[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
No to kabelek do masy i sprawdź tą kontrolkę.
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Są diody led migające tutaj masz przykładowy link;[url=http://www.cyfronika.com.pl/VI...
Witam już przesłałem ,na pewno sie przyda są tam opisane wszystkie silniki jakie były w Polonezie! Pozdrawiam!
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Eee, w tym miejscu jest raczej kontrolka niesprawności oświetlenia zewnętrznego - sprawdź żarówki (wszystkie - nawet od oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Sprawdż kody błyskowe może tam bedzie jakaś podpowiedź co jest nie tak.
Witam. Posiadam polonez caro 1.6 gsi 99r . Borykam się z problemem gdy przekręcam kluczyk kontrolki się zaświecają a kontrolka od ciśnienia oleju nie . Jakieś porady ?
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
gratuluje, mialem nadzieje ze to modul a nie komputer,pozdrawiam
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
z tyłu deski taki tranzystorek,na osobnej płytce razem z dwoma opornikami
spróbuj jeszcze raz sprawdzić bespieczniki ale wyjmij je i sprawdz miernikiem czy mają przejcia bo nieraz gołym okiem nie widać ze są przepalone
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
Zrób timer na NE555 i podłącz przez diody do kontrolek, które chcesz zaświecić
Brak masy w tylnej lampie.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
kable ok? może coś od wibracji P.S Elegancki silnik:]
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
jaka oporność?Dwa grubsz to połaczenie z akumulatorem,cienki to kontrolka
Proponuję sprawdzić tylny punkt masowy i główną masę przy akumulatorze. Co do wiązki przyczepy, to polonezy mają kontrolkę podłączenia przyczepy na tablicy (w kształcie główki haka) jeżeli ona u Ciebie nie działa to znaczy, że wpiąłeś się w niewłaściwych miejscach.
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
Widać..,w Stolicy juz nikt Polonezów nie naprawia.......... Dodano po 4 Większość na tym forum się ich wstydzi. A nie powinni bo sami jeździli tymi klamotami.Rzeczywistość jest jednak okrutna!
A wskazówka od obrotomierza dziwnie sie nie zachowuje?
Jakby przekłamywał, to najwyżej dokupisz sobie i wkręcisz czujnik z poloneza, ma ten sam gwint
Musisz wymontować zegary, aby to uskutecznić należy zdemontować tą maskownicę przed nimi. Część śrub ukryta jest pod zatyczkami maskującymi, które wyciąga się zwykłą agrafką.
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Ludzie,ale kombinujecie.Albo albo.Nie ma zadnego albo.Ta kontrolka,koloru czerwonego,a od jesieni 1997 kolkoru bursztynowego) oznacza zuzycie sie klockow hamulcowych w przednich kolach.Absolutnie nie oznacza zadnego poziomu plynu hamulcowego.Od plynu jest inna, czerwona kontrolka,majaca emblemat wykrzyknika w kolku.Swieci sie ona rowniez po zaciagnieciu...
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
Zaśniedziałe styki, być może śniedź pomiędzy stykami na którejś wtyczce.
A ja bym wyeliminował ukł. zapłonowy .Przy niesprawnym ukł.zapł. wystęują wystrzały jak w Sylwestra .Sprawdz ukł. chłodzenia (może zamarza reduktor ) .Wskazane byłoby czyszczenie reduktora i wymiana filtru gazu .Jezeli takie same objawy są na benzynie ,to sprawdz potencjometr przepustnicy.Napisz jaki to wtrysk :ABIMEX ,BOSCH czy MPFI i czy nie zapala...
prostownik do wymiany.
Jest to kontrolka immobilizera.
W steczne światło nie ma ni wspólnego .Od czego pali się kontrolka.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
Witam mam taki objaw w swoim polonezie 1.6 GLI a mianowicie od paru dni w czasie jazdy zapala się samoczynnie kontrolka świateł przeciwmgielnych tylnych i w tym czasie rozjaśniają się światła trwa to kilka sekund po czym wszystko wraca do normy dzieje się to czasem kilka razy w czasie jazdy a czasem wcale. Z góry dziękuje za jakieś sugestie.
Świeci się pełnym światłem czy jest jakaś różnica po odpaleniu? Na pewno dobrze jest podłączony przewód od kontrolki?
ładowanie czego? bo u mnie z ładowania to tylko może być akumulator ale to nie ta kontrolka ;)
masy sprawdzone i dalej kontrolki mrugają a może gdzieś na przednich światłach coś zwiera ?? A po co masy sprawdz zasilanie kontrolek.
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
A sama żarówka (kontrolka) sprawdzona?
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Kolego jak u ciebie wygląda kontrolka ''immobilisera''?
Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku nie świeci się kontrolka oleju to jest jeszcze dobrze.Wskaźnik wyskalowany w Mpa.
Jak w temacie, czy jeżdżenie z tym może mieć jakieś nieciekawe skutki w silniku, oraz co powoduje, że ta kontrolka świeci.
Niestety przekaźnik tutaj nic nie pomoże ponieważ odłączyłem sosatkowe światło stopu i znów kontrolka się załączyła. Dopiero odłączenie któregoś ze stopów głównych rozwiązuje problem. Po prostu proplem plega na tym iż granica wykrycia dodatkowych żarówek stop jest za niska. Może wie ktoś który opornik w układzie odpowiedzialny jest za pomiar prądu świateł...
