Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
A gdzie ten czujnik znajdę? By go wymienić. A jaki masz silnik? By Tobie doradzić.
Eektrit, napisałeś ,że pokazuje głupoty....no to już mnie zmatwiłeś całkiem...ta temperaturka jest na tyle podejrzana jak dla mnie, bo auto gdy jest ciepłe robi numery...przykładowo dodam, że czasem jest tak, że odpai na chwile tak 3sek. i zgaśnie...oczywiście na tablicy kontrolka silnika też się oświeci........ :/
Jak nie masz żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, to możesz wrócić na półsyntetyk. Wiem, że panuje opinia, że po mineralu nie powinno się już wlewać nic innego, ale jeśli stan silnika jest bardzo dobry, to nie ma przeszkód. Mineralny to powolna śmierć do tego silnika, tym bardziej przy naszych temperaturach zimą.
Jak będzie coś nie tak to wentylator będzie chodził cały czas, lub zaświeci się kontrolka przegrzania silnika, a jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę, to tylko komputer diagnostyczny
Nadmienię iż temperatura silnika w czasie operacji przegazówek winna wynosić powyżej 80 celcjuszy.
Objaw przegrzania był taki, że po przejechaniu 5-10 km zaczeła się palić kontrolka oleju na wolnych obrotach , po czym po kilku km zaczeła się palić kontrolka wysokiej temperatury( mam punto s gdzie zamiast wskażnika temperatury mam tylko kontrolkę wysokiej temperatury). Po odpaleniu i nagrzaniu sie silnika sprawdzilem uklad smarowania i chłodzący....
Zacznij od wymiany czujnika temperatury,który jak sam piszesz jest uszkodzony. Co pokazuje wskażnik temperatury i kontrolka jej przekroczenia na liczniku? Jakie są temperatury węży dochodzących do nagrzewnicy? Płyn wyrzuca w czasie pracy silnika,czy zaraz po jego zgaszeniu?
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
mam problem z odpaleniem samochodu ,kiedy temperatura spada do ok 0 stopni. Po odpaleniu silnika przez chwile miga kontrolka od swiec zarowych. Pomimo ze swiece (wszystkie) wymienilem na nowe objawy nie ustepuja.Prosze o pomoc.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Temperatura silnika ponad 80 st. Dodać 4 razy gazu tak aby prędkość wału przekroczyła 4000 obr.
odpal auto, nagrzej do temperatury pracy ok 80 Celc, trzykrotnie zwiększ obroty silnika do ok. 5500.
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
Cały problem zaczął się od wymiany płynu chłodzącego. Temperatura rosła jedynie do 1/4 wskaźnika, i na początku pracy silnika wyłączało się wspomaganie kierownicy. gdy już się nagrzał do 1/4 wspomaganie działało bez zarzuty. Tak wiec wymieniony został termostat (okazało się że był uszkodzony) jednak to wcale nie pomogło, nadal zagrzewa się do 1/4 w...
Wskaźnik temperatury działa, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie też działa... Mam założone z tyłu zakola.
U mnie też zapala się lampka ręcznego, hamulce 100% sprawne, w aso po sprawdzeniu proponowali żeby wymienić czujnik, ale tego nie zrobiłem. Przez te 4 lata zauważyłem że zapala się w zimie, a jak jeszcze nie jest bardzo zimno to przy włączeniu dmuchawy na max. Tak jakby miała znaczenie temperatura i trochę pobór prądu. Lampka nie gaśnie do wyłączenia...
Zakupione niedawno grande punto płata mi figle przy bardzo niskich temperaturach - rocznik 2006, benzyna, przekulane niedużo ponad 60tys.km.- kupione ok 3 m-ce temu sprawowało się dobrze do czasu aż nadeszła zima Jeśli w nocy jest bardzo niska temperatura - rano po odpaleniu auta pojawia się komunikat NADMIERNA TEMPERATURA PŁYNU CHŁODNICZEGO PROSZĘ...
