Mam dokładnie ten sam chiński sterownik zgrzewarki u siebie. W wersji 100A jest triak BTA100-800B. Jest snubber w postaci układu RC. Natomiast działa to w taki sposób, że mamy regulację prądu poprzez sterowanie kątem zapłonu triaka, a czas zgrzewu reguluje się ilością cykli sieciowych przepuszczanych na transformator. Triak 40A został zabity przez zbyt...
Zobacz sobie na to: http://openenergymonitor.org/emon/mk2 Detekcja nadprodukcji jest bezproblemowa do zrobienia. Problem jedynie z kontrolą mocy zrzutu nadprodukcji. Burst nie do końca dobry jest przy naszych licznikach. Sterowanie kątem zapłonu triaka generuje dużo zakłóceń. Chyba najlepszy będzie buck ale na 2-3KW też nie taki prosty.
A ja sie tak zastanawiam i zastanawiam i nie moge zrozumiec na kiego takie pokretlo w kabinie. Czyms takim mozna wiecej popsuc niz miec z tego pozytku. Sterowanie praca silnika spalinowego to naprawde bardzo zlozony proces wiec jedyne rozsadne przerobki to w zaleznosci od auta wpakowanie np. sterownika w stylu MegaSquirit lub z ECU od auta ktore jest...
Głosowanie będzie możliwe po zamknięciu konkursu :) Stosowałeś PWM do sterowania ? Tak. Uznałem to za dużo prostsze niż sterowanie kątem zapłonu tyrystora.
W najczęściej spotykanych transformatorach MOT mamy 1 wolt na jeden zwój. 3V, czyli trzy zwoje wystarczą w zupełności. Tu nie chodzi o napięcie tylko o uzyskanie jak największego prądu, a ten maleje wraz ze wzrostem napięcia. Na ojej zgrzewarce nawiniętej trzema zwojami linką 50mm kwadrat uzyskuję w zwarciu 970A przy 3V i wystarcza to do zgrzewania...
Pierwotnego w transformatorze nigdy się nie katuje odkształconym prądem z triaka. Będzie się pięknie grzał wtedy. Sterowanie jeśli już to po stronie wtórnej i można zastosować proste PWM (łagodniejsze traktowanie transformatora i mniejsze straty) zamiast sterowania kątem zapłonu triaka/tyrystora, w końcu drut to tylko grzałka, ma swoją bezwładność cieplną.
Właśnie o przepinanie wyprowadzeń wirnika mi chodziło. Mostek H by podpinał raz tak, a raz tak, w zależności w którą stronę by się miało kręcić. Dodatkowo będę musiał tam wrzucić regulację prędkości obrotów oraz regulowany soft start. Regulację prędkości dało by się pewnie zrobić pwm na triakach, co do regulowania soft startu jeszcze nie wiem. Jeśli...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Witam, od dłuższego czasu próbuję trafić na właściwy temat na forum, jednak niczego nie udało mi się do tej pory znaleźć. Chodzi o ładowanie baterii litowo-jonowej żądaną wartością prądu. Prąd ten może przyjmować dowolną wartość od 0 do 4A, będzie wyliczany przez algorytm napisany w C# i może ulec zmianie w każdej chwili. Moja idea była taka, żeby wykorzystać...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Kolego csvrbntyu. Zapewne masz rację z tym sterowaniem. Ale ja bym chciał sterowanie jak najprostsze. Starczy mi prosty regulator ( nie wiem.Tyrystorowy?) . Tak żeby na ścianie było zwykłe pokrętło regulacji mocy. Żebym wiedział że na przykład w danej pozycji pokrętła moc wynosi 2kW, w innej pozycji 2.5kW, 3kW, itd. Za dwa lata, może trzy budynek sprzedam...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Witam ! 1. To promotor powinien Ci dać bardzo dokładne wytyczne i schemat, ew. wskazać skąd takowy pozyskać, jeśli Twoim zadaniem jest wykonać takowy układ... 2. Pytanie - masz tylko wykonać, czy może również zaprojektować coś takiego? 3. Trochę dziwnie wygląda takie komplikowanie sprawy - dawno już nie słyszałem pomysłu, aby zasilacz prądu stałego...
