Pytanie było takie który czujnik odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju ew. komunikat graficzny( czy w ogóle występuje) Z kontrolek lub komunikatów może występować temperatura lub poziom oleju bo takie czujniki występują.
Nawet jeżeli czujnik maski padnięty to nie zmienia to faktu uszkodzenia czujnika w misce. Wymienić i pewnie na tym się temat zakończy
Poziom oleju w misce, zbyt niski lub uszkodzony czujnik
Ten z prawej to jest czujnik ciśnienia oleju.
Ma ktoś schemat albo wie, który kabel wychodzi z komputera silnika żeby to sprawdzić, czy nie jest coś walnięte na przewodzie? Z czujnika ciśnienia oleju kabel idzie do licznika, przy liczniku kolor zielono/czarny pin 25
1,5 bara na ciepłym i na wolnych obrotach to niezły wynik jest czujnik zdechł, powinien od 0.5 bara gasić kontrolkę (czujniki ciśnienia oleju często umierają, wymieniałem już kilka w swoich autach) https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-c...
Zobzcz na włączonym zapłonie
Z tego co mi wiadomo, to nie ma. Tym bardziej jeśli chodzi o kontrolkę oleju. Jakie ma fizyczne ciśnienie? Czujniki oryginalne?
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Na bank jest to uszkodzony czujnik.
Zawor nadcisnienia jest w pompie olejowej, moze on sie zaciac w pozycji otwartej (malo prawdopodbne ale mozliwe ), moze to byc czujnik cisnienia oleju , najlepiej by bylo zmiezyc cisnienie oleju, oraz czy nie masz nagle 2 stanow oleju ( nadmiaru ).
Wchodzi na wcisk w blok silnika, odma ma metalową "podstawę", taką flanszę. Tam nie ma żadnego uszczelnienia. Fabrycznie metal w metal.
Pomarańczowa? - to znaczy że jest za mało oleju. Albo czujnik poziomu oleju jest uszkodzony...
w golfie 4 juz nie ma takiego patentu
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
Nie są połączone chyba że podwójna dioda przebita Czujnik sam w sobie sprawny?
Komp najlepiej czysty i po problemie Wiązkę musisz rzeźbić ta co masz przy silniku 1,2 tak aby podłączyć wszystkie czujniki silnika Do tej wiązki z auta musi iść zasilanie stały + po kluczyku+ masa kontrolka ładownia,oleju czujnik temperatury[opcjonalnie] Kontrolka diagnostyki silnika[marchewka] Zasilanie przekaźnika pompy paliwa to chyba tyle
wody w filtrze paliwa. Olej jest, filtr paliwa wyczyszczony Wodę trzeba spuścić,odkręcając korek od spodu filtra w sumie to powinno być w instrukcji jak to zrobić kontrolka oleju - sprawdź czujnik oleju
Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
Jeżeli ilość się zgadza to problem może być albo z ciśnieniem oleju albo samym czujnikiem. Nic tu więcej się nie doradzi.
Witam. Ktory to rocznik,jezeli kontrolka oleju sygnalizuje dzwiekowo,to komputer sam zatrzymuje silnik,aby nie poowstaly inne uszkodzenie<kosztowene>.Sprawdz czujnik cis.oleju.
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
A wskaźnik ciśnienia oleju i woltomierz działa ?? po odłączeniu czujnika temp. oleju wskaźnik idzie na max?? Co do kontrolki to nie łączy wsuwka czujnika LP. Albo podczas składania pomyliłeś kabelki zamieniłeś miedzy LP a HP...
ok sprawdzę tylko poda ktoś jakie powinno byc to ciśnienie na którym czujniku?
A ja bym sprawdził faktyczne ciśnienie oleju. W tym silniku powinno być 3,3 Bar przy 4000 rpm.
Witam wszystkich posiadam chrysler grand Voyager 2004r,miga na czerwono podczas jazdy kontrolka oleju na desce,stan oleju jest ok silnik chodzi normalnie, gdzie szukać tych czujników? czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik poziomu oleju ,od poziomu musi być gdzieś przy misce nie? ktoś miał taki przypadek?z góry dziękuję
Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
odnosnie cyujnika to po pojawieniu sie cisnienia obwod cyujnika ma byc przerwany cisnienie mini okolo 0.1atmoswery
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju. Może kabel jest luźny lub sam czujnik nawala.