Czyli odpowiedź znamy. W Seicento Punto itd były 2 typy zegarów. Ze wskaźnikiem temperatury oraz bez. Zależnie od posiadanych zegarów czujnik w silniku różnił się. Jeden był rezystancyjny, a drugi na zasadzie - osiągnięta zadana temperatura, blaszki się zwierały w środku - kontrolka się paliła. Pozdrawiam. Czyli co bo nie za bardzo rozumiem ?
Ponownie to samo, temperatura w nocy ponizej 0 i zaraz po uruchomieniu problem sie powtorzył, co ciekawe znow przy skrecie w lewo. Zaswieci sie kontrolka, trzeba wylaczyc i znow wlaczyc, troche pojezdzic zeby silnik byl cieply, potem juz ta usterka w czasie jazdy na ''cieplym'' sie nie pojawia.
Witam serdecznie! Mam taki problem w moim Fiacie grande punto 1.2 silnik, 2006r. mianowicie podczas odpalania wskaźnik od temperatury momentalnie podnosi się na maksymalna wartość, zapala się kontrolka od oleju, i od razu spada na dol. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Czym może to być spowodowane ? Niby nie ma żadnych objawów, ale ostatnimi czasami...
Kontrolka świec zaświeca się na dość krótko, dopiero poniżej 5*C świeci się dłużej. Skoro piszesz, że silnik się uruchamia i po kilku sekundach gaśnie - nie sądzę abyś miał problem ze świecami. Łańcuch rozrządu jest raczej bezobsługowy, choć np. w moim aucie był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 90 tys. km, jako powód wymiany było podane, że hałasował....
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Witam, Podczas jazdy samochodem w okresie pażdziernik-kwiecień wszystko jest w porządku,ale gdy na dworze temperatura powietrza się podnosi automatycznie zapala się kontrolka wtrysku paliwa.Byłem sprawdzić silnik na komputerze,serwisant kazał wymienić mi filtr paliwa i świece zapłonowe.Po wymianie dalej kontrolka się zapala.Kiedy silnik jest zimny wszystko...
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Witam serdecznie! Tak jak w temacie problem dotyczy auta Fiat Grande Punto silnik 1.2 rok 2006r. Przebieg 138k km. Auto od nowości w moich rękach. Problem polega na tym, że w wilgotne dni gdy auto postoi parę godzin i je odpalę to temperatura tzn wskaźnik od temperatury idzie na maxa na górę aż zaświeca się kontrolka po czym spada na dół i jest wszystko...
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
Witam. Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka płynu, raz po przejechaniu kilku km, innym razem niemal że od razu się Zapala, raz świeci i gaśnie, innym razem świeci ciągle. Zegary bez temperatury, tak że tylko na kontrolce mogę polegać. Co zawiniło ? Czujnik temperatury ? Termostat ? Czy elektrycznie coś nie tak ? Ostatnio doszło do tego że zgasł, aż...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
Witam Znajomy kupił Fiata Punto 1.2 8V, 2004 rok, od pierwszej właścicielki (kupiony w Polsce z salonu, serwisowany, etc.). Przeglądałem dokumentację i jakie było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem fakturę z serwisu Toyoty (!). Okazało się, że przy przebiegu 119 tys. km (!) wlali olej mineralny Castrol 15W40 (tak samo jest na karteczce pod maską). Nie...
Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na...
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Ok dziękuję za wskazówkę MAJSSTER dzisiaj spróbuję ponownie o ile zgaśnie i napiszę co i jak. Zastanawiałem się jeszcze czy takie objawy to może czujnik ciśnienia paliwa albo czujnik temperatury, ewentualnie akumulator nie wygląda na nowy. Jestem wdzięczny za wszelkie sugestie. Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek...
dzien dobry od kilku dni mam ten sam problem po przjechaniu kilku dziesieciu kilometrow w trakcie jazdy samochodu auto mi gasnie na cieplym silniku zdarza sie to coraz czesciej zapala sie na desce rozdzielczej kontrolka obrazujaca silnik . Po odczekaniu okolo 15 minut silnik zapala normalnie. Czy ktos moglby wskazac co bybylo przyczyna tego prodblemu....
