Eee, w tym miejscu jest raczej kontrolka niesprawności oświetlenia zewnętrznego - sprawdź żarówki (wszystkie - nawet od oświetlenia tablicy rejestracyjnej
No to kabelek do masy i sprawdź tą kontrolkę.
przemierz kabel miedzy alternatorem a kontrolka na bank jest gdzies uwalony mozesz tez na szybko przeciagnac kabel pod licznik i wtedy sprawdzic czy jest ok
Bolączka wielu polonezu, walczyłem kiedyś z tym problemem sprawdziłem wszystko co mogło mieć z tym związek, wszyskie luźne wsuwki i połączenia. Problem po jakimś czasie wracał i dałem sobie spokój. Zauważyłem, że jak poruszyłem urz. mikroprocesorowym to kotrolka nie raz gasła, po podgięciu wsuwek w gnieździe tego uządzenia była poprawa, ale problem...
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
z tyłu deski taki tranzystorek,na osobnej płytce razem z dwoma opornikami
Witam już przesłałem ,na pewno sie przyda są tam opisane wszystkie silniki jakie były w Polonezie! Pozdrawiam!
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Zrób timer na NE555 i podłącz przez diody do kontrolek, które chcesz zaświecić
Są diody led migające tutaj masz przykładowy link;[url=http://www.cyfronika.com.pl/VI...
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Ludzie,ale kombinujecie.Albo albo.Nie ma zadnego albo.Ta kontrolka,koloru czerwonego,a od jesieni 1997 kolkoru bursztynowego) oznacza zuzycie sie klockow hamulcowych w przednich kolach.Absolutnie nie oznacza zadnego poziomu plynu hamulcowego.Od plynu jest inna, czerwona kontrolka,majaca emblemat wykrzyknika w kolku.Swieci sie ona rowniez po zaciagnieciu...
A ja bym wyeliminował ukł. zapłonowy .Przy niesprawnym ukł.zapł. wystęują wystrzały jak w Sylwestra .Sprawdz ukł. chłodzenia (może zamarza reduktor ) .Wskazane byłoby czyszczenie reduktora i wymiana filtru gazu .Jezeli takie same objawy są na benzynie ,to sprawdz potencjometr przepustnicy.Napisz jaki to wtrysk :ABIMEX ,BOSCH czy MPFI i czy nie zapala...
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
Sprawdż kody błyskowe może tam bedzie jakaś podpowiedź co jest nie tak.
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
jaka oporność?Dwa grubsz to połaczenie z akumulatorem,cienki to kontrolka
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Rozumiem, że ta wiązka i korozja to jedyny trop? Nie nie jedyny ale podstawowy , od wyłącznika bezwładnościowego , przez stan pinów ECU i immo , ciągłość przewodów i stan punktów masy , przekaźnik pompy i wtrysku możesz zmienić obligatoryjnie , niczego się nie doszukasz na Twoim poziomie a bruździły potężnie , chociaż nigdy nie powodowały "migania...
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
gratuluje, mialem nadzieje ze to modul a nie komputer,pozdrawiam
ładowanie czego? bo u mnie z ładowania to tylko może być akumulator ale to nie ta kontrolka ;)
W steczne światło nie ma ni wspólnego .Od czego pali się kontrolka.
masy sprawdzone i dalej kontrolki mrugają a może gdzieś na przednich światłach coś zwiera ?? A po co masy sprawdz zasilanie kontrolek.
Świeci się pełnym światłem czy jest jakaś różnica po odpaleniu? Na pewno dobrze jest podłączony przewód od kontrolki?
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
Przygasają kontrolki?
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Wystarczy że włożysz nieodpowiedniej mocy żarówki światel pozycyjnych [za małej]i zaświeci ci się kontrolka.
Masa na przewodzie kontrolki?
Brak masy w tylnej lampie.
to polonez posiadał też wskaźnik ciśnienia oleju A do niego osobny czujnik, nie powiązany z kontrolką.
