No i tak powinno być... Ale do pewności zrób diagnozę i zobaczysz czy jakieś błędy się pojawiły....
Podłączyć oryginalny vcds lub jakiś inny tester ... i wtedy skanować.
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
I tak jestem zaskoczony że odczytałeś kody błędów. W nagrodę znalazłem opis na internecie. https://fault-code.com/p0238/
Który rok? Raczej w zegarach jest wydłubana zaklejona. PS Ale stare diesle chyba do 2002 roku nie miały kontrolki check engine i mrugały kontrolką świec żarowych.
Może zmień serwis. Bo da się to troszkę taniej zrobić. A 4200 to nie jest w cale dużo. W nowszy aucie potrafi tyle kosztować samo sprzęgło z kołem dwumasowym. Chcesz mieć sprawne auto to i tak niewielki wydatek.
Diagnostyka prawdę Ci powie. Przy miganiu checka przy przyspieszaniu spodziewałbym się problemów ze strony układu zapłonowego.
Sprawdż kody błyskowe może tam bedzie jakaś podpowiedź co jest nie tak.
Popatrz czy nie masz ogólnie zasniedzialych gniazd przekaźników/bezpieczników. Hyundai miał problem z tym szczególnie w skrzynce prądowej pod maską.
Brak komunikacji między pętlą a sterownikiem immo. A jak nie będzie zasilania ECM,to jak myślisz jakie będzie zachowanie immo podobne czy inne? Jedynie co zauważyłem to jednym przekaźniku (zaznaczony czerwonym kółkiem) pin był mocno zaśniedziały. Chyba trafiłeś,że to ten od ECM. Teraz sprawdź czy jest załączany jak i linie która jest załączana. Możesz...
Czesc.Tak przypuszczalem,ze to wina instalacji.Poprostu nie jest ona podpieta pod komputer tak jak ma byc i jak jedziesz na gazie to komputer wariuje,bo dostaje dziwne sygnaly z czujnikow.Jak pisze kolega powyzej sprubuj zalozyc elektronike do tego gazu i powinno byc wszystko ok.
nie świeci się kontrolka check Podłącz diagnoskop i zrób test w którym ręcznie wymusisz uruchomienie kontrolki "check"
Pod schowkiem od strony pasażera.
Jesli ma zly odczyt temperatury cieczy to automatycznie zmienia kat wprzedzenia zaplonu co za tym idzie dochodzi do spalania stukowego i zapala sie check. Nie ma tam czasem dwoch czujnikow jeden od komputera a drugi dla deski rozdzielczej ? Jak nie to moze wiazka czujnik=komputer
Tak jak robisz, ja zamykam przez żarówkę 2W. Pozdrawiam.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
1032789
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Ciężko będzie przez forum ,musisz podjechać do papraków i niech poprawią.Trzeba by odczytać błędy i podać opis lub numer ,skoro świeci check to powinno cos zarejestrować a nie wiemy co.Sprawdzić napięcie zasilania na sterowniku i jego masy jak i ładowanie.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Sprawdź błędy według podanego schematu
Pierwsza ton dziesiątki druga jedności zresztą na tej stronie jest dobrze wytłumaczone.... Mam się czym martwić czy olać to Podnieś maskę silnika i zajrzyj... czy wtyczka spadła, kabel przetarty lub wymień na dobry...coś zrób...
Z błędem jest zapisana zamrożona ramka, po niej będzie widać o co mu chodzi - może być sterowanie turbiny albo EGR. Padały też MAP sensory (a wywala błąd przepływomierza). Dlatego trzeba patrzyć na przyczynę i okoliczności błędu, a nie tylko komponent który pada w opisie błędu.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Oddaj im samochód skoro zapłaciłeś a go nie naprawili. Jeżeli pracuje do 2,5 tyś obrotów to komputer przeszedł w tryb awaryjny. Praca przez kilka sekund po wyłączeniu zapłonu to typowy objaw dla regulatora ciśnienia paliwa na pompie WC. Ale regulator może być nieuszkodzony, a pompa która może się łuszczyć i zabija sitko które jest w regulatorze. Zapłaciłeś...
Brak masy w tylnej lampie.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
to wlasnie objaw uszkodzonego czujnika walu, ale trzeba to potwierdzic
Zmień gazownika skoro sobie nie radzi.Miałem to samo po gazie błąd sondy.Przyczyną było podpięcie sygnału obrotów z czujnika wałka.Po zmianie na z cewki kontrolki brak.Oczywiście też błąd składu mieszanki.
odłącz bezpiecznik od instalacji gazowej i spróbuj odpalić na samej benzynie, jeżeli problem zniknie to udaj sie do fachowca który zakładał Ci tą instalację gazową,
Nie widać ma schematach wyprowadzenia "czeka" w tym sterowniku, więc chyba raczej nie da rady...