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
Witam . Mój problem polega na tym, że nie mam gdzie podpiąć wentylatora chłodnicy. Tak w skrócie: córka jest po świeżo zdanym prawku, więc aby wprawiała się w jazdę kupiłem auto Punto 2 (wersja 188, 3D) z 2003r., silnik 1.2 8V 60KM benzyna wtrysk z LPG. W pewnym momencie, przy zwiększonym obciążeniu silnika, zauważyłem że zapaliła się jej kontrolka...
Szukam pomocy, Przejrzałem forum ale mojego przypadku nie znalazłem. Zatem auto: Grande Punto 2005/06 1.4 8V (+ gaz) Zaczelo sie od zapalającej i szybko gasnącej kontrolki wspomagania. Doszły problemy z zegarami: predkosciomierz, obrotomierz i temperatura spadały do zera po chwili zaczynały znow działac Poniewaz wyczytałem w instrukcji żeby po zapaleniu...
Trochę odświeżę ten temat. Ja mam fiat Punto II GO z 2001 roku , silnik 1,2 8V. Jeszcze kilka dni temu wentylator chłodnicy chodził bardzo głośno, szczególnie gdy stałem w korku lub dużo jechałem na niskich biegach. Dzisiaj zauważyłem na kontrolce temperatury że wskazówka odchyliła się w czasie jazdy bardzo w górę wskazując wyższą temperaturę silnika....
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Witam. Mam problem w punto 1.2 8v, wyłącza się silnik, na desce rozdzielczej miga kontrolka czujnika temperatury przy czym wentylator nie działa. Trzeba poczekać, aż samochód się ochłodzi, żeby zapalił, zapala też po zdjęciu klemy. Komputerowo usterka została usunięta, ale problem nadal występuje
Witam Jestem posiadaczem Fiata Punto II 1.2 2002r. Moje problemy zaczęły się po założeniu instalacji LPG(sekwencja), od samego początku po odpaleniu na zimnym silniku i przełączeniu się na gaz szarpało autem do momentu jak się rozgrzał. Na ciepłym był ok. Po jakimś czasie zacząłem mieć problemy z odpalaniem, wyskakiwała kontrolka check engine i trochę...
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
witam.od niedawna jestem posiadaczem fiata punto 2 1.9 jtd 2000r . mam problem mianowicie co jakis czas pokazuej mi sie kontrolka check engine . autko odpalasz posmigasz iles czasu i kontrolka i wylacza silnik . chwile ostygnie pojezdzisz i znowu to samo . czasami bywa tak ze sie kontrolka obudzi po miesiacu i na kilka godzin auta nie odpalisz . pompa...
Z tego co sie do tej pory orientowałem to nie takie proste.Chciałem załozyć zegary od Punto II.Takie samo mocowanie.Taki sam silnik itp.Ale kolega vvaldek porównał mi wyprowadzenia obydwu zegarów i jednak to nie jest takie proste.Nie mówiąc o tym ze trzeba by później podpiąć się pod kompa i to poustawiać.Jak znajdę takie zegary to może spróbuję.Ale...
po nitce do kłębka... idziesz sobie po tym kablu od świec żarowych (gruby to ciężko go zgubić/pomylić), aż dojdziesz do modułu czasownika świec żarowych i tam do niego oprócz tego kabla dochodzi kilka cienkich i kolejny gruby kabel - to zasilanie i tam trzeba zmierzyć, czy to zasilanie nie zanika jak się chce załączyć grzanie świec (po przekręceniu...
