Czujnik można sprawdzić mierząc na na zgaszonym aucie i odpalonym. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.
Pod schowkiem od strony pasażera.
Tutaj masz napisane jak odczytywać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jak następnym razem Ci sie tak stanie to odczytaj.
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
Przed diagnostyką sprawdz naładowanie akumulatora.
immobilaizer, sprawdź cewkę może się coś odlutowało albo się rozkodował
Kolego jest na przewodach.
To jeszcze poczytaj. Określona ilość mrugnięć lampki "check" daje określone cyfry, przerwy między nimi itd. Temat wałkowany wiele razy - zamykam
Zanim ja wymienisz zobacz czy dochodzi do niej zasilanie a moze wina immo ? Jak zachowuje sie kontrolka od immo ?
Czy sprawdzałeś może przewód wzbudzenia (zapala i gasi kontrolkę)??
Czy podczas uruchamiania silnika mocno przygasają kontrolki?
Dzięki za pomoc Powodem braku kontrolki okazała się wtyczka za akumulatorem.Po likwidacji wtyczki wszystko wróciło do normy.
Pytanie nie dokonca w temacie. mam podobny problem z matizem i przymierzam się do odczytania kodu błędu - pytanie jak się ten kod przelicza? mam liczyć mignięcia kontrolki ....????
Reset z interfrejsa pomógł.
Witam. mam pewien problem z kontrolką check. Po pewnym czasie jazdy zapala mi się i samochód nie ma siły i cały czas szarpie, a gdy zgasze silnik i zapale ponownie kontrolka gaśnie i już nie wiem co może być nie tak. Za wszelką pomoc z góry dzięki
http://obrazki.elektroda.net/54_12345648... mostek A z C włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki
A poza powierzchownym wysuszeniem sprawdziłeś wiązki, same płytki komputerów jak wyglądają w środku?
ale to po włączeniu zapłonu nie świeca kontrolki
sprawdzałem, kontrolka działa poprawnie
przestała mi świecic kontrolka rezerwy,wiem napewno że lampka jest ok czy to wina termistora w zbiorniku ,czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny ??Matiz life 1999r
mam problem z ładowaniem w matizie. rano jak odpale auto kontrolka ładowania - ledwo świeci ( na wolnych obrotach ) a po dodaniu gazu gaśnie - po odpuszczeniu znowu ją wida (ledwo ). po przejechaniu się kawłek i solidnym pokręceniu silnikiem ( 5 km na 2 biegu 60 -70 ) wszystko wraca do normy - nawet na wolnych obrotach lampka się nie pali i tak do następnego...
Kontrolka to za mało,trzeba sprawdzić czy dochodzi 230v do cewki elektrozaworu.
Chyba profilaktycznie wymienię filtr paliwa i powietrza, ale chyba to nie będzie to. Zastanawiam się również skąd są problemy z zapalaniem samochodu i miganiem kontrolki silnika.
Witam. Po kilku dniach odpaliłem matiza. Auto jeździ jakby bez problemu. Kontrolka Check się nie zapaliła ale za to wskaźnik temperatury silnika po przejechaniu 20 km ani drgnął.
jak jestes y warszawy to moj kontakt 0604271366 moze cos poradzimy. pozdrawiam Janusz.
http://deltatronic.pl/Matiz_Immo_Emulato...
Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
wymieniałeś palec, kopułkę, świece?
Witam. Mam problem z matizem, nie ładuje się, nie świeci się kontrolka, alternator dobry. Zapala się od czasu do czasu kontrolka ( żarzy się i gaśnie). Proszę o posty i pomoc.[/syntax]
Ten typ tak ma. Trzeba wykasować błędy.
