego. Tu pewnie niewielu będzie miało o tym pojęcie. Ja np. nie mam. Znajda się tu pewnie ludzie dla których ten projekt jest bez sensu (ten rodzaj hybrydy) i bedą twierdzić, że...
Witam ponownie.Na wstepie musze powiedziec,ze czytajac schemat,ktory zamiescil w swoim poscie Adampio,sam sie zakrecilem.Zauwazylem,ze schemacik ten ma kilka bledow w adresch.Adres 4(zlacze alternatora),na gniezdzie nr 1,powinien byc adres 58(wylacznik zaplonu),a nie 97(zlaczka).Tak samo ze zlaczki 97 nie ma adresu 204A ani tez 77 i 4(zasilanie z alternatora).Jakby...
Zeby podlaczyc taki kontroler swiatel,trzeba go najpierw miec,zeby wiedziec do jakiego on jest autka.A nastepnie wystarczy poszukac schematu tego autka na elektrodzie i juz jest wszystko jasne.Np. do Poloneza Plusa sa dwa kontrolery - do swiatel mijania,postojowych,drogowych,oswietleni... tablicy rejestracyjnej jest jeden,a do swiatel przeciwmgielnych...
Mam ten sam problem, zdobyłem z rozbitego poloneza kontrolery APE 21 i 22 i chciałbym ich użyć do czegoś innego, mógłby ktoś jakoś delikatnie nakreślić schemat który kabel gdzie idzie ? Dokładam słit fociaczki jeśli komuś to pomoże rozpoznać elementy. http://obrazki.elektroda.net/0_127299489... Bardzo bym prosił prostym językiem tłumaczyć ;)
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Odszukałem opis skrzynki bezpieczników i przekaźników w polonezie atu. Jako pierwszy jest kontroler świateł przeciwmgłowych, za nim jest kontroler świateł mijania i długich i w nim są przekaźniki. Bezpieczniki od świateł mijania 1,2 i drogowych 3,4 są w jednym rzędzie i tu mozna podać plus bezpośrednio z akumulatora i obserwować czy sytuacja się poprawi.
Witam.A nie lepiej zastosowac w aucie(obojetnie jakim) zwykly kontroler swiatel zewnetrznych,ktory przy przepaleniu sie zarowki z obojetnie jakich swiatel(nawet tablicy rejestracyjnej) sygnalizuje awarie dioda?Taki kontroler jest w kilku modelach samochodow.Miedzy innymi w Polonezach Plusach.Jest tez kontroler swiatel przeciwmgielnych,ktory kontrolouje...
Witam. Problemem są światła pozycyjne w polonezie Caro plus 2001r 1,6Gli Bosch. Nie świecą żadne pozycyjne ani z przodu ani z tyłu. Potrzebuje schematu świateł pozycyjnych. Te ogólnodostępne są nie zrozumiałe i nie jasne. Jak przebiega instalacja? jakimi kolorami kabli do jakich kontrolek, włączników, kostek i kontrolerów świateł oraz lokalizacje tych...
Ten kontroler ( na ST62) często się zawiesza, wystarcza mu byle szpilka z alternatora.
Trzeba by napisać wtyczkę do danej gry a później można by zastosować przetwornik CA i podawać odpowiednie napięcia na zegary bez mikro kontrolera pewnie by się nie obeszło
Jeżeli jest to Polonez Plus,to nie ma w nim przekaźnika żadnych świateł.Rolę przekaźników spełniają dwa kontrolery świateł - jeden ze świateł postojowych,mijania i drogowych,drugi świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych.Jeżeli po włączeniu świateł postojowych,przeciwmgielnych przednich i przeciwmgielnych tylnych lub mijania i przeciwmgłowych tylnych...
