Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
a po włączeniu zapłonu kontrolka świeci? jeśli nie to brak zasilania na nią i to jest cała przyczyna jak sądzę (bo pewnie nie sprawdzałeś) ładowanie w normie i pewnie tak już jeździsz kilka dni bez doładowywania aku
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
Ładowanie jest prawidłowe.P
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Zobacz a nie pytasz...
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Ubita dioda w alternatorze
Do sprawdzenia bezpiecznik nr 15 w schowku, a jak spalony to jeszcze do sprawdzenia czujnik poziomu oleju, częsta przyczyna.
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
mostek do wymiany
To wada w oporniku równoległym. Ale w 145 była żarówka, z tego co pamiętam.
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
jeżeli to z winy pająka to ciekawy przypadek musze przyznać. a co do diód to odłączyłeś uzwojenia do pomiaru czy nie? szczotki to już się widać skończyły
trzeba sprawdzić szczotki w alternatorze , przy tym objawie na pewno sie skończyły lub się zawiesiły
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Kontrolkę gasi regulator. Pin L
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
Oczywiście realne tylko że można lutować transformatorówką ale cyna musi mieć twardość przynajmniej 50.P
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Nie wiem, ale ja mam to samo w T43. Bez baterii czasami rusza a czasami nie. Nie ma reguły. Czasami z baterią tez ruszy, ale ogólnie częściej nie niż tak. Za stary na serwis.
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Wypalone diody w alternatorze, mimo że ładował, to sterownik coś wyczuwał
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Na przykład szczotki.
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
kontrolka ciśnienia jak i ładowania ma + na stałe a zapalane są masą czyli brak na tych kontrolkach + ale dlaczego zapala się kontrolka od ładowania tego nie wiem
Panowie bez nerwów. Sprawdziłem szary kabelek i w tej rynience był dwukrotnie łatany zrobiłem nowe złącze prześwietliłem też przewód i jest on ok. On idzie do skrzynki bezpieczników, która jest na nadkolu ale ostatecznie jest kicha nadal kontrolka świeci. Na tym czerwonym przewodzie jest 12 V na szarym około 13,6 jak pracuje silnik. Alternator ładuje...
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Moim skromnym zdanie to powinno być tak . spada napięcie akumulatora np do 12V czy do jakiego co jest zaprogramowane w zasilaczu ,zapala się kontrolka ładowania i ładuje do znowu napięcia np 13v i kontrolka gaśnie nie ładuję żeby nie przeładować aku.
sprawdź bezpieczniki ,prawdopodobnie nie masz zasilania kontrolki ładowania po załączeniu zapłonu. wtedy kontrolka zapala się dopiero przy praculącym silniku
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Jeżeli jeszcze nie doszedłeś do powodu awarii to sprawdź alternator. Ja mam trzy t4 co prawda z silnikiem 2,4 ale już kilka razy jak padł alternator albo były problemy z elektryką przy ładowaniu to wraz z kontrolką ładowania świeciło się ciśnienie.
Jeżeli sama żaróweczka nie łączy, to ładowania też nie będzie.
...gdyby alternator nie ładował to kontrolka powinna świecić cały czas... Nie koniecznie brak świecenia może być też sygnalizacją awarji ładowania
Padnięta jedna z cel w akumulatorze. Włożyłem inny akumulator i sprawdziłem napięcie...-alternator ładował akumulator co w uszkodzonym było na stałym poziomie 11.34 Czyli za małe napięcie
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
Witam mam problem otóż tak jak w temacie kontrolka ładowania świeci się na wyłączonym silniku gdy wyjęty jest kluczyk ze stacyjki nie jest to stan ciągły ale zdarza się to po wyłączeniu silnika lub po kilku sekundach od wyłączenia silnika czasami pomagał ponowny rozruch samochodu i gasła. Bagatelizowałem ten problem aż do dziś po 12h postoju auta w...
