Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Alternator jest faktycznie maszyną obcowzbudną, ale wystartuje bez wzbudzenia na samym magnetyzmie szczątkowym. Spróbuj, a się przekonasz. Jeśli natomiast chodzi o kontrolkę ładowania to nie zawsze jest ona większa, a poza tym nawet jeśli kontrolka się spali to alternator będzie ładował.
innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze Wcale sie nie dziwie, że diody wzbudzenia upaliło. Ale to nie koniec, następny alternator tez spali.
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Na moje oko alternator klęka. Jeśli pasek nie pomorze to trzeba rozebrać alternator, jeśli go nie sprawdzisz a się spali koszty wzrosną. Pozdrawiam
Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Często ten przekaźnik lubi się spalić , łatwo to sprawdzić omomierzem.
po reanimacji alternatora może nie będzie problemu z kontrolką
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Kolego, a czy da rade polaczyc jakos poprawnie bez uzycia przekaznika i ciagniecia dodatkowego kabla po stacyjce? Oryginalnie tego nie bylo (dodatkowego kabla po stacyjce) i przekaznika tez nie, da rade pociagnac zasilanie do regulatora przez kontrolke? mam na mysli takie rozwiazanie jak w C-360 czyli jak kontrolka sie spali to nie ma ladowania (pobudzenia)
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Zastosój bezpiecznik tymczasowy 1A w obwodzie kontrolki wzbudzenia, jeśli przywiera instalacja to go spali.
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
Przecież kolega elektrit napisał czego i gdzie masz szukać. W tych alternatorach przekażnik wyłacza kontrolkę więc jeżeli alternator się spalił to i spalił się przekaźnik i jest cały czas zwarty dlatego kontrolka nie gaśnie pomimo iż alternator ładuje.P
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Z danymi alternatora będzie ciężko kupiłem używany. Mam miernik jak by co. Udało się raz odpalić i wtedy na klemach z aku było 8 volt i tam obok gniazda zapalniczki jest kontrolka ładowania
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Ojjjjjjjjjjjjjjjj... Np. glosnik w aucie ma opornosc 4Ω. Glosnik w kolumnie domowego sprzetu ma 8Ω Natomiast opor akumulatora to 0,1Ω Pytanie: Jaki powinien byc opor miedzy DWOMA GRUBYMI przewodami wychodzacymi ze SPRAWNEGO alternatora ? Jeden z nich jest masa, drugi zasilaniem... A trzeci - cienki - idzie do kontrolki (piktogramu) na...
No to Ci powiem że my też jesteśmy zdziwieni że Ty jesteś zdziwiony bo to nic dziwnego nie jest. Tam gdzie plus to masz napięcie z akumulatora a tam gdzie jest L masz z jednej strony podpięte do plusa i przez żarówkę idzie do wtyczki alternatora więc masz potencjał 12V. Dla ciekawostki dodam że jak zewrzesz + do masy to spali Ci bezpiecznik, a jak zewrzesz...
Moc cewki przekaźnika to ok. 2W, mógłby robić problemy z uwagi na za dużą oporność. Kolega Kkknc podał 120Ω, mnie wydaje się ciut za duża to oporność. Odpowiada ok. 1,2W. A dlaczego nie dać dodatkowej żaróweczki 12V/4W, w oprawce, podłączonej równolegle a schowanej gdzieś pod deską rozdzielczą? Bez kłopotu, pewnie i tanio. o to chodzi, że nie...
Witam forumowiczów, mam problem z toyota hilux 2008r a dokładniej z ładowaniem . Wcześniejszy alternator się spalił po wymianie na nowy ładuje ale świeci się kontrolka ładowania, założyłem inny uzywany i dalej to samo sprawdziłem na stole u elektryka i tam kontrolka gaśnie czyli alternator odpada. Co może być przyczyną czy może podczas spalenia alternatora...
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
A mostek jest obowiązkowo dobierany pod kątem jaki może dany alternator wytworzyć tego z 55A nie można dać do 70A, bo się spali, ale na odwrót można!! Cytat z tego linku, według mnie tam piszę że do 70A alternatora nie można założyć mostka z 55A bo się spali a jest napisane że na odwrót można... Dodano po 4 Rozebrałem alternator, sprawdziłem wszystko,...
