Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Pojechałem do mechanika, wykręciliśmy alternator i okazało się, że były spalone diody.
Jak nie pali sie już kontrolka ładowania (spalona żarówka awaria alternatora) to alternator do roboty.Po przegazowaniu napięcie rośnie pow. 17-18V zapala się kontrolka diagnostyki.
Może mnie ma przepływu między żaróweczką kontrolki ładowania a alternatorem ? A może spalona ?
brak kontrolki ładowania akumulatora A gdzie się podziała? Przez kontrolkę ładowania płynie prąd wzbudzenia potrzebny do zapoczątkowania wytwarzania energii przez alternator. Całkowity brak kontrolki lub spalona żarówka będzie skutkowała brakiem ładowania(dotyczy to zdecydowanej większości alternatorów, niektóre nowsze są sterowane przez ECU).
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Koledzy przeczytajcie pierwszy post ,kolega pisze że wymienili regulator w alternatorze to znaczy że Żuk jest nowego typu i posiada kontrolkę ładowania.Amperomierz jest, ale reszta podłączania jest inna niż podajecie.Możliwe że spalona jest kontrolka od ładowania i alternator się nie wzbudza.
Nie świecąca kontrolka akumulatora oznacza wadliwy alternator lub jego połączenia, spaloną zarówkę w liczniku lub brak komunikacji. A moze poprostu odpaliło jakiś kabel przy rozruszniku.
Było coś nie tak z alternatorem, ale już gościu go naprawił. Nie wiedziałem że coś nie tak było z ładowaniem bo po prostu żarówka w kontrolce się spaliła. No tak - jak miałeś spaloną kontrolkę to najprawdopodobniej nie miałeś wzbudzenia alternatora i nie ładował. Tak przynajmniej mam w Kadecie.
Spalone główne diody alternator do naprawy.P
po reanimacji alternatora może nie będzie problemu z kontrolką
Lampka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć z chwilą uruchomienia silnika. Brak kontrolki po przekręceniu kluczyka może być spowodowany: 1. uszkodzonym alternatorem- regulator napięcia- szczotki -wirnik 2. przerwanym kablem od kontrolki 3. spalona żarówką w desce rozdzielczej. Poszukiwania zaczął bym od odłączenia kabla od kontrolki...
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Jak działa wzbudzenie alternatora w takim bizonowskim silniku? Ze wstępnego przeszukania wynika, że były wersje bez regulatora (regulator na zewnątrz) i z regulatorem. Jak ma zewnętrzny to trzeba go poszukać i sprawdzić polaczenia. W obu wypadkach kontrolka ładowania zasila wstępnie wzbudzenie więc jak jest spalona albo odłączona to alternator może...
Kontrolka ładowania się świeci? Jeśli jest nie podłączona do alternatora lub ma spaloną żarówkę (!!!) alternator się nie załączy. Sprawdź kabel od alternatora do rozrusznika oraz styk masy karoserii i silnika. Jeśli podczas jazdy na światłach kontrolka ładowania lekko się mrzy, wymień regulator.
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
Kontrolka podłączona jest do innego mostka. Trzy malutkie czarne diody obok głównego mostka. Natomiast spalona jest duza dioda "robocza". Jest to alternator diewięciodiodowy dlatego kontrolka się nie zapali.
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
Był sprawdzany alternator , pasek i cały ten mechanizm . Wszytko działą jak ma być lecz ładowania jak nie było tak nie ma. Może napisz co konkretnie było sprawdzone na tym alternatorze ,byłeś u elektryka czy co? Należałoby zmierzyć na odpalonym aucie jakie daje napięcie alternator , bo objawy mogą wskazywać np na regulator napięcia lub spaloną diode...
Wyjmij wtyczkę z alternatora .Jeżeli masz w niej 2 przewody to jeden ma zasilanie ;plus; a drugi jest do kontrolki.Połącz ten który idzie na kontrolkę z masą Dodano po 3 Zle podłączałeś kontrolkę przy sprawdzaniu,ma być do masy i do przewodu od kontrolki ładowania .
do wymiany mostek prostowniczy,typ DER2000,no i obawa czy regulator przeżył,bo lampka ładowania to spalona napewno. Vectra B?
masz coś spalone w alternatorze JEŚLI mu gaśnie kontrolka to wątpliwe takie uszkodzenie. Warto sprawdzić czy napięcie jest na płytce + prostownika i czy "przechodzi" na śrubę M6 prądową. Też się trafia taka "sztuczka". Pomiar bezpośrednio na alternatorze + i - miernika .
