Można przerobić samochodowy np. od "malucha", czy innego auta. Powinieneś też mieć kontrolkę ładowania taką jak w samochodach, by wiedzieć kiedy akumulator jest ładowany. Kontrolka powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika i nie zapalić się nawet na wolnych obrotach.
Witam . Czy kontrolka ładowania całkowicie gaśnie. Kontrolki nie ma bo to jest traktor z silnikiem malucha bez kontrolek
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
prosze o opinie na ten temat. Moja jest tylko jedna-na temat żarzącej się kontrolki ładowania w maluchy napisano na tym forum wiele. Wyszukiwarka. Temat zamykam.
Dioda blokująca służy do wyeliminowania niepożądanego zjawiska "żarzenia" się kontrolki ładowania przez okres wybiegu silnika po wyłączeniu stacyjki, znanego z dawnych samochodów np. z malucha.
To nie maluch. Tutaj kontrolka ładowania nie ma znaczenia dla ładowania, może jej nie być i też będzie ładowanie.
podczas pracy silnika mam napięcie na klemach około 13,5V jak gazuje ale zarzy sie zarówka ladowania co jest nawet przy dużych obrotach nie gasnie niewiem co robic doradcie i rano cięszko mi odpala a czsem siada akumulator musze porzyczac prądu od innego autka a morze akumulator do kitu jak sprawdzic pomocy jutro jade do pracy asz sie boje co bedzie...
wymien trzy małe diody wzbudzenia koszt ok 1.5zł i problem zniknie jest to sprawdzone na 100%
tu powinno byc wszystko
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
a sam alternator jest sprawny? szczotki, mostek? inne elementy na płytce są dobre? Może podstaw regulator np. od malucha chyba że dla własnej satysfakcji chcesz ten naprawić
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
Tak właśnie ma być ,instrukcja do malucha mówi , ze żarówka do kontrolki ładowania alternatora , musi być 5W . Będzie wszystko dobrze.
Czyli co mam podac na IG? Z plusa akumulatora po stacyjce na IG? A i jeszcze jedno pytanie: do kontrolki ładowania włożyłem żarówke z postojówki od malucha, nie za mocna?(4w)
miałem ten problem w moim kaszlaku z 82. kabel masy łączący alternator z karoserią prześniedział, trzeba było go wymienić i jeszcze przez długotrwałe jeżdżenie baz sprawnej masy przysmażyła się kostka bezpieczników, też ją trzeba było wymienić. nadal lekko świeci się kontrolka ładowania, ale to jest normalne w maluchach.
Wlasnie wyjąłem szczotki, ale wyglądały ok.. Poskręcałem wszystko do kupy i nagle zaczęło działać.. Kontrolka swieci, gasnie na wlaczonym silniku, a na zaciskach akumulatora jest 14,3 V przy wlaczonym silniku. Ciekawe, na jak długo.. Maluch to dziwne auto :)
albo ten wspomniany RNA-1 będący jego elektronicznym odpowiednikiem) zamontować w Maluchu. Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód.
Może się zepsuł lygler? U mnie jak miałem malucha tak było.
Jedyna usterka to zwarcie w stacyjce ponieważ kontrolka ładowania w maluchu załączana jest stykiem stacyjki(po przekręceniu kluczyka) albo ktoś przepiął kabelki w stacyjce. Powodzenia....
Witam Sprawdź przed wyjęciem alternatora,czy szczotki nie są zawieszone,to był częsty przypadek ,zwłaszcza w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze.
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
I lampka się żarzy... Z resztą to nie jest problem tylko Malucha... Zamiast wymieniać pół instalacji wystarczy wymienić wkładkę w stacyjce.
zmierz najpierw czy laduje alternator a pozniej daj znac. W maluchach czesto urywaja sie kable przy rozruszniku i nastepuje przerwa. Pozdrawiam.
w przypadku alternatora z malucha - nie!!, tam byl przewidziany aku 32 Ah lub 36 Ah, dla wiekszych akumulatorow jest za slaby!
13V powiadasz? Tyle to miał stary maluch z wychlustaną prądnica i totalnie rozjechanym w nastawach regulatorem.
Przy 800 obr powinna zgasnąć. A w maluchach faktycznie to się zdarzało, ale w starszych konstrukcjach tj, prądnicy. Przy alternatorach bardzo rzadko. Chyba że ślizgał się pasek.