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Prąd żarówki w pierwszym momencie przepływa przez uzwojenia wirnika i bierze udział we wzbudzaniu się alternatora w pierwszej fazie pracy - dlatego może się zdarzyć, że przy braku żarówki (lub kiedy się spali) nie będzie ładowania, podobnie jeśli ten prąd będzie zbyt mały. Czasem jest to cecha osobnicza danego alternatora - ot niektóre trudniej się...
Spalony alternator regeneracja alternatora
Czytam ostatnio bardzo mało forum ale ten temacik mnie skłonił do napisania dwóch sprostowań: *) – Koledzy stale piszą o 800 obr./min. i że takie nie wzbudzą alternatora. 800 to za mało aby się wzbudził taki alternator...więc niczym się nie przejmuj...jest dobrze Ale to zapewne są obroty SILNIKA, po uwzględnieniu przełożenia silnik:alternator...
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Kolego Pawel wawa ja to wszyustko wiem ale problem w tym czy pytajacy wie Przeciez mu nie napisze zeby srobokretem zwieral styki bo jesli prad bedzie to naprawde spali diody albo przewod No troche sie zastanow co piszesz Zapomnialem dodac tylko ze przewod (ten z sroby fi 6) laczy sie na rozruszniku z glownym od akumulatora i jesli jest przerwa w polaczeniach...
Witam Posiadam Opla Omege 2.0 z 96 roku. Parę dni temu popsuł mi sie alternator, oczywiście oddałem do regeneracji. Zauwazyłem ze w momencie spalania alternatora bardzo mocno na desce rozbłysła mi kontrolka od ładowania, tak mocno ze az zgasła(pewnie sie spaliła). Naprawiłem alternator, wymieniłem kontrolkę i patrzę...... Ładowanie w porządku a kontrolka...
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
brak kontrolki ładowania akumulatora A gdzie się podziała? Przez kontrolkę ładowania płynie prąd wzbudzenia potrzebny do zapoczątkowania wytwarzania energii przez alternator. Całkowity brak kontrolki lub spalona żarówka będzie skutkowała brakiem ładowania(dotyczy to zdecydowanej większości alternatorów, niektóre nowsze są sterowane przez ECU).
Witam wszystkich... mam problem z Audi A6 2.8 V6 30v alternator 120A... Wszystko zaczęło się kilka dni temu, na autostradzie w ciągu kilku sekund ładowane z ponad 14V na zegarach spadło na 12V i zaświeciła sie czerwona kontrolka akumulatora; dojechałem do domu, akumulator był juz ledwo co rozładowany ok 8V - wymontowałem stary alternator; po sprawdzeniu...
Opel Vectra A 1.6 benzyna 1995r. Zaczęło się od tego, że samochód nagle mi gasł w trakcie jazdy a kontrolka ostrzegająca o rozładowanym akumulatorze nie świeciła się. Podczas, gdy silnik chodził i odłączyłem akumulator gasł, więc alternator na bank. Dałem alternator do mechanika. Kazał wymienić regulator napięcia. Gdy włożyłem alternator (regulator...
probowałem tez go odpalać na kable z innego auta, i nic, wymieniłem przekaznik, teraz nie stuka i włacza sie nawet kontrolka z pompy paliwa (akumulatora i oleju tez), ale tylko prowizorycznie bo nie słychać tego charakterystycznego dzwieku, nie wiem czy to alternator czy pompa :( czy poszło jakies spiecie na komputer :/
Może mnie ma przepływu między żaróweczką kontrolki ładowania a alternatorem ? A może spalona ?
Jak nie pali sie już kontrolka ładowania (spalona żarówka awaria alternatora) to alternator do roboty.Po przegazowaniu napięcie rośnie pow. 17-18V zapala się kontrolka diagnostyki.
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Mam nadzieję, że nowy regulator elektroniczny nie spali alternatora. Jeśli padła jakaś dioda w alternatorze to jakie mogą być skutki oprócz żarzącej się kontroli? Czytałem na innych forach, że w maluchu miał podobne objawy tzn. prawidłowe napięcie (14.5V), żarzącą się kontrolkę i jeździł tak kilka lat.
Fafek29, podłącz tą kontrolkę qwa do masy (Twój post kilka linijek wyżej), wymień ten akumulator zanim mnie tu coś spali, albo moderator mnie wywali. Albo niech to przeniesie do początkujących. Naprawdę naprawiasz samochody? Takie duże, osobowe?