Odłącz wtyczkę ciśnienia oleju,załącz zapłon (kontrolki świecą w liczniku) dotknij zdjętą wtyczką do masy powinna zapalić się kontrolka oleju,brak świecenia kontrolki na zimnym silniku świadczy o przerwie w instalacji .Jeśli świeci to czujnik ciśnienia oleju do wymiany.:D
Mam podobny problem. Też w moim Matizie zapala się check podczas jazdy i gaśnie, mało tego na wolnych obrotach to samo, czyli stoję na światłach nagle szarpnie autem, zapali się kontrolka i z gazu przełączy się na benzynę. Błąd jaki pokazuje na komputerze wskazuje na moduł optyczny, ale elektryk wymienił moduł na nowy i to samo, zapala się check. Na...
proszę o poradę co i jak mam sprawdzić w mojm matizie nie dżiałają kontrolki ciśnienia oleju oraz hamulca za wszystkie porady serdeczne dzięki
Akumulator jest wystarczający do tego pojazdu. Kontrolki świecą po odpaleniu? czy zmieniłeś akumulator? bo trochę mało danych. Pozdrawiam.
Witam, "wszystki kontrolki "?, mało prawdopodobne, ciężko było by wskazać numer błądu, ale mogę się mylić.
Nie masz plusa na desce.
Tak możesz, aczkolwiek jak już proponuje zabezpieczyć je S301 C0,5A, jak pamiętam kosztowne. BZ-3 jest tanie i zajmuje mało miejsca.
No raczej problem z elektryką, skoro po resecie komputera, po każdorazowym odłączeniu akumulatora na parę minut, auto bez problemu odpala, więc jakby to był problem z paliwem, to raczej reset komputera, nic by nie pomagał. Chyba że się mylę.
Zciąg pasek alternatora i sprawdź czy oś alternatora się swobodnie obraca,nie wydaje dziwnych dźwięków i nie ma luzów. Możliwe ,że skończyły się łożyska
Niedokręcona masa?? Kontrolka immo gaśnie?
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Po chwili gdy dojechałem do pracy, chciałem przestawić mojego Matiza w inne miejsce, lecz nie mogłem odpalić auta. Pompa nie pracowała a kontrolka serwisowa paliła się stale. Po sprawdzeniu bezpieczników i poruszaniu przewodami i przekaźnikami, auto zapaliło i pali cały czas. Dla mnie nie jest to naprawiona usterka, ponieważ w każdej chwili może się...
Check jest to kontrolka sewisowa silniku,przeważnie informuje o jakimś błędzie któregoś elementu w osprzęcie silnika Napewno odłączałeś złącza elektryczne,pomóc może odłączenie na kilaka minut dodatniej klemy akumulatora,powinno być dobrze ewentualnie mogą rozregulować się obroty biegu jałowego,należy je ustawić według opisu w książcze lub na Forum.
Sprawdź czy masz odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Bo tam masz czujnik jakbyś miał zbyt mało płynu to wtedy kontrolka się zapali.
Połączenie przewodów przy klemie + lub uszkodzony alternator
Witam , kilka dni temu dwukrotnie akumulator rozładował się do zera , zrobiłem pomiar multimetrem i okazało się że była to wina radia. Po 4 dniach ( dzisiaj) , próbuje odpalić i nie daje rady, paliwo jest , kontrolki świecą ale tak trochę słabiej, akumulator ma 6 miesięcy. Co może powodować rozładowywanie akumulatora ?? https://filmy.elektroda.pl/22_1341320118...
Co z kontrolką silnika? Wyzwoliłeś kody błyskowe?
Ciśnienie mierzyłeś na gorącym silniku? Ten manometr jest mało dokładny. Od 0,4 bara zaczyna migać kontrolka ciśnienia. Sądzę że jakbyś nim tak ostrzej pojeździł to zacznie migać. Jaki masz zalany olej?
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Jest jeden minus - wstawione ledy do kontrolek.. pobierają zbyt mało prądu. W efekcie tego kontrolki od tunera i gramofonu jako, że mają wspólne źródło świecą razem zamiast się całkiem wyłączać. Różnica w jasności jest widoczna (załączona funkcja jest jaśniejsza) Z tym można by jeszcze pokombinować bocznikując diodę LED ("Phono") odpowiednio dobranym...
Bo mało prawdopodobne jest, że komp zapali kontrolkę EDC i nie zapisze błędu.
Pomarańczowa? - to znaczy że jest za mało oleju. Albo czujnik poziomu oleju jest uszkodzony...