Ciśnienie oleju prawidłowe?
Coś z paliwem a konkretnie co to tego nikt nie powie bez diagnostyki, najlepiej Clipem.
Może właśnie z powodu tej sondy ktoś majstrował przy kontrolkach. Taniej było kontrolkę załatwić niż sondę wymieniać przed sprzedażą. Pozostaje organiczna praca przy sprawdzeniu kontrolek skoro komp nic nie wykazuje. Rozumiem że po wymianie sondy zaktualizowano w aucie że była wymieniana. Teraz każdy bzdet trzeba wklepywać.
Sprawdź czy grzałka sondy ma ciągłość.
po usunięciu usterki zgaśnie.
To jeszcze poczytaj. Określona ilość mrugnięć lampki "check" daje określone cyfry, przerwy między nimi itd. Temat wałkowany wiele razy - zamykam
Daj wtórnik napięciowy na jakimś wzmacniaczu operacyjnym... Jakie kolory przewodów masz na sondzie ?
W sterowniku przepustnicy bezwzględnie musi być sucho i czysto. Przepustnica zamyka się gdy otwiera się egr, hamujemy silnikiem i przy gaszeniu auta. W innych przypadkach powinna być otwarta. Co do dźwięku, to nikt przez internet tego nie zdiagnozuje. Więc albo szukaj samemu albo jedź do dobrego fachowca.
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
Przerabiałem to samo w Zafirze B i po wymianie pedału gazu problem ustąpił. Oczywiście te do automatu są droższe niż inne :) Można też próbować rozbierać i czyścić ścieżki, bo to one są zabrudzone pewnie. O ile kojarzę (bo nie rozbierałem tego konkretnego) to są 2 potencjometry, które powinny zmieniać swoją wartość w ten sam sposób i to sprawdza ECU....
Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
CDIF go przeczyta, albo inny sprzęt czytający "renówki" bo to silnik i sterowanie "francowate"
;) Kontrolka którą opisałeś, sygnalizuje prawidłowe działanie systemu NATS (syst. antykradzieżowy). Szybkie miganie oznacza uzbrajanie się systemu (włącza się immobiliser) - poczytaj. W Primerach P11.144 po pierwszym lifcie (1999-2001) NATS sygnalizowany był diodą LED na podszybiu, po drugim lifcie (2001- VI.2002) - kontrolką na tablicy wskaźników.
Może być przewód od jakiegoś czujnika przerwany i po naciągnięciu ciepłej izolacji dzieją się cuda. Jak ostygnie izolacja się kurczy i przewód styka. Ale przyczyn może być wiele. Ale stawiałbym aczej na czujniki. POZDRAWIAM
Na początek sprawdź bezpieczniki !!
Wybłyskaj kody, sprawdź ciśnienie paliwa.
Sprawdź na krótko rozrusznik
To jest sonda szerokopasmowa wiec poczytaj o niej znajdziesz też opis przewodów.
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
twój problem to niodpowiednie wtryskiwacze : waltek to wprawdzie najtańsze ale i najmniej precyzyjne i najwolniejsze wtryskiwacze. W Twoim aucie sprawdzą się wyłącznie wtryski matrix HD344 lub podobne. Zmiana sterwoania z sekwencji na fulgrupę pwowoduje że dysze są za duże i zalewasz silnik gazem. Check zapala się właśnie z powodu marnych wtrsykiwaczy,...
prawdopodobnie padła pamieć flash w ecu miałem 3 takie przypadki i ( zero komunikacji ze sterownikiem brak błędów ,zasilania ok ) jak pojawi się kontrolka silnika i świec to zapala
To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz...
luzy na pewno nie,mialem rozklekotane i bylo ok, zacznij od zamiany cewek,jezeli to nie pomoze to moze byc modul a konkretnie tranzystory mocy, to juz gdzies bylo na elektrodzie
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
" Wymigaj" kody błędów, przycisk jest pod pokrywą na środku konsoli, trzeba odkręcić dwie śrubki.
Jeśli to jest jedyny błąd to nie jest to typowy objaw awarii ECU. Upewnij się, że nowe przewody nie mają przebicia, bo niestety tanie zamienniki bywają gorsze od starych oryginalnych.