Wystarczy że włożysz nieodpowiedniej mocy żarówki światel pozycyjnych [za małej]i zaświeci ci się kontrolka.
masz taki zielony kabel ktory idzie od kopulki zaplonu do modulu zaplonu, wymien go, pewnie sie przelamal
jeśli nie masz możliwości zmierzyć napięcia to poprostu podłącz kabelek który idzie do wbudzenia w alternatorze do masy i jak wtedy kontrolka zaświeci to szukaj przyczyny w alternatorze a jak nie zaświeci to w samej kontrolce
Rozumiem, że ta wiązka i korozja to jedyny trop? Nie nie jedyny ale podstawowy , od wyłącznika bezwładnościowego , przez stan pinów ECU i immo , ciągłość przewodów i stan punktów masy , przekaźnik pompy i wtrysku możesz zmienić obligatoryjnie , niczego się nie doszukasz na Twoim poziomie a bruździły potężnie , chociaż nigdy nie powodowały "migania...
Odpalil,ale pozostal pierwotny problem.Mianowicie przy osiagnieciu 2,5-3tys. obrotow odpuszcza i obroty spadaja do zera,swiece ok-gdzie szukac przyczyny? Dzieki
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Najtaniej wymień alternator.
Sprawdziłem wszystkie żarówki, jedna od oświetlenia była wcześniej przepalona ale ją dawno wymieniłem, teraz wszystkie świecą a kontrolka nie zgasła. Czytałem na forum, że niektórzy przy zakładaniu diod do stopu mieli sygnał o awarii, ale ja mam żarówki H4 więc mnie to nie dotyczy. W związku z powyższym brak mi pomysłów co można zrobić. Bardzo to nie...
Witam jak w temacie mam problem z instalacja gazowa albo elektryczna w Polonezie Atu plus. Mianowicie wszystko dzialalo do wczoraj ale od dzisiaj powiem tak ze zauwazylem iz po wylaczeniu kluczyka i wyjeciu go swieci kontrolka na przelaczniku ze jest na gazie, a za chwile zmienia ze na benzynce........ nie wiem moze to ten smieszny przekaznik ktory...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
picador robi sobie ja-ja
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Powinna mieć coś około 30 ohm
Witam. Jeśli ciśnienie paliwa jest ok.,mierzone przy listwie wtryskowej to sprawdż czy wtryskiwacze benzynowe mają zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka i póżniej podczas kręcenia rozrusznikiem czy jest impuls na nie z komputera / sprawdzaj kontrolką zrobioną z diody led /
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
Czy ktoś miał problem z silnikiem 1,6 GSI w polonezie - chodzi o zapalenie się kontrolki o uszkodzeniu układu wtrysku,układu zapłonowego :(
Przy instalacji gazowej kostka ma większe obciążenie i wypala się. Pasuje od Opla vectry A i chyba Poloneza. Pozdrawiam.
:arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!
Masa,masa i tylko masa w tylnej lampie.Przewód czarny w złączu lampy,a właściwie styk do niego
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Przygasają kontrolki?
Książka Edwarda Morawskiego pt."Budowa i eksploatacja FSO Polonez" wydanie jedenaste str. 29
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
Wracając do tematu bo problem z poldkiem jeszcze nadal do końca nie rozwiązany. Kontrolka (kłódeczka) nadal się zaświeci od czasu do czasu, natomioast problem z alternatorem istnieje trochę inny bo po wymianie na nowiutki alternator zaczęła lekko żażyć się kontrolka ładowania pomimo prawidłowego ładowania mierzonego na zaciskach akumulatora i tu nasuwa...
Sprawdz tez polaczenie masy miedzy silnikiem a karoseria oraz inne przewody pradowe (akumulator rozrusznik, akumulator alternator). Choc osobiscie stawiam na brak dobrej masy przy przy silniku - mialem cos takiego kiedys w polonezie :)
Witam, mam problem z cisnieniem oleju w Polonezie caro 1.5 gle w gazie:) Wszystko bylo ok ale w pewnym momencie zauwazylem ze cisnienie trzyma sie dosc nisko ponizej 0.2 i w pewnych momentach spada parwie do zera nie zawsze ale jest :P na jalowym trzyma cisnienie a jak dam mu wiecej gazu to cisnienie czasami spadnie do zera zalezy jak mu sie widzi :D...
Masa na przewodzie kontrolki?
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Kontrolka aku i stop zaświecają się razem.
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
jest to polonez na wielopunkcie bosh kontrolka czek sie nie swieci jak chwile ostygnie to zapala
Nie siwus,nie masz racji.Kierunkowskazami steruje tzw.urządzenie mikroprocesorowe zrobione na ST62.
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
Ja bym powiedział na 100% diody(jedna uszkodzona) wzubudzenia ładowanie będzie jaknajbardziej prawidłowe tylko wymiana może pomóc nie widze problemu jeżeli jest to polonezowski altek to komplet diod z całym pierścieniem kosztuje chyba 9 zł, może tez być z cinkusia alternator (takie tez sa w poldkach)to już jest problem bo tam jest razem regler diody...
A jak się w tym czasie zachowuje kontrolka ładowania ?
Hej naprawde nikt niewie co to może być??????????? :(
Kiedyś jeździłem takim autem jako kierowca szefa. 10-12 lat temu Mercedes 190. Ciągle musiałem zwracać na ta wskazówkę uwagę. Jedynie co zapamiętałem to to ze lepiej było jechać z przyczepka na dość wysokich obrotach na 3 niż na 4 na niskich obrotach. Oczywiście gdy jeździłem sam wskazówka była zazwyczaj na czerwonym polu. Czyli nie tylko Polonezy i...
kontrolka polonez polonez kontrolka hamulca kontrolka żarówek polonez
filtr paliwo zbiornik skuter intel motherboard wkrętarka dedra akumulator
Jak usunąć Błąd 50 w Brother DCP-6690CW? Nakładki na nóżki tranzystorów i rezystorów: funkcje i konieczność ponownego montażu