Witam. Chciałbym zrobić kontrolkę swiateł mijania na panelu w Matizie Friend 99r. i mam pytanie: czy jest możliwość wyjęcia np. kontrolki poduszki powietrznej której nie mam a watawienie plasiku z symbolem świateł mijania ( czy te emblematy to jedna całość czy każdy jest osobno) ? Ijak się ma sprawa jeżeli chodzi o zdjęcie deski rozdzielczej z kontrolkami...
Trzeba naprawić nie kasować.Może być np mało płynu,zwarcie,czujnik ręcznego itp.Jak to kontrolka z wykrzyknikiem jest.
nie musisz czekac. zapalasz odrazu a jej zaswiecenie oznacza ze masz za mało oleju
Napiecie sorawdzone przy akumulatorze i wynosi 11.82V - zdecydowanie za mało. Kontrolki swieca juz caly czas, ale podejrzewam koło. Mysle, ze ono szwankuje, bo czasami przy dziwnych dzwiekach z komory silnika kontrolki gasna i pojawia sie lądowanie.
Nawet w przypadku odłączenia fizycznie wtyczki z modułu ABS kontrolki na desce mają się świecić. Są dwie możliwości, uszkodzony licznik, przyhamuj na śliskiej nawierzchni i sprawdź czy działa ABS. Druga możliwość, to uszkodzony układ ABS i ktoś „zgasił” w taki czy inny sposób kontrolki. Pokaż skan z tej kostki diagnostycznej, a raczej podłącz pod dobry...
Trzeba szukać tam, gdzie było grzebane. Do sprawdzenia wtyczka, wiązka itd. Może mało płynu To już chyba sam wiesz, czy jest mało.
Wymieniłem kable, przewody, cewkę zapłonową. i bez zmian przekręcam stacyjkę rozrusznik chodzi , i pompa paliwa cały czas, po za tym jeszcze jakieś przebicie na kablu cd do cewki jest (słychać pykanie ) , dlatego wymieniłem kable ale na nowych jest to samo...
Proszę wyciągnąć akumulator i naładować.
Zbyt mało danych aby dać prawidłową odpowiedź. Jaki typ kontrolki, jakie zabezpieczenia poprzedzające? Tak na prawdę producent kontrolki powinien w instrukcji zamieścić dane dotyczące jej montażu i podłączenia.
a nie miałeś czegoś takiego ze miałeś zapięty 4 bieg jechałeś sobie i nagle zapalała sie kontrolka od wtrysku ?? Pod schowikiem masz gniazdeczko w którym trzeba zewrzeć dwa styki aby wejść w kody migowe na liczniku . zwierasz pierwszy i trzeci zwykłym drucikiem i przekręcasz kluczyk . najlepiej to robić w nocy bo wtedy widać dobrze kontrolke . Odczytujesz...
Suwak w prawo - powinna uruchomić się sprężaka. Termostat (ostatnie pokrętło) na 1. Powinno być słychać sprężarkę. Temometr do komory. Po wyłączeniu sprężareki sprawdzić temperaturę. Jeśli za mało na minus - kręcić termostatem w prawo. Kontrolki ujawnią się po włączeniu, w czasie pracy i po uzyskaniu zadanej temperatury.
Na pewno jej nie ma!
Będzie działać, tylko skoryguj wartości rezystorów bo teraz obi diody są zasilane z 12V. Razem z tą diodą wentylator będzie zasilany napięciem ok 5,4V nie będzie to za mało?
Mają w serwisach chcą 30zł.P
Serio bo mam matiza zielonego i doprowadza mnie do szału. Jeszcze nie ma kodów migowych i muszę się kompem wpinać!!!!! Fajnie się kręci ale ma takie chwile . Ciągle na bład 1500 EVAP ale on nawet nie zapala kontrolki MIL.