A może mi powiesz jak chcesz wysterować tyrystor z kątem np. 60st. nie wiedząc kiedy się sinusoida zaczyna? Mówimy o dwu różnych sprawach. Miałem na myśli sprzężony detektor zera z układem zapłonu bramki czyli np: transoptor. Jeśli chodzi o Twoje pytanie. Nie muszę wiedzieć kiedy zaczyna się sinusoida. Wystarczy że będę znał napięcie sieci i właśnie...
Wszelkie kombinacje z MOSFETem (wymaga dodatkowo prostownika), tyrystorami, stycznikami - będą droższe i trudniejsze do zrealizowania. No dobra...trudniejsze do zrealizowania owszem, ale czemu od razu droższe? Z tego co widzę cena netto przy zakupie od 1 do 5 sztuk to ok. 35 zł. Jedno z tańszych i mniej skomplikowanych rozwiazań to np. U2008b i sterowanie...
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się modułem zapłonowym do mojego poczciwego fiata 125p. Juz od dawna chciałem zrobić układ, który umożliwi mi sterowanie zapłonem w funkcji obrotów wału oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Założenia jakie postawiłem były dość proste: - wyeliminować przerywacz mechaniczny; - wyeliminować rozdzielacz wysokiego napięcia...
To wszystko zależy od jakości zastosowanego regulatora fazowego... :!: :idea: :D Mój układ zaprezentowany , taki AllInOne ; czyli miękki start, ściemniacz - dimmer, czy wreszcie regulator fazy, jakoś nie spalił mi dotąd żadnego transformatora, ani toroidalnego, ani klasycznego płaszczowego, czy rdzeniowego... 8-O :idea: :lol: Proszę tylko zauważyć,...
taki sciemniacz to raczej tani nie bedzie. pewnie ponad stówe kosztuje, a jak sie spali to pienądze tez pujdą z dymem. ja bym tu zastosował prosty układ sterujący kątem zapłonu tyrystora. zasada ta sama co w sciemniaczu ale element wykonawczy mozesz dobrac jaki chcesz, a jego kosz to kilka kilkanascie złotych. schematy tego typu urządzen są łatwo dostępne...
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Rzeczywiscie słabo opisany w literaturze. Nalezy wykonać 3 układy 1 fazowe i zapewnić im współbieżne sterowanie kątem zapłonu. Poszukaj pdf Maa 436 Um 145/146
Uszkodzony tranzystor sterujący to efekt zatarcia tłoczka układu sterującego kątem zapłonu ,tak więc wymiana samego tranzystora nic ci nie da .
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
Mam pytanie odnośnie tego sterownika na TCA 735. Jakie transformatory synchronizujące zastosować (moc, napięcie), jakie transformatorki do tyrystorów, jaki sygnał sterujący kątem zapłonu należy podawać. No i jakie pozostałe elementy (zasilanie 400V).
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
To nie aparat ma sterować podciśnieniem, a podciśnienie aparatem. Wcześniejszy zapłon prędzej wkręci silnik na obroty. Podciśnieniem steruje przepustnica.
Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć. Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie. No właśnie najczęściej...
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
Tam tkwi problem pewnie w tym ECU. On steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i tu jest pies pogrzebany.Czy ktoś zakładał do takiej maszyny zwykłe gazniki bez przerabiania ECU?
witam. A czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda kwestia ustawiania zapłonu w T4 2,5 benzyna? Czy można go ustawić ręcznie czy jest zapłon automatyczny sterowany przez komputer?
Ale ECU korzysta z sygnału z przepływmierza-na podstawie jego wskazań (ale nie tylko jego) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i regulacją biegu jałowego :)
Kolego marcin 2525 sterowanie fazowe czyli zmiennego kąta zapłonu tyrystora,a sterowanie pwm to są dwie różne bajki.
