Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Witam. Manometr podpiąć i obserwować. Przy wytartych panewkach cały czas ciśnienie będzie mniejsze niż zaleca producent. Podobnego przypadka miałem w starym oplu zawieszał się zawór w pompie oleju. Tam ciśnienie było w normie ale co jakiś czas był skok do zera. Tym powodem własnie był ten nieszczęsny zawór. Pozdrawiam.
Problem udało mi się rozwiązać. Może komuś kiedyś się przyda. U mnie winny był dwufunkcyjny czujnik temperatury i ciśnienia oleju który znajduje się w podstawie filtra oleju. Ściągnąłem tez miskę, bo dowiedziałem się ze może być nieszczelność między smokiem a pompą, ale tu wszystko ok. Został zalany świeży olej, i założony nowy filtr i czujnik. Czujnik...
Witam. Ktory to rocznik,jezeli kontrolka oleju sygnalizuje dzwiekowo,to komputer sam zatrzymuje silnik,aby nie poowstaly inne uszkodzenie<kosztowene>.Sprawdz czujnik cis.oleju.
Niezależnie od intencji druida, który zastosował takie patenty, sprawa i tak kwalifikuje się do prokuratury. Zacznij od tego zanim zaczniesz usuwać te wynalazki, bądź ustalać ich przyczynę. Zatrzesz wtedy dowody i nic nie wskórasz. Oszustwo to oszustwo i nie należy im odpuścić, w szczególności ż samochód do tanich nie należy...
Pokaż, która masz wersję zegarów z LCD?
W jakich sytuacjach zapala się kontrolka? Na wolnych obrotach, przy jakiejś konkretnej prędkosci? Kiedy?
Dotknij do masy i zobacz na wskazówkę.
Jaki przebieg? Silnik 105km pompowtryski i ich wada konstrukcyjna się może odzywa, jeżeli nie ma błędów, odczyty czujników w normie, ewentualnie na płaka odpalic, jak zapali i będzie chodził to do weryfikacji parametry vag 013, 018 021, pompa tandem, potem uszczelniacze pompek i głowica. Dodano po 19 Kiedyś pisałem w innym temacie. Jak silnik był ciepły...
podobny problem miałem w seacie arosa wszystko było ok tzn. ciśnienie oleju, czujniki, okazało się że problem był w zegarach - zimne luty
Nie trzeba nawet wyjmować i wkładać bagnetu, wystarczy otwarcie i zamknięcie maski. Gdzieś przy skoblu maski jest czujnik i to pewnie on szwankuje.
Ma ktoś schemat albo wie, który kabel wychodzi z komputera silnika żeby to sprawdzić, czy nie jest coś walnięte na przewodzie? Z czujnika ciśnienia oleju kabel idzie do licznika, przy liczniku kolor zielono/czarny pin 25
Czujnik można sprawdzić mierząc na na zgaszonym aucie i odpalonym. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.
Skoro ciśnienie jest prawidłowe a czujnik sprawny, to pozostaje instalacja od czujnika do zegarów, lub problem tkwi w nich samych. W tym samochodzie kontrola ciśnienia oleju odbywa się w ten sposób, że komputer w zestawie wskaźników sprawdza czy powyżej 1200 rpm czujnik jest zwarty (podaje masę), gdy jej nie ma włącza alarm akustyczny i wyświetla stosowny...
Zapali się dopiero gdy silnik będzie pracował, a ciśnienia nie będzie.
Dolej płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego, może być ciut powyżej max, ewentualnie sprawdz jeszcze napięcie akumulatora i go podładuj. Identyczny objaw miałem w Octavii 2, jak była temperatura poniżej zera to przy pierwszym odpaleniu, a nawet i zostawieniu kluczyka na starcie piszczała kontrolka niskiego ciśnienia. po zastosowaniu tego"patentu"...
Odczyt błędów ze sterownika silnika. ECU nie nadzoruje ciśnienia ani poziomu oleju.
