Witam, przepraszam, że bawię się w archeologa ale autor tematu opisał analogiczną sytuację jaka dotyka moją skodę fabię z silnikiem SDI model ASY. Niestety autor nie pojawiał się po tym wątku na elektrodzie i nie wiadomo czy udało mu się rozwiązać sprawę nierówno pracującego silnika. Sam silnik odpala bez problemów, zarówno jak jest ciepły jak i zimny....
Z pamięci w granicach 1.2 - 1.4 V, zmienia się po założeniu pokrywy nastawnika.
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Witam problemy które opisywałem zostały rozwiązane. Jezeli chodzi o poduchy to nie zauważyłem jeszcze jednej wtyczki do tych czujników. Błędy magistrali napędu były spowodowane błędami w sterownikach airbag ,abs .Po naprawie usterek pali się teraz checkengine i wyświetla mi błąd : za niskie napięcie czujnika nastawnika ciśnienia doładowania. Podczas...
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Trzeba trafić "trzpieniem" nastawnika w otwór w wałku w pompie. Oczywiscie ustalamy pozycje według zaznaczenia nożykiem. Nastepnie na vagu sprawdzamy napięcie czujnika (wczesniej zanotowane) napiecie nie moze sie zmieniac bo wtedy to znaczy że wałek fizycznie stawia opór i trzeba jeszcze raz założyc nastawnik. Jesli bedzie okej to dopiero wtedy zapalamy...
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
Dobrze ok zgadzam się z tym co piszesz lecz nastawnik jest wyciągniętym z sprawnego auta przewody elektryczne moim zdaniem są ok ponieważ widzi napięcie nastawnika. A i autko pracuje identycznie na podłączonym i odłączonym wtrysku sterującym. Pytanie - sterownik wysyła impuls do nastawnika na podstawie informacji z czujnika wału korbowego i czujnika...
Skorzystam. Może ktoś przerabiał: błąd P0638 nastawnik przepustnicy nieciągły bład p0638 za wysokie napięcie z czujnika polozenia przepustnicy staly Może ktoś orientuje się czy to błąd czujnika czy bład przepustnicy jako takiej
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Rób diagnozę, wgląd w parametry, grupa 001 podglądaj dawkę paliwa i napięcie czujnika RSW. Osobiście stawiam na problem z nastawnikiem dawki paliwa, ewentualnie pęknięcie jednej z dwóch sprężyn w sekcji tłoczenia pompy wtryskowej.
Witam, zauważyłem wyciek z pompy w swoim aucie. Cieknie spod nastawnika. Przymierzam się do samodzielnego uszczelnienia, zakupiłem już komplet orginalnych uszczelek. Wiem, że bardzo ważne jest ponowne precyzyjne ustawienie nastawnika na pompie. Zamierzam sobie dokładnie zaznaczyć jego pozycję przed demontarzem, ale chciałbym tez dokładnie odczytać parametry...
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO PO CO !!!!!! Takie uruchomienie nic nie mówi o pracy...
Mostek h do sywrowania silnikiem. Potencjometr sprzężony z wałem i identyczny jako nastawnik. Komparator do wykrycia które napięcie jest wyższe - z zadajnika czy czujnika położenia. Nie zatrzyma się gdy osiągnie zadane położenie. Potrzebny będzie dodatkowy układ blokujący mostek żeby silnik zatrzymał się.
Osoba która badała problem ustaliła, że jest zbyt małe napięcie do sterowania silnikiem valvetronic'a. Dobre , ale i nie konsekwentne. Weź nie zaczynaj naprawy od d.....y strony tylko zajmij się czujnikiem wałka i samym nastawnikiem.
troszkę opóźniony ale mieści się w normie,w zasadzie szeszyt podaje do-78,ideał to 50- 55,ale nie to będzie powodem szarpania raczej . Masz błąd nastawnika pompy (n146) i to jet powodem szarpania. Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów wg schematu,lub rozebrać i wyczyścić i wyregulować nastawnik. Dawka też jest ok . Jakie masz napięcie z czujnika drogi przesuwu...
Cewka nastawnika poniżej jednego oma, czujnik temperatury zależy od temperatury, powiedzmy w warunkach pokojowych od 3 do półtora kilooma, maleje wraz ze wzrostem temperatury. Oporność cewek pomiarowych 5 do 6 omów, między skrajnymi końcami dwukrotność. Nastawnik był czyszczony, sprawdź czy luty nie puściły, oryginalnie jest to zgrzewane.
