jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Sprawdż kody błyskowe może tam bedzie jakaś podpowiedź co jest nie tak.
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
gratuluje, mialem nadzieje ze to modul a nie komputer,pozdrawiam
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
Brak masy w tylnej lampie.
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
masz problemy z wysokim napięciem lub czujnikiem na wale korbowym
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Zaśniedziałe styki, być może śniedź pomiędzy stykami na którejś wtyczce.
ta kontrolka jest tylko od żarówek stopu masz zile podłączony trzeci stop w skrzynce bezpieczników masz niebieską prostokątną puszkę to urzadzenie mikroprocesorowe wyjmij je na parę minut powinno pomóc o ile samo zaczęło się tak dziać bo jesili po podlonczeniu trzeciego stopu to on będzie winy a kolega mariusz myli kontrolki od braku płynu jest czerwona...
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
masz taki zielony kabel ktory idzie od kopulki zaplonu do modulu zaplonu, wymien go, pewnie sie przelamal
Cienki kabelek do masy i sprawa kontrolki się wyjaśni a kontrolka musi być żeby alternator się normalnie wzbudził. Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki ale trzeba przygazować do 5tys.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
A ja bym wyeliminował ukł. zapłonowy .Przy niesprawnym ukł.zapł. wystęują wystrzały jak w Sylwestra .Sprawdz ukł. chłodzenia (może zamarza reduktor ) .Wskazane byłoby czyszczenie reduktora i wymiana filtru gazu .Jezeli takie same objawy są na benzynie ,to sprawdz potencjometr przepustnicy.Napisz jaki to wtrysk :ABIMEX ,BOSCH czy MPFI i czy nie zapala...
Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku nie świeci się kontrolka oleju to jest jeszcze dobrze.Wskaźnik wyskalowany w Mpa.
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Witam. Posiadam polonez caro 1.6 gsi 99r . Borykam się z problemem gdy przekręcam kluczyk kontrolki się zaświecają a kontrolka od ciśnienia oleju nie . Jakieś porady ?
Wskazówka już działa faktycznie problem tkwił właśnie w masie na zbiorniku, ale reszta nadal tak samo (chodzi o ten przekaźnik). Jutro wybieram się na diagnostyke do Bosch'a. Zrób sam sobie interfejs, bardzo prosty, chociaż komputer nie za dużo błędów wywala. Raczej, jeżeli Ci się kontrolka nie świeci na desce (silniczek) to z komputerem jest wszystko...
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Proponuję sprawdzić tylny punkt masowy i główną masę przy akumulatorze. Co do wiązki przyczepy, to polonezy mają kontrolkę podłączenia przyczepy na tablicy (w kształcie główki haka) jeżeli ona u Ciebie nie działa to znaczy, że wpiąłeś się w niewłaściwych miejscach.
aha sprawdze ten bezpiecznik. chciałbym tez sprawdzić ten przekaźnik pompy paliwa mógł by mi ktoś wskazać który to jest?? z góry dziękuję
Musisz wymontować zegary, aby to uskutecznić należy zdemontować tą maskownicę przed nimi. Część śrub ukryta jest pod zatyczkami maskującymi, które wyciąga się zwykłą agrafką.
miałem przypadek świecenia kontrolki spalonej żarówki w poldku - mimo, że wszystkie żarówki świeciły... po dłuższej analizie (dużo brzydkich słów) i wymienianiu żarówek po kolei okazało się, że żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej świeci, ale się grzeje(?!) za bardzo - po wymianie żarówki na nową kontrolka zgasła i jest ok.. a zaczep klapy...
Witam Mam identyczny problem, fiat tipo 1,4 instalacja bedini i 20 tys zroibone na gazie traci obroty tak jak u ciebie, na benzynie jest wszystko oki, a i na gazie czasami utryzmuja sie prawidłowe obroty, ale czasami sa tak niskie ze az mruga kontrolka od ładowania. Za uwazyłem ze to zależy od tego jaki gaz zatankuje, ale kazdy wie ze ilosc spalania...
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
Świeci się pełnym światłem czy jest jakaś różnica po odpaleniu? Na pewno dobrze jest podłączony przewód od kontrolki?
Nie siwus,nie masz racji.Kierunkowskazami steruje tzw.urządzenie mikroprocesorowe zrobione na ST62.
Jest to kontrolka immobilizera.
Prawdopodobnie uszkodzony moduł mikroprocesorowy.
Jeżeli jest to Polonez Plus,to nie ma w nim przekaźnika żadnych świateł.Rolę przekaźników spełniają dwa kontrolery świateł - jeden ze świateł postojowych,mijania i drogowych,drugi świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych.Jeżeli po włączeniu świateł postojowych,przeciwmgielnych przednich i przeciwmgielnych tylnych lub mijania i przeciwmgłowych tylnych...
ładowanie czego? bo u mnie z ładowania to tylko może być akumulator ale to nie ta kontrolka ;)
Kolego jak u ciebie wygląda kontrolka ''immobilisera''?
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
Najtaniej wymień alternator.