W tych silnikach zapłon nie jest łatwo ustawić.Wbrew pozorom!Nalezy najpierw Vagiem zblokować komputer sterujący,a następnie np.lampą stroboskopową ustawić zapłon na 6 stopni +-1 stopień.Mail rocaria(at)o2.pl
Kolego KAR, Jeśli silnik odpala i chwilę pracuje, to na pewno nie jest przestawione magneto, gdyby było, na bank nie odpalił by silnika. Co do samego pytania - Jeśli silnik odpala, ale przerywa i gaśnie - albo problemy z paliwem ( co raczej można wykluczyć jeśli pali bez problemu bez ssania) albo wymienić świecę na właściwą, jeśli nie dowiesz się jaka...
Witam Z sieci prądu trójfazowego otrzymuje sie przesunięcie o 120 stopni. W tyrystorowych układach napędowych silników prądu stałego, zasilanie układu mocy, oraz synchronizację generatora piły bierze się z trójfazowej sieci energetycznej. Można zastosować transformator trójfazowy, lub bezpośrednio korzystać z sieci. Tak właśnie budowano sterowanie PWM....
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
A te dane to po co ?? Wszystkim steruje ecu. Brak możliwosci regulacji.
Witam! Mam mały problem. Nie mam pojęcia co kryje się pod opisem Reg. mocy. jest to sześcian o bokach 44mm x 8mm x 24mm koloru czarnego. Wystają z niego trzy nóżki i żadnych opisów (Czarna skrzynka!). Nie wiem czy może to być jakiś triak czy tyrystor, nie wiem czy można sterować kątem zapłonu za pomocą jednego rezystora (potencjometr) ale nie wydaje...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
Jak już było wspomniane za pewne zmieni się kąt wyprzedzenia zapłonu, chyba że jest jeszcze czujnik podciśnienia w dolocie. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby na pracującym silniku na LPG pobawić się "klapką", jeśli steruje tylko dawką benzyny to nie będzie różnicy w pracy silnika, jeśli steruje również kątem zapłonu to zacznie prychać i zgaśnie. Odpowiedź...
Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
Witam. Może ktoś opisać jaką role odgrywa sygnał z impulsatora prędkości pojazdu w ECU silnika ? To że podaje informacje na temat prędkości auto to wiadome ale mi chodzi oto czy ECU steruje kątem zapłonu, czasem wtrysku itp w zależności od prędkości samochodu. Co się stanie gdybym odłączył impulsator od wiązki ? Wpłynie to na parametry pracy silnika...
Witam... Tez nad tym myslałem, przydalo by sie takie w pokoju... Ale niestety chyba pozostają zwykłe zarówki... Myślalem tez o wyciągnięciu elektroniki z takiej żarowki i zrobieniu swojej żeby dało sie rególowac jasność, ale z tego co pamietam jasnośc świetlówki nie zależy wiele od prądu, przy zmniejszaniu prądu jasnośc troche spada i w pewnym momecie...
Chyba nie będzie to tak prosto sterować zapłonem tyrystorów jak w przypadku ściemniacza do żarówki. Kąt wysterowania bardzo zależy od indukcyjności. Wypociłem taki uproszczony softstart dwufazowy we falstadzie. Model umieszczę w tym drugim Twoim wątku.
Kopułka jak Bosch-a to na pewno jest ta sama.Nawet jeśli z przesunięte są minimalnie końcówki to i tak nie ma to wpływu na kąt zapłonu. Kątem steruje ecu z impulsów czujnika połozenia a nie kopułka.
nie wiem czym steruje w tym samochodzie komputer i co pozwala sprawdzić (w miarę rozwoju komputeryzacji samochodowej było tego coraz więcej), rada: ustaw zawory i sprawdź zapłon (kąt), jeżeli to na wtrysku to sprawdź wtryskiwacze, zobacz czy rura wydechowa jest czarna (za bogata mieszanka), i sam komputer sprawdź (może jest zmęczony pracą ;-)
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Coś tu nie tak, Drogi Kolego......To działać nie może(dziwna kombinacja diod w ukladzie wyzwalania tyrystora i brak diody Zenera poziomu napiecia bramkowania tyrystora?). Robi sie inaczej - kupić cewkę od chinskiego skutera ale z wbudowanym CDI (są takie i to niewiele droższe od zwykłych). Dodatkowo są te moduły wyposażone w mikroprocesor sterujący...