Miałem taki sam problem w tym samym silniku i częściowo go rozwiązałem: U mnie lampka gasła po ok. 18 sekundach. http://obrazki.elektroda.pl/4054125800_1... Podłożyłem pod sprężynę dystans 4mm ( sprężyna nr 8 ) i teraz lampka gaśnie po ok 3 sekundach. Różnica zasadnicza, ale idealnie dalej nie jest... pozdrawiam ! Tida
Dlatego, że gdy ciśnienie oleju jest za małe to czujnik zwiera styk do masy. Czyli na diodzie (lub żarówce) musisz miec plus po stacyjce, a minus jest sterowany czujnikiem. Tak samo jest z niektórymi innymi kontrolkami i czujnikami w tradycyjnych instalacjach: - czujnik/kontrolka poziomu paliwa, czujnik/kontrolka temperatury. Ale to nie tłumaczy dlaczego...
Załóż czujnik i podłącz do niego multimetr na zakresie omomierza, zamiast oryginalnej wtyczki do komputera (zostaw niepodłączoną). Uruchom silnik i napisz co pokazywał multimetr przed, a co po uruchomieniu silnika.
do tego co wspominaja inni bo słusznie radza dodał bym wymiane filtra olejowego mialem taki przypadek SC ze sie zatkał po wymianie marki oleju na lepsza i objawy były podobne
Pisałem o tym niedawno zajrzyj myśle ,że przyczyna jest taka jak pod linkiem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Czasem warto korzystać z przycisku szukaj !!! Pozdrawiam
A co diagnoskop pokazuje? Test licznika był robiony? Okablowanie ok? Co oznacza (podaj wartości): cisnienie było słabe wiec wymieniłem pompe olejowa cisnienie jest juz ksiazkowe
Trzeci i ostatni raz powtarzam, najpierw wymień czujnik oleju : http://obrazki.elektroda.pl/9464949100_1...
Manometr do oleju i w drogę, jeżeli ciśnienie ok - szukaj w instalacji
Sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju w układzie, to wg. mnie pierwsze i podstawowe co trzeba zrobić a jeśli jest ok to wtedy sprawdzić czujnik czy jest ok. Jeśli nie masz za bardzo pojęcia jak to zrobić to jedź gdzieś do elektro-mechanika który Ci sprawdzi pod względem elektrycznym a jak będzie miał zegar to i ciśnienie oleju Ci sprawdzi.
Ciśnienie oleju powinieneś mieć 2bar-y przy 2000obr/min. I taka informacja ode mnie, żebyś przed pomiarem nagrzał silnik do min. 90*C i dopiero wykonał pomiar ciśnienia. Jeśli będzie ok (napisałem), to w ów czas wymień czujnik i będzie ok.
Kiedy był robiony silnik? Może warto zaglądnac do smoka w misce olejowej- znasz chyba przypadłość?
Przy wyższych obrotach wałek zaczyna,, omykać '' tłumaczyłoby to Twój objaw.
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
Zanim zaczniesz psuć zegary sprawdź instalację kontroli ciśnienia oleju. 1. Czujnik 0,3 bara powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika, przewód do niego niebiesko czarny. 2. Czujnik 1,8 bara powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min,...
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Masz 2 czujniki odłącz przewody weż żaróweczkę z przewodami Jeden koniec podlącz do plusa adrugim dotykaj czujników Na jednym ma świecić na drugim nie Uruchom silnik wolne obroty nie swieci na zadnym Dodaj gazu ok 2000 obr powinna świecić na drugim sprawdż przewód W na alternatorze
Kolego, ja naprawdę czytam uważnie twój post i wiem o co pytasz:) Otóż nie, tak jak wyżej pisałem ta kontrolka zapala się tylko w przypadkach awaryjnych. Informacja o ciśnieniu oleju jest przekazywana ze skrzynki na silniku poprzez siec VAN CAR1 do BSI i tylko ono wie co tam się naprawdę dzieje. BSI przesyła do tablicy wskaźników, przez sieć VAN COMFORT,...
Witam, Czujnik (szary, na bloku) polaczony jest przewodem nr 410 (kolor u PSA nic nie znaczy) do PSF1 (skrzynka bezpiecznikow pod maska) na pin 11 czarnej zlaczki 16-pinowej. Potem informacja idzie po szynie VAN do zespolu wskaznikow via BSI. Pozdrawiam, Georges
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Witam , udało się znaleźć przyczynę mugania kontrolki cisnienia oleju ...pomimo ze ma cisnienie Dodano po 4 Czesc i co udało się ustalić usunąć przyczyne mrugania kontrolki cisnienia oleju ..pomimo ze manometr pokazuje cisnienie.
