Mam dokładnie ten sam chiński sterownik zgrzewarki u siebie. W wersji 100A jest triak BTA100-800B. Jest snubber w postaci układu RC. Natomiast działa to w taki sposób, że mamy regulację prądu poprzez sterowanie kątem zapłonu triaka, a czas zgrzewu reguluje się ilością cykli sieciowych przepuszczanych na transformator. Triak 40A został zabity przez zbyt...
Zobacz sobie na to: http://openenergymonitor.org/emon/mk2 Detekcja nadprodukcji jest bezproblemowa do zrobienia. Problem jedynie z kontrolą mocy zrzutu nadprodukcji. Burst nie do końca dobry jest przy naszych licznikach. Sterowanie kątem zapłonu triaka generuje dużo zakłóceń. Chyba najlepszy będzie buck ale na 2-3KW też nie taki prosty.
A ja sie tak zastanawiam i zastanawiam i nie moge zrozumiec na kiego takie pokretlo w kabinie. Czyms takim mozna wiecej popsuc niz miec z tego pozytku. Sterowanie praca silnika spalinowego to naprawde bardzo zlozony proces wiec jedyne rozsadne przerobki to w zaleznosci od auta wpakowanie np. sterownika w stylu MegaSquirit lub z ECU od auta ktore jest...
Głosowanie będzie możliwe po zamknięciu konkursu :) Stosowałeś PWM do sterowania ? Tak. Uznałem to za dużo prostsze niż sterowanie kątem zapłonu tyrystora.
W najczęściej spotykanych transformatorach MOT mamy 1 wolt na jeden zwój. 3V, czyli trzy zwoje wystarczą w zupełności. Tu nie chodzi o napięcie tylko o uzyskanie jak największego prądu, a ten maleje wraz ze wzrostem napięcia. Na ojej zgrzewarce nawiniętej trzema zwojami linką 50mm kwadrat uzyskuję w zwarciu 970A przy 3V i wystarcza to do zgrzewania...
Pierwotnego w transformatorze nigdy się nie katuje odkształconym prądem z triaka. Będzie się pięknie grzał wtedy. Sterowanie jeśli już to po stronie wtórnej i można zastosować proste PWM (łagodniejsze traktowanie transformatora i mniejsze straty) zamiast sterowania kątem zapłonu triaka/tyrystora, w końcu drut to tylko grzałka, ma swoją bezwładność cieplną.
Właśnie o przepinanie wyprowadzeń wirnika mi chodziło. Mostek H by podpinał raz tak, a raz tak, w zależności w którą stronę by się miało kręcić. Dodatkowo będę musiał tam wrzucić regulację prędkości obrotów oraz regulowany soft start. Regulację prędkości dało by się pewnie zrobić pwm na triakach, co do regulowania soft startu jeszcze nie wiem. Jeśli...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Witam, od dłuższego czasu próbuję trafić na właściwy temat na forum, jednak niczego nie udało mi się do tej pory znaleźć. Chodzi o ładowanie baterii litowo-jonowej żądaną wartością prądu. Prąd ten może przyjmować dowolną wartość od 0 do 4A, będzie wyliczany przez algorytm napisany w C# i może ulec zmianie w każdej chwili. Moja idea była taka, żeby wykorzystać...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Kolego csvrbntyu. Zapewne masz rację z tym sterowaniem. Ale ja bym chciał sterowanie jak najprostsze. Starczy mi prosty regulator ( nie wiem.Tyrystorowy?) . Tak żeby na ścianie było zwykłe pokrętło regulacji mocy. Żebym wiedział że na przykład w danej pozycji pokrętła moc wynosi 2kW, w innej pozycji 2.5kW, 3kW, itd. Za dwa lata, może trzy budynek sprzedam...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Witam ! 1. To promotor powinien Ci dać bardzo dokładne wytyczne i schemat, ew. wskazać skąd takowy pozyskać, jeśli Twoim zadaniem jest wykonać takowy układ... 2. Pytanie - masz tylko wykonać, czy może również zaprojektować coś takiego? 3. Trochę dziwnie wygląda takie komplikowanie sprawy - dawno już nie słyszałem pomysłu, aby zasilacz prądu stałego...
