jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Zepsuł się alternator. A że spadło napięcie to sterownik odciął elektryczne wspomnienie żebyś mógł zjechać na oparach z akumulatora.
Masz słaby akumulator.
Słaba masa.
Witam, mam taki problem z alternatorem może ktoś wie co mu dolega: W czesie jadzy ok 50-70 km/h czasami żaży sie żaróweczka od ładowania po dodaniu gazu gaśnie wymieniłem szczotki ale nic to nie dało sprawdzałem prąd ładowania na wysokich obrotach około 14,15 V a na normalnych spada do 12,8 V bez obciązenia czyli radia i świateł i niewiem czy to regulator...
Przy spadku napięcia kontrolka ładowania się zapala?
nie koniecznie zaświeci, a może wcale nie zapala kontrolki? spadek napięcia powoduje nie działanie systemów
Przekaźnik oddziela obwody. Za pomocą napięcia zmiennego z lampy załącza prąd stały do kontrolki, unikając łączenia mas. Diodę możesz dać. Na diodzie będzie niewielki spadek napięcia, do 0,6V. Jak chcesz żeby spadek był jak najmniejszy, kup diodę Shottky’ego.
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
A jak tam kontrolka i spadek napięcia?
Przy spadku napięcia, uszkodzeniu uległ sterownik AirBag. Trzeba go naprawić lub wymienić.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Poprzednie pranie zakończyła. Drzwi nie były otwierane awaryjnie. Po załadowaniu nie zaświeca Kontrolki gotowa do pracy. Skąd ten spadek napięcia w kostce drzwi?
Witam. Mam mały problem z przeróbką układu. Skonstruowałem ostatnio układ sterujący diodą led na dwóch tranzystorach NPN (baza tranzystora Q3 - sterowana plusem "+") i to działa rewelacyjnie. Problem mój polega na tym iż potrzebuję na tej samej zasadzie zrobić taki sam układ ale baza tranzystora Q3 ma być sterowana minusem "-". Czy wie ktoś może jak...
Wpisz w wyszukiwarce np google: "Opadające Wskazówki licznika Passat B5" na forum vwgolf jest temat ze zdjęciem zegarów gdzie szukać problemu, ja dzięki niemu naprawiłem problem z opadającymi wskazówkami w skoda, w sharan miałem podobną sytuację ale tam został wymieniony licznik. Ciekawe jest to, że u Ciebie zaświecają się kontrolki od ABS, ESP, nie...
100% kontrolka immo zawsze się zapala po spadku napięcia, trzeba tylko skasować błedy.
Postów napisano wiele, a problem jak był tak został. Marzy mi się coś podobnego, pozwolę więc sobie na nakreślenie zarysu mojej koncepcji: -dioda LED informująca o spadku napięcia do 80V -brzęczyk działający przy braku reakcji na kontrolkę, może być uzależniony czasowo lub od wartości napięcia -układ bez dodatkowego źródła zasilania Czy znajdzie się...
sprawdź masę na silniku i karoserii
Witam, te dwa ustrojstwa :D to zawory elektryczne, które sterują podciśnieniem z pompy. Może któryś jest uszkodzony, ale nie sądzę żeby to było związane z ABS'em.
Ale on Jest nie rozbieralny (zanitowany)
Regulator made in czajnik robi takie akcje . Ostatnio założyłem nówkę razem z mostkiem (padły diody),i nie świeciła kontrolka na desce. Po zmianie starego reg. oryginał ożyła. Sprawdź jeszcze na spadek napięcia kable, masowy silnik , i plusowy główny.
1. Kiedy ostatnio (data, jaki przebieg temu) był wymieniany olej silnikowy 2. Przygasające kontrolki wynikają ze spadku napięcia: - Akumulator jest słabo naładowany (ale to wykluczyłeś) - gorszy styk na klemach, masie czy przyłączu rozrusznika - Rozrusznik. Temat rzeka; zawilgocenie i przymarzanie, uszkodzenia wew. kończące się szczotki itd. itp.
Nie chodzi o długość szczotek tylko czy nie mają śladów otarcia o szczotkotrzymacz. Takie podtarczie jest efektem bicia pierścieni co skutkuje słabym świeceniem kontrolki podczas pracy i spadkiem napięcia.
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Witam, mam problem z odpalaniem swojego auta. Akumulator jest nowy, wiec go wykluczam. Początkowo myślałem, że problem tkwi w rozruszniku. Rozrusznik przeszedł pełną renowację ( wymieniłem tulejki, szczotki). Przez pewien czas wszystko było dobrze, auto normalnie odpalało i myślałem, ze problem mam już z głowy, jednak ostatnio podczas obfitych opadów...