Od odłączania po kolei wtyczek sond i zaworu EVAP wtedy będziesz wiedział czy to któraś sonda czy zawór a może coś innego jeszcze jest tam podpięte. Odłączasz wtyczkę, wkładasz bezpiecznik i patrzysz czy bezpiecznik przeżyje.
tak ten przekażnik o kturym piszesz załącza pompkę i wtryskipodwujny przekażnik) i jezeli jest on uszkodzony to może ci sie nie zapalać ta kontrolka pozdrawiam
To napiszę jeszcze raz, że miałem podobny przypadek i winny okazał się sterownik silnika.
Zobacz czy w kluczyku jest transponder. Często klientom rozpaławiają sie kluczyki po upadku na ziemie i gubią go.
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
Sprawdź bezpieczniki dokładnie.
W A4 tego roku co piszesz,nie miałem kontrolki,zadzwoniłem do speca od VW,powiedział że może nie być i może też być że brak na zegarach ale jest wyjście ze sterownika.
Cześć , udało się może rozwiązać problem tej avensis z brakiem kontrolek checka i ładowania . Mam to samo w 1AD-FTV
kondesatory są dobre To znaczy sprawdzone miernikiem rozumiem pod kątem pojemności i ESR? Sprawdzałem napięcia na ECU i są ale nie mam rozpiski pinów. Więc nic tak naprawdę nie sprawdziłeś. Lampka MIL jest sterowana z ECM, więc brak jej świecenia to albo brak zasilania modułu, albo uszkodzony on sam.
witam mam problem z toyota corolla 2.0 d4d wyskakuje blad silnika traci moc czy ma ktos jakas podpowiedz
Czy rozwiązał ktos ta zagadke bledu p010129 z migajaca kontrolka i bledem ktory nie da sie skasowac
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
Auto dość świeże jest kilka opcji, uwalona przepustnica, pedał gazu lub sterownik silnika. Jest też opcja na przerwę w obwodzie elektrycznym pomiędzy tymi trzema elementami.
sprawdż dokręcenie oraz przewody (od czegoś trzeba zacząć)
Witam wszystkich W moim Junaku 607 4T Euro4 zaczęła 4 razy migać kontrolka Check Engine (błąd sondy Lambda). Miga tylko przy jeździe z maksymalnie otwartym gazem, po minimalnym odpuszczeniu gazu miganie znika. Dodatkowo wzrosło spalanie z 2.5-3l/100km do nawet 3.5l/100km. W serwisie sprawdzili sondę (jest ok), rozebrali i wyczyścili gaźnik (serwisant...
Po przekręceniu kluczyka nie załącza się przekaźnik od rozrusznika. Na krótko rozrusznik kręci. To jest ten problem. Iskra, kompresja i paliwo to wtórne problemy, do ewentualnego zbadania, jak bestia zacznie kręcić rozrusznikiem. Michał
Przewody sprawdzalem wydaja sie byc OK sprobuje wymienic swiece ...choc nie wiem czy mi to cos da?... wczoraj tez mi sie dziwnie samochod zachowywal ...ale "przeszlo" mu do dziasiaj no i do pracy dzis jechalem "konno" :D
Pewnie to EGR, trzeba przeczyścić.
W układzie regulacji ciśnienia paliwa. Ja zacząłbym od wiązki silnika między komputerem a czujnikiem ciśnienia i regulatorem.
po przekręceniu zapłonu nie pali się kontrolka check Wymienić kontrolkę. świeci cały czas kontrolka od świec żarowych Wymienić świece żarowe. wentylator chodzi cały czas Zwarcie w instalacji, albo niesprawny czujnik. Raportowano. Szkodliwa porada.
co ma moduł silnika do modułu esp Generalnie jest tak we wszystkich samochodach, że poważny błąd w sterowniku silnika powoduje wyłączenie systemu ESP co jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolek check engine i esp
Dla wszystkich zainteresowanych. Przyczyną są wyschnięte elektrolity w komputerze. Trochę czasu zajmuje wydłubanie żelu. Mi to zajęło 3 godzinki i kosztowało 2 złote.
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
Tak się dzieje właśnie. Już kilka razy naprawiałem te sterowniki. Jeden Pan kupił nowe świece i trzy nowe cewki i to samo było, do mnie przyjechał wyciągnąłem sterownik i był uszkodzony godzina czasu i naprawione.
