Pytanie było takie który czujnik odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju ew. komunikat graficzny( czy w ogóle występuje) Z kontrolek lub komunikatów może występować temperatura lub poziom oleju bo takie czujniki występują.
Nawet jeżeli czujnik maski padnięty to nie zmienia to faktu uszkodzenia czujnika w misce. Wymienić i pewnie na tym się temat zakończy
Ten z prawej to jest czujnik ciśnienia oleju.
Ma ktoś schemat albo wie, który kabel wychodzi z komputera silnika żeby to sprawdzić, czy nie jest coś walnięte na przewodzie? Z czujnika ciśnienia oleju kabel idzie do licznika, przy liczniku kolor zielono/czarny pin 25
Poziom oleju w misce, zbyt niski lub uszkodzony czujnik
Zobzcz na włączonym zapłonie
Z tego co mi wiadomo, to nie ma. Tym bardziej jeśli chodzi o kontrolkę oleju. Jakie ma fizyczne ciśnienie? Czujniki oryginalne?
1,5 bara na ciepłym i na wolnych obrotach to niezły wynik jest czujnik zdechł, powinien od 0.5 bara gasić kontrolkę (czujniki ciśnienia oleju często umierają, wymieniałem już kilka w swoich autach) https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-c...
Na bank jest to uszkodzony czujnik.
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
Zawor nadcisnienia jest w pompie olejowej, moze on sie zaciac w pozycji otwartej (malo prawdopodbne ale mozliwe ), moze to byc czujnik cisnienia oleju , najlepiej by bylo zmiezyc cisnienie oleju, oraz czy nie masz nagle 2 stanow oleju ( nadmiaru ).
Nie są połączone chyba że podwójna dioda przebita Czujnik sam w sobie sprawny?
w golfie 4 juz nie ma takiego patentu
Komp najlepiej czysty i po problemie Wiązkę musisz rzeźbić ta co masz przy silniku 1,2 tak aby podłączyć wszystkie czujniki silnika Do tej wiązki z auta musi iść zasilanie stały + po kluczyku+ masa kontrolka ładownia,oleju czujnik temperatury[opcjonalnie] Kontrolka diagnostyki silnika[marchewka] Zasilanie przekaźnika pompy paliwa to chyba tyle
Wchodzi na wcisk w blok silnika, odma ma metalową "podstawę", taką flanszę. Tam nie ma żadnego uszczelnienia. Fabrycznie metal w metal.
Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
Pomarańczowa? - to znaczy że jest za mało oleju. Albo czujnik poziomu oleju jest uszkodzony...
wody w filtrze paliwa. Olej jest, filtr paliwa wyczyszczony Wodę trzeba spuścić,odkręcając korek od spodu filtra w sumie to powinno być w instrukcji jak to zrobić kontrolka oleju - sprawdź czujnik oleju
A wskaźnik ciśnienia oleju i woltomierz działa ?? po odłączeniu czujnika temp. oleju wskaźnik idzie na max?? Co do kontrolki to nie łączy wsuwka czujnika LP. Albo podczas składania pomyliłeś kabelki zamieniłeś miedzy LP a HP...
Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
Jeżeli ilość się zgadza to problem może być albo z ciśnieniem oleju albo samym czujnikiem. Nic tu więcej się nie doradzi.
A ja bym sprawdził faktyczne ciśnienie oleju. W tym silniku powinno być 3,3 Bar przy 4000 rpm.
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Witam. Ktory to rocznik,jezeli kontrolka oleju sygnalizuje dzwiekowo,to komputer sam zatrzymuje silnik,aby nie poowstaly inne uszkodzenie<kosztowene>.Sprawdz czujnik cis.oleju.