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania wykorzystuje zasadę transformatora różnicowego....
Odświeżam nieco temat błędy na kompie: 1. Przekaźnik główny - nieprawidłowe działanie; 2. Jednostka sterująca przepustnicy - za niskie napięcie w czasie regulacji podstawowej; 3. czujnik obrotów silnika, nastawnik przepustnicy, przepływomierz, pedał gazu itp itd. Wydaje się że brakuje od czasu do czasu jakiegoś plusa albo masy... ale gdzie szukać przyczyny...
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
Paliwo dociera, czyli jak: ledwo cieknie, czy daje strumykiem pod ciśnieniem? Podczas kręcenia obroty widzi? Jokerro, a tam nie ma czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu? Jak dawka podczas kręcenia i napięcie na nastawniku.
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś napięcie dopiero po wykryciu obrotów wału...? jutro...
Już na samym początku kolegę fortserwis wprowadzacie koledzy w błąd, przecież nie rozbierał nastawnika tylko go zdemontował, poprawił uszczelkę i założył, więc po co ma sprawdzać wartość napięcia czujnika drogi przesuwu regulacyjnego, po drugie - po co ma ustawiać kąt wyprzedzenia początku wtrysku skoro zdejmował tylko nastawnik i po trzecie - od kiedy...
Witam miałem zbyt wysokie obroty po uruchomieniu silnika ok.2200 obr/min. Sprawdzałem przewody podciśnieniowe, nastawnik przepustnicy, czujniki wyszło że to czujnik położenia przepustnicy. Między całkowicie cofniętym za pomocą baterii bolcem nastawnika a przepustnicą nie było przerwy ustawiłem tak jak trzeba, potem zmierzyłem napięcia na wtyczce dochodzącej...
W tym silniku nie ma nastawnika wałka rozrządu Co masz na myśli że rozrusznik zakłuca czujnik wału. Czujnik odczytuje błędny impuls z koła ?? czy jest zasilany złym napięciem?? Akurat nie mam oscyloskopu.
Witam Proszę o interpretację kodów VAG 670 Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127 532 Napięcie zasilające Supply Voltage B+ Signal too Low 561 Regulacja składu mieszanki Mixture Adjustment Adaption limit exceeded / not reached 18010 P1602 Napięcie zasilające zacisk 30, za mała wartość napięcia 16514 - Obwód czujnika O2 – usterka (bank1...
Sprawdziłem potencjometr, zmienia napięcie jak powinien podczas otwierania przepustnicy. A czujnik temperatury cieczy jest gdzie? Bo jeśli to jest ten przy głowicy, przy rurze od chłodnicy to działa, był nowy i jest podłączony. Gdzie szukać dalej?
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Witam jest to sterownik ZEXEL KO4R, kody błędów 9,12,48 przy czym kontrolka się nie świeci (tj. zapala się i gaśnie) i wygląda to Dodano po 9 Acha nastawnik nie żywy.
W Galantach od 1989 w wersjach SOHC / 8 zaworowych coś co wygląda jak aparat zapłonowy to w praktyce rozdzielacz wysokiego napięcia z optycznym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Nie ma tam żadnych nastawników KWZ bo tym zajmuje się ECU, realizując sekwencyjny wtrysk benzyny, po za tym w układzie jest recyrkulacja spalin, przepływomierz typu Karman-Vortex...
FFR 1045 Stopień końcowy blokady drogi połączeniowej Priorytet: 5 Wskazanie podczas jazdy lub postoju; tylko wskazówka dot. błędu. Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza (H111) świeci na żółto w trakcie jazdy i postoju. Przyczyna błędu: Na wyjściu blokady drogi połączeniowej (stopień końcowy) bloku zaworów elektromagnetycznych (Y307) zostało...
Najpierw zmierz potencjometr nastawnika przepustnicy i kontakt wolnych obrotów przyśniedziałe styki potencjometru mogą się tez do tego przyczynić jeśli pedał gazu ci pulsuje i silnik pracuje nierówno , gdy jest zimny to może oznaczać ze uszkodzona jest sonda lambda lub czujnik temperatury. sonda lambda powinna dawać napięcie o wartości od 0,2do 0,9...