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim T-25. Wszystko działało i było dobrze do momentu gdy postanowiłem umyć traktor przed zimą, myłem dokładnie i wszędzie, wody nie żałowałem. Po umyciu traktor postał chwilę żeby obeschnąć, po odpaleniu nie zgasła kontrolka ładowania zmierzyłem napięcie i wskazywało w granicach 13 V. Pomyślałem że zalałem alternator...
to ograniczenie prądu wzbudzenia przez kontrolkę ma na celu ochronę wirnika w altku żeby się nie spalił bo tak się stanie jeśli podasz + prosto z aku a wirnik nie będzie się kręcił ale dla celów eksperymentu możesz tak zrobić - wirnik się nie spali w ciągu kilku minut bez obrotów co do usterki to sprawdź diody wzbudzenia (te małe) a jeśli ok to raczej...
Jeszcze jedno, jak miałem zamontowany ten uszkodzony alternator to kontrolka ładowania w ogóle się nie świeciła (myślałem że spaliła mi się żaróweczka), jak założyłem ten sprawny to kontrolka zaczęła działać. Przy braku sygnału ze stojana lampka powinna świecić się na stałe więc coś jeszcze z nim jest nie tak, naprawić nie da rady. Podróbki regulatorów...
Kolego nie trzeba podłączać do regulatora ,bo tam jest już wbudowany regulator.Tam gdzie masz zaznaczone szczotki kontrolka jak w każdym innym alternatorze,żadne plus po zapłonie bo spalisz regulator.Regulator to taka płytka jak większości ruskich alternatorów.
Witam wszystkich, jak w temacie, mam problem z kontrolka ładowania i samym ładowaniem. Po przekreceniu kluczyka kontrolka nie swieci sie. Alternator tez nie ładuje, dopiero po kilkukrotnym przegazowaniu alterenator zaczyna ładowac. Wnioskuję że brak wzbudzenia alternatora. Moze ktoś podesłać schemat bądź powiedziec co moze być nie tak? czy jest mozliwe...
b. Kontrolka ładowania nie świeci mimo braku ładowania. A po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika kontrolka świeci? Jak się spaliła to może także powodować brak początkowego wzbudzenia na start alternatora.
A jak się zachowują odbiorniki prądu w aucie? Zapal silnik i włącz świała.Dodając gazu obserwuj czy robią się jaśniejsze. No chyba że masz naprawdę te 27 V i ci je spali. To zgaśnięcie auta... Wygląda na to ze altek nie jest podłaczony do instalacji. Jest jeden "magiczny punkt" w maluchu: śruba prądowa rozrusznika. Tam idzie przewód z wyjścia alternatora,...
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Pojechałem do mechanika, wykręciliśmy alternator i okazało się, że były spalone diody.
Marek00 Czujniki maja przejscie. Wczoraj Carrier maxima zgasł od razu po starcie(kontrolka fault) i gasł za każdym razem z powodu braku ładowania. Po naprawie alternatora testowałem go przez 2h i było ok. Zaobserwowałem dużą stratę napięcia. Mierząc na masie silnika i akumulatorze mam 13,2-13,5 V, przy rozruszniku to samo natomiast alternator daje 14,2V.Czy...
Ja znowu miałem przypadek że same włączały sie świece żarowe zaraz po uruchomieniu silnika i one robiły taki pobór prądu że spaliły sie dwa alternatory.Sprawdz czy sie nie włączają tylko alternator musi ładowac bo u mnie tak sie działo jak zgasła kontrolka ładowania w tej samej chwili startowały świece (zepsuty był sterownik)
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
Też mi sie wydaje że kontrolka powinna się spalic o czym pisałem pare postów wcześniej. Raczej się nie spali, kilkanaście razy spotkałem się z takim uszkodzeniem, ostatnio człowiek w oplu wygotował dwa akumulatory i wymienił kilka żarówek w reflektorach zanim się zorientował, że coś jest nie tak. I tak zawsze walnięty był regulator napięcia, to chyba...
sprawdziłem i jest wszystko OK A czy mogła któraś dioda się spalić w alternatorze i to wszystko przez to
Koledzy przeczytajcie pierwszy post ,kolega pisze że wymienili regulator w alternatorze to znaczy że Żuk jest nowego typu i posiada kontrolkę ładowania.Amperomierz jest, ale reszta podłączania jest inna niż podajecie.Możliwe że spalona jest kontrolka od ładowania i alternator się nie wzbudza.