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
Zamówiłem i zmienię ten czujnik jeśli to nie pomoże to najwyżej warsztat chociaż nie zalecają jeździć z tą kontrolka
Witam wszystkich posiadam chrysler grand Voyager 2004r,miga na czerwono podczas jazdy kontrolka oleju na desce,stan oleju jest ok silnik chodzi normalnie, gdzie szukać tych czujników? czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik poziomu oleju ,od poziomu musi być gdzieś przy misce nie? ktoś miał taki przypadek?z góry dziękuję
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju. Może kabel jest luźny lub sam czujnik nawala.
Czujnik i licznik to wymieniasz gdy jest uszkodzony wskaźnik temperatury. I czy to 30 czy tez 60 jest tak samo.
odnosnie cyujnika to po pojawieniu sie cisnienia obwod cyujnika ma byc przerwany cisnienie mini okolo 0.1atmoswery
ok sprawdzę tylko poda ktoś jakie powinno byc to ciśnienie na którym czujniku?
czujnik ciśnienia oleju działa OK, przy samym liczniku sprawdzone kontrolką. czujnik poziomu oleju po odłączeniu od razu rzuca błędem, jak jest podłączony to błędu nie ma. Zielony napis OIL OK na początku sygnalizuje że poziom oleju wg czujnika jest OK
Witam Mam problem z Xevo 125. Po rozgrzaniu i przechyleniu skutera delikatnie na lewo zaczyna mrugać kontrolka oleju. Czy to wina czujnika, czy problem jest inny? Proszę o pomoc.
ostatnie ogniwo to sterownik silnika. Sterownik silnika nie ma nic do tej kontrolki, czujnik poziomu/jakości/temperatury oleju jest podłączony bezpośrednio do zestawu wskaźników i tam należy szukać ew. błędów z nim związanych. Ponadto jak nie działa krańcówka maski w jej zamku, to kontrolka nie zgaśnie
Manometr w miejsce czujnika, a reszta jak wyżej.
ABS 4149 - czujnik prędkości obrotowej osi przedniej z lewej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą.
Olej jest? Ciśnienie mierzone manometrem prawidłowe? Na 99% uszkodzony czujnik poziomu oleju w misce.
Prawdopodobnie coś z czujnikiem oleju. Proponuję próbę przy zwartym przewodzie do masy (od czujnika oleju) Jeżeli problem zniknie to czujnik lub coś ze smarowaniem, instalacja w porządku.
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia. Ok, sprawdzę tą wiązkę, ona idzie do licznika? Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku. Sprawdzałem, wartości masz w moim poście wyżej.
Układ dynamiczne kontroli ciśnienia oleju, który jest w zegarach potrzebuje do działania sygnału W z alternatora, oraz informacji z 2 czujników ciśnienia oleju
Czyli problem z ciśnieniem oleju lub czujnikiem.
Sprawdź manometrem ciśnienie oleju i czujniki
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Problemem nie było jednak samo wspomaganie, tylko jeden z podzespołów, który był na tym samym obwodzie co pompa wspomagania. Uszkodzony okazał się jakiś podgrzewacz oleju czy coś takiego i on wybijał bezpiecznik. Gdy problem zaczął występować migała też kontrolka czujnika poziomu oleju silnikowego, okazało się że czujnik poziomu oleju też jest na tym...
Nie wiem jak jest w KA, ale najczęściej czujnik ciśnienia jest w pobliżu filtra oleju , czasem w głowicy. Zdejmij przewód z tego czujnika i zewrzyj go do masy, jeżeli kontrolka się zaświeci to walnięty jest czujnik, jeśli się nie zaświeci to trzeba sprawdzić kontrolkę i ciągłość przewodów.
Skasuj inspekcje olejową kolego.
Zanim go wymienisz podjedz na diagnostyke, bo mozesz sie narazic na niepotrzebne koszta. Co do czujnika to w wiekszosci samochodow czujnik cisnienia oleju znajduje sie w okolicy fitra oleju, nie znam sie na mietkach ale ta kontrolka moze tez byc od stanu/jakosci oleju czujniki jesli sa w aucie najczesciej znajduja sie w misce olejowej
Ciśnienie jest około 4 bary, z tego co mechanik mówi. Z kontrolką było tak, że po wymianie oleju, filtra i nowego czujnika ciśnienia oleju kontrolka zgasła. Auto zrobiło około 50 km i od nowa to samo - zapala się żółty trójkąt i wyświetla się komunikat "zbyt niskie ciśnienie oleju", auto wchodzi w tryb awaryjny i nie idzie dodać gazu. Dodano po 57 A...