Jest tam też potencjometr, który jest czujnikiem pozycji nastawnika. Wbrew komentarzowi na jednym z filmików (M4K) potencjometr nie służy do regulacji czegokolwiek, on dostarcza informacji zwrotnej na temat położenia (kąta obrotu) nastawnika, który jest przestawiany siłownikiem elektromagnetycznym (solenoidem). Aaa no to teraz ma to sens. Czyli "napięcie...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Niestety zawór SCV również reaguje na podanie 12V czyli cyka. samochód nadal nie odpala. Pompa na górze( pokrywce nastawnika ) ma dwa czujniki. Jeden wchodzi głębiej i nie da się go zdemontować. Na głowiczce jest elektrozawór i na dole pod głowiczką jest zawór SCV oba reagują na podanie 12V. Na czujnik na pokrywce nastawnika nie idzie żadne napięcie,...
Opcja z czujnikami wydaje mi się bezpieczniejsza dla silnika, ale mogę się mylić... Pytanie do znawców (mam w planie w drugim aucie robić podobny zestaw) - którą drogę obrać? Czy na partyzanta uda się dobrze to zestroić? Dodano po 2 Jak ugryzłeś ten temat koniec końców?
To wszysto jest na elektrodzie. Wypada włożyć trochę wysiłku i skorzystać z wyszukiwarki. Zrobiłem to za Ciebie i proszę: F 00 Błąd sterownika / niewłaściwy zestaw parametrów / błędna szyna danych klienta F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach rozruchu) / płomień nie powstaje F 02 Zanik płomienia (powtórzony >3) F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie F 04...
Po pierwsze nie krokowym jeno prądu stałego zwykłym elektromotorze. A gdzie ty to napięcie mierzysz że go nie masz? Tak, te błędy mają faktycznie jeden wspólnymianownik: zasilanie. Są one (nastawnik, potencjometr w EGR i czujnik wałka) zasilane przez sterownik.. Z pina 29 tegoż sterownika. Czerwono - czarny drucik.. Więc albo sterownik albo kable po...
No właśnie kiedy przesuwam na odpalonym zaczyna zwalniać obrotami ,ale za moment natychmiast gaśnie !!wymieniłem nastawnik na inny i to samo ,nie odpala w miejscu zaznaczonym tylko jak przesunę go prawie maksymalnie do tyłu (do silnika ) w drugą stronę brak reakcji tak jak by padło sterowanie z ecu, podmieniłem jeszcze czujnik położenia wału na nowy...
Nastawnik sprawdzony, przerwa jednego obwodu. https://obrazki.elektroda.pl/5032222600_... https://obrazki.elektroda.pl/6671568900_... Dodano po 4 Nastawnik zrobiony, teraz jedna kwestia, czy zasilanie po odłączeniu z czujnika regulacji ciśnienia paliwa, pokaże się na mierniku ? Podobne zaworki są w toyocie i mi pokazuje...
Miałem w 1Z podobne objawy. Z butem w podłodze szedł OK, a na lekkim obciążeniu bujał/szarpał. U mnie to były pęknięte sprężyny w pompie. Przebieg nieco większy, 320000. Też widziałem takie przypadki. Jak się zdejmie nastawnik dawki paliwa, będzie widać jak wyglądają sprężyny, tylko w moim przypadku auto trochę nie równo chodziło i delikatnie przykapcało....
W tym aucie fabrycznie nie ma silniczka krokowego sterującego wolnymi obrotami. Element o którym pisze ZXMEN to nastawnik przepustnicy. W środku jest silnik elektryczny prądu stałego i mikrostyk. Podając napięcie na nieodpowiednie styki można uszkodzić umieszczony wewnątrz mikrostyk - czujnik dotknięcia przepustnicy.
Siema. Mam duży problem. Samochód przyjechał do mnie bo brakowało mu mocy. Ale odpalał i jeździł. Klient przywiózł drugą pompę, bo prawdopodobnie była przyczyną. Wymieniłem, samochód ciężko zapalał i nie wkręcał się na obroty, potem okazało się że druga pompa długo leżała i zardzewiała w środku. Więc założyłem z powrotem starą - silnik nie odpala. W...
Doczytałem o tym nastawniku bo to może być dobry trop.... Teraz wiem, ze to nastawnik steruje i utrzymuje wolne obroty nawet gdyby wymontowć pedał gazu... tylko zeby wszystko działało musi mieć informacje o położeniu przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu-- do tego służy czujnik położenia przepustnicy.....u mnie też jest - taki mały metalowy z...