Zamówiłem i zmienię ten czujnik jeśli to nie pomoże to najwyżej warsztat chociaż nie zalecają jeździć z tą kontrolka
ostatnie ogniwo to sterownik silnika. Sterownik silnika nie ma nic do tej kontrolki, czujnik poziomu/jakości/temperatury oleju jest podłączony bezpośrednio do zestawu wskaźników i tam należy szukać ew. błędów z nim związanych. Ponadto jak nie działa krańcówka maski w jej zamku, to kontrolka nie zgaśnie
Olej jest? Ciśnienie mierzone manometrem prawidłowe? Na 99% uszkodzony czujnik poziomu oleju w misce.
Czujnik i licznik to wymieniasz gdy jest uszkodzony wskaźnik temperatury. I czy to 30 czy tez 60 jest tak samo.
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia. Ok, sprawdzę tą wiązkę, ona idzie do licznika? Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku. Sprawdzałem, wartości masz w moim poście wyżej.
Skontroluj czujnik ciśnienia oleju.
ABS 4149 - czujnik prędkości obrotowej osi przedniej z lewej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą.
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
Czyli problem z ciśnieniem oleju lub czujnikiem.
Sprawdź manometrem ciśnienie oleju i czujniki
Witam Mam problem z Xevo 125. Po rozgrzaniu i przechyleniu skutera delikatnie na lewo zaczyna mrugać kontrolka oleju. Czy to wina czujnika, czy problem jest inny? Proszę o pomoc.
Zacznij od manometru i pomiaru ciśnienia oleju.
Manometr w miejsce czujnika, a reszta jak wyżej.
To moze od podpowiedzi zaczne.. Sprawdz czy jest przerwa w przewodach miedzy kontrolka a czujnikiem.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Wykręć czujnik, i wkręć manometr. Jak ciśnienie ok. to czujnik do wymiany.
Prawdopodobnie coś z czujnikiem oleju. Proponuję próbę przy zwartym przewodzie do masy (od czujnika oleju) Jeżeli problem zniknie to czujnik lub coś ze smarowaniem, instalacja w porządku.
Przerwa w instalacji lub uszkodzony czujnik.
Układ dynamiczne kontroli ciśnienia oleju, który jest w zegarach potrzebuje do działania sygnału W z alternatora, oraz informacji z 2 czujników ciśnienia oleju
Ja oleju mam max, a kontrolka zaświeca się w w/w przypadkach tylko gdy jadę z włączoną klimatyzacją. (oprócz tego, że klima obciąża silnik to nie wiem co może mieć wspólnego z kontrolką poziomu oleju). Da się jakoś wyregulować ten czujnik żeby nie był taki czuły?
http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=buntow... tam szukaj:) albo na elektrodzie w dziale http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum59... Dodano po 2 Poszły punkty na ściąganie ;)
Ciśnienie jest około 4 bary, z tego co mechanik mówi. Z kontrolką było tak, że po wymianie oleju, filtra i nowego czujnika ciśnienia oleju kontrolka zgasła. Auto zrobiło około 50 km i od nowa to samo - zapala się żółty trójkąt i wyświetla się komunikat "zbyt niskie ciśnienie oleju", auto wchodzi w tryb awaryjny i nie idzie dodać gazu. Dodano po 57 A...
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
Skasuj inspekcje olejową kolego.
Nie wiem jak jest w KA, ale najczęściej czujnik ciśnienia jest w pobliżu filtra oleju , czasem w głowicy. Zdejmij przewód z tego czujnika i zewrzyj go do masy, jeżeli kontrolka się zaświeci to walnięty jest czujnik, jeśli się nie zaświeci to trzeba sprawdzić kontrolkę i ciągłość przewodów.
Problemem nie było jednak samo wspomaganie, tylko jeden z podzespołów, który był na tym samym obwodzie co pompa wspomagania. Uszkodzony okazał się jakiś podgrzewacz oleju czy coś takiego i on wybijał bezpiecznik. Gdy problem zaczął występować migała też kontrolka czujnika poziomu oleju silnikowego, okazało się że czujnik poziomu oleju też jest na tym...
wywala mi komunikat na wyswietlaczu: OIL PRESSURE podlaczylem komputer ale poza EGR nie wyskoczyl zaden blad, live data nie przygladalem się, podlaczylem z ciekawosci manometr pod czujnik cisnienia oleju no i mam 2 bary na wolnym obrotyach, ale jak zwiekszam obroty to pojawia sie cisnienie do 4 barow a powyzej 2000 obrotow wyskakuje komunikat. A wlasnie...
Zanim go wymienisz podjedz na diagnostyke, bo mozesz sie narazic na niepotrzebne koszta. Co do czujnika to w wiekszosci samochodow czujnik cisnienia oleju znajduje sie w okolicy fitra oleju, nie znam sie na mietkach ale ta kontrolka moze tez byc od stanu/jakosci oleju czujniki jesli sa w aucie najczesciej znajduja sie w misce olejowej
Sprawdź zasilanie kontrolki oleju, żarówkę. Odłącz przewód od czujnika oleju, dotknij na masę, sprawdź czy kontrolka zadziała.