A może mi powiesz jak chcesz wysterować tyrystor z kątem np. 60st. nie wiedząc kiedy się sinusoida zaczyna? Mówimy o dwu różnych sprawach. Miałem na myśli sprzężony detektor zera z układem zapłonu bramki czyli np: transoptor. Jeśli chodzi o Twoje pytanie. Nie muszę wiedzieć kiedy zaczyna się sinusoida. Wystarczy że będę znał napięcie sieci i właśnie...
Wszelkie kombinacje z MOSFETem (wymaga dodatkowo prostownika), tyrystorami, stycznikami - będą droższe i trudniejsze do zrealizowania. No dobra...trudniejsze do zrealizowania owszem, ale czemu od razu droższe? Z tego co widzę cena netto przy zakupie od 1 do 5 sztuk to ok. 35 zł. Jedno z tańszych i mniej skomplikowanych rozwiazań to np. U2008b i sterowanie...
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się modułem zapłonowym do mojego poczciwego fiata 125p. Juz od dawna chciałem zrobić układ, który umożliwi mi sterowanie zapłonem w funkcji obrotów wału oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Założenia jakie postawiłem były dość proste: - wyeliminować przerywacz mechaniczny; - wyeliminować rozdzielacz wysokiego napięcia...
To wszystko zależy od jakości zastosowanego regulatora fazowego... :!: :idea: :D Mój układ zaprezentowany , taki AllInOne ; czyli miękki start, ściemniacz - dimmer, czy wreszcie regulator fazy, jakoś nie spalił mi dotąd żadnego transformatora, ani toroidalnego, ani klasycznego płaszczowego, czy rdzeniowego... 8-O :idea: :lol: Proszę tylko zauważyć,...
taki sciemniacz to raczej tani nie bedzie. pewnie ponad stówe kosztuje, a jak sie spali to pienądze tez pujdą z dymem. ja bym tu zastosował prosty układ sterujący kątem zapłonu tyrystora. zasada ta sama co w sciemniaczu ale element wykonawczy mozesz dobrac jaki chcesz, a jego kosz to kilka kilkanascie złotych. schematy tego typu urządzen są łatwo dostępne...
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Rzeczywiscie słabo opisany w literaturze. Nalezy wykonać 3 układy 1 fazowe i zapewnić im współbieżne sterowanie kątem zapłonu. Poszukaj pdf Maa 436 Um 145/146
Uszkodzony tranzystor sterujący to efekt zatarcia tłoczka układu sterującego kątem zapłonu ,tak więc wymiana samego tranzystora nic ci nie da .
Mam pytanie odnośnie tego sterownika na TCA 735. Jakie transformatory synchronizujące zastosować (moc, napięcie), jakie transformatorki do tyrystorów, jaki sygnał sterujący kątem zapłonu należy podawać. No i jakie pozostałe elementy (zasilanie 400V).
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
(at)virtualmachine Nie wprowadzaj w błąd. Ten SSR ma regulację kąta zapłonu Kąta zapłonu czego? To nie jest zwykły SSR, a zintegrowany sterownik.
To nie aparat ma sterować podciśnieniem, a podciśnienie aparatem. Wcześniejszy zapłon prędzej wkręci silnik na obroty. Podciśnieniem steruje przepustnica.
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć. Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie. No właśnie najczęściej...
Tam tkwi problem pewnie w tym ECU. On steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i tu jest pies pogrzebany.Czy ktoś zakładał do takiej maszyny zwykłe gazniki bez przerabiania ECU?
witam. A czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda kwestia ustawiania zapłonu w T4 2,5 benzyna? Czy można go ustawić ręcznie czy jest zapłon automatyczny sterowany przez komputer?
Ale ECU korzysta z sygnału z przepływmierza-na podstawie jego wskazań (ale nie tylko jego) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i regulacją biegu jałowego :)
Kolego marcin 2525 sterowanie fazowe czyli zmiennego kąta zapłonu tyrystora,a sterowanie pwm to są dwie różne bajki.
