Prawidłowo działający przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy (MEAT & DORIA) powinien mieć temperatura zamknięcia około 92°C i temperaturę otwarcia 87°C.
hej mam mały problem z wentylatorem na chłodnicy w seicento 1.1 spi nie chodzi wcześniej mi wypiłował dziurę w chłodnicy czyli jeszcze jakiś czas temu chodził po wymianie chłodnicy (połowa maja tego roku) nie chodzi ale nie wiem od jakiego czasu wymieniłem też czujnik na chłodnicy o co chodzi z tą czerwoną kostką bo kierownicą a i czy można sprawdzić...
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
W seicento jest sterowanie poprzez terwmowyłacznik masą. Chyba nie we wszystkich modelach/wykonaniach. W moim nie ma termowyłącznika w chłodnicy, w sterowanie silnikiem wentylatora odbywa się poprzez przekaźnik sterowany z ECU. No chyba że to kolejna nieautoryzowana przez Fiata "przeróbka" mojego egzemplarza dokonana przez poprzedniego właściciela...
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Metodą dedukcji (dźwięk po wyłączeniu silnika) stawiam na wentylator chłodnicy który się o coś ociera.
Witam. Mam spalony silniczek w wentylatorze chłodnicy. Czy ktoś z Was posiada sam silniczek, nowy bądź używany i mógłby mi odsprzedać za rozsądne pieniądze?
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
Tam są dwa termowłączniki - na wentylator i na kontrolkę.
Ej ej-rocznik 2002 ma jeszcze czujnik na chłodnicy!
włacznik wentylatora na chłodnicy jest ok, był wymieniony raz uruchomił wentylator moge przetestować na tym starym jeszcze ale to raczej nie wina czujnika na chłodnicy.
Witam panowie mam problem z moim seicento pali mi bezpiecznik za akumulatorem od wentylatora chłodnicy i nie wiem co się dzieje proszę o pomoc
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Witam moje pytanie to jak podłączyć wentylator chłodnicy na krótko w seicento 900? Jakiś dokładny opis poproszę, a najlepiej jeszcze zdjęcia bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Witam! Przy akumulatorze znajduje się bezpiecznik od wentylatora, sprawdź go. Pozdrawiam.
Będzie to jednak TYLKO sygnalizacja podania napięcia na zaciski silnika wentylatora. Nie informuje ona o tym, czy wentylator chłodnicy faktycznie się obraca.
sprawdz bezpiecznik za akumulatorem-w org.byl zielony
Witam w moim seicento sporting cały czas, od momentu przekręcenia stacyjki, działa wentylator chłodnicy. Jak to naprawić?
A jaka jest temperatura na wskaźniku? Bo rozumiem że chodzi o wentylator chłodnicy. Kolega mechanik i takie pytanie zadaje...
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
sam sie dotrze Albo zrobi gdzieś dziurę, np. w chłodnicy...
Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie wiadomo z jakiego powodu przestał działać wentylator chłodnicy Wentylator działał wcześniej? Korka nie odkręca się na gorącym silniku.
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
witam Muszę wymienić wentylator chłodnicy gdyż silnik w starym wentylatorze się spalił. Jakiej firmy polecacie ? Bo rozrzut cenowy na różnych portalach jest od 100 do 300 zł .
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
Witam wszystkich Mam problem z silniczkiem elektrycznym a konkretnie z kierunkiem jego obrotów. Uszkodził mi się silniczek napędzający wentylator chłodnicy w Seicento. Koszt nowego to 180 zł.Udało mi się zdobyć silniczek od Żuka (chyba od dmuchawy), który po drobnych przeróbkach mechanicznych pasuje idealnie. Problem jednak w tym ,że kręci się nie w...
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
Witam, Panowie chciał bym sie upewnic: 1. Czy jak zrobie mostkowanie na wtyczce do czujnika w chłodnicy to wentylator powinien ruszyc? /seicento 1.1SPI, rok 02.2000-model99. Upewniam sie bo u mnie takie mostkowanie nie włącza wiatraka - a wiatrak jest OK. 2. bezpieczniki za akumulatorem sa OK (tam powinny byc 3szt? bo jest miejsce na 4szt, ten pusty...
