Tam są dwa termowłączniki - na wentylator i na kontrolkę.
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
wentylator uruchomił się, jednak na równi z wrzeniem wody (110* na wskaźniku), powinien uruchomić się ciut wcześniej. Masz pewnie na chłodnicy czujnik taki jak ja miałem. Oryginalny był u mnie z obudową koloru turkusowego. W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał...
Witam jestem posiadaczem fiata seicento 1.1 z 2002 roku . Po przejechaniu około 50km zapala się kontrolka check engine i załącza się wentylator chłodnicy . Gdy postoi przez noc , kontrolka znika , a potem problem pojawia się znów i tak w kółko. Co waszym zdaniem jest przyczyną ? . Inne kontrolki nie zapalają się w czasie jazdy .
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Sprawdziłem przewód i raczej jest Oki. Tez myślałem nad wymianą tylko nie wiem który czy ten co w komorę silnika jest w kręcony czy ten włącznik wentylatora co przy chłodnicy jest, bo niby kontrolka mruga ze zagrzany a wentylator się sam nie załącza.
W SC MPI to procesor sterownika silnika sam decyduje kiedy silnikowi jest za gorąco. Czujnikiem dostarczającym danych jest właśnie czujnik temperatury silnika na którym bazuje sterownik. Podepnij samochód pod program komputerowy i odczytaj "on live" parametry temperatury w jakich załącza się silnik wentylatora chłodnicy i śpij spokojnie. Rozważ zamontowanie...
Witam, mam następujący problem, tak z niczego zapaliła mi się kontrolka ze niby mi się woda gotuje, a jak odkręcę korek to jest wszystko ok. Nawet jak silnik jest zimny to się pali, wziąłem te kostki które widać i tą przy chłodnicy wyciągnołem i WD popsikałem ale nie dało to żadnego efektu...
Ciekawy sposób odpalania i zacierania silnika -bez chłodnicy. Jak się nie znasz, to lepiej nie mieszaj. Sprawdź masy.
W liczniku SC MPI jest to inaczej rozwiązane. Zauważyłeś zapewne że kontrolka rezerwy nie miga a jak już zapali się raz to świeci ciągle do zatankowania? Ten wskaźnik "zapamiętuje" niejako poziom paliwa przed wyłączeniem silnika. Musiałbyś bezpośrednio pod wskaźnik ciągnąć przewód sygnałowy a i tak nie masz tam czujnika temperatury silnika na wskaźnik(kontrolkę)....
Tyle, że chłodnica jednak trochę się nagrzewa, obieg nie jest całkowicie zamknięty. Dziś nie mam czasu niestety, ale jutro mam wolne i rano zrobię próbę garnkową termostatu. No chyba, że przyczyna może być inna? Niedrożność chłodnicy, albo węży? Nie mam innych pomysłów, układ powinien się sam odpowietrzać.
Kolego Sandamiano rzeczywiście problem leżał w tych dwóch przewodach były w tragicznym stanie i robiły zwarcie. Układ chłodzenia odpowietrzałem, po zapaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną (jedynie kontrolka rezerwy benzyny się pali :D ). Auto wciąż nierówno pracuje i praktycznie nie ma mocy (do 50km/h ok 20s.)
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Witam. Mam taki problem ze seicento 900 a mianowicie bardzo się grzeje. termostat wymieniłem, czujnik od kontrolki wymieniłem, czujnik od termostatu wymieniłem, czujnik od chłodnicy wymieniłem, płyn wymieniłem, układ odpowietrzyłem ,pompę wody wymieniłem, uszczelką z pod głowicy wymieniłem i on nadal się grzeje. Proszę o pomoc co to może być.
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
ale w sumie jak zwarłem kable iod chłodnicy to wiatrak sie zakrecił czyli chyba opornik jest ok nie wiem bo sie tak nie znam do konca Dodano po 47 aha nie ma opornika :/ to nie wiem co moze byc moze jechac z nim na komputer
Są 4 czujniki temperatury W 900-setce są tylko 3 czujniki temperatury, z tym tylko jeden z nich bierze udział w ustalaniu składu mieszanki - ten wkręcony w termostat. Pozostałe dwa to tylko wskaźnik przegrzania silnika - ten w głowicy który załącza kontrolkę, i włącznik termiczny włączający wentylator chłodnicy - ten w chłodnicy. Te dwa ostatnie nie...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Jeżeli włącza się wentylator chłodnicy prawidłowo to termostat raczej dobry (ale nie napewno), można to zgrubsza sprawdzić "organoleptycznie" , a działanie czujniczka załączającego lampkę na desce proponuję skonfrontować z rzeczywistą temperaturą cieczy w momecie załączenia tej lampki (zmierzyć termometrem) , a potem wyciągnąć wnioski:D.
Co ten test ma na celu? Sprawdzenie poprawności działania czujnika i wskaźnika, czy bardziej kondycji silnika? Dodano po 37 Jedno wiemy, wentylator załącza się, czyli termowyłącznik i termostat jakos tam działają Dodano po 1 Zauważyłem też jedną zależność, gdy załączy się wentylator chłodnicy i zgaszę samochód to wentylator wieje przez ok. 1,5- 2 min....
Nie wiem w tamtym roku działał bez problemu, a wiecie może jak sprawdzić czy działa bez żadnych mierników? Jaki to silnik SPI, MPI? Jeżeli SPI to ma z boku chłodnicy włącznik termiczny. wystarczy zdjąć z niego wtyczkę/konektor i zewrzeć styki w tej wtyczce i wentylator powinien ruszyć. Jeżeli to MPI to załączany tak jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUH...