Chłopie zamontuj przekaznik taki jak od świateł i sprawa zniknie ja tak zrobiłem bo nie chciało mi sie grzebać przy nim. Maluch to maluch nigdy nie bendzie idealny ale można mu pomóc.
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Przed montażem używanego alternatora najlepiej go po prostu sprawdzić żeby uniknąć problemów:) zwłaszcza że wyciąganie alternatora z malucha nie należy do przyjemności:) Grunt że auto naprawione. A mierzył kolega napięcie na akumulatorze? W maluchach często występują spadki spadki na przewodach. Powinno być w granicach 14-14,5V
stary,jeżeli to felicja,to na 100% dioda plusowa.Do pomiaru OBOWIĄZKOWO!!! odlutować przynajmniej dwie końcówki stojana. Doidy wchodzą te same co do poloneza\malucha. Wytłaczasz starą,wstawiasz nową. czarne npisy-minusowa czerwone-plusowa
Na temat zarzącej kontrolki ładowania w 126p napisano na tym forum już wiele. Skorzystaj z wyszukiwarki,bo po to ona jest.
Praktycznie każdy elektroniczny regulator do Malucha spełni swoje zadanie. W zależności od typu, różnica będzie w podłączeniu kontrolki ładowania. Są ze stykiem ST i bez niego.
Co to znaczy podobny problem? Podobny do czego? A w tym cudzie techniki może zdażyć wię wiele. Przede wszystkim sprawdź miernikiem czy alternator ładuje? W czasie pracy silnika napięcie powinno wynośić około 13,8-14,4V. Jeśli tak jest to altek jest sprawny. A zanim weźmiesz się do rozkręcania alternatora dokładnie przejrzyj instalację elektryczną. W...
witam. wymieniłem regulator napięcia (20zł) i szczotki alternatora (4zł) i maluch pali w największe mrozy od tyku;) . bardzo dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). A może do (+)? Chciałbym zauważyć, że w maluchach było montowanych kilka rodzajów alternatorów i różne regulatory. Istotnie beż żarówki alternator się nie wzbudzi Więc trzeba zacząć od żarówki,...
w maluchach regulatory napięcia są niestety zblokowane ze szczotkami, że co ??? Regulator na zewnącz, a szczotki w srodku. Nie widze tu żadnego "zblokowania"
Maluch ma to do siebie, że kontrolka ładowania może się zaświecić na bardzo niskich obrotach biegu jałowego - dotyczy alternatora (bo przy prądnicy, to jest normalne). Problemy raczej wskazują na zanieczyszczony gaźnik, np woda w paliwie przedostała się do komory pływakowej. Rozebrać gaźnik, wyczyścić, ustawić pływak według instrukcji. Dodano po 1 pływak...
A skąd bierze się prad w kontrolerze napieć? Może tak: ułamek energii (kilka procent) generowanej przez maszynę elektrycznyą tracą do niej jako prąd wzbudzenia. Czasami w niektórych przypadkach - na przykład lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną czy w elektrowniach - do wytwarzania energii wzbudzenia stosuje się mały, pomocniczniczy generator...
Temat ładowania w karaluchu i żarzącej się kontrolki był już tu wałkowany nie raz. Wklep w szukaja pf 126, ładowanie, maluch (...) i dostaniesz sporo wyników. Przyczyną może też być luźny pasek. Samo przeglądnięcie połączeń moze nie wystarczyć. Lepiej to wszystko przeczyścić. Oczyść też klemy. W maluchu, ze względu na jego prymitywną konstrukcję i jakość...
Kolego „Mirek71” jeździłem maluchem 9lat. Co najmniej kilku moich kolegów miało a kilku nadal ma malucha , byłem dla nich elektrykiem samochodowym. Alternator jest tak prostym urządzeniem że ciężko nie wiedzieć jak on działa. Żarówka w kontrolce ładowania ma prawo się żarzyć tylko na wolnych obrotach , niewielki wzrost obrotów musi spowodować...
Witam jestem posiadaczem fiata 126p , a dokładniej buggy z silnikiem malucha i mam pytanie odnośnie ładowania akumulatora. Czy może mi nie ładować go z powodu braku kontrolki ( od ładowanie oczywiście ) ?
A jakby już nic nie pomogło, to mam stos (tak z kilkanascie sztuk alternatorów do malucha i kilka innych w przeróżnym stanie - brud, szczotki, łożyska - ale sprawnych). Oddam za niewielkie piniążki.