Sprawdź zasilanie kontrolki oleju, żarówkę. Odłącz przewód od czujnika oleju, dotknij na masę, sprawdź czy kontrolka zadziała.
To moze od podpowiedzi zaczne.. Sprawdz czy jest przerwa w przewodach miedzy kontrolka a czujnikiem.
Spróbuj zamienić miejscami kable na czujnikach, ewentualnie gdyby były za krótkie, zamień czujniki
Zacznij od manometru i pomiaru ciśnienia oleju.
wywala mi komunikat na wyswietlaczu: OIL PRESSURE podlaczylem komputer ale poza EGR nie wyskoczyl zaden blad, live data nie przygladalem się, podlaczylem z ciekawosci manometr pod czujnik cisnienia oleju no i mam 2 bary na wolnym obrotyach, ale jak zwiekszam obroty to pojawia sie cisnienie do 4 barow a powyzej 2000 obrotow wyskakuje komunikat. A wlasnie...
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
To w tym przypadku po przekręceniu zapłonu to świeci się tylko kontrolka stopu i czujnik oleju kiedy jeszcze nie jest uruchomiony silnik, nic innego się nie dzieje wskazówki do góry nie idą
Ja oleju mam max, a kontrolka zaświeca się w w/w przypadkach tylko gdy jadę z włączoną klimatyzacją. (oprócz tego, że klima obciąża silnik to nie wiem co może mieć wspólnego z kontrolką poziomu oleju). Da się jakoś wyregulować ten czujnik żeby nie był taki czuły?
Przerwa w instalacji lub uszkodzony czujnik.
Wykręć czujnik, i wkręć manometr. Jak ciśnienie ok. to czujnik do wymiany.
jeszcze niebylem mierzyc cisnienia, ogolnie to piszczy na opadajacych obrotach.
Witam. Odświerzę temat, żeby nie tworzyć nowego. W moim T4 przestał działać obrotomierz i prędkościomierz , a na pulpicie świeci się lampka akumulatora. Po sprawdzeniu okazuje się, że przy wyłączonym silniku aku ma równe 12V, a po odpaleniu silnika 13,8V. Z tego wynika, że alternator i regulator napięcia powinien być ok, więc skąd ta lampka akumulatora...
To ci się chyba coś jeszcze urwało, bo na zdjęciu jest zerwany kabel z czujnika poziomu oleju.
Mylisz czujnik ciśnienia oleju z czujnikiem poziomu oleju.
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
Problem dotyczy zapalającej się kontrolki oleju wizualnej i akustycznej.Problem pojawił się po wymianie oleju,czujnik wymieniony na nowy,ciśnienie oleju w normie,silnik pracuje równo bez żadnych zastrzeżeń.Pytanie w czym może być problem i jak go rozwiązać????????? Wyłączyć ostrzeganie o niskim poziomie oleju lub naprawić usterkę.Przewody do czujnika...
Masz, kolego, schemat, który pokazuje lokalizację tego czujnika.
popieram Błażeja ,to nie jest jakieś tam ładowanie tylko ciśnienie oleju,pomiar mechaniczny lub wymiana profilaktyczna czujnika od wysokiego ciśnienia lub niskiego w zależności od obrotów przy jakich się to dzieje.