Ok, w ten sposób sprawdziłeś, że masz sprawny czujnik. Rozumiem, że żarówka nie zapaliła się ani razu bez względu na obroty itp. Licznik możesz sprawdzić poprzez połączenie przewodu idącego do czujnika ciśnienia z masą - kontrolka powinna się zapalić (stacyjka w pozycji zapłon).
Czujnik i licznik to wymieniasz gdy jest uszkodzony wskaźnik temperatury. I czy to 30 czy tez 60 jest tak samo.
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
Jest to prawidlowy objaw, większość nowoczesnych samochodów ma identycznie z lampką ciśnienia.
Żółty kabel do czujnika z białą izolacją (zwiera przy 1,8bar), niebieski do czujnika z brązową izolacją (rozwiera przy 0,3bar)
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
Styk w zamku klapy sprawdź,zdarzyło mi się też kilka razy,że przewód między wspomnianym mikrowyłącznikiem a body komputerem zgnił.
To znaczy że CAN Ma linie H i linie L i jeden z tych przewodów jest urwany nie styk itp... :P
Poziom oleju nie jest tożsamy z jego ciśnieniem. Jeśli poziom jest ok, to powodów może być kilka: Szwankuje zawór regulacyjny, Przewód od czujnika jest uszkodzony i robi gdzieś zwarcie do masy, Czujnik jest uszkodzony, Jakiś syf zatkał wlot pompy, albo filtr, Etc.
Wchodzi na wcisk w blok silnika, odma ma metalową "podstawę", taką flanszę. Tam nie ma żadnego uszczelnienia. Fabrycznie metal w metal.
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Może i absurd ale ja mialem zly olej wlany i też czasem był taki problem, przerzucilem sie z 10w60 na taki jak ma być- 5w40 i problem zniknął
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
serek1234 załatw manometr i sprawdzimy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Po co nowy temat?? :D
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Prawie na pewno masz przeciek na sprzęgle/hamulcu przekładni planetarnej na wejsciu skrzyni biegów.Jak rozpołowisz ciągnik to odkręcasz przednią pokrywe i masz dostęp do otworów galerii olejowej zasilającej hamulec.Dmuchasz powietrze ze sprężarki do kanału i słyszysz/widzisz gdzie ucieka powietrze.Najczęściej na uszczelnieniach tłoka ww.
Jeśli będzie dokonywał tylko płukania miski to może się okazać, że jakaś zawalidroga z dna przesunie się dalej. Utknie np. w kanale smarowania panewek i wtedy o uszkodzenie silnika nie kłopot. Półśrodki czasem nie wystarczają. Warto coś zrobić raz a dobrze. To zaprocentuje.
Na początek sprawdź ciśnienie oleju.
Wszystko jest ok w tym modelu silnika tak ma być - przewiduje tak producent. gaśnięcie kontrolki po kilku sec od odpalenia nie nie jest usterką i nie wymaga naprawy. pozdr
Zawor nadcisnienia jest w pompie olejowej, moze on sie zaciac w pozycji otwartej (malo prawdopodbne ale mozliwe ), moze to byc czujnik cisnienia oleju , najlepiej by bylo zmiezyc cisnienie oleju, oraz czy nie masz nagle 2 stanow oleju ( nadmiaru ).
Wykręć czujnik, i wkręć manometr. Jak ciśnienie ok. to czujnik do wymiany.
Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
Rozumiem, że chodzi o czereoną kontrolkę ciśnienia oleju? Jaki filtr oleju założyłeś?
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia. Ok, sprawdzę tą wiązkę, ona idzie do licznika? Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku. Sprawdzałem, wartości masz w moim poście wyżej.
Nie zamykaj tematu,poczekaj z tym aż zrobi się ciepło.
Czy dysze wymieniałeś na nowe z tym numerem 038103157c?