Echhhh.... Wiatrak w sei leci bo raz-fabrycznie jest źle wykonany.Nie ma izolacji pomiędzy uzwojeniem a blachami wirnika. dwa-bo jest przeciążony.Za słaby silniczek w stosunku do śmigła.Uzwojenie wykonane za cienkim drtem.Podczas przewijania wsypuje grubszy. trzy-jest w ciasnym miejscu,nie tak jak np w polonezie,i przegrzewa się pędem gorącego powietrza,z...
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Sprawdziłem przewód i raczej jest Oki. Tez myślałem nad wymianą tylko nie wiem który czy ten co w komorę silnika jest w kręcony czy ten włącznik wentylatora co przy chłodnicy jest, bo niby kontrolka mruga ze zagrzany a wentylator się sam nie załącza.
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
wentylator uruchomił się, jednak na równi z wrzeniem wody (110* na wskaźniku), powinien uruchomić się ciut wcześniej. Masz pewnie na chłodnicy czujnik taki jak ja miałem. Oryginalny był u mnie z obudową koloru turkusowego. W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał...
Panowie Nie uruchamia mi wentylatora. Zwieram wtyczkę od czujnika płynu w chłodnicy a wentylator się nie uruchamia. Bezpiecznik za akumulatorem ok Co radzicie?
Chciałem sprawdzić na krótko jak na filmie w seicento http://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUHP... czy wentylator działa. Rozumiem ze mogę zrobić zworkę tak jak na filmie ?
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Wydaje mi się ,że powinieneś zacząć od sprawdzenia drobnych odbiorników typu : oświetlenia wnętrza pojazdu lub bagażnika,radia samochodowego i wzmacniacza np: do tuby basowej poprzez wentylator chłodnicy, który nie zawsze się wyłącza i alternator.
ja bym obejrzał chłodnicę, czy nie ma korka do wykręcenia i wkręcenia w to miejsce normalnego termowłącznika wentylatora, kupił bym taki termowłącznik i pociągnął przewód do tego stycznika który załącza orginalnie wentylator. Miałem podobny przypadek w Seicento jakimś nowszym i też nie załączał komputer wentylatora i zrobiłem oddzielną instalację z...
Zobacz czy w chłodnicy nie ma takiego wykręcanego korka żeby w jego miejscu wkręcić termo włącznik, czasem jest, a jak nie to najłatwiej założyć chłodnicę z miejscem na czujnik, czujnik, przekaźnik, parę kabelków do akumulatora i gotowe, ja tam w Seicento (jakimś nowoczesnym z ostatniej serii) znajomemu zrobiłem, bo się mu też nie włączał wentylator,...
Skoro w czasie jazdy schładza to termostat jest raczej dobry. Włącznik termiczny wentylatora bardziej podejrzany. Jak sprawdzałeś wentylator? Przewodami na włączniku termicznym czy sam silnik wentylatora? Zwarłem przewody od czujnika przy chłodnicy. Czyli na razie nie wykręcać termostatu?
Witam jestem posiadaczem fiata seicento 1.1 z 2002 roku . Po przejechaniu około 50km zapala się kontrolka check engine i załącza się wentylator chłodnicy . Gdy postoi przez noc , kontrolka znika , a potem problem pojawia się znów i tak w kółko. Co waszym zdaniem jest przyczyną ? . Inne kontrolki nie zapalają się w czasie jazdy .