Spalony regulator napięcia.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Miałem taki przypadek i był zepsuty woltotierz,a nawet dwa .Sprawdż uzwojenie stojana czy go nie uszkodziłeś.Sorki na myśli miałem uzwojenie wzbudzenia<wirnika>.Po przekręceniu kluczyka nie zamyka się obwód i dla tego nie świeci kontrolka.A potem nie ładuje.
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
witam ja mam podobny problem z alternatorem z poloneza który zamontowałem w ciągniku . diody sprawdziłem na kilka sposobów stojan i wirnik tez podkładałem rególatory i dalej to samo ładowanie jest ale kontrolka świeci wraz z dodaniem gazu coraz jaśniej co mam z nim zrobić bo takiego przypadku nie miałem
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Witam.Jeśli brakuje tylko kontrolki ładowania a pozostałe są to stacyjka odpada.Bez kontrolki nie wzbudzi się alternator i nie będzie ładowania,zacznij właśnie od sprawdzenia czy nie jest przepalona jeśli będzie to wymień jeśli nie to daj znać.
Dzięki wszystkim za pomoc,przydała się alternator ładuje
... Na tym małym kabelku przy alternatorze pojawiło się napięcie 14 V, gdy tylko kontrolka ładowania świeci jest tam napięcie 3 V . I prawdopodobnie tutaj tkwi twoj problem. Sprawdz kabel 1072 miedzy alternatorem i pinem 14 na zoltej kostce BSI. Wystarczy, ze masz kiepski styk np na okraglej czarnej zlaczce na podluznicy (pin 9) i zamiast 12V na alternatorze,...
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
A kontrolka ładowania świeci i gaśnie??? ABS 1 gen aktywuje pin 15 kontrolki ładowania
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
bylem na stacji kontroli pojazdow i mechanik podlaczyl jakis komputer i taki blad wyskakuje
Witam ! Problem znika jak wymienisz ten gruby przewód od akumulatora + do rozrusznika . Jak go rozetniesz to się dowiesz dlaczego . Pozdrawiam .
witam; mam problem z actrosem mp 4 2014 ,ładowanie jest a swieci kontrolka ładowania, czy jest jakiś bezpiecznik od alternatora?
Auto jak w temacie, na desce świeci kontrolka od ładowania, ładowanie jest 14V. W parametrach ECU też ładowanie 14V. Jaki układ steruje kontrolką?
Kupiłem nowy alternator za 330zł. Cena części była zbyt duża. Teraz kontrolka świeci i ładuje aku. Dziękuję za podpowiedzi.
Witam, Opis Problemu: mam Citroen Xantia 2.0 z 98r (pewnie to nie ma znaczenia) wersja exclusive (to moze miec znaczenie). Dzisiaj wymieniałem fabryczny zegarek z termometrem na nowy. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale po wymianie i po skręceniu wszystkiego spowrotem w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję 2 nie zaświeca się kontrolka od ładowania...
Alternator ładuje normalnie.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
1.Kontrolka musi być sprawna.Pełni dwie funkcje.Pierwsza to wzbudza alternator,druga to po wzbudzeniu gaśnie i oznajmia,że jest ładowanie. 2.Alternator można sprawdzić szybko po uruchomieniu silnika i na moment dodanie wys.obr.ponad 3000. Jak zaskoczy ładowanie to znaczy,że jest sprawny.Sprawdza sie przy zaświeconych światłach jak zaświecą jaśniej to...
Witam, wznawiam temat, mam podobny problem takie samo auto ( 1,8 benzyna )i taki sam problem nie odpala, ktoś podpowie gdzie wsadzić łapki?
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Jak się chce być uprzejmym to trzeba myśleć co się robi... Auto odpalaliście od razu czy poczekaliście chwilkę żeby tamten akumulator się doładował? Alternator do naprawy i nic na to nie poradzisz...
świecić kontrolka ładować kontrolka świecić ładować ładować kontrolka świecić
amica instrukcja amica pokrywa pompy odpływowej plyta indukcyjna siemens
sprawdzić czujnik parkowania konwenter światłowodowy
Renault Scenic 1.6 16V - kontrolka przed nagrzewaniem Zamienność tranzystorów KTC3205-Y-AT i 2SC3205