A jaka jest wartość tego ciśnienia oleju? Podłączany był manometr? Na razie wiesz tylko że kontrolka się aktywuje. Manometr w miejsce czujnika oleju to jakieś 50 pln.
http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=buntow... tam szukaj:) albo na elektrodzie w dziale http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum59... Dodano po 2 Poszły punkty na ściąganie ;)
Wiec masz uszkodzony czujnik poziomu oleju albo jego instalację. Diagnostyka zespołu wskaźników i sprawdzenie czy nie ma przypadkiem byka od czujnika poziomu
silnik się kończy, nie trzyma ciśnienia oleju. Miałem kiedys podobny problem, ale w starszym aucie (fiat 128, 1978 rok). Lampka gasła dopiero przy ok. 2500 obr/min przy rozgrzanym silniku. Jeździłem tak jeszcze ze dwa lata i podejrzewam ze byl to czujnik ciśnienia oleju. Oczywiście nie polecam jazdy z zapaloną lampką, lecz sugeruje ze może to byc jedynie...
Mi zapalała się kontrolka od oleju i gasła lub nie ale silnik pracował.Winny był czujnik od ciśnienia oleju który zaczął się "pocić". Po wymianie na oryginał wszystko jest w porządku.
Temat był poruszany wielokrotnie trzeba poszukać a chodzi na pewno o zbyt niskie ciśnienie na czujniku zwierającym.P
Czy wczesniej przy uruchamianiu świeciła się kontrolka? Pewnie tak, skoro piszesz ze coś się zmieniło. Może być czujnik ciśnienia oleju, przewód sygnałowy od czujnika jak również cos z ECU. Zaczałbym od czujnika i kabla który idzie od niego. Nie napisałes jaki silnik ale poszukaj np [url=http://sklep.intercars.com.pl/]tuta... jaki masz czujnik ciśnienia...
To zależy czy jest to czujnik wzkażnika czy kontrolki.
Sprawdź kodowanie licznika w vw bardzo często wyłącza się tej czujnik poziomu oleju.
Witam. Mam taki problem. VW Sharan 1.9tdi 110km 1998rok po rozgrzaniu zapala się czerwona kontrolka oleju przy czym poziom stanu oleju jest prawidłowy. Na co zwrócić uwagę? Czy jest możliwość, że czujnik jest uszkodzony?
Nie do końca tak jest. Ten czujnik kasuje tę kontrolkę na jakiś czas ale jest jakaś przyczyna pojawienia się jej. Przyczyna może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewod sygnałowy między czujnikiem a licznikiem lub niski poziom oleju.
W "bolidzie" bardzo częstym przypadkiem jest ułamanie się, lub wysuniecie końcówki kabelka z czujnika i dotykania do masy powodując świecenie sie kontrolki oleju.
Dokładnie. Z FEBI można brać. Ja na EPS nie raz się już przejechałem i staram się ich nie montować. Akurat to co się przejechałem to były czujniki wału/wałka rozrządu i chyba jakieś czujniki temp w Oplu ale z pozostałymi czujnikami też były nieraz jazdy.
podobny problem miałem w seacie arosa wszystko było ok tzn. ciśnienie oleju, czujniki, okazało się że problem był w zegarach - zimne luty
Myślę że w takim przypadku nikt ci na odległość nie pomoże . :cry: Za kontrolkę czujnika oleju w pierwszej kolejności odpowiada moduł UPC . Odpowiada również za zasilania różnych modułów - brak zasilania na moduł mocznika skutkuje brakiem wskazań poziomu mocznika . Może to wina tego modułu ? A może jego zasilań ? A może komunikacji między modułami ?...
Witam. Passat B4 ma podwójną kontrolę ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia przy głowicy powinien być koloru niebieskiego i po uruchomieniu silnika ma rozwierać. Czujnik przy filtrze koloru szarego na ciśnienie 0,9 ma zwierać po uruchomieniu silnika. Odepnij przewód od tego czujnika i zewrzyj do masy, jeżeli po uruchomieniu silnika i przekroczeniu 2 tys....
W zamku klapy, kontrolka zgaśnie jak naprawisz czujnik.
Popraw wtyczkę na czujniku.