Jest bo jednej sie już odechciało współpracy Przekaźniki są dwa jeden to pompa i cewki a drugi to wentylator chłodnicy są jeszcze bezpieczniki ale nie mogę nigdzie znaleźć który do czego
Witam. W Twoim przypadku lepszy byłby taki jak w Seicento 900 lub 1,1SPI - powodował "zwarcie" do masy i załączenie wentylatora chłodnicy w przypadku przekroczenia zadanej temperatury (bimetal). Twój przeznaczony jest prawdopodobnie do wskaźnika temperatury - jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury (termistor). Można dołożyć do niego...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
1.Należałoby sprawdzić czy sam mechanizm wycieraczek nie jest "zatarty" na czopach (częsta usterka w Fiatach), wtedy kolejne silniki bedą padać bo pracują pod dużym obciążeniem. 2.A co z wentylatorem?, jeżeli w chłodnicy się gotuje to powinien zapie.... jak szalony, sprawdź go "na krótko" zwierając wtyk czujnika temp. chłodnicy. Powodzenia.
Witam, mam szybkie pytanko. Czy można zamontować wentylator (silnik ze śmigłem) z seicento 900 do 1.1 MPI. Różnią się one uchwytami ale nie wiem czy mocowanie silników i same silniki są takie same. Pozdrawiam.
Witam. Mam mały problem z wiatrakiem od chłodnicy w Seicento 1.1 MPI. Jak załączam wiatrak (z kompa podpiętego pod auto) To załącza mi też pompę paliwa. Jak robiłem test załączałem na "ostro" (tak jak załącza przekaźnik) to również załącza się pompa paliwa przy starcie wentylatora, a jak już osiągnie swoje obroty to przekaźnik od pompy się wyłącza....
Witam, jak w temacie - w autku nie włączał się wentylator chłodnicy. Ponieważ w chłodnicy nie mam czujnika spiąłem na krótko przewody po odłączeniu kostki od czujnika temp. silnika. Wentylator nie ruszył natomiast zaświeciła się lampka check (mil). Po wpięciu przewodów do czujnika lampka niestety już nie zgasła, po odłączeniu akumulatora również. Czy...
W liczniku SC MPI jest to inaczej rozwiązane. Zauważyłeś zapewne że kontrolka rezerwy nie miga a jak już zapali się raz to świeci ciągle do zatankowania? Ten wskaźnik "zapamiętuje" niejako poziom paliwa przed wyłączeniem silnika. Musiałbyś bezpośrednio pod wskaźnik ciągnąć przewód sygnałowy a i tak nie masz tam czujnika temperatury silnika na wskaźnik(kontrolkę)....
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
Wentylator padl czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie Wentylator to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zewrzeć jej piny kawałkiem przewodu. Wentylator powinien się zakręcić i będzie pewność że dobry. Powodem przegrzewania może też być uszkodzony termostat. Może się "zaciął" i nie otwiera przepływu na chłodnicę.
Trochę tych wentylatorów w CC ( seicento) się narobiło..... , wiesz środowisko w jakim mu przyszło pracować ( silnikowi wentylatora) jest nieciekawe - bardzo nisko nad ziemia , przed przednim kołem.... wiesz jak ktoś jeżdzi po drogach gruntowych , ba nawet na tych naszych nie sprzątanych po zimie z piachu ulicach , do tego dochodzą bryzgi błota z solą...
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Tujest skrzyneczka z bezpiecznikami. https://obrazki.elektroda.pl/1348198600_... Za akumulatorem jest główny bezpiecznik zasilania tylko nie pamiętam ile amper (40 lub 30 A) i jeszcze chyba dwa mniejsze, tylko nie pamiętam od czego, nie pamiętam dokładnie, ale jak siądzie ten 20 A to chyba...
witam. Podłączam sie pod temat bo pytanie dot SC 1.1 SPI 2000r, i mam problem z wentylatorem, Który przekaźnik to jest ten od wentylatora chłodnicy? Na początku sadziłem ze ten czerwony, ale on jest od kilku innych rzeczy, jak go rozlaczylem to nie działał nawiew w kabinie, wycieraczki, http://obrazki.elektroda.pl/9999125900_1... Już...
Znajomy ma Seicento 1.1 MPI (jeden z ostatnich modeli, ma nawet klimę) w którym wszystkim steruje ECU. Ma z nim taki problem, że często się przegrzewa i potrafi zagotowac płyn w chłodnicy. Podłaczyłem go pod Euroscana, jako centralkę wybrałem MM IAW-59F i błędów żadnych nie było ale w testach, jest m. in. test wentylatora i są tam dwie prędkości, przy...