Witam! Problem pojawił się po czyszczeniu nastawnika. Ale za nim o tym to może napiszę dlaczego w ogóle go czyściłem. Generalnie auto przebieg 260 tyś (raczej realny) jeździło niby normalnie odpalało bez problemów ale... Jak jechało się zwłaszcza na zimnym silniku to było czuć lekkie szarpanie tak jak by momentami przestawał jechać, po dociśnięciu gazu...
Witam. mam problem czyściłem nastawnik zgodnie z instrukcją - wszystko super uszczelki wymieniłem - złożyłem - jeździłem 3 dni bez problemów i lipa - dziś wracałem 80 km zajęło mi to 3h silnik nie wkręca się na obroty - po dodaniu gazu szarpie i przerywa - kurde gdzie moglem się pomylić? Dawka paliwa na wolnych obrotach to 2,5mg/skok wiem ze to za dużo...
Witam Kolegów. Przyjechało na linie takie autko jak w temacie. Auto zgasło podczas wyprzedzania. Okazuje się ze nie podaje paliwa na wtryski. Zczytałem błędy i: 539 czujnik temp. paliwa G81 541 potencjometr mechanizmu wyznaczania dawki paliwa G99 532 niskie napięcie zasilania lub zła jakość masy 542 czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza G80 Czy tutaj...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Witam. Kilka dni temu tak samo jak kolega Bzyk wsadziłem drugi silnik do mojej audi a4 b5. Był w niej silnik 1.8 ADR z 98' z elektronicznym nastawnikiem wałka rozrządu. Drugi silnik 1.8 ADR z 96' rzekomo identyczny był bez tego nastawnika. Czyli w tym silniku łańcuszek rozrządu regulowany jest hydraulicznie. Wsadziłem silnik, podłączyłem wszystko jak...
Czyli nastawnik jest uszkodzony a nie elektrozawór sterujący nastawnikiem. Z tego co piszesz to nastawnik powinien wracać po wyłączeniu silnika w jakieś miejsce? Elektrozawór sterujący składa się z otworu dolotowego oleju oraz z dwóch otworów wychodzących. W zależności czy podane jest napięcie: to zawór otwarty jest do jednego otworu wychodzącego bądź...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
Tym bardziej, że silnik strasznie dymi na szaro przy próbie odpalenia z nastawnikiem ustawionym na 100% więc pewnie nie do końca jest z nim wszystko ok. Co do samego sterowania nastawnikiem to rozgryzłem sobie już schemat wtyczki podłączeniowej. Mamy dwa przewody od cewki nastawnika, dwa od czujnika temperatury i 3 pozostałe to prawdopodobnie cewka...
Witam. Posiadam golfa II z silnikiem 1.6 PN z naszym "kochanym" 2ee oraz założoną instalacją LPG i mam kilka problemów. Pierwsza sprawa wolne obroty 2500-3500 na benzynie i na gazie i nic się z nimi nie da zrobić. Jedynie po ręcznem zasterowaniu nastawnika przepustnicy (przez podanie +12V na zaciski zaworków w nastawniku przepustnicy) obroty można obniżyć,...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Witam, tydzień czasu walczę z takową lantrą i powoli rozkładam ręce. Kodu błyskowego nie mogę zczytać bo wszystkie opisy w internecie mają inne gniazdo które znalazłem. Na wszystkich potencjometrach zasilania sprawdzone i są ok, przepływomierz, czujnik temp. ok. Zastanawia mnie tylko nastawnik biegu jałowego bo według Bosch Esi po włączeniu zapłonu...
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało. Kąt wtrysku...
Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy ("krokowym"), czujnikiem, ogólnie cały korpus ze wszystkim...
czujnik wału wymieniony,nastawnik wymieniony na sprawny,auto nie pali bład 18.Muszę jeszcze wiazke przebadać,ale równolegle badam czy może Immobilizer nie broi. Udało się zgrać eprom oki 16591,nie wiem czy poprawnie.Czy może ktos rzucić okiem,co tam się zadziało?
SPN 0119 Ciśnienie oleju retardera Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia oleju retardera za pomocą czujnika ciśnienia oleju T80 Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się podczas jazdy i podczas postoju pojazdu stale na żółto • Tryb hamowania przy użyciu retardera jest niemożliwy Failure Mode Identification (FMI)...