Mam jeden wyciągnięty z malucha 43A ma zaledwie 8 miesięcy a w megance mam 50A mogę założyć ? Czy komputer pokładowy nie będzie wykazywał żadnych błędów?
Madmax Cześć. A czy Ty wiesz, że żaróweczka (kontrolka ładowania) w maluchu, bierze również udział w zbudzeniu prądnicy? Czy zamontowałeś taką żaróweczkę? Zarówka o mocy 3 W. podłączona do plusa akumulatora, oraz zacisku wzbudzenia prądnicy powoduje dużo szybsze wzbudzenie. Ale to wie tyjko ten, komu żarówka się przepaliła. A dynamo lepiej zostaw przy...
Posiadam malucha i mam z nim mały problem!!!!!!!! Na światłach ćmi mi się kontrolka ładowania. Czym mocniej wciskam pedał gazu tym zaczyna mocniej ćmić. Problem znika gdy wyłącze światła lub zmienie na postojówki. Wymieniłem już szczotki i diody alternatora ,pasek,regulator napięcia ,akumlator i nic to nie dało.problem trwa. EFEKT TEGO TAKI ŻE GDY DUŻO...
(at)georgesgr widać że Waść dawno malucha nie tykał :D Ten silnik ma to do siebie, że gorący na wolnych obrotach potrafi sobie mrugać kontrolkami ładowania i ciśnienia. Szczególnie stary silnik. Dlatego, żeby uniknąć dyskoteki, prowadzimy takie naukowe dysputy :D
Myślę że to bez znaczenia, ma schemat mówi że się zna, potrafi czytać ze schematów, ale nie potrafi podłączyć i wszystkie jego działanie świadczą o tym że się na tym nie zna. A tak pisze bo pisze, bo cóż ma innego pozostaje, czas chyba zawołać kogoś. Kto chociaż troszeczkę ogarnia elektrykę, na poziomie malucha czy Poloneza, to jest dokładnie to samo....
Mam trzy wskaźniki, które chcę podłączyć do mojej drezyny. Silnik ze skrzynią pochodzi z Malucha i chciałbym się upewnić co do podłączenia. Jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to już wiem jak, bo kiedyś tu o to pytałem. Jeżeli chodzi o wskaźnik ciśnienia oleju to też jest to proste. Nie bardzo jestem pewien tego, jak podłączyć wskaźnik ładowania. Wygląda...
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
No dobrze, sprawdzę te obroty ale podpowie mi ktoś jakie powinny być żeby alternator pracował poprawnie? Tak jak mówię silnik ciągnika na pewno ma wyższe obroty jak niż fiat bez gazu, na silniku mam większe koło dla alternatora. Kiedyś pracowała tam prądnica z malucha. I jeszcze jeśli można to prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego bez kontrolki ładowanie...
Witam Czy kontrolka na światłach w nocy się żarzy czy mocno świeci .zrób pomiar napięcia na alternatorze ,zacisk śrubowy i na zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania (trzy wspólne zaciski).Napięcie powinno być jednakowe.Gdy na zacisku od kontrolki ładowania będzie 10V ,a na zacisku śrubowym 14V ,to masz uszkodzone diody wzbudzenia (przerwa...
Witam. Na wstępnie powiem, że jeszcze nie odpalałem silnika ze względu na sprzęgło. Zrobiłem instalację od nowa bo jak kupiłem jawę to była zrobiona tylko na odpalenie. Ale kontrolka wtedy świeciła. Na początku nie wiedząc, jak ją rozbierałem zobaczyłem dolutowane 3 diody/ Była przerobiona zapewne na 9diodowy prostownik. Zrobiłem po tym od nowa instalację...
Mam właśnie wykorzystany czujnik ciśnienia oleju. Przy czym jest jeden problem ( przynajmniej w części samochodów)- kontrolka gaśnie po pierwszym ruchu korbowodu. Ja musiałem niestety dać układ czasowy i teraz działa OK. Prościej wykorzystać kontrolkę ładowania akumulatora – tak miałem w maluchu.
Na poczateku chciałbym wyjaśnić że zadaniem regulatora jest utrzymanie stałego napięcia bo z tego co mi wiadomo z mocą nie ma on nic wspólnego jak sugeruje pewnie nie wiele na ten temat wiedząc mój przedmówca. A teraz kilka rad: odnośnie akumulatora to zwiększanie jego pojemności według mnie nie ma sensu bo podczas jazdy głównym żródłem jest alternator(jeśli...