Wymienić cały ale musisz kupić z gwarancją rozruchową lub z pewnego źródła. ale co cały? silnik, czy samochód? Niektórzy podpowiadają mi sprzedać, ale co ja komuś powiem? Poza tym kupiłbym to samo, a kto mi da gwarancję że to co kupię będzie lepsze (nie trzeba będzie wymieniać aku. szczęk, klocków hamulcowych, świec, kabli itd.)? Nikt. W mojego seja...
Jeżeli włącza się wentylator chłodnicy prawidłowo to termostat raczej dobry (ale nie napewno), można to zgrubsza sprawdzić "organoleptycznie" , a działanie czujniczka załączającego lampkę na desce proponuję skonfrontować z rzeczywistą temperaturą cieczy w momecie załączenia tej lampki (zmierzyć termometrem) , a potem wyciągnąć wnioski:D.
Co ten test ma na celu? Sprawdzenie poprawności działania czujnika i wskaźnika, czy bardziej kondycji silnika? Dodano po 37 Jedno wiemy, wentylator załącza się, czyli termowyłącznik i termostat jakos tam działają Dodano po 1 Zauważyłem też jedną zależność, gdy załączy się wentylator chłodnicy i zgaszę samochód to wentylator wieje przez ok. 1,5- 2 min....
Fiat Seicento 900 1999r. Problem jest tego typu już trzeci raz w ciągu 2 tygodni wymieniam czujnik temperatury wody w chłodnicy, czujnik po prostu się psuję w bardzo dziwnym momencie... Jeżeli autko chodzi i się zagrzeje to wentylator normalnie się włącza i wyłącza kiedy osiągnie tą temperaturę chyba ponad 90 stopni... Ale, gdy auto jest odpalone i...
Co do hamulców,- to w przednich zaciskach pęcznieją uszczelki tłoczków i należy je wymienić [przypadłość SC i CC ].Co do wentylatora -sprawdzić czy w momencie włączenia wentylatora przewody dochodzące do chłodnicy są gorące ,jesli są zimne świadczy to o uszkodzonym termostacie,jeśli są gorące to uszkodzony jest czujnik temperatury ,który w SC podaje...
Po pierwsze czy załącza się wentylator na chłodnicy i jaką masz temperaturę w czasie jazdy ? nie snujcie tutaj czarnych scenariuszy o uszczelce. No i zadam trywialne pytanie czy nie masz zerwanego paska klinowego albo obejrzyj jak wygląda pompa.
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
A skad wiesz jaką masz temperaturę? U mnie w seicento 1.1 nie ma wskaznika temperatury jest tylko kontrolka. Wydaje mi się że w CC jest tak samo. Dla porównania napiszę, że jak jade to wszystko jest OK a jak stoję na swiatłach to wentylator co chwile się włącza pochodzi trochę i się wyłacza i tak nawet na jednym cyklu sygnalizacji swietlnej potrafi...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Nie wiem w tamtym roku działał bez problemu, a wiecie może jak sprawdzić czy działa bez żadnych mierników? Jaki to silnik SPI, MPI? Jeżeli SPI to ma z boku chłodnicy włącznik termiczny. wystarczy zdjąć z niego wtyczkę/konektor i zewrzeć styki w tej wtyczce i wentylator powinien ruszyć. Jeżeli to MPI to załączany tak jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUH...
przez włącznik wentylatora wkręcany w chłodnicę u dołu po prawej. Dodano po 8 Zobacz rurę która idzie wzdłuż silnika do węża od chłodnicy tam jest oring i często pęka Po której stronie idzie ten wąż patrząc od przodu? wracam dość późno, a w garażu nie mam światła, więc każda najdrobniejsza wskazówka będzie mi pomocna, gdyż z latareczką to cuda wianki.