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
Gimp_92 Kontrolka nie świecie wcale w pozycji zapłonu, zapala się na chwile przy rozruchu, mignie na chwile. MARIUSZ R Nie wiem jaki to typ alternatora. Jest to od ruskiego nadający sie do 60. Przy instalacji nikt nie grzebał. bizon_126 Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci.
Żarówka spalona w liczniku normalne przy alternatorze Delco. Dotknij przewód kontrolki od alternatora do masy na włączonym zapłonie.P
moze byc spalona dioda w alternatorze sprawdz szczotki
Podstawa to wyczyścić klemy i połączenia masy z nadwoziem, zasilania i wzbudzenia do alternatora, pozostaje też sprawdzić żarówkę kontrolki ładowania - może po prostu jest spalona a jest ważnym elementem układu ładowania, po tych czynnościach można zajmować się mierzeniem napięcia i prądu ładowania.
Jak już masz spaloną kontrolkę to przy szczęściu masz spalony tylko mostek prostowniczy, przy pechu dobry zostaje tylko stojan i obudowa.P
To jest spalona żarówka w desce lub uszkodzona wiązka (przewód od kontrolki). Można wzbudzić alternator poprzez zapięcie kontrolki do + akumulatora oraz do wzbudzenia alternatora.
Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Nie pala mi się kontrolki od ładowania i dwie żółte od poziomu oleju i filtra paliwa. Sprawdziłem też bezpieczniki są dobre może kto wie czy gdzieś jest jakiś przekaźnik od ładowania. Który...
sprawdź połączenie kabli na rozruszniku , jeszcze szczotki w alternatorze , jak nie pomoże to jedna dioda jest spalona
stawiam na regulator napięcia Dodano po 10 ewentualnie spalona dioda w mostku prostowniczym w alternatorze
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
Opel Vectra A 1.6 benzyna 1995r. Zaczęło się od tego, że samochód nagle mi gasł w trakcie jazdy a kontrolka ostrzegająca o rozładowanym akumulatorze nie świeciła się. Podczas, gdy silnik chodził i odłączyłem akumulator gasł, więc alternator na bank. Dałem alternator do mechanika. Kazał wymienić regulator napięcia. Gdy włożyłem alternator (regulator...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Często ten przekaźnik lubi się spalić , łatwo to sprawdzić omomierzem.
Diody prostownicze do wymiany, nie zaszkodzi tez sprawdzić regulatora. Prądem przemiennym raczej nie ładuje ponieważ by zgłupiały kontrolki całkowicie. Kolego adam.1.1. Mogło ci ładować prądem przemiennym ale na pewno nie 37 Voltów. Trudno wycisnąć tyle z alternatorka. A przyczyna kontrolki drzwi może być spalona żaróweczka;-).
Sprawdź kontrolkę od ładowania,gdy jest spalona żarówka są takie objawy.Żarówka daje wstępne namagnesowanie wirnika przeważnie ma moc ok.4W.
Pomogła zmiana alternatora. A właściwie z dwóch zrobiłem jeden. Spalone diody były. Teraz wszystko chodzi prawidłowo 14V ładowanie i aku kręci normalnie.
Witam otóż ostatnio nie mam ładowania w moim Case tzn. jak wezmę kabelek od + na akumulatorze i dam do wyjscia na kontrolkę to ładowanie już jest, A kontrolka nie jest spalona? Jest poprawnie załaczana przez stacyjkę? Tam gdzie jest ten żółty kabelek do czego to wyjście z alternatora. Obrotomierz?
Jeśli dobrze zrozumiałem to musisz sprawdzić szczotki, regulator i jeśli są diody wzbudzenia w alternatorze, obstawiam na spaloną diode i dlatego nie pali się lampka (ma przebicie z plusa)
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Nie dawno wymieniłem alternator w moim Fordzie Transit 2.0 TDDi. Jest po regeneracji i na gwarancji..... Po zamontowaniu alternatora - nie świeci się kontrolka(która wcześniej też nie świeciła się, więc...) - więc zabieram się i wymieniam żarówkę. Po wyjęciu licznika okazuje się że nie jest spalona tylko nie ma jej wcale - widocznie poprzedni właściciel...
Spalona dioda w mostku ,zrób to szybko bo pójdzie regulator.Mostek 50zł , a alternator na 99% delcoremy
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Żarówka od kontroli spalona Filozofii nie ma kabel od szczotek idzie do kontrolki później do stacyjki leżeli na żarówce masz + po kluczyku i instalacja sprawna to alternator do reklamacji Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy, jeżeli nie...