Środkowa czerwona kontrolka na dole między zegarami. Kłódka z literką "i" ??? Zapaliła się rano, po kolejnym uruchomieniu po południu zgasła. Od czego ta kontrolka?
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
zacznij od przekazników świateł czy dochodzi do nich napięcie
Sprawdz bepieczniki bo jeden jest od zasilania kontrolek.
przewód z tego co pamiętam jest jeden szukaj kontrolką
Niestety przekaźnik tutaj nic nie pomoże ponieważ odłączyłem sosatkowe światło stopu i znów kontrolka się załączyła. Dopiero odłączenie któregoś ze stopów głównych rozwiązuje problem. Po prostu proplem plega na tym iż granica wykrycia dodatkowych żarówek stop jest za niska. Może wie ktoś który opornik w układzie odpowiedzialny jest za pomiar prądu świateł...
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
jeśli nie masz możliwości zmierzyć napięcia to poprostu podłącz kabelek który idzie do wbudzenia w alternatorze do masy i jak wtedy kontrolka zaświeci to szukaj przyczyny w alternatorze a jak nie zaświeci to w samej kontrolce
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Kolego jak u ciebie wygląda kontrolka ''immobilisera''?
kable ok? może coś od wibracji P.S Elegancki silnik:]
A sama żarówka (kontrolka) sprawdzona?
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
A wskazówka od obrotomierza dziwnie sie nie zachowuje?
:arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!
Jakby przekłamywał, to najwyżej dokupisz sobie i wkręcisz czujnik z poloneza, ma ten sam gwint
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Jak w temacie, czy jeżdżenie z tym może mieć jakieś nieciekawe skutki w silniku, oraz co powoduje, że ta kontrolka świeci.
A jak się w tym czasie zachowuje kontrolka ładowania ?
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
Witam. Jeśli ciśnienie paliwa jest ok.,mierzone przy listwie wtryskowej to sprawdż czy wtryskiwacze benzynowe mają zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka i póżniej podczas kręcenia rozrusznikiem czy jest impuls na nie z komputera / sprawdzaj kontrolką zrobioną z diody led /
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Zaśniedziałe styki, być może śniedź pomiędzy stykami na którejś wtyczce.
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Uszkodzone diody w alternatorze.
Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku nie świeci się kontrolka oleju to jest jeszcze dobrze.Wskaźnik wyskalowany w Mpa.
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Wracając do tematu bo problem z poldkiem jeszcze nadal do końca nie rozwiązany. Kontrolka (kłódeczka) nadal się zaświeci od czasu do czasu, natomioast problem z alternatorem istnieje trochę inny bo po wymianie na nowiutki alternator zaczęła lekko żażyć się kontrolka ładowania pomimo prawidłowego ładowania mierzonego na zaciskach akumulatora i tu nasuwa...
Hej naprawde nikt niewie co to może być??????????? :(
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Proponuję sprawdzić tylny punkt masowy i główną masę przy akumulatorze. Co do wiązki przyczepy, to polonezy mają kontrolkę podłączenia przyczepy na tablicy (w kształcie główki haka) jeżeli ona u Ciebie nie działa to znaczy, że wpiąłeś się w niewłaściwych miejscach.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
obejrzyj ten linkt który dostałeś dokładnie - poniżej jest napisane,że jeśli ma hamulce Lucasa to masz tam kontrolkę klocków.
Zbiornik paliwa mam od C330 (35l pojemności To zrób to jak biały człowiek w Polski. Wywierć w górnej części otwór i zamontuj wskaźnik poziomu z kontrolką rezerwy. Do 30 stki pasuje od poloneza.
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Musisz wymontować zegary, aby to uskutecznić należy zdemontować tą maskownicę przed nimi. Część śrub ukryta jest pod zatyczkami maskującymi, które wyciąga się zwykłą agrafką.