Seat cordoba 1.9tdi 90km z 1998r. Silnik 1z Jakiś czas temu wymieniałem nastawnik HDK111 na "regenerowany" bo miałem niemiłosierne falowanie obrotów oraz wszystkie inne objawy związane z brudnym nastawnikiem. Po odpięciu wtyczki impulsatora silnik nie szarpał i było OK dlatego zdecydowałem się na wymianę nastawnika. Nowego nastawnika ustawiłem,że napięcie...
Tu się zgodzę - faktycznie śruba współpracująca z wysuwnym trzpieniem nastawnika obrotów ma regulację, której jednak nie należy ruszać. Jeśli jednak ktoś tam pogrzebał to ponowne ustawienie polega na tym, że nastawnik obrotów należy max cofnąć (podając np. napięcie na jego piny) następnie sprawdzić i ew. wyregulować szczelinę powietrzną (powinna wynosić...
witam ww samochód z ukł.wtry.motronic 1.5.5 mam pytanie jakie powinno być napiecie z pierwszego potencjometru przepustnicy tego który działa do 15 stopni uchylenia .na właczonym zapłonie z wciśnietym do końca pedałem i nie wciśnitym bo nie wiem co jest grane .Dzieje sie tak ze czasami przy 2000 obr sterownik widzi bieg jałowy z przerwami oczywiście...
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
sprawdzić bezpieczniki nr 4, 5 25, 26 Kolego bezpieczniki sprawdzałem próbnikiem oraz przez H4. Wszystkie są na 100% dobre. Ostatnio miałem renówkę na boschu - zgasła nagle i na zaworek przychodziło napięcie tylko na około sekundę (podłączyć żaróweczkę zamiast zaworka - ładnie widać) oraz był blokowany nastawnik pompy - niestety było uwalone immo -...
Firma EXEL padła jakieś dziesięć lat temu, więc na pewno nie zdobędę żadnego papierka do tego regulatora. Z tego co zapamiętałem, to pierwszy 741 pracował jako układ wzmacniacza sygnalu czujnika temperatury, w tym przypadku termopara. A drugi jako prosty układ regulatora, zresztą bardzo podobny do regulatora temperatury na termistorze. Zasilanie to...
Witam, nie wiem czy nie ma podobnego zapytania ale ogólnie widziałem podobne tematy tylko, że żaden nie odpowiedział na mój problem. Proszę o pomoc. Peugeot 106 z 93 roku z silnikiem 1,1. Benzyna na monowtrysku. Problem polega na tym, że samochód szarpie przy lekko podgrzanym silniku. Przykładowo przejadę 30 km. Zostawię go na 30 minut do godziny czasu,...
Warto sprawdzić czujnik temp chłodziwa dla ECU zrobić test podzespołów wykonawczych Test przepustnicy nastawnika na początek pomierz ten czujnik , Może to też być wina czujnika wałka rozrządu miałem przypadek jak zapalała się marchewka od wtrysków a uwalony był czujnik wałka rozrządu pozdrawiam. Dodano po 2 napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)...
Cześć Od czasu do czasu występuje problem taki, że gdy silnik jest zimny odpalam go , odpala na strzał, jest odpowiednie ssanie, obroty odpowiednie, silnik chodzi 15-45 sekund , następnie zaczyna nim telepać, obroty spadają aż gaśnie. Po ponownym odpaleniu jest już dobrze lub sytuacja się powtarza. Kolejne odpalenie jest już ok. Ale bywa czasem , że...
Poszedłem sprawdzić miernikiem i już wiem który plus masa i sygnał ,masa ok,napięcie 5 volt sygnał na zapłonie i strzykawka bez zegara na maxa wciągnięta 3.7 volt,jak puszczę strzykawkę to 2.8 volt , a to pomiary skanerem 247 Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie; wart.rzecz.nap.nieprzetw. 2785.6 mV-motor pracuje 247 Nastawnik turbosprężarki...
Witam po przerwie! Rozwikłałem myślę swój problem. W miejsce czujnika temperatury podłączyłem symulator, i ustawiłem napięcie odpowiadające gorącemu silnikowi, tak by ECU przestał zwiększać kąt wyprzedzenia wtrysku, i zarazem otrzymałem wg. komputera stały kąt na biegu jałowym. Sprawdziłem czas zwarcia dla nastawnika ciśnienia- komputer w zależności...