Może po prostu zabrakło szczotek skoro nie świeci kontrolka. Jeżeli szczotki są dobre to jak kolega viper555 pisze prawdopodobnie regulator.Prawdopodobnie podejdzie regulator od malucha lub poloneza,przydałoby się lepsze zdjęcie tylnej części alternatora.
witam jeżeli się myle niech mnie ktoś poprawi kontrolka nie świeci to albo szczotki się skończyły albo wirnik padł i niebardzo wiem co ma do rzeczy regulator taki czy inny na upartego jak ktoś chcę się pobawić to i od malucha może założyć nie to że jestem alfa i omega ale jeszcze mi się nie trafiło aby jakiś inny sprany regulator powodował brak ładowania...
Tylko, że jest jeszcze mały szczegół. Niektóre z regulatorów wzbudzają plusem (stała masa na szczotkach) jak w dużym fiacie, ursusie 3P - RNA-2. Omawiane wbudzają zerem (wyprostowane napięcie regulatora na szczotkach). //Spoko spoko// .Na szczęście omawiany regulator od malucha będzie pasował, wzbudza zerem. Założyłem taki do Tipo, objawy były kosmiczne...
Problem okazał się prostszy. Pomogło zdjęcie klemy na 5 min i założenie z powrotem :) Komputer musiał "zwariować" po przeszczepie nowego organu. Jak na razie kontrolka nie mignęła. Ehh... Nawalą tej elektroniki w samochodach i potem cuda się dzieją. Komputery, szmery bajery. Po co to komu :) Kiedyś mieliśmy maluchy i polonezy bez zaawansowanej elektroniki...
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
Alternator jest jak najbardziej sprawny nic sie nie grzeje Spadek z śruby B+ do aku jest poniżej 0,1v !!! (jak na malucha rewelacja) bez świateł jak pisałem 14,2v na światłach mam 13,8v tak samo na alternatorze jak i na aku tak że alternator sprawny -szczotki jak nowe -kontrolka gaśnie -rowów na wirniku nie ma mnie chodzi jak podnieść ładowanie o określona...
Witam, mam taki problem... mam malucha el i problem jest taki że nie ma ładowania, na początku siadał regler co jakies 2 dni ale teraz problem juz jest całkiem powazniejszy; po odpaleniu malacza świeci kontrolka "akumulatora", sprawdziłem i wymieniłem wszystki diody na nowe!!! Wymieniłem tez regler, sprawdziłem uzwojenie alternatora okazało się sprawne...
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
miałem też tak w maluchu z alternatorem że tliła sie kontrolka od ładowania i akumulator był ciągle nie doładowany... wymieniałem szczotki alternatora i regulator napięcia i broblem znikł.
Panowie w alternatorze w mostku diodowym trzeba wymienic 3 małe diody od wzbudzenia (najlepiej 3 takie same) i usterka zniknie. Standart w maluchu z ładowaniem .
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
Przeciez po polsce i nie tylko jezdzi (jezdzilo) kilka milionow maluchow i nie bylo problemow z ladowaniem na jalowych obrotach. Tlumaczenie ze maluch tak ma jest bledem. Zrobilem maluchem kiladziesiat tysiecy glownie po miescie i zawsze bylo ok. Albo gdzies jest zasniedziale polaczenie lub aku padl. Moglo się tez zdarzyc ze poniewaz ladowanie jest...
Jeżeli kontrolka zachowuje się normalnie a woda z akumulatora szybko paruje to nawet w ciemno wymienić regulator napięcia alternatora i wszystko będzie OK. Pozdr.
A co tam w tym moto jest alternator czy pradnica ? Zrób, skombinuj albo kup regulator do malucha podłacz + i - do akumulatora a zamiast podłaczać uzwojenie wzbudzenia daj tam zarówke 12 V, dobierz rezystor tak zeby sie zapalała jak napiecie bedzie spadać do np 13V
Nie rozumiem. Dlaczego on mi się wzbudza dopiero jak dam na szczotkę minus. Wszystkie schematy jakie znlazłem, nie mają dodatkowego minusa na szczotki tylko na obudowę. A ten alternator mi się nie wzbudzi jak daję plus na śrubę minus na masę, i ze szczotek jedno wyjście do regulatora i drugie również do regulatora oraz do +12V. Zaczyna ładować gdy dam...