W starych samochodach wszytko jest możliwe nawet to, że ktoś kontrolkę zakleił. Może poprzedni właściciel założył jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe własnego projektu jak w samochodzie majstra? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Auto ma LPG? Może są zwykłe świece nie przystosowane go gazu (wyższej temp spalania) i tracą...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Od wczoraj puściły mrozy. Dziś rano poszedłem powalczyć z odpalaniem i szok. Punto odpaliło od pierwszego razu. Żadnych problemów. Wentylator się nie w) ączaale kontrolka silnika nadal się pali. Zobaczymyco będzie dalej. Na czwartek jestem umówiony do podłączenia pod komputer. KTÓRYŚ Z KOLEGÓW PISAŁ, ŻE MA TO SAMO. ZAPUTUJĘ WIĘC CO U NIEGO ? Poinformujczy...
Witam! Usterka jest dość typowa. Przy wysokiej temperaturze otoczenia zapala się kontrolka wspomagania. Wspomaganie w większości przypadków działa poprawnie. Wskazywałoby to na typową usterkę związaną z zimnymi lutami na przekaźnikach sterujących silnikiem wspomagania. Po wymontowaniu silnika okazało się, że na płytce drukowanej nie ma przekaźników...
Właśnie przed chwilą wróciłem z tzw. jazdy testowej i okazuje się, że jak silnik się rozgrzał do optymalnej temperatury to moc powróciła ale nie wiem czy to ma akurat z tym związek. Teraz jest tak, że raz jest dobrze a raz muli go. Może rzeczywiście jest gdzieś problem z zasilaniem i raz gdzieś styknie to jest ok a jak nie to muli. A kontrolki święcą...
Witam, posiadam samochód fiat punto 1.2 8v 2000rok benzyna+gaz, samochód był juz u 3 elektryków, wczoraj odebrałem od 4 elektryka i nikt nie umi stwierdzić usterki, znaczy jeden wymienił jakiś kabelek, 2 jakiś czujnik i w końcu każdy sie poddaje i nie wie co jest grane. Wiec szukam pomocy tutaj, a z autem dzieje sie tak; odpala normalnie jade niekiedy...
mam taki problem po przejechaniu 10 km włącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy jeździe nocą nic w tym by nie było dziwnego gdyby po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu po 10 min. od zgaszenia przekręcam kluczyk i włącza się wentylator chłodnicy na jeszcze nie zapalonym silniku , na mieście w korkach co się zatrzymam na światłach od razu włącza...
Najczęściej rano podczas odpalania - zamiast wystartować rozrusznik startuje wentylator chłodnicy. Kilka startów i za może 7 razem startuje sinik. Po wystartowaniu silnika wentylator się zatrzymuje, załącza się gdy osiągnie temperaturę. Przez cały dzień jest kilka zatrzymań i z zapaleniem nie ma problemu. Usterka występuje tylko rano. Innych objawów...
Witam!!! Jakiś czas temu (dokładnie nie wiem kiedy bo tym autem jezdzi żona) zatarł śię silnik od wentylatora chłodnicy, po jego wymianie bardzo pózno uruchamia się wentylator. Po zatrzymaniu zapala się kontrolka od temperatury i dopiero po chwili zaczyna się krącić. Czy przyczyną może być czujnik temp.? Czy może coś innego? Proszę o wasze zdania i...
Witam, mam problem z Fiatem Punto I, 1,2 benz + gaz. 95r. Wygląda to tak, auto na początku chodzi bez problemu, odpala od sztycha, po przy gazowaniu przełącza się na gaz i jest ok. Wydaje mi się, że za szybko się grzeje. Po 10 minutach jazdy temperatura rośnie w oczach i nie słychać aby włączał się wentylator. Włącza się on dopiero po minucie jak już...
Witam, Jestem na tym forum po raz pierwszy. Mam duży problem z moim Puntem HGT 2000r. Silnik zimny pali "na dotyk",ciepły już natomiast już nie (po zgaszeniu i ponownym zapaleniu). Wszystkie kontrolki gasną oprócz FiatCode i lampki temperatury (temp. wskażnik pokazuje 0) Brak ładowania pompy paliwa. Czasem pompa zaskoczy ale po przekreceniu kluczyka...