Tam z jednego rozdzielacza idzie napięcie na cewkę i jeszcze na dwie inne rzeczy już nie pamiętam na co ale gdzieś czytałem. Znalazłem już problem. Był nim jeden z kabli przy czujniku położenia przepustnicy. Robił zwarcie albo w ogóle nie wysyłał sygnału i komputer chyba nie odczytywał że przekręcam kluczyk i trzeba puścić zasilanie. Nie wiem czy to...
Napięcie o którym piszesz jest w pełni zgodne z tym jakie jest podawanie ze sterownika. Jak już wspomniał przedmówca nastawnik sterowany jest impulsowo. Wiem na pewno, że sprawny sterownik będzie wysterowywał nastawnik na natężenie odwrotne od natężenia pracy w warunkach hamowania silnikiem lub schodzenia z wysokich w zakres jałowych. Była to zawsze...
elektryczna. Dodam jeszcze, że problem dotyczy jałowych obrotów. Dodano po 2 a numer błedu to 43. NIe bardzo wiem, gdzie znajduje się ten czujnik przepustnicy. Myślałem o jego przeczyszczeniu i ew. sprawdzeniu napięcia. Dodano po 4 Co myślicie o takim sposobie? http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/8-a...
Schemat do ręki i wiadomo. 4, 5, 7, 8 Dwa potencjometry, czasami lubi się jeden względem drugiego przestawić. Dla potencjometru przepustnicy: 4 i 7 ma być 5V przy włączonym zapłonie. 5 i 7 - 1500 do 1600 omów przy zamkniętej, 700 do 900 omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Dla potencjometru nastawnika przepustnicy: 7 i 8 - około 1200 omów. Włączyć...
Wertowałem problem i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana rozrządu czy nie.. Samochód to Nissan Micra K12, r. 2003, silnik 1.2 . Świeci się żółty CHECK. Objawy takie, że czasami się trochę dusi (albo ociężale reaguje na pedał gazu), albo potrafi zwyczajnie zgasnąć. Zauważyłem też, że gdy na luzie dodam gazu, to wskazówka obrotomierza nie schodzi płynnie,...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
17702 termostat-zwarcie do masy 18334 nieznany kod błędu 17843 przekaznik pompy dodatkowego powietrza-zwarcie do masy 17943 nastawnik wałka rozrządu strona 2-zwarcie do masy 17935 nastawnik wałka rozrządu strona 1-zwarcie do masy 17461 nieznany kod błędu 17995 nieznany kod błędu 18012 sterownik silnika uszkodzenie-błąd sporadyczny 17950 czujnik położenia...
Napięcie zasilania należy sprawdzać z przepustnicą albo obciążeniem zastępczym A pisać należy z sensem. 00282 - Throttle Position Actuator (V60) To błąd silnika nastawnika przepustnicy - komutowanej linii 12V PWM. Jak na niej sprawdzić napięcie??? Po właczeniu zapłonu system powinien lekko wachlować przepustnicą, odwodząc ją od pozycji spoczynkowej,...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich brak można poprawić w sumie według własnego widzimisię...
Witam Problem z autem jak w temacie AUDI 80, B4, 1992r, 1.9 TDi, 1Z. Kręci dobrze, nie odpala, przy dłuższym przytrzymaniu jakby chciał zaskoczyć, ale nie daje rady. Po podpięciu komputer pokazał takie błędy: - czujnik temp płynu chłodzącego - G62 - 522 - niskie napięcie zasilające lub zła jakość masy - 523 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym...
Witam. Odgrzeję ten temat ponieważ mam podobny problem z sinikiem aey w cordobie. Dwa tygodnie po czyszczeniu nastawnika wskoczył błąd 1268 3500 i nie można go skasować. Jeżeli uda się wykasować to po rozgrzaniu silnika do około 80 st. wskakuje ponownie. Czy przyczyną może być czujnik temp. paliwa w pompie wtryskowej? Próbowałem ustawiać różne parametry...
Problem wygląda następująco: dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok 70 stopni obroty podczas jazdy falują o ok 1500 w górę i w dół. Podczas jazdy z włączonym laptopem i Vag Scope wykres obrotów przypomina sinusoidę pomimo utrzymywania jednakowej pozycji pedału gazu. Wolne obroty silnik ma w miarę normalne, piszę w miarę bo zdarza im się spaść poniżej...
Witam przewertowałem wiele tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznijmy od początku zaczęło pocić się pod nastawnikiem ,wymieniliśmy uszczelki nie można było ustawić dawki palił tylko z plaka odpalał podejrzenie pompa się rozszczelniła zamówiona druga pompa brak poprawy zamówiona trzecia brak poprawy sprawdzony rozrząd wszystko ok. Na ostatniej...