Kiedyś proste gaźnikowce robiły po 500tys przebiegu i więcej. Bardzo mało takich silników było. Elektroniczne sterowanie zapewnia silnikowi dużo lepsze warunki pracy, niż niedoskonały mechaniczny gaźnik i mechaniczne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu. Silnikowi z ołowiu precyzyjne sterowanie czymkolwiek w niczym nie pomoże. Kolega nie orientuje...
Witam. EDC 3868 ; uzgodnienie temperatury doładowanego powietrza z chłodnicą.Kontrola przy wł. zapłonie pod kontem zmiany wskazania czujnika tj.czy temperatura doładowanego powietrza przy zatrzymanym silniku spadła do temperatury płynu chłodzącego. kontrola podczas pracy , czy czujnik jest zamontowany/podłączony ( dwa różne ciśnienia doładowania muszą...
czy da jakoś odejść żeby został sterownik ecu podłączony ale nie podpięty czujnikami do silnika czujnik temperatury Nie da rady, sterownik bez podpiętych czujników przejdzie w tryb awaryjny i nie będzie sterował zapłonem (kątem wyprzedzenia) Jak masz możliwość dotoczenia tulejki redukcyjnej do aparatu z golfa, to jak najbardziej jest możliwe jego zamontowanie...
To, o czym mówisz, dotyczy urządzeń FACTS. Bo kondensator, ot tak włączony, wymusza sinusoidę sam z siebie. A w FACTS-ach (nie wszystkich) sterujemy kątem zapłonu tyrystora w zależności od potrzeb. Wycinamy w ten sposób z sinusoidy pewne fragmenty, które dają poszatkowaną krzywą napięcia. Przypomina to regulację PWM. I ta poszatkowana krzywa daje pewną...
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
Oczywiście zgadzam się z kolegą revcorey z tym, że pozwolę sobie na kilka dopowiedzeń. Co do sterowników PLC które wspólnie wykluczyliśmy (a w każdym razie odradzamy)-posiadają one często dedykowane moduły służące pomiarom prędkości obrotowych więc tu nie ma problemu. Ale to tylko w ramach dopowiedzenia. Co do sterowania silnikiem przy pomocy mikrokontrolera......
Można zrobić, ale wstrzymam się z odpowiedzią, aż się palę aby się przkonac ile to forum jest warte. Ale przerzutnik o regulowanej histerezie co da? Przecież opóźnienie o stały kąt nie zda egzaminu, a histereza czym by była regulowana? Przecież to za dużo czynników żeby sterować kątem wyprzedzenia zapłonu tylko np. w funkcji doładowania. Prościej by...
Witam forumowiczów Czy ktoś z Was orientuje się, jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku w Mietku W108? Dokładny typ auta to: W108.016, silnik M130.920. Sześciocylindrowy, 140KM, cewka zapłonowa zasilana poprzez moduł sterujący. W żadnych dokumentacjach nie mogę znaleźć tej wartości. Pozdrawiam - Grafstar
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Hej witam Sterownik Bosch 280 000 710 jest od Uno 1,0 fire do 1,4 i.e. moim zdaniem po zamianie auto albo nie odpali albo odpali w trybie awaryjnym,( inne mapy wtrysku, kat wyprzedzenia zapłonu itd.) pozdrawiam z Siedlec Tipo 1,4 GT Abarth Aleś błysnął wiedzą,a od kiedy to monojetronic steruje kątem wyprzedzenia zapłonu?
Witam Oczywiście że check może mieć wpływ na spalanie, "uszkodzenie układu regulacji mieszanki paliwowo powietrznej" to raczej poważna awaria widziana oczami komputera i najprawdopodobniej przeszedł w tryb awaryjny i nie steruje katem wyprzedzenia zapłonu, auto jest słabsze a Ty bardziej depczesz w pedał gazu. Oczywiście kąt zapłonu ma też wpływ na...