Zgadza się ,ale ja głównie jeżdżę po mieście Kraków,korki non stop światła i tam się grzeje,dlatego pytanie o osłone czy to cos da czy wręcz odwrotnie ? Podstawowe pytanie, jak często włącza się wentylator chłodnicy ;), jeśli co 2 światła to faktycznie coś nie ciekawie. Jeśli szukasz usprawnienia to zaczął bym od -wypłukania układu płynem do tego przeznaczonym...
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
Ja to sprawdzałem nawet zderzak Zdjąłem. Tam nic nie jest krzywe. A z dołu to co tam, same plastyki są więc chyba nie to. Nie daje mi spokoju ułożenie silnika jakieś centymetr właśnie w stronę chłodnicy. Wątpliwość ta narodziła się po przeglądzie kiedy samochodzik przechodził testy. Jeszcze jeździł tak do puki pewnego razu zaczął pasek klinowy trzeć...
Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to...
Wszystko zależy co rozumiemy przez słowo "awaryjność" w 20 letnim aucie, wszystko może paść. W rodzinie był fiat seicento i problemy z alternatorem to była norma, szczególnie jak było mokro, burzowo, tak osadzony jest że dostawała się woda na gorący alternator i się rozlatywał, albo problemy z wentylatorem chłodnicy i to w aucie 8-10 letnim a nie 20...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Zamówiłeś taką samą czy 4AF? Znajomy miał ten sam problem + problemy ze sterowaniem wentylatora chłodnicy, wymienił na 4AF (razem z wiązką) i jest zachwycony, bo zniknęły wszystkie problemy z elektryką. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) 3 Tak, ale w tym roczniku to jeszcze będzie centralka IAW16Fxx ( aluminiowe pudło), nie hybrydka. 16F była w SPI,...
Koledzy witam po trochę dłuższym czasie niż zapowiadałem. Jak w temacie mojego pierwszego wpisu/problemu chciałbym w końcu poinformować o zakończeniu napraw. Panowie z uwagi na niewielki koszt, w porównaniu z tym co już wydałem na mojego sejka, wymieniłem uszczelki po pokrywą zespołu wtryskowego jak również pod przepustnicą. Nastąpiła niewielka poprawa....
Klientowi nigdy nie dogodzisz. Ja nic nie wystawiam przy przyjęciu auta do naprawy, tylko mówię "postaw go Pan tu i tu , daj Pan numer tel. i czekaj na mój telefon. Na dziś będzie zrobiony". I tyle w ty temacie. Jak Cię będzie chciał cwaniak naciąć to i tak Cię natnie. Najlepszy numer jaki dotąd miałem to kobitka przysłana przez kolegę. Robiłem całkiem...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Czy radio lub wiatraczki(niewiem jak to się fachowo nazywa) zżerają prąd nawet jak się ich nie włącza? Nie wiem jakie masz radio. Jednak większość samochodowych odbiorników ma dwa kable zasilające. Jeden jest odłączany po odcięciu zapłonu (wyjęcie kluczyka ze stacyjki), ale drugi jest pod napięciem także po wyłączeniu i opuszczeniu auta. Radio może...
(at)heavyjack Jak na razie wyskoczyły mi inne wydatki i chłodzenie cieczą odłożone na dalszy plan. Ale dość sporo ostatnio przeglądałem na ten temat i zastanawia mnie użycie samochodowej chłodnicy wody z np. Czy
Panowie, muszę zrobić chłodziarkę do wody. Nie wiem jak się do tego zabrać, czy do tego są jakieś obliczenia potrzebna do schłodzenia wody??? Obecnie kupiłem chłodnice i wentylator z seicento, ale słabo schładza:cry: Poniżej podaje parametry: Ciecz schładzana - woda Ilość - 200L Temperatura - 60-70°C Temperatura żądana - 40°C Tryb pracy - ciągły lub...
Witam kolegów. Mam pawien problem.Wybrałem się wczoraj do stolicy swoim seico. Po przejechaniu ok.100 km spod maski zaczęła buchać para,zatrzymałem auto i co się okazało połowe płynu w zbiorniczku nie max.Korek byłwtedy lekko odkręcony.Na szczęście stało sie to obok stacji benzynowej,więc kupiłem 1 litr petrygo i zalałem do wskażnika max.Korek przykręciłem...