Witam Dalej borykam się z problemem znalazłem przetarte przewody sztuk 3 z tego jeden kompletnie że nie było przejścia, a teraz mam takie błędy i nie wiem co począć. Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb Oznaczenie elementu: 03L 906 018 LH HW: 03L 907 309 AD Komponent i/lub wersja: R4 2,0l EDC X25 2076 Kodowanie: 00190012042600080000 Kod...
Cześć, Mam taki problem, ponieważ po wymianie silnika (silnik wymieniałem sam, wcześniej siedział identyczny), nie mam iskry na 2 i 4 cylindrze, na 1 i 3 wszystko jest ok. Na cewkach 2 i 4, podczas kręcenia, na pinie nr. 3, powinno być napięcie jednak go nie ma (na 1 i 3 cewce jest). Szukałem informacji na forach krajowych i zagranicznych, ale nigdzie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam wszystkich Moje auto to Kia Retona 2.0TD, ale to ten sam silnik i ECU Zexel co w Sportage 2.0TD Mam ECU Zexel K04R 18 881D, immo KIA/Shinchang 0K2AD 677B0 Auto nie ma fabrycznego alarmu z pilotem - doinstalowałem kiedyś sam, ale to nie ingeruje w zapłon Kręci ale nie zapala, z rury wydechowej wydobywa się siwy dym (w czasie kręcenia i chwilę po)....
Witam ponownie. Niestety problem powrócił po kilku dniach (nie pisałem ze względu problemów osobistych i braku czasu zwyczajnie). Otóż, czujnik położenia wału pomógł na jeden dzień zaledwie. Pompa została sprawdzona, nastawnik zrobiony, część kabli wymieniona. Kolega sprawdzał wszelkie przewody, wtyczki. Błędy na kompie w dalszym ciągu. Twierdzi że...
Dokładnie nastawnik biegu jałowego przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty rośną do około ~2100, po odpięciu nastawnika biegu jałowego obroty spadają do około ~950-1000 po podpięciu na działającym silniku ponownie rosną od razu do ~2100 Czyściłem odmę, przepustnice, sprawdzałem przewody, przewody do świec, rurki z podciśnieniem, brak reakcji, podstawiłem...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Jeździ się z podpiętym komputerem, oscyloskopem, próbnikami i obserwuje co w momencie wystąpienia usterki zanika. Nie zauważyłeś nic złego, wracasz do warsztatu i podłączasz kolejne czujniki, potencjometry, nastawniki, zasilania itp. i ponownie w drogę. a nie lepiej odmówić naprawy i zrobić coś prostrzego? coś na czym się znamy? Tak, najlepiej robić...
Błąd zespołu nastawnika klapy rozdziału nie ma wpływu na załączanie sprężarki, co innego gdy siedzi czujnik na parowniku. Czym mierzyłeś napięcie na wtyczce? Ja to robię żarówką halogenową 20 Wat. Mały próbnik lub miernik mogą nie wskazywać właściwych wartości z uwagi na sterownik klimy i wentylatorów. Ostatnio miałem borę z takim właśnie objawem, że...
Witam! Ewidentna wina nastawnika biegu jałowego niektórzy mówią na to silnik krokowy często się psuje spróbuj nacisnąć na czpień silniczka oczywiście palcem tam na jego końcu znajduje się włącznik w kształcie kułeczka metalowego przy przekręconej stacyjce w sęsie włączony powinien się wysónąc oczywiście on powinien zawsze się stykać ze śrubką cięgna...
Witam Odgrzewam temat. Błędy czujników spalania stukowego już się nie wyswietlają(wymieniłem obydwa) lecz samochód na zimnym szczególnie trochę podszarpuje, nie chodzi równo, na ciepłym prawie prawidłowo. W pamięci sterownika zaraz po skasowaniu na pracującym silniku pojawiają się ponownie 2 błędy: 4608 Sterowania wałka rozrządu po stronie wylotu rząd...
napięcie wtyczki nastawnika napięcie czujnik nastawnika napięcie odniesienia czujnika
cewka miflex zmywarka bosch mycia miracast philips
tranzystor 13003 honda android
Kontrolki w Fiacie Seicento przy włączonym silniku Podłączenie 3 grzałek 230 V do SSR na 3 fazy