Miałem taki błąd związany z kontrolką check, przyczyną były zimne luty na płycie zegarów (złącze), kontrolka raz działała, raz nie, sterownik za każdym razem pokazywał błąd obwodu
Usterka jakiegokolwiek czujnika lub elementu wykonawczego w układzie wtrysku spowoduje zapalenie się kontrolki check, bez podłączenia komputera diagnostycznego, ciężko stwierdzić co go boli
Spokojnie naładuj akmulator i zobacz czy kontrolka check ci mruga po włączeniu zapłonu. Jak tak nie widzi pestki
W którym miejscu się znajduje w silniku ???
Sprawdź zasilania sterownika na początek skoro nie ma kontrolki check to wygląda na brak zasilania lub uszkodzenie sterownika.
Witaj, błędy to nie wszystko, trzeba podejrzeć wartości rzeczywiste np. ciśnienia doładowania podczas jazdy lub zrobić logi. Ja bym najpierw skasował błędy i pojeździł do następnego zapalenie się kontrolki check i sprawdził które powróciły.
Witam 0077 problem z wtryskiem nieokreslony ktory (uwazam ze 3),0047 bledne dzialani sensora polozenia walka rozrzadu,0037 za niskie cisnienie na magistrali zasilania paliwem (sporadyczne).Pozdrawiam
2A00 to problem z sondą lambda. Trzeba sprawdzić jak pracuje, jakie są korekty paliwa itd, żeby wydedukować, czy to wina czujnika, czy faktycznie coś jest nie tak z mieszanką. To jest sonda szerokopasmowa, więc jej wymiana nie będzie tania. Drugi błąd jest prawdopodobnie skutkiem pierwszego, więc należy się skupić najpierw na sondzie.
Przejedź się z podpiętym komputerem i zobacz na odczyty prędkości kół
Witam, Panowie, niedawno kupiłem t4 2,5 tdi 150KM. Czy w Waszych t4 po przekręceniu zapłonu zapala się na chwilę kontrolka Check i po chwili gaśnie? U mnie tego nie ma, czyżby poprzednik zakleił kontrolkę?
Esp już się świeci, jak kilka razy uruchomisz silnik i wyłączysz zapłon powinien zaświecić się check. Jest jak najbardziej możliwe, że są problemy z rozruchem a błędów nie ma. Wystarczy, że paliwo cofa się do baku, na przykład.
Dwa dni temu w VW Tiguan zaświeciła się kontrolka silnika /Check Engine/. Podłączenie do komputera wykazało błąd: P068400 Centralka 1 wstępnego żarzenia - Sygnał niekompatybilny Czy taki błąd oznacza problem ze świecami ? Gdzie może być problem ?
Witam wszystkich, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od check engine, pierwszy raz od 3 lat prawie, kolega sprawdził mi błędy i pokazało że jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzną oraz zaczęły mi podnosić się obroty silnika na postoju do 1500 i po jakichś 10 sekundach opadać na 900-1000 obrotów i od nowa. Czy ktoś miał może już taki przypadek? Zdjęcie...
nie działa wtrysk. Z jakiego powodu?
Wczoraj zakupiłem Vectrę Zobaczyłeś ominięty filtr paliwa, odbyłeś, jak mniemam jazdę próbną ?. W błędach widać odłączoną kontrolkę check engine... Po ch** żeś się pchał w tą padlinę, eech..
Od wpięcia kompa, tak to każdy może rzucić jakimś pomysłem i może ktoś trafi
Po skasowaniu błędów znów się zaświeciła kontrolka lecz z jednym błędem P02E4. Czy to jest brak zasilania przepustnicy czy uszkodzony silnik przepustnicy ?
Co do sondy to raczej dokonuje żywota i to jest powód kontrolki check engine. Jeśli chodzi o ABS to sprawdź stan połączeń. Zacząłbym od kostki na sterowniku i ew przelotkę do kabiny.
Pacjent to Vw Polo 9n3 1.4 16v (bodajże 59kw) Problemem jest świecąca się kontrolka check niestety po przeskanowaniu gutmanem jak i vcds’em nie występują żadne zapisane kody błędów. Autko odpala, jeździ nic się nie dzieje, wszystko funkcjonuje prawidłowo jednak świeci się check a błędów niema… Ktoś miał podobną historię? Dzięki za pomoc
kontrolka check matiz kontrolka silnika check kontrolka check punto
znaleźć fragment tekst układ cd4069 podłączyć miernik samochodzie
bateria prysznicowa bateria prysznicowa
Odczyt oprogramowania z mikrokontrolera 89C51RB3 Zamiennik pilota do Technics SA-E10: Opcje i Porady