To chyba ja tutaj skierowałem z tym pytaniem z innego forum, może wyjaśnie boost- doładowanie, sygnał z mapsensora liniowy 0-5v tps - położenie przepustnicy, tak samo sygnał 0-5v sonda szerokopasmowa jak ma już kontroler to też daje liniowy sygnał 0-5v w zależności od składu mieszanki (AFR) (tak przynajmniej jest z sondą innovate której ja używam) EGT...
Bo szaleje kontroler świateł przeciwmgielnych na wskutek zawyzonego napięcia zasilania. To jeden z tych przekaxników w skrzynce bezp. bodaj zielony.
jako tranzystory prze ktore mozesz przepuscic caly prad mozesz uzyc 2n3055 jesli zdecydujesz sie na rozwiazania analogowe sa proste ale jak serwo ma duzo pracowac to beda sie grzaly jak tylko sporadycznie cos porzekrecic to wystarczaja , w innym przypadku to mosy i pewno mikrokontroler do sterowania nimi , robilem kiedys proby rozwiazan analogowych...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
są dwa typy rozwiązań -dodatkowa kontrolka jazdy z przyczepą, przerywacz ma wtedy pin oznaczony jako C2 służący do wysterownia tej kontrolki -nasz nieodżałowanyn polonez, który miał włacznik "jazda z przyczepą", klawisz z symbolem haka, właczenie go tak ustawiało kontroler, że przechodził w stan kontroli świateł kierunku i hamowania.
Kłaniam się wszystkim czytającym moją wiadomość. Mam następujący problem, moja znajomość elektroniki utknęła na etapie samochodu Polonez, a teraz okazuje się że w hulajnodze elektrycznej czy też w rowerze tego rodzaju jest więcej elektroniki niż w całym Polonezie. Próbuję wymienić sterownik/ kontroler w hulajnodze dla wnuczka, niestety nie pasują konektory...
sprawdź "KONTROLER ŚWIATEŁ" (biały i zielony) w nowszych :p poldkach jest tak ze są dwa ładnie nazwane "kontrolery" odpowiedzialne za sprawdzanie żarówek (kontrolka na desce o przepaleniu) oraz wyłączenie świateł gdy pracuje rozrusznik tam w środku jest normalnie zwarty przekaźnik, który dostaje + z rozrusznika często się to jara, słabe połączenie konektora...
chłopcze powiem CI to wprost: porywasz się z motyką na księżyc. taka konstrukcja przerasta nie jednego elektronika.kwestia mechaniki, utrzymania równowagi... to jest za trudne. Jeżeli chcesz zbudować coś fajnego i prostego to weź kaste od desktopa, cztery silniczki od wycieraczek (np. od poloneza) akumulator. weź zmontuj to w całość. kup sobie w sklepie...
CPU dławi się z całą pewnością - strony spuchły przeobrzydliwie w ostatniej dekadzie. RAM też starczy na 1, góra 2 karty w przeglądarce, a i tak już system będzie swapował do pliku wymiany i tak powstaje efekt kuli śnieżnej zapychającej system na amen. Z jednej strony system upycha mniej potrzebną w danej chwili zawartość ram w plik wymiany, a z drugiej...
A czy wycieraczki działają .Bo jeżeli też nie to masz do wymiany niebieskie pudełko i białe ( mikroprocesor i kontroler świateł0 w skrzynce bezpiecznikowej.Powodzenia. Do MIC3 po co odłączać aku???? Dodano po 3 andrzej0769 co ma wspólnego czujnik wstecznego z opisaną sytuacją.
Nie wiem czy juz sobie poradziles, ale proponuje rozejżeć sie wśród znajomych kto ma podobnego poldka i zrobić test: pożyczyć mikrokontroler i sprawdzić czy wszystko będzie działało. Prawie nigdy nie jest tak że jak kontroler sie uszkodzi to już wszystkie jego funkcje nie działają. U mnie w GSI przy uszkodzonym mikrokontrolerze nie mialem tylko przerywacza...