Przecież kolega elektrit napisał czego i gdzie masz szukać. W tych alternatorach przekażnik wyłacza kontrolkę więc jeżeli alternator się spalił to i spalił się przekaźnik i jest cały czas zwarty dlatego kontrolka nie gaśnie pomimo iż alternator ładuje.P
Witam, mam taki problem... mam malucha el i problem jest taki że nie ma ładowania, na początku siadał regler co jakies 2 dni ale teraz problem juz jest całkiem powazniejszy; po odpaleniu malacza świeci kontrolka "akumulatora", sprawdziłem i wymieniłem wszystki diody na nowe!!! Wymieniłem tez regler, sprawdziłem uzwojenie alternatora okazało się sprawne...
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
poza spaloną żarówką może być po prostu przerwa w jej obwodzie Zapewne żarówka mogła się spalic podczas nieprawidłowej pracy alternatora przed regeneracją, ale czy spalona żarówka lub przerwa w jej obwodzie może spowodowac brak ładowania? Czy w tej sytuacji jest sens robic diagnostykę przez podpięcie do komputera z programem diagnostycznym - czy to...
Witam. Potrzebuję porady! Kupiłam nowy akumulator do Audi A3 8P, facet w sklepie zaoferował wymianę na miejscu, tak też zrobił. Pomylił bieguny, samochód zaczął wyć, jakoś dojechałam do domu. Cała drogę świeciła kontrolka ładowania, zawiozlam alternator do regeneracji bo nie podawał prądu, alternator nie był spalony. Po podłączeniu komputera okazało...
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Spalony alternator regeneracja alternatora
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Słychać pompę paliwa? Pod pokrywką na przegrodzie czołowej gdzie jest MAP i przekaźnik układu wtryskowo-zapłonowego są bezpieczniki od systemu
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
No to jeszcze musisz sprawdzić żarówkę w desce, może jest spalona. Trzeba jeszcze sprawdzić czy dochodzi sygnał do wzbudzenia alternatora, właśnie od żarówki. Gdy wysuniesz wsuwkę z alternatora, lub oczko to po dotknięciu do masy powinna się zapalić kontrolka w kabinie, powinno na niej być napięcie akumulatora względem masy po przekręceniu kluczyka...
Ewidentny brak ładowania. Jeśli nie świeci kontrolka, to trzeba ją sprawdzić. Może być spalona albo odłączona. Istnieje druga ewentualność i chyba pewna w 90%. Luźny jest pasek klinowy. Obraca on wirnikiem alternatora, jednakże po włączeniu obciążenia nie daje rady utrzymać obrotów alternatora i tenże ślizga się. Jedynie lampka ładowania gaśnie. Rada:...
I tutaj pole dla popisu znawców modelu samochodu. Pytanie, czy wzbudzenie przebiega przez żarówkę, czy opornik? Jeśli przez żarówkę to bardzo prawdopodobne, że jest niesprawna (spalona), lub brak połączenia. Jeśli przez opornik i wyświetlanie diodą LED to należy szukać gdzie zanika zasilanie za stacyjką. Może to być także bezpiecznik. W każdym razie...
Przyczyny: 1. Spalona kontrolka w desce (lub brak kontaktu na złączce deski). 2. Skorodowane przewody na śrubie rozrusznika - zbiegają się tam przewody od rozrusznika i alternatora. 3. Uszkodzony regulator napięcia. 4. Uszkodzenie wewnątrz alternatora. Usterki 1 - 3 usuniesz poprzez wymianę/podmianę. Przy 4 niestety czeka cię rozbieranie altka. Jak...
nie pamiętam dokładnie ale u mnie jak padł regulator dawało zbyt duże napięcie po wymianie regulatora okazało się że nie do końca awaria została usunięta musiałem wymienić mostek okazało się że była jedna dioda spalona. po wymianie mostka alternator pracuje prawidłowo już przeszło 10 tyś km.
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
Alternator jest faktycznie maszyną obcowzbudną, ale wystartuje bez wzbudzenia na samym magnetyzmie szczątkowym. Spróbuj, a się przekonasz. Jeśli natomiast chodzi o kontrolkę ładowania to nie zawsze jest ona większa, a poza tym nawet jeśli kontrolka się spali to alternator będzie ładował.
