Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Regulator ,mostek ,oryginał?
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Ubita dioda w alternatorze
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Dokładnie to głównie chodzi o tą masę co łączy silnk z alternatorem.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Wymiana alternatora pomogła
Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
Demontuj alternator.
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Wymienilem diody, regulator napiecia i jak narazie alternator dziala
Pompa jest dobra, tylko jest na osi alternatora...
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
po włączeniu silnika żarzy się [a nie pali!] kontrolka alternatora. więc jaka może być przyczyna takiego zjawiska?
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Wiper, nie przez opornik, a opornik bocznikuje wirnik do masy. To po to, ża jak się skończą szczotki to żeby było wysterowanie na kontrolkę.
Wymienić albo naprawić alternator, a wspomaganie wróci samoistnie:D.
Masz różnicę napięcia między altkiem a licznikiem. Jak ładowanie jest ok wlutuj diode 1A paskiem w stronę alternatora na niebieski cieńki przewód alternatora ten od kontrolki przy alternatorze i gotowe.
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Zmierz napięcie ładowania w czasie gdy pali się kontrolka.
alternator hitachi wymieniłemna nowy zamiennik ładowanie jest ok tylko teraz cały czas świeci sę kontrolka od ładowania. co moze być przyczyną prosze o pomoc
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Tak, przekaźnik jest w prawym słupku. Czyli jak puszczę tak przewód będzie poprawnie? Wydawało mi sięze to idzie od alternatora do kontrolki i własnie alternator gasi kontrolkę ładowania...
Na słupku pasażera jest przekaźnik od kontrolki, na pewno spalony.P
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. olel chyba nie znasz tego alternatora.P
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Podaj kolor kabla.
znaczy się przez ten pod schowkiem?? I powinno iść na alternator +12 kabelkiem od pobudzenia kontrolki?
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
A przypadkiem nie chodzi o uszkodzony regulator alternatora?
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Wszystkie sygnały w kostce od alternatora są? Ilu pinowa jest kostka? Jakie jest napięcie jak zgaśnie kontrolka?
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
W obrotomierz IG stacyjka D kontrolka
Kwoku, kabel czujnika w F idzie tym samym fragmentem instalacji co kontrolka ładowania. Czujnik jest zaraz pod alternatorem.
A da sie tylko diode wymienic? Czy trzeba caly alternator?
Wtam!mam maly problem,kiedy jade samochodem delikatnie żarzy mi sie kontrolka informujaca o braku ladowania akumulatora,natomist kiedy staje ta sama kontrolka zarzy sie troche mocniej,czy to jest wina alternatora?jak to sprawdzic?czy wymontowanie alternatora bedzie trudne dla poczatkujacej osoby?
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Zakładasz pompę elektryczną z astry 2 . 3 przewody plus masa i kontrolka alternatora. Zakuwasz 2 węże i koniec.
Nie chodzi o pasek tylko o mostek w alternatorze.
Odciąłem diodę(była to dioda prostownicza BY399). Po włączeniu zapłonu dalej nie świeci się kontrolka ale przy kręceniu rozrusznikiem się świeci. Gdy odłączyłem wtyczkę od alternatora kontrolka się paliła prawidłowo i zawsze. Wnioskuję ,że to coś w alternatorze. Czy też tak myślicie ?
tak on jest elektroniczny przy alternatorze...
alternator do roboty
Nie ma masy na alternator, jest na przepustach metalowo-gumianych, trzeba go umasować.
jeżeli jest problem z kontrolką trzebaby sprawdzić napięcie ładowania i czy ten prąd nie jest przppadkiem pobierany przez sam alternator
Jak dla mnie alternator uszkodzony.
Zobacz szczotki przy regulatorze od alternatora.
Witam. Mam problem w mojej Astrze swieci sie podczas jazdy kontrolka od ladownia i nie mam wspomagania. co robić? czy padł alternator? Pasek nie jest luzny.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
mogłes zasymulować samemu kontrolke ładowania dając żarówke z plusa po zapłonie na zacisk w alternatorze i byłoby jasne czy jest ładowanie czy nie bez demontażu alternatora
Jeśli napięcie na aku masz w porządku tzn.>14V wepnij szeregowo diodę 3A w przewód kontrolki(niebieski cieńki) przy alternatorze paskiem w stronę alternatora. Kontrolka będzie już ok.