Po co płacić komuś za odczytanie błedów komputerem skoro można je odczytać samemu. Wystarczy zewrzeć pin A i C w gnieździe gdzie podłacza się komputer przekręcić kluczyk w stacyjce i kontrolka CHECK zacznie mrygać pokazujać kody. Już kidyś umieszczałem na elektrodzie tabelke błędów tak więc powinno byći można sobie ją pobrać Pozdrawiam
w przypadku kontrolek moze łaczyc bo bieze mało pradu a rozrusznik duzo u mnie byłprawie upalony jak nie zapalal z poczatku to pomoglo zwykle udezenie w kierownice póznij coraz gorzejigorzej az wkoncu koniec tez sie nameczylem przynajmniej wlóz reke iporuszj u mnie byl goracy
Mierzyłeś na akumulatorze ,czy na silniczku wspomagania. 11,40V to trochę mało. Podmień akumulator ,sprawdź punkty masowe.
No, prawda taka jest, że przy 14letnim aucie tej klasy wszystko zdarzyć się może. Z drugiej strony części używanych z rozbitych Matizów powinno być sporo na rynku. Tu mi się przypomniało coś śmiesznego z czasów, jak pracowałem w Assistance. Na migającą kontrolkę elektroniki Matiza mówiliśmy: "CHANGE ENGINE" :)))))) Ale...nie łam się.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
No nie wiem... dwa piny i do tego z numerkami na schemacie, ciężko będzie. Ta, akurat. W całej pokrywie co jest przykręcona do baku jest sześć pinów. Wiem że po odkręceniu pokrywy z pompą i pływakiem wszystko się by wyjaśniło. Jednak bez sensu jest odkręcać bez istotnej przyczyny. Dodano po 48 Tak z pamieci jeśli mi się z Tico nie pomyliło. No nie...
wcześniej było dobrze to ja bym obstawił filtr chyba ze ten olej to straszna gęsta mamałyga ale to mało prawdopodobne
Jednak muszę wznowić temat. Niby jedynym rozwiązaniem jest dokupienie akumulatora np. 10Ah 12V. 10Ah? Za mało!!!
Mostkuje sie a i c i odczytujesz pamiec na kontrolce kody sa 4-ro cyfrowe
Jak by było tak mało oleju że kontrolka świeci to już dawno byś go zatarł Totalnie, Moje 308 przejechało 100kkm od momentu gdy zapaliła się kontrolka - olej był na poziomie minimum na bagnecie.
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Mam problem. W Matizie rozładował mi się doszczętnie akumulator. Po podładowaniu nie świeci kontrolka immobilizera oraz nie włącza się kontrolka check eng... Rozrusznik kręci ale nie można odpalić silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jednak pompę czyli chyba działa. Proszę, napiszcie co może być przyczyną tego stanu rzeczy i co można z tym zrobić?...
to kontrolka pokaze taki defekt w jaki sposob
Brak ładowania. prawdopodobnie uszkodzona dioda (diody) w alternatorze.
Witam serdecznie. Pacjent to Opel signum 3.0 diesel, pod czas jazdy wyskoczył czek, obroty 1500, brak reakcji na gaz, wyskoczyły jakieś dziwne kontrolki, prędkość max25kmh, bez gazu, po czym zgasł i nie chce odpalić, nawet nie kreci, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio gra, nadmuchy chodzą, kontrolki się świecą, centralny zamek nie działa. Odłączyłem...
Kontrolka z ładowania pewnie też świeci po uruchomieniu silnika? Sprawdź, czy masz ładowanie. Jak ładowania nie będzie, to kontrolki nie zgasną. Chodziło mi o kontrolkę oleju, oczywiście. Twoja terminologia jest wybitnie mało precyzyjna. Dalej nie wiem, o której kontrolce myślisz. Może o kontrolce POZIOMU oleju?
Czy to może byćt termostat? Nie. Przyczyną zwarcia może być któraś z grzałek, bądź krzywkowy wybierak funkcji (mało prawdopodobne).
Mało prawdopodobne. Bosch 5.0 i 5.3. Nie ma przycisku to nie ma.
Witam Napisałeś ciut mało, ale.. Sprawdź czy w momencie świecenia kontrolki od świec na listwę łączącą świece przychdzi napięcie - może tylko jest spalony bezpiecznik Pozdrawiam
Sprawdziłem bez zmian przy okazji kontrolka silnika zapala się ale szybko gaśnie więc nie pokazuje błędów .