Instalację już wyregulowałem, termostat od powietrza wywaliłem, rurkę od ciepłego powietrza też usunąłem.Teraz zadaje sobie pytanie czemu ten krokowiec wo gule nie reagował na sygnał z kontrolera sondy. Jak założyłem register i odpaliłem auto to przy dodawaniu obrotów silniczek tylko się trząsł lekko lecz nie pracował ten słupek ani w górę ani w duł.Nie...
Witam i dzieki za odpowiedzi. Błażej - chyba nie bo czasem działa prawidłowo. szelki18 - własnie patrzyłem tę masę no i wygląda ok - ale tylko wygląda - będę jeszcze to sprał, a tymczasem... ... okazało się że mam za duże napięcie łądowania (ok. 17V) i może tu jest problem, bo przeciwmgielne wyłączają sie przy wolnych obrotach a włączają przy wzroście....
dzięki, zmiana bezpieczników pomogła ale i tak mam problem z tym gazem. Kontroler sondy lambdy Stag2-L podłączyłem według schematu znalezionego w necie może macie jakiś bardziej czytelny schemat do poldusia byłbym wdzięczny. już sam nie wiem, może mi czegoś jeszcze brakuje... Po przełączeniu dioda zapala się na żółto (i to też nie zawsze) ale zaraz...
O APE to ja wiem że robi takie cacka - mam poloneza (tylko że jeszcze bez tego bajeru ) i jestem w temacie. Zresztą do poldków produkowała je także firma Hybryd. Tylko jest jeden problem taki kontroler ( naraz sterownik wycieraczek , przerywacz kierunków i awaryjnych , tester przepalenia stopu i automatyczne ogrzewanie szyby ) kosztuje bodajże niecałe...
Witam. Mam Poloneza Kombi. Od czasu jak sam podłączyłem hak holowniczy świeci mi kontrolka diagnostyki układu hamulcowego która powinna zgasnąć po naciścnięciu pedału hamulca( ideogram w kształcie pedału). Samochód fabrycznie nie jest wyposażony w wiązkę do gniazdka haka holowniczego. Jaka jest przyczyna? Czy fakt wpięcia kostki gniazdka wpłynął na...
mam taki wóz jak w temacie z zapłonem bezstykowym indukcyjnym, jak w polonezie. w urządzeniu zwanym:moduł elektroniczny znajduje się układ scalony w obudowie DIP8 steruje on darlingtonem, podającym napięcie na pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej na scalaku są oznaczenia:MC3334P jest on wyprodukowany przez motorolę . w bazie elektrody znazazłem układ...
Witam sanownych kolegow ponownie. mecze sie nad uruchomieniem podajnika drutu, a dokladniej narazie samego silnika. silnik od poloneza malutki 2 uzwojenia co za tym idzie 2 biegi wolny i szybki. Ale ni eo to mi chodzi. Moj pomysl na regulacje hjego obrotow wyglada nastepujaco. Posiadam male kontrolery do sterowania silniczkami DC to malutkicj autek...
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę od akumulatora po stronie pasażera - Punkt masowy po stronie...
Witam wszystkich.Po co zawracac sobie glowe kontraktonami i innymi bzdetami.Tak jak pisal kolega powyzej Taki kontroler swiatel STOPU jest w Polonezie.Dziala w ten sposob,ze po przekreceniu stacyjki swieci sie kontrolka swiatel stopu doputy,az nie nacisnie sie hamulca.Jak wcisnie sie pedal hamulca to kontrolka gasnie(jezeli swieca wszystkie trzy stopy.Jewzeli...
tronic1 Płyta głowna się zainstalowała chyba sama, ma drugiego kompa jutro przepne zasilacze i sprawdze. polonez15 Jeśli kontroler USB padł to dlaczego myszka i drukarka pod USB chodzą bez zarzutu?? I samo USB działa, tylko przy większych plikach siada...
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
Są diody led migające tutaj masz przykładowy link;[url=http://www.cyfronika.com.pl/VI...
Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu Znaczy się że masz prezerwę w obwodzie wzbudzenia.
Witam już przesłałem ,na pewno sie przyda są tam opisane wszystkie silniki jakie były w Polonezie! Pozdrawiam!
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
spróbuj jeszcze raz sprawdzić bespieczniki ale wyjmij je i sprawdz miernikiem czy mają przejcia bo nieraz gołym okiem nie widać ze są przepalone
z tyłu deski taki tranzystorek,na osobnej płytce razem z dwoma opornikami
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Sprawdż kody błyskowe może tam bedzie jakaś podpowiedź co jest nie tak.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Czy sprawdziłeś poziom płynu chamulcowego ? Jeśli tak to , zakładając że masz ukł. chamulcowy Lukas to mogą być wytarte klocki chamulcowe.
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
Eee, w tym miejscu jest raczej kontrolka niesprawności oświetlenia zewnętrznego - sprawdź żarówki (wszystkie - nawet od oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie. Jak masz dobry akumulator to bez problemu dojedziesz te 10km. Ja na akumulatorze kupionym w Tesco ubiegłej zimy przejechałem 115km Mondeo. Po wjechaniu na plac i zgaszeniu auta już nie odpalił. Akumulator był wyczerpany do zera. Zobacz czy nie masz rdzy na konektorach wszystkie kable muszą być podłączone.
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
Tak jak kol elektrit powiedział - brak masy, miałem onegdaj CARO i też cuda się działy - wszystko przez masę - rozebrać poczyścić i będzie ok
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
masz problemy z wysokim napięciem lub czujnikiem na wale korbowym
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
kable ok? może coś od wibracji P.S Elegancki silnik:]
luzy na pewno nie,mialem rozklekotane i bylo ok, zacznij od zamiany cewek,jezeli to nie pomoze to moze byc modul a konkretnie tranzystory mocy, to juz gdzies bylo na elektrodzie
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
masz taki zielony kabel ktory idzie od kopulki zaplonu do modulu zaplonu, wymien go, pewnie sie przelamal
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
AVE... (at)AlekZ Odniosę się tylko do niektórych rzeczy. Ograniczę się więc tylko do ostrożnego stwierdzenia, że elektryfikacja wsi przed II wojną szła niespiesznie. Na wszelki wypadek błagam, nie imputujcie mi, jakobym twierdził, że wieś polską na szerszą skalę zelektryfikował okupant. Złośliwie jeszcze dodam, że widocznie jednak tym świetnie kształconym...
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Ludzie,ale kombinujecie.Albo albo.Nie ma zadnego albo.Ta kontrolka,koloru czerwonego,a od jesieni 1997 kolkoru bursztynowego) oznacza zuzycie sie klockow hamulcowych w przednich kolach.Absolutnie nie oznacza zadnego poziomu plynu hamulcowego.Od plynu jest inna, czerwona kontrolka,majaca emblemat wykrzyknika w kolku.Swieci sie ona rowniez po zaciagnieciu...
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
obejrzyj ten linkt który dostałeś dokładnie - poniżej jest napisane,że jeśli ma hamulce Lucasa to masz tam kontrolkę klocków.
Musisz wymontować zegary, aby to uskutecznić należy zdemontować tą maskownicę przed nimi. Część śrub ukryta jest pod zatyczkami maskującymi, które wyciąga się zwykłą agrafką.
miałem przypadek świecenia kontrolki spalonej żarówki w poldku - mimo, że wszystkie żarówki świeciły... po dłuższej analizie (dużo brzydkich słów) i wymienianiu żarówek po kolei okazało się, że żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej świeci, ale się grzeje(?!) za bardzo - po wymianie żarówki na nową kontrolka zgasła i jest ok.. a zaczep klapy...