No racja kolego lepiej jest sprawdzać to kontrolką w tym wypadku by wyeliminować ewentualne spadki napięć pod obciążeniem czego miernik nie uwzględni. Jeśli ktoś wie co robi to miernikiem też by sobie poradził ;-)
Wygląda jakby immobilizer nie czytał kluczyka. Co ciekawe kiedy nie odpala, po podłączeniu aku pod klemy, i dostanie większy prąd to pali od razu. Wtedy nie gaśnie lub miga kontrolka z kluczem. Zmierz spadek napięcia,ladowanie, pobór prądu. Może i akumulator faktycznie ,albo sam rozrusznik.
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Akumulator nie jest rozładowany do zera, tylko zostało w nim bardzo mało "prądu". Wystarcza na włączenie zapłonu, ale przy próbie rozruchu spadek napięcia jest tak duży, że następuje "reset" i tak cyklicznie. Stąd to cykliczne klikanie.
Kontrolki na liczniku od spadku napięcia się zapalają(ABS,SRS,TC), więc resztę dośpiewać samemu ;)
Czy ładowanie akumulatora fizycznie występuje (średnie obroty silnika, wzrost napięcia akumulatora)? Regulatorów napięcia z wyjściem na kontrolkę ładowania nie stosuje się od lat '80. Proszę sprawdzić czy dodatkowy przewód w regulatorze napięcia to wejście „Sense”/IGN (+ po stacyjce) czy rzeczywiście wyjście na kontrolkę. Kontrolka może okazać się być...
Od '97r. nie ma żadnego układu, który by przyciemniał zegary bądź kontrolki, po prostu spadek napięcia po włączeniu świateł, to samo się dzieje jak się zapalają światła stopu taki urok instalacji poloneza.
Zacznijmy od tego, jakiego rzędu prądy mogą wystąpić w obwodzie? Przy jakim prądzie ma się zapalić kontrolka? Jaki dopuszczasz maksymalny spadek napięcia na elemencie pomiarowym? To napięcie 30V jest stabilizowane?
żarzenie się kontrolki jest też spowodowane spadkiem napięcia na stacyjce szczególnie przy włączonych światłach gdzie te nie posiadają przekaźników (napięcie alternatora (obwodu wzbudzenia) jest wyższe od tego po zapłonie)
Diagnostyka AIR BAG w tym samochodzie mążliwa jest tylko za pomocą sprzętu diagnostycznego.Nie ma sposobu na wykasowanie kontrolki bez testera.Pomimo że kontrolka zapaliła się od spadku napięcia to cały układ jest sprawny i będzie działać,nawet przy palącej się lampce.
Przyczyną są świetne pomysły inżynierów, by kontrolka zapalała się przy spadku napięcia w aucie. Widziałem przypadki, zapalenia się kontrolki ABS wcześniej niż kontrolki ładowania. Dodatkowo kiedyś kontrolka alternatora mówiła też np o uszkodzeniu paska klinowego/wielorowkowego napędzającego osprzęt silnika, często i pompy wody. Teraz można silnik zagotować...
Zacisk S, to "sense", informacja dla regulatora o napięciu panującym na akumulatorze. Jak go podpiąłeś przez kontrolkę, to ze względu na spadki napięcia w instalacji alternator będzie przeładowywał
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie...
Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
OK, jutro tak zrobię i się podzielę spostrzeżeniami. A czy rozrusznik stawiający opór i pobierający zbyt dużo prądu może być tego przyczyną, że sterownik silnika diagnozuje to jako spadek napięcia, po czym włącza kontrolkę? Rozrusznik też od niedawna nie działa zbyt dźwięcznie, ma inny dźwięk.
Kontrolka zapali się dopiero jak BSI wykryje spadek napięcia, nie ma wiele wspólnego z alternatorem.
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Spadek napięcia w czasie rozruchu. Błędy odczytane testerem będą dotyczyły właśnie za niskiego poziomu zasilania.
Teraz sprawdziłem, sąsiad mi pomógł. Prąd na świece dochodzi ale spadek jest znikomy. 12,5V na akumulatorze Na świecach w trybie grzania 12,38V było Ale trochę biorą kontrolki i chyba pompa paliwa.... Więc świece nie grzeją raczej.....
Obecne instrukcje obsługi nie posądzają użytkownika o umiejętność pomiarów napięcia... jak coś z alternatorem jest nie tak, to świeci się kontrolka i jest zapamiętany błąd w sterowniku.