To jest dość mocny alternator nie ryzykowałbym regulatora od malucha. Prąd wzbudzenia może być za duży nawet jeśli chwilowo działa elektryk kazał przykrecić mi ten gruby kabel, a ztych dwóch pozostałych zdjąć izolacje i pierw jeden a potem drugi przyłozyć do masy, To jest dziwne, po co do masy? Dotykałeś do masy przewody które idą od alternatora?czy...
Witam Przy alternatorze 6-diodowym ,podłączenie z regulatorem z Malucha ,jak podaje kolega jpna100 nie będzie działał.To podłączenie jest do 9-diodowego.Twój schemat podłączenia przekaźnika jest zły(oczywiście gdy nie zrobiłeś pomyłki w rysunku).Zacisk 86 przekaźnika łączysz na masę ,nie pod bezpiecznik ,reszta jest dobrze.Kontrolka pod zacisk 87a (rozwierny)nie...
staram sie szybko uczyc, juz jest chyba wszystko oki, musialem miec zly akumulator, bo teraz sprawdzalem napiecia na wyjsciu na alternatorze i jest 14.5V a na zaciskach akumulatora przy wlaczonym silniku pokazuje 13.5V, ale kontrolka dalej sie nie zaświeca, sprawdze jeszcze żaróweczkę. Dzięki wszystkim!!
Witam wszystkich chętnych pomóc mi w pewnej sprawie. Otóż posiadam prądnicę od malucha, stawiając ją w imadle na sucho podpinając do obudowy masę i dając plus na wzbudzenie i kręcąc wałkiem za pomocą wiertarki, niezależnie od tego w którym kierunku są ustawione obroty prądnica daje prąd, natomiast podłączając ją do regulatora napięcia (razem z lampką...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Własnie, też mi się przypomniało, w maluchu jak lygler czy coś takiego się zapocił to tak miałem.
jak w temacie , problem jest następujący po załączeniu świateł i odpaleniu wzmacniacza 800w zasłabo ładuje w czasie jazdy siada akumulator do 10v i światła przygasają , ślizgał się pasek już wymieniłem na nowy ale jescze przy przyśpieszaniu żarzy się kontrolka z ładowania pytanie czy idzie zwiększyć jakoś moc alternatora czy mam walnięte diody bo w...
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
A nie prościej i mniej awaryjnie było by zastosować takie coś .Miałem tak zrobione w golfie 3 i dział 4 rok.Pasat w sumie to to samo .Działało tak jak w maluchu .Wyłączasz zapłon i świateł nie ma.Cała operacja to przeciąć jeden kabelek i wstawić przekaźnik i dodatkowy włącznik do pozycyjnych. I pewnie ten układ jest bezpieczniejszy - a co będzie jak...
Witam co może być przyczyną nierównej pracy , strzelania w maluchu wymieniłem kable WN , cewkę iskra jest prawidłowa przerwa również , gaźnik ustawiony najlepiej jak potrafię . objawy są takie: Przychodzę rano do auta ,pale na ssaniu pracuje dosyć ładnie ale przez chwile , po chwili zaczyna przerywać strzelać w gaźnik i w wydech , gdy już silnik już...
sorrki autor newsa - pisze wyraznie o problemie zwiazanym z regeneracja uzywanego aku -podalem wiec mu jeden z niewielu,aczkolwiek skuteczny sposób na pobudzenie go do zycia. nie wiemy czy dany egzemplarz samochodu posiada sprawny układ ładowania..podejrzewam ze gdyby było cos nie tak... odpowiednie kontrolki dały by znac ..chociaz nie do konca jest...
Zgadzam się z przedmówcą.Pierścieni się nie toczy tylko zmienia,bo po przetoczeniu robi się za duża przerwa między pierścieniami a szczotkami.,szczotki się wtedy skosują,krzywo wycierają a w rezultacie zwiększają iskrzenie.A teraz kontrolka - faktycznie ona jest w obwodzie ładowania tak jak i w "maluchu".Żarówka się przepali ładowania nie będzie.
Witam. mam malucha EL. wywalilo mi juz kilka razy bezpiecznik nr 7 odpowiedzialny min za spryskiwac i wycieraczki. kiedys spalil mi sie w drodze i zwarlem to przewodem. Poki stacyjka byla nie przekrecona bylo ok. Nastepnie zapalilem samochod , ujechalem 100m i zaczeło sie kopcic:/ od tej pory samochodu nie mozna zgasic kluczykiem a kontrolki (ładowanie...