Wsadz przekaznik i będzie działało.
aha sprawdze ten bezpiecznik. chciałbym tez sprawdzić ten przekaźnik pompy paliwa mógł by mi ktoś wskazać który to jest?? z góry dziękuję
Witam. To jest chyba problem wypalonych styków w wyłączniku elektromagnetycznym. Pozdrawiam.
:arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!
Jak świeci się mocniej po naciśnięciu hamulca to sprawdź masę przy prawym tylnym świetle. Jak nie, to tak, jak napisał elektrit.
Mam problem z odpaleniem poloneza 1.6 MPi. Niekiedy (nie zawsze) po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się co prawda kontrolki, ale rozrusznik nie działa (jest cisza). Zdarza się to w różnych okolicznościach, nie ma reguły. Czasami rano, przy pierwszym odpaleniu, a czasami niespodziewanie po dłuższej jeździe w mieście. Siedziało już nad tym kilku...
Nie siwus,nie masz racji.Kierunkowskazami steruje tzw.urządzenie mikroprocesorowe zrobione na ST62.
Tak , ale mimo nie działającej kontrolki od smarowania , wskaźnik pokazywał ciśnienie w układzie i śmiało można było jechać .
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
mój problem polega na tym gdy gaszę auto to zapala mi się kontrolka ładowania i cały czas swieci przy wyciągniętym kluczykó po włoczeniu zapłonu kontrolka nie swieci mierzyłem ładowanie alternator nie ładuje prosze o pomoc zgóry dziękuje
Odpalil,ale pozostal pierwotny problem.Mianowicie przy osiagnieciu 2,5-3tys. obrotow odpuszcza i obroty spadaja do zera,swiece ok-gdzie szukac przyczyny? Dzieki
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
No i scalak nie nawalił siedzie tam LM2901N to napewno nie jest ten scalak. Po sprawdzeniu elementów myśle że jest walnięty SEV736... ale gdzie go dostane nie ma nigdzie w necie o nim ani słowa... Wie ktoś gdzie mogę dostać tego SEV?
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Witam szanownych forumowiczów. Wiem, ze tematów podobnych było juz bardzo wiele na tym i innych forach. Siedzę juz cały dzien i wertuje fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu - dlatego tez prosze, nie krzyczcie odrazu, zebym poszukał, bo juz szukałem:-) Otóż kilka dni temu Poldek zaczał pracowac na 2 gary ( nie pracował 2 i 3 cylinder)....okazało...
A sama żarówka (kontrolka) sprawdzona?
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Kontrolka check engine zapala sie wtedy gdy jest uszkodzony uklad wtryskowy.Moze tez byc to silniczek krokowy. Wszystko jeszcze zalezy od tego czy obroty silnika spadaja Ci szybko czy wolno. Jak spadaja szybko tzn. normalnie to jest ok. A jezeli zauwazysz za spadaja "dziwnie"wolno co zaniepokoi twoja uwage, wtedy masz do czynienia z silnikiem krokowym....
Usmażyłeś regulator napięcia. Jeśli akumulator masz pełny, to możesz dojechać ten kawałek do elektryka.
Po kolei. Nie jestem fachowcem w dziedzinie polonezów ale ładowanie trzeba sprawdzić. To jest podstawa. Zwykły miernik za kilkanaście złotych wystarczy.
Wymieniłem małe diody i problem znikł jak ręką odjął. Bardzo dziękuję za pomoc ;)
Nigdy one nie padają w tych Lucasach, poza tym nie są tam jako diody 1A a całe trio.
kontroler świateł polonez polonez kontroler świateł chłodnica polonez polonez chłodnica
whirlpool uszczelka zmywarce sterowanie kątem zapłonu domofon dodatkowy unifon
magnetofon szpulowy zmywarka siemens godzinny
UF4007 – zamienniki diody: HER108, MUR1100E, BYV26E, US1M, parametry, różnice Ford Kuga MK2 – jedna wycieraczka nie działa mimo sprawnego silniczka, mechanizm, cięgno, naprawa