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
olej 10w40 stan jest ok. był podłączony pokazywał czujnik poziomu oleju jest po wymianie tego czujnika i bez zmian
w tym modelu nie ma kontrolki ciśnienia oleju , ta pomarańczowa kontrolka z oliwiarką sygnalizuje zbyt niski poziom oleju w misce , zakładając właściwy poziom oleju przyczyną może być np. uszkodzony czujnik w misce .
Wolne obroty na rozgrzanym silniku powinny oscylować ok 700-800, jeżeli tak jest a minoto kontrolka zapala się trzeba zlecić pomiar bezpośredni ciśnienia oleju czujnikiem zegarowym. Jest jeszcze opcja że czujnik pomiaru ciśnienia oleju w samochodzie jest uszkodzony.
według mnie powinieneś sprawdzić czujniki od oleju bo on może szwankować z drugiej strony instalacja gazowa nie ma nic do oleju. Na początek sprawdź czujnik
Nie ma, są tylko te 2. Jeden jest dla kontrolki a drugi dla brzęczyka.
Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła. Musisz kontrolkę oleju odseperować diodą od czujnika oleju.Wówczas napięcie z przekaźnika nie będzie przechodzić na kontrolkę. Dodano po 3 Czyli...
Że one tak mają i czasem mogą trochę dłużej świecić... One tak nie mają. Jeżeli zapala się pomarańczowa kontrolka oleju i nie gaśnie po dolaniu to masz problem z czujnikiem poziomu oleju, jego zasilaniem, przerwanym przewodem pomiędzy czujnikiem a licznikiem lub problem w czujniku zamknięcia maski. W tych autach jeżeli jest wszystko ok i zapali się...
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
Kręci długo i zapala kontrolkę od oleju, ponieważ nie ma sygnału z czujnika wału - czujnik, wiązka czujnika lub ECU. Rzadziej urywa się koło foniczne na wale korbowym. Rzadko, bo rzadko ale zdarza się że rozrusznik indukuje i zakłóca pracę czujnika wału.
ja tam bym zaczął od odpięcia czujnika oleju i altka i zobaczył czy kontrolki zgasną, a potem rył w desce
Lepszy olej nic nie da.Nie chodzi o ciśnienie na tłokach ,bo to inna bajka,ale ciśnienie w układzie smarowania.Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i wkręcasz manometr.Patrzysz czy po nagrzaniu silnika ciśnienie mocno spada. Jeśli nie to czujnik a jeśli spada to silnik do remontu.
Te czujniki nawet nowe są już zrypane. Pozatym dobrze jest mieć wskaźnik ciśnienia i kontrolkę.
Czujnik ciśnienia dobrze znalazłeś kontrolka świeci na czerwono czy żółto drugi czujnik poziomu i temperatury jest w misce olejowej
Nie wiem jak w Twoim, ale w moim e46 zamienniki i używki padają albo od razu są padnięte (dlatego zwlekam z wymianą). Konstrukcja pewnie podobna, to raczej nie jest prosty pływak (wtedy spełniałby jedynie zadanie bagnetu tylko bez konieczności otwarcia maski). Jak masz samodyscyplinę to napraw to co zepsułeś z otwieraniem maski, na czujnik powoli odkładaj...
Problem rozwiązany. Kontrolka oleju świeciła ponieważ przewody olejowe pod silnikiem przetarły i zwarly przewody od czujników poziomu. Kontrolka prędkości wytrzasaczy świeciła ponieważ popszedni właściciel zdemontowałem wałek przyspieszacz na którym zamontowane czujnik prędkości. Udało się to oszukać mostkując przewody czujnika zarowką.
kontrolka czujnika ciśnienia oleju migająca kontrolka czujnika oleju czujnika ciśnienia oleju
evohome honeywell zmiana przełożenie automat świateł dziennych
adapter bluetooth mackie thump
Jak złożyć zawieszenie samochodowe? Porady i etapy Wymiana grzałki w wytwornicy pary Bieffe BF-070