To jeszcze napisz co to było - może innym w przyszłości pomoże. A tak na marginesie to gdyby nie wtrysk paliwa to wystarczy odpiąć przewodzik od modułu zapłonowego do kompa i silnik też by chodził. Ale ponieważ impulsy do wyzwalania wtrysku też idą z modułu zapłonowego to i wtrysku niebędzie. Moduł sam steruje kątem wyprzedzenia zapłonu do jakichś 450...
Tu znalazłem fachowy artykuł na temat silników z doładowaniem: http://www.turbosprezarki.pl/cos_dla_pro... W artykule jest m.in. zdanie o pewnym istotnym ograniczeniu (o czym wspominałem wcześniej): Barierą jest tutaj jednak pojawiające się spalanie stukowe . Aby tego uniknąć stosuje się paliwa o większej liczbie oktanowej oraz sterowanie kątem zapłonu...
Nie zmienia sie bo zaplon sterowany jest elektronicznie przez sterowbik silnika
Stroboskop podłączany pod uzwojenie pierwotne cewkofajki. Tylko moim zdaniem, tutaj nie ma co sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu, jest on sterowany przez ECU. Gdyby po jakimś mechanicznym uszkodzeniu (przestawieniu tarczy kodowej itp) przestawiłby się zapłon, to byś miał problemy z odpaleniem. Szukaj problemów z układem wtryskowym, sprawdź podzespoły...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
sorry że nie odpowiadałem .co do pytania fds (stary tester )nie potrafi nic . wds może w trakcie pracy silnika sterować otwarciem zaworu wolnych obrotów , kątem zapłonu ,przekaźnikiem pompy paliwa ,ale na 100% nie steruje wtryskami .czyli parę rzeczy można wysterować , ale nie wszystko
Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda,...
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
To jak masz pulsacje pomiędzy znakiem 8 st przed zz a 12 st przed zz, to średnia, jak by nie liczyć wychodzi 10 st ....... Pulsować może poprzez luzy na aparacie, luźny pasek, kątem wyprzedzenia zapłonu steruje też sterownik....
Dzięki , jest mi to pomocne bo konstruuję uproszczony sterownik tego zaworka do mojego zabytkowego auta. Aż 50Hz zacznę od tej częstotliwości. Jeszcze jedno pytanko czy jak przekręcisz zapłon w stacyjce na włączony, ale bez uruchamiania silnika to ten zaworek "pyka" tzn jest sterowany?
Ja bym chciał już mieć CDI ale średnio sobie z tym radzę. Nie wiem jaki czujnik zastosować i jak? Reszta to pikuś. Internet pęka w szwach od schematów i rysunków. A jeszcze jakby ten CDI miał zmienny kąt zapłonu... :| Znalazłem kiedyś na All jakiś CDI do skutera w wersji sportowej ze zmiennym momentem zapłonu właśnie, sterowała tym elektronika. Nie...
Zmierz rezystancję pomiędzy każdym przewodem a masą statora (obudową). Cewki WN sprawdzisz podłączając na próbę do innego układu zapłonowego typu CDI. Tylko nie pod moduł TCI i nie pod akumulator, bo się cewka spali. Moduł zapłonowy ma jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany mikroprocesorem... Ciężka sprawa.
ustawienie dynamiczne kąta wyprzedzenia zapłonu lampa pod sterowanie cewki. 10 +- 2 stopnie oczywiscie nagrzany silnik, obroty biegu jałowego
Tylko jeden problem (to było dawno). Z tego co pamiętam silnik 600 ma inne kąty wyprzedzenia zapłonu a elektroniczny zapłon od 650, sterowany obrotami i podciśnieniem może pogorszyć pracę silnika. Jeszcze proponuję rozejrzeć się za dodatkiem do benzyny dla starych samochodów wymagających benzyny ołowiowej. Może gdzieś jeszcze coś takiego jest dostępne.