Taka sama jak w kontrolkach ladowania czy cisnienia aleju. Jak silnik nie pracuje to ani nie chodzi alternator, ani nie ma smarowania, ani nie ma obiegu plynu chlodzacego bo pompa nie pracuje. Dlatego na zaplonie bez odpalania silnika te kontrolki sie swieca. Sa w autach tez inne kontrolki, ktore moga sie zapalac po wlaczeniu zaplonu, ale po chwili...
Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie stojan spalony ale to można stwierdzić po rozebraniu.P
Nie świecąca kontrolka akumulatora oznacza wadliwy alternator lub jego połączenia, spaloną zarówkę w liczniku lub brak komunikacji. A moze poprostu odpaliło jakiś kabel przy rozruszniku.
sprawdź diody alternatora (na stojanie) ktoras zapewne chce sie spalic,
Witam. Mam taki problem , wczoraj spokojnie przyjechalem do domu i zostawilem samochód, jest to xsara 1.9 D (wolnossący ). Po 7 godzinach wsiadłem i widze ze świeci mi sie kontrolka ładowania i słyszałem w tle lekkie brzęczenie.Spróbowałem zapalić i nic.Podłączyłem kablami do brata samoochodu i udało mi sie zapalić, kontrolka ładowania zgasła.Przejechałem...
Jestem po wizycie u kolejnego fachowca, opowiedziałem mu objawy, wziął miernik napięcią, pomierzył gdzie trzeba i stwierdził że u z jego strony jest wszystko ok. Ładowanie jest dobre bo faktyczne widziałem było ponad 14V i spało do niecałych 14v jak załączyłem światła. Nie wiem teraz któremu wierzyć. Jako że nie jest elektrykiem tylko typowo specjalizuje...
Wyjścia są dwa: 1. Regulator "6d" i przekaźnik ładowania (chyba 7V ~) i trochę inaczej połączyć układ 2. Rozebrać alternator, dolutować 3 diody prostownicze, wyprowadzić D+ i zmienić szczotkotrzymacz. Pamiętam że kiedyś takowe mutacje robiłem. Można też zmienić szczotkotrzymacz na ten bez masy, podłączyć +15 na jedną szczotkę i zasilić regulator prosto...
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem...
Było coś nie tak z alternatorem, ale już gościu go naprawił. Nie wiedziałem że coś nie tak było z ładowaniem bo po prostu żarówka w kontrolce się spaliła. No tak - jak miałeś spaloną kontrolkę to najprawdopodobniej nie miałeś wzbudzenia alternatora i nie ładował. Tak przynajmniej mam w Kadecie.
Nie wiem jakiej mocy alternator, myślałem, że dzisiaj się do niego dobiore, ale dopiero idę spać po nocce i będzie ciężko 🤨 powiedzcie mi, czy od spodu auta idzie jakoś wymonotwać altek czy trzeba całym przodem wyjechać. Brak kondensatora na zasilaniu wzmacniacza, stwierdziłem, że nie ma potrzeby(zamontował bym tylko aby zobaczyć czy będzie...
Po pierwsze daruj sobie żarówki Awiny, powinny one zostać już dawno wycofane ze sprzedaży za brak opisu "Brak homologacji, nie wolno używać na drogach publicznych". Nawet na choinkę się nie nadają, jeszcze dom się spali... Załóż na próbę porządne żarówki renomowanych marek, z oznaczeniami homologacji wydrukowanymi na ich obudowach. Po drugie to wszechobecne...
spalił się regulator alternatora(zwiera pobór ponad 3A).Czy można zastosować inny regulator?
Witam Posiadam opla astre 1,6i (75KM) z 92r. W piątek odpalam rano samochód i zauważyłem świecącą kontrolkę akumulatora. Po przejechaniu kilku metrów usłyszałem dziwne buczenie. Zajrzałem pod maskę i dźwięk nadchodził z alternatora. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i było za wysokie ponad 15V (alternator jeszcze wtedy ładował) W drodze do mechanika...
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Ten element, to chyba trzy diody wzbudzenia (jak w maluchu). Trzypinowy? a może czteropinowy? Jeżeli czteropinowy, to można dać trzy diody 1N4005 lub podobne, anodami do uzwojenia, a katody razem do wyjścia na kontrolkę - jakoś tak było w maluchu.