Od klockow to jest inna kontrolka: "Okrag z wpolsrodkowymi odcinkami okregu wokol". Tez pomaranczowa, powyzej "pedalu" i na lewo od kontrolki recznego
masz taki zielony kabel ktory idzie od kopulki zaplonu do modulu zaplonu, wymien go, pewnie sie przelamal
Czy ktoś miał problem z silnikiem 1,6 GSI w polonezie - chodzi o zapalenie się kontrolki o uszkodzeniu układu wtrysku,układu zapłonowego :(
Witam, po sprawdzeniu powyższych porad proponuje spradzić czujnik na pedale hamulca (okablowanie). Do hamulca ręcznego jest oddzielna kontrolka. Pozdrawiam
KONTROLKĄ!
A kontrolka sie zapala????????
Widać..,w Stolicy juz nikt Polonezów nie naprawia.......... Dodano po 4 Większość na tym forum się ich wstydzi. A nie powinni bo sami jeździli tymi klamotami.Rzeczywistość jest jednak okrutna!
przerywacz wyjście 30 jest zasileniem kierunków i awaryjnych? Nie mogę dalej odszukać gdzie prowadza przewody. Dodano po 2 15 kontrolka kierónków.
Nie byłbym pewny co do alt plus czy nie zwarcie w diodzie wzbudzenia." Kwicoł nie napisał co z kontrolką ładowania.
o którą kontrolkę w końcu chodzi? jaki kolor tej kontrolki zielony czy pomarańczowy?
a jeszce elektit takie pytanie bo wcześnij było tak że w chwili kiedy najprawdopodobniej nie było iskry obrotomierz leciał w dół czy to możliwe że to też przez cewke w chwili spadani obrotów świeciła sie kontrolka ce??
Tak jest.
chyba masz słaby akumulator , nie ma siły obrócić wałem- kontrolki przygasają , a stuknięcie to elektromagnes w rozruszniku spróbuj podładować akumulator
przerabiałem dokladnie takie jak na rysunku ,w GLI nie bylo zegara od cisnienia tylko kontrolka
Silnik ROVERA ma 1,4 i 105km.Sprawdź filtr paliwa.Świeci się kontrolka CHECK ENGINE?
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
prostownik do wymiany.
Witam mam taki objaw w swoim polonezie 1.6 GLI a mianowicie od paru dni w czasie jazdy zapala się samoczynnie kontrolka świateł przeciwmgielnych tylnych i w tym czasie rozjaśniają się światła trwa to kilka sekund po czym wszystko wraca do normy dzieje się to czasem kilka razy w czasie jazdy a czasem wcale. Z góry dziękuje za jakieś sugestie.
A to prosta sprawa, znajdujesz dwa zasilania kontrolką( kluczyk w pozycji zapłon), zapamiętaj gdzie są i...więcej ich nie dotykaj. Teraz zostały Ci trzy przewody, które możesz śmiało połączyć na chwilę z masą. Tam gdzie zapali się lampka to jest wyjście na wyłącznik drzwiowy. Teraz jeden z pozostałych (dwóch) pinów to masa stała a drugi masa po wyłącznikach...
Przy instalacji gazowej kostka ma większe obciążenie i wypala się. Pasuje od Opla vectry A i chyba Poloneza. Pozdrawiam.
coś mi tu ściemniasz,ściąg kabel z alternatora ten co idzie do kontrolki,powinno zgasnąć ,jak nie zgaśnie to gdzieś zwarcie ,dziwne że ładuje 14,4v może podpiąłeś alternator do kontrolki oleju????
Teraz "załapałem"! ale masz świetną okazję do wymiany poduszek,ponoć powinno się to robić co parę lat,i do sprawdzenia wszystkiego ,przy takich naprawach najlepiej poznaje się własne auto.Jeszcze pytanie ,nie było kontrolki ładowania?
Zrobiłem to samo za zegarami na przewodzie do kontrolki,działa. Dzięki.
polonez kontrolka hamulca kontrolka żarówek polonez polonez kontrolka hamulec
jumper przekaźnik świec wspomaganie usterki dorobienie kluczyka peugeot
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Jak podłączyć Medion MD 81664 do TV Panasonic? Viofo A139 - Zatrzymuje nagrywanie: Przyczyny i rozwiązania