Wiatm... Od niedawna pojawił się w moim samochodzie problem... Mianowicie zaczęło się na początku od zatarcia termostatu który został wymieniony.. wszysko chodziło pięknie, wentylator się załanczał było ok... Aż ostatnio wybierałem sie na weekend i znowu zagotował. Próbowałem podłączyć wiatrak na krótko, lecz po rozkręceniu okazało sie że jest cały...
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Sprawdź moduł sterujący wentylator albo bezpieczniki Jaki moduł jakie bezpieczniki co się tam miało stać? może mu napisz co ma zrobić z tymi bezpiecznikami. A powracając do tematu,nie możesz pisać "niby jest ok"musisz być pewny czy ten czujnik temperatury jest sprawny czy też nie, bo w ten sposób nigdy nie dojdziemy do problemu. Sprawdź jeszcze raz...
Silnik w aucie jak wyżej po nagrzaniu na wolnych obrotach pracuje normalnie jednak nie wchodzi na obroty, po wciśnięciu gazu gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu MAP sensora (wtyk 3-pin) samochód pracuje prawie normalnie bez problemu przyspiesza, nie gaśnie, pali sie jednak kontrolka wtrysku. Eliminuje to pompę paliwa najbardziej podejrzana, aczkolwiek...
Dziś normalnie już odpalił i jechał. Jaka była przyczyna nierównej pracy siknka ze wczoraj? Czy to olej nie dotarł do dalszych części czy wiecie akumulatora spowodowało jakieś błędy, które sie same naprawiły podczas jazdy? Duzy mróz-gęsty olej silnik pownien przynajmniej pare minut chodzić na biegu jałowym.A z tym uczeniem sterownika to się uśmiałem....
Po za tym przy uszkodzonej cewce A lub B silnik chyba nie pracowałby równo. Nie zawsze. Jeśli któraś jest uszkodzona to ich działanie zależy również od warunków atmosferycznych - wilgoć,temperatura itp. Oporność uzwojeń to nie wszystko. To są cewki wysokiego napięcia i myślę, że większą rolę odgrywa tu ewentualne przebicie. Najprościej będzie podstawić...
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
Witam Kupiłem tydzien temu Fiata punto mk2 2001 rok i mam pewien problem co jakiś czas wyskakuje kontrolka "check engine" ale tylko i wylacznie jak samochód jest gorący po podłączeniu do komputera uzyskalem taki oto błąd P0351 Ignition Coil 1 Circuit Wymieniałem cewki i talej to samo ... Ecu jest nowy z 2009 roku czasem jadę i nic, samochód pełen ludzi...
Temat popularny ale nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania. W samochodzie dzisiaj sześcio letnim zaczęła palić się kontrolka wspomagania kierownicy. Jest to zaskakujące bo samochód nie był nadmiernie eksploatowany (20 tys km rocznie przejechane), był serwisowany w ASO i po prostu kontrolka zaczęła się świecić po włączeniu silnika dzisiaj rano. Ale...
Zdejm plastikową obudowę kolumny kierownicy i poruszaj intensywnie kablami co idą do kostki stacyjki, bo czuję że problem tam. W każdym razie jak jakiś klient ma kłopoty z gasnącym Punto II/Stilo to długo się nie zastanawiam-wymieniam zespół wącznika stacyjki, kosztuje 63zł. jak przyjechałem na plac to puntoczek akurat zgasł.ruszałem kostkami przy...
Witam Mam problem ze swoim samochodem Fiat Punto II `02 silnik 1.2 MPI + LPG. No więc problem wygląda tak: Podczas jazdy ni stąd ni zowąd silnik gaśnie (najpierw były podejrzenia że na dziurach) i wyłącza się wszystko co jest połączone z ECU sterownikiem silnika czyli -obrotomierz (nie zeruje sie tylko OPIERA się o "kołek") -wskaźnik temperatury cieczy...