Witam mam problem z alternatorem (Delko 100w) w oplu vektra nawalił więc dałem do naprawy. Zmienili diody na nowe i założyli nowy regulator okazało się że daje za duży prąd okolo 18v (wskażniki zaczeły wariować) załozyłem stary regulator i na wolnych obrotach ma ponad 14v a jak przekroczy 3000 obrotów to też dochodzi do 18v i co ważne kontrolka od ładowania...
Spalone główne diody alternator do naprawy.P
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Witam. Miałem ten silnik w Vectrze A i też miałem problemy z alternatorem. U mnie niestety nie wiadomo czemu spalił się stojan z mostkiem prostowniczym i regulatorem napięcia. Po wymianie wszystkiego okazało się, że kontrolka od ładowania nie gaśnie. Przyczyną było brak napięcia do wzbudzania alternatora i spalony przekaźnik ładowania. Dobrym rozwiązaniem...
Witam . Odłącz kontrolkę od zacisku(D+),przyłóż na masę,sprawdź czy świeci.Jeżeli nie świeci kontrolka to mogło kontrolkę spalić z powodu dużego napięcia(jak opisał to kolega wcześniej). Natomiast jak świeci ,to mógł uszkodzić się regulator.W każdym razie alternator do sprawdzenia,gdyż jak piszesz nie znasz jego pochodzenia,czy był sprawny.
To akurat jest proste... przez kontrolkę ładowania alternator dostaje prąd wzbudzenia ... a żaróweczka spaliła sie przez uszkodzenie regulatora (zbyt wysokie napięcie) i prawdopodobnie spaliły sie tez żaróweczki podświetlania wyświetlacza :)
witam jest walnięta dioda w alternatorze miałem kiedyś tak ze kabelek od szcotek odczepił mi sie od obudowy szczotek i dotknął masy spalił mi sie wtedy wirnik i diody poszły i kontrolka cały czas swieciła, po wymianie tego wszystko chodziło, regulator się nie spalił !!!! a u Ciebie będzie napewno dioda walnięta oczywiście jeżeli nic nie robi zwarcia...
Lampka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć z chwilą uruchomienia silnika. Brak kontrolki po przekręceniu kluczyka może być spowodowany: 1. uszkodzonym alternatorem- regulator napięcia- szczotki -wirnik 2. przerwanym kablem od kontrolki 3. spalona żarówką w desce rozdzielczej. Poszukiwania zaczął bym od odłączenia kabla od kontrolki...
Przekaźnik lampki spalony
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
Witaj. Widzę, że jesteś kolejną osobą która zrobiła sama w oparciu o silnik z opla isuzu. Powiedz lub pokaż w jaki sposób podłączyłeś pompę wtryskową w tym silniku. Alternator masz od innego silnika czy oryginalny? Siedziały tam jeśli pamiętam alternatory hitachi. Co do instalacji elektrycznej ja masę puszczałem bezpośrednio po ramie zaś kabel do rozrusznika...
Kontrolka ładowania się świeci? Jeśli jest nie podłączona do alternatora lub ma spaloną żarówkę (!!!) alternator się nie załączy. Sprawdź kabel od alternatora do rozrusznika oraz styk masy karoserii i silnika. Jeśli podczas jazdy na światłach kontrolka ładowania lekko się mrzy, wymień regulator.
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
sprawdz czy niema tam kontrolki ładowania bo jak ci zarówka się spaliła to tesz nie bedzie ładować bo alternator niema wzbudzenia albo przewud do kontrolki najlepiej jakis prubnik i wzbudzic bezposrednio przy alternatorze
ok zdjęć nie dam rady - bo skuter jest na gwarancji i nie chcę go rozbierać natomiast shemat wyjaśni wszystko - tylko trzeba go na sporej rozdzielczości oglądać - bez regulatora nie "robi prądu" - z regulatorem (podczas pracy) każda MASA - "FAZA" ma 10 - 12V - mierząc regulator MASA - "FAZA" przy podlączonym tylko zasilaniu z aku: connector1 - 0V connector2...
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Jak już masz spaloną kontrolkę to przy szczęściu masz spalony tylko mostek prostowniczy, przy pechu dobry zostaje tylko stojan i obudowa.P
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
alternator spali kontrolka spali spali uzwoi alternator
bascom input bajty prześwietlenie kamer źródło stałoprądowe
wymiana baterii telefonie motorola wymiana baterii
Maszyna stolarska nie działa po zmianie napięcia 3x400V Różnice między stabilizatorami LT i LM