Do sprawdzenia alternator.
Nowe regulatory napięcia (nowe alternatory )wymagają niekiedy inicjacji bezpośrednio napięciem z akumulatora - większym prądem niż przepływa przez żarówkę kontrolki ładowania. Pozdrawiam
Odłącz kontrolkę od alternatora i zobacz czy coś zgaśnie.P
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Wymień alternator.
Podejrzewam ze masz uszkodzony przekaznik od grzania swiec u mnie swiece grzeja w zaleznosci od tem od kilku sek do okolo 1 minuty przy temp -20jak bylo tej zimy,po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka grzania i po chwili gasnie .Sprawdz metoda gaz hamulec czy pokazuje ci bledy.
W alternatorze.
Jaki alternator?
Czasami jak zdychają szczotki w alternatorze lub regulator to kontrolka się nie zapala, oczywiście alternator do sprawdzenia.
Pierwszy pomiar masa alternatora - B+ (wyj. na aku) drugi pomiar masa alternatora - D+ (wyj. na kontrolkę)
Jeśli kontrolka nie świeci po dotknięciu cienkiego przewodu do masy to zerwany, zaśniedziały ,przerwa alternator -kontrolka lub żaróweczka do wymiany.
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
To podpowiem że jest przekaźnik w słupku kierowcy sterowany z alternatora i to on gasi kontrolkę.
hmm może by się przydało alternator naprawić.... ? kontrolka w ogóle się świeci od ładowania po przekręceniu zapłonu?
Jak alternator nowy to tylko chinol,chyba ze nowy stary ze szrotu.W obydwu przypadkach i tak stawiam na aletrnator.
Witam, mój kolega ma problem z autem astra I 2000 r. Benzyna 1.4 brak ładowania alternator 100% sprawny wrócił z naprawy i nie świecą żadne kontrolki na desce może ktoś coś poradzi pozdrawiam
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Jaki to alternator? Diody wzbudzenia sprawdzone?
Ładowanie jest, ale co jakiś czas spada, tak jakby alternator się nie załączał
ale jak odepne te kabelek to potem się alternator sam nie wzbudzi?
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Witam mam problem z odpaleniem Opla astry h, po przekręceniu kluczyka "na raz" gasną kontrolki zostaje tylko od akumulatora, oleju, alternatora wtedy przekręcam kluczyk "na dwa" i samochód nie odpala gasną wszystkie kontrolki, zegary radio itd. Czy ktoś podpowie mi gdzie szukać przyczyny ? W ubiegłym miesiącu został wymieniony akumulator oraz zregenerowany...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Kontrolka od grzania świec gasnie po kilku sekundach (2)
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Co się zapaliło , kontrolka ładowania czy alternator?
I co da wymiana kabelka , ten alternator nawet nie musi mieć kontrolki i będzie normalnie ładował. Dziesiątki razy powtarzane jakie napięcie jest na samym alternatorze.P
Mam następujący problem: gdy przekręcam kluczyk w stacyjce nie zapalają się w ogóle lamki kontrolne, ale samochód normalnie się uruchamia. Czasami w czasie jazdy zapala się kontrolka od alternatora. Nie wiem czy te dwa problemy są ze dobą powiązane. Miganie kontrolki w czasie jazdy można wytłumaczyć chyba tym, że alternator jest słaby, ale za słabo...
Mogą być upalone diody dodatnie, mostek prostowniczy podmień.
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
wtyczka alternatora astra astra wymiana alternatora napięcie alternatora astra
naprawy lublina szarpie wymianie pompy piszczy filtr
behringer pmp4000 scania 14061
Chiński skuter 4T 80 cm³ dusi się na zimnym silniku Mercedes A168 - Kod błędu B1000: Diagnoza i Rozwiązania