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Powinna mieć coś około 30 ohm
prostownik do wymiany.
Jak w temacie, czy jeżdżenie z tym może mieć jakieś nieciekawe skutki w silniku, oraz co powoduje, że ta kontrolka świeci.
potrzebuję informacji na temat kontrolki na desce oznaczającej awarię układu wtrysku i układu zapłonowego - dlaczego się zapala i jakie mogą być konsekwencje tego - zapaliła mi się i zgasła ale od tamtej pory silnik dziwnie pracuje - spadają obroty :(
Witam szanownych forumowiczów. Wiem, ze tematów podobnych było juz bardzo wiele na tym i innych forach. Siedzę juz cały dzien i wertuje fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu - dlatego tez prosze, nie krzyczcie odrazu, zebym poszukał, bo juz szukałem:-) Otóż kilka dni temu Poldek zaczał pracowac na 2 gary ( nie pracował 2 i 3 cylinder)....okazało...
Sprawdziłem wszystkie żarówki, jedna od oświetlenia była wcześniej przepalona ale ją dawno wymieniłem, teraz wszystkie świecą a kontrolka nie zgasła. Czytałem na forum, że niektórzy przy zakładaniu diod do stopu mieli sygnał o awarii, ale ja mam żarówki H4 więc mnie to nie dotyczy. W związku z powyższym brak mi pomysłów co można zrobić. Bardzo to nie...
Ja bym powiedział na 100% diody(jedna uszkodzona) wzubudzenia ładowanie będzie jaknajbardziej prawidłowe tylko wymiana może pomóc nie widze problemu jeżeli jest to polonezowski altek to komplet diod z całym pierścieniem kosztuje chyba 9 zł, może tez być z cinkusia alternator (takie tez sa w poldkach)to już jest problem bo tam jest razem regler diody...
Po odczytaniu kodow jako pierwszy uzyskałem oczywiście kod 12 jako drogi „22” Zbyt niski sygnał czujnika położenia przepustnicy TPS a jako 3 kod 44(Zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS ) macie jakies pomysły?
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
sorki , ale czy w tym autku ta kontrolka nie powinna swiecić się cały czas ?? to byłoby chyba bardziej normalne ... Pozdrawiam
Pierwsze co zrob to wymien filtr gazu potem wypada wyregulowac instalacje LPG. Odczytaj kody bledow z ECU . Obstawiam niski poziom sygnalu z sondy lambda kod 44. Moze byc problem rowniez z uszczelka pod glowica . Nie ubywa plynu w chlodnicy?
Witam Z tego co piszesz to wywnioskować można że jest coś nie tak z masą .Popraw styki masy między aku a karoserią możesz też sprawdzić szczotki w alternatorze to nie zaszkldzi przed zimą a może pomóc. P
Po pierwsze to sprawdził bym co sygnalizuje sterownik silnika. W polonezie mozna bezproblemowo "wybłyskać" kod błędu. Jest to dokładnie opisane w książce "sam naprawiam" do tego samochodu. Znajdziesz gdzieś do ściągnięcia bez problemu :)
Wracając do tematu bo problem z poldkiem jeszcze nadal do końca nie rozwiązany. Kontrolka (kłódeczka) nadal się zaświeci od czasu do czasu, natomioast problem z alternatorem istnieje trochę inny bo po wymianie na nowiutki alternator zaczęła lekko żażyć się kontrolka ładowania pomimo prawidłowego ładowania mierzonego na zaciskach akumulatora i tu nasuwa...
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Po pierwsze, czy zmierzyłeś Ładowanie ?.
..a nie jest to kontrolka spalonej żarówki? Przepatrz żarówki - łącznie z podświetleniem tablicy rejestracyjnej.
Najlepiej tak powiedziec...dzieki za pomoc:)
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Czołem!Mam poloneza caro r94. przerywa prace 1-bieg wycieraczek,ogrzewanie szyby i kontrolka (pedał) swiateł hamow. Raz wszystko działa,raz nie.Co to moze być? pozdrawiam TFX :D
Tak jest.
pasek juz sprawdzalem i jest ok
Po uruchomieniu silnika przy ruszaniu czasami zaczyna migać lub świecić kontrolka immo. Instalacja fabryczna, gaz nie założony. Silnik nie gaśnie co to może oznaczać?
niemam tego przełącznika
Ok sprawdze i dam znać
masa przedniej lampy, na błotniku wewnętrznym
Stawiam na kostkę stacyjki. Sparki007 musisz pokazać mi ten wyłącznik wstrząsowy w tym modelu - jako nagrodę dostaniesz takiego poloneza.
jest to urzadzenie APE
Ten Polonez ma zainstalowany modół zapłonowy pod cewkami wysokiego napięcia spróbój go na chwilę podmienić z drugiego samochodu.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z kontrolka silnika, cały czas się żarzy, nie zapala się jasnym światłem tylko lekkim. Drugi problemi, jak pochodzi na wolnych obrotach, tak z 40 50 minut, zaczyna chodzić na trzech garach i okazuje się ze świeca z drugiego cylindra jest zasyfiona. Pozostałe ok. Objaw taki sam, na gazie i benzynie.