Przypomniało mi się że kiedyś z wujaszkiem zmienialiśmy regulator w maluchu. Taki czarny mały elektroniczny tylko czy to była pradnica czy alternator nie pamiętam. Natomiast co do regulatora czy sprawdzenie jego mając zasilacz regulowany, odbiornik 12V żarówka 55W jest możliwe czy nie. Bo jak na razie nikt o tym nie napisał.
No i wszystko jasne :D Czyli tak:kabel z plusa (u mnie ten czerwony) do wzbudzenia (?), dwa pozostałe do regulatora, z regulatora na kontrolkę ładowania(czyli u mnie na ten niebieski) i wszystko zmasować. Dobrze zrozumiałem? Dodano po 6 I jeszcze kolejne pytanie: czy ten schemat odnosi się do wszystkich polonezowskich alternatorów czy tylko konkretnie...
A regulator napięcia wymieniłeś ? To na 1 miejscu :) Jeżeli kontrolka nie świeci to sprawdz wirnik, szczotki niby masz nowe, ale na kontrolke ładowania podlączony jest + zasilania a minus, gdy alternator nie pracuje, przechodzi z tego co pamiętam przez regulator i wirnik do masy. Sprawdz czy przewód prądowy jest OK, mase ewentualnie. Kontrolke możesz...
Nie zwróciłeś uwagi że ten akumulator czekał na swojego nabywcę może rok w jakimś supermarkecie bez ładowania i w chwili obecnej ma około 50% pojenmości?Naładuj go prądem 10A przez około 10 godzin i wtedy zobacz efekt.Mój znajomy kupił nowy akumulator w jednym z wielopowierzchniowych sklepów do malucha i po zamontowaniu do samochodu po przekręceniu...
Nie jestem specem od wersji Jawy/CZ, ale wersje 12V miały alternator z regulatorem elektronicznym a nie wibracyjnym (kol miachu nazwał go zabawnie platynkowym). Proponuję sprawdzić połączenia masy. Nawet dorobić masę regulatora i prostownika kablem. Podejrzanym jest niewydarzony prostownik wzięty od włochów z alternatora malucha przez knedli do Jawy/CZ....
Witam. Mam problem z moim maluchem otóż ostatnio musiałem coraz częściej ładować akumulator bo nie szło odpalić auta (akumulator ma już ze 3lata) ale kontrolka ładowania po dłuższej jeździe zaczynała się żarzyć tak lekko więc poczytałem na forum między innymi na elektrodzie i wymieniłem diody od wzbudzenia choć po sprawdzeniu miernikiem tamte były dobre...
A wiec tak pisze wszystko po kolei: Kupilem malucha bez rozrusznika wszystko bylo ok Zamontowalem rozrusznik czerwony kabelek wciskany i dwa dokrecane na elektromagnes po zainstalowaniu rozrusznika odpalam i nie ma ladowania po calodniowym kombinowaniu dochodze do wniosku jezeli odłacze brązowy kabel od altka kontrolka gasne choc ladowanie jest bardzo...
pasek jest najmniej awaryjny nie ma czegoś takiego jak swiecąca żarówka albo jest ładowanie albo swecąca żarówka w maluchu jak się porządnie kabel o większym przekroju to lekko się rzażyła bo musi się jakoś to wzbudzić.
Witam Potrzebuje pomocy przy budowie prostownika do odpalania ciągnika w zimie ( ursus 385 i MTZ 80) ponieważ gdy temperatura spadnie do ponad -10 stopni a trzeba jechać będzie odśnieżać akumulatory choć roczne nie wydolą zakręcić tymi kolosami. Dlatego skoro mamy lato potrzebuję waszej pomocy do budowy prostownika. A oto co posiadam: Transformator...
Witam. Mam problem z ładowaniem - chodzi o to, że na zimnym silniku nie ma ładowania, a jak przejadę maluchem jakieś dziesięć minut pojawia się ładowanie - gaśnie czerwona kontrolka i ładowanie jest w granicach 14,3 - 14,4 V (po zwiększeniu obrotów), na wolnych -13,8V. Może ktoś spotkał się z tym problemem i mógłby mi udzielić odpowiedzi, gdzie leży...
maluch kontrolka ładowania maluch ładowania schemat ładowania maluch
kodowanie thomson podłączyć silnik trójfazowy farelka wiatrak
Brak połączenia z serwerem Satel w module ETHM + GSM: przyczyny i rozwiązania Uszkodzone koło zębate w panelu klimatyzacji VW T5: wymiana czy nowy panel?