Autronic przełącza sondę przekaźnikiem, ale masę chyba generuje z procesora. Dawno w to nie wnikałem. Kiepska masa zasilająca sterownik też spowoduje wzrost potencjału, natomiast dla zwykłych sond O2 niema to w ogóle znaczenia. Sonda musi oscylować a pomiaru dokonuje się np za pomocą komparatora z progiem przełączania w połowie zakresu sondy. Jeśli...
SPN 4069 Ograniczenie mocy OBD Strategia monitoringu Monitorowanie magistrali danych CAN, CAN silnika, za pomocą urządzenia sterującego sterownika silnika A142 Odbiór przez klienta/opis objawów • Moc silnika zredukowana Failure Mode Identification (FMI) FMI 1 Wartość za wysoka Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania --- OBD OBD / P-Code...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam. Do pomiaru kąta zapłonu najlepiej użyć jednak lampy stroboskopowej, ale ostatnio pojawiły się superjasne diody LED, które (po podłączeniu do prostego układu) można wykorzystać w tym celu. Co do pytania czym steruje komputer pokładowy w samochodzie - to powiem że na podstawie sygnałów z kilku czujników (czujnik położenia wału, przepływu powietrza,...
Do sterowania silnikiem: IRF830 lub IRF840 I do sterowania PWM z atmegi + wtórnik chyba by był potrzebny, ale głowy nie dam. Proponuję najpierw jakieś testy przy niższym napięciu i pwm ;) Doświadczalnie wszystko wyjdzie na jaw. I napięcie na silniku ma być stałe, nie zmienne! Jeśli nie ruszy, to tylko przez regulację kąta zapłonu.
Kąt wtrysku trzeba sprawdzić komputerem. Bo jak pompa szrot i przestawianie kąta wtrysku nie działa to takie objawy. Jeśli komp pokazuje ci małą dawkę to w rzeczywistości masz ustawiona dużą (komp zszedł do małej wartości bo realnie jest wyższa). PS Żeby sprawdzić kąt wtrysku komputerem wtrysk sterujący musi być sprawny.
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Czyli sterownik widzi zapłon i steruje też kątem. A sprawdź czy sygnał z lambd o bogatej mieszance jest i dochodzi do sterownika. A czas wtrysku jesteś w stanie sprawdzić / skorelować z prawidłowym ?
A ja mam takie pytanie, skoro da się zamontować drugi czujnik cofnięty o 10* to czy nie dało by się mechanicznie przesuwać oryginalnego czujnika? Czyli zrobić coś podobnego co było robione np w Alfach Romeo z zapłonem na przerywaczu mechanicznym i rozdzielaczu WN, tam był siłownik pneumatyczny sterowany podciśnieniem i wtedy przestawiał kąt zapłonu....
Sprawdz elektrozawór sterujący zapłonem(ten nad doładowaniem od turbiny)
Bardzo ciekawy jest ten sterownik :) Też planuję wykorzystać ten sam moduł termopary, dotykowy wyświetlacz 2,4" + STM albo atmega. Większość elektroniki sterującej jest już zamówiona. Ale właśnie ciągle pozostaje mi część wykonawcza. Zgodnie z sugestiami będę polował na piecyki z elementami kwarcowymi, o ile będzie to możliwe to wolałbym dorwać taki,...
wklejam cytat serwisówki: Sprawdzanie obwodu/układu Zapłon WYŁĄCZONY, odłączyć przyłącze wiązki przewodów od wadliwego wtryskiwacza paliwa Zapłon włączony, sprawdzić, czy między zaciskiem 1 obwodu sterującego a masą występuje napięcie 2,0-2,5 V. ⇒ Jeśli wartość jest niższa od podanego zakresu, sprawdzić, czy w obwodzie sterującym nie występuje przerwa/wysoka...
Masz mocno opóźniony zapłon, albo wtryskiwacz sterujący nie działa, albo coś zrobiłeś źle. 000 robisz w Basic Settings, 004 nie. http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/2... W linku jest podany sposób diagnozy, samo ustawienie kąta u ciebie odbywa się inaczej.