Heh jakaś lipna delta ile dałeś za ten zasilacz? A ile tego kabla masz metrów?Najlepiej daj jak najkrócej.Nawet 30-40 cm tylko aby z niwelować spadki napięć.
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
Przed wylutowaniem mogłeś pomierzyć prądy spoczynkowe stopni mocy oraz napięcia zasilania jej. Po odlutowaniu kolektorów znów pomiar napięć zasilań. Ewentualnie odłączanie stopnia mocy kanałami i pomiar zasilań, szybciej namierzysz co powoduje spadek napięcia na kontrolce. Oczywiście rozumiem ze wadliwe połączenia trafa i kontrolki sprawdziłeś i nic...
sprawdz zasilanie centralki
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
Hej Załóżmy że mam diodę led 12 V taką jaką się używa np. w kontrolkach zegarów w nowych samochodach itp. Po zwarciu do masy kontrolka świeci. Jak sprawić żeby kontrolka zaświeciła się w przypadku gdy napięcie ją zasilające spadnie poniżej np. 12 V. W przeciwnym przypadku kontrolka musi pozostać zgaszona
No tak, alternator daje z siebie niezbędne książkowe minimum. Kontrolka nie zapala się, więc pracuje on normalnie. Coś mi się wydaje, że na tym akumulatorze więcej nie osiągniesz. Zawsze możesz sprawdzić szczotki, ale o kontrolce pisałem. Spadek napięcia na kablu między alternatorem a akumulatorem jest właściwy. Tu nie ma czego szukać. Jeśli nie wiesz,...
Witam W aucie (samoróbka) Diesel nie mam kontrolki świec żarowych (silnik BMW M57N, moduł grzania BMW). W tym module nie ma wyjścia na kontrolkę grzania i podpiąłem się pod przewód już wyjściowy na świece. Ale tam jest tak, że pojawia się 12 V, ale po chwili to napięcie spada do 8,5 V (około) i utrzymuje się do momentu rozruchu, po rozruchu wyłącza...
Również może być od spadku napięcia przy odpaleniu
musisz sprawdzić po przewodach gdzie jest słaby styk spadek napięcia powoduje zapalenie kontrolki airbagu
Nadmienię że już raz musiałem podładować aku. po padł. A ostatnio wyskoczył mi błąd P0603 i P0093 Zauważyłem również że po wymianie aku. nie zapala mi się kontrola ładowania po włączeniu zapłonu. Już myślałem że trzeci powiedział że tak ma być. Może na początek zmierz spadek napięcia na przewodach. Kontrolka też ma być .Albo zgnity kabelek albo uszkodzony...
wysteruj przekaźnik jeden i drugi ręcznie kontrolką i w tym czasie sprawdź miernikiem napięcie na wejściu i wyjściu sterownika, przez kilka sekund pomiaru siłowniki nie umrą a ustalisz gdzie jest spadek , za czy przed sterownikiem i wyeliminujesz czy to sterownik ma dużą rezystancje na stykach czy to wina zasilania.
Sprawdź kostkę przy sterowniku ABS i masy oraz stan ładowania. To są istotne sprawy. Jeżeli zawsze przed zapaleniem kontrolki przygasa Ci podświetlenie to jest jakiś trop. Sterowniki mają samo diagnozę i jeżeli wystąpi spadek napięcia poniżej dopuszczalnej normy ABS się wyłączy. Dodano po 4 Pożycz od kogoś miernik z pamięcią wskazań min/max podłącz...
przekręcam na rozruch to słyszę tylko obrót rozrusznikiem i silnikem Najważniejsze jest w tym zdaniu. Więc do sprawdzenia akumulator, zasilania i kostka stacyjki. Dodano po 3 Reszta, włącznie z kontrolką immo to wynik spadku napięcia zasilania. Zobacz czy klemy na akumulatorze nie robią się gorące. Zmierz napięcie na słupkach akumulatora w chwili wystąpienia...