A skad wiesz jaką masz temperaturę? U mnie w seicento 1.1 nie ma wskaznika temperatury jest tylko kontrolka. Wydaje mi się że w CC jest tak samo. Dla porównania napiszę, że jak jade to wszystko jest OK a jak stoję na swiatłach to wentylator co chwile się włącza pochodzi trochę i się wyłacza i tak nawet na jednym cyklu sygnalizacji swietlnej potrafi...
Witam - ostatnio miałem usterke w moim seicento - urwała się masa. Udało mi sie odpalic auto i chodziło ono troszkę, nie wiedziałem że to jest masa i wskutek tego chyba spaliło mi kabelek od czujnika temperatury w chłodnicy - po zdemontowaniu wtyczki niebieski proszek na długości 1 cm. Ostatnio zapaliła mi sie kontrolka ABS - po przekreceniu stacyjki...
1.W samochodzie mojego znajomego już drugi raz padły wycieraczki. To znaczy, silnik jest dobry, ale podejrzewam ze cos jest nie tak z tym elektronicznym układem. Jest takie urządzono o nazwie „NASIS” i symbolu JJM1-12V AJJM131, i na górze po prawej ma jeszcze 10405. Podejrzewam ze jest to przekaźnik czasowy i jest uszkodzony, ale nie jestem...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Witam Auto: seicento 900 young Wczoraj gdy stałem w korku zagotował mi się płyn chłodzący i zaświeciła się kontrolka temperatury, po przyśpieszeniu i odjechaniu by znaleźć miejsce do postoju aby temperatura opadła, kontrolka zgasła (tak po minucie). Odczekałem kilka godzin i wróciłem nocą do domu ( około 300km), co jakiś czas zatrzymując się i sprawdzając...
Panowie Układ chłodzenia do przeglądu. Co powinien sprawdzić i w jakiej kolejności. Od pewnego czasu grzeje mi się Seicento. Ponieważ auto mało jeździ miałem problem z hamulcami. Myślałem że problem jest ze względu na nie. Niestety hamulce doprowadziłem do stanu używania. Pierwsza jazda próbna i problem z układem chłodzenia wrócił. Wentylator spalony,...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Tujest skrzyneczka z bezpiecznikami. https://obrazki.elektroda.pl/1348198600_... Za akumulatorem jest główny bezpiecznik zasilania tylko nie pamiętam ile amper (40 lub 30 A) i jeszcze chyba dwa mniejsze, tylko nie pamiętam od czego, nie pamiętam dokładnie, ale jak siądzie ten 20 A to chyba...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
łojejku pompa wody 200zł, a cały silnik 250-300zł :) w seju wymiana silnika to pół dnia roboty samemu :) Oczywiście że zapewne przegrzał go bez wody Kolego "AnonymouSpZ" odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy tam w ogóle coś jest, jak niema to podstaw miskę i zdejmij dolny wąż chłodnicy (pod zderzakiem) i powiedz ile wody wypłynęło, ciekawe...
Witam, mam taki problem. Kupiłem okazyjnie Seicento od dziadziusia, buda zdrowiutka bez rdzy jak by z salonu wyjechał. Natomiast silnik był do remontu. Auto ogólnie miało zerwany klin na kole zębatym na końcu wału które napędza rozrząd. Auto szarpało, gasło na wolnych obrotach, chodziło jak by nie na wszystkie cylindry. Postanowiłem zrobić małą kapitalkę...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Witam serdecznie. Zakupiłem dla żony Fiata Seicento , rocznik 2000 z silnikiem 899 cm . Autko pali od "pierwszego" , wygląda bardzo dobrze ale posiada mankament w postaci żarzącej się diody "przegrzewania " silnika .Przy zimnym silniku dioda nie świeci ale w miarę rozgrzewania się silnika powoli zaczyna żarzyć dioda .Nigdy nie świeci pełnym blaskiem...
Jak dla mnie w tym aucie wszystko jest sprawne, jeśli jest błąd - kontrolka świeci się cały czas a nie gaśnie. Po prostu brakuje prądu, załapuje na chwilę błąd i tyle. Z doświadczenia wiele razy spotykałem się z czymś takim - ABS, ESP, nawet wspomaganie, a w moim Seicento to kiedyś pojawił się błąd rozpoznania kliczyka Code i zaczął wariować wskaźnik...
Witam, na forum znalazłem podobne tematy dotyczące seicento jednak żaden nie odpowiada dokładnie mojej usterce. Auto to seicento 900 z 2001 z gazem, usterka występuje i na benzynie i na gazie. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy wciskam sprzęgło auto gaśnie bez żadnego szarpnięcia, gaśnie także jeżeli podczas jazdy dam na luz, zapalają się wtedy kontrolki...
Wiem że te auta tak mają, ale szukam innych opcji co by poprawić chłodzenie szczególnie w mieście. Co tu chcesz poprawiać? Skoro wentylator się włącza więc tak musi być, aby utrzymał właściwą temperaturę silnika. jak się włączy to po paru minutach schładza płyn i wszystko w porządku. Kontrolka przegrzania się nie zapala więc chłodzenie jest wystarczające,...
kontrolka chłodnicy wentylator chłodnicy seicento seicento wentylator chłodnicy
odłączenie przewodu świecy trzeszczenie zasilacza stojak wiertarkę
proste uklady elektroniki proste uklady elektroniki
Balansowanie i ładowanie pakietów ogniw elektrycznych Optymalna pojemność baterii dla silnika 24V 600W