Witam, ostatnio umyłem silnik w punto 1.1 płynem akra silnik spłukałem wodą (uprzednio zasłaniając filtr powietrza) chciałem sprawdzić czy gdzieś nie leje olejem . Po tej operacji samochód odpalił bez żadnych problemów. Kilka godzin później zakupiłem świece bo stare były zużyte. Świece 1-2-4 wykręciły się bez problemów z 3 był problem więc delikatnie...
Ja mam takiego punciaka i myślę, że jestem w stanie ci pomóc. Miałem podobny problem. Po pierwsze jedź na komputer. Też paliła mi się kontrolka od wtrysków i okazało się, że to czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury. Oba wymieniasz sam. Koszt czujnika temp. (ja kupowałem po rabatch) ok 15 zł a położenia przepustnicy ok 150zł (ale pewnie...
Witam wszystkich, a wiec opisze mój problem. Autko odpala normalnie na benzynie, po czym przełączy się na gaz, obroty ok. nie falują, jedzie normalnie. I problem zaczyna się po przejechaniu nastu km gdy silnik się nagrzeje, jedzie normalnie ale np. po dojechaniu do świateł na luzie lubi zgasnąć i tu się zaczyna problem bo nie chce się uruchomić, kontrolki...
Może ja teraz napiszę. Mam fiata punto 2 z 2000 roku 19 JTD. Jak go kupiłem było jeszcze ciepło. A teraz gdy już mrozek powoli daje o sobie znać mam problemy. Niewiem czy to taki problem ale chciałbym się dowiedzieć co za tym stoi... Więc... Rano zimno, wsiadam do auta, kontrolki normalnie gasną(nie widać aby kontrolga grzania świec żarowych dłużej...
Pompa paliwa powinna się włączać na 15sek. po włączeniu zapłonu. Nie świeci Ci sie CODE albo "marchewa"? Wtyczkę czujnika położenia wału masz u góry na osłonie paska rozrządu. Być może padł Ci przekaźnik zespolony (taki biały, dość szeroki, jak 2 albo 3 normalne przekaźniki, przykręcony do grodzi komory silnika, pod czarną osłoną). P.S. Czego czujnik...
Witam mam na imię Damian jest to mój pierwszy post na tym kąciku i od razu mam powazny problem. A wiec tak właśnie przeszedłem swapa z cc 700 na 1.1spi i mam problemy z autem nie wiem dlaczego auto na obroty nie chce wchodzic na zimnym jak i na ciepłym silniku z tym że jest znacznie gorzej jak się rozgrzeje ma tak jakby blokade przy 3000tys potrafi...
oj ludzie ludzie...... Zakladam ze to PI 1.1 i duzy sterownik 16F ( a nie zadna przekladka z pandy 1.1 czy inna kombinacja) Byly serie bez immo fabrycznie to raz , to wiekowy samochod i mogl byc wlozony inny sterownik tez bez immo Teraz jak ten uklad MM dziala przekrecamy kluczyk i po zgasnieciu fiat CODE ma sie odezwac na pare sekund pompa paliwa ,...
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z Fiatem Grande Punto jak w temacie. Od dłuższego czasu zdarza się że gasną światła i nie włączają się drogowe bądź gasną drogowe pomimo tego, że są włączone przełącznikiem, czasem też wskaźnik temperatury silnika lubił odmówić posłuszeństwa, a był wymieniony na nowy. Działo się tak przez długi czas, nic wielkiego....
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Więc tak, kilka dni temu zauważyłem że po przejechaniu kilku kilometrów wywala mi płyn chłodzący ze zbiorniczka, zorientowałem się dopiero po śladach po zaparkowaniu. Jako że miałem oddać samochód do mechanika bo amortyzatory miał mi robić, stał samochód kilka dni, z ciekawości przejechałem może z 5 km i po zaparkowaniu znowu zauważyłem że wywala płyn...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Witam. mam problem z moim kropkiem. Po przekreceniu kluczyka resetuje sie komputer ,godzina, przebieg, tak jakby odlaczyc i podlaczyc akumulator. oprocz tego nie zapalaja sie zadne kontrolki na desce licznika, swieci tylko airbag ale on swiecil juz przed ustrka. Jednyne co dziala to podswietlenie stanu licznika, przebieg, zegary wszystkie. Gdy przekrecam...