Jak może działać taki układ i za co odpowiedzialne są poszczególne elementy na schemacie? Jest transformator, który odpowiada za ewentualne obniżenie napięcia do bezpiecznego poziomu i separacji galwanicznej od sieci. Po stronie wtórnej trafa znajduje się odbiornik energii w postaci żarówki. Moc dostarczana do żarówki jest ograniczana przez tyrystor,...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Wiat, Nie wiem czy to "Monomotronic" jest to 1.4 12v zintegrowany elektroniczy zapłon i wtrysk 1pkt (singlepoint) posiada równierz centralke elektroniczną sterującą w/w funkcjami określając czas trwania wtrysku i kąt wyprzedzenia zapłony (tyle wyczytałem z danych tego auta)
myslałem ze jest to jeszcze silnik z połączeniem gwiazda/podwójna gwiazda, dwa ciękie to na 100%termik. może przeczytaj typ z tabliczki i wklep w googlach. jesli podłączony jest do tyrystorów to napewno jest trójfazowy, jesli by był prądu stałego to musiał by być sterowany napięciowo, a nie z "kąta zapłonu tyrystora". co ten silnik w maszynie robi??...
Krótko-ten moduł będzie chodził bez sterownika silnika, ale kąt wyprzedzenia zapłonu będzie sterowany tylko w funkcji obrotów. Maksymalne wyprzedzenie 26 st. przed zz. Tak że silnik nie będzie miał nalezytej dynamiki. Jeżeli ten inny pojazd to jakaś lekka własna konstrukcja (plażowiec, ciągniczek) może tyle wystarczyć.
A nie lepiej i prościej było by sterować kątem wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej ? Zauważ że w dwusuwach podciśnienie w gardzieli ssącej wygląda nieco inaczej niż w czterosuwach, jako że część mieszanki jest wytłaczana z powrotem do wlotu. W przypadku czterosuwowych silników , sygnał "map" jest używany również do zmiany ilości wtryśniętego...
Ten post wybaczcie jeśli jest w złym dziale, ale jest bardziej w charakterze zapytania niż pochwalenia się czymś. Do rzeczy. Rozważam taki pomysł na pracę magisterską pt sterownik zapłonu do samochodu. Obracam się akurat wokół starych aut, i to potencjalne cudeńko miałoby sterowac zapłonem w moim fiacie 125p, i przez sterowanie zapłonem mam na myśli...
SPN 6255 Ciśnienie systemu AdBlue Strategia monitoringu Monitorowanie ciśnienia w systemie AdBlue za pomocą urządzenia sterującego sterownika silnika A142. Odbiór przez klienta/opis objawów Failure Mode Identification (FMI) FMI 2 Wartość za niska Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania --- OBD OBD / P-Code P2BA8 MIL Przekroczenie NOx –...
Skasowałeś korekty. Zbierze je od nowa. Nie wiem na ile deptanie kierowcy wpływa na korekty tu niech się wypowie osoba znająca ten sterownik. Sterownik dobiera paliwo do pozostałych parametrów - otwarcia przepustnicy przepływu powietrza, wskazaniom sondy lambda, temperatury, obciążenia, obrotów itp wchodzi w grę jeszcze VVTi i kąt wyprzedzenia zapłonu...
Wyzwalanie szerokimi impulsami (co opisujesz) jest dość szeroko stosowane w układach zasilania obciążeń indukcyjnych z powodu... problemów z podtrzymaniem ,,zapłonu" półprzewodnika. Szczególnie dobrze to widać podczas pracy na skraju napięć wyjściowych (Kąt opóźnienia zapłonu circa 135St). A napięcia odkształcone - i tak płyną przez uzwojenia transformatora...
kątem zapłonu sterowanie kątem kątem wyprzedzenia zapłonu
lustro suficie tranzystorowy schemat zapłon uszkodzony sensor czujnik temperatury
Różnice między pentodą a tetrodą strumieniową Parametry wejściowe oscyloskopu GDS-820S: rezystancja i pojemność