Te mrugajace kontrolki to raczej objaw spadku napięcia. Albo ładowanie straciłeś, albo jakaś masa uciekła. Skoro kręci chwile i staje to prawdopodobnie nie ma siły na obrót sprezonej mieszanki. No chyba ze ten rozrzad ci coś tam się przestawil, ale te kontrolki mi nie pasują
robisz to na dowolnym wzmacniaczu operacyjnym najprościej: do wejścia nieodwracającego podłączasz napięcie odniesienia Up, do wejścia odwracającego badane napięcie Un. Gdy Un < Up na wyjściu masz stan wysoki, ale układ z histerezą będzie lepszy! aha jako kontrolkę zastosuj leda
W zasadzie kontrolka może zapalać się i samoistnie gasnąć tylko w przypadku usterki na zasilaniu lub spadku napięcia zasilającego. Jeżeli powodem zapalenia kontroli jest "błąd" to kontrolka samoistnie nie zgaśnie. W202 przed i po lifcie to całkowicie inne auta - nie ma tej informacji w pytaniu.
Odłączenie akumulatora do ładowania nie powoduje włączenia kontrolki poduszek. Natomiast dopuszczenie do spadku napięcia poniżej pewnej wartości lub doprowadzenie do całkowitego rozładowania akumulatora doprowadza do zapisania błędu w sterowniku SDM i zaświecenia kontrolki. Jedyny sposób na wykasowanie błędu to podłączenie scannera ( urządzenia diagnostycznego)...
Na diagnostyce nic nie pokazuje, 0 błędów. Ale czy nowy akumulator może okazać się zepsuty? Co do ładowania to jest w normie 14,4V po odpaleniu więc alternator jest ok, i dokładnie te kontrolki są spowodowane dużym spadkiem napięcia podczas kręcenia, ale przyczyny należy szukać w akumulatorze?
Sprawdź klemy czy się nie grzeją, w Oplach następuje korozja wewnątrz, tam gdzie są zaciśnięte kable i stąd spadki napięcia
Jeśli zaśniedziała to spadek napięcia może powodować zaświecenie się kontrolki
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Zamiast kombinować z migającą diodą jak się zaświeci światła drogowe, lepiej wyciągnąć zegary i wymienić kontrolkę od długich. Z tego, co pamiętam, to w starych vw niebieska kontrolka jako jedyna była na żarówce. Reszta, to były diody. A ta migającą kontrolkę podłączyć pod 56. A już najlepiej zastosować automatyczny wyłącznik świateł i mieć z głowy...
Płynący prąd 0,1mA spowodowany jest przez jakąś rezystancję w układzie airbag'u czy immobilizer'a. Przy żarówce nie stanowiło to problemu, gdyż tak mała wartość nie była w stanie zajarzyć włókna. Z wyliczeń napięcie zasilania 12V minus 2V dla białej LED ta rezystancja wychodzi ok 100k. Dlatego poleciłem rezystor równolegle z kontrolką LED dla wymuszenia...
Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu.
Kontrolka "wskoczyła" w czasie jazdy także spadek napięcia raczej trzeba wykluczyć.A może jakaś podpowiedź jak sprawdzić ten sensor.Czy tylko podstawienie drugiego wchodzi w grę??
Weź się człowieku nie czepiają tylko sam podpowiedz co może być przyczyną jak masz tak obszerna wiedzę. Zakładając że autor tematu nie ma jak wykonać diagnostyki a problem powstaje po włączeniu świateł czyli dużego obciążenia elektrycznego , proponuje sprawdzić czy alternator działa właściwie. Kontrolka silnika może się zapałac od spadku napięcia poniżej...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Przyczyną był alternator. Napięcie 16,7 V, aż się spalił. Po wymianie alternatora wszystkie błędy przestały się pojawiać.
Mierząc spadki napięć lub kontrolką. Ciężko zobaczyć punkty mocowania masy?
Wiązka w przelotce ,mikrostyk i KONTROLKA do sprawdzenia zasilania.
8V jest przy odpalaniu, a 10V gdy już chodzi na gazie. Jest źle. należy to naprawić. Zmierzyć spadki napięć, masa i zasilanie, zaraz będzie wiadomo gdzie jest problem.
Jak zawsze trzeba podpiąć pod kompa i zobaczyć co jest nie tak. Auto daje się niekiedy zapalić pomimo świecenia kontrolki immo. Świecenie może być spowodowane zbyt dużym spadkiem napięcia akku, zakłóceniami na linii transmisji danych, itp. Pozdrawiam.
Widze też niestety spadek napięcia przy rozruchu bo mignie kontrolka ABS-u czyli po prostu siada napięcie. Spadek napięcia na oko określić nie sposób, a miernik który masz tego też nie ogarnie. Ale oczywiście prąd możesz nim zmierzyć, tylko myśl co robisz byś nie odpalał silnika przez miernik bo się spali. Natomiast możesz problem rozwiązać podmieniając...