Witam Ponieważ nikt nie zakończył wątku i nie odpisał koledze na zadane pytanie ,, czy przelutowanie ze starego do nowo-zakupionego sterownika BSI pamięci 93LC66B pomoże w sparowaniu immo z sterownikiem silnika ? ,, pozwole sobie udzielić odpowiedzi. TAK w 100% tyle tylko że musisz to zrobić dość umiejętnie tzn musisz być przynajmniej delikatnie obeznany...
Może czujnik temperatury silnika? Jak odpalasz psikaj np plakiem w kolektor ssący . Jeśli zagada to raczej wina układu paliwowego tudzież czujnik temperatury podaje błędne dane.Kontrolka awarii nie sygnalizuje niesprawności?Jaki to wogóle model i silnik ?
Witam Pacjent to Fiat panda {stara typ 141a} silnik 1200 fire{ punto 60} alternator panda1000 fire{ chyba 65A taki jak w np: uno1.1}. Opisze moze problem, ktory troche uprzykrza eksploatacje auta, mianowicie dzis trzeci raz z rzedu w przeciagu 6 miesiecy uszkodzeniu{ wypaleniu} ulegla kostka stacyjki w mojej pandzie, nie da sie zapalic silnika. Po pierwszej...
Witam, Posiadam fiata punto II 1,2 8v 2002r. Brak autoalarmu, sam centralny zamek. Problem z odpaleniem zaczął się przy -20 stopniach po nocy. Rano niestety odpalić się nie dało. Rozrusznik kręcił straaaaaaaaasznie wooooolnooo, trzy podejścia do odpalania aż w końcu kontrolki przygasały i zgasły. Odpaliłem za pomocą kabli z samochodu znajomego bez problemu....
Witam. Punto 2 Sport Active V8 (2005 r, 3 door) Po zakupie autka wszystko było ok,problemy się zaczęły po tygodniu.Świeci ABS. Świeci kontrolka silnika (olej był mniej niż minimum,a raczej kropka na końcu szpadli),Wczoraj rano odpaliłem auto,kontrolki ABS i silnika jak zwykle się świeciły,doszła kontrolka (immo) że nie odpalę,ale auto odpaliło i do...
Witam, Mam punto rocznik 1997 r., 75 KM SX, 1.2; benzyna (bez gazu) problem jest taki: Rano punto odpala od pierwszego tyknięcia. Mogę zgasić silnik i odpalić go dowolną ilość razy dopóki nie zacznę nim jechać. Zauważyłem, że tak do godziny jak go ponownie uruchomię pali bez problemu. Problem pojawia się dopiero jak go chcę odpalić np. po 3 godzinach....
Witam serdecznie, zaczęły się pierwsze poważniejsze mrozy i mój samochód wymięka, a ja przy nim. Problem polega na tym że czasami (częstotliwość ok.1/35 uruchomień) zdarzy się tak że nie ma wolnych obrotów lub ma ale takie koło 500obr/min, aż się trzęsie. Nawet kontrolka od ładowania się czasem zaświeci, sytuacja ma miejsce zarówno na gazie jak i na...
temperatura kontrolka punto punto kontrolka temperatura punto kontrolka silnik
instrukcja serwisowa ariston coding ibiza podtrzymać sekunda
instrukcja obsługi pralka electrolux panel sterowania
VW T5 błąd 00779 – czujnik temperatury zewnętrznej G17, objawy, naprawa, Climatronic TechniSat DigiCorder HD K2 – format dysku, EXT3/EXT4, struktura TSD, szyfrowanie nagrań