Nikt nie wspomniał o Renault Clio II. Ogólnie auto dobre i mało awaryjne (1.2 8V 98r.) Nic się nie psuje ale wymiana głupiej żaróweczki od podświetlenia prędkościomierza czy kontrolek wymaga wyjęcia całej przedniej konsoli.
To od czego to może być ta kontrolka? To jest centralne pytanie, a odpowie instrukcja. Mało prawdodpobne że kontrolka temperatury już prędzej uwierzę z ciśnienie oleju
zlacze jest pod tapicerka od strony pasazera. mostkujac styki a i c wywolasz kody bledu.tylko jesli odpinales kleme to musisz poczekac az usterka znowu sie pojawi i zapisze sie blad.
Pierwszy błąd który jest zawsze to1500 to jest od klimy ale klimy nie ma w tym autku, a to był drugi i więcej nic.Po odłączeniu aku błąd się kasuje i zostaje tylko ten od klimy ale po chwili zapala się kontrolka i wyskakuje znowu błąd 0500. Dodano po 3 świece dobierane z katalogu i są takie same jak wcześniej (zresztą na starych było to samo)kilometry...
jak dla mnie to masz słaby akumulator sprawdź to sobie jeszcze raz dopiero ja na 1000% wykluczysz aku, to może być przyczyna w rozruszniku nawet na filmiku słychać że zaczyna kręcić a potem ma za mało prądu i zaczyna wyrzucać bendix
Pytanie jakim urządzeniem ładowałeś akumulator? Z opisu wynika, że go zabiłeś. Sprawdź jakie jest napięcie spoczynkowe akumulatora. Zakładam, że nie sprawdzałeś poziomu elektrolitu w celach.
Witam. Mam bałagan w elektronice, więc mało co działa. O jakiej kontrolce mówimy ?
A, teraz widzę że jej nie ma. Zdejm wtyczkę z aparatu i przez probierkę zwieraj z masą poszczególne piny, zobacz czy będzie się odzywała pompa i klikały wtryskiwacze. Poza tym gaśnie kontrolka na zaślepce z napisem security?
witam ,mam problem z mio, kupiłem nową bez gwarancji za małe pieniądze, postanowiłem że spróbuje naprawic, ponieważ widziałem że jeden pin jest luźny w gnieździe, myślałem że wymienię go na nowy, i będzie problem z głowy ,a tu zonk ,wymieniłem, podłączam do ładowarki samochodowej ,i nic martwy jak był taki jest nadal, kontrolka przygasa w ładowarce,...
Jak sie okazało jednak płynu było za mało, po uzupełnieniu kontrolka już nie wyskakuje :D Problem pojawił sie ponownie po przejechaniu większego kawałka. Pozostaje mi tylko wyłączenie tego w vagu ?
Nabijają te gruszki u magików od zawiasu citroena . W Fordzie Scorpio ten sam system . Pomaga świeży płyn albo wymiana całego modułu .... ostatecznie zamiana na servo podciśnieniowe bo tych modułów już mało sprawnych zostało .
Witam, Posiadam Seata Leona 1.9 TDI, auto ma przejechane 230 tys. km. Dziś zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora, mało tego, światła, które się świecą, to tylko tylne i postojowe. Halogeny w ogóle nie chcą się zaświecić. Kilka dni wcześniej wjechałem w bardzo dużą ilość wody. Najpierw kontrolka od akumulatora się świeciła i na sekundę znikała,...
Zdaje się ,że tam jest tak,że jeżeli ECU nie złapie synchronizacji z immo,kontrolka silnika mruga jak szalona (jak w oplu)
matiz kontrolka matiz kontrolka check matiz kontrolka silnik
zafira odpalanie prowadnica piła stołowy cyfra moduł
Jak wyjąć stacyjkę z Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 bez rozkodowywania immobilizera Lokalizacja przycisku reset na tablecie Kruger&Matz Edge 1082