Witam Szukałem podobnego tematu w tej kwestii.Czyli podmiany silnika 900 na 1100cm. Czy jest to możliwe i czy się opłaca albo jaki inny silnik pasuje??Bo jak trzeba przerobić połowę auta to po kłopocie. Po prostu w 900 mam gaz i nie wiem jakim sposobem żona zatarła ten silnik po mimo iż był regularnie serwisowany czyli wymieniany olej i wszystkie materiały...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Witam, posiadam Fiata Seicento którego buduje do rajdów z silnikiem motocyklowym a konkretnie z suzuki Hayabusy i mam problem dotyczący akumulatora. Fabryczny stator w Hayabusie generuje prąd ładowania 28A. Moje pomiary wykazały, że będę potrzebował: Pozycje 4szt + tablica 2szt 0.3A - Stop 2szt 0.4A - Kierunek prawy 2szt 0.4A - Kierunek lewy 2szt 0.4A...
Nie ma sensu sprzedawać go po cenie rynkowej, jeżeli jest bardzo zadbany. Zostaw go "w rodzinie", oddaj żonie, sprzedaj ojcu, teściowi albo teściowej. Kup sobie Audi B4 kombi 1.9tdi albo 2.0 benzyna z gazem za 8-9 tys, a za resztę doprowadź go do "normalnego" stanu. Mój ojciec (sporo po 50-tce) jeździ B4 sedan 2.0 8v od 7 czy 8 lat i przez ostatnie...
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
Nie jestem fachowcem ale szukając na forum zawsze występują podobne objawy i propozycje ich usunięcia, za niewielkie pieniądze-są na pewno lepsi na forum i jeszcze kilka propozycji pomocy dostaniesz, ale to co ci napisałem to i bez usterki powinieneś podmienić i sprawdzić bo nikt wyremontowanego cud miód auta nie sprzedaje...w moim poście jehttp://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Wcześniej zakładałeś temat nt osłony termicznej, teraz to. Może warto zainwestować w chłodnice nową, sprawdzić wentylator oraz ew termowłącznik. Czasami korzystniej również finansowo jest doprowadzić wóz do porządku zamiast kombinować.
czyli najlepiej zacząć od 2 czy 4 szt chłodnic? żeby były małe opory a optymalne przekazywanie ciepła? Myślałem też o intercoolerach ale są drogie, co do komina faktycznie dam sobie spokój. Mam świadomość że więcej zapłacę za energie ale chodzi o to że jak delikatnie zapale w piecu węglowym to w ciągu paru godz robi się na tyle gorąco że trzeba wygaszać...
Chłodnica w seicento SPI jest identyczna czy to do 900 czy 1100. Jedynie do 1100 MPI są inne (nie ma czujnika do wentylatora itp)
Wiele już wymieniłeś, a nadal problem nie ustąpił. Jak dla mnie na początek wywal całkowicie termostat. Jeśli problem nadal będzie występował to niestety zostaje do wymiany to co jeszcze nie wymienione - chłodnica. Pomimo, iż nie cieknie, może mieć niedrożne kanały i w rezultacie nie oddaje tyle ciepła co powinna. Masz moze LPG? Edit: Jak silnik zaczyna...
Witam serdecznie i zaznaczam, że nie mam pojęcia o termodynamice. Z tego powodu moje pytanie brzmi jakie parametry powinna mieć chłodnica by chłodzić olej transformatorowy by wychładzać urządzenie do względnie niskiej np 50 st. C temperatury. W normalnej pracy urządzenie chłodzone powietrzem zużywa 1330W (włącznie z wentylatorami) prądu osiągając temperaturę...
seicento wentylator chłodnicy seicento działa wentylator chłodnicy chłodnicy seicento
wymiana chłodnica passat reset hasło modem koncentryk zakłócenia
nextcloud https nextcloud https
Podział działki 2 ha oznaczonej 7 MNUMR w MPZP Schemat połączenia kabla Cscope 6MXI - wykrywacz metali