Miganie kontrolki ciśnienia oleju to jest na 100% inspekcja olejowa (zakładam że to Combo D ) ... Kasuje się to niestety urządzeniem serwisowym (serwisowo MDI lub jakieś inne wynalazki Delphi Ds150 , gutmann kts itp ...) ...
Brak masy lub stałego plusa na deskę rozdzielczą, zegar może "pdbierać" stały plus z kontrolki ciśnienia oleju lub ładowania.
w tym modelu nie ma kontrolki ciśnienia oleju , ta pomarańczowa kontrolka z oliwiarką sygnalizuje zbyt niski poziom oleju w misce , zakładając właściwy poziom oleju przyczyną może być np. uszkodzony czujnik w misce .
O matko, nie kombinujmy... żadne zegary, robiłem takie usterki, łącznie ze zrzucaniem michy, naprawa trwała szybko. Co robiłem: -demontaż michy, -czyszczenie smoka, -rozbiórka pompy, w celu ustalenia wytarcia zębatek i gładzi dekielka i obudowy -sprawdzenie działania zaworu upustowego sprężarką kilkukrotnie -dalej wymiana filtra oleju na markowy -pomiar...
Jest do obrotomierza, i do układu sterownia kontrolka ciśnienia oleju
Ostatnio byłem u mechanika, który podłączył samochód pod komputer ale nie wykazywało żadnego błędu, zrobił nawet zwarcie i jakby zrobił reset ale problem nadal nie zniknął
wywala mi komunikat na wyswietlaczu: OIL PRESSURE podlaczylem komputer ale poza EGR nie wyskoczyl zaden blad, live data nie przygladalem się, podlaczylem z ciekawosci manometr pod czujnik cisnienia oleju no i mam 2 bary na wolnym obrotyach, ale jak zwiekszam obroty to pojawia sie cisnienie do 4 barow a powyzej 2000 obrotow wyskakuje komunikat. A wlasnie...
Po dłuższym kręceniu jak auto nie odpali zawsze wali kontrolką ciśnienia oleju. Zmostkowałeś tzn że ciśnienie w razie W sprawdziłeś? Kontrolka świec żarowych silnika immo zapala się i gaśnie ? Paliwo jest ? Błędy w silniku innym systemie?
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Taki alarm podłącza się do kontrolki ciśnienia oleju jak zgaśnie to alarm przestaje podawać rozrusznik
Ja bym sprawdził miernikiem ciśnienia jakie jest realne ciśnienie
Znalazłem filmik poglądowy na YouTube dotyczący demontażu deski rozdzielczej samochodu. Nie jest to Peugeot, nie mniej sposoby montażu zegarów w różnych markach aut są podobne. Najważniejsze to znalezienie śrub montażowych - ale.....to dopiero początek zabawy, co widać na filmie. Powodzenia ;-) https://www.youtube.com/watch?v=3-gC17Fx...
roznituj smoka w pompie oleju w sitku czasami znajduje się sylikon
Witam. Mam SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDIS z 2006roku, nie świeci na liczniku kontrolka ciśnienia oleju, Ma ktoś schemat lub wie gdzie idzie ten kabel? Czujnik 1 pniowy, wygląda że działa na zasadzie zwarcia do masy.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Pierwsze z racji wieku auta pomiar faktycznego ciśnienia manometrem.
Pytanie nietypowe ponieważ dotyczy łodzi a nie samochodu. Zdecydowałem się napisać zapytanie na tym forum ponieważ silnik to VW 2,5 TDI 5 cyl. 140 hp. Mam nadzieję że doświadczenie kolegów z forum naprowadzi mnie na rozwiązanie. Problem polega na tym iż po uruchomieniu silnika na wyświetlaczu LCD zegara pojawia się ikona informująca o niskim ciśnieniu...
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
Witam, jestem nowy na forum więc wszystkich pozdrawiam. Mam oto problem z moją almerą 1.5dci 2005r. Po wizycie u mechanika i wymianie panewek pojawił się dziwny problem z kontrolką ciśnienia oleju pomimo prawidłowego ciśnienia oleju w silniku zmierzonego manometrem. Po włączeniu zapłonu kontrolka świeci się tak jak powinna ale po uruchomieniu silnika...