o wymianie swieczek nic nie napisałes miałem z polonezami z tym kompem juz rózne historie a w nich jesli niewiadomo co sie dzieje to kable swiece i reset komputerka czesto pomaga przy instalacji lpg
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
Mam poloneza 1,6 GLI `96 bez gazu, wtrysk Abimex. Od pewnego czasu mam problem z zapalającą sie kontrolka CHECK ENGINE. Przy odczytywaniu kodow podaje kod 44. Od tego momentu wzrosło rowniez spalanie paliwa. Wymienilem sonde lambda na nowa i zresetrowalem ECM. Niestety wymiana sondy nie przyniosla zadnego efektu i CHECK ENGINE nadal sie zapala. Teraz...
Połączenia zegarów FSO Polonez MR93 Nr pinu Kolor Prąd Opis Ozn schemat A1 - - - - A2 - - - - A3 P - zasilanie zestawu +12V (po włączeniu zapłonu) - A4 RZ - wskaźnik paliwa 76 A5 SK - kontrolka rezerwy 73 A6 N - kontrolka ładowania akumulatora 1 59 A7 CF - kontrolka ładowania akumulatora 2 - A8 F - zasilanie zegara +12V (stałe) 74 B1 BK - kontrolka...
Pobór pradu 0,01A na zgaszonym silniku. Przeróbek na dzienne brak, kable wyglądają na całe, niegrzebane. Zapomniałem dodać - kontrolka świateł w środku też się nie świeci. Z wiedzy i schematów jakie posiadam, jest jeden przekaźnik do świateł. Pytanie dlaczego od razu tylne pozycje się nie zapalają :/
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
To przejrzyj jeszcze raz. Kontrolka sterowana zapewnie masą lub plusem, trzeba sprawdzić co przychodzi na konkretny pin licznika zeby wykluczyć ingerencję twórczą.
Witam mam taki objaw w swoim polonezie 1.6 GLI a mianowicie od paru dni w czasie jazdy zapala się samoczynnie kontrolka świateł przeciwmgielnych tylnych i w tym czasie rozjaśniają się światła trwa to kilka sekund po czym wszystko wraca do normy dzieje się to czasem kilka razy w czasie jazdy a czasem wcale. Z góry dziękuje za jakieś sugestie.
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Jeżeli jest to polonez po roku 95 to lampka ta oznacza albo zużycie klocków hamulcowych albo brak płynu hamulcowego. Sam miałem taki problem
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
W opisie tej deski roździelczej kontrolka numer 15, ja mam Polda na wtrysku 1.6 95r. i w miejsce tamtej kontroli zapala mi sie inna. Ocb ? Dokładnie fajnie by bylo za całe zdjecie do wersji na wtrysku... sorrki chłopaki, Tato mnie prosil wiec pisze, a tak na marginesie niemogłem sie nawet przedstawic bo tato chce jak najszybciej wiedziec czy cos czasem...
Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów. Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik...
jeśli nie masz możliwości zmierzyć napięcia to poprostu podłącz kabelek który idzie do wbudzenia w alternatorze do masy i jak wtedy kontrolka zaświeci to szukaj przyczyny w alternatorze a jak nie zaświeci to w samej kontrolce
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Przewód od kontrolki do masy. Przy alternatorze. Kontrolka ma zaświecić. Jeśli działa, skończyły się szczotki lub pierścienie ślizgowe.
30 plus stały ( z aku) 31 masa 15 plus komutowany ( za klyczykiem) C pierwsza kontrolka migotania C2 druga kontrolka ( jazda z przyczepą) reszta ( 49 i 49a) to na przełącznik świateł kierunku jazdy, włącznikświateł ostrzegawczych i lampy.
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
pisałem kilka postów wyżej. pali sie kontrolka od haku i od hamulca ta pomaranczowa (przeczytaj cały temat)
Witam. W moim polonezie z 1997 roku pojawił się duży problem. Otóż nie działa mi większość kontrolek na zegarze. Nie działa nawet obrotomierz. Jedynymi które się świecą jest kontrolka od świateł długich i awaryjnych.. Nie mam podświetlenia zegarów, nie święci się kontrolka od smarowania i ładowania. Nie święci się też kontrolka od paliwa i sygnalizacji...
Ja tak trochę średnio w temacie, ale żadnego bliższego nie znalazłem. Polonez 1.6 `95 lpg nizależnie od temperatury, paliwa i resetów komputera po kilku minutach od odpalenia zaświeca się magiczna kontrolka "Check Engine" i świeci do samego końca. Obroty stabilne koło 1000. Ma ktoś może jakiś pomysł?
Kontrolka aku i stop zaświecają się razem.
kontrolka polonez polonez kontrolka hamulca kontrolka żarówek polonez
zabezpieczenie termiczne pompa zawieszenie tylne laguna badanie tranzystora
dioda mrugająca radiocd mitsubishi
Czy brak masy uszkodzi tensometr? Analiza i skutki Czy można zamykać zawór nad piecem przy dopełnianiu c.o.?