Mi zapalała się kontrolka od oleju i gasła lub nie ale silnik pracował.Winny był czujnik od ciśnienia oleju który zaczął się "pocić". Po wymianie na oryginał wszystko jest w porządku.
To w tym przypadku po przekręceniu zapłonu to świeci się tylko kontrolka stopu i czujnik oleju kiedy jeszcze nie jest uruchomiony silnik, nic innego się nie dzieje wskazówki do góry nie idą
podobny problem miałem w seacie arosa wszystko było ok tzn. ciśnienie oleju, czujniki, okazało się że problem był w zegarach - zimne luty
Witam. Odświerzę temat, żeby nie tworzyć nowego. W moim T4 przestał działać obrotomierz i prędkościomierz , a na pulpicie świeci się lampka akumulatora. Po sprawdzeniu okazuje się, że przy wyłączonym silniku aku ma równe 12V, a po odpaleniu silnika 13,8V. Z tego wynika, że alternator i regulator napięcia powinien być ok, więc skąd ta lampka akumulatora...
jeszcze niebylem mierzyc cisnienia, ogolnie to piszczy na opadajacych obrotach.
Popraw wtyczkę na czujniku.
Witam. Mam taki problem. VW Sharan 1.9tdi 110km 1998rok po rozgrzaniu zapala się czerwona kontrolka oleju przy czym poziom stanu oleju jest prawidłowy. Na co zwrócić uwagę? Czy jest możliwość, że czujnik jest uszkodzony?
Spróbuj zamienić miejscami kable na czujnikach, ewentualnie gdyby były za krótkie, zamień czujniki
Problem dotyczy zapalającej się kontrolki oleju wizualnej i akustycznej.Problem pojawił się po wymianie oleju,czujnik wymieniony na nowy,ciśnienie oleju w normie,silnik pracuje równo bez żadnych zastrzeżeń.Pytanie w czym może być problem i jak go rozwiązać????????? Wyłączyć ostrzeganie o niskim poziomie oleju lub naprawić usterkę.Przewody do czujnika...
Czy wczesniej przy uruchamianiu świeciła się kontrolka? Pewnie tak, skoro piszesz ze coś się zmieniło. Może być czujnik ciśnienia oleju, przewód sygnałowy od czujnika jak również cos z ECU. Zaczałbym od czujnika i kabla który idzie od niego. Nie napisałes jaki silnik ale poszukaj np [url=http://sklep.intercars.com.pl/]tuta... jaki masz czujnik ciśnienia...
Nie do końca tak jest. Ten czujnik kasuje tę kontrolkę na jakiś czas ale jest jakaś przyczyna pojawienia się jej. Przyczyna może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewod sygnałowy między czujnikiem a licznikiem lub niski poziom oleju.
Mylisz czujnik ciśnienia oleju z czujnikiem poziomu oleju.
popieram Błażeja ,to nie jest jakieś tam ładowanie tylko ciśnienie oleju,pomiar mechaniczny lub wymiana profilaktyczna czujnika od wysokiego ciśnienia lub niskiego w zależności od obrotów przy jakich się to dzieje.
To ci się chyba coś jeszcze urwało, bo na zdjęciu jest zerwany kabel z czujnika poziomu oleju.
Lepszy olej nic nie da.Nie chodzi o ciśnienie na tłokach ,bo to inna bajka,ale ciśnienie w układzie smarowania.Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i wkręcasz manometr.Patrzysz czy po nagrzaniu silnika ciśnienie mocno spada. Jeśli nie to czujnik a jeśli spada to silnik do remontu.
Interesuje mnie czujnik poziomu tak jak wspominałem nie pojawia się nawet kontrolka oleju przy przekreceniu stacyjki
W zamku klapy, kontrolka zgaśnie jak naprawisz czujnik.
Masz, kolego, schemat, który pokazuje lokalizację tego czujnika.
w tym modelu nie ma kontrolki ciśnienia oleju , ta pomarańczowa kontrolka z oliwiarką sygnalizuje zbyt niski poziom oleju w misce , zakładając właściwy poziom oleju przyczyną może być np. uszkodzony czujnik w misce .
Temat był poruszany wielokrotnie trzeba poszukać a chodzi na pewno o zbyt niskie ciśnienie na czujniku zwierającym.P
Sprawdzany było cisnienie oleju i jest ok. Podawaj wartości, a nie subiektywną opinię kogoś kto nawet nie potrafi czujników zlokalizować.