Widzę, że sterownik jest już po regeneracji i to bardzo przyzwoitej. Kłaniam się w stronę firmy dokonującej regeneracji - świetna robota. Teraz pytania do właściciela: 1. Czy sterownik zgłasza się po wciśnięciu sprzęgła? ( włącza się kilka kontrolek? ). 2. Czy po uruchomieniu silnika załącza się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni ? 3. Czy sprawdzał...
Witam mam problem z miganiem i piszczeniem lampki od oleju.. jak jade ponizej 1000obrotow nic sie nie dzieje a powyzej zaczyna piszczec i swieci a wczesniej mialem problem z uszczelka pod glowica zmienilem i czujnik od chlodnicy wcale nie grzalo i dziurawy tlumik to zrobilem po jakims czasie zaczelo piszczec i mrugac jak pisalem wczesniej co to by moglo...
Kontrolka zapala się tylko podczas pracy silnika i braku cisnienia. Czujnik podaje sygnał do BSI, a BSI zapala kontrolkę w zegarach tylko w opisanym wyżej przypadku.
Więc dziś nie mogłem zmierzyć ciśnienia nie mając przejściówki, oleju jest połowa na miarce, zauważyłem, że w VAGu stan oleju do 1400 obrotów jest <minimum, dopiero po przekroczeniu 1400 obr. jest OK. Czujnik zmieniony, na starym też tak było. Zaczyna piszczeć zazwyczaj w tej okolicy przejścia stanu, potem po przegazówce przestaje migać... Kolego...
miernik mam przyzwoity ale nie mam czym zmierzyć cisnienia. zaswieca sie kontrolka czerwona oleju i na wyswietlaczu informacja STOP brak cisnienia oleju . Tam sa 2 czujniki czy jeden? jakie wartosci powinny byc na omomierzu? to tylko switch
Jaki jest stan oleju?
Jaki silnik masz w tym T4?
Przy takim oleju nic dziwnego że zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jeżeli chodzi o diagnozę to przyczyn może być kilka. Sprawdź poziom oleju czy go nie ubywa lub przybywa,sprawdź ciśnienie na tłokach być może pierścienie siadły i spaliny dostają się do oleju. Posprawdzaj to i zobaczymy co dalej
a ten opornik co tu pisza o nim to na ktorym kablu trzeba wstawic zielonym czy czarnym?? To nie ten czujnik, ten o którym mowa jest przy elektrozaworach.
Dolej oleju przynajmniej do min. poziomu na bagnecie i kręć rozrusznikiem. Jeśli nie odpali po drugim/trzecim 5-7 sek. kręceniu (kontrolka ciśnienia oleju powinna już zgasnąć), trzeba sprawdzić układ zasilania paliwa i układ zapłonowy. Pozdrawiam.
Temat był poruszany wielokrotnie trzeba poszukać a chodzi na pewno o zbyt niskie ciśnienie na czujniku zwierającym.P
Nic dobrego jak jechałeś bez ciśnienia oleju. Sprawdzenie ciśnienia oleju manometrem, czujnik oleju i czujnik poziomu oleju jeśli jest.
Nie wszystkie ale też, na pewno kontrolka przegrzania silnika, ładowania akumulatora to do masy, migaczy do plusa i światła drogowe. Nie kojarzę tylko jak było kontrolka ciśnienia oleju bo chyba 2 miała już dynamiczną kontrolę ciśnienia i nie wiem czy to był osobny moduł czy było w liczniku. Jak osobny moduł to tylko jeden pin odpowiada kontrolce oleju...
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju czy jest prawidłowe i na tej podstawie szukał dalej przyczyny.
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
Filtr orginalny? A to filtr z zaworem zwrotnym ?
Było wiele razy , po co ta dyskusja. Autor proszę użyć opcji szukaj. Zamykam
kontrolka ciśnienia oleju corsa świeci kontrolka ciśnienia oleju kontrolka ciśnienia oleju passat
zmywarka bosch chiny nierówne obroty silnika astra zasilanie manipulatorów integra
Czy bramka logiczna NAND może być zasilana 14V? Błąd P1112 w Opel 1.6 XEP - przyczyny i rozwiązania