Mam lekarstwo dla ciebie ;-) wymien żaróweczke w liczniku od ładowania alternatora.i bedziesz miał wszystko jak powinno byc,jest ona poprostu spalona a przez jej obwód idze wzbudzenie na alternator ;-) Dodano po 1 przepraszm nie doczytałem ze sie kontolka swieci.
Przyczyna może być różna miedzy innymi; szczotki alternatora do wymiany, regulator napięcia,mostek diodowy(spalona któraś z diod),może przewody gdzieś sie rozłączyły. Po pierwsze zobacz czy alternator wytwarza prąd ,podłącz miernik i zobacz napięcie jakie wykaże,dopiero dalej szukaj w alternatorze lub przewodach elektrycznych instalacji ładowania.
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Peugeot 807, 2.2 HDI, 2004. W czasie jazdy zresetował zegar jak po odłączeniu akumulatora. Nie pokazał żadnego błędu. Po wyłączeniu zapłonu niereaguje na kluczyk: brak kontrolek na desce, brak wyświetlacza, nie działają szyby, brak jakiejkolwiek reakcji na kluczyk. Działają światła, drzwi, oświetlenie. Spalony bezpiecznik F7 w schowku po stronie pasażera,...
Witam wszystkich? Mam taki sam problem w moim polonezie. Jestem pewien, że nie ma ładowania. Mierzyłem na aku i wynosi ok. 12,36. Kontrolka ładowania po uruchomieniu silnika gaśnie a ładowania nie ma. Jak rozpoznać że diosy są spalone lub że regulator napiecia nie działa? Prosze o pomoc.
Miałem podobną sytuację, spalona okazała się jedna z trzech diód wzbudzenia. Wymieniłem ją po wyciągnięciu całego mostka z diodami z alternatora bez wymontowania jego samego z samochodu.
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
szymon1925 - zrób prosty test. Na zgaszonym silniku przekręć kluczyk na zapłon i zobacz czy się świeci kontrolka braku ładowania na liczniku. Powinna się świecić. Jeśli nie, to powodem jest spalona żarówka w liczniku (sic!), ta właśnie od wskaźnika ładowania. W kadecie wzbudzenie alternatora idzie przez licznik i tę żarówkę. Większość alternatorów opla...
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
Odświeżę trochę temat- kupiłem nowy przełącznik i przed zmianą spróbowałem jeszcze rozebrać stary: okazało się, że po prostu styki trza było przeczyścić. Wszystko działa, a przełącznik przydał się jak znalazł do sterowania świecą płomieniową. (reportaż z montażu świecy: http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/swi... ). Mam jednak inne pytanko: wymieniłem...
Bo widzisz przy wyzszych obrotach kontrolki gasły i bylo ladowanie a na wolnych nie bylo ladowania i sie swiecily. Usterka juz naprawiona, byly spalone diody/a , koszt 320zl. Mechanik powiedzial ze te alternatory bardzo rzadko sie psuja, podejzewam ze troche z mojej winy nawet to siadło bo poprzedniej zimy i wczesniej odpalalem przez kable i moze robilem...
Aktualizacja Rozebrałem licznik była spalona dioda https://obrazki.elektroda.pl/9351593000_... Jednak nie rozwiązło to problemu. Zauważyłem ze nawet jak wyjąłem komputer z licznika i zegary to nadal kontrolka przygasa jak włożony jest przekaźnik od pompy. Przemierzyłem na płytce wszystkie elementy i są OK Złożyłem zegary i komputer....
Nie ma kontrolek, nie ma wstępnego wzbudzenia. Stacyjka, kostka przy zegarach, zaśniedziałe bezpieczniki. Ożyją kontrolki i ładowanie wróci. Miałem to auto, w sumie nadal mam, ale już zdekompletowane. Bezpieczniki starego typu, lubią śniedzieć, to że nie są spalone nie znaczy że kontaktują. Skoro po przegazowaniu ładowanie masz i jest ok, i już potem...
Na aku według miernika 14,7V podłącze żarówkę dodam gazu i spalona czyli co, cuda ? jednak wychodzą 4 przewody Trzy żółte i czarny ? Środek gwiazdy cewek alternatora. Na masę z tym. A, propos, jest kontrolka ładowania w tej machinie ?
Ten element, to chyba trzy diody wzbudzenia (jak w maluchu). Trzypinowy? a może czteropinowy? Jeżeli czteropinowy, to można dać trzy diody 1N4005 lub podobne, anodami do uzwojenia, a katody razem do wyjścia na kontrolkę - jakoś tak było w maluchu.
Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie stojan spalony ale to można stwierdzić po rozebraniu.P
Witam Centralka alarmu naprawiona. Trochę to zajęło, ale było warto - ALARM DZIAŁA - ale ważniejsze, że z pilota można otwierać drzwi :-)). Ścieżkę naprawiłem drutem do naprawy ścieżek - od diody 1 pod rezystorem 2(rezystor trzeba było odlutować) do "+" kondensatora 3 (widoczny na drugiej stronie pcb). Sprawdziłem przewodzenie od pkt 1 do 3 i czy nie...
innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze Wcale sie nie dziwie, że diody wzbudzenia upaliło. Ale to nie koniec, następny alternator tez spali.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Posiadam Skodę Fabie 1,9SDI rok 2000. W ostatnim czasie zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka akumulatora. Problem następny to rozładowanie się nowego akumulatora. Po moich pomiarach ustaliłem, że alternator zaczyna ładować akumulator dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów, więc po zapaleniu silnika i przy spokojnej jeździe...
Witam. Jeśli chodzi o zegary to faktycznie ścieżka się przepaliła na odcinku 0,5 cm, zlutowałem to cienkim drucikiem na tym małym odcinku, wymieniłem trzy żaróweczki które oświetlają zegary z góry (były spalone) i wszystko działa przynajmniej na razie. A ten świecący stop i kontrolka od wody były spowodowane najprawdopodobniej przepaloną ścieżką, po...
No jak prąd ma wartość 1V to trzeba iść po szamana. Jakim przewodem gdzie dotykałeś? Mam nadzieję że nie odłączałeś przewodu łączącego akumulator z alternatorem podczas jego pracy. Spalona jedna dioda nie rozładuje akumulatora, ale ładowania nie będzie. Sprawdź wszystkie diody, jak będą dobre to pewnie regulator padł. Sprawdziłeś czy stojan nie ma przebicia...
Jak jest zimny a temp na zewnątrz poniżej tak około poniżej zera może grzej świece 2 razy? A z tym podgrzewaniem po odpaleniu tak jest, świetny wynalazek skracający żywot alternatora i akumulatora, jest to o tyle głupie rozwiązanie że działa to podgrzewanie zawsze do zagrzania silnika bez względu na temp na zewnątrz. Może i miało by to sens gdyby tak...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę 2W. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). 3. Alternatory regenerowane, a w szczególności przez "fachowców" z reguły nie trzymają parametrów regulatora i mają trwałość...
Witam. Mam pewien problem z ładowaniem w samochodzie. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła się kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej. Po powrocie do domu zmierzyłem napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika wynosiło około 11V czyli ewidentny brak ładowania. Wymontowałem alternator i okazało się że 4 diody są spalone. Kupiłem nowy mostek prostowniczy...
Poprzedni oryginalny to mando 190058 a obecnie mam wsadzony HC czy też Hella JA994 IR oba 14V 90A Pytanie też czy przez spaloną żarówkę kontrolki w zegarach (tak zakładam na przykład) mogę nie mieć ładowania ? Zwłaszcza w takiej konfiguracji jak na schemacie. Bezpieczniki 9 i 10 i ten 20A oraz 100A alternatora są ok. Jak mierzyłem napięcie między wtyczką...
Cały czas zajmujemy się podłączeniami, za pewnik biorąc sprawność (brak uszkodzeń) w alternatorze. Skoro połączenia są ustalone jako "dobre' - pozostaje uszkodzona dioda wzbudzenia w zespole prostownika (tzw. "mostku"). Ideałem byłoby przełożyć na próbę inny taki alternator- czy żarzenie ustąpi. Inaczej musi nastąpić pomoc elektryka: rozbiórka i weryfikacja...
Alternator nie ładuje, po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania ledwo się żarzy trzeba się dobrze przypatrzeć żeby dostrzec swiatło, po zapaleniu nic się nie zmienia, regulator zamieniany bez rezultatu, pewnie trzeba go rozebrać ale może ktoś miał taki sam objaw i wie czy to była np spalona dioda bo gdy go rozbiorę to domową metodą mogę sprawdzić...
fabia kontrolka alternatora kontrolka alternatora świeci astra kontrolka alternatora
honda civic benzyna akumulator nissan wycieraczka przegub wewnetrzny
Renault Master 2.5 dCi G9U 750 – brak komunikacji ze sterownikiem silnika, diagnostyka CAN, EDC16C3 Grzałka elektryczna do bojlera z wężownicą – montaż, marki Galmet, Termet, Ariston, zasady instalacji