A jaka jest wartość tego ciśnienia oleju? Podłączany był manometr? Na razie wiesz tylko że kontrolka się aktywuje. Manometr w miejsce czujnika oleju to jakieś 50 pln.
silnik się kończy, nie trzyma ciśnienia oleju. Miałem kiedys podobny problem, ale w starszym aucie (fiat 128, 1978 rok). Lampka gasła dopiero przy ok. 2500 obr/min przy rozgrzanym silniku. Jeździłem tak jeszcze ze dwa lata i podejrzewam ze byl to czujnik ciśnienia oleju. Oczywiście nie polecam jazdy z zapaloną lampką, lecz sugeruje ze może to byc jedynie...
Wolne obroty na rozgrzanym silniku powinny oscylować ok 700-800, jeżeli tak jest a minoto kontrolka zapala się trzeba zlecić pomiar bezpośredni ciśnienia oleju czujnikiem zegarowym. Jest jeszcze opcja że czujnik pomiaru ciśnienia oleju w samochodzie jest uszkodzony.
Może najpierw sprawdzić czy jest zasilanie na czujnik.
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym, czy na wolnych obrotach nie będzie świecić. Jak na wolnych obrotach będzie ok to na początek najprościej i najtaniej wymienić sam czujnik.
To zależy czy jest to czujnik wzkażnika czy kontrolki.
Witam. Passat B4 ma podwójną kontrolę ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia przy głowicy powinien być koloru niebieskiego i po uruchomieniu silnika ma rozwierać. Czujnik przy filtrze koloru szarego na ciśnienie 0,9 ma zwierać po uruchomieniu silnika. Odepnij przewód od tego czujnika i zewrzyj do masy, jeżeli po uruchomieniu silnika i przekroczeniu 2 tys....
według mnie powinieneś sprawdzić czujniki od oleju bo on może szwankować z drugiej strony instalacja gazowa nie ma nic do oleju. Na początek sprawdź czujnik
Czujnik wału,przekaźnik silnika,kostka stacyjki. Takie podejrzenia.
W "bolidzie" bardzo częstym przypadkiem jest ułamanie się, lub wysuniecie końcówki kabelka z czujnika i dotykania do masy powodując świecenie sie kontrolki oleju.
Zrób pomiar ciśnienia po stronie wysokiego i niskiego. Podaj tu co wyszło i wtedy będzie już coś wiadomo. Prawidłowe czujniki założone ? czemu wymieniałeś czujniki ? objawy były jak wyżej ? czy po wymianie czujników takie coś się zaczęło.
Dlatego się pytam czy to jest czujnik od poziomu oleju czy czujnik od ciśnienia oleju.
Myślę że w takim przypadku nikt ci na odległość nie pomoże . :cry: Za kontrolkę czujnika oleju w pierwszej kolejności odpowiada moduł UPC . Odpowiada również za zasilania różnych modułów - brak zasilania na moduł mocznika skutkuje brakiem wskazań poziomu mocznika . Może to wina tego modułu ? A może jego zasilań ? A może komunikacji między modułami ?...
Są 2: czarny rozwierajacy na 0,2-0,5bara (kontrolka) i szary zwierający 1,8-2,1bara(brzęczyk).
Fot 1 to czujnik temp Fot 2 nic specjalnego nie widzę,poza cholernie upierdliwym przekaxnikiem świec żarowych 102 Fot3 to dwa czujniki ciśnienia oleju
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam forda Galaxy 1.9tdi 115koni. Od jakiegoś czasu przy odpalaniu mruga kontrolka od oleju na pomarańczowo . Mruga nie systematycznie ,a nawet jeśli samochód jest jeszcze nie odpalony. Wymieniłem czujnik ciśnienia ten przy filtrze ale nic to nie dało. Po podłączeniu pod vag wyskoczył błąd 'Plus zawarcie do masy...
Czujnik ciśnienia dobrze znalazłeś kontrolka świeci na czerwono czy żółto drugi czujnik poziomu i temperatury jest w misce olejowej
olej 10w40 stan jest ok. był podłączony pokazywał czujnik poziomu oleju jest po wymianie tego czujnika i bez zmian
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
kontrolka oleju czujnik kontrolka czujnik ciśnienie oleju kontrolka czujnik oleju swieci
silnik krokowy scenic wyciągnąć świetlówki fluke opinie
wymiana grzałki bojler alarm risco
Dziwny zapach z kabla zasilającego laptopa Radio Blaupunkt Tokyo 110 - Brak Odtwarzania Wideo