Na schemacie jest wszystko ok. Z tego co mi wbili do głowy w szkółce, to dwie żarówki pod rząd, to podwójny spadek napięcia i żadna z tych żaróweczek nie zaświeci (w końcu to nie choinka). Żarówka kontrolki ma sporo większą rezystancję więc tylko ona zaświeci. Nie bierz na poważnie wszystkiego co Cię w szkole uczyli, bo w większości nauczyciele gdyby...
Witam Kontrolka wtrysku powinna zaświecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po kilku sekundach ( w tym czasie ECU przeprowadza test czujników ). W czasie jazdy zaświecenie się jej wskazuje na wystąpienie jakiejś nieprawidłowości w sygnale z któregoś czujnika zamontowanego na silniku. Może wystąpić też sytuacja w której w czasie deszczu wjeżdzasz...
Bym obstawił spadek napięcia, skoro po załączeniu gasną kontrolki od sterownika gazu.
jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie Ok, więc tego nie byłem pewien, ale jednak w Twoim roczniku jest tak jak we wcześniejszych, czyli kontrolka nie pokazuje tak naprawdę ładowania, tylko spadek napięcia (rozwiązanie bez sensu, u mnie kiedyś też właśnie prędzej silnik...
Witam. Podstawowa sprawa to sprawdzenie napięcia ładowania akumulatora w czasie jazdy na benzynie i na gazie. Napięcie winno mieć wartość około 14V. Jeżeli napięcie ładowania jest dobre to należy usterki szukać w słabych stykach powodujących spadek napięcia zasilającego kontrolkę. Pozdrawiam.
No Ai się mota tam nie ma kontrolki ładowania, a do alternatora idzie "15" po co dali tam diodę "kij wie" jedynie będzie spadek napięcia, bez diody też będzie działać. Nie wiadomo też jak zbudowany alternator to że ma mostek prostowniczy to wiadomo, ale czy napięcie referencyjne jest z uzwojeń alternatora czy może z instalacji i tu cały ten "gwóźdź"...
Ogólnie na tego plusa jest akcją serwisowa w BMW . Zastanawia mnie tylko dlaczego kontrolki nie przygasaja i na krótko kreci . Faktycznie może CAS widzi spadek napięcia i blokuje . Umowie się na akcje serwisową . Zastanawia mnie jeszcze dlaczego z kabli rozruchowych też nie kreci . Zerknę jeszcze na to co napisałeś. Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Jeżeli klima się samoczynnie wyłącza i jest to powiązane z kontrolką "check engine" to prawdopodobnie gdzieś jest spadek napięcia. Może uszkodzony przewód lub złączka czasami nie kontaktuje.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Baterię sprawdzałem na innym laptopie . I tak jak i mój laptop tak też ten drugi pokazał , że bateria jest uszkodzona i nie podejmuje próby jej ładowania . Co do spadku napięcia , to nie bardzo mam jak sprawdzić , bo nie mam jak obciążyć obwodu/ gniazda . Po podłączeniu laptopa do sieci kontrolka miga ale napięcie nie zmienia się .
A jak się kształtują napięcia na akumulatorze, alternatorze i w obwodach ?. Nie ma gdzieś nagłego spadku napięcia ?
Zacznij od sprawdzenia ładowania i spadku napięcia po włączeniu ogrzewania.
Jakiekolwiek uszkodzenie mostka objawiało by się silnym pulsowaniem świateł. Napięcie nawet na poziomie 12.8V pod pełnym obciążeniem na wolnych obrotach jest akceptowalne. A to niby dlaczego ?. Światła byłyby żółte zamiast białych (powiedzmy) ale widoczne pulsowanie?A ponadto przy 12,8V to już się kontrolka ładowania zwykle pali :)
Przed uruchomieniem samochodu na kable akumulator był rozładowany do zera napięcie na nim wynosiło 3v po odpaleniu na kable wzroslo ono do 12.5 v wiec musi byc jakies ładowanie tylko dlaczego takie slabe I dlaczego z takim spadkiem? Kontrolka ladowania swieci przy nie uruchomionym silniku po uruchomieniu prawidłowo gaśnie.
pasek wymieniałem może miesiąc temu ale te kontrolki dlaczego nie gasną
kalkulator spadku napięcia wyłącznik spadku napięcia sygnalizator spadku napięcia
tłumik rezystorowy schemat zasilania klimatyzacji błędy odczycie temperatury paliwa
porażenie prądem porażenie prądem
Buczenie w głośnikach wzmacniacza WS432 - przyczyny i rozwiązania Wyświetlacz LCD Renault Modus nieczytelny po nagrzaniu