W tych silnikach zapłon nie jest łatwo ustawić.Wbrew pozorom!Nalezy najpierw Vagiem zblokować komputer sterujący,a następnie np.lampą stroboskopową ustawić zapłon na 6 stopni +-1 stopień.Mail rocaria(at)o2.pl
Kolego KAR, Jeśli silnik odpala i chwilę pracuje, to na pewno nie jest przestawione magneto, gdyby było, na bank nie odpalił by silnika. Co do samego pytania - Jeśli silnik odpala, ale przerywa i gaśnie - albo problemy z paliwem ( co raczej można wykluczyć jeśli pali bez problemu bez ssania) albo wymienić świecę na właściwą, jeśli nie dowiesz się jaka...
Witam Z sieci prądu trójfazowego otrzymuje sie przesunięcie o 120 stopni. W tyrystorowych układach napędowych silników prądu stałego, zasilanie układu mocy, oraz synchronizację generatora piły bierze się z trójfazowej sieci energetycznej. Można zastosować transformator trójfazowy, lub bezpośrednio korzystać z sieci. Tak właśnie budowano sterowanie PWM....
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
Witam! Mam mały problem. Nie mam pojęcia co kryje się pod opisem Reg. mocy. jest to sześcian o bokach 44mm x 8mm x 24mm koloru czarnego. Wystają z niego trzy nóżki i żadnych opisów (Czarna skrzynka!). Nie wiem czy może to być jakiś triak czy tyrystor, nie wiem czy można sterować kątem zapłonu za pomocą jednego rezystora (potencjometr) ale nie wydaje...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
A te dane to po co ?? Wszystkim steruje ecu. Brak możliwosci regulacji.
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
Jak już było wspomniane za pewne zmieni się kąt wyprzedzenia zapłonu, chyba że jest jeszcze czujnik podciśnienia w dolocie. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby na pracującym silniku na LPG pobawić się "klapką", jeśli steruje tylko dawką benzyny to nie będzie różnicy w pracy silnika, jeśli steruje również kątem zapłonu to zacznie prychać i zgaśnie. Odpowiedź...
Witam. Może ktoś opisać jaką role odgrywa sygnał z impulsatora prędkości pojazdu w ECU silnika ? To że podaje informacje na temat prędkości auto to wiadome ale mi chodzi oto czy ECU steruje kątem zapłonu, czasem wtrysku itp w zależności od prędkości samochodu. Co się stanie gdybym odłączył impulsator od wiązki ? Wpłynie to na parametry pracy silnika...
Witam... Tez nad tym myslałem, przydalo by sie takie w pokoju... Ale niestety chyba pozostają zwykłe zarówki... Myślalem tez o wyciągnięciu elektroniki z takiej żarowki i zrobieniu swojej żeby dało sie rególowac jasność, ale z tego co pamietam jasnośc świetlówki nie zależy wiele od prądu, przy zmniejszaniu prądu jasnośc troche spada i w pewnym momecie...
Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
Kopułka jak Bosch-a to na pewno jest ta sama.Nawet jeśli z przesunięte są minimalnie końcówki to i tak nie ma to wpływu na kąt zapłonu. Kątem steruje ecu z impulsów czujnika połozenia a nie kopułka.
nie wiem czym steruje w tym samochodzie komputer i co pozwala sprawdzić (w miarę rozwoju komputeryzacji samochodowej było tego coraz więcej), rada: ustaw zawory i sprawdź zapłon (kąt), jeżeli to na wtrysku to sprawdź wtryskiwacze, zobacz czy rura wydechowa jest czarna (za bogata mieszanka), i sam komputer sprawdź (może jest zmęczony pracą ;-)
Chyba nie będzie to tak prosto sterować zapłonem tyrystorów jak w przypadku ściemniacza do żarówki. Kąt wysterowania bardzo zależy od indukcyjności. Wypociłem taki uproszczony softstart dwufazowy we falstadzie. Model umieszczę w tym drugim Twoim wątku.
kątem zapłonu sterowanie kątem kątem wyprzedzenia zapłonu
odblokować galaxy silnik asynchroniczny parametry samsung seryjny
naprawa udaru makita naprawa udaru makita
Citroen C4 - Niedziałający tylny lewy kierunkowskaz Dioda prostownicza D61-200-08-0-0-Y Unitra Lamina